Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën ve Frankfurtu: Vrchol řady DS a koncept stylového MPV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Frankfurt nad Mohanem se stal místem představení modelu DS5 evropskému publiku. Světovou premiéru zde měl koncept Tubik, který spojuje svět užitkových a osobních vozů.

Citroën DS5 se ve své produkční podobě poprvé představil na jarním autosalonu v Šanghaji a jeho prodej se má rozběhnout koncem letošního roku.

Tento model stane na pomyslném vrcholu nad malým stylovým hatchbackem DS3 a kompaktním crossoverem DS4. Jako takový nabídne nejextravagantnější design ale také veškerou pokročilou techniku.

Exteriér Citroënu DS5 vychází ze studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení.

Jedinou světovou premiéru na stánku francouzské automobilky představoval koncept Citroën Tubik. Ten svým jménem i designem exteriéru připomíná dnes již klasické užitkové modely francouzské značky.

Interiér vozu dlouhé 4,80 m je přístupný prostřednictvím vzhůru výklopné stěny na pravé straně. V základním uspořádání má Tubik tři řady sedadel, které nabízejí řadu různých konfigurací. K zajímavým prvkům patří prostor řidiče, který je částečně oddělen od ostatních cestujících a Citroën jej označuje jako cyclotron.




Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
19. 9. 2011 08:56
Re: Něco normálního?
Hydropneumatické odpružení ale opravdu v posledních letech hodně přitvrdilo.
Jezdil jsi někdy Citroenem DS nebo CX? Jestli ne, tak nemůžeš porovnávat.
Ti, kteří je řídili, už v případě Xantie nebo C5 mají problém poznat, že tam hydropneumatika ještě vůbec je.
19. 9. 2011 08:51
Re: Něco normálního?
Seděl jsi někdy na trakaři? 100% zpětná vazba od silnice :yes:
Doporučuji zajít ke kováři a koupit nové obruče, to je totiž asi to pravé.
Avatar - euro89
19. 9. 2011 05:41
Re: Něco normálního?
Jenže design vždy vychází z doby vzniku. Nebo snad myslíš, že XM navrhovali s tím, že bude udávat designový směr na přelomu tisíciletí? >:D >:D Mě se ty Citroëny líbí, ale s tím designem 90. let jsi totálně vedle. Podle tvé teorie je zástupcem současného designu např. Lada Samara, protože se ještě stále vyrábí. >:-[]
Avatar - Emel
18. 9. 2011 21:06
Re: DS5 - parádní extravagance
No, mě osobně se DS5 do vkusu netrefil, v tomto případě bych dal asi přednost C5, mimo jiné i kvůli technice. Naživo je DS5 prý docela působivý, nicméně podle mě jde o slepou uličku, která už se stala osudná Vel Satisu.
Avatar - Emel
18. 9. 2011 21:01
Re: Něco normálního?
Pocitová vazba mezi autem a silnicí chybí, to je fakt... o tom je právě filozofie C5. Auto prostě jede kam chceš a nějakými informacemi o stavu silnice tě neobtěžuje. Někomu vyhovuje, někomu ne...

Slova jako nedotáčivost na limitu nebo neochota k rychlým změnám směru jsou mimo téma, při běžných rychlostech se C5 chová suveréně, bezpečně... limity každého vozu střední třídy jsou dnes hodně daleko. Jak přesně daleko nutně vědět nemusím.