Sorry ale na to aby sa to zacalo masivne predavat potrebuje Koleos uplne novy dizajn. Ved si to porovnajte s napr IX-35 alebo Sportage... Koleos im dizajnom nesiaha ani po clenky...
Koleos taky není vozítko na nákupy po městě, jako tebou zmiňované hračky. Tam je vše jen o prvoplánovém designu. Třeba Sportage je už dnes tragedie. Jemu krása vydržela asi 14 dní. Ale i tak se tento FL nepovedl. Před FL to bylo lepší.
"de gustibus non disputandum" design je velmi subjektivna vec. Osobne design noveho Sportage nehodnotim vysoko, je to skor taky "wow" efekt a po chvili zacne nudit. Napr. FL Koleosa vysiel a je to lepsie podla mna. Hoci stale je tam urcita disproporcia medzi vyskou a sirkou... zaujimala by ma este informacia ohladom vahy, ci presiel pocas FL aj odtucnovacou kurou :-) bo ta by su Koleosu viac pridala nez zmena svetiel...
Prvoplánovaný je výraz pro lidi co se jim něco líbí, ale nemají z toho radost.
Podobně jako nepodléhající starnutí je výraz pro auto co není hezké, ale je si třeba zdůvodnit, že je to dobře.
Tak zrovna tebou zmiňované dva kusy patří k největším obludám, co lze na silnici mezi SUV a auty obecně spatřit. Konkurovat jim mohl lehce Koleos před FL. Nyní to sice taky není žádné terno, pořád bída, ale oproti tebou zmiňovaných designových paskvilech je to nádhera.
Zas jeden tlčhuba, čo súdi podľa letmého pohľadu na fotky. Ver tomu, kupovať reálne auto, budeš zvažovať všetko. V SUV-triede celkovo veľa krásy nie je, a za úvahu určite stojí viac vecí ako je iba vzhľad.
To je jasny, ale dneska je nabidka tak siroka, ze ti malokdy vyjde jen jedna jasna volba, takze subjektivni vnimani ti to stejne rozhodne. A kdyz jsem auto vybiral, tak ver, ze bylo par kousku, ktery prave kvuli designu zmizely z papiru velice rychle. Nevidim duvod, proc by stejna situace nemohla nastat i v tomto pripade. Musim zase souhlasit, ze tahle trida celkove krasou zrovna neoplyva. A k tomu posuzovani podle fotek... jiste sis vsiml, ze trnem v pate je mi nejvice prave zad, ktera facelift nedostala, tudiz jsem jiz mel moznost ji zhlidnout na vlastni oci ;-)
Ak si kúpim výrobok za niekoľko desiatok tisíc eur (a je jedno aký), tak by mal vyzerať trochu seriózne, a nie ako nafúknutý model lacného detského autíčka z Číny. Niet sa čo diviť, že sa kupci nehrnú. Ako kupca si viem predstaviť akurát tak nejakú mladú "čaju z Polusu".
Tak predstavivosť máš v tom prípade krute obmedzenú.
Nevidel som na cestách veľa Koleosov, ale tie, čo som vide, šoférovali zväčša muži po štyridsiatke. Ak niekomu nejde primárne o formu a image, tak môže uvažovať pragmaticky. V reáli je toto auto viac ako schopné a medzi SUV ponúka snáď najpriestrannejšiu kabínu, ktorá nemá ďaleko k MPV. Krásavec to nie je, ale zatratenie si rozhodne nezaslúži. Samsung-neSamsung...
Osobně si myslím, že je jasně vidět, na které trhy je tento vůz orientován. Spíš, než do Evropy se podívá do Asie. Přední maska dost připomíná Ssayong (nebo jak se to vlastně jmenuje)
Na automobily bez Renault identity jsem si zvykl. Pokud by se bral v úvahu "Avantime style", byl by posledním skutečným Renaultem aktuální Espace... doufám, že dojde k nápravě (kupříkladu prostřednictvím realizací nosných prvků z posledních studií).
Koleos faceliftom trochu stratil tvár, na druhej strane tvorcom nemožno uprieť snahu zapáčiť sa širšiemu publiku, čo sa im bez pochýb podarilo. Táto tvár vyzerá rozhodne priateľskejšie ako tá predchádzajúca.
Neviem, či si to niekto všimol, ale porovnávané autá na dvojobrázkoch vykazujú ešte jeden rozdiel - kolesá. Faceliftovaný model disponuje kolesami podstatne väčšieho rozmeru a aj prepracovanejšie disky pomáhajú jeho vzhľadu. A povedal by som, že dosť výrazne. [odkaz] "Kačací" kukuč sa úplne stratil.
Inak pri pohľade na nový predok ma ihneď napadla podobnosť s týmto autom: [odkaz] Spomína to aj Blood Jonny vyššie a je to fakt, tá podoba je dosť veľká.
Příď je š***tější a má zdařilejší architekturu. Změnu tvarů vnímám jako žádoucí, byť jsem s Koleem nikdy velký problém neměl (spíše s jeho jménem, kterého sériový model není hoden - [odkaz] ).
Doufám, že Renault už má to nejhorší období za sebou / alespoň z hlediska designu /. Místo Pelaty se do Renaultu vrátil z Nissanu Tavares a ten bude chtít mnohem víc oddělit Dacii a Renault. Renault se tak zbaví aut jako Thalia, která je srážela dolů. Navíc si Tavares brousí zuby na techniku z Infinity a plánuje vstup do prémiových vod. Zvednutí image Renaultu bude jeho hlavní úkol, kvalita už je v pohodě. Pro mě osobně je příslibem A. Lo, jako šéfdesigner exteriéru.
Renault potrebuje uviesť novú Lagunu, Koleos, Espace, Modus, Clio, hneď potom aj Megane a čím skôr aj Latitude - je to väčšina portfólia a ak to vezme za správny koniec, úroveň a image pôjdu hore.
Představa Renaultu s technikou Infiniti a bez lowendově zaměřených modelů je více než lákavá (byť levné vozy ke značce patří...). Ještě by to chtělo nějaký model pro udobření s futuristy, které si značka vychovala a jež změnou stylu odkopla pryč...
Mě si Renault získal prvním Twingem. V době uvedení neměl konkurenci a Renault to s ním mohl dotáhnout mnohem dál. Clio jsem pak koupil v podstatě kvůli lásce k Twingu. Pak přišel další model, který mě dostal - Mégane II HB - designově nejpovedenější kompakt posledních 20 let, za těch 10 let vzhledově nezestárl ani o minutu. Opět si myslím, že Renault z Mégana II mohl dostat víc. Grand Scénica III jsem kupoval už jen proto, protože v komplexu je pořád nejlepším MPV. Kvůli designu to rozhodně nebylo. Další auto by mohlo být nějaké SUV / kočárky snad už vozit nebudu / a doufám, že mě Renault nedonutí jít jinam.
Naprostý souhlas s prvním Twingem - to auto je velmi nadčasové a myslím, že druhá generace je silně nedostatečným nástupcem. První generace mi přišla jako mikro-MPV... dodnes se za ní s potěšením ohlédnu.
na bezne jazdenie aj polne cesty alebo k chate je to stale lepsie ako nejaka octavka scout s obrovskymi prevismi karoserie a mizernou manevrovatelnostou.
Dizajn je vec vkusu a o praktickosti tohto renaultu nemam pochybnosti, auto ucel splni a navonok posobi neokukane a moderne ;-)
s dieslom dci a stvorkolke a peknej farbe je to sympaticke auto :yes: , bestseller to nebude ale auto ucel splni a navyse to nie je masovka ako yeti, posobi jedinecne.
Jako jel jsem v tom a na svoji kategorii to nejede vůbec špatně, ale ten vzhled je katastrofální. Především tyhle pohledy, to je snad špatný vtip:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Takhle bych si představoval Ladu Nivu pro prodej v Mongolsku, hnus :no:
No, je to taký súdoček, zase to vyvažuje ponukou priestoru.
Ale je fakt, že tento dizajn zďaleka nie je to pravé orechové a najviac brzdí jeho predaje. Renault by mal zabudnúť na kórejský dizajn a ísť vlastnou cestou. Inšpirovať by sa mohol u Citroenu - umiernenosť prináša úspech, viď. nový C4.
Tak třeba Laguna mi přijde jako vynikající designová cesta, a to ve všech 3 generacích. Z francouzských konkurentů je zdaleka nejvíce "francouzská" a vedle Accordu ji dodnes beru jako nejlepší nabídku středního mainstreamu. Podobně 3 generace Clia. Uvidíme...
No zažíváme v Evropě vskutku podivuhodné designové (k)roky. K hornímu produktu se v rámci zachování slušné diskuse snad ani nebudu vyjadřovat. Co mne však rmoutí v obecnější rovině, to je to, že klasické euromainstreamové automobilky postupně jedna za druhou rezignují na své jedinečnosti a doslova se vyprodávají za to, že mohou s odřenejma ušima udržet jakéstakés modelové portfolio. Na německé dálnici jsem například nedávno potkal freemonta. Upřímně píši, že to byl pro mne doslova vizuální šok.
Renault... legendární výrobce, jen namátkou - R16, R5, R8, Fuego... a my tu dnes máme jásat nad latitůdou a koleosem. Konfrontuj například s naší Škodou - jedinečný špičkový rukopis, dokonale tvořená modelová řada. Umíš si představit, že by třeba Škoda nalepila na suzuki SX4 (nic proti) své logo a dozadu napsala - Yeti?
Přitom, když člověk spatří návrhy nového Twinga, musí ocenit tušenou vizuální potenci. Tak kde je zakopanej pes, to je opravdu na tom Renault tak špatně, že neumí postavit nic na úrovni Yetiho či TIGIho?
Milej zlatej, jak říká Jára, Játy je snad nejzrůdnější počin v automobilovém světě za posledních 15 let. Tak brzdi. Koleos je proti němu futuristický zázrak designu.
A Tiguan? Rádoby pěkně vykalkulovaný exteriér, který se dá jakš takš ze zavřenými očimi zkousnout krutě zabije humpolácký až hnusný interér.
Rencek je jen střední proud, nehrajíc si na něco víc než tvůj symbol automobilového světa. Ale ten není o nic lepší.
Přesně tak, nějaký designový odkaz stylu značky by tam měl být a Freemont, Latitýda nebo právě Koleos jsou příklady, jak se to nemá dělat. Něco jiného jsou promyšlené výrobní aliance (např. PSA a Fiat při výrobě užitkový vozidel nebo spolupráce v koncernu, např. Sharan, Alhambra) to je ta cesta ke snížení nákladů, ale hororové hrůzy freemony, chryslie apod. jsou opravdu slepou ulicí, resp. cestou k zániku značky...
Už jen ty počty prodaných kusů, rentabilní to asi bude, ale nějak extra ziskové dle mě asi ne a ničit si pověst jen díky fajfce v nabídce SUV na trhu mi přijde jako hulvátství.
Ani prípady Sharan/Alhambra nie sú ktoviečo, a to nespomínam Exeo...
Seat má byť Seat a nie prebastlené niečo. Altea bola dobrým počinom, zlé bolo len pokračovanie.
Máš kus pravdy, ale v niektorých veciach nesúhlasím.
Určite súhlasím s tým, že prelepovanie znakov na kapotách je podivným a nepekným dôsledkom globalizácie a sústavného šetrenia nákladov. Môžeme si však za to čiastočne sami, sme tak zhýčkaní a nároční, že dnešný automobil pripomína skôr robota ako dopravný prostriedok. Plus sa zapája naša slávna únia - nezmyselný tlak na čistotu výfukových plynov a takzvanú bezpečnosť predražujú vývoj viac ako je zdravé. Dôsledkom sú rovnaké tanky, jazdiace po cestách pod rozličnými značkami. A tradícia, tá sa už vytráca celkom.
Portfólio Škody má od dokonalosti ďaleko, v modelovom rade sú značné medzery. Hlavne medzi Fabou a Octaviou je veľký odstup, túto medzeru nevyplní ani nový "lacný" model. Chýba malé MPV, Roomster je chabou náhražkou. Chýba už tradičný malý pick-up, chýby užitkáč ako je napríklad Fiorino, ak už má byť Caddy jediným zástupcom koncernu v triede. Chýba lacné (relatívne) športovo ladené kupé, Tudora je večná škoda.
Voči Škode má Renault o čosi kompletnejšiu ponuku, rad MPV je celý (vlastný), a klasické triedy vlastne tiež - cudzí je len Latitude a Koleos, a možno Fluence. Kríza ovplynila všetkých, nemyslím si, že je za tým nedostatok invencie - skôr obava z investícií. VW Group je podstatne silnejší v kramflekoch, môže si dovoliť viac riskovať aj v zlých časoch.
Dúfajme, že tento tred sa raz stane minulosťou. Dúfajme, že čím skôr.
Máš pravdu, Renault má větší nabídku vozidel, než Vw.
Volkswagen: 18
Polo 2x
Golf 3x
Jetta
Touran
Tiguan
Eos
Passat 2x
Passat CC
Sharan
Touareg
Phaeton
Scirocco
Caddy
Multivan
Renault má 24 modelů, započítal jsem i osobní verze dodávek.
Ale hlavně má Vw mezery, chybí mu (zatím) mini vůz, malé MPV¨, malý sedan a malé kombi. Ale je pravda, že něco nabízí jeho koncernové značky.