BMW si pro příští rok připravilo rozšíření nabídky verzí svého roadsteru o verzi sDrive18i a spolu s ní představuje i drobné retuše exteriéru modelové řady Z4.
atmosfericky r6n52 zmizol z ponuky uz na zaciatku roku 2012 (respektive koniec 2011). to bol aj jeden z dovodov preco som namiesto z4 30i kupil slk 350.
Opat raz cele zle. Presne ako pise Vacmar. Ide o charakteristiku motora. Viezol som sa v e90 318i. Bola to atmosfera 150k 190nm niekde okolo 4250ot. Nebol to zly motor, no zatah v nizsom spektre otacok bol na auto o vahe 1500kg trochu slaby. Clovek to potom musel tahat do vyssich otacok. Takze si myslim ze turbo tomu motoru pomoze.
Tento motor je len podladena verzia. Z toho isteho dvojlitra s turbom s oznacenim 28i dokazu vydolovat 180kw (245k). Co je dost slusna hodnota. Radsej budem mat v aute dvojliter s nizsim litrovym vykonom ako vyhonenu 1.6.
Tak o to nejde. Dostali by určitě víc z atmosféricky plněného motoru, ale nebude mít takovou charakteristiku, jako tento přeplňovaný motor, který má celkem slušný tah už z nízkých otáček a tím se i ta spotřeba udrží nižší. Navíc tento motor má záměrně snížený výkon, aby posloužil jako pouhý základ nabídky.
Otázka je, či táto "user-friendly" charakteristika nízkootáčkového motora s vyhladeným výkonom bez špičky sa hodí do športového roadstera, ktorého základnou myšlienkou je radosť z jazdy. To, čo na 100% platí pre rodinnú Octaviu či Sharan je podľa mňa úplne nevhodné pre športiak; tam by som naozaj oveľa radšej naháňal výkon v otáčkach.
Otázka je, kdo je cílovkou - podle mě Brusel a paničky ze satelitů. Myslím, že konkrétně tahle motorizace bude na přesuny mezi Andělem, Flórou a Pankrácí bohatě stačit.
Musí už začít konečně konkurovat SLK. :-)
Ty sa comu divis? Pozri sa na ten motor poriadne a uvidis ze existuje v troch verziach a ta najvisia ma 180kw. Je to ten isty motor - aspon jeho zaklad, ale v dobe ked zakaznik hlada aj lacnejsie varianty, tak BMW ponuka aj takyto a myslim, ze je to dobry krok. Ale bohuzial ty to nepochopis, lebo sa snazis na BMW iba kydat v kazdej diskusii, ale sam si nikdy v ziadnom nesedel a to je smutne.
Smutné je to jen pro něj.
Jinak tento podladěný turbo dvoulitr je daleko příjemnější motorizace než jakákoliv atmosféra byť se 130kW. Tady prostě řidič má téměř při jakýchkoliv otáčkách pod kopytem výkon. Stačí se podívat jak stejně výkonné atmosféry mají dnes pomalu problém zrychlit pod 10 sec. protože jsou tak sešněrované a hloupě zpřevodované, že prostě vůbec nejedou.
Presne tak. Atmosfericky motor je dobry az od vykonu nad 200k a najlepsie 6 valec vo vacsom objeme. Vtedy ma motor dost sily aj v nizsich otackach, v ktorych sa clovek pohybuje najcastejsie. Napr. stary 6 valec e90 325i. Atmosfera nad 200k a aj tocivy moment je v dost sirokom spektre otacok.
Valce/ventily 6/4
Zdvihový objem v cm3 2,996
Zdvih/vŕtanie v mm 88.0 / 85.0
Max. výkon v kW (k) pri ot/min 160 (218) / 6,100
Max. krútiaci moment v Nm pri ot/min 270 / 2,400 - 4,200
Moj nazor je, ak ma motor 4 valce, objem 2.0l a vykon 150k az 200k tak tam treba dat turbo. Atmosfera az pri 3.0l.
To určite platí pre bežné autá. Dvojmiestny roadster je však kategória, kde máš iné priority ako točiť motor pri 1500 otáčkach a potom bez podradenia zrýchľovať, aby si pri 3000 rpm preradil. Nie, v športiaku chcem točiť motor, prevetrať celú škálu otáčkomera až do 7-8t rpm a nevadí mi, že treba podradiť, naopak.
Aj vo vlastnom aute sa bežne pohybujem od 1500 do 3000 otáčok a užívam si plynulý záťah turbobenzínu; na okruh by som s ním ale nešiel a tam som si radšej užil vysokootáčkovú jačivú atmosféru, ktorá nad 6000 chytila druhý dych až do 8000.
Roadster a správný zvuk je dobrá připomínka. Ovšem pak nepadá do úvahy žádný čtyřválec (přeplňování nijak zvuk nekazí ani nevylepšuje) ale je potřeba uvažovat šestiválce popř. výše.
Presne. Problém je, že turbo R4 úplne nahradili atmo R6, čo pri 3er/5er a iných bežných radách plne chápem, avšak pri Z4 už menej.
P.S: Možno ten 2,0softturbo bude mať teoreticky rovnaký zvuk, ako 2,0si, ale to nikdy priamo neporovnáš, pretože ho nad 4000 nebudeš mať dôvod vytočiť.