Měli na tu nedodělávku přidat do příplatkové výbavy vlaječku na střechnu na stranu dveří. Kdyby měl potencionální majitel problémy s pamětí, aby věděl z které strany se do toho zezadu leze. Předpokládám, že v základní výbavě bude místo roletky kufru roletka stropu, aby nezmokli zadní sedačky, kdyby někdo v dešti potřeboval otevřít kufr >:D >:D >:D
Koukám, že na zastoupení absorbují nějaké psychotropní látky, jinak si ten ceník neumím vysvětlit. Půl milonu za nevzhledný korejský krám s dejchavičnou 1.6 atmo. Mrknul jsem na šíro, vůči kterému se korejský krám vymezuje, tedy šíro se špičkovou 1.4TSI 160k v edici "20 Years Edition" pořídíte za 550k Kč. :yes:
Tohle Hundaj je skutecne neodolatelna nabidka, tvari v tvar Siru dvojnasob. Mimochodem po predstaveni i40ky je to v kratky dobe druhej pripad, kdy importer Hundaje projevil pri sestavovani ceniku mimoradne rozvinutej smysl pro humor - a za to ja davam :yes: . Designove i motoricky je to taky humor, a taky poradne cernej - jsem velkej fanda aut a tak si dokazu skoro na kazdym aute najit neco pozitivniho, lhostejno o jakou tridu, typ karoserie ci znacku se jedna, avsak posledni kreace zminovany korejsky znacky mi jsou totalne odporny a opravdu nechapu, ze nekdo muze v Evrope neco podobnyho myslet vazne. Pomalu cekam, kdy se mi bude zdat za temny noci desivej sen o tom, jak na me stridave utoci ix35, i40 a Veloster a ja nemam kam uniknout, kam se schovat, dokonce ani nemuzu sklopit zrak.
Abych zakoncil svuj post stylove, davam link na perfektni fotku ukazkove reprezentujici soucasnej design Hundaje (podotykam, ze otevreni odkazu je na vlastni nebezpeci): [odkaz]
Souvislost je prece ta, ze kdyz je Sonata na esteticky i technicky tak "narocnym" trhu jako jsou USA uspesna, meli bychom si z toho tady v CR sednout na zadek a s rozradostnenymi tvaremi prijimat vse z korejskyho poloostrova.
Souhlas, Americani meli vzdycky vytribeny vkus - staci se podivat na ostatni modely v TOP 10. Mezi skvosty jako Hundaj Elantra ( [odkaz] ), Toyota Corolla ( [odkaz] ) nebo Chevy Malibu ( [odkaz] ) se Sonata vyjima primo dokonale. Nemluve o tom, ze nejprodavanejsim autem ve Statech je valnik (by Ford).
Musím jen souhlasit. Nikdy jsem nebyl příznivcem korejských aut, ale například Santa fe mi přijde atraktivní a pěkný auto a to samé předchozí sonata. Ale ty zmršeniny co vytváří ted jsou opravdu děsný.
I ja bych dokazal najit v portfoliu korejskych automobilek sympaticky vozy, krome tebou zminovanyho Santa Fe (2. gen.) by to byla napriklad Kia Ceed / Pro ceed, zvlast pred f/l. Celkove se snazim k automobilkam i jejich jednotlivejm modelum pristupovat nezaujate a bez predsudku (s mirnou preferenci Evropy samozrejme - jsem prece Evropan), ale beztak mi Hundaj vychazi jako automobilka se suverenne nejohavnejsi modelovou nabidkou ze vsech velkoseriovejch vyrobcu.
Pro mě byly donedávna nejošklivější modely ze stáje Renault, tam se mi líbilo snad jen clio. Ale nyní je hyundai opravdu ve tvorbě zrůdiček světová velmoc. Nejhlavnější problém těch přeplácaných aut je, že se okoukají v * cyklu někdy i dřív.
milý "Righu", tohle Hyunday a Šíro nejsou konkurenty, okruh potencionálních zájemců je naprosto odlišný, v Šíru bych se styděl jet i na místě spolujezdce, jet v Šíru je jako nalepit si na čelo samolepku s textem: "Jsem zparchantělé puberťácké hovado z učňáku", Veloster je naprosto v jiné dimenzi, cena je přehnaná, ale myslím (doufám), že během roku budou začínat na nějakých cca 400 + nějaké drobné, těším se až uvidím Veloster na živo
PS a ještě doufám, že ty "dýchavičné" atmosférické motory budou v prodeji co nejdéle
Výnimočne musím súhlasiť. Vo svetle cien Sciroca, ktoré je v akcii za 499t. s 1,4TSI, sa cena Velosteru 479t. javí ako príliš odvážna a myslím, že trh ju nebude akceptovať.
Jak se to vezme. Kdyz vezmu na jednu stranu Veloster Style + kuzi za 510.000Kc a k tomu dam zminovane Scirocco 1.4 s dorovnanou vybavou, tak mam sice lepsi motor a koncern misto Koreje, ale zaroven mam taky cenovku 720.000Kc!, coz je skoro o polovinu vyssi cenu. Docela rozdil.
Osobne bych spise pokud bych touzil po kupecku sel do tridveroveho Megane III, ktery lze ve stejne vybave s 1.4TCE sehnat za pouhych 420.000Kc a to mam rovnou v cene navigaci. To mi prijde jako nejlepsi pomer cena/vykon.
Prvykrát súhlasím s Bobom. Cena je nezmyselná a bude to prepadák. Sedel som v tom na autosalóne a dozadu normálny 182 cm vysoký človek nevlezie. Zlé sa nastupuje a aj sklonená hlava o 90° sa dotýka strechy. Veloster :no:
koukám že pořád žijete mimo realitu,Hyundai,KIA udělali ve vývoji,kvalitě velký krok a tudíž se není divit že si nechávají zaplatit,pravda je že kdyby to bylo o 50 míň bylo by to zajímavější.
Auto považuji za povedené a co se týká motoru nevím proč se čertíte,do provozu postačující a z atmosféry 1.6 získat 103kW je hezké,někteří "výrobci" k tomu potřebují turbo aby se tam dostali protože jinak neumí udělat výkonný a spolehlivý motor.
To je všetko OK, technicky asi nik nenamieta, problém je v tom, že imidžovo stále ešte v ponímaní ľudí lowendová automobilka (hoci to technicky už dávno nie je pravda) pýta za svoj produkt v podstate rovnako, ako pýta VW (naviac za auto, ktoré je väčšinovo akceptované, na rozdiel od kontroverzného Velostera). A vieme, že na našich trhoch je stále VW v postavení, že konkurencia musí byť lacnejšia, aby presvedčila ku kúpe.
Totiž,ona když příjde Octavia/Fabia/VW s předraženým autem je to totiž v pořádku,je to předci "německá kvalita" a ta se musí zaplatit a když se ti to nelíbí tak jsi hned "socka,bazarový kovboj" a já nevím co všechno.
VW je modla jen tu ve střední Evropě a jinde na tom tak dobře není a co se týká techniky/spolehlivosti oproti konkurenci je VW group dávno překonán a troufnu si říct že v tomhle směru hraje druhý,ne li třetí housle.
VW nikdy neuměl udělat malý,výkonný a spolehlivý motory a když chtěl výkon tak to muselo být turbo nebo kompresor aby to jelo ale na kompresoru už jednou shořel,víme všichni jak dopadly G řady se spolehlivostí,jaké problémy měly 1.6FSi .
Tradičně mimo. Až VW prodá ve východní Evropě tolik, co v té západní, tak možná budeš mít aspoň trošku pravdu.
Turbo se do aut nemontuje z hlediska toho, že by jinak neuměli dostat z auta výkon, ale protože jsou tu nesmyslné ekopředpisy a taky z důvodu toho, že je turbo pro jízdu mnohem příjemnější, než vyhoněná atmosféra, která má maximum kroutícího momentu někde u pěti tisíc otáček. Kdo tak jezdí?
Když si kupuji Scirocco tak očekávám sportovní odezvu a nekupuji to proto abych s tím jezdil jak s ropákem,tudíž by těch 8000 ot/min by bylo příjemné,no prostě někdo umí a někdo čumí.
Turbo se tam dává proto že je to relativně lacinný způsob jak z mrtvoly dostat výkon,on motor co točí 8-9 tisíc je podstatně náročnější na kvalitu materiálů,stavbu a spolehlivost.
Jo, ještě tady dodej, jak je Scirocco nesportovní auto a nasadíš tomu korunu.
PS: Radím ti projet zdechlinu v podání 1.6 GDI, poznáš nepoznané a až z toho vylezeš, tak budeš mluvit o turbomotoru v šíru jen v superlativech. :-!
Proč se do aut montují turba ti nebudu opakovat. Svými konspirativními pochody seš tradičně mimo. :-!
pripajam sa, ten motor ma 103 kw leda tak na papieri, ani ked ho vytocis az neviem kam nebudes mat pocit ze ma viac ako to 70-75 kw. ostatne korejci su znami vysokymi papierovimi vykonmi >:D
další hafo odborníků. Jeli jste s tím motorem? Asi ne... Ale já vám rozumím, 1.6 GDI ve Vás vyvolává vzpomínky na koncernové 1.6MPI či 1.6FSI. GDI je ale generačně úplně jinde ;-)
BTW: sem zvědav co budete psát, až na konci roku dorazí přeplňovaná varianta ? Asi něco o tvrdých plastech a pravidelné ukájení se nad měkkými v koncernových krabičkách? >:D
nie nesiel, no z korejskej produkcie som siel kadecim tak nemyslim ze hodnotim uplne vedla, napriklad zo ceedom 1.6 s nominalnymi 90 kw ktory sa citil tak na 65 maximalne ;-\
Stačí se podívat na křivku výkonu a krouťáku. Každý, kdo se v tom grafu vyzná, ti s přehledem popíše chování takového auta.
Znovu opakuji, max kroutící moment položený v téměř 5 tis otáčkách - k čemu? Z podstaty věci, motor by měl člověk držet tam, kde má nejvyšší kroutící moment, protože tam má i nejlepší spotřebu v ohledu výkonu. A to už nemluvím o tom, že výkon slušně graduje až za 6 tis. Přeloženo pro méně chápavé - motor se v běžných otáčkách, které využívá drtivá většina lidí, bude jevit nepružně a s výkonem jen na papíře.
Takže hodnocení je jasné, kdo nebude motor točit, nepojede, kdo ho bude točit, ten pak bude točit i ciferníkem u pumpy. :-!
jinými slovy předpokládáš, že když honíš turbomotor tak nepapá? Pročpak tam to turbo je? Aby se do sání dostalo více vzduchu a mohlo se stříknout více paliva... Při sportovní jízdě tudíž u pumpy podáš ruku atmosféře >:D
jinými slovy předpokládáš, že když honíš turbomotor tak nepapá? Pročpak tam to turbo je? Aby se do sání dostalo více vzduchu a mohlo se stříknout více paliva... Při sportovní jízdě tudíž u pumpy podáš ruku atmosféře >:D
Hm, hlavně že Honda, mistr ve vysokootáčkových atmosférách nebyla schopna udržet na EU trhu CTR právě kvůli ekopředpisum. Že si nedali tu práci a když umí tak ten motor ještě nepoladili.
přestali sem dodávat pouze Type R verzi šmoulo ;-) Tzn. ano nevyplatí se jim pro pár kousků přepracovávat motor. Jinde se prodává bez problémů. Honba za snížením objemu emitovaného co2 + debilní měření spotřeby v EU vede k downsizigu a přidávání turba k motorů. Rozhodně to ale neznamená, že atmosféry jsou špatně - naopak mají spoustu jiných výhod oproti turbo motorům ve velikosti motůrku sekačky na trávu...
Ale vzdyť taky netvrdím, že je na atmosféře něco špatně. Přečti si, na co reaguji. Nesouhlasím s tvrzením, že turbo je způsob, jak z mrtvoly dostat lacino výkon a s tím, že někdo umí a někdo čumí. I ten kdo umí (uměl/chtěl - Honda) prostě neprorazí přes EU normy. Nutno dodat bohužel.
Nechápu, proč zmiňuješ, že se sem nedodává pouze Type-R a na jiné trhy ano. Píšu něco jiného ?
OK, každý máme jiný pohled. Jen dodám, že jsem zvědav, kolik zákazníků bude ochotno zaplatit tuto cenu. Veloster tady vstupuje do vod né běžného spotřebního zboží (v rámci autoprůmyslu), ale do vod, kde se více než na rozdíl v desítkách tisíc hraje na značku, image a líbivost (důležitý faktor v případě budoucího uživatele ženského pohlaví). Za tuto cenu a ve společnosti Scirocca, CR-Z, Mini, 500, ale také třeba DS3 nevidím na trhu pro Veloster příliš prostoru.
Velký krok možná udělaly, ale nejde zapomenout na to odkud kam. A sorry, můžou se měřit s Meganem Generation, ale jak už tady někdo uvedl - srovnej tohle a Širokodaleko. V té červené nebo oranžové to vypadá vcelku dobře. V reálu se zelenou je to ale výrazný rozdíl.
CENOU ... a ta je v případě velosteru značně přepálená. Kdybych vybíral něco korejskýho a sportovněji střiženýho tak teda už radši šáhnu po pro'ceedu, kterej je designově nenucenější a líbivější. Takže skoro půl míče za značně kontroverzní auto s atmosférickou jednašestkou? Ne děkuji :no:
Ach jo, misto aby tam tech "modnich" vystrelku a podobnych chutovek dali jen par a pojali to trochu usedleji, tak to preplacaji a ja fakt nestacim zasnout. Nemuzu si pomoct, ale vidim tam znaky od minimalne 3 jinych automobilek a docela okate. Cenu radeji nekomentuji. Po vikendu se na to zajdu podivat osobne, ale moc od toho necekam... Proste Velkostěr
myslim ze huyndai nie. zober si ze v tejto kategorii (a v podobnej cenovej hladine!) je na trhu Scirocco, zachvilu bude novy Beetle, ktory teda vyzera fakt dobre, najma na obvykle nudne iked funkcne dizajny VAG, chysta sa Astra GTC, ba aj 3dv Megan mi pride ako lepsia kupa nez toto.
Ked by to mala byt Korea tak radsej zo skripajucimi zubami Pro ceed, aj ten vyzera lepsie, U mna Hyundaiu :no::no::no:
Súhlas, je to nepodarok. Nemožno očakávať veľké predaje. Na Slovensku začína na 19 tisíc eur (vyše 570 tisíc korún slovenských). To si kúpi ozaj iba fanatický fanúšik značky. Za tie prachy je toľko iných a lepších áut. Cena je veľmi sebavedomá, podobne ako u nových modeloch hyundaiu typu i40. Kórejci už nebodujú cenou ako kedysi. i40 tiež nedávam veľa šancí, hoci auto je pekné (ako sa to vezme).
Ja zase nechapu, co nechapes ty. Tohle je snad diskuzni server o autech a tak tu cteme nazory pozitivni i negativni, ne? Nekdy veskrze pozitivni a nekdy veskrze negativni. A neboj, urcite si nikdo nemysli, ze by Veloster sponzoroval ze svych dani a nebo si ho musel nedejboze kupovat. ;-)
;-) Kdybych měl dát půl mega za auto,tak to nikdy nebude korejec. To udělá jen opravdový fanda Koree ;-\ Ten Hjundaj je aspon trochu lepší předpoklad vyšší kvality než kdyby to dělala KIA. :no:
Se směju, jak v těchto diskuzích příznivci VW group plivou na všechno, co pod ní nepatří....
..nevíte žádné parametry jako je reálná spotřeba, zrychlení a jaké jsou jízdní vlastnosti a už říkáte, že to je o ničem....srovnejte se, jak si 1,6 GDI poradí s ix35, odečtěte pár kilo a máte, jak to bude jezdit, pár litrů atd...
jinak v té základní výbavě jsou 17 kola, světla pro denní svícení, klima a parkovací senzor....u VW Scirroco jsem se u té akční verze dostal na 534 786 K na konfigurátoru....takže 479.990 (50000 ROZDÍL PRO NECHÁPAVÉ..) mi nepříjde extra sebevědomé, uvidíme jaké to bude mít vlastnosti...motor má o 13 KW více...nevím kdo v reálu potřebuje super výkony v nízkých otáčkách....pokud jste toho příznivci, kupte si ropáka
...ještě něco...vzhled??? To je subjektivní, ten se buď líbí, nebo ne...ale to je každého názor, moje auto snů to není, ale klidně bych do toho šel i za ty peníze...
Viz. můj příspěvek/reakce výše. V této kategorii již vstupují při výběru do hry i jiné parametry než jen schopnost dojet pro nákup do lidlu a zvládnout víkendové tažení s karavanou na chatu. Není to jen a pouze o svezení, ceně, která musí být byť třeba o tisícovku levnější než konkurence a objemu kufru.
a o čem??? Nevím, ale VW mi nepříjde jako značka se sportovními geny..a šmrncem, s koncernu ještě tak AUDI, ale to je cenou trochu někde jinde (Porsche a Bugatti neřeším, to je upo jjiná liga)...podle mě to je hlavně o svezení, o to jde u kupé...jinak u ženského publika jde hlavně o vzhled a podle mě se to holkám líbit bude
Slyšel jsem týpky co říkali, že se jim to nelíbí a v reálu se jim to líbilo. A sorry, podle mě je atmosféra do kupátka lepší, než nizkoobjemové turbo, i když je kvalitní...pokud jde o nějakou přidanou hodnotu, pak to nebudeme srovnávat s Scirrocem 1,4 TSI 90KW tam ji fakt nevidím....kupit si dražší auto jenom prot,o že to byla kdysi kultovní záležitost západních němců...a v jízdě mě pak předjede kdejaká ropa 2.0 tdi....a třeba mini, to opravdu vzdává holt svému jménu...tam je méně místa, než v Aygu...a cena, pro tu by se hodilo spíše jméno MAXI...a nová 500vka...líbí se mi, ale koment bych k tomu dal stejný jako k MINI
pokud chcete přídanou hodnotu tak si kupte SLK....jinak, jsou to pořád prdítka...a u těch hrajou mnou výše zmíněné parametry roli.
..."a v jízdě mě pak předjede kdejaká ropa 2.0 tdi"...
to si piš, že s 1.6 GDI s tou vysmívanou ropou nebudeš schopen držet krok. Na tu bude stačit i stará jednadevítka. :-!
Aha, a kolikrát za cestu dáváš z 0-100? Možná si ještě mohl zmínit maximálku, to bys tomu nasadil teprv korunu. Si tady připadám jak ve školce. Tůdlencto auto má větší zrychlení! Určitě bude nejrychlejší! Houby houby zlatá rybko... :-!
Ale ono to není jen o VW a Sciroccu. Btw. kupci by měli přestat kupovat Scirocco od VW s nesportovními geny a místo toho kupovat Velostera od Hyundai (se sportovními geny ? >:D ). Podívej se, kolik kupé, ale i dalších stylovek řídí ženy/dívky/paní. Kolikrát potom vidíš tato základní provedení (ne R, ne Abarth, ne Mini S) o víkendu na okreskách/okruzích. Tyto základní verze nejsou primárně pořizovány za účelem sportování, tedy jak píšeš dojmu z jízdy. Nejde také o každou tisícovku na cenovce a honění litrů v kufru. Jde o alternativu k běžné produkci, která nabízí notně větší dávku stylu. Proto také jako o kunkurentech píši o Mini, 500, DS3, CR-Z. V této společnosti, za podobné ceny nemá příliš šanci prorazit.
ok tak pokud jedu jen tak do prace, tak vubec..jasne...ale potom ani nepotrebuju lepsi pruzne zrychleni v nizsich otackach...k cemu? A kdyz se chci projet, tak si proste podradim...a je to tam, nechapu mereni typu pruzne zrychleni z 80-120 na 5 prevodovy stupen, k cemu mi to je...proste, kdyz jen tak zrychluji na dalnici, tak stejne nejedu naplno a kdyz potrebuju zrychlit nouzove, nebo pri predjizdeni, tak si podradim....jo chapu je to strasne namahavy pohyb....nerikam, ze TSI motory jsou spatne...proc bych to rikal, kdyz to neni pravda, jen rikam,ze existuje i jina cesta...a jako fanda Hond o tom vim svoje
Souhlasim, ze vyznamny snizeni ceny by jediny mohlo Veloster na trzich jako je ten nas aspon castecne zachranit od prodejniho propadaku. Nekdo nahore vzpominal Megane Coupe, "ideove" velmi podobny vuz (zvlast v oranzove cayenne), ktery s oturbenou 1.4 a velmi slusnou vybavou stoji ve specialni edici Monaco GP 420 tisic, a to ma navic jako takova "masova limitka" nektery specialni upravy exterieru. No a s temer dvousetkonovym dvoulitrovym turbem ho ve vrcholny vybave mate za bratru 500 tisic, tedy za tolik, na kolika Veloster de facto zacina... Podobne treba AR Giulietta, jejimuz image je malej Hundaj vzdalen na nekolik galaxii, stoji s 1.4T a solidni vybavou Distinctive na chlup stejne jako zakladni Veloster... Nehlede na to, ze Francouzovi to na rozdil od Velosteru fakt slusi, o Italce ani nemluve.
Kdyz to vezmu v uvedenym kontextu kolem a kolem, vyjde mi, ze Veloster by mel v Comfortu zacinat na nejakych 399 tisicich, jeste lepe na tech 359, jak navrhuje Kryshna. S oturbenou 1.6 a dvouspojkou pak ve stejny vybave do pul mega. Chapu, ze Hundaj se chce v hierarchii automobilek dostat vys, ale prozatim by jim melo stacit drzet se francouzsky urovne cen.
Držať sa na úrovni francúzskych cien bolo očakávané u i40, keď chcú preraziť v strednej triede v Európe. Napokon to hovorili aj všetky testy pred premiérou. Že i40 sa bude držať ceny laguny. Cez renault leasing sa dá laguna kúpiť za 16 990 eur, ale i40 začína na 22 500 eur, čo je absurdné. Ako veloster, tak aj i40 za tú cenu nepredajné.
Som fanúšikom hyundaiu, mám i30, ale táto cenová politika je :no: .
Veloster by mal začínať na cene 9 990 eur a i40 na 16 500. Vtedy by sa dalo uvažovať o kúpe a možno zavariť konkurencii. Inak nemajú šancu presadiť sa v konzervatívnej Európe. Počkajme však na predaje a uvidíme.
Hyundai drží s cenou i40 slovo. Laguna začíná v Evropě na nějakých 24 000,- Eur. i 40 je oproti Laguně levnější a třeba se jí podaří v Evropě prorazit. Superbu se to s podobnou cenou docela podařílo.
... ale to auto mi prostě nesedí designově ani zvenku ani zevnitř. Mám z něj divný pocit takové neučesanosti... ale kolik lidí tolik chutí. Záležet bude na jízdních testech, nicméně já bych lovil v tradičních evropských vodách - tedy já jsem lovil v tredičních evropských vodách :-)
Jako celek mi to špatné nepřipadá, nicméně ta cena je opravdu "přepálená." Ve světle toho, že je možné za cenu velmi podobnou, (ne-li nižší), koupit Mini, DS3, nebo CR-Z. I když Hyundai oproti kreacím z 90. let udělalo skok několika světelných let co se týká kvality, 480 t/Kč je tedy opravdu dost. Kdyby začínala tak na 420 t/Kč, už by se o ní dalo i uvažovat. Ne každý chce malý turbomotor. Např. Honda nebo Mazda ukazují, že to jde i bez turba a jejich produkce emisní limity splňuje, takže argumentace, že bez turba to nejde kvůli emisím, je trochu mimo. Nicméně, abych se vrátil k Hyundai. Zmíněná cena je v kontextu konkurence skutečně poměrně vysoká, ale jestli ono za tím nebude české zastoupení Hyundai. Už jen proto, že Genesis stojí na Slovensku o cca. 60t méně.
Rovnice Veloster má pořád dost neznámých, i pro Hyundai. Hyundai se někde nechal slyšet, že V. plánuje pro dvě hlavní kategorie - mládež 20-25 let a ženy 40-50 let ... redaktorovi daného autozinu dím dost zamotal šišku, nedivím se. Ve verzi s 1,6 GDI to samozřejmě není hot hatch, ale to ani Scirocco při 90kW. Motor samotný (ve Velosteru) dostává silně rozdílná hodnocení a řekl bych typická podle spotřebitelského profilu - Autoexpressu se líbí, Autocaru vůbec ne. Podobně AE chválí podvozek a jízdní vlastnosti, ale Matts Prior naopak říká, že na tom ještě bude tuna práce, jestli to má k něčemu být. Obě redakce jezdily s předprodukčním kusem a H. sliboval, že před nasazením na EU trh bude na ladění podvozku ještě silně pracovat. Bodejť, podvozky jsou Achillova pata HKAG, přestože už skoro před 10 lety zlanařili ladiče od Opelu a kdoví ještě odkud. Už jsme tu probírali x-krát, že podvozek stejně jako anglický trávník neupečeš za pár chvil jako piškot, trvá to dlouhá léta. Dávat teď Velosteru evropské vysvědčení je hodně předčasné, dokud neuběhne prvních pár měsíců jeho ždímání na zdejších silnicích. A bude hodně záležet na tom, jestli ho někdo bude prověřovat pro ty dvacetileté horké hlavy nebo pro maminy, co se už skoro začínají těšit na vnoučata.
Jasně, dorazí přeplňovaná 1.6, ale ta by si zasloužila samostatné naladění podvozku a už totálně vážný přístup ze strany Hyundaie, nebude to vozítko pro zelenáče. A tam bych určitě přikývl Mattsi Priorovi - jestli se pánové od H. nechcete blamovat, tak dřete a dřete, ať to k něčemu je. Čertví, Hyundai má někdy divné myšlenkové pochody, skoro jako by rozhodoval stranický sekretariát.
Padlo mi teď oko na další reinkarnaci Brouka a říkám si, že Veloster v té své "všelidové" verzi by možná měl lepší protějšek v Broukovi. Dokonce i ty plánované cílové skupiny by tím dostaly daleko větší smysl.
Design exteriéru může připomínat komukoli cokoli, ale každopádně je už z dálky jasně hyundaiovský. Pokud se takhle odnož bionického designu zase vrátí na trh a prosadí, nebude nad Velosterem, i40, Elantrou atd. nikdo mudrovat - pokud se neprosadí, zmizí. Hyundai tak jako tak v nových studiích dává najevo, že bude linie vyostřovat a vzdalovat se od prvoplánové "tekutosti". Mimochodem, Mazda, další chronický bionik, končí s Fordem a pojede myslím asi za dva roky výhradně na svoje triko.
Cenově Hyundai nemůže jít nikam do kolen, už jsem tu dával svůj názor, proč nemá jinou možnost, než se cenově začít srovnávat s evropským mainstreamem. Ano, pro H. to není příjemné, zbavit se nízké ceny jako velkého argumentu, jenže od jisté etapy vývoje brandu je příliš nízká první cena společensky nepřijatelná. A v té etapě už Hyundai je a musí nést riziko, že dostane najevo, že si troufá příliš. Jinudy cesta nahoru nevede. Jestli jsou cenové rozvahy českého prodejního zastoupení správné, to se brzy ukáže, a s cenou se pak dá pracovat - však ani Ford, Renault a jiní se nijak nestydí cenových akcí, ze kterých se koulí oči z hlavy.
Vidím to nějak podobně. Korejci už se nemůžou a ani nechtějí cenově podbízet. Jejich vozy už co se do spolehlivosti mohou plně rovnat evropské konkurenci, to nevidí jen slepý. kde mají mezery, bývá zpracování interiérů, (i když i to už se zlepšilo). Už prostě nechtějí být srovnáváni s nejlevnější francouzskou produkcí, což je jedině dobře. Neustálé hořekování nad cenou současné korejské produkce beru jako úsměvné. Prostě, auto, které má 6-8x airbag, el. okna, aktivní opěrky hlavy vpředu, nelze prodávat za 200t. Chápu, že někdo má kvůli tomu krev v očích, ale to je jeho problém. Navíc většina automobilek nabízí různé cenové akce, nebo balíčky výbavy, takže cena většinou není tak hrozná. Navíc, ten kdo má pocit, že jsou Korejci drazí, ten si může vozidlo dovézt ze zahraničí, (jak bych to udělal já), případně zvolit konkurenci.
;-) Já ti nevím .Koupí korejce mám takový divný pocit jako bych si šel koupit Adidasy k Vietnamcům.Ale v tom máš pravdu ,že nelze dobře vybyvený vůz prodávat za 200tis. :-!
To mi přijde poněkud úsměvné, srovnávat automobilovou produkci s oblečením či botami. Jistě Tě potom potěší, že ty Adidasy které si koupíš, budou velmi pravděpodobně vyrobené v Číně či Jihovýchodní Asii a věř tomu, že kontrola kvality opravdu německá nebude (bohužel), a to proti asiatům jako takovým nic nemám.
Problémem velostera je to, že je to neuvěřitelně zpatlaný neestetický kompilát všeho možného, jenom ne malého kupátka. Jak jde čas, je vidět, že korejský design nemůže hrát v Evropě větší roli. Urputná snaha je znát, ale nemá to koncovku.
Pro mne osobně není korejský design věrohodný, nevěřím mu, nevplouvá dovnitř. My vnímaví evropané jsme odkojenci tvarů jaguarů, bavoráků, mercedesů, fiatů, renaultů či volkswagenů. Tam je těžiště designových kvalit.
Zmiňuješ Mazdu, u ní lze nalézt odpověď jak na to - MX-5.
Cílíš dobře Brouka, ale jistě i ty vnímáš tu jeho nebetyčnou estetickou kvalitu. V těchto vodách nemá veloster šanci.
Tou "estetickou kvalitou" jsi (jak by řekl Mr.Rytmus) zabil-). Brouk nikdy žádnou estetickou kvalitu neměl. Starý byl svým způsobem legenda, ten nový, (myšleno předcházející a současnou generaci), je jen pokračující trend žabáka. Co se týká Velosteru, za relativně nepovedenou považuji zadní část, která vypadá jaksi naroubovaně, (jinými slovy hezká blondýnka s zadnicí jako valach). Když už zmiňuješ německou designovou školu single frame u Audi mi třeba příliš nekonvenuje. Pokud jde o design, jasně vedou Italové. Auta jako 8 Competizione nebo 4 Competizione, nebo 159 jsou umělecká díla, ne obyčejná auta.
Abych řekl, nemyslím, že je to nějaký neestetický kompilát. Když se podívám na poslední výtvory Opelu, potažmo Fordu a Mazdy, vidím prostě určitý designový směr, který jde po jiné vlně než industriální funkcionalizmus. Hyundai se chová z mého pohledu čím dál konzistentněji: jednak stále navazuje na vlastní tradici, a přiznává, že má chlupy, což třeba Toyota naopak řeší periodickým salto mortale. Za druhé Hyundai jde do fluidního designu opravdu důsledně, což je hned druhé riziko v řadě - zkouší ho dotahovat na exteriéru i interiéru. Můj šálek kávy to zrovna není, mám radši klidnější design, ale přiznávám jim právo vyzkoušet, co to udělá. Teď už dávají najevo, že jsou s tekutou etapou u konce a budou přicházet s novými tvary. Naopak mě teď znejistila Kia s posledním Picantem a Riem, čekal jsem od nich příklon právě k tomu funkcionalizmu místo batmanovského laškování... ale chápu, že funkcionalistický trůn má řádně propachtovaný VW Gruppe, jak jinak v zemi Bauhausu (tím nemyslím ten hobby market - to ty víš, je to vysvětlivka pro jiné) a Schreyer dost dobře nemůže do nekonečna vytěžovat své Audi šuplíky. Ale přesto, sakra...
Docela bych se rád dočkal toho, že třeba zrovna Hyundai získá dostatek sebevědomí, aby prezentoval svůj design podle tradic korejské kultury. (Však japanérie svého času ovlivnily Evropu masivně, jen se to zkrátka dnes už nepociťuje, že třeba opěvaná francouzská kultura z Orientu nasávala, jen mlaskala.) A japonské automobilky, až na čím dál menší Mazdu, k tomu odvahu vlastně nikdy neměly. Potom by ses asi i ty dočkal té věrohodnosti. Globální automobilky jsou ohrožené designovým myšlením ve stylu privátních brandů obchodních řetězců (Dr.Halíř, Clever, Euroshopper...), které nemá domovskou identitu, na pytlíku se ani nedozvíš, kde to obílí na mouku vyrostlo. Ale to se netýká jenom Hyundaie.
Což mi připomíná, že musím do Lidlu pro chleba a konzervu na víkend :-) zdar :-)
Auto pre mládež 20-25 rokov ? Za 20 tisíc eur ? To je veľmi bohatá mládež. Podobne aj i40. Auto je zamerané na mladé rodiny. Ktorá mladá rodina (1-2 deti, možno hypotéka), dá za základ 1,6, 22 500 € ? V lepšej motorizácii (2,0 CRDi 100 kW) a s nejakými príplatkami ako navigácia, možno panoramitcká strecha či automat takmer milión korún ? Neslýchané... hnus :no:
Hyundai je orientovaný na USA trh a darí sa mu, ale v Európe musí zmýšľať inak.
Patrne si pletes slovenstinu s francouzstinou, ale nevadi, rad poradim - escorpion pise slovensky. A na Slovensku Megane zacina na polovine sumy, o ktery tady mluvis ty (a na ktery Megane zacina ve Francii). Ano, to je 10 tis. euro.
Píše slovensky o prosazení Hyundaie a jeho cílové skupině zákazníků v Evropě. Proto musí ten svůj slovenský pohled zahodit. Francouzské ceny bych si sem nedovolil dát a ten Megan Coupe začíná na SK od cca 14 000,- Eur po slevě. Víc přemýšlet, míň psát a nepřehánět :-!
Ano, pise o slovenskym trhu, a ty o Meganu - a ten zacina na Slovensku na 10 tisicich euro. Ve Francii pak na cca 20ti a treba v Nemecku na cca 15ti. Kazdy si to muze na webu snadno dohledat. O coupe jsi nic nepsal, takze hovorime samozrejme o cenach hatche, nicmene i tech 14 tisic euro za coupe je na hony vzdaleny tebou deklarovanejm 20ti. S tim svym neustalym omilanim cen Rencku vsude po Evrope krome CR a SR jsi tady zkratka tezce mimo, neb ceny na zahranicnich trzich nam zde muzou byt uplne putna. Vsak i ten kritizovanej cenik Velosteru hodnotime vyhradne na zaklade ceskych, resp. slovenskych udaju - co ja vim, kolik stoji treba v Belgii (a je mi to jedno).
Takze mily pogo, min zurivy obhajoby "vysokych" cen Renaultu, vic premysleni a hlavne - drz se nohama na zemi (rozumej na ty zemi, kde bydlis a kupujes si auta ;-) ). :-!
ze "krutoprisny do detailu domakany jednoduchy a ucelny nemecky design, ktery musi obdivovat vsichni", ostatne takto je nam to tu predkladano dnes a denne je nutno reprezentovat v 10 znackach a stejne to vyjde na podobne prodeje jako "rozplacly desivy design" automobilek, ktere jsou pouze 2. Oni ti kucii korejsti asi trosku vi, co delaji :-)
(to neznamena, ze bych nemeckym dizajnem pohrdal, jen konstatuju vseobecne fakty)
A jak to kucí hundajští budou dělat v zemích, kde se jezdí na opačné straně? Tam jim ty bonusové dveře asi moc nevychválí. A dvě kastle asi dělat nebudou.
A cena? Jak tady někdo řekl u Hyundaie se nějak rozmohl černý humor. Za tohle chtít 480Kč v základu, byť se vším je prostě moc.
tak jsem se před chvílí vrátil z BVV a musím konstatovat,že Veloster mě velmi mile překvapil hlavně díky interiéru,skutečně krásná práce,skvělé boční vedení sedadel,výborné řazení,zpracování plastu velmi kvalitní a futuristické,prostě jsem se ve voze cítil velmi dobře a že zaujal veřejnost bylo více než zjevné.škoda pouze jedné pohonné jednotky,ale to se jistě brzy zlepší a přibude pořádný přeplnovaný agregát,či 2.0 16v atmosféra.posléze jsem si ovšem naprosto zkazil náladu,neb jsem si sedl do AR Gulietta a nemohu se absolutně ztotožnit s recenzemi v ruzných automobilových magazinech,kde se nad tímto vozem novináři doslova rozplývali nadšením........mě se chtělo grcat......!