Americký sen v italském balení číslo dvě. Už dříve jsme otestovali model Thema, který v mnohém potěšil, a nyní máme v redakčním testu druhého naturalizovaného Itala.
Fiatu neodpustim, ze z niekedy slavnej talianskej znacky spravili americky rebrand ;-\ Vincenzo Lancia sa musi v hrobe obracat. Gamma, Fulvia, Montecarlo, Stratos, Delta Integrale a teraz toto? Lancia je mrtva
Když jsem viděl současnou Deltu a Ypsilon, tak mám pomalu pocit, že takhle je to lepší ;-\ Proti tomuhle nebo nové Themě totiž nelze napsat nic zásadně kritického, tedy kromě toho, že to je jen výměna loga ;-)
Delta se mi líbí, ta je v poho. Ale Ypsilon - jak se říká proti gustu.
Ale jako kabelka na kolečkách je to jednak trošku drahý a kdyby to bylo za ty prachy aspon hezký a stylový, neřeknu, ale takhle....
Tragédie no. Ale evidetně aspon v Itošce je pár prachatejch paniček co maj ujetej vkus... Jde o to, zda to bude při poklesu itlaskýho trhu stačit brašule, být Serjožou Makaronem, skoro se začínám bát že ne.
Ked to trochu prezeniem, tak je to podobna situacia, ako keby Porsche zacalo stavat MPVcko na zaklade Chevroletu :-( Fanusikom Porsche by sa podlamovali kolena ...
Třeba se dočkáš MPV od Porsche na základě Fauwwéééééé Šarán.
Ale keby brata germáni nebyli taký troškári, hej, vzali by naozkaj kus riadné techniky a to dodávku od zelinárov - legendárný VW Transporter.
Len to chce nejaký ozajstný interiér, perfektnů kožu atd. >:D >:D
box na střechu no, resp. takový autobus není špatná věc.
Neznám jediný MPV typu S-Max, Galaxy, Sharan atd. kam by šlo dát kopu batožiny, to by ten prostor za zadníma sedačka musel být totiž všude o metr delší....
tomu se v USA říká soccer mumm car - takže užití: mamina naloží 5 dětí, rozveze po školách (v bohatých rodinách doad chůva, au-pair, služebná), cestou zpět vezme nákupy domů a odpoledne zpět pro děti. O víkendu se to pak vytáhne někam na vejlet k jezeru atd. kde jediný zavazdlo sou tak deky a kempinkovej koš.
Takže tak. Kdo má potřebu vozit něco většího, sou v USA ještě většíny vany typu GMC, Chevrolet nebo už maj lidi obytný auta typu Winnebago.
neni spatny a viem si ho obcas predstavit v garazi. Lenze pohybovat sa s touto obludou po centrach miest, hladat parkovacie miesto v nasich garazach, alebo parkoviskach pri obchodnych domoch je desiva predstava. Europske mpv, ktore si vypisal su o dost mensie, tento american nema v europe konkurenciu.
PS: v sucasnosti vozim 4 dospelych (vratane mna) na inline hokej v mpv nizsie strednej >:-[] v zlozeni 1x brankar, 3x hrac. S kompletnou vystrojou. Do tohoto voyagera by som nacpal bez vacsich provblemov 1xbrankara a k tomu 6 hracov vratane batoziny >:-[] >:-[]
mne znamy doviezol na minulej generacii (je stolar a pouziva ho aj ako nakladak) roldoor. Jedno kridlo dveri ma cca 140x265cm >:-[] . Cumel so ako puk ked tie dosky tahali z auta
neviem teda, kukol som na stranky s jazdenymi autami a az tolko som ich nenasiel. Vacsina bola este k tomu v nafte, benzinovych,resp. lpg zopar. Ak nehladas hodne stare kusy, tak sa mne ten vyber velky nezda ;-)
Jenže krom Voyageru musíš hledat ještě Grand Voyager a Town and Country a sesterský Dodge Caravan, Grand Caravan a sem tam se vyskytne starej kousek pod zančkou Plymouth.
+ ted Lancie - dohroamdy je v těch inzercích těch Voyagerů dost a další spousta jich je u spokojených majitelů.
A to krátkýho Voyagera nahradilo vlastně Dodge Journey (Freemont).
Americká, i když dle msíta výroby kanadská Legenda ve faceliftovaném kabátku a s omylem nalepeným logem Lancia.
Ano legenda amerických MPV a neprodavávnější MPV na celém světe příjíždí. Legendární Town Country (Dodge Caravan) je tu.
Ty kteří ho znají potěší opět varibailním inteirérem, spoustou prostoru, pohodlím, luxusní výbavou.
Kdo chce jezdit za málo a nechce dělat kompromisy, musí se spokojit s vykopávkou 2,8 CRD od výrobce změdělských chrochtáků, kdo chce jezdit v jiném stylu, koupí si levnější Pentastar který drandí i na FlexFuel.
Bude hodně zajímavý zda fiat nabídne tovární přestavbu na LPG, pokud ano vč. tovární záruzky, pak není vůbec o čem.
Zrychlení, kultura projevu, ochota jít za plynem, výkon - to vše je proti zastarlému itlaskému turbodehtu úplně někde jinde.
Autorova hypotéza o použít 3,0 V6 CRD je zajímavá, ale osobně teda nevím o MPV který by mělo pod kapotou naftvoý šestiválec, nehledě že cena by se nám vyšplhala někam na 1,1-1,3 mega.
A ted jakou k tomu převodovku, že.
Ono totiž ty 3,0 CRD v Jeepu a Themě sou spraženy s 5st. W5A580, jenže to je převodovka VÝHRADNÉ pro použití ve vozech zadním náhonem, což jaksi Voyager opravdu není.
To samé 8st. ZF, která by cenu vyšroubovala ještě výše, navíc 8st. v MPV?
HMMM.....
Takže ta pohádka o 3,0 CRD je sice krásná, ale jinak naprostý nemysl a bez zásadních konstrukčních změna nepožitelné spojení.
Fiat měl dávno vyvinout mdoernějšího nástupce 2,8 CRD.
Jenže kde nic není ani Lancia nebere.
Ne každej jezdí v 5ti.
Na 4 lidi zadní řadu nepotřebuješ, na 6 už jo.
Tak co.
Jo dvoulitr + 6st. HDM (s manuálem se to vůbec nevyrábí a nebylo počítáno při konstrukci že by někdy vyrábělo) - tomu se bude přezdívat Turínský express. To bude mít v kopci v 7ti lidech takový zátah, že bych se bál aby mě nepředjel TAZ 1203 - tedy Trnavská strela >:D
A hlavně ta spolehlivost - není nad to nacpat do co největšího a nejtěžšího auta co nejmenší motor jak po stránce objemu, tak výkonu. Spotřeba navíc jak víno, bohužel pouze na papíře.
500 000 Km bez jediné opravy zaručeno :o))))
Ale jak už je u fiatu obvyklé, po roce se řekne že to byl odhad a že 140 tis vlastně není špatný číslo >:D >:D
Neplácej blbosti. Multivan nemá problém i s dvoulitrem naladěným na nižší výkon, než je 125Kw. Na Voyagera by takový motor s přehledem stačil. ;-) A to uspořádání sedadel je prostě pitomé, to neokecáš.
Ideální to uspořádní není, ale zas je strašně jednoduchá maninupalce se sedačka, sklopit je dokáže i díte, po sklopení je rovná plocha a jdou i snadno vyndat.
To u takového Multivanu nehrozí... Něco za něco. Bud Stown and Go anebo jiný uspořádání. To už je na preferencích každého soudruha.
Multivan je dodávka po zelináře. S tím bych to neporovnával.
Nevím, čemu říkáš "v pohodě", jel jsi někdy s tím někdy? Hrozné, hrozné, hrozné. Je ale jasné, že správnou volbou pro Voyager je spíš pentastar.
Uspořádání sedaček je v pořádku, dříve byla v amerických MPV zadní lavice nedělená a to bylo opravdu pitomé. Tohle je velmi dobrá, ba ideální kombinace. Na delší trasy beztak posadíš těžko tři lidi vedle sebe. Takhle si druhá řada hoví pěkně v kapitánských sedadlech a s třetí řadou si uděláš, co potřebuješ.
Jinak je Voyager pěkné velké MPV, pro naše podmínky možná velké až moc. Ale starých Grand Voyagerů jezdí docela dost, takže proč ne.
to usporiadanie je pre nas neobvykle, lenze v europe nemas toto auto s cim porovnavat, takze "pitome" je zrejme len z naseho pohladu. Nemyslim, ze by amici boli tak blby, ze nevedeli o co maju klienti zaujem
Tak Espace tuto možnost má. Určitě ten s kolejničkami. Umí 2+2+2 nebo 2+3+2, 3 na konci tedy ne, ale je taky užší. Ono dozadu dát 3 lidi znamená skřípnout je mezi podběhy.
Prý má přijít nástupce Espace, otázkou je zda to ale bude MPV, nebo spíš nějaký crossover - podle té studie co Renault minulý rok zveřejnil se bojím že by to crossover mohl být.
Ale pořád je to jen info z třetí ruky.
já bych o jednom MPV (i když asi o půl třídy menším) s naftovou V6 věděl - Renault Grand Espace 4.generace (aktuální).
Na druhou stranu je to asi nejhorší motor, co se dam dával (z pohledu spolehlivosti). Pachatel Isuzu. Další oběti např. (pořadí podle profláknutosti problémů s tímto motorem) - Saab 9-5, Renault VelSatis, Opel Signum, Opel Vectra.
S brandovanou verzi Dodge Grand Caravan jsem ted ves Statech ujel par tisic mil. Osazeni ve dvou lidech, pres den slouzil jako bezny vuz, v noci se obcas menil ve spaci vuz, zvlast v prirode, kde motely nebo jine ubytovani nebylo. Spokojenost velika, auto to bylo moc fajn, na americke podminky stredne velike.
Za hlavni klady bych vyzdvihl prostor, odhlucneni, komfort na palube a i spotrebu - s 3,6 v6 a automatem byl prumer 9,6 litru 87 oktanoveho paliva... To je jen o litr a pul vic, nez kolik mi bere 1.4 turbo v o tunu lehcim megane. Super bylo i satelitni radio Sirius, to bych uvital u v Evrope;)
Minus byl pro me hlavne velky mrtvy uhel, pri prejizdeni v pruzich jsem si nikdy nebyl poradne jisty, to same couvani, i s kamerou mirne nejiste. Taky prostor pro ridice mohl byt trochu vetsi, dal bych si sedadlo klidne o par cm dal.
Tj - klidne bych si to koupil.
S brandovanou verzi Dodge Grand Caravan jsem ted ves Statech ujel par tisic mil. Osazeni ve dvou lidech, pres den slouzil jako bezny vuz, v noci se obcas menil ve spaci vuz, zvlast v prirode, kde motely nebo jine ubytovani nebylo. Spokojenost velika, auto to bylo moc fajn, na americke podminky stredne velike.
Za hlavni klady bych vyzdvihl prostor, odhlucneni, komfort na palube a i spotrebu - s 3,6 v6 a automatem byl prumer 9,6 litru 87 oktanoveho paliva... To je jen o litr a pul vic, nez kolik mi bere 1.4 turbo v o tunu lehcim megane. Super bylo i satelitni radio Sirius, to bych uvital u v Evrope;)
Minus byl pro me hlavne velky mrtvy uhel, pri prejizdeni v pruzich jsem si nikdy nebyl poradne jisty, to same couvani, i s kamerou mirne nejiste. Taky prostor pro ridice mohl byt trochu vetsi, dal bych si sedadlo klidne o par cm dal.
Tj - klidne bych si to koupil.
pro fanoušky prémie je tu samozřejmě něco extra - to se vezme takhle voyager, vymění pár palstů, flákne se tam logo VW a šup.
A hle - prémový zázrak je na světě.
GTI a spol. plácají a hned ná vysvětlí, že ten nárzník u Routanu je mnohem lepší, kvalitnější a odolnější.
Kdyby se tu anšel někdo kdo by chtěl prémii a nevadila by mu lehce jetá, má možnost
[odkaz]
Dneska z jedný linky ve Windsoru sjíždí Chrysler, Dodge, Lancia a VW.
Chrysler nestačí vyrábět a spokojeně si mne ruce.
Mimochodem stejná situace, tj. původně jediná výbava, nyní tři je i na německém trhu. Tam ovšem kupodivu stojí oba motory, tedy diesel i Pentastar V6 stejně:
[odkaz]
az na motor, ktory je pre mna slaby , pomohol by 6 valec ale vo finale staci co tam je lebo je to riadny korab, mozem povedat len same pozitiva, kupil som si ho min. rok z nemecka ako troj mesacne auto , takze viacmenej funglovka, rozdelenie sedadiel je fantasticke - bez problemovy presun deti na zadne sedacky. isiel som na tom s dvomi partakmi do rima na futbal - jednym slovom obyvack ana kolesach