Up sa v celku vydaril a je vidieť, že po "improvizáciách" typu Fox sa VW poučil a už nič nenechal na náhodu ....
Videl som naživo na parkovisku i na ceste a musím povedať, že vyzerá v celku dobre. Dizajnovo je síce toto vozidlo také umiernenejšie, taká Kia Picanto je podľa mňa štýlovejšia, ale v tomto segmente sa cení viac úžitková hodnota, ako dizajnové revolúcie ...
Taká Ampera je určite dizajnovo nápaditejšia, ale jej úžitková hodnota je mizivá ...
Vítam návrat zdravého rozumu, kedy vyhráva praktické auto pre ľudí.
..a někteří tohle autíčko (prý připravwují i speciální hybridní verzi - bude možnost přepnout na šlapací pohon) nazývají i automobilem, no věřil byste tomu..? ;-)
No kdyby alespoň 7 UPů (myslím těchto "jakoaut") mělo spořebu jako jedno ... BMW 335d například - tak "budiž", ale těch 1.1 litru na sto v té "šlapací" variantě jsou samozřejmě jen sliby-chyby - četla jsem text z prvních presentačních jízd pro novináře v Holandsku (placatější místo nenašli), prý "šlapali" jak diví (některé recenzenty s horší kondičkou sbíraly během testu připravené sanitní vozy) a pod 2 litry se nikdo NEdostal! :-|
(ne špatná) městká auta tu byla již dáááávno (docela "revoluční" bylo kdysi první Renault Twingo), ale tyto (právě jen) MĚSTSKÁ vozítka "tvwačit" jako SVĚTový VŮZ ROKU?!?
PS: Asi "milionkrát" zajímavější mi příjde třeba nové BMW 3 - se "správným" motorem vynikající "na cokoli" od jízdy do města přes zakroucené okresky po jízdu vysokou rychlostí dálnicí - FAKT se najde někdo kdo jen jakkoli "vzdáleně" podobně vidí Mii Citi-go Up?? ;-\
DĚSivý úpadek (automobilismu :-|
...jestli by Up! vyhrál, pokud by nenesl znak VW, ale třeba takového Peugeotu.
Odpovím si sám, nevyhrál! Tím ovšem netvrdím, že je to nějak špatné auto, nicméně konkurence podobné vozy nabízí už léta a nikdy z toho takový humbuk nebyl.
No, zrovna ve světě znak VW zase tolik neznamená, jako v samotné Evropě. Naopak bych řekl, že třeba pro americkou část populace je spíš přitěžující skutečností, jak přilepšující. Pravdou je, že tahle trojice se opravdu, přinejmenším prostorově, povedla.
Jenže o tomhle nerozhodují lidé, ale novináři a lidé z oboru, hádám. A Volkswagen je jedna ze dvou největších automobilek na světě, takže nepochybuji o tom, že i tenhle aspekt v tom hrál roli, možná významnější, než samotné auto, které toho oproti konkurenci zas tolik nenabízí (a ještě za celkem vysokou cenu), navíc přichází v době, kdy se podobné produkty konkurence na trhu už dávno etablovali.
Ale jak už jsem psal, auto je to dobré (ještě aby ne, když je to VW), jen si myslím, že docela dost přeceňované.
Mám takový pocit, že Volkswagen je jedna ze TŘÍ největších automobilek na světě (stále ještě je "až" třetí, ne? ;-)
PS: A nejlepším HYBRIDem roku bude ta připravovaná "softhybridní" verze vw UP (kde se po aktivaci START/STOP systému z podlahy vysune šlapací pohon :-)
Ano, jsou v nabídce příplatkové výbavy (stejně jako plachta na střechu - když jedete "správným směrem" kam vítr fouká..
PS: A některé TUNINGové firmy prý připravují do nabídky ULTRA-HYBRIDní verzi se samostřílem (vystřelíte lano vybavené speciální přísavkou, přichytnete se za OPRAVDOVÉ auto jedoucí před vámi a při "správném" využití systému se lze dostat až na kombinovanou spotřebu 1,1 litru na 100 km :yes:
No nejsem si jistá že to je na 3 :yes: - ;-)
On totiž ADAC vydal upozornění, že v pro UP rychlostech přes 160 km/h, pokud byla příchytka vystřelena za vlhkého deštivého počasí, někdy dochází k nenadálému uvolnění VPS (variabilní příchytný systém) a UP jehož řízení není uzpůsobeno těmto pro něj "nadsvětelným" rychlostem se v tu chvíli mění v (cosi jako) BOLID :-)
A největší automobilky, jako je Toyota nebo GM nebyly zastoupeny v top 3 a toyota neměla ani jedno auto v TOP10. Takže na té tvé konspirační teorii je něco špatně. Takže pokud nepochybuješ o tom, že v tom hrála svou roli velikost automobilky, tak jak to, že Toyota tam nebyla vůbec v TOP 10.
Prostě se 64 novinářů z 25 zemí shodli na tom, že to bude UP!.
Stejně tak jako se shodli, že v roce
2005 to bude Audi A6,
2006 BMW 3er,
2007 Lexus LS 460,
2008 Mazda 2
2009 VW Golf VI
2010 VW Polo
2011 Nisan Leaf
Tak VW je především také velký zákulisní hráč, který vynakládá velké prostředky na propagaci svých produktů, tomu se GM ani Toyota nemohou rovnat. Mimochodem pojďme si trochu zaspekulovat, zajímalo by mě, jestli si opravdun myslíš, že by Up! vyhrál i tehdy, pokud by to byl produkt nějaké jiné (menší) automobilky (třeba už ten zmíněný Peugeot, Mitsubishi, Opel).
Navíc v případě Up! je to vítězství trochu divné i z pohledu velmi úzkého zaměření (doma máme auto zhruba stejně malé, takže mám s touto třídou aut dost zkušeností a nemyslím si, že je to takový zázrak, jak se všeobecně věří).
Já si naopak mylsím, že kdyby ten UP měl na kapotě cokoliv jiného, než VW, tak by to najednou polovině diskutujících pod tímto článkem nevadilo. Já proti tomu autu nic nemám. Nejsem cílová skupina A segmentu, ale když se rozhodli, že vyhraje UP, tak k tomu asi měli nějaké důvody. A propagace VW není nijak jiná, než propagace jiných značek. Obzvláště u nás je VW žabař ve srovnání s všudypřítomnou reklamou na korejská auta.
Profoukni si mozkovody. Většina i méně inteligentních jedinců dokáže pochopit, že se někomu může líbit více aut. Pak je pár jedinců, co je evidentně ještě pod touto vývojovou čárou, kteří si "myslí" že když mám v Avataru Peugeot (protože mám peugeot, měl jsem peugeot a ted budu manželce kupovat peugeot), že se mi nemůže líbit nic jiného a že všechno ostatní musím kritizovat a naopak, že nemůžu kritizovat peugeot. Myslím, že nemá cenu to tu vysvětlovat, protože jsem to psal několikrát, ale někomu to pořád ještě mozkovody nepustili na správné místo, aby mu to došlo. ;-)
Nevím jak se "profukují mozkovwody", ale vy byste to (asi) "potřeboval jako sůl" :-)
Pro začátek doporučuji projet se (nějakým - jakýmkoli) AUTEM a pak Seat Mii a pak (nějakým - jakýmkoli) AUTEM a pak škoda Citi-go a pak (nějakým - jakýmkoli) AUTEM a pak vw Up a pak (už jen AUTY předpokládám... ;-)
..a pak se vraťte k psaní příspěvků na AUTO.cz:-)
No tak to tedy FAKT NEmám - mých 125 bilionů synapsí funguje "bezúdržbově" (a to pro celou jejich "plánovanou" životnost ;-)
PS: Jak často si to (ty "mözkövödy") necháte "profukovat" VY? Co nějaký "odkalkovač" nechtělo by to už použít?? Mám pocit že tam začínáte mít nějaké "koncernovwé usazeniny" - které zdá se narušují "optimální" vnímání, rsp. přeměňují vnímání na vwnímání. Doporučila bych OKAMŽITÝ "pröfuk" ;-)
Evidentě ZOUFALE NEsmyslný příspěvwek.. ;-)
PS: To FAKT NEzvwládnete připustit že seat MII a škoda CITI-GO a vw UP jako SVĚTové AUTO jsou "docela bubý nápad"? Že celkem "univerzální" (motory i karoseriemi až OBROVSKÉ požadavky na RŮZNÁ auta na výbornou pokrývající) nové BMW 3 by bylo daleko "lepším" (důstojnějším, "správnějším") SVĚTovým AUTEM :yes::-)
Bubost! Když je (jako)světovým vozem roku prcek (čti NE"normální" auto) této velikosti, je úplně fuk jestli je ze Žiliny (nebo kde se i10 vyrábí), Bratislavy, Kolína nebo odkudkoli - je to (už) "moc" (NE-auto :no::-|
PS: A že se i v takto EXTRÉMNím (jednoznačném) případě najdou "šílenci", kteří tuto (jasnou) DEGRADACI automobilismu "obhajují" je VELMI SMUTNÉ :no::-|
PPS: NEexistuje "opravdový" fanda do aut, který by Mii; C-go; Up prohlásil za AUTO!
(možná je to - na svou velikost - slušná "náhražka" auto, to nevím/NEpřu se, ale NEJ-lepší/-progresivnější/-zajímavější nové auto to PROSTĚ NENí - howgh ;-)
Otázkou se jeví, jestli tohle je NEJ "social cars" ;-)
..podobná NE-auta z KOLÍNa jsou stavěna i na MINIMÁLNí náklady na servis (prvních 100.000 km snad do 6.000 kč)
Možná proto, že neměli takové předsudky jako někteří komentující?:)
Na druhou stranu, i když to pravděpodobně není tenhle případ - jak je možné, že spoustě automobilových fandů přirostly k srdci legendy jako brouk, fiat 500/600, mini... a třeba takové twingo RS je auto dělané pro zábavu...
Ale upřímně, osobně bych nezvolil ani jedno z finálové trojky, protože v nich nevidím příliš velký přínos.
No ale tohle přece NEmůže být SVĚTOVÉ auto!!! 8-s
PS: Na svou dobu "povedení prckové" tu již byli dáááávno PŘED tím než u vw seat škoda udělali první malé auto - ale ... chápu že "světovým autem" nebude nějaký model třeba vyšší střední třídy apod., ale tohle (ne)auto?!? ;-\
I kdyby bylo "sebepovedenější", tak NEeee! :no:8-s:no: ;-\ :no::-|:no: ;-\ :no:8-s:no:
Tak to si rozhodně nemyslím, stačí se podívat na (evropské) tituly Auta roku, kde je VW relativně velmi málo úspěšný..., a to má v Evropě větší vliv, než celkově ve světě.
To si rozhodně myslím, stačí se podívat na světové Auto roku Volkswagen Polo (už tam je to "jen tak tak" - spíš už "přes míru") a tohle je prostě (ultra)"bubost" TAKových rozměrů, že Mii, C-go, Up jak NEJ(lepší letošní novinkové) auto roku NEbudete "obhajovwat" snad ani vy, nebo? :-)
Viz právě ten příspěvek na který reagujete. Mazda 2 je STEJNÁ třída = rozvor náprav/velikost vozu jako vw Polo = už tam je to "jen tak tak" (čti: je to "MÁLO")
Ale bratislavské Mii; C-go; Up jsou vozy ještě O TŘÍDU MENŠí - vwíte? ;-)
PS: Vám se (snad) tahle trojička jako SVĚTové auto "líbí"?? :-)
Takže mazdu 2 vnímáš z tvého pohledu taky jako "nutné zlo" protože je na tvém "pomezí" nebo ti vadí jen polo "na pomezí". Že ti vadí UP se nedivím, protože i kdyby to mělo 5 metrů, 400 koní, náhon 4x4 a hlavně Biturbo a spotřebu 3 litry a na kapotě cokoliv z koncernu, tak to bude stejně vždycky špatně.
Zase jakési "pvwekroucení"??
Když vyhraje auto z kategorie "malé vozy", tedy vw Polo nebo Mazda 2, příjde mi to "jen tak tak", rsp. MÁLO (mělo by vyhrát alespoň trochu "normální" auto - jakékoli POVEDENÉ auto/značku nespecifikuji - 100x "lepší" vítěz by dle mne bylo Scirocco, než tahle NE-auta ... už CHÁPETE o čem mluvím? :-)
Když vyhraje NE-auto jako bratislavské Mii; C-go; Up = je to už MOC (nesmysl ;-)
PS: Tak (už) POCHOPIL? :-)
PPS: (a jak už jsme se ptala) VÁM se (snad) tahle 3ička jako SVĚTové AUTO "líbí"??
PPPS: Jinak tenhle váš příspěvek je/byl docela DOST "mimo" (nezdá se vám? ;-)
...že koľko novinári dostali aby zvolili VW Up? Nielenže konkurencia tu bola ešte skôr než sa koncert VW rozhodol vyrábať malé autá do mesta, ale aj ponúkajú omnoho lepšie vybavené, krajšie, priestrannejšie a lacnejšie autá. Ak by mal niekto záujem o malé auto do mesta určite by nesiahol po Up ale dal by prednosť autám ako Kia Picanto, Hyundai i10, Dacia Sandero, Renault Twingo.
Zkus se nejdříve podívat na to, co ty NSF vůbec nabízí. Ukaž mi, které z tebou jmenovaných aut je prostornější. Nebo mi ukaž, kde ztrácí na výbavě. Třeba tam, že má i CitySafety, které nikdo jiný nemá ? >:D
A to sandero se ti tam dostalo jak? Nějak jsi si popletl jeho třídu.
To že se ti to nelíbí je normální, mě se zase nelíbí i10 ani picanto.
Že by VW uplácel, si nemyslím, teda aspoň v to doufám, protože to rozhodně nemají zapotřebí. Nicméně nalhávat si, že všichni motorističtí novináři jsou objektivní, je naivní, navíc těch, kteří velebí právě koncern z Wolfsburgu za každou cenu, je pořád dost. Ten můj údiv se tákal i samotné kategorie A, která je v praxi hrozně přeceňovaná. Když ale minulý rok vyhrálo auto, které k ujetí 200 km potřebuje 2 dny, asi se není letošnímu vítězi co divit ;-)
Taky nejsem příznivcem toho, aby se tolik upřednostňovali co nejdostupnější, nejekologictější auta, ale rozhodně si nemyslím, že by tam měl vliv to, že se jedná o VW. Jde o novináře z celého světa. A ne všude je VW vnímán tak kladně jako v Evropě.
Tak novináři z 25 zemí mi zas nepřijdou jako moc reprezentativní vzorek vzhledem k tomu, že většina z nich byla jistě z Evropy. Já si myslím, že tím, že vyhrál Up!, "zabili" novináři dvě mouchy jednou ranou, vyhrála jak "ekologie", tak VW, u kterého se vždycky nějaké ty plusové bodíky novinářům hodí.
Tvůj problém je v tom, že nedokážeš přejít přes to, že vyhrál VW a pořád si to něčím zdůvodňuješ. Nic podobně malého tam nebylo, tak to holt hodily na UP!
..no tentokrát je to "zdůvodnění si" VÍCE než snadné.. >:-[]
PS: NEvěřila bych, že se najde někdo kdo bude taková NE-auta jako jsou pidivozy Mii, Citi-go a Up "obhajovat" jako (že to jsou) NEJ auto roku - vy asi NEmáte rád auta jako taková, že? Že propagujete TAKovéto jejich "náhvwažky" :-)
Já si snažím zdůvodnit to, proč vyhrálo auto, které není ničím vyjímečné (a to zejména tím, do jaké kategorie spadá) a ještě k tomu všemu je to VW, jehož produktům v určitých médiích přisuzují až nadpřirozené schopnosti. Nic víc.
Ale to je JASNÉ - že se najdou EXTRÉMní EXTRÉMisté, kteří "obhajují" (?!?) vítězství naprosté automobilové konfekce (no spíš "něčeho z asijského tržiště" než konfekce ;-\ ), prostě "přepravní krabice" presentované jako AUTO (navíc "roku" ;-) ) to bych před začátkem diskuze (ani po NE"uvwěřitelných" zkušenostech z dříve) NEvěřila - no "kvwesnout" (čti klesnout) se dá evidentně nejen "na dno" :-)
Sorry, škoda CITO-GO, seat MII a volkswagen UP jak (nej-) SVĚTové AUTO - to je (na mne) prostě "příliš" (to už není ani "demagogie", to je KONEC automobilismu, SMRTelná urážka každého fanouška aut - TAK to (alespoň) "cítím"/vidím JÁ
PřečTI si na Cö ReaGUJEš. Já bY JSEM takY UP! NeZvöLIL a NEMÁM pRöBLém s tÍm, žE Se tÖ DöST LiDEM (ne)LÍBÍ, žE(VY)hrálo AutÖ z tŘÍdy miNI. Ale xanga REaGUJE ve SMYslu, žE se Mu NelíBí AuTo z MIni SEGmenTU a PöŘád tam TEn PÖD(text) "HlaVNě tÖ je VW a PrÖtÖ tÖ (vy)HRálÖ"
PS: tÖbě jE jEdnÖ Cö bY to (vy)HRálÖ, HLAVNĚ abY tÖ (NE)bylö z kÖncerNU VW
Vaše "míchání písmenek" NEMÁ smyslu - víte to? :-)
Vaše PS je také NEsmysl - víte to? (NEjde o vw, PRIMÁRNÍ je to "pidi-příměstské" auto - a mimochodem KDYŽ už "ocenit" takové auto, tak asi Renault Twingo - jakožto REVOLUČNí počit v segmentu - před DVACETI lety!!! ;-)
PS: NEvymýšlejte bubosti a NE"kličkujte" od PODSTATY :-)
PPS: Tak co VY osobně? Pro VÁS je citi-go, mii a up "optimální" NEJlepší SVĚTové AUTO? ;-)
(já bych letos volila BMW 3 :yes::-)
To jste si ale POPLETL význam ono používá BYCH - tady mluvit o "bychaření" je NEsmysl ;-)
Tady VOLÍTE SVĚTové AUTO - já (letos) BMW 3 (neb "splňuje" naprosto VŠE co si pod tím pojmem představuji/co od takového auta "lze očekávat" :yes::-)
..což Cito-go "ani náhodou"/dokonce "ani vzdáááááleně" NE
Ty jsi tak tupá, že to není možný. Já už jsem se pokusil psát v tvém nářečí v domnění, že ti to dojde, ale bohužel jsem se mýlil.
Hned v prvním řádku píšu "Já bY JSEM takY UP! NeZvöLIL"
Co je proboha na tom nepochopitelného, že dokážeš vyplodit otázku
"Tak co VY osobně? Pro VÁS je citi-go, mii a up "optimální" NEJlepší SVĚTové AUTO? "
NE NENÍ A OPAKUJI, ŽE BY JSEM HO NEZVOLIL.
za mě by byla finálová trojice Audi A6, Porsche 911 a Range Rover Evoque. Nad konečným pořadím by jsem musel déle bádat.
PS: Ty písmenka jsou stejně nesmyslný jako ty tvoje zkomolený písmenka.
URÁŽKU jak argument "mibluji" :yes:;-)
Mohu se zeptat PROČ tedy (v průběhu celé diskuze v mnoha příspěvcích) se tak stavíte "za Cito-go; Up; Mii jako SVĚTové AUTO?? :-)
Měla to být nějaká EXTRÉMní "ironie" (kterou jsou - klidně přiznávám - NEpochopila? Nebo ty auta považujete FAKT za... SVĚTová AUTA? ;-)
Nu loňský vítěz byl alespoň "výrazně inovativní" - na Mii, C-go či Up jsou zajímavé snad jen ty softHYBRIDní a ULTRA-HYBRIDní verze ;-)
(viz 9:51 a 10:04 :-)
No z finálového výběru zcela jasně Range Rover. Ale jinak bych měl ještě úplně jiné favority. Tohle šidítko pro děti je úsměvný, takovej přerostlej Aixam >:D
NO správně měla vyhrát Šáde SH*TY-GO >:D To je totiž nejlepší malolitrážní vůz na světě. Zejména v pistáciově zelené edici DELI vybavené přípatkovým navigačním systémem PR-DELI >:D
Milé. Tak si říkám, než obžebrávat okresní bazary, není lepší vejít do jedné z překrásných prodejen VOLKSWAGENu a vybrat jednoho nového, doslova světového Upa? Konkurence zadupaná do země už na výrobních linkách, třídní image vozu strmě stoupá do výšin kádvojky, nic nebrání tomu, aby se z Upu a jeho bráchů stali garážoví kolonizátoři Evropy. Nebo bys snad chtěl jezdit pandou? Nelži si do kapsy, ty přece moc dobře víš, že tě intuitivně přitahují výhradně vítězové, akorát holt se ti to s odkazem na svůj splečenský status obtížně veřejně přiznává.
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE
P.S. Devětsetjedenáctka nemohla vyhrát už z toho principu, že je navždy autem sluneční soustavy :yes:
Vzhledem k tomu, že je to nezajímavá pitomá jebka, která ani nemá čalouněný kufr a do zadu se nedá při mé postavě ani kloudně dostat, myslím, že COTY dostálo své tradici a pro VW to bylo dooost drahý. Nenapadá mě jediný důvod, proč by tahle excelem voškubaná nezáživná vošklivá pixla měla být Auto Roku... Že je to na trhu a že to někdo koupí, prosím, proti gustu... ale Auto Roku? Když ani zdaleka není nejlepší ani mezi malými auty a mezi všemi auty už vůbec ne? Prostě... asi to bylo drahý...
Já myslím že (v kotextu toho "O ČEM JE ŘEČ/článek" - tedy AUTO ROKU) se to srovnávat "dá" = v obou případech naprostý Naprostý NAPROSTÝ NEsmysl :-)
PS: Ani Lupo ani Mii a jeho "soukmenovwci" NEjsou auta (a NEJ- auta roku - to je všem autofanouškům POLÍČEK do tváře a SMRTelná urážka automobilismu vůbec..
..kdokoli kdo má auta jen trochu "doopravdy" rád NEmůže "obhajovat" (a je úplně jedno jestli NEauta z KOLÍNa, Bratislavy nebo "odkudkoli") jako VŮZ ROKU!
(a v tom jsou Lupo; C-go; Mii či Up ZCELA stejné = NEjsou to AUTA!!!
Nojo - (už zase) MÁTE PRAVDU ;-)
PS: Jsou holt "fandovwé" kteří NEprojeví vztah k autům ani v takovémto "příkladně" EXTRÉMně EXTRÉMním případě (čti NADřadí svou "lásku k vw" nad "lásku k autům" jako takovým :-|
Ano, dojem z těch (jako)aut nic NEzmění = takového PIKSLY nemohou být NEJ auty (neb jsou spíše těmi "pikslami/přibližovadly" než AUTY)!
PS: To ve své době VĚTŠí "revoluci" snad (určitě) přinesl Renault Twingo (ale pochopitelně i ten nazvat AUTEM ROKU by byla...
..z "obhajování" tohoto "posledního vwítězství" koncernu je snad "lehce šoufl" i těm NEJ"zarputilějším"... ;-)
Ano, TAKHLE to totiž (na téhle planetě) "funguje" ;-)
= když VŠICHNI na světě vyjádří "znechucení" z výsledku ankety, je ŠANCE že příště to bude už "lepší"
...však já psala VŠICHNI ;-)
PS: A to si představte, že se tu najdou jedinci, kteří se vwyjadřují přesně "naopak" než já (tuhle auto-BUBOST roku mají tendenci spíš... no oCITUJI vám jednoho:
GRATULUJI K ÚSPĚCHU, UKAZUJE SE ŽE UP A JEHO BRATŘÍČCI JSOU PŘESNĚ TAKOVÍ, JACÍ MAJÍ BÝT :yes:
No vwěřil byste tomu, že tohle dokáže napsat "fanda do aut"? :-)
To tedy JSOU (k čemu se ten váš text "vztahuje"?? - já napsala PŘESNÝ OPAK ;-)
Že jsou dokonce TAK "zasvwpení" jedinci, že i TAKové NE-auto jako je bratislavská trojice seat MII, škoda CITI-GO a volkswagen UP oslavwují jako NEJ SVĚTové AUTO roku :-)
PS: Já bych tedy NEchtěla aby příští generace pidiaut z KOLÍNa byla (jako) SVĚTové AUTO (č. 1 ;-)
PPS: Navíc letos byl ve finále pro takové označení VYNIKAJÍCÍ kandidát - BMW 3 :yes:
..a ta plechová NE-auto "hvwůza" z Bratislavy ho porazila (NE"chutné", že?
:no:8-s
Ve 12:22 jste napsal (naprostou) BUBOST (která se k nijak k ničemu NEvztahuje) + teď se to snažíte už jen "okecat" :-|
PS: Prostě Citi-go jako SVĚTové AUTO je "trapasděsběshrůzakatastrofa" - a že se to někdo (kdo se vydává za "fandu do aut", nebo alespoň za někoho kdo se o AUTA "zajímá") snaží "hájit" je snad ještě horší ;-\
Fuj fuj fuj - tahle antiAUTO "ultrahyperdemagogie" je na mne už MOC :no::-|
Tohle je fakt JEN "glorifikace" VW (ostatně JAK TO, že nevyhrál Seat Mii? Nebo škoda Citi-go?? :-)
Ale za ČÍM "si stojíte"?? :-) JAK to "s čímkoli" co bylo předtím napsáno "souvisí"?? Na to jste (opakovaně) NEodpověděl/NEvysvětlil - raději píšete perly jako "CO TU PLKÁŠ", "NEPŘEDPOKLÁDÁM ŽE BY TO TVŮJ MOZEČEK MOHL ZPRACOVAT" apod.
Takže: Váš příspěveček ve 12:22 znamená CO (vztahuje se k ČEMU)?
(umíte to "vwysvětlit"? Nebo už zůstanete "klasicky" u urážek? ;-)
Mělo to znamenat to, že fanda do aut může klidně milovat svoji starou plechovku v podobě naleštěného eMBéčka, starého Fiatu pět set, či nového Hyundaie. A pořád to bude rovnocenný automobilový fanda.
Hmm - o moc "logičtěji" to (jako reakce) NEpůsobí (dle mne MŮŽE fanda do aut "miblovat" svoji starou plechovku "jakékoliv" značky, ale NEmůže "propagovat/oslavovat" jako SVĚTové AUTO něco jako škoda Citi-go apod. ;-\
To s tím Germán (a jestě "naturalizovaný") - no comment :-|
PS: A důvody jsem opakovaně uvedla - tohle není AUTO
(navíc není nijak "výjímečné" - to snad šlo říci před 20ti lety o RENAULTu Twingo)
No ano - JSOU ;-)
Je to naprosté automobilové MINIMUM ("dolů" už to NEjde) = proč z toho dělat SVĚTOVÉ AUTO?? :-|
Má to v nabídce JEDEN litrový tříválec ("dolů" už to moc NEjde, je to vhodné do příměstského provozu, ani nějak "superúsporný" NENí - něčím "progresivní" revoluční "zajímavý/výjímečný" také NEee) = proč z toho dělat "světový" motor?? :-|
PS: Ostatně PROČ vy tohle NE(moc)AUTO jako SVĚTOVÉ AUTO tak "obhajujet"? FAKT to tak vidíte? VY byste vybral také "tohle"?? Tohle je VAŠE "světové auto roku"??
To víte, ten "tapicírung na dveřích"... ;-)
PS: Ono je to totiž možná skoro NAOPAK, Lupo bylo možná "pečlivěji" udělané než ten bratislavský Seat, škoda, vw...
Ale KDEPAK.. ;-)
..i my máme příbuzenstvo - které je dnes "důsledně" GOLFové, ale ještě před pár lety.. Nicméně je fakt že jsem "to" NEřidila, jen se (v tomto ORIGINALním 2dveřovém kombi - no KDO něco takového děla(l)? JEN Aston Martin a Trabant! :-) ) kousek svezla..
Snad JEDINÝ motor na světě (navíc BENZÍNový!) který svým (pa)zvukem může soupeřit s "tradičním" Pumpe Düse :yes:;-)
A pamatuji si i "geniální" řazení: "kvrdláním pod volantem nahoru dolů nižší (?) rychlosti, pak PŘITÁHNOUT k sobě (!) a tam byly vyšší (?) rychlostí - no fakt GENIÁLNÍ řadička :yes::yes::-)
Ach a do benzínu se nějak přilévalo trochu oleje (?) nebo něco takového, ne?!? No prostě "perla na perlu" ;-)
PS: Nicméně to VW Lupo nevzniklo před 60ti či kolika lety (cca stejně s Citroën DS) v OSTBLOCKu, ale "nedávno" = ta UPŘÍMNÁ SOUSTRAST je zcela na místě (ostatně patří i všem "nadšencům" pro letošní SVĚTové AUTO :-)
Tací inteligentní diskutéři, kteří dávno vědí, že VW má nejlepší marketing na světě a stále se diví, že Up! Je Up. Znalcům autosvěta přece musí být na první dobrou jasné, že nejlepší marketing prostě a jednoduše zvolí název UP a v tu chvíli je dané, že auto nemůže skončit DOWN prostě proto, že je UP. Pokud by na tom nebylo někomu něco jasné tak se stačí podívat do slovníku. On ten marketing VW zase není taková velká věda. A až japonského nebo italského předsedu poroty vystřídá Němec, Rakušák nebo Čech, to snad ani anketu v zájmu zachování Vašeho křehkého zdraví nečtěte......
Tak stále ještě (jakž takž) "použitelnou" anketu Engine of the Year nemilosrdně "odstřelíte" a TOHLE (vw UP, C-go, Mii) vidíte jak (nejlepší/-zajímavější/-progresivnější na trh uvedené) AUTO ROKU?!?!? :-)
Neberte ty ankety moc vážně a npeřikládejte jim takovou důležitost. Zákazníci si stejně vyberou podle sebe, ne podle nějakých anket. Stačí se podívat, jak "výborně" se prodává vítěz minulého roku, Nissan Leaf.
Co se týče Engine of the Year, tak ta se dama dehonestovala tím, že v roce 2001 ocenila v jedné z kategorií 1.4 TDI a letos napříč kategoriemi dvouválec TwinAir.
To je přesně ono - z 8mi kategorií "dle objemu" a tří dalších kdy v každé kategorii je 6 finalistů najdete "tu a tam" nějakou BUBOST (vy jste z posledních 12ti let jmenoval 2 a jistě by se našlo ještě něco dalšího, ale je to "tu a tam" z 66ti motorů které jsou vyhlášeny "něco málo" - tady je jedno auto roku = a letos je to FAKT (ať si každý doplní sám ;-)
Ale jistě že tam najdeme i další - což ale NIC NEmění na tom co jsem napsala.. :-)
...aneb poměr "odpovídajících" výsledků versus tu a tam pár bubostí je ještě celkem "přijatelný" - zatímco tady je to BUBOST s velkým B (nebo vám pidiNEauto škoda Citi-go jako SVĚTové AUTO příjde "ok"? ;-)
Do MÝCH představ o něčem jako SVĚTové auto letos nejlépe "zapadá" (požadavky splňuje) BMW 3 (které dovede být dokonce i ÚSPORNĚJŠí než to NEmoc auto z Bratilavy..
Obě ankety mi přijdou stejně irelevantní. Podívej se na stránky VW, kde tam má vyvěšená svá ocenění? Najdeš u Audi zmínku o tom, že A8 vytvořila nový rekord v ocenění Euro Car Body? A tam nehlasují novináři, ale konstruktéři. To jsou věci, které patří do tiskových zpráv. Mají je u modelů? Mají je v reklamách? Nemají. Nevsadil bych si na to, ale mám pocit, že v reklamách neoperují ani s titulem Evropské auto roku. A to dělá řada automobilek. Proč uplácet anketu, kterou stejně většina lidí nesleduje, když to nepoužiješ v reklamě?
Je mi jasné, o co ti jde, Up! prostě není dost auto. Tak si jdi stěžovat novinářům, kteří hlasovali. Tyhle ankety jsou mi, slušně řečeno, u pozadí. ;-)
Jsem ráda že "je jasné o co mi jde" - že Up Mii Citi-go NEjsou (moc) AUTA jsem napsala v průběhu diskuze asi "sto80pětkrát" ;-)
PS: Jak jsem již (také DOST-krát) napsala, jediná "jakžtakž" použitelná anketa se mi jeví EOTY - hodnocení v jednotlivých "litrážích" jsou povětšinou "správně"/použitelná ... NEsmysl "pro masy" je ten aritmetický výsledek (jako)celkového vítěze (to je fakt BUBOST), ale ty "jednotlivé" kategorie - tam to víceméně "sedí" (i přes OPAKOVANÉ "snahy" více místních diskutujích se podařilo najít JEDNOTKY výsledků které NE"seděly" - ročně jich je v "základních" kategoriích dle litráže 8 x 6 = "úspěšnost" (správnost) výsledků je "vysoce PŘES" 90%? :-)
Mezi těmito anketami je i jistý filosofický rozdíl - novinka versus dostupný na trhu. Kdyby EOTY zohledňovala jen novinky, tak budou její výsledky podle mne horší.
Určitě. SOUHLASím..
PS: Což u motorů naštěstí "nejde"
PPS: Já výsledky EOTY sleduji od prvního ročníku a domnívám se že to je "rozumná" ZÁKLADní ifno jak pro "totálního začátečníka", tak "slušný přehled" pro trochu "zkušenější"...
..vím že se tu někdo "odvolával" na "Ward´s AutoWorld (Magazine)" a jeho "Ward´s 10 Best Engines" (asi Ham.? nebo snad VY? :-) ) mně osobně třeba EOTY příjde daleko "lepší" ... tady jsou ty uvozovky ZCELA na místě ;-) nicméně nenacházím jiné slovo než "lepší" :-)
No v EOTY (kterou vy - narozdíl od tohoto "pavýsledku") NE"berete" se stále najde VĚTŠINA "správných" (realitě odpovídajících) výsledků - prostě ve většina kategorií "to sedí" ... tady je jedno SVĚTové AUTO (a jestli to má být NEauto, tedy příměstské pidiauto - a je fuk jestli z Kolína či Bratislavy - je to :no:8-s:no:
PS: Mně by letos přišlo "přiměřené" BMW 3 (je to vůz "akorát", který DOBŘE poslouží jak do toho města kde s vhodnou motorizací nemá ani vyšší spotřebu než NEauta Citi-go; Mii; Up (!) a výborně poslouží i na jakýchkoli silnicích/-čkách i dálnicích = prostě AUTO "jak má být" ...
..což o Cigi-go NEřeknete "naplno" ani VY >:-[]
Koukám, že třídy aut ti nic neříkají.
Podle tvé logiky bych mohl rozvíjet teorie, že třeba:
Mini je lepší než Up!,
Golf je lepší než Mini,
3er je lepší než Golf,
A6 je lepší než 3er,
7er je lepší než A6,
Panamera je lepší než 7er.
Sakriš, je něco lepší než Panamera? >:-[] A proč nevyhrála?
Než Panamera je lepších věcí, natažená 911ka se žravejma motorama, který nebejt dvojspoky žerou víc jak letitý americký OHV >:D >:D
To je fakt výhra v loterii
Lepších věcí? Tak nějaký sedan který je lepší jmenuj, rád se pobavím. A pak jmenuj nějaký sedan s cca 400kW který má menší spotřebu. To se teprv nasmějeme.
ale prd s turbem. Ty nevíš, že barik je diskusní mistr v montování kompresorů. Vždycky když se ukázalo, že ani obří motor v jeho amerických autech na poloviční Evropský přeplňovaný nestačil, tak vytáhl informaci o možnosti namontování kompresoru.
Ted už ti z hlavy neřeknu, které články to byly, ale když tam barik vyzdvihoval Ameriky a sešlo se mu tolik argumentů, kde bylo vidět, že prostě i obrovský motor v Americe nestačí, tak začal montovat turba a LPG (To zase kvůli spotřebě)
Sranda je když ten obrovský motor žere to samý nebo méně než motor ze sekačky(popř. z dehtové sklízecí mlátičky) dopovaný fénem :-)
A 8st. ZF, perla německého automobilového průmyslu se montuje v USA už i do pickupů. Vidlák z křupanova má ve svým trucku kterej má na korbě slámu pro koně stejnou převodvoku jako zákazník Audi A8. Prča co...
Aby vám brzo nezbyly jen očka pro pláč, až ty HEMI s vypínáním válců, systémem start and stop a 8st. převodovkou budou žrát méně než prémiové přetechnizované motory :-) >:D >:D >:D
Pak ještě bude čas pokecat si o bzrdách Brembo, vzdchových podvozcích, magnetických tlumičích nebo kdo měl v roce v roce 95 víceprvkovou zadní a kdo tam měl kus trubky a tvrdil, že ten jeho vůz střední třídy je evropský etalon jízdních vlastností :o))
Časy se mění chlapci, kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp.... >:-[]
Lenivý Hemík s výkony 370-400 HP pro 5,7 (dle modelu) a 465-480 (6,4) se zrychení 4,6 - 5,5 s dle modelu.
Opravdu lenivé káry, škoda že si dají ke svačině 85% toho, co se na čeckých silnicích pohybují vč. supermoderních prémiových vozů, které sou bohužel vybaveny z 90% z výroby - dle perferencí jejich šetřivých majitelů - dehtovými motory typu 3,0 V6 nebo slabšími R4(R5).
A jaksi 2tunový sedan s 3,0 V6 CRD který má zrychlení z nuly na sto za 4 s sem ještě neměl to potěšení spatřit....A myslím že ho hned tak neuvidím.
Takže slovo o lenivosti je hodně, ale hodně nepovedené a doslova úsměvné ve srovnání se stavem českého vozového parku, aspon že už se rozšířily ty DSG a 6ti a 8st. automaty, protože když tam byly ještě forklacky, tak něž s tím CRD někteří jedinci zařadili dvojku, tak lenivé HEMI bylo už na dalších semaforech >:D >:D
Tak jednak i dehet dá dnes u prémie 4,7 a má poloviční spotřebu než ten Hemík
druhak, těch 4,6s si u prémie posvačí i prostý řadový pětiválec (4,1 sec.), lepší motory (V8, V10, V12) pak Hemíka rozlousknou jak burský oříšek.
Nikdo tady neporovnává stav českého vozového parku, to bychom mohli skončit u Š120. Pokud něco má 6 litrů a žere to jak protržený tak musí odvest ekv. výkon. No a to je ten problém, jako protržený žere, výkony ani ne jako pětivál.
Ten pětivál se zrychlením 4,1 s chci vidět - v autě co má 2 tuny prosím. Pojd mi ho předsvýst.
Prosím neargumentovat prdítkem střední třídy se 1400 kg....
Když nacpu HEMI do auta typu Jetta s dvojspojkou, bude mi zrychlovat za 3,6 :-)
Ale to není předmětem debaty.
Jo žere to jak protržený - 5,7 ka v aktuální verzi cca 11,7 litrů na sto průměr, až tam dají 8st. ZF je počítáno se spotřebou 10,9 na sto.
U 6,4 aktuálně cca 14,2, pokud by tam byla ZF tak 13,5.Německé V8 benzín totiž jezdí za 8 litrů, já zapoměl. Panamera je toho naprostý důkaz, všude svítí údaj 8 litrů, hahaha... Možná tak v tém snu ale. Asi proto si tu všichni volí prémii v dieslu, na spočítání benzínových verzů ti postačení vypůjčení chlapečka průměrných znalostí z první třídy základní školy
Tady zas někdo perlí... V12 rozlouskne V8ku jako oříšek....
To je výrok dne.
Asi jako kdybych napsal že Superb 3,6 V6 rozlouskne 1,4TSI jako malinu...
žel k tvé smůle - takový W12 6,0 v Phaetonu s porovnáním s 6,4 V8 HEMI - W12 6,0 Paheton má výkon 450 HP a 6,4 HEMI 470 HP. To je rozlousknutí - tomu říkám dritvá převaha....:-)
toč. moment 560 NM u W12 a 630 NM u V8.....
Zajímavý vid
ŽIj si dál ve snu že to žere i trávu kolem cesty....Aspon je se čemu smát. >:D
S tím 5ti-válcem by mne to také zajímalo - jeden POVEDENÝ bych znala, z nějakého "záhadného" důvodu se ale do ŽÁDNÉHO "normálního" auta NEdává (a ten DŮVOD by mne docela HODNĚ zajímal.. ;-)
PS: Zajímavé že jsou (taky)autofandové, kteří "bojují" PROTI motorům typu V8 HEMi apod. (a naopak jim NEvadí NEauta jako škoda Citigo :-)
Proti Hemi nebojuji, jen říkám, že vysokovýkonné evropské motory jsou o něco lepší, nic víc, nic méně.
Je zajímavé, že v CZ jsem ještě neviděl mikroauto a v Rakousku jich dlouhá léta jezdí mraky. Jak tam můžeš žít?
Docela DOBŘE, děkuji "za optání" ;-)
Jak to s těmi (pidi)auty je, určitě sám DOBŘE víte (to jsou druhá/třetí) auta (no "vozítka") v rodině :-)
Bavili jsme se že bychom do budoucna také mírně "změnili" vozový park - a pořídili si (asi) jedno (asi) HYBRIDní auto ;-)
UP je přeci německý, od hodných stýčků z Vlkohardu a HEMi od zlých amíků a ted ještě pod vedením Serjožy Makarona z Itálie. To nemůže žádný příznivec německé dokonalosti přeci obdivovat. Co není německé je špatné. Tečka. Hotovo.
Žere to jak tank, nezatáčí to, nebrzdí to a vůbec je to technicky zastaralé. Smůla je že tyto muzeální kousky poráží ty prémiové muzeální vykopávky(zdravím Phaeton) , žijící jen z náročného číského trhu, kde se stále ještě prodává 30 let stará Jetta >:D >:D >:D >:D >:D
A který ještě před faceliftem v roce 2010 měli pakrovacího asistanta tím, že to sklápelo zrcátka při couvání a vzádu blikaly tečky podle toho jak daleko byla kára od překážky.
Čéče, tohle mlěi ty americké vykopávky taky, ovšem v roce 2004 :-) :-)
Netvrdím, že rozdíl je propastný, ale je. A uznávají jej i samotní Amíci, prémiový sedan od D3 je v US určitě brán jako lepší zboží než třeba sebevybavenější cadi a jsou ochotni si za to připlatit (dtto třeba Lexus).
Caddy aktuálně žádný prémiový luxusní sedan nemá, mimo CTS. XTS není v prodeji a ostatní už není v prodeji >:D
Takže logické.
NO Lexus D3 zdatně poráží i přes lonskou krizi japonců....z trhu D3 začíná v USA uškubovat velkými modely i Hyundai a pak sou tu ještě záškodníci typu Jaguar. Halt D3 to nemá v USA lehké >:D >:D >:D
No to s tím "co není německé..." bych snad měla (kdyžtak) "právo" říkat já (a já VÍM že to je "bubost" :-)
..rsp. u aut to snad platí pro Porsche a Wiesmann a ... ale "vzívat" obecně (všechny) modely/motory D3 je BUBOST dokonce VELKÝCH rozměrů ,-)
PS: MOC pěkná druhá část vašeho příspěvku :yes::-)
No to je ten problém, HEMI do Jetty nenacpeš a za 3,6 zrychlovat nebude. Protože abys tam takový ingot nacpal tak bys musel posílit úplně všechno okolo a z 1,5 tunového auta automaticky uděláš auto přes 2 tuny. Přeplňované evropské motory mají výhodu jednak v tom, že mají menší hmotnost a celé auto vyjde lehčí a jednak v tom, že mají lepší účinnost. Oba tyto aspekty v kombinaci vedou k tomu, že mají o něco nižší spotřebu (samozřejmě ne poloviční) a zároveň lepší dynamické parametry.
Ke spotřebě, ano Panemera za 8l nejezdí, když pojede s trvalým využití 400kW tak bude jistě brát 90l na sto, když pojede ustálenou 100 tak bude brát 10l. Nejsilnější Hemík ve stejných režimech bude mít o 5%-10% horší spotřebu, to je prostě dané o něco horší účinností motoru bez přeplňování a nutností tahat sebou přebytečné sádlo (zvýšená hmotnost). A ze stejného důvodu (vyšší hmotnost) bude mít horší dynamické parametry.
Na běžný cestování je auto typu Jettta s 400-500 HP V8kou k ničemu, a na radost z jízdy a blbnutí si koupí v americe každej káru typu Camaro, Mustang, Genesis atd....ne nabušenej sedan střední třídy.
To dělá akorát evropa.
Jistě že přeplnovaný motor má lepší parametry než atmosféra, kdyby je neměl, ztrácí smysl úplně. Ale jde to i bez přeplnování, a když už , tak rozhodně je lepší cesta kterou jde Jaguar (kompresory) než turba.
Není pochyb o tom které řešení je spolehlivější a z pohledu petrolheada lepší. Stačí porovnat zvuk kompresorvé V8, z toho mrazí po těle když se kompresor roztočí a oproti tomu jekot turba vyhnaného otáčkama....
Nebe a dudy.
Dal sem si tu práci a našel ti Tabulku - prodeje za únor 2012 - nejlepší prémie je 44. místo pro BMW 3. Pro tvojí info - tím tam jezdístudenti na středních, holky a prostě maldá generace, žádný úspěšný byznysmen. 8103 ks
Další prémie obsazuje skvělé 66. místo. Mercedes třídy C.
79 - MB E
81 - BMW 5
94 - Mercedes M
99 - BMW X5
106 BMW X3
109 - Audi A4
134 - MB GLK
137 - MB GL
149 BMW 7 - 1123
150 Audi A5 - 1119 ks
dál už to myslím nemá smysl....
Skutečně masivní úspěch.
Jediný audi v TOP 150...a auta pod 150. pozici je prodej menší jak 1000 ks za měsíc....
>:D
149 pozice pro luxusní sedan BMW 7 - 1 123 ks; A8 a S-kláda někde v dálii za ním
No ještě si vypiš ceny za které se ta auta prodávají. A pak se podívej jak se prodávají Ameriky (to ještě většina těch nejlevnějších z Koreje) v EU, 71. místo Chevrolet Matiz jedno z nejlevnějším aut vůbec, 88 místo Chevrolet Aveo, 108 místo Cruze, 134. Captiva, 141 Orlando..
Tak pokud to bereš takto tak nejprodávanější Amerikou jsou v Evropě Freemont na 171 místě a Wrangler na 211 místě.
No ještě aby v US nefrčely Ameriky, to by byl pěkný průšvih...
:yes::-)
PS: Po zábavném ránu se (soft)HYBRIDním (čti šlapacím) vw UP přišel den "s vw fanatiky", ale večer "rozporuplné" pocity bohatě "nahradí" = vaše "americké" příspěvky se (mi) TAK "příjemně" čtou.. :-)
Kompresor je lepší z hlediska sportovní charakteristiky (odezva na plyn), průběhu výkonu i max. výkonu ovšem za cenu stejné účinnosti jako atmosféra nebo i trochu horší a tedy za cenu vyšší spotřeby. Turbo naopak účinnost zvyšuje (měrnou spotřebu snižuje) ale má problémy z hlediska odezvy na plyn, a je méně spolehlivé než kompresor. Samozřejmě Evropa umí jak kompresory tak turba tak jejich kombinace. ;-)
Ono se stačí podívat jak moc D3 válcovala to HEMI:
Katalog 2007:
Audi A6 4,2 FSI - 350 HP ; 440 NM; 5,9 s ; 10,9 L průměr
BMW 550i, 4,8 V8; 367 HP, 490 NM; 5,5s; 11,1 L průměr
MB E500; 5,5V8; 388 HP; 530 NM; 5,3 s; 11,4 průměr
Takže jediný kdo válcuje 5,7 HEMI s 360 HP, 525 Nm; 6,2s a 11,9 průměr je tak ten MB.
Audi má o 10HP menší výkon, o 85 Nm méně, zrychluje líp o 0,2s a žere o litr méně; BMW má víc o 7 HP, toč. moment menší o 35 NM, zrychluje líp o 0,7 s a žere o 0,8 litru méně....
Tomu říkám válcování jak brno....ta spotřeba D3 je vskutku zázračná při menší objemu....a jestli ten výkon dostane někdo z 5,7 nebo 4,2 je fuk, podstatný jsou právě ta spotřeba a zrychlení u toho motoru vedle spolehlivosti a výdrže.
A tam ty moderní agregáty D3 teda nekralujou žádným masivní způsobem.
Nehledě k faktu že 300C je ze všech těch aut největší a nejtěžší, protože rozměry aktakuje o třídu větší konkurenci. Takže pohánět to HEMi o něco lehčí a menší auto, je ta spotřeba někde u rozdílu 0,5 litru na sto km a to už je hodně směšný.
Jojo, je potřeba vždycky vytáhnout ten nejsilnějí model. Ten volí 99,9% zákazníků Panamery, hahaha.
Co takhle Panamera se základní V8 a manuálem? Dohledej si parametry zrychlení a spotřeby, pak se zasmějeme.
Když to srovnáme s OHV o vyšším objemu a s 5ti stupnovým automatem >:D >:D >:D
Hlavně se podívej kolik jezdí Panamer v nejvyšší specifikaci turbo, já v Praze skoro jinou nepotkávám. I tak je základní Panamera pořád auto které má jízdní vlastnosti z jiné galaxie.
O jízdních vlastnotech nikdo nemluvil, byla řeč o spotřebě.... >:D Nepřekrucuj nám tu fakta.
To si štastný muž že vidíš jen turba, určitě vidíš i samé Cayneny turba a Touaregy a X5 M a X6 M atd.
Já bohužel vídám z 70% kousky s nápisy 3,0 d , a v případě Panamer většinou Panameru S....ono jich tu teda v praze zas extra moc nejezdí, naopak MB S, A8 sou na každým rohu...
Stačí se podívat do statistik SDA jaké palivo vede u "prémie" a složení je zcela jasné.
Pravda, tuhle sem viděl zřejmě šetřivého spoluobčana v bílé X6, která krásně blikala červeně a znam i pár podobných X5, ale pořád tyto šedý dovozy sou jen zrnko v moři dehtové prémie...
Jen tě trochu poupravím. Nevím kdy, ale byl tu článek o tom, kolik a jakých verzí Panamery se prodává. Světe div se, asi z 85% šlo o tu nejsilnější variantu. Tehdy ještě, myslím, nebyl diesel na trhu. Jak je to teď, nevím. Ale nějaké dramatické změny neočekávám.
A jak vůbec tu spotřebu poměřujete? U Porsche je známá věc, že tolik neoptimalizuje na nízké zátěže, pro ně je priorita vysoká zátěž, protože na to jsou ta auta stavěná. Na papíře si SLK 350 dá Boxster k snídani, ale v reálném světě...
Právě proto že VÍM co to jsou "třídy aut" a hlavně CO je ten HLAVNí rozdíl mezi nimi, tak proto nad tím že se světovým AUTEM stal vw UP (jak to že se auty roku nestal Seat Mii a škoda CITY-go? ;-) ) docela "urazilo" (a snad ještě VÍCE, že jsou lidé co TAKovou automobilovou HRŮŮŮŮŮZU děs BĚS katastrofu ÚPADEK "podporují" :-|
K těm vašim srovnáním tříd automobilů jste dospěl JAKže?!? :-)
To je ovšem tvá specifická logika, prostě někdo (novináři) usoudil, že Up! je ve své třídě auto které je z novinek nejlepší, určitě jej neporovnávali se zástupci jiných tříd protože to je nesmysl. No a asi ten náskok ve třídě mini byl dostatečný na celkové vítězství, určitě platí, že 911 je jasný vítěz mezi novinkami ve sportovních autech, 3er mezi novinkami ve střední třídě etc. Ale vítěz může být jenom jeden a že volba padla na mini kategorii je prostě dané tím, že je to anketa a jako taková má velmi vágní pravidla která určitě nevylučují malá auta a zbytek je osobní názor party motoristických žurnalistů kteří tyto ankety organizují s jediným cílem, zviditelnit sebe a své periodikum. Ani jedno z aut které vidím v anketě nepřináší nic převratného z hlediska techniky nebo technologie, takže volba může klidně proběhnout hozením mince protože porovnávat auta různých aut z principu nelze, ovšem ankety snesou všechno takže vlastně lze.
To je ovšem VAŠE specifická logika - v TÉTO anketě napak MUSÍTE brát v úvahu VŠECHNY kategorie automobilů ;-)
PS: A to že jsou dnes "tlačeny" takovéto NEauta (a NEmotory) JÁ považuji za VELMI SMUTNÉ ;-\
Ok, "ten kdo vybírá" MUSÍ brát do úvahy VŠECHNY kategorie vozů.. ;-)
PS: A jestli jim (a vám zdá se "taktéž") vyšlo "nejzajímavější" NEauto škoda citigo, tak ... by asi měli změnit povolání :-)
Novináři asi klidně mohou změnit povolání a příště organizovat anketu o nejlepší kuchyňský robot, to jim určitě nečiní problém, ale hlavně ty by jsi se měla už začít léčit ze své VWfóbie.
Tak TOHLE s vw-fobií věru NEmá nic společného (STEJNĚ "na hlavu" mi to příjde jestli se SVĚTOVÝM AUTEM stane příští generace NEmocAUT z Kolína ;-)
PS: Jak jsem psala, už u aut typu VW Polo je to "jen tak tak" (a pochopím že vítězem takovýchto "univerzálních" anket není třeba Porsche 911 - i když je to trochu ŠKODA ;-) ), ale NEříkejte že tohle "jako"auto z Bratislavy vás osobně nějak "bere" (nebo že ho považujete třeba za "technicky zajímavé" či jakkoli "progresivní")
PPS: Prostě se stavíte "proti" mému názoru ("za" škodu citigo seat mii vw up) spíš jen "ze zvwyku"? :-)
No JÁ to NEnapsala - já jen reaguji
(a příjde mi NEuvěřitelné, že existuje průnik množin "jsem fanda do aut" a "tříválec jednolitr škoda citigo vw up seat mii je SVĚTOVÉ AUTO roku"
Rozdíl mezi námi asi je, že když někdo zvolí miss universe a mě se dotyčná nebude líbit tak mě to nechá absolutně chladným, stejně mě nechá chladným volba TwinAiru motorem roku a Up! autem roku. To, že mě se líbí 911 je přece o něčem jiném, asi každý rozumí, že v krizi kdy si 911 nemůže dovolit ani 1 promile obyvatel tak auto této kategorie těžko vyhraje.
A když šermuješ technickou zajímavostí, nevidím mezi letošními kandidáty jediné auto, jedinou technickou novinku které by měly být nějakým průlomem a to včetně třeba té 911. Takže je to jen o té fóbii.
TĚŽKO to může být o nějaké fobii, když JEDINÝM důvodem je, že je to pidi(ne)auto (NE"tlačte" to "násilím" někam ... co s velikostívůbec "pojetím" a vozu nemá nic společného ;-\
PS: A miss Univerze mne NEzajímá (auta ano) = vadí mi to kam je "masové vnímání" aut "tlačeno"
(popravdě stejně mne mrzí TOTÁLNÍ "úpadek" probíhající v hudební branži a co vím něco málo o audiovizuální technice, tak tam probíhá stejný "úpadek"..
..rovná se "sečteno/podtrženo", opravdu se mi NElíbí "kam to směřuje" (jen "dolů") - a MÉ "minimální minimum" pro to co je "opravdové" auto je vw Polo (a i to je dost "na hraně")
No a co? Pidi auta jsou také auta. Za pět let možná budou vyhrávat dvoumístná elektroauta dlouhá 2m, široká 1,20m a co jako? Vsadím se, že když vloni vyhrál podobný chcípák Leaf, že jsi pod patřičný článek nenapsala ani popel, protože fóbii nemáš na typ/třídu auta ale na značku VW.
No právě že NEjsou - tak jako se staly "náhražky" skoro "normální" v potravinách (a dnes už máme "plně NÁHRAŽKOVITÉ" potraviny - třeba některé salámy atd.) tak za náhražku "opravdových" AUTomobilů považuji vozy typu (tříválec 1litr) škoda Citogo
Pozor - NEmám problém že taková (ne moc)auta "existují", ale takovéto "protlačování" je anketami (a nazvat tuto EVIDENTNÍ náhražku SVĚTOVÉ AUTO roku) je "více než špatné" (pro mne přímo "urážející" :-|
PS: Ale s těmi elektroauty souhlasím - opravdu směřujeme OD aut jak je známe (a je nejspíš jen otázkou času kdy bude definitivně ZRUŠENA neomezená rychlost na německých dálnicích - už dnes je to "dost omezené" oproti dobám kdy jsem začínala řídit ... a to zas TAK dáávno ještě NEní ;-)
PPS: NEtlačte to stále (sorry ale FAKT HLOUPĚ) na vw - tohle nemá co dělat s vw (nebyla jsem "nadšena" z vítězství vw Polo, ale "toť vše" - tady to považuji za OPRAVDOVOU DEGRADACI ... a je skoro "k nevíře" že vy ne! :-|
A co se Leaf týče, NEbere mne, ale (jak VÍTE) já hodnotím "progresivitu" docela VYSOKO (a BUDOUCNOST je právě taková = přespříští generace LEAFu a jemu podobných aut už se bude líbit i vám - záběr elekromotorů je FANTASTICKÝ ... a očekávám že jejich dojezd i výkon se časem výrazně Výrazně VÝRAZNĚ zlepší = už o "příští" generaci budu možná mít REÁLný nákupní zájem i já (a když ne příští tak prostě "přespříští".. :-)
Smiř se s tím, že tvá diagnóza je VW fóbie, přiznání je totiž první krok k úspěšné léčbě. Když vyhraje EOTY TwinAir, tedy motor do sekačky na trávu tak anketu obhajuješ vlastním tělem, když COTY vyhraje prcek od VW, který patří do stejné motoristické kategorie, tak se chováš jak 14letá fanynka Martina Maxy, když jí oznámily, že Maxa nevyhrál anketu a zlatého slavíka a vyhrál Karel Gott.
Nojo "překrucovat" překrucovat PŘEKRUCOVWAT ;-\
Tu NEsmyslnou rubriku Eoty o jakýsi "jako" NEJlepší motor celkově jsme už probírali = VÍTE že ta mne NE"bere" (to je NEsmyslný "aritmetický" vítěz = může vyhrát i takový NEmotor jako je 2válec
A za to jak neustále UHÝBÁTE od PODSTATY (že SVĚTOVÝM AUTEM roku je "pidivůz" - tak si třeba "představwujte" že je od FIATu například) vám dávám :no:
PS: A co se týče "zpěváků" jakými jsou Maxa a Gott - tak NEzpívat by (dnes) měli OBA DVA ;-)
VYSVĚTLIVKA: "Die goldene Stimme aus Prag" byl VÝBORNÝ třeba když v roce 1969 nahrával vánoční album, je opravdu VELMI povedené = psala jsem recenzi na "horu" 20ti či kolika vánočních nahrávek a tahle jeho starší (má ještě jedno, to už tak dobré zdaleka NEbylo), docela "uspělo" dokonce ve srovnání podobných "napříč planetou" ... ale zpět "BYL výroborný", dnes už začíná být "karikatura" jako byl koncem kariéry třeba Pavarotti (v době kdy vyprodával sportovní haly - a přitom zpíval už FAKT DĚSNĚ ... naopak jeho starší nahrávky oper pro DECCA a PHILIPS byly a jsou VYNIKAJÍCÍ.. :yes:
..Maxa byl "hrozný" (zpěvák) asi (od)vždycky.. :-)
Podkategorie v COTY vyhrála 911, Evoque etc. Jaký je rozdíl od EOTY? Odpovím si sám, vůbec žádný tam také hlavní kategorii vyhrál pidimotorek (navíc se ukazuje, že velmi mizerný ve své kategorii) a podkategorie vyhrály některé slušnější motory. VW Fóbie.
Nojo - co čekat od člena uskupení VW mánie
PS: Tak jak se vám TAKový "typ" diskuze líbí? ;-)
NAPOSLED - NE"bere" mne jako SVĚTOVÉ AUTO ani vw Polo (je to doslova "jen tak tak" abych ostře NEkritizovala, u NEaut typu Cito-go už "musím" ...
...a je VELMI smutné, že někdo kdo se auty tak zabývá (má přehled) jako vy utíká v diskuzi doslova VŠUDE kam to jen jde - místo aby se k tomu "postavil čelem"
PPS: Vás snad seat Mii (jakkoliv) "bere"? Vy to NEpovažujete (STEJNĚ jako ten dvouválec mezi motory) za "urážku"??
(horší verze je, že tak jsou spoluobčasné "připravováni" na dobu která příjde - že "lepší" auta budou jen pro ... a zbylá TOTÁLní většina bude jezdit ... vozy jako Citigo s motory jako ... jako má Citigo :-)
Chápu, že se ti coby zavilé zastánkyni anket, kterými šermuješ v každé diskuzi, hroutí svět. Ono vzít nejlepší auto světa z COTY a dát do něj nejlepší motor světa z EOTY tak to je fakt nářez. >:-[]
"Zavilé zastánkyni ANKET"???? NEzbláznil jste se?? JAK jste (k takové bubosti) došel??? 8-s
Pokud se pamatuji, občas zmíním JEDINOU anketu (a i VY víte, že "s výhradami" = zmiňuji se o ní jako že je JEDINÁ "jakž/takž" ještě použitelná"
(konkrétně ty "celkové" výsledky označuji za BUBOST - "lze" použí(va)t hodnocení v jednotlivých kategoriích dle objemu..
PS: Vy taky "použijete" co vás napadne.. :-|
..to chcete "odvést" od ZÁKLADního dotazu (týkajícího se celé této diskuze): "VÁS snad mii citigo a up nějak "bere"? VY to (vyhlášení SVĚTovým NEJ) stejně jako DVOUválec mezi motory NEberete ta "smutelnou urážku" všem autofandům? ;-)
Nevím proč by mě měly urážet novinářské ankety. To bych asi musel být permanentně uražený. Spíš je potřeba zbavit se fóbie a uvidíš, že to bude v pohodě. >:D
??? a tohle je text ČEHO se týkající ??? ;-)
PS: Nic? :-)
PPS: CO to mělo znamenat (ten NAPROSTO NEsmyslný text) že já mám být: "ZAVILÁ ZASTÁNKYNĚ anket"?? ;-)
PPPS: No když VÁS ne, tak MNE 2válcový motor a pidiNE(moc)auto presentované jako NEJ SVĚTOVÉ výrobky prostě "uráží"
Tak to jsem zvědav, co na to řekne Jeremy Clarkson. Jestlipak bude podle něj tahle krabička s kolečkama dost cool, aby vůbec stála za umístění na tabuli s propadáky...? 8-s Mohl by třeba otestovat dieselovou verzi, ať je nějaká švanda. >:D
Konečné pořadí v tabulce má jeden jedinou vadu, nevyhrálo toto [odkaz] ani toto [odkaz] což pro místní koncernobijce a rejže klub znamená nástup do zbraně...
Vypadlo mi tam "jsou" - OBÉ to jsou (a ne špatná) AUTA! ;-)
PS: Nicméně letošním "pravým" SVĚTovým AUTEM by asi mělo opravu být "finálové" BMW 3 - splňuje totiž VŠE = ve "správných" motorizacích NENí až tak drahé, ve "správných" motorizacích umí být "pěkně" RYCHLÉ, ve "správných" motorizacích umí být SUPER úsporné (nemají na něj ani tyto bratislavské auto NAPODOBENINY mii, citi-go a up zvwané..), prostě nové BMW 3 je SVĚTové AUTO :yes::-)
To uz snad nemysli vazne. Up asi neni spatne auto (nejel jsem v nem, nemuzu posoudit), rozhodne se mi teda vzhledove moc nezamlouva. Interier je podle me hrozny. Setrilo se na kazdem miste. A hlavne, Up neprinasi do sveta aut absolutne nic noveho. Vzdycky jsem myslel, ze auto roku ma byt aspon trochu vyjimecne auto a ne oskubana pixla do mesta. :no:
Tak hlavne se mi vsechny vic libi, ale to je jen muj osobni nazor. Ale - maji aspon calounene dvere a kufr, lepsi interier, muzes treba otevrit okno spolujezdce, nabizi aspon nejakou nabidku motoru, atd.
Sorry, ale "obhajovat" volkswagen Up (škodu Citi-go, seat Mii) jako "SVĚTové auto" = NAPROSTÉ "zoufalstwví" a TOTÁLNí degradaci automobilismu :-|
Takový člověk NEmůže mít "rád" auta (jako taková)! ;-\
No ano - dvouválec jako NEJlepší motor roku 2012 a seat MII, škodu CITI-GO a volkwagen UP jako AUTA roku - to je opravdu (definitivní) KONEC automobilismu ;-)
Tak bez ohledu na to jestli je momentálním vítězem VW, bez ohledu na to jestli mám tuhle značku rád nebo ne a bez ohledu jestli si myslím, že malá auta jsou dobrá anebo ne se ptám, jak může být "Světovým autem" něco co se bude prodávat jen v Evropě. Ba co víc co je tak říkajíc ušité na míru evropskému trhu s malými auty. Anebo s tím VW půjde do USA? BMW řady 3 a Porsche 911 tuhle podmínku splňují beze zbytku. Navíc opravdu u VW Up postrádám jakoukoli invenci nebo inovaci, je to velmi podobné kolínským trojčatům, která už jsou ovšem nějaký ten pátek na trhu. Naopak oceňuji jednoduchý design, který je do jisté míry v dnešní módě oblin, hran a funkci postrádajících serepetiček milým osvěžením.
...a PS: Vám co máte problém s malými auty... Prášek už jste si vzali?
A proč zrovna do USA? Proč ne třeba do Jižní Ameriky, do Afriky či Asie? Taky splní podmínku dodávání na dva kontinenty, ne? A zrovna třeba v jižních krajích VW nemá vůbec špatnou pozici.
A ono se to v Asii a Africe už prodává? V jižní Americe se tohle auto zatím taky neprodává - na místní poměry je totiž moc malé. Tam chtějí třeba něco obyčejnějšího, ale většího - za stejné peníze.
SPRÁVNÁ přípomínka - výborná argumentace! Kdo by mohl nevzpomenout takový "zkušený" vyprofilovaný náročný trh :-)
PS: Jestli má být takové NE-auto (příměstské přibližovadlo s jedním motorem v nabídce) jakým jsou trojčata z Bratislavy (ostatně neměla by být) SVĚTovým AUTEM (i škoda Citi-go? a Seat Mii?? ;-) ), jde to s tím SVĚTem pěkně do... :-)
Po kterejch? Po Polu, Foxu a Lupu, čéče to tam jezdí na každým rohu....
Kdo má v rusku prachy, jezdí v Bentley, RR, Ferrari, Lexusu, Cadillacu atd....kdo má méně prachů v MB?BMW a AUDI a kdo prachy nemá jezdí v Geely a spol, Ladě, Renaultu, ZAZu a ojetinách.
Ten zbytek uprostřed??? To sou opravdu famozní čísla, ono střední třída v rusku je opravdu hodně silná >:D >:D >:D
Světové auto roku je pro mě jen takový chudý příbuzný evropského auta roku... zdaleka nemá takovou tradici. Budu se muset podívat, jaké za tím jsou rozdíly.
Co se Up! týče... proč ne, malá auta jsou obecně v anketách často dobře hodnocena. Je pravda, že Up! nepřináší nic moc nového, snad jen systém aktivního brzdění je v minivozech novinkou. Titul zřejmě získal za svou komplexnost... dobrá prostornost, dobrá bezpečnost, přijatelná motorizace a svébytný design.
Ještě, že od příštího roku se tahle anketa přejmenuje na - Autíčko roku :-):yes: Nemá cenu se ani rozepisovat, jestli to tedy znamená, že UP je lepší než 911.., ale k zamyšlení tahleta anketa určitě je. Domnívám se totiž, že vypovídací hodnotu tahle anketa nemá vůbec žádnou. Dokonce se domnívám, že soutěž mezi 911, trojkou a Upem je snad nepovedený vtip, v lepším případě než bulvární klání. Vždyť přece, pokud chci v jakékoli discíplíně najít nejlepšího, musím poměřovat jen mezi poměřitelnými.
No... a na straně druhé - co přináší trojka a 911 tak zásadního, kromě stopátého recyklátu sebe samých? Up! (jakkoli to auto moc nemám rád) aspoň vnáší do malých vozů prostor, variabilitu a celkem slušnou použitelnost i mimo dopravní zácpu.
já ti nevím, ale ty, jak ty říkáš, recykláty přinášely do světa aut vždycky pokrok, zejména v oblasti elektronických doplňků.
Na druhé strany co nového přináší Up? Použitelnost ve městě? To snad pramení z velikosti, nemyslíš? Variabilitu? Jakou a kde? Kufr na igelitku, reálný prostor pro 2 lidi. Je to prostě normální nákupní taška, kterých se dnes vyrábí mraky. Nic víc. Nemusí to být špatné auto, ale jako Auto roku...? To snad ne.
Jenže je to pořád to samé auto... 911 vypadá pořád stejně, jezdí pořád stejně a je zkrátka posouvána vpřed jen tou nezbytnou mírou evoluce. Pro mě fakt nic, co by stálo za ocenění. Totéž trojka, která jen přebírá "novinky" z vyšších řad.
A Up je, na rozdíl od mnohých miniaut, dobře použitelný i MIMO město, což je to, co jsem víceméně v příspěvku naznačil (ale asi ses v antiVW zaslepenosti neobtěžoval u čtení přemýšlet).
nejsem antivw zaslepenec, takže tvoje útoky jsou zbytečné a rozhodně nejsou na místě.
V čem je to auto použitelnější mimo město než auta konkurence? Motor 1.0? Ohromný zavazadelník? Pohodlně se svezou 4 dospělé osoby? Co tam ještě máš? Odpovím za tebe - nic. Znovu ti opakuji. Je to nákupní taška. To BMW 3 aspoň přináší ty tvoje inovace z vyšších verzí. Tohle prdítko ale nepřináší ani to. Tady prostě není co obdivovat, nic převratného. Ani technologicky ani designově
Kufr má větší než cokoliv z konkurence, prostor v kabině taky. To jsou nevyvratitelné fakta.
Technologicky má Up! novou modulární platformu, která dovoluje zástavbu různých pohonů a velké možnosti variability. Tohle třídní konkurenti nemají.
BMW 3 je pořád BMW 3. Žádná revoluce, jen postupná evoluce.
Ty ze zásady kritizuješ vše co má něco společného s VW. Zbytek tě prakticky nezajímá. Jsi tím tady známá, proto tě nikdo prakticky nečte a nebere vážně. :-!
Opět ÚNIK od PODSTATY? :-)
Stejně "bubé" SVĚTové AUTO by mi přišla Kia Picanto, Peugeot 107, Ford Ka, Chevrolet Spark a bůhví jak se to všechno jmenuje... ;-)
Jak už jsem napsala - i malé auto typu vw Polo či Mazda 2 mi příjdou (jako SVĚTové AUTO) "jen tak tak" (spíš MÁLO), ale "budiž" - menší (ten doslova NEJmenší auta s NEJjednoduší technikou vůbec) už jsou prostě MOC (málo). A s nějakým "znáčkem na kapotě" kam se to snažíte tlačit to přece nemá žádnou souvislost.
Že taková levná jednoduchá autíčka existují je ok, ale pojmenovat to jako SVĚTové AUTO - to považuji za URÁŽKU (všech co AUTA rádi mají).
PS: Už jste se zase pasoval na "mluvčího" VŠECH čtenářů? :-)
Nojo - to se lidem co říkají věci narovinu (a navíc porušují "klišé") stává ;-)
PS: Mně by přišlo MNOHEM horší kdyby "táhla s proudem" jako vy a... byla na tom stejně, ne-li "hůř" :-)
PPS: A speciálně tady na auto.cz je to HODNĚ o "my jsme koncernovwí" a kdo není s námi je PROTI nám (vás "takyautofandů" kteří "skončili" tam kde se má s auty spíš ZAČÍNAT, tedy u Volkswagen a nikam "dál" jít NEchtějí je tu docela dost a DOST ;-)
NICMÉNĚ ZDE jsme u "rozporu" jestli příměstské pidiNEauto jakým je škoda City-go má být SVĚTOVÝM AUTEM = a dle mne NE (v ŽÁDNÉM případě - daleko lepší "univerzálním" a SVĚTOVÝM vozem je např. BMW 3..
..jehož levné verze jsou, mimo česko, i cenově celkem "dostupné", úsporné verze jsou snad ÚSPORNĚJŠí než jediná NEmotorizace SEATu Mii, ty svižné jsou v reálném provozu naopak skoro "konkurenceschopné" i drahým supersportům, nabídek variant karoserií také je/bude "až až" = prostě to JE ...
..velmi dobrý kandidát na SVĚTOVÉ AUTO
(vw up/škoda citigo/seat mii jsou "jen tak tak" opravdová auta, které snad mohou být "zajímavé" JEN v příměstském provozu, k NIČEMU jinému jsou NEpoužitelné, což ostatně potvrzuje nabídka jednoho motoru na samém SPODNÍM okraji celosvětové nabídky = prostě něco takového by nazýváno SVĚTOVÉ AUTO být v žádném případě být NEmělo!!!!!!!!!!!!!!
Je to totální DEGRADACE významu slova AUTO :-|
DEFINUJte (onu) "bubost" (jinak ten "samozvaný" budete asi SPÍŠ VY ;-)
PS: A to že "napadáte" mé "ohrnutí nosu" nad tím že naprosté AUTOmobilové minimum jakým trojice vozů z Bratislavy vybavená jedním litrovým tříválcem - TOHLE fakt "propagujete" o TOMHLE chcete mluvit jako o (světovém) AUTĚ? 8-s
NE Ne ne - to jste si "popletl", to VY NEvíte co mělo znamenat co VY sám jste napsal.. ;-)
PS: A tohle (že NEauto škoda citigo bylO vyhlášeno SVĚTovým AUTEM) mne "fakt dostalo" a OPRAVDU to cítím jako DĚSný "úpadek"/degradaci automobilismu
Já tedy skutečnost že se "dobré" (to je za 3) pidi(skoro)auto stalo SVĚTOVÝM AUTEM moc NEoceňuji..
..naopak trendu kdy z dřívějšího vítěze VW Polo dál "snižujeme" na naprosté automobilové MINIMUM seat Mii/škoda citigo bych se docela "obávala" (i když "níž" už to NEjde.. ;-\
..alespoň "zatím" ;-)
No, co třeba výrazně lepší jízdní vlastnosti? Ani to ne? Dva lidi v něm odjedou cestu naprosto v pohodě, aniž by se postrkovali rameny... to u mnohých mini nejde. I čtyři se v něm, bez zavazadel, bez problémů přepraví na delší vzdálenost, protože podélné místo není rovno nule, na rozdíl od jiných.
A naopak, tohle miniauto přináší jiné novinky... jossalito ti popsal platformu, já přidám CitySafety (to taky jiní ve třídě nemají).
Stejně je mi jasné, že nic neuznáš...
Iste, kto sa nechce nechať presvedčiť, toho nepresvedčíš.
Ja sa len divím, koľko je tu rečí o jednej mediálnej bubline, zakrátko sa na to zabudne, iba VW to tu a tam pripomenie v nejakej reklame...
Mňa osobne VW Up! tiež príliš nenadchol, ale niektoré jeho prednosti treba uznať. Napríklad kvality podvozka, nevyskúšal som síce, ale počujem len chválu. Vnútorný priestor - hlavne vpredu je ponuka miesta ako o dve triedy vyššie. No a nedá sa nepochváliť dizajn exteriéru - aj keď proporcie celkom nie, ale črty štúdií si zachoval, je odlišný od konkurencie a sympatický.
Naopak u mňa veľa stráca na spracovaní interiéru (príliš veľa holého plechu, brr...) a celkovo šetrením na nesprávnych miestach (v trojdverovej verzii sklápanie operadiel bez pamäte, podivné elktroovládanie predných okien, alebo kryt batožinového priestoru bez dvoch šnúrok za pár centov...)
Úzky výber motorizácií je možno tiež mínusom, ale začínam ho vidieť trochu pozitívne - de facto totiž ukazuje, že nie je nutné disponovať množstvom koní a vrcholom krútiaceho momentu v nebeských výšinách, aby auto jazdilo svižne, malo vzhľadom na reálnu premávku dostatočnú akceleráciu, a dobre zvládalo aj jazdu pod plným zaťažením. Poslednými rokmi si zvykáme, že autá sú stále výkonnejšie a rýchlejšie, napriek stále rastúcej váhe.
Ale na čo je to dobré?
Drvivá väčšina z nás nie je schopná potenciál pohonu nijak využiť, ba dokonca jeho využívanie často vedie k hrubému porušovaniu dopravných predpisov, obmedzovaniu či ohrozovaniu ostatných na ceste a dokonca aj k tomu najhoršiemu - nehodám, ujmám na zdraví a smrti.
Ešte nedávno sme jazdili s max. 30-50 kW pod kapotou, a stačilo nám. Akcelerácia na stovku okolo 20 s, maximálka niečo cez 140...
Dnes je 100 kW málo, a čo nespraví stovku za 10 sekúnd, pomaly už ani nie je auto...
Som rád, že s VW Up! sa Volkswagen drží pri zemi a montuje do neho strojovňu, ktorú možno označiť veľmi sympatickým prívlastkom: IDEÁLNA. :yes:
Nechapu jak to mohlo vyhrat, kdyz to nema turbo a tudis to netahne vodcpodu >:D
Na druhou stranu je pro kupujici ostatnich aut dobre, ze pri koupi cehokoli jineho budou mit doma minimalne auto roku >:D
To uz jsem myslel ze vetsi komedii nez s vw a jejich TSI nezaziji, tohle ale predci i ty nejcernejsi mury >:D >:D >:D
Aj najväčší odporca Volkswagenu by mal oceniť ako oni vedia spraviť, s prepáčením, aj z ho.vna tortu. Za to majú u mňa :yes: . Čo tam po tom že nerobia revolučné autá, alebo sa nesnažia prísť s niečim odvážnym, novým. Plechovka Up! spolu so svojimi súrodencami zrejme výrazne zamieša karty v segmente malých áut.
Neprajník teda nie som, ale osobne nevidím dôvod sa rozhodnúť pre UP! a stále mám pocit že Lupo/Arosa bolo lepšie navrhnuté, aj keď drahšie auto.
Pre mňa je Autom roku 2012 (pokojne aj celosvetovým) revolučný Renault Zoe.
Dočkali sme sa dôstojného kompaktného elektromobilu so sviežim dizajnom, bez výrazných kompromisov a bez astronomickej ceny ( u nás bohužiaľ nie). Jednoducho, budúcnosť dorazila.
Takže za tento pokrok len dodám, bravo Renault! :yes:
P.S.: Nerozumiem prečo sú pod článkom fotky konceptu. Realita je predsa iná. ;-)