Tady si to astra zase, jako včera, slízne. S nejsilnějším důmyslným biturbo dieslem ve třídě je v porovnání s konkurencí v kolonce zrychlení...poslední (předposlední).
U Opla smutim za verziami GSi, ktore boli kedysi klasikou v modelovej rade s vykonmi pod OPC ale nad zvyskom rady. U Corsy skoncila s 1,6 T 110kW (nahrada 1,4 103kW sa tak uz neoznacuje) a u Astry chyba lepsi turbobenzin (okolo 150 kW, mozno nova 1,6 bude OK). Toto by sa mohlo volat GSDi ci nejak ako konkurencia GTD od VW.
Předpokládám, že jde o větu " 2,0 CDTI BiTurbo, se 143 kW s přehledem nejsilnější turbodiesel mezi konkurenty", což trochu kulhá s několik let prodávanou Deltou 1.9 TwinTurbo 140kW :-)
Nemyslím si, že by Delta byla konkurentem Astry (to by asi v Lancii slyšeli opravdu neradi...), ale to je věc k diskusi. Nakonec nové Volvo V40 může být podobný případ. Škoda, že ten motor není ještě v něčem, kde by se uplatnil víc - třeba v Giuliettě nebo dnes už nevyráběné 159. Takto žije inkognito.
No já nevím, je to ten stejný motor a jak psal RS, vzhledem k té uvedené větě si myslím, že se tam hodí ta Delta víc než cokoliv dalšího, co jste tam sami uvedli.
Obecně cena u Delty v OBCHODĚ začíná na 390 000 (cca), což je myslím už rel. konkurenceschopná cena i vůči té Astře (1,4 Astra ve slušnější výbavě stojí stejně)...
To, že je Delta větší pohodlnější (při stejné hmotnosti) je věc druhá, každý ať se rozhodne co je lepší, já bych volil Deltu, někdo Astru, nicméně, vzhledem k tomu, že ten článek je o motoru, tak ta Delta sem skutečně patří. Je to motor od Fiatu.
A proč ho víc nepoužívá? No to taky nevím..., nejspíš jsou prodeje titěrné, ale třeba v takovém freemontu a nebo Giuliette by uplatnění našel..., te´d je skutečně co vím asi jen v té Deltě.
Jste auto server, měli byste mít znalosti v souvislostech...
Astra vyzerá dobre, ale popravde, z neprémiových kompaktov sa mi páči aj C4, Cruze a ceed a Mazda 3. A dobre vyzerajú aj 308, Focus (diskusiu o tom, aký je škaredý pod tímto príspevkom nepotrebujem, viem že sa vám nepáči ;-) ), i30. Ináč, bolo by zaujímavé porvonanie C4, Astry, Cruza, "cedníka" a M3-ky (nie Bavoráka >:-[] ) . Neurobíte ho?
Ináč, vidím, že pri facelifte dostal inteiér klavírny lak a "urezaný" volant. V Astre som sa vo vnútri cítil veľmi dobre, podobne ako v sesterskom Cruzi.
pocuvaj ved tebe sa pacia vsetky auta nizsej strednej triedy ;-) ako pozeram aj japonci aj korejci aj europania... snad len leona a octavku si nespomenul ked uz tu premiu neratame ;-)
u mna je ceed jasna volba,,, cruze je tiez pekne a slusne auto... robustne solidne a stale velmi pekne vo vsetkych karosarskych verziach :yes: , zaujimavy by mohol byt duel:
focus vs ceed vs astra vs civic ;-) - myslim taky test z praktickeho hladiska a z hladiska priestoru a prakticnosti.... bolo by to tiez zaujimave, nejde vzdy len o ceny a imidz pri teste....
Díky za podnětný příspěvek! Takový test bych udělal rád i já, ovšem ze zkušeností víme, že naše redakce kapacitně stačí na srovnání dvou, ve výjimečných situacích tří aut. Loni jsme měli trojtesty dva letos zatím žádný, ale nějakým z komapktního segmentu bychom to rádi do konce roku dohnali, to ano.
"Seříznutý" volant má model BiTurbo a patří k OPC paketu, jinak existuje i "normální" provedení [odkaz] s dekory je to složitější problematika, kombinace výbav, paketů a barevných kombinací je dneska u Opelu snad složitější než mezi prémiovými značkami... ale když je na fotkách, tak Piano lak v nabídce určitě bude :-)
Čo sa týka toho porovnania, samozrejme to chápem. Myslím, že byste teda mohli urobiť to porovnanie C4 a Astry, prípadne ešte so ceedom. Testov C4 ste urobili veľa, ale našiel som (na internete) len jeden porovnávací test C4 a to so sesterským Peugeotom 308. Myslím že je to škoda, C4 je pekné a podľa testov aj dobré auto.
Čo sa týka volantu, to som si nevšimol, vďaka za info. Čo sa týka dekoru, mne nevadí. Teda, teraz mi nevadí. Keď raz budem mať auto s lakovaným interiérom a každý ďeň ho utierať, možno zmením názor.
Tu je fotka, na ktorej je interiér Astry s urezaným volantom, klavírnym lakom a sedadlami s červenými dekoráciami, jedná sa ale o GTC-čko - [odkaz]
[odkaz]
PeterLuk - Musím tě zklamat, ale GTC to není. U GTC nemá řidič možnost otevírat zadní okna takto, ze svých dvěří. Ale zpět k motoru. Měl jsem možnost jezdit Insignií Bi-turbo. Po zkušenostech s Astrou (121kW) se kterou jezdím každý den a s Insigniemi (118kW) působilo Bi-turbo mnohem lehčím dojmem při řízení. Opadla zde jakási těžkopádnost vozu při řízení. Opravdu fantastický byl přísun točivého momentu, kdy člověk, pokud si usmyslel že začne z padesáti předjíždět na čtyřku, no tak prostě začal a auto šlo za plynem někdy až s přemírou ochoty. Opravdu velmi, ale velmi pohodlné. Jedinou neduhou nového biturba pak zůstává jeho maximální rychlost, kdy má motor do nějakých 215km/h opravdu hodně síly a ochoty zrychlovat. Za touto hranicí pak auto zůstává značně línější. Je to dáno hlavně tím, že velké turbo, které auto žene ve vyšších otáčkách kupředu, je na šestý převodový stupeň nastaveno tak, aby svou práci nejlépe odvedlo v pásmu zhruba 160-170km/h, což je nejběžnější předpokládaná rychlost na německých dálnicích. Ale kdo jezdí každý den 220 a víc?... :-) Nicméně kombinace Astry a tohoto motoru je opravdu náramně zajímavá. A ani s cenou na tom není tak špatně. No schválně, kolik stojí taková Octavia II RS TDI CR, kterou bych vážně nerad srovnával co se jízdního komfortu týče. :-)
Současná astra - velká zvenčí, malá uvnitř a příliš těžká...
Netvrdím, že současná generace Astry nemá nepopíratelné kvality (design, komfort, bezpečnost), ale co je to platné, když je postavená podle úplně špatného receptu - obrovské vnější rozměry, ale v podélném směru stísněný interiér a to vše zabalené do obludně těžké karoserie. Přesně takto by se moderní auta se zaměřením na nízkou spotřebu stavět neměla. A Opel udělal tuto chybu už podruhé - Insignia je totéž v bledě modrém... Vsadím se, že nové generace těchto aut (bude-li ještě v té době nějaký Opel existovat) budou tak o 150 kg lehčí, kompaktnější a přitom prostornější. Tento recept je nevyhnutelný a třeba Peugeot to u 208 dokonale pochopil, když se možná nechal inspirovat Mazdou 2.... V tomto směru jsou prostě u Opelu o generaci pozadu a nic na tom nezmění ani nějaký superdiesel, který bude v motorové paletě hrát stejně spíš okrajovou roli, protože bude drahý....
Re: Současná astra - velká zvenčí, malá uvnitř a příliš těžk
Nezdá se Vám, že vaše požadavky na auto jsou nesplnitelné, ale typicky české ? Vybrat si ze všeho jenom to co se mi hodí, ale každá mince má kromě líce taky rub, takže hezké auto nemůže být zase stejně prostorné jako hranatá krabice, velikost zase něco váží a hliník za cenu železa Čechovi zase nikdo neprodá... Jaký praktický význam pro člověka má "vysoká váha" auta, on to auto nosí ? Ne každý řeší, že má o 0,5 l vyšší spotřebu a mohl být někde o sekundu dřív, raději má auto větší,hezčí a bezpečnější. Nakonec stejně rozhodnou ti kdo si auta kupují a že by se Astry po Evropě prodávaly zas tak málo se mi nezdá. No a jak si GM dělá u Oplu účetnictví, kdo ví co všechno je započítáno v nákladech, Češi vědí ...