Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën ve Frankfurtu: Vrchol řady DS a koncept stylového MPV

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 9. 2011 • 01:19
20
Frankfurt nad Mohanem se stal místem představení modelu DS5 evropskému publiku. Světovou premiéru zde měl koncept Tubik, který spojuje svět užitkových a osobních vozů.

Citroën DS5 se ve své produkční podobě poprvé představil na jarním autosalonu v Šanghaji a jeho prodej se má rozběhnout koncem letošního roku.

Tento model stane na pomyslném vrcholu nad malým stylovým hatchbackem DS3 a kompaktním crossoverem DS4. Jako takový nabídne nejextravagantnější design ale také veškerou pokročilou techniku.

Exteriér Citroënu DS5 vychází ze studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení.

Jedinou světovou premiéru na stánku francouzské automobilky představoval koncept Citroën Tubik. Ten svým jménem i designem exteriéru připomíná dnes již klasické užitkové modely francouzské značky.

Interiér vozu dlouhé 4,80 m je přístupný prostřednictvím vzhůru výklopné stěny na pravé straně. V základním uspořádání má Tubik tři řady sedadel, které nabízejí řadu různých konfigurací. K zajímavým prvkům patří prostor řidiče, který je částečně oddělen od ostatních cestujících a Citroën jej označuje jako cyclotron.




Témata
19. 9. 2011 08:56
Re: Něco normálního?
Hydropneumatické odpružení ale opravdu v posledních letech hodně přitvrdilo.
Jezdil jsi někdy Citroenem DS nebo CX? Jestli ne, tak nemůžeš porovnávat.
Ti, kteří je řídili, už v případě Xantie nebo C5 mají problém poznat, že tam hydropneumatika ještě vůbec je.
19. 9. 2011 08:51
Re: Něco normálního?
Seděl jsi někdy na trakaři? 100% zpětná vazba od silnice :yes:
Doporučuji zajít ke kováři a koupit nové obruče, to je totiž asi to pravé.
Avatar - euro89
19. 9. 2011 05:41
Re: Něco normálního?
Jenže design vždy vychází z doby vzniku. Nebo snad myslíš, že XM navrhovali s tím, že bude udávat designový směr na přelomu tisíciletí? >:D >:D Mě se ty Citroëny líbí, ale s tím designem 90. let jsi totálně vedle. Podle tvé teorie je zástupcem současného designu např. Lada Samara, protože se ještě stále vyrábí. >:-[]
Avatar - Emel
18. 9. 2011 21:06
Re: DS5 - parádní extravagance
No, mě osobně se DS5 do vkusu netrefil, v tomto případě bych dal asi přednost C5, mimo jiné i kvůli technice. Naživo je DS5 prý docela působivý, nicméně podle mě jde o slepou uličku, která už se stala osudná Vel Satisu.
Avatar - Emel
18. 9. 2011 21:01
Re: Něco normálního?
Pocitová vazba mezi autem a silnicí chybí, to je fakt... o tom je právě filozofie C5. Auto prostě jede kam chceš a nějakými informacemi o stavu silnice tě neobtěžuje. Někomu vyhovuje, někomu ne...

Slova jako nedotáčivost na limitu nebo neochota k rychlým změnám směru jsou mimo téma, při běžných rychlostech se C5 chová suveréně, bezpečně... limity každého vozu střední třídy jsou dnes hodně daleko. Jak přesně daleko nutně vědět nemusím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud