Frankfurt nad Mohanem se stal místem představení modelu DS5 evropskému publiku. Světovou premiéru zde měl koncept Tubik, který spojuje svět užitkových a osobních vozů.
Už dlouho čekám, až se Citroen odhodlá zase vytvořit něco ve stylu 90. let. Tehdy modely CX, XM nebo i BX měli něco, co člověk nenašel nikde jinde - originalitu a praktičnost zároveň.
Proč už nedělají hydropneumatické odporužení? Není škoda něco dovést téměř k dokonalosti, a pak to zahodit?
Já chci praktické, pohodlné a velké auto a ne dodávku s prasečím výrazem a interiérem připomínající hodně špatný vtip.
Ta hrůza měla v době, kdy jsi byl čekatel na vytouženého Favorita, posilovač řízení, plnou elektrickou výbavu, hydropneumatické odpružení, klimatizaci, desetinový hluk v interiéru apod. :no:
Jenže design vždy vychází z doby vzniku. Nebo snad myslíš, že XM navrhovali s tím, že bude udávat designový směr na přelomu tisíciletí? >:D >:D Mě se ty Citroëny líbí, ale s tím designem 90. let jsi totálně vedle. Podle tvé teorie je zástupcem současného designu např. Lada Samara, protože se ještě stále vyrábí. >:-[]
dnes uz malo znaciek robi normalne auta, cely svet a cely automobilovy priemysel sa orientuje na drahotu, luxus ako keby tie auta si clovke zobral do hrobu alebo co. Je dnes len skutocne malo znaciek ktore ponukaju slusne a cenovo pristupne auta ktore plnia ucel na ktore su urcene a nie len na imidz a na frajerinu a ukazovanie sa pred susedom.
stare zlate casy skoncili, dnes kazda automobilka sa potrebuje ukazat a niecim zaujat a tak si citroen vymyslel radu DS ktora je sice absolutne skareda neprakticka a draha jak hovado ale aspon ma to co chcel a je konecne spokojny, skodovka to tiez prehnala s octavkou a jej rozmermy a cenou a tak musi vymyslat nieco mensie nieco lacnejsie co bude skutocne dostupnejsie aj normalnym ludom, vw zasa vymysla up avsak ak bude taky drahy ako som cital tak ho ani nemusel robit.
skutocne je dnes malo solidnych normalnych aut kde clovek neplati za imidz a luxus zbytocne prachy.
tesim sa na tu novu skodu myslim ze to bude konecne aj pekna a aj relativne lacna skodovka
nebyt korejcov a megana s fluencom tak by dnes octavka nestala 14 000 eur ale 17000 eur, dufam ze korejska konkurencia este viac stlaci ceny ostatnych znaciek dole, zatial sa jej to vcelku dari.
fandim znackam ako dacia renault kia hyundai chevrolet peugeot aj citrona mam rad - stale su to predsa le nlacnejsie a pristupnejsie znacky ako vw mercedes audi atd....
Laskave si uvedom, ze auta si na ukazovani pred sousedy si auta kupuji tak mozna cesi nebo slovaci. Ja fakt nemuzu, kdyz si proste nemuzes dovolit imige auto, tak si kup rio a sklapni.
Hydropneumatické odpružení se stále vyrábí, C5 nabízí jen v základních variantách pružiny, ostatní jsou na Hydractive. C5 je praktická (tedy asi jako každé auto střední třídy), pohodlná (extrémně) i velká (přiměřeně), interiér je fantastický (s několika drobnostmi)... tak šup pro ni ;-).
PS: V Německu se myslím ještě dá sehnat i C6, která stále působí jako zjevení.
S C6 souhlasím - je to zjevení v tom nejlepším smyslu slova. Něco jako klenot, který je potřeba občas (cca 8-10 let, viz Phaeton) dobrousit (a ne ho zahodit či alternovat oním DS5).
Nová C5 mi už nějak nesedí, stejně jako Xantia. Prostě nemá to kouzlo a pohodlí, co měli předchůci.
C6 by byla fajn, kdyby existovalo kombi. Jenže není, a tak zůstává jako jen jako limuzína.
Hydropneumatické odpružení ale opravdu v posledních letech hodně přitvrdilo.
Jezdil jsi někdy Citroenem DS nebo CX? Jestli ne, tak nemůžeš porovnávat.
Ti, kteří je řídili, už v případě Xantie nebo C5 mají problém poznat, že tam hydropneumatika ještě vůbec je.
C5 je možná o něco tvrdší než XM, ale celkově funguje jednoznačně lépe. O BX už raděj ani nemluvím, to už je historie. C5 v kombíku s příplatkovými masážními sedačkami je pro vyznavače pohodlí to pravé ořechové, navíc je k mání za rozumné peníze.
Sedeli jste nekdy na nafukovacim gumovem tehotenskem balonu? Pokud ano, vite, jak se chova Citroen na hydropneumatickem perovani. Je pohodlny? Jak pro koho... Hlavne vsak mate pocit, ze temer chybi vazba mezi autem a silnici. Ve mne to vyvolava pocit, ze jedu po naledi. Jiste bych nechtel s takovym autem jezdit ! :no:
Pocitová vazba mezi autem a silnicí chybí, to je fakt... o tom je právě filozofie C5. Auto prostě jede kam chceš a nějakými informacemi o stavu silnice tě neobtěžuje. Někomu vyhovuje, někomu ne...
Slova jako nedotáčivost na limitu nebo neochota k rychlým změnám směru jsou mimo téma, při běžných rychlostech se C5 chová suveréně, bezpečně... limity každého vozu střední třídy jsou dnes hodně daleko. Jak přesně daleko nutně vědět nemusím.
No, mě osobně se DS5 do vkusu netrefil, v tomto případě bych dal asi přednost C5, mimo jiné i kvůli technice. Naživo je DS5 prý docela působivý, nicméně podle mě jde o slepou uličku, která už se stala osudná Vel Satisu.