Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový duel: Maserati Quattroporte vs. Mercedes-Benz CLS

Šestá generace italského vozu přináší mezi sedany vyšší třídy nová estetická řešení. Jak obstojí v konfrontaci s německým pokračovatelem průkopníka moderních čtyřdveřových kupé?
Zpět na článek
11. 11. 2012 12:45
11. 11. 2012 13:08
11. 11. 2012 14:51
11. 11. 2012 15:06
11. 11. 2012 15:58
11. 11. 2012 16:20
11. 11. 2012 16:34
11. 11. 2012 16:47
11. 11. 2012 22:11
11. 11. 2012 16:31
11. 11. 2012 19:53
11. 11. 2012 21:06
12. 11. 2012 09:20
12. 11. 2012 11:36
11. 11. 2012 13:35
11. 11. 2012 14:38
11. 11. 2012 17:03
11. 11. 2012 19:22
11. 11. 2012 21:17
11. 11. 2012 21:56
11. 11. 2012 22:34
11. 11. 2012 23:55
12. 11. 2012 00:27
12. 11. 2012 00:08
12. 11. 2012 00:24
12. 11. 2012 00:21
12. 11. 2012 00:35
12. 11. 2012 01:00
12. 11. 2012 01:14
12. 11. 2012 01:37
12. 11. 2012 00:53
12. 11. 2012 01:08
12. 11. 2012 01:21
12. 11. 2012 01:35
11. 11. 2012 13:49
11. 11. 2012 13:50
12. 11. 2012 08:36
11. 11. 2012 14:48
11. 11. 2012 14:49
11. 11. 2012 15:04
11. 11. 2012 16:26
11. 11. 2012 16:37
11. 11. 2012 19:04
11. 11. 2012 21:31
11. 11. 2012 21:41
12. 11. 2012 08:40
12. 11. 2012 10:49
12. 11. 2012 11:56
12. 11. 2012 12:38
12. 11. 2012 18:06
12. 11. 2012 20:30
12. 11. 2012 12:24
11. 11. 2012 18:58
11. 11. 2012 14:55
11. 11. 2012 19:06
11. 11. 2012 18:54
11. 11. 2012 19:05
12. 11. 2012 00:00
12. 11. 2012 11:57
12. 11. 2012 10:36
12. 11. 2012 12:00
12. 11. 2012 15:47
11. 11. 2012 14:29
11. 11. 2012 19:03
13. 11. 2012 08:43
Avatar - Ham.
11. 11. 2012 12:45
4:0
Já to vidím na 4:0 pro Itálii.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - guze
11. 11. 2012 13:08
Re: 4:0
Pro mě, interiér maserati, exteriér mercedes :-)
Avatar - MarTin1
11. 11. 2012 14:51
Re: 4:0
No hlavně konečně Maserati má interiér odpovídající cenovce, měl jsem tu šest jet v minulé generaci a ten naprotsto tragickej interiér dělal zbytku auta ostudu.... navigace z žopédu nebo citrátu už ani nevím. Navíc dokud tam nebyl HDM automat, tak to nebyla žádná "komfortní jízda"....

Tohle už aspoň vypadá, doufám, že to nebude rozežraný a poruchový.......jako každej ital >:D v tomhle na němce ztrácí
Avatar - white label
11. 11. 2012 15:06
Re: 4:0
Zrovna včera jsem jedno QP (ve slušné stavu) viděl (bílá perleť). Proti tomuhle novému působilo dost obstarožně, jak interiérem, tak exteriérem.
Avatar - Katikakus
11. 11. 2012 15:58
Re: 4:0
Coz je opravdu velice prekvapive pri srovnani dvou generaci, vid?

Chapu - v ramci koncernu jsi zvykly na naprosto minimalni mezigeneracni posun. Tohle pro tebe musel byt naprosty sok. >:-[]
Avatar - MarTin1
11. 11. 2012 16:20
Re: 4:0
:yes: :yes: to víš "novej passat" to není.... >:D
Avatar - white label
11. 11. 2012 16:34
Re: 4:0
Passat logicky ne, ale jen slepý vzadu nevidí designové stopy Audi (minimálně lampy nezpochybnitelně). Designové přístupy Audi se v diskuzích kritizují, aby v reálu inspirovali ostatní automobilky... ;-)
Avatar - MarTin1
11. 11. 2012 16:47
Re: 4:0
Jistě, chápu ale v mých očích jsou nový světla a nárazníky == Facelift, ale ne nová generace.... tady je totiž zdroj resp. síla koncernu přesvědčit lidi, že vlastně s nadsázkou prodávají Facelift jako novou generaci tudíž malinkejma změnama prodávají starej produkt a tím pádem rentabilita roste raketově. To se tu nebavím o CC, které je jen facelift.

Viz Golf 5 a Golf 6, kterej vyvolal velký reakce. Passat je například zevnitř skoro totožnej a jako plnohodnotnej novej passat beru ten co je v USA. To samé novej Touareg, kterej je v mých očích fantastické auto, tam je ten posun vidět, ale u Passatu ne... a je to pro ně jeden z klíčových modelů. Golf 7 je zvenku sice jen posun designovej, ale technika je brilantní... zvlášť ta váha dolu.

Já bych ten přístup chápal u Seatu, kde to tak funguje.....jakožto nejníže posazené značky koncernu..... ale já můžu říkat co chci, evidentně to funguje :yes: :yes:
Avatar - white label
11. 11. 2012 22:11
Re: 4:0
No, já píšu o Audi (přece jen má k Maserati o poznání blíž, než VW), ale ty u toho znovu a znovu argumentuješ na příkladech VW.
VW u Golfu i Passatu tradičně aplikuje technicky zásadnější mezigenerační obměnu až tzv. ob dvě generace (G1+G2, G3+G4, G5+G6) a jak sám píšeš vychází mu to skvěle po všech stránkách, takže i díky tomu je tam kde teď je. Takže se zcela shodneme na tom, proč to dělat jinak, když takhle to funguje výborně, nehledě na to, že takový G6 ještě před odchodem do důchodu těžce trápil novou přímou konkurenci ve srovnávacích testech.
Avatar - white label
11. 11. 2012 16:31
Re: 4:0
V šoku jsem spíš ze tvé "mimózní" reakce (i když už jsem si i u tebe zvykl). To, že např. odcházející generace Audi nevypadají obstarožně hned při uvedení následné generace na trh, není jejich slabina, ale klad.
Máš snad pocit, že zrovna u designu QP teď došlo k nějakému zásadnímu/revolučnímu posunu???
[odkaz]
Naopak, racionálně promyšlený přístup postupné revoluce ala Audi, zásadnější designová změna se odehrála (kromě interiéru) především na zádi, ta je teď právě částečně ve stylu Audi, ty zadní lampy by snad z některé nové Audiny mohly i pasovat (pro nechápavé - nadsázka).
I přes naprosto dostatečně velkou podobnost působí nová generace jako až o dvě generace novější model, což je pochopitelně způsobeno i dobou, kterou odcházející generace strávila na trhu.
Avatar - Katikakus
11. 11. 2012 19:53
Re: 4:0
Mimozni? Naopak, tva uporna krec svedci o tom, ze to slo primo na komoru, i kdyz to byla nadsazka. Neber se tak vazne, chlapce... ;-)
Avatar - white label
11. 11. 2012 21:06
Re: 4:0
Zase ti (velmi rychle) došly argumenty..., takže si raději přeskočil na primitivní samochválu..., ty prostě nepřekvapíš...
Příště si nejdřív rozmysli, jestli chceš diskutovat o autech, nebo se tu hlavně pokusit virtuálně bít v prsa. :*) ;-)
Avatar - Katikakus
12. 11. 2012 09:20
Re: 4:0
Koukam, ze to byla vetsi trefa, nez jsem cekal... >:-[]
Avatar - white label
12. 11. 2012 11:36
Re: 4:0
Konečně racionální reakce, dokonce včetně velmi trefné sebereflexe...! :yes: :-O :*) >:D

P.S. Vidíš, nakonec jsi i překvapil, ale kdybych tě k tomu diskusně nedokopal... ;-) >:-[]
11. 11. 2012 13:14
O duelu snad ani nemůže být řeč.
Automobilová móda se vždy dělala v Itálii, na Německo zbývají tanky.
Rozbalit vlákno
2
11. 11. 2012 13:26
Re: O duelu snad ani nemůže být řeč.
:yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2012 13:44
Re: O duelu snad ani nemůže být řeč.
suhlas....

navyse je quattroporte o triedu vysie ako CLS.... maserati je konkurent panamery a nie CLS-ka ktore vychadza z E-cka ..... 8-s , dost o nicom porovnanie, medak je o triedu nizsie a nielen rozmerovo....

quattroporte je radene do luxusnej triedy.. CLS je klasicka vyssia stredna.... to je ako porovnavat passat s rapidom .... proste somarina

opat porovnanie jablk s hruskami.....

chcelo by to skor porovnat quattroporte s panamerou... to by bol pecka suboj :yes:
11. 11. 2012 13:15
3:1 pro Maserati
interiér - Maserati - 1:0
předek - Mercedes - 1:1
bok - Maserati - 2:1
zadek - Maserati - 3:1
:-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Alpinis182
12. 11. 2012 07:39
Re: 3:1 pro Maserati
no, dlouho jsem neviděl povedenější záď vozu, fakt bomba... :-)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 11. 2012 13:35
Quasi
Vzhledem k ceně bych si užíval jízdu spíše v CLS, pro mě QP modla nebyla a není. Možná naživo, zvenku mě QP na fotkách nepřesvědčilo, s přední partií mám problém. Z velkých sedanů bych vybral jinde, značka neznačka.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - white label
11. 11. 2012 14:38
Re: Quasi
Článek je o designovém duelu, takže osobně nevidím příliš logický důvod řešit pod ním cenový rozdíl, jízdu apod., což pochopitelně není připomínka jen ke tvé rerakci. ;-) :-)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 11. 2012 18:27
Re: Quasi
To ano, jak si zmínil, je to problematické. Kdyby základní CLS stálo aspoň 2/3 toho, co QP, tak se srovnání ještě nechá. Ale tou logikou, že jde jen o design, by mohl být zrovna tak srovnáván Superb a QP. Prostě ta cena se někde projevit musí a při návrhu auta s ní už výrobce kalkuluje.
Avatar - Ham.
11. 11. 2012 17:03
Re: Quasi
To by sis tu jízdu musel "užívat" v nějakém chcípáku jako 250CDI. Pokud vezmeš srovnatelné motorizace jako AMG tak rychle skončíš ve stejných cenových vodách. Ale článek je o designu.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 11. 2012 18:50
Re: Quasi
No to sice ano, ale CLS má stejné základní linky ať je to základní motorizace, nebo komplet AMG. Ten základ prostě musí počítat s tím, že auto bude stát od určité částky. Hodně dělají detaily, ale rozdíl v ceně daný mechanickými celky jednotlivých motorizací musí zohlednit to, že platforma a karoserie se musí zaplatit i v té nejlevnější výbavě. Tedy, že nemůže cena za auto bez hnacího agregátu být sama o sobě tak velká, že i s tou nejlevnější motorizací by byl model nekonkurenceschopný. Z toho plyne, že jak detaily (světla, tvarová náročnost interiéru), tak tvarování a velikost karoserie nemůžou být u obou modelů stejně nákladné. Resp. ve skutečnosti asi není výrobní cena základu QP o moc větší, než CLS. Je to stejné, jako kdyby si chtěl porovnávat CLS a Passat. Passat musí být navržený tak, aby ho bylo možné prodávat i za 500k, ale lze ho vyšperkovat i do velmi vybaveného auta, přičemž se změní i dojem z exteriéru. Sám ale cítíš, že i tak to porovnání pokulhává, zrovna tak jako srovnání CLS a QP. Zcela upřímně, například pro mě Maserati ztrácelo u dosavadního QP a GT provedením světel. Nevím, nakolik je rozdíl v cenové náročnosti výroby světel pro Maserati a třeba MB, ale tenhle detail, kde by třeba Maserati mělo mít navrch, mi přijde u MB často propracovanější. Tam se můžeme bavit o rozdílech v designu, ale pak u mě získává body CLS. Pokud bych chtěl méně rozšířenou značku, pro mě tu je Jag. Ano i ten by měl být vzhledově na úrovni pod Maserati (aspoň vztaženo k cenovým relacím), ale za XJ (tím aktuálním) se otočím vždy, QP vpodstatě přehlédnu. Jestli bych ho nějak nazval, tak na pohled je to takový Gentle Giant.
Avatar - Ham.
11. 11. 2012 19:22
Re: Quasi
No to pak je těžký a QP vlastně nesrovnáš s ničím. Srovnávat QP s normálním sedanem jako je Sko je podle mne nesmysl. Srovnat se dá asi s Panamerou nebo s Rapide, ale i tam jsou dost velké rozdíly, které mohou vést k úvaze, že takové srovnání je nesmysl. Panamera je liftback a rozvorem nadto patří do vyšší střední stejně jako CLS a nižší verze začínají "neurozenou" naftou nadto jenom se šesti válci, kdežto staré QP rozvorem i minimálním počtem válců skutečně patří do lux. třídy, Rapide je zase daleko dražší a dala by se použít stejná argumentace jako jsi použil mezi CLS a QP protože Rapide nezná nic než dvanáctiválec a na QP se může dívat hodně zvysoka.
Osobně nevidím nějaký dramatický posun u QP v exteriéru, tam je to prostě stále staré dobré QP. Ale zásadní posun (alespoň podle fotek) vidím ve zpracování detailů a v použitých materiálech. Tam je posun velký. Starý interiér QV byl ostuda, dnes je lepší než ten v CLS a to je obrovský skok.
Osobně vždy srovnávám nejdražší/nejvýkonnější/nejvybavenější modely dané řady takže na srovnání nejen designu ale i technických parametrů a cen mezi CLS AMG a QP bych neviděl nic špatného. To, že existuje CLS 250 CDI mě neruší, ona úplně stejně existuje sociální edice S 250CDI a na druhém konci spektra může nejdražší S 65 AMG L cenově QP klidně dvakrát překonat.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 11. 2012 20:11
Re: Quasi
Ty tam furt cpeš ty motory, ach jo. To je jasný, že čtyřválec s turbem v naftě nebude stát to stejný co V12 benzín. Já nevím, jaké rozpětí cen je u QP, resp. na kolika začíná. Srovnávat nejdražší verze je prostě blbost. Jak píše dole GTI, dyť i to QP si můžeš nahnat na neskutečnou pálku. Srovnání s Panamerou je rozhodně více na místě, než z CLS. Stejně tak srovnání s Rapide by bylo více na místě. A opět, nejde o motor. Pokud tedy budeme srovnávat design, s přihlédnutím k tomu, že auto musí umožnit i konkurenceschopnou cenu i při nižších motorizacích. Vpodstatě, čím níže auto začíná, tím méně může být zajímavé ve vrcholných výbavách. Třeba Superb sedan. ten můžeš vybavit na max, ale stále vzadu budeš mít světla jako ze střední třídy. Naopak, vezmeš 5er s pěknými koly a už na pohled budeš mít hodnotnější auto. Abych to uzavřel něčím subjektivním, pro mě prostě tu hodnotu ta značka nemá, protože se míjí s mými požadavky na takové auto.
Avatar - Ham.
11. 11. 2012 21:17
Re: Quasi
Cenové rozpětí QP je poměrně úzké, nejlevnější cca 114k eur za nejslabší V8 bez jakýchkoliv příplatků, naopak nejsilnější motorizace s nejdražšími příplatky nepřeleze 160k.eur. Takže o nějaké neskutečné pálce proti základu není vůbec řeč. CLS AMG začíná na 116k eur a samozřejmě dostat se v konfigurátoru na 160k eur není nejmenší problém, dokonce je potřeba konfigurátor tak v půlce zavřít protože na konci jsou takové pálky jako keramické brzdy nebo sport. dif či Harman Kardon a na 180k eur se dostaneš bez mrknutí oka. A to je cena za kterou bude QP i s řidičem na půl roku. Nahlíženo čistě prizmatem ceny je CLS dokonce lehce nad QP, což je ale pořád skutečnost, která podle mě nemá žádný vliv na možnou srovnatelnost obou modelů z hlediska designu.
Avatar - white label
11. 11. 2012 21:56
Re: Quasi
QP i s řidičem na půl roku... >:-[] :yes:
Hlavně je to designový duel, nikoli duel cenově srovnatelných vozů, takže nějaká zásadnější argumentace cenou je v tomto ohledu bezpředmětná. jediný větší problém mám (i u takového srovnání) s celkově jiným charakterem/zaměřením značky (prémie/lux), to by jsme museli srovnat QP třeba s Rapidem od AM, ale i tam narazíme na těžko rovnatelné aspekty.
Avatar - Ham.
11. 11. 2012 22:34
Re: Quasi
Ano souhlas.
Když to vezmu do důsledku a budu koukat na startovací cenu (jak navrhuje Micinka), když vezmu obecně uznávané kritérium rozvor a stejný typ karoserie (4dv. coupé) a základ V8 tak skončím s tím, že vlastně v této třídě (kterou navíc nikdo neumíme pořádně definovat) nejde srovnat nic s ničím.
Panamera rozměry patří do vyšší střední, motory začíná na obyč. V6 ještě k tomu v dieselu a cenově je tedy základní model o dost níže než QP a navíc ji klidně mohu vyřadit i na kastli, protože má zadní vrata a není to tedy stejný typ karoserie
Rapide naopak okamžitě vyřadím na cenu a kategorii motoru protože začíná o třídu výš na V12 a někde kolem 200k eur
CLS a A7 rozměry patří do vyšší střední, začínají hodně dole, řekněme na 60k eur a A7 má navrch třetí vrata
6er GC začíná také dost dole na obyč. chrochtáku, má asi nejpodobnější karoserii, ale třeba v rozvoru opět zaostává. No a pak už nevidím nic.
Na druhou stranu celá Evropa dnes srovnává CLS, A7, Panameru a nyní i 6 GC takže myslím, že až vyjede nové QP tak se budou srovnatelné specifikace utkávat ať již v absolutním pojetí nebo v designu bez ohledu, kdo si o tom co myslíme.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 11. 2012 23:38
Re: Quasi
Nejde o startovací cenu. Jde o to, že to, že si CLS koupíš v AMG a že půlka tý ceny bude vyšší kvůli motoru, nikoliv kvůli designu, že by si jako měl třeba propracovanější světlomety, více sexy kliky u dveří atd., tak to neobhájí ten argument, že si CLS můžeš objednat vybavené i přes cenu QP. U luxusních aut je navíc ten rozdíl už méně patrný, při velkých příplatcích, zatímco na nižší střední je každejch pár tisíc znát - lišty, další světlomety a ne jen zaslepený díry. To vše za ceny, za který máš u lux. třídy třeba jen lepší audiosoustavu, nebo nějakej asistenční systém, co hlídá, jestli se ti nepochcala čivava.
Avatar - white label
11. 11. 2012 23:55
Re: Quasi
Tak to by mě docela zajímal nějaký příklad, kde je u takového CLS (A7, GC apod.) nějaká zaslepená díra přichystaná na příplatkovou lištu, nebo další světlomety. Nespletl si třídu, dobu, případně obojí. ;-) :-)
Hlavně těch věcí (včetně vzpomínaných asistentů), za které si můžeš připlatit, je u CLS mnohem více, než u QP, kde mnohé z nich nemůžeš mít ani za zlaté prase, bez ohledu na "luxusnost" značky.
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 00:19
Re: Quasi
U nižší střední. Přečti ještě jednou. Argument Ham.a, že si vozy cenově přiblíží tím, že si CLS dohází je téměř bezpředmětný, protože víc jak půlku v té ceně tvoří motor, brzdy, převodovka, zkrátka technika. Tedy nic, co má vliv na design. Tenhle argument by šel snad použít jedině, pokud by šlo objednat komplet paket, bez ohledu na motorizaci. Pak by šlo říci, že CLS s AMG paketem vypadá třeba líp, než Maserati. Jenže pak by zase neseděla cena, protože srovnávat o milion levnější auto, tak by to někde vidět být mělo. To že ve skutečnosti má CLS podle mě propracovanější světla, což designu hodně pomáhá, než představené QP, je věc jiná. Resp. nestaví to QP zrovna do pozice. Jak jsem ale psal výše, tady už se ty rozdíly spíše zmenšují, nebo jsou jen v materiálu v interiérech, ne v kvalitě slícování, i když ani v tomhle bych italovi nevěřil víc, než MB. Ale zkušenost nemám, takže nechci vařit z vody.
Avatar - white label
12. 11. 2012 00:27
Re: Quasi
Aha, sorry, máš tam fakt nižší střední... K tomu vlivu ceny na design viz 00:24.
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 00:03
Re: Quasi
Jakto že ne? Za 999.000 kus ti vyrobí světlomety s kamínky od swáry a s prvky z bílého zlata a platiny. Ale to by pak auto stálo o 2 mega víc. Prostě design, a použité materiály jsou ovlivněny nějakým rozpočtem na výrobu a čím je rozptyl ceny vyšší a začíná níže, tím musí být ty prvky cenově univerzální. Přední světlomety se řekněme dělají ve dvou verzích, ale vzadu je to stejné, ať si koupíš nejlevnější chrochták, nebo suprcirkulárku. Vzhledem k pokročilým technologiím v lisování plechů a používání plastu tedy asi není velký rozdíl v tom, jestli je karoserie jednoduchá, nebo složitěji tvarovaná, ale zase si nejde myslet, že vylisovat CLS bude oproti Octavii dražší jen o více plechu. Rozdíl oproti QP bude asi minimální. Podle mě, když koukám na ty přední světla na fotkách QP, tak oni prostě nic lepšího neumí. Už jsem to psal ale výš, pro mě QP nenaplňuje představu o autu téhle kategorie. Co mi tam chybí, je technicistnost a snoubení technologie a emocí. To nalézám u Jagu, u Audi to nehledám a proto mi to nechybí. Maserati je strašně moc srdeční, emoční, chybí mi tam ta technologická stránka věci. To částečně napravuje nové QP těmi zadními svítilnami, vepředu je to ale pořád takový nijaký.
Avatar - white label
12. 11. 2012 00:08
Re: Quasi
Ta úvodní otázka se vztahuje k čemu?
S tím co ti na QP chybí zcela souhlasím, ale to přece není předmětem článku...
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 00:13
Re: Quasi
Ta se vztahuje k tomu, že cena nemá vliv na design. To co mi chybí/nedokážu najít, to samozřejmě bylo navíc, k článku a debatě se to přímo neváže.
Avatar - white label
12. 11. 2012 00:24
Re: Quasi
Určitý vliv na design má pochopitelně i základní cena, ovšem ten tvůj důraz na "základní" je v tomto případě dost důležitý, protože při srovnatelné motorizaci/konfiguraci vyznívá GTIho argument, že se u CLS jedná o skoropoloviční cenu přinejmenším podivně.
I tak bych primárně hledal určitou nesrovnatelnost těchto dvou produktů různých značek úplně jinde, než u cenového srovnání.
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 00:57
Re: Quasi
To byl GTIho argument. Určitě ale souhlasím s tím, že srovnání pokulhává, a to dost výrazně, kvůli ostatním parametrům, jako rozvor, typ karoserie atd. více, než kvůli, řekněme středu cenového rozpětí.
Avatar - MarTin1
12. 11. 2012 00:21
Re: Quasi
No měl by ses na ten ceník někdy podívat >:D dostat se na 180tis euro tzn skoro 4.6 mega tě chci vidět... notabene Harman Kardon stojí 28 tisíc.... asi si měl namysli BO Beosound za 180 ne?? 4.6 mega je maximální strop, kterej je naprosto nesmyslnej... protože za tyhle prachy si ty CLS 63 AMG lehce jetý koupím dvě, nebo resp jednu skladovku a ještě mi zbyde na ML.... tuhle ránu za "Mercedes" může dát jedině vůl.

Tvůj sportovní differenciál stojí kolem 70 to mi jako pálka ve srovnání s Commandem, kterej taky stojí 70 nepřijde.... ty keramický brzdy ok, nebo AMG Performance Package za 200 000 či AMG carbon exterier za 110 000....

V 90% případů bude QP vždy dražší než CLS.... ale jak již všici říkáte, tak to nemá žádný vliv na srovnání.
Avatar - white label
12. 11. 2012 00:35
Re: Quasi
Když už jsi u té kritiky argumentace, tak proč u CLS argumentuješ i cenou ojetin apod.
Myslíš si, že QP v max. výbavě naopak nebude padat rychle z ceny, nebo, že na něj naopak nedostaneš slušnou slevu? Za QP v plné palbě asi taky zaplatí plnou ceníkovou cenu jedině "vůl" a za tu obstarožní odcházející generaci, snad jen "ultravůl". ;-) :-)
Avatar - MarTin1
12. 11. 2012 01:00
Re: Quasi
Kritizoval jsem odboku střelenej blud, že dostat CLS na 4.6 mega je sranda a v půlce ceníku musíš přestat.... já ten ceník znám jako svý boty... CLS sem si stavěl.

Argumentuju tím, že vyplácnout 4.6 mega za "4 dveřové designové Éčko" může jedině vůl..... nebo ty by si dal 4.6 za A7?? Nedal, protože bys za tu cenu měl S7 ve výbavě, kterou užiješ a ještě Q5 pro manželku. Srovnávat tu ceny je prostě nesmysl.... Troufnu si tvrdit, že 99% z budoucích majitelů tyhle peníze za to prostě nedá... QP prostě začíná výš a hotovo.

Ohledně pádu ceny tak si myslím že QP si tu cenu udrží déle, než AMG. To, že AMG i po 100 000km bude jako nový a QP se možná rozsype je věc druhá >:D :D. Ale je to Maserati tzn poloferrari, kdežto Mercedes je pouze Mercedes
Avatar - Ham.
12. 11. 2012 01:14
Re: Quasi
Že QP začíná daleko výš když CLS začíná pod 60k se tu nikdo proboha nepře. S udržením ceny MB a Maserati to vidím přesně obráceně.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - MarTin1
12. 11. 2012 01:37
Re: Quasi
Jo teď sem to našel taky, beru zpět!!
Avatar - Ham.
12. 11. 2012 00:53
Re: Quasi
Než jsem to napsal tak jsem si německý konfigurátor otevřel a 180 no problém. Stejně tak jsem si otevřel konfigurátor QP a v těch 160 je samozřejmě také hodně položek které bys označil o ničem, nové QP se běžně dá sehnat cca za 2,3 mega. Jestli ty bys takovou konfiguraci bral nebo raději pět olítaných ML je věc nesouvisející.
A upřimně řečeno, jak se mi design QP líbí tak kdybych musel volit mezi CLS za stejné peníze a QP tak bych neváhal ani vteřinu a o QP bych ani nezavadil (samozřejmě nikoliv kvůli designu, ten je opravdu povedený).
Avatar - MarTin1
12. 11. 2012 01:08
Re: Quasi
Já ti na olítaný ML házím bobek.... počítej semnou 4.6 mega jo? na Chodově mají fungl CLS 63 AMG za 3.6 (dá se řící ve FULL)..... já úplně v pohodě nejméně 7-8% dostanu slevu tzn bajvoko 3.2 mega z toho dolů DPH....Za zbytek ML v chcíplotině 250cdi skladovka nebo pokud bude štěstí 350cdi... taky s velmi slušnou slevou a DPH dolů.

Hele asi takhle, 180 tisíc EUR když si otevřu ČESKEJ ceník, tak na tu částku se dostanu fakt když zaškrtnu úplně všecko a né jak si řekl, že v půlce přestanu, protože do půlky jsou laky a čalounění a tam 2 mega nenaženeš >:D
Avatar - Ham.
12. 11. 2012 01:21
Re: Quasi
V půlce přestanu jsem řekl na 160. Argumentovat slevami u prodejce a DPH může každý i u QP. A 160 u QP znamená to samé co u MB, zaškrtnout úplně všechno. Pánové tady líčili, že QP je zcela jiná cenová liga, prostě není, CLS začíná daleko níž ovšem díky podměrečným motorům, které QP vůbec nenabízí. Jakmile jdu do srovnatelných motorů a výbavy tak se ceny liší minimálně.
Avatar - MarTin1
12. 11. 2012 01:35
Re: Quasi
Hele v zásadě se tu hádáme o hnědácích.... 180 či 160.... 160 je cca 4 mega kdybych byl fakt hnidopich, tak ti řeknu, že OPRAVDU ani u těch 4 mega v půlce katalogu neskončíš, jelikož ZNOVU opakuji půlka katalogu jsou LAKY,ČALOUNENI a LITA KOLA... ty "pecky" jsou pak až dál..... ale to je už fakt slovíčkaření a na tom já se nechytávám.

Já s tebou souhlasím v tom, že tahat do toho 250cdi nebo 350tky ale i to 500 je nonsens... vůbec tam tahat cenu je nonsens. A ano CLS 63 je v zásadě cenově stejná.

Asi takhle, ceny jsou stejný jenže opticky v očích laiků bude QP víc než CLS, to že to auto vypadá skvěle a i skvěle pojede nezpochybňuju, jenže se bojím toho, že to bude stejná písnička jako Porsche vs Ferrari.... kdo někdy jel s Porschem (žádnej Cayene) co mělo 100 000km a Ferrari co mělo 100 000 (jestli takový vůbec existuje) tak má jasno. Já jsem jel v 996 Carrera 4s co měla přes 100 000 a no problem..... pak jsem se projel F360 co měla lehce přes 60 a to auto bylo pocitově K.O.
11. 11. 2012 13:49
TUNEL
Koukám, že v diskusní školce už paní učitelka rozdala pastelky... Tohle přece není žádný duel nýbrž diskusní... tunel.

Quattroporte je pětimetrová limuzína ze třídy lux, která hodlá se***vat prakticky nejlepším velkosériovým třídním esům na světě, a my ji tu máme porovnávat s čtyřdveřovým kupíčkem ze třídy vyšší střední s cenovkou takřka poloviční?

P.S. Mokrý hadry se fasujou hned vlevo vedle vrátnice...
Rozbalit vlákno
31
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2012 13:50
Re: TUNEL
presne tak.... maserati je o triedu vyssie a jeho konkurentom je napr panamera... rozhodne nie CLS.... :yes:

nuz vidim ze nie som jediny co to tak vidi :yes: :yes: :yes:

opat porovnanie o nicom

ale ked sme uz pritom porovnani tak medak vyzera z z pohladu dizajnu vedla toho maserati ako totalny prepadak a chudak ;-) a to mam medaky rad

maserati :yes: :yes: :yes:
12. 11. 2012 08:36
Re: TUNEL
Ještě před pár dny bylo maserati :no: :no: :no: špatný facelift, vypadá jak nubira. Jak chceš, aby tě pak někdo bral vážně?
Avatar - MarTin1
11. 11. 2012 14:48
Re: TUNEL
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
11. 11. 2012 14:49
Re: TUNEL
Částečně souhlasím, cenové srovnání je pochopitelně problematické, ale to se v designovém duelu primárně řešit nemusí, naopak argumentace délkou je prakticky bezpředmětná, rozdíl je v tomto ohledu poměrně nepodstatný.
A do skutečné limuzíny má i QP dostatečně daleko, a to nejen designem, ale i samotnou jízdou, prostorem apod.
Přesněji řečeno, vidím spíš problém podbného srovnání v rozdílnosti značek (prémiová vs luxusní, s čímž logiky souvisí i cenový rozdíl), než v rozdílnosti (velikostních) tříd, tam jsou někde na pomezí vyšší střední a luxusní třídy oba vozy, i když každý trochu jinak.
11. 11. 2012 15:04
Re: TUNEL
:yes: Neporovnávají se třídy, ani auta jako taková, ani ceny. Porovnává se design. Já to také tak chápu.
11. 11. 2012 16:26
Re: TUNEL
nehledě na to, že cls AMG je na tom cenově podobně.
Avatar - white label
11. 11. 2012 16:37
Re: TUNEL
Ano, ani cenově se nejedná o nějaký vyloženě propastný rozdíl, ono i u CLS se dá cena "pěkně" nabouchat.
11. 11. 2012 19:04
Re: TUNEL
Ty v tom tedy dnes lítáš. To jako QP se nedá cenově nabouchat? Problém je v tom, že se tu zjeví duel mezi auty, která se v reálu míjí. Četl jsi ty věty v článku? Přečti si je, možná pochopíš, proč jsem zaujal předmětný postoj. Nebo se snad těšíš na příští neděli a "duel" - S-klasse proti latitude... >:D

Přitom kdyby se to pojalo individuálně, tedy izolovaný článek o designu QP, je tu o čem psát, zrovna tak jako o CLS. Totiž duelanti jak je ti snad známo mívají zásadně stejnou "munici". Křížové porovnání, no to je na tento formát diskuse v podstatě vyloučená věc.

A konečně, má-li jít o duel silničního realismu a nikoliv prostoduché cvičení pro prosťáčky, pak ano, ovšem namísto CLS to chce... Panameru.
Avatar - white label
11. 11. 2012 21:31
Re: TUNEL
Tohle nebyla reakce na tebe, to podstatné bylo v reakci na tebe a na tu jsi mi neodpověděl.
Přesto trvám na tom, že cenově se nejedná cituji: "o vyloženě propastný (cenový) rozdíl".
A to opravdu nelze objektivně vyvrátit. Cenově nabouchat se samozřejmě dají oba vozy, ale přesto že CLS bude začínat cenově výrazně níže, než QP, tak (cenově) končit bude někde velmi blízko tomu (ne-li výš, nezjišťoval jsem to), kde končí QP. Cenové rozpětí, rozpětí motorizací (včetně AMG) a možnosti příplatkové výbavy (včetně individualizace) je u CLS někde úplně jinde, než u QP.
Mnohem podstatnější ale je, že jsi v původní reakci ujel v tom, že se ty auta nedají srovnávat kvůli rozdílné délce, zhruba 5m totiž mají obě (argumentaci rozvorem bych bral spíš) a do "limuzín" (po více stránkách) mají také obě dost daleko (viz má reakce, kterou jsem vzpomínal). Samozřejmě, že srovnání těchto dvou značek značně problematické je (viz také má reakce), ale pokud k tomu zřezelně přihlédneme , můžeme designový přístup k oběma vozům konfrontovat s tím, že jsou i celkově podstatně bližší dvojice vybraných automobilů. Mám tedy mnohem větší problém se srovnáním MB a Maserati, než s pouze designovým srovnáním QP a CLS. Srovnávat se dá úplně všechno, otázka je jestli to má nějaký hlubší smysl. Co bys od MB srovnal s QP ty? Předem říkám, že s S-klasou to také nebude to pravé ořechové, ba dokonce ani lepší, než srovnání s CLS. ;-)
12. 11. 2012 10:49
Re: TUNEL
Podle mě tohle nové QP chce mnohem víc mířit na Sklasu než na CLS. Tam se chystá menší sedan od Mase.
12. 11. 2012 11:56
Re: TUNEL
Ale odpověděl, mé první vyjádření obsahuje vše v dané věci. Je samozřejmě nesmysl porovnávat (shora prezentovanou formou) design dvou aut z rozdílných tříd. Samozřejmě, že je důležitý rozměr karoserie, a samozřejmě, že je důležitá kvalitativní třída daných duelantů. Souhlasím s tebou, že porovnávat lze všechno, avšak raději nehledejme smysl...

Problémek je to, že horní článek staví tahle dvě auta do stejné roviny, cituji: " Šestá generace italského vozu přináší mezi sedany vyšší třídy nová estetická řešení. Jak obstojí v konfrontaci s německým pokračovatelem průkopníka moderních čtyřdveřových kupé?" Co je to za blábol, ta snad znáš nějakou třídu "sedan vyšší třídy"? Jaképak "obstávání"? on snad QP někdy již obstával před CLS? On má obstávat u CLS? U koho, kde?

A tedy v tomhle spatřuji ten problém, to podprahové vsunutí postavení obou aut do jedné roviny. Přitom Maserati útočí na svojí velikostní třídu směrem z (třídy jakostní) jaksi shora (byť i kvalitativní status v rovině "nad prémii", tedy luxusní jakostní třída, neodráží přesně postavení QP) a Mercedes reprezentuje o třídu menší vůz, a to navíc v jakostním postavení klasické prémie. Diskusní argumentaci, že CLS lze cenově nabušit obdobně jako QP snad ani nebudu rozvádět, neb to už je argument úplně mimo danou realitu.

Konečně v tvém postoji (co stavět k S-klasse resp. k QP) spatřuji další problém. On se tu snad někdo má nutit k hledání auta k tomu aby jsme mohli posuzovat duel mezi "S" či QP a někým druhým? Proč? Avšak... když již jsme u toho, pak... (a nyní pozitivní postoj) -

Designová řešení (v duelech), tedy - konfrontační - mají estetickou a věcnou logiku jen u jakostně a velikostně porovnatelných modelů. Jinak si tu můžeme opravdu nadělit třeba konfrontaci S-klasse a latitute a mazat si tu garážové medy prosťáčků.

Volím-li duel jaksi křížem ( a apriori to nevylučuji) pak není možné, než akcentovat především právě to křížení dvou světů, a konfrontaci o to důslednějí věcně rámovat. Třeba právě poukázáním na to, že sice jde opravdu o jiné světy, avšak (například) jistá designová řešení se prolínají do každého z nich a proto tedy, že konfrontuji (obecně nekonfrontovatelné) modely.

To co jsi zvolil ty, tedy to hledání spojnic (nabušení ceny CLS apod.), no to je přesně ta metoda, která u jednosdušších diskusních jedinců podporuje než jejich stávající brajgl v hlavách. Obecně tedy vzato je konfrontace CLS x QP věcným nesmyslem. A to přesně tak, jako konfrontace toho eSka a latitude.

Mám-li si na závěr položit otázku, proč se zde ten článek objevil právě v předmětné formě, pak protože jsem dalek od plochých názorů, že redakce nás zásobuje záměrně nesmysly, aby se tu vedly dlouhé diskuse, jsem přesvědčen, že jde ze strany autora článku o naivitu pohledu, a to nejen naivitu z pohledu tříd, segmentů, nýbrž především o naivitu z pohledu designu. Skutečnost, že mi v článku (potisící ovšem) tvrdě šroubované věty, trhají uši i voči přecházím již s ledovým klidem. Avšak tvrdím, že tohle si nezaslouží ani CLS ani QP. V podstatě si to nezaslouží nikdo.

A ještě k tvému závěru - "pravé ořechové" bude (designově) jistě porovnání S, 7,8. neb to jsou trojjediná "totožná řešení na totožnou designovou notu v dané třídě. Jak Panamera tak QP jsou sice též reprezentanty stejné velikostní třídy, avšak nejsou jejím středobodem. To však neznamená, že se má QP konfrontovat s CLS. Konfrontuje-li se design, pak je tu jistě na první ráně Rapid (nemyslím nyní z Boleslavi :-), neboť ten výrazněji designově komunikuje i s odkazem na segment jakostní, a od věci samozřejmě není ani Panamera.

Tolik tedy k "duelu", jedeme dál, močálem černým kolem bílých skal... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 12:16
Re: TUNEL
Krásně si to napsal, předsedo. :-) :yes: Celou noc mi to dalo práce, s vysvětlováním, že nabouchat CLS je pro srovnání nesmysl.
Avatar - white label
12. 11. 2012 12:38
Re: TUNEL
Ke srovnatelné ceně obou vozů nemusíš CLS nijak extra "nabouchávat", stačí když zvolíš srovnatelnou motorizaci a výbavu..., nehledě na to, že např. u toho AM Rapidu a QP by vám najednou skutečná rozdílnost cen nevadila? Už se na tu cenu vykašlete, jsou mnohem podstatnější a objektivnější argumenty pro případnou "nesrovnatelnost" designu této dvojice. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 17:04
Re: TUNEL
No jistě že nemusíš. Můžeš totiž srovnávat i základní verze, protože jak ty i GTI píšete, každý tedy trochu v jiném ohledu, ty auta srovnávat tak, jak je to postaveno v článku, nelze.
Avatar - white label
12. 11. 2012 18:06
Re: TUNEL
Otázka je, kde a jaká je hranice toho co lze designově (a nejen designově) jakkoli srovnat. Když se podívám do dnešních auto-moto časopisů (včetně zahraničních a renomovaných), tak tam nemají problém srovnávat v různých ohledech i mnohem nesourodější dvojice/skupiny vozů a umí tomu mnohdy dát i jistý smysl, což se tady zřejmě úplně nepovedlo.
Jde ale taky o to, že GTIho úvodní reakce je napsána tak, že tyhle dvě auta prostě nelze nijak srovnávat, tedy např. ani dílčím pohledem designového přístupu k nim, k čemuž dává argumenty, ovšem podstatný argument, že ta auta nelze srovnávat tak, jak je to postaveno v článku (tedy s ohledem na konkrétní text článku, nikoli pouze na jeho nadpis a diskusi k němu), v jeho úvodní reakci nezazněl. Tam je jasný důraz pouze na rozdílnou délku, třídu a ("takřka poloviční") cenu.

"Quattroporte je pětimetrová limuzína ze třídy lux, která hodlá se***vat prakticky nejlepším velkosériovým třídním esům na světě, a my ji tu máme porovnávat s čtyřdveřovým kupíčkem ze třídy vyšší střední s cenovkou takřka poloviční?"

A já pouze od začátku píšu, že tyhle dvě auta rozhodně nejsou délkou, třídně ani cenou až tak zásadně rozdílná (na rozdíl třeba od rozdílu eSka a Latitude), aby se nedala nějakým dílčím způsobem srovnat, tedy obecně, bez ohledu na text tohoto článku a na to, jak se to v tomto konkrétním případě autorovi povedlo.
Mnohem větší nesrovnatelnost, než je aspekt délky, třídy a ceny, vidím v celkové rozdílnosti těchto dvou značek, což je také aspekt, který GTI ve své úvodní reakci přímo nezmiňuje.
Avatar - Pekelná Micinka
12. 11. 2012 19:36
Re: TUNEL
Okay, okay. Však se nic neděje, já to zas tak neprožíval, jak se mohlo zdát. ;-)
Avatar - white label
12. 11. 2012 20:30
Re: TUNEL
Samozřejmě, že o nic moc nejde, už jsem psal, že cena chleba se k vůli tomu měnit nebude. ;-)
Avatar - white label
12. 11. 2012 12:24
Re: TUNEL
S tvou původní reakcí jsem částečně/s konkrétními výhradami souhlasil.
Já jsem nezvolil (nepřinesl do diskuse) "hledání spojnic v nabušení ceny CLS", pouze jsem se k tomu vyjádřil v té souvislosti, že ceny obdobně motorizovaných/vybavených vozů jsou velmi podobné, tedy reálně neplatí, že cena CLS je "skoropoloviční", jak jsi v úvodní reakci tvrdil.
Taky jsem napsal, že ani CLS nemá do tebou vzpomínaných pěti metrů nijak daleko (chybí jí 6 cm).
Nemusíš s tím souhlasit, ale to je zřejmě všechno co se s tím dá dělat a cenu chleba to pochopitelně taky nezmění. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
11. 11. 2012 18:29
Re: TUNEL
Jak jsem psal výše. Kdyby inženýři Mercedesu mohli počítat se základní cenou, která dosahuje třeba 3/4 QP, tak by CLS vypadalo jinak. Spíše mi připadá, že Maserati si více nadhodí, aby zvýšilo pocit luxusnosti a také pro to, že prodeje jsou, logicky, daleko nižší.
11. 11. 2012 18:58
Re: TUNEL
Nesouhlasím. Tohle nové QP naprosto jasně míří na Sklasse třídu. Podívej se na boční pohled.
Avatar - Bristol
11. 11. 2012 14:55
Re: TUNEL
naprostý souhlas...toto porovnání mě nejprve taky zarazilo, přece jen se nejedná o třídně shodné vozy...ale přece jen pojetím se asi CLS blíží víc než třeba to Sko...jako přímého soupeře maserati pak pokládám asi panameru
11. 11. 2012 18:54
Re: TUNEL
Souhlas. Ani ne tak kvůli cenovce, jako kvůli tomu, že QP je koncipované úplně jinak a někam jinam, než CLS. Tohle srovnání nedává smysl.
12. 11. 2012 10:36
Re: TUNEL
Pokud vím, řeší se tu designový duel (ne vlastnosti aut) a ten měřit jde i napříč kategorí, výkřik do tmy nechápu.
12. 11. 2012 12:00
Re: TUNEL
U tebe je problém, že ty právě nevíš nic. To nahoře není žádný designový duel. Nebo ty si snad doma vytváříš duel mezi S-klase a latitude? Nemělo by větší (i designovou) logiku porovnávat porovnatelné modely? QP a Rapid či Panamera, S a A8, CLS a A7?..
12. 11. 2012 15:47
Re: TUNEL
To, že máš (pravděpodobně) právnický vzdělání automaticky neznamená, že zbytek diskuzního pole zabředá do podprůměrné inteligence a nic neví.
Takže za prvé se klidni.

Za druhé ano, CLS a A7 sedí ke srovnání více...
Jenže když budu chtít srovnat prémiovou designovou školu z itálie na německa...nevidím v tomhle srovnání takový problém. Osobně vidím CLS a A7 designově výše, než Panameru. Dobrý a špatný design se dělá ve všech třídách aut a tak mi nevadí občasný mimotřídní "přešlap".
Takže chápu záměr autora.

Jenže u někoho, kdo adoruje nudnou účelnost volskwagenu a kde emoce jsou spíš v podobě chyby z výroby, než radosti za volantem, to zřejmě nemá logiku, tudíž právo být na světle, že.
11. 11. 2012 14:29
maserati
Podle meho je u maserati nejvetsi problem to, ze uz to nevypada jako sedan, ale spis jako natazeny sportak. U rapidu mi to nevadi, ale myslim si, ze quatroporte melo jit ve stopach predchoziho modelu.
Rozbalit vlákno
1
11. 11. 2012 19:03
Re: maserati
Taky mi to přijde jako Long-verze. Třeba myslí hlavně na Čínu.
12. 11. 2012 08:26
jednoznačně Mercedes
Pro mě je jasný vítěz Mercedes. docela často ho lze potkat i na silnici a je to opravdu krásné auto. Zadní část je perfetkní a celková linie auta. A i cena bude nižší pokud se nepletu. Nemoho si pomoc ale Ital mi ze zadu přijde, jak když to ukradl někde u VW :-/
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2012 08:43
Obe
Uprimne se mi libi obe, ale precejenom to nove Quattroporte... WOW! Tak nadherny a cisty interier... A zvenku je taky uzasne, jenom nechapu, proc je na fotkach zrovna v tehle barve. 8-s
Rozbalit vlákno
0