Nemáte na Auto.cz na práci něco lepšího? Hloupý článek postavený na tom, co napsali jiní a jinde, a co jedna paní povídala........... Těžce profesionální výkon. Podobně jako v případě opakovaných článků o indickém Rapidu. No jo, to bychom ale asi chtěli moc... :no:
Za každú cenu kritika? Aj zaujímavosť zo sveta áut je občas fajn. Pokiaľ sú tu testy, pracuje sa na autokatalógu a je stále niečo na čítanie, takéto článočky nemôžu byť problém. Je to o niečom, žiadne PR bez hlavy a päty, ani 10 prázdnych riadkov o ničom.
Pardon, měla dvoulitr. Opravím, už jsem včera sotva pletl ploutvema a uváděly ho oba zdroje, z kterých jsem vycházel... Nemůžu si prostě všechno pamatovat a sem tam se chybka vloudí.
Klaudius má pravdu, WinDiesele. Snažíte se mě kritizovat za každou cenu. Mě ten článek docela bavil psát. Kdyby byla vaše kritika alespoň konstruktivní jako u dalšího přispivatele, který mě przní za chybu.... :-)
Me osobne clanek nevadi rad jsem si ho precetl. ;-) Ale diky tomuto jsme si vzpomnel na drivejsi reportaz v CT jak "nasi koumaci" dokazali predseriove verze Superbu a Octavii dostat z fabriky, postavit na znacky a prodat v bazarech klientum. >:D Budiz blahorecen Fiat, ze toto proste neumoznil, samozrejmne i dalsi automobilky ktere sve vozy takto likviduji byt z toho boli srdicko. :'-(
Alfa Romeo Brera, italská kráska, kterou všichni obdivovali, ale jen málokdo se ji odvážil oslovit, tedy přesněji řečeno koupit. Brera vyvolala obrovské pozdvižení jako koncept, když pak vyjela na silnice, byl z toho obrovský neúspěch. Automobilka teď nechala podle informací magazínu Ruoteclasiche 180 úplně nových brer sešrotovat.
Zdroj: [odkaz]
Poslední breru vyrobili déle před než rokem (15. října 2010), v Itálii jich prý ještě pár dealerů v autosalonu oprašuje a ne a ne je prodat.
V Česku se jich prodalo minimum. Zájemci o tento svým způsobem unikát mají ale ještě šanci koupit úplně nové auto. V internetovém obchodním domě s automobily Automodul.cz je například k mání unikátní kus z limitované tisícikusové série Italia Independent.
Brera v titanovém matném laku s dvousetkoňovým motorem 1750 TBI s nulou na počítadle kilometrů je zlevněná na milion a 175 tisíc. Plzeňský dealer značky zase nabízí červenou breru se sedmi sty najetými kilometry za 888 tisíc, původní cena byla 1,4 milionu korun.
Přebytky do šrotu
Je z toho dokonce úvodník renomovaného italského magazínu věnovaného veteránům. Auto, ke kterému vzhlíželi alfisti v polovině uplynulého desetiletí s nadějí, bylo nakonec obrovským zklamáním. Svou kariéru ukončila brera velmi nešťastně a nedůstojně. Alfa Romeo se podle zjištění Ruoteclassiche rozhodla zbylé neprodané kousky, překážející ve skladu a výrobnách Pininfariny, sešrotovat.
Spekuluje se o tom, že v Alfě nikoho nenapadlo auta splňující ekonormu Euro 4 alespoň zaregistrovat před koncem loňského roku. Protože od letoška je možné přihlašovat do provozu pouze nová auta splňující normu Euro 5, byly brery dobré leda na díly nebo vývoz na méně ekologicky úzkostlivé trhy...
Další hlasy spekulují o tom, že společnost Pininfarina, která brery pro Alfu Romeo vyráběla, s ukončením výroby aut potřebovala urychleně vyklidit výrobní závod v turínském San Giorgio Canavese, kterého se zbavuje.
Italská internetová fóra jsou plná štiplavých komentářů mířících do Arese. Podle pamětníků to ale není poprvé, co se šrotovaly neprodané italské legendy. Před lety se šuškalo, že stejný osud potkal šedesátku kultovních Alf 156 GTA a ještě roky před tím dvacítku Lancií Delta Integrale. Na dvoře fabriky Pininfariny taky prý dodnes smutně stojí pár Peugeotů 406 Coupé...
Z dračice peciválka
Giugiarovo studio Italdesign představilo breru jako koncept v roce 2002 na autosalonu v Ženevě. To měla agresivní pohled a vzrušující tělo. Alfisté zůstali vzrušení i při pohledu pod kapotu. Byl tam podélně uložený osmiválec, posílající na zadní nápravu čtyři sta koní. Taková alfa tu nebyla od doby parádního kupé montreal...
Jenže tři roky na to už bylo všechno jinak. Sériová brera vyjela na silnice v roce 2005 opět z Ženevy.
Kvůli adaptaci na platformu Alfy 159 se breře změnily proporce, takže z italské sexy dračice byla 1 550kilová peciválka. A namísto osmiválce podél byl pod kapotou šestiválec uložený napříč. Navíc, namísto zvonivých a charakterních motorů alfy tam bručel šestiválec 3,2 od australského Holdenu, který spíš žral, než jel.
Zpočátku poháněl všechna kola (později se přidala verze s pohonem pouze předních kol). Ostatní varianty čtyřválec 2,2 litru a čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely 2,2 a 2,4 litru byly spojené jen s pohonem přední nápravy. Na konec kariéry přidaný přeplňovaný chuligánský čtyřválec 1750 TBI už nic nezachránil. I když to byl konečně první motor pro breru, který vyvinuli a vyráběli v Itálii.
Buďte tak laskav a neplivejte na mě špínu, když o mé práci nevíte zhola nic. Sepsání článku mi trvalo přes dvě hodiny, takže to rozhodně není okopírované, jak tvrdíte vy. Pokud se vám zdá, že jsem porušil cizí autorská práva, upozorněte na to autora příslušného článku na idnesu, nebo i jinde. On se mi určitě ozve. Stál jste nade mnou a díval jste se mi přes rameno, když tohle tvrdíte? Zdroj, který uvádíte, jsem měl k dispozici také, nemusíte mi jej sem dávat a plevelit tím diskusi. Bohužel jsem z něj použil i tu chybu s dieselem 2,2 l, za což jsem se omluvil (ne vám, ale druhému pisateli, který mě na ni upozornil). Originální článek je zde, ten se ale o 2,0 JTD vůbec nezmiňuje - [odkaz]
Je zajímavé, jak se vztekáte. Pokud jsem si všiml, nic na nikoho neplivu, ale pravda Vám vadí. No, uznat, že jste za 2 hodiny vyrobil slabý článek, to každý nedokáže. Chtělo by to trochu sebereflexe.
Titulek: "Hloupý článek..."....dále "Nic jste nepsal, okopíroval jste to z dalších zdrojů." :o)))) A dále píšete - opět cituji "Pokud jsem si všiml, nic na nikoho neplivu." Promiňte, ale nejdříve, než někomu doporučíte sebereflexi, zameťte si před vlastním prahem. Nevadí mi pravda, milý pane čtenáři. Vadí mi lež.... Doufám, že víte, co jsem tím chtěl naznačit :o)))
.... beztak (pokud vůbec) šlo jen o skelety karoserií nebo něco takového.... Kdyby byly auta kompletní, tak ikdyby je prodávali jen jako nosiče dílů třeba za 5.000 EUR/ks tak, tak to máte skoro 1mio EUR.... Nedovedu si představit, že to někdo jen tak hodí do šrotu....
Ale třeba jo, sejde se to v lisu s nějakýma těma zbytkama od Ferrari, i starý formule tam melou, do toho použitý kávovary, odpadky z Neapole, prostě všechno.... holt Itálie.... ;-)
Nikdy nevieš. Robí sa všeličo. A možno je to len "jedna pani povedala". Ale možno nie. Každopádne posledné činy koncernu Fiat zväčša nevyzerajú zvlášť pozitívne.
Kto vie? Ja som napriklad pocul - ale nemam ani tusenia, co je na tom pravdy - , ze prve kusy z vyroby u Kia v Ziline sli okamzite do srotu, aj ked zrejme neboli zle, len boli jednoducho prve. A ze sa nejednalo o par kusov! Tiez som sa seba pytal, ci by nebolo lepsie ich zadarmo podarovat, ustavom, domovom, nemocniciam atd. . Ved ak sa postup vyroby zachoval a nic sa nenaslo, tak.. ;-\ . Ale ci je to naozaj pravda, to moze niekto iny skor zodpovedat ako ja.
tak je rozdíl prodávat kusy z náběhu výroby a kusy z jejího konce. Chápu, že automobilka ani zadarmo nepustí kusy z "předsérie", protože kdyby třeba rezly nebo furt stály nepojízdné u krajnice, nikdo na nich neuvidí, že "byly zadarmo", ale uvidí, že firma XY vyrobila šmejd....
Tohle je jiný případ - snad to byly auta, co neplnily emisní normy a nešly přihlásit. Nicméně jen náhradní díly na motory, vyměnitelné plechy a interiéry měly jistě svoji cenu.... Proto se mi nezdá, že by to komplet šlo do šrotu.... (a evidentně to nikdo neví, jen se tak něco někde povídá.... ;-\
Tomu kdo se tady bude chtít vyblinkat na téma Fiat to nicméně jistě jako záminka postačí.....
Např. první výrobní série z Mladé Boleslavi nejde do prodeje z důvodu možného výskytu chyb/vad na které se přijde právě během té první série. Jen pro zajímavost Škoda tyto vozidla přenechává bezpečnostním a záchraným složkám na nácvik. Začíná policie, která na nových autech zkouší možnosti zásahu na vozidle, jak je těžké so dosta do uzamčeného auta atd.. a následně jsou k hasičskému záchranému sboru, který zkouší se do aut prostříhat.
Taky si myslím, že šlo spíš jen o polohotové auta. Vždyť kdo by kupoval nekonfigurovatelné auto už s někým vyspecifikovanou výbavou.
Druhá věc je ta, že spousta dílů jde normálně použít, ať už kola, motor a některé mechanické skupiny. Byl by nesmysl to všechno sypat do šrotu.
Keby niečo podobné napísali o VW, tiež by si protestoval? ;-)
Každopádne, možno to nie je pravda, alebo to možno nie je úplná pravda. Úsudok si človek môže spraviť sám. Ale ako som už napísal vyššie, v Taliansku to s autami vyzerá všelijak.
Máš to tak, alfa romeo zkrachovala s posledním vyrobeným SZ, 75 a 33, ale hrob jí vykopala italská vláda v 70. letech a nyní má vykopanej hrob celá itálie včetně vlády. Sešrotovanejch brer mě vůbec není líto, buď to byly 2.4 JTD nebo nějakej holden.
PS: už nikdy to nebude jako dřív, bohužel budu patřit mezi poslední pamětníky klasických spalovacích motorů v autech nižší a střední třídy. Nebo celá soc. EU půjde do * a budeme si dále užívat euro I našlapanejch turb. To je spíš zbožný přání, teď to vypadá, že kolem baráku bude dobré mít, kus země a postavit chlív na prase.
Na malých podvozcích Fiatu může ještě Alfa nějakou dobu přežívat (MiTo na Puntu, nějaké MiniTo na Pandě). Divím se ale, že celý Fiat dneska nedělá žádný malý sporťák typu Fiat Coupé. To už se v Itálii taková auta nekupují nebo jim stačí F500?
FIAT není divný. Jenom už došly prachy a to už dříve. Nakonec vždycky se tvrdilo že Itálie je FIAT a FIAT je Itálie a ono to nějak tak platí dodnes. A kde Itálie je víme bohužel všichni dneska velmi velmi dobře. Mám takový dojem, že s automobilovým průmyslem máš něco společného - tak musíš vidět nebo vědět, že celý vývoj a výroba je o penězích, které do toho musíš dát a pokud je nemáš, máš prostě smůlu. Vývoj auta se vším všudy stojí čím dál tím víc a za chvíli to bude pomalu jako v leteckém průmyslu, kde na velká dopravní letadla zbyly vlastně už jenom dvě firmy - Boeing a Airbus.....
identiický článek jsem četl skoro před týdnem na jednom našem portálu, který má v titulku "nejvůvěryhodnější zpravodajský portál na českém internetu". A který před nedávnem otiskl starou vyvrácenou kachnu o sešrotování zabaveného Lexusu nějakého pouličního závodníka. Takže asi tak. Všecko je to JPP.
Než to sešrotovat ,tak radši náhodně vyberu 160 lidí z itálie a obdaruju je. Úplně vidím ten klip jak posledních 160 aut jde pro lidi. Jak najednou před dům přijede Brera a zazvoní ,že mají novou alfu. Pak nějaký slogan... Některé sny se prostě splní ... záběr na malýho kluka jak má na plakátu breru a v 18 jí pak dostane od alfy ... blbci blbci blbci