Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bentley Batur Convertible
Bentley Batur Convertible
Bentley Batur Convertible
Bentley Batur Convertible
13 Fotogalerie

Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech

Lukáš Volšický

Bentley představuje otevřenou verzi exkluzivního modelu Batur. Novinka je dalším mávnutím při loučení se s ikonickým šestilitrovým motorem W12.

Britská luxusní značka Bentley se loučí s tradičním W12 a už v minulosti uvedla, že posledním produkčním modelem s prestižním velkoobjemovým motorem bude exkluzivní Batur. Ten se poprvé představil jako kupé už v roce 2022 a automobilka následně zahájila výrobu omezené série pro své nejvěrnější a nejnáročnější klienty. A teď rozlučku s šestilitrovým dvanáctiválcem uvádí i s neomezeným nebem nad hlavou.

Novinka se oficiálně jmenuje Bentley Batur Convertible a přijíždí na svět jen krátce před definitivním ukončením výroby motoru W12. Dokonce i v kabrioletu je šestilitrová jednotka se dvěma turbodmychadly charakteristická maximálním výkonem 544 kW (740 koní) a masivním točivým momentem 1000 newtonmetrů. Finální evoluce pro Batur je vůbec nejsilnějším W12 značky všech dob a je o 60 kW a 100 Nm silnější než srdce Continentalu GT Speed.

Dvanáctiválec s koncepcí do W se vyrábí více než dvacet let a během postupných vylepšování zesílil o necelých 40 procent, zatímco spotřeba paliva klesla o čtvrtinu. Nejnovější informace říkají, že výroba dvanáctiválce skončí už letos v létě. Bentley Batur Convertible pak standardně disponuje osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a unikátním titanovým výfukem Akrapovič s obrovskými koncovkami vyrobenými pomocí 3D tisku.

Video placeholder
Bentley Batur na oficiálním videu • Zdroj: Bentley

Luxusní kabriolet Batur se na oficiálních fotografiích prezentuje se staženou střechou, která je látková a skládá se do schránky za kabinou. Střecha s elektrickým ovládáním potřebuje pro kompletní pohyb pouhých 19 sekund a lze ji rozkládat, nebo skládat i při jízdě do rychlosti až 30 kilometrů za hodinu. Díky tomu si v Baturu Convertible mohou milionáři užívat nekonečného prostoru nad hlavou, tedy pokud si zrovna stáhnou střechu.

Bentley uvádí, že představený prototyp odpovídá budoucím produkčním vozům, kterých vyrobí méně než původních kupé. Zatímco baturů s pevnou střechou vzniklo osmnáct, kabrioletů vyrobí jen šestnáct. A kolik taková hračka stojí? Bentley sice oficiální cenu neuvádí, ale novinka je údajně dražší než původní kupé, jež se prodávalo se základní cenou od 48 milionů korun. A mimochodem, celá produkce už je definitivně vyprodaná.