Já si myslím, že to je dobře vypadající a kvalitní auto, ale trh to evidentně vidí jinak. Věšet na to každý půlrok nějaké pseudomodernizace těžko pomůže.
Nakonec aby vyprodali alespoň skladovky, budou muset na to nalepit čtyři kruhy a udělat z toho nový model Audi Outlet ;-)
Naživo vypadá docela pěkně. Myslím, že hlavním problémem je cena. Pokud to začíná na nějakých 530 000, tak je to moc. To podvědomí, že to je starý model audi tam pořád je. S cenou pod 500 by to možná bylo trošku jiný.
Súhlas s cenou. To je alfa a omega predajov Exea, darmo je to v základe Audi, má to znak Seatu a pri zohľadnení pozície Seatu a jeho cien v iných triedach (Leon je jedno z najlacnejších áut v triede) sú ceny Exea neprijateľné. Ak je cena 88 kW základu 22.600 eur, človek si dobre rozmyslí, či nekúpi (de facto o triedu väčšie a priestrannejšie) Mondeo so 118 kW za 21.200 eur.
Teda ako písal RS, ani ledky okolo celého auta či podsvietené prahy >:-[] Exeu nepomôžu, ak je cena vysoká. Radšej by to mali odpískať ako Alfa.
Ekonomicky to nie je iba "20000 predaných vs. nula", ale udržiavanie závodu, výrobných kapacít a zamestnanosti (robotníkovi je jedno, že sa auto, ktoré vyrobí, nepredá, on svoju mzdu musí dostať). Skrátka fixné i variabilné náklady sa musia pomerovať zo ziskom z predaja, aby sa nestalo, že výrobca výrobu auta vlastne dotuje, ergo prerába.
jasně, ale to by jsi nejdříve musel vědět, kolik fix. a var. nákladů připadá na výrobu X ks Exea a také kolik zisku jejich výroba přináší. Protože tyto údaje jsou většinou tajné a jsou součástí podnikových analýz, tak pochybuji o tom, že jimi disponuješ. V tom případě jsou jakékoliv spekulace o zastavení produkce těchto vozů zcela zbytečné.
Největším problémem Seatu je jeho nevyužitá kapacita továrny (Seat jede jen asi na 60 %), kde by vyšší výroba určitých modelů, jak jistě víš, snižovala fix. náklady a zvyšovala zisk celé továrny.
Podľa mojich nfo, by už cena nemala byť problém. Ako som písal včera pod iným článkom, importér nariadil zľavu 5000 ojro z cenníku. Čiže v reále by si sa mal dostať na nejakých 6-7t oproti cenníku a to už je myslím slušná cena na to auto. Mal som ho na týždeň a vozba to bola kvalitná, interiér je fajn až na to, že je tam minimum odkladacích priestorov. De facto iba kastlík pred spolujazdcom a vo dverách. Inak by som nevedel čo tomu autu vytknúť. Teraz mi ostáva len porozmýšľať ako Alteu vymeniť za Exeo.
PS jossalito: Tie rožky som myslel ironicky - to auto sa predáva mizerne. ;-) >:D
To auto určitě nebude špatný, ale dosavadní cena ho zabíjela. Pokud půjde s cenou tak jak jsi psal a podpoří se to lehčí reklamou, aby se o tom vědělo, tak by to mohlo prodeje oživit.
Presne tak, auto to nie je zlé. Lenže väčšina záujemcov o túto triedu ani len netuší, že Seat niečo také ponúka. Reklama je mizerná... Teda aspoň u nás a u vás. A keď aj niekto tuší, tak pozrie cenník a kašle na to. Tie ceny nasadili mooooc vysoko. Neviem kto to mal na starosti, ale za toto by si zaslúžil padáka. Pritom je zaujímavé, že väčšina ľudí ani len netuší, že je to vlastne stará audina. ;-)
je to hezký kvalitní auto auto i když to je stará A4 ale vylepšená! ,mě se osobně se líbí,prodej v čechach a na slovensku nic moc tak po pěti kusech za mesíc..!Ale v Německu se za měsíc červenec prodalo .790 kusu, tak to neni tak spatnej prodej.!
Ono se to nezdálo, ale Superb byl dost svébytný model, z karoserie byly společné snad jen přední dveře (motor, interiér je jasný). Exeo je "jen" A4 s jinými světly.
Nemám přesná data, ale myslim, že i středně úspěšný Superb se prodával mnohem lépe než tento Seat.
Také nemám přesné údaje, ale pamatuji se, že první Superb také nebyl moc úspěšný a v prvních letech výroby se prodávalo okolo 20 tis. ks , tedy téměř stejně jako v současnosti Exeo! Dokonce si pamatuji, že se mluvilo o jeho konci, ale v pozdějších letech se prodej postupně zvyšoval. II. generace je už samozřejmě někde úplně jinde.
Velká podobnost A4 a Exea je podle mne záměr - Seat se od počátku chlubil, že je to stará A4 - a že zákazník za dobré peníze získá kvalitu Audi. Myšlenka to nebyla špatná, kdyby ho opravdu nabízeli za dobré peníze - zde jejich strategie selhala.
"Vylepšená" taktika při vývoji SUPERBu II. (vozu postaveném na mechanice GOLFu) je holt oproti I. generaci (postavené na mechanice "starého/čínského" PASSATu) znát (to víte, vývwoj :-)
PS: Ale BEZ ironie, ten současný Superb je OPRAVDU "ok" :yes::-)
Páni bratia, je to bieda... nepomôžu tomu ani diódové pásy okolo celého auta. VW by sa mal asi naozaj vážne zamyslieť, čo s touto fabrikou. Kde sú tie časy toleda 1. a 2. generácie.... to boli pekné autá, a aj sa predávali. Zaráža ma tiež, ako už písal kolega vyššie, relatívne vysoká cena. So good luck Seat!
Lenze jeden alebo dva ako-tak predajne uspesne modely SEAT nezachrania. A z toho co VW robi je zjavne, ze ani sami ako so SEATom dalej. Nedari sa im ho prebudit k zivotu, a projekty typu "Exeo" su len vyjadrenim na jednej strane uplneho zufalstva (co so SEATom?) a na druhej strane nezdraveho optimizmu (taku cenu na generaciu stare rebrandovane audi, to je teda dost silny ulet).
Nielen ze SEAT nasadil cenu rovnocennu inym vozom strednej triedy, ale navyse Audi ma porovnatelne modely len o malo drahsie.
Exeo s novými světlomety docela prokouklo. Nicméně vyšším prodejům to asi nepomůže. Namísto neustálých modifikací by to chtělo snížit cenu (i přes moderní motory a líbivý design je to pořád starý model Audi).
Exeo se me docela libi, ale ta cena je desna, jen tak pro zajimavost jsem si nakonfiguroval Alfu Romeo 159 Sportwagon 1750 TBi a skoncil jsem na 817tisicich, ExeoST se stejnym vykonem z 2.0 TSI a obdobnou vybavou, a jsem na 828 tisicich? o Seatu bych pri teto konkurenci zacal uvazovat mozna tak pri cene o 200-250 tisic niz , ale takto fakt ne 8-s
Seat Exeo, resp. jeho ceníkové ceny jsou zcela mimo mísu. Ovšem i s cenovkou podstatně nižší bych s koupí velmi váhal. To auto sice působí festovně a interiér je kvalitně postavený, ale tím jeho přednosti končí. Základní problém je stará koncepce audi, kde je podélně uložený motor snad metr před nápravou (nové audiny ho mají o trochu víc posunutý dozadu díky úpravám na převodovém ústrojí). Exeo je proto při ostřejší jízdě zoufale nedotáčivé, ovšem na rozdíl od svého předka se nedodává jako čtyřkolka. Se špatným využitím obestavěného prostoru souvisí také velmi málo místa pro nohy zadních cestujících. Při poslední (resp. teď už minulé) modernizaci to řešili zeslabováním opěradel, přesně jako v dobách Octavie I ;-\. Další, co mě vadí, je spojení dynamického seťáckého designu přídě a zádě s naprosto vodorovnou boční linií typickou pro Audi. Strašně se to vzájemně tluče. Suma sumárům, Exeo v této podobě je opravdu jen velmi nouzové řešení, které asi nebude mít dlouhého trvání. Myslím si, že kdyby jako základ nového sedanu Seat použil minulou generaci Jetty, bylo by to po stránce jízdních vlastností, možností úprav designu i nabídky vnitřního prostoru mnohem lepší řešení.
:yes::-)
PS: Pěkně, seriozně a hlavně "výstižně" a správně napsáno (u vw zkusili "jestli to projde" - a ono to, snad i trochu překvapivě - je to přece jen audi - spíš NEprošlo.. ;-)
Ak to takto pôjde ďalej, tak recyklovaná A4-ka, teda Seat Exeo môže byť po skončení u Seatu znovu recyklovaná, napríklad ako Suzuki, s ktorou má VW určité vzťahy. >:-[]
A4-ka - večne živá! S A4-kou na večné časy a nikdy inak! Vyrábať a chrániť A4-ku - buď pripravený!
tak nevím jestli zrovna A4 ale je to klidně možné, podívej se kolik stařečku perou koncerny do Brazilie, Indie a dalších rozvojových zemí a vystačí si mnoho desítky let starými modely z 60-70 let (když zůstatneme u VW tak třeba brouk nebo Jetta) takže 20 let stará A4 to by mohla být bomba, samozřejmě ne za tu šílenou cenu co chce bláznivý Seat.
co spravia svetlomety s autom, mozno by nemali az tak setrit a trosku prerobit aj kapotaz,
hlavne bocny profil je velmi stary. A tiez spravit kapotu viac plasticku.
Inak dobre auto, je to audi, to nemoze byt zle :-)
Protože to asi NEbylo myšleno jako vtip (".. je to audi, to nemoze byt zle.." ;-) )
.. odkázala bych vás na pěkný "souhrn"/příspěvek od ARESE z 18:16 :yes:
Příjemné počtení a pěkný den :-)
toto auto je iba pre dvoch pasazierov - vzadu sa nezmesti ani moj 8 rocny syn. Cista tragedia a vyhodene peniaze - za tu cenu sa daju kupit podstatne hodnotnejsie vozy...