vypadá bohužel o dost hůř, než na studii. Doufal jsem, že zvítězí rozum, předek bude více plochý, čelní sklo nebude protažené až do střechy a mezi koly a blatníkem bude více, jak ty cca 3cm. Doufejme alespoň, že tam nebudou kelímky okolo přístrojů, čísla vzhůru nohama a na palubce analogový budík. A že v tom nebude chybět ruční brzda!
Zatím jde o studii a věřte, že to ještě stihnou nějakým detailem "vylepšit". Nikdy nevypadá sériovka tak dobře, jako studie. Minimálně to podtrhnou menšími koly, vraženými do podběhů, jako u Fábie. Nedělám si iluze...
Rapid je jméno, které nic nepokazí, ale asi ani nepřinese. To, co jsem nahoře napsal, za tím stojím. Aby to vypadalo podobně dobře, jako designová studie, museli by to mít nižší masku - podobně jako Octavia model 1997, menší kola a vyšší blatníky - pokud by výrobce dělal péra rovnou o 2cm delší, vzhledu toho vozu by to jen prospělo. Kola, vražená přesně "na míru" do blatníků nesluší žádnému vozu. Natož pokud vůz tahá břicho po zemi jako tady [odkaz]
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Indický Rapid je přelepené Volkswagen Polo sedan.Rapid a Toledo co jsou v Evropě s tím nemají nic společného. :-! Podvozek je jak u Roomsteru-vpředu FII a vzadu OI.
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Žádný podvozek PQ25 neexistuje. Šermujete tady s označením platformy. Polo Sedan (v Indii prodáváno i jako Škoda Rapid) i chystaný model (Škoda Rapid/Seat Toledo) využívá prvky platforem PQ25 (přední náprava) i PQ34 (zadní náprava).
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Na jedné platformě můžeš mít různě řešené podvozky, pokud je daná platforma dokáže pojmout. To, že vozy sdílí platformu, neznamená, že sdílí třeba i nápravy a jejich zavěšení. Klidně můžeš mít auta na stejné platformě, jedno s vlečenou zadní nápravou a druhé s víceprvkovým zavěšením. Vem si třeba R32, TT quattro, nebo Octavii 4x4, vše na PQ34. Oproti předokolkám měly víceprvek (myslím, že čtyřprvek).
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Pravdu možná má. Třeba já ale z jeho formulace fakt nevím, jestli o tom podvozku (předek z Fabky, zadek z Oktávky) mluví v souvislosti:
a) se zdejším modelem,
b) s indickým modelem,
c) s oběma modely.
Přičemž c) mi připadá nepravděpodobné, protože tam naznačuje, že se ty modely právě v tomhle liší. Takže jak to je? Zajímá mě zdejší model.
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Mluví o zdejším. Indický je překapotované VW. Český přebírá podvozek Roomsteru, což je derivát PQ34. Je tam stará platforma, protože umožňuje vlečku - ta je převzatá z první generace Octavie. PQ35 vyžaduje nezávislé zavěšení. Nevím, jak je to u MQB, tam jsem četl jen o přední nápravě - buď nebyla připravená, byla by moc drahá, nebo neumožňuje vlečku. Pokud se pletu, tak mne někdo opravte.
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Někdo kdo chodí na odborný automobilový web by snad mohl vědět, že indický Rapid nijak nesouvisí s tím evropským. A proč píšeš Caps Lockem a tapetuješ, to je mi záhadou. :no:
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Rapid vzniklý z Volkswagenu Vento/Polo Sedan a Rapid/Toledo jsou úplně jiná auta s řadou společných komponent. Užité jsou stejné nápravy, jsou ale jiné rozvory apod.
Rapid/Toledo má uspořádání stejné jako u Roomsteru, přední náprava má ale rozšířený rozchod. Vento/Polo Sedan přeznačkované na Škodu s ksichtem Fabie má rozvor o cca 60mm kratší.
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Taky jsem z nedavnych fotek uvazoval o podvozku noveho Rapida a zacal jsem si myslet ze to bude podvozek jak u Octavky I. A ono to tak asi opravdu bude ;-) Sazim na to, ze to bude opravdu lacine auto, kam se clovek podiva ;-)
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
tak to, pokud vím, není. Zadek má bejt z OI, to jo, ale předek z NOVÝHO Pola, kterej se od toho staršího (co má např. Fabie a Roomster) liší. Minimálně tím, že je širší, podrobnosti nevím.
Re: TAKŽE TO NENÍ NIC JINÉHO NEŽ DERIVÁT INDICKÉHO DNUSU, AL
Možná jsem se příliš rozohnil, což při neslušné formě tvého příspěvku není překvapivé. Mluvit o Rapidu jako o derivátu Pola sedan nicméně považuji za hloupost.
nepochybujem o tom, ze to bude pekne auto - mam rad spolahlive auta a auta ktore su pre ludi a nie na paradu, rapid bude urcite bomba a som zvedavy ako to zamava s poctami predanych octavii u nas aj v cechach - nedivil by som sa keby sa rapid stal bestsellerom a vystriedal na cele octaviu :yes: Octavia je totiz oproti predchodkyni uz skutocne obludna a draha a tak chtiac nechtiac musi prist skoda s niecim lacnejsim mensim, co mna osobne tesi :yes:
Zase je tu kopec prispevkov ake to bude skarede ake to bude smiesne, ake to bude nekvalitne hole auto a ake to bude na nic, nerozumiem ludom ktori ustavicne su nespokoni - ale cinania a ludia ktori sa venuju cinskej medicine by hned vedeli ze tito ludia maju pecen ( jatra ) a zlcnik v tahu lebo tam sa kumuluje hnev zlost a potreba ustavicnebyt nespokojny.
Ved nikto nikoho nenuti to kupovat, auticko to bude opat super ale ked sa niekomu nepaci jeho vec, ale pisat sem a vysmievat sa mu a chvalit sa ze ja mam take alebo onake je dokaz ludkskej slabosti a choroby ludskeho vnutra a organov. Cinania maju na to akupunkturu ktora lieci taketo individua ;-) mnohym ju mozem len odporucit, dusevne aj fyzicky z mnohych spravi konecne ludi, lebo opic je tu dost.
Octavia je TAAAK strašně obludná a drahá, že je jedním z nejprodávanějších evropských modelů a je v TOP 10 mnoha evroských států... >:-[] no nic, Picanto je Picanto, viď ;-)
divim se, ze jste tam nanacpali jeste sto vykricniku, jak jsem se snazil v nadpisu ja. Proboha.. je tohle seriozni web, nebo bleskovej bulvar?!?! to vam za to tyhle titulky stoji?!... je mi z toho smutno :-(
Taky me to hned napadlo. Bulvarizace ACZ, jakozto celeho ceskeho internetu(toho navstevovaneho), je zjevna a bohuzel neodvratitelna. Viz treba seznam, tam je to posledni roky mazec- a ty jejich diskuse, samej revolucionista.. ..teplakovej
Je to jednoduché - nejen, že jsme největší automobilový web u nás, ale také přinášíme nejzajímavější informace. Byli jsme skutečně první, tak proč se za to stydět? :-)
Re: STJNÁ HAUBNA, STEJNÝ BOČNÍ PROFIL, STEJNÝ KUFR, STEJNÉ Z
Hele, není to hle blb zdravy rozum s jiným nickem? Už dlouho tady nebyl, ten styl je podobnej.....nejlepší nediskutovat, dát na hate list, bohužel titulek je jako kráva, to se nedá přehlédnout....
To auto mi uz teraz pripada nejake stare, opozerane :no: , ked ho uz po XYkrat vidim ako nove/premierove/tajne/odhalene/prezraden… a to som ho este nevidel na ulici.
prodávat po světě různá auta pod stejným jménem, nebo naopak stejná auta pod různými jmény. Je to strašný guláš a uniká mi smysl. Jedno auto pod několika názvy prodávají i jiné automobilky, pokud se zjistí že na cílovém trhu by byl název nevhodný (hanlivý), ale proč pod jedním jménem jsou různá auta?
Je to guláš, ale čemu to vadí? Myslíš si, že si nějaký Ind objedná auto z EU a bude pak překvapen, co mu to přivezli? :-) Podle mne má celkově Škoda zvláštní systém pojmenovávání, ale jak jsem napsal, čemu vadí shoda jmen různých produktů pro silně separované trhy? Vedle "Citigo" je tohle jen drobný přehmat. ;-)
Hlavně když je to zase Volkswagen (potažmo škodovka), který to takhle dělá....když už nechám stranou provařený FIAT s jeho Freemonty a Lanciemi 300 (či jak se to jmenuje, tak se stačí podívat třeba na GM včetně značek typu Opel, Vauxhall nebo i Renault, který mimo jiné prodává Dacie třeba v Rusku nebo v Latinské Americe jako Renaulty a v Evropě jako Dacie.....a když zůstaneme v rámci koncernu, US Passat je taky dost jiný auto než Passat evropský.
Indický Rapid je důsledkem požadavku trhu - prostě pro Rusko vyvinutý Polo sedan se tam nelíbí, naopak oblá maska a z indického hlediska reprezentativnější vzhled stejně jako v tamějších médiích avizovaná lepší sedadla (prý víc místa než v Polu...) je tam populárnější. Indická obliba škodovek je možná překvapující a pro mně jako normálního člověka bez komplexů méněcennosti i příjemná. Pobavil mně trojtest Rapid, Vento a Verna. Moderátorka měla za zády všechny tři, nejdřív luskla prstem a zmizel VW (protože je drahý, chladný a hůř nastaveny z hlediska jízdních vlastností...), potom luskla podruhé a zmizel Hyundai (méně pohodlný, horší a méně výkoný motor, horší jízdní vlastnosti, stísněněnjší inerier a podivnější design...), no a zbyl Rapid jako nejlepší z tohodle trojlístku. S ohledem na to, že dalšími lídry v téhle prudce se rozvíjející kategorii v Indii jsou sedan z Fiesty a Honda City, které představují špičku kategorie, tak je na tom škodovka hodně dobře. A že byji VW dusil? Ani náhodou, protože z toho má prachy a to zajímá vedení koncernu daleko víc, než, jetsli je v Indii populárnější auto s českou nebo německou značkou....
Zajímavé je, že v Indii se používá pro tusím Oktávii jméno Laura a v Čině Rui Ming - to tady ale nikomu nevadí....asi tak daleko obzot většiny "diskutujících" nesahá.