Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 sDrive18i je novou základní motorizací

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 12. 2012 • 20:30
64
20
Zobrazit náhledy (64)
BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4
BMW si pro příští rok připravilo rozšíření nabídky verzí svého roadsteru o verzi sDrive18i a spolu s ní představuje i drobné retuše exteriéru modelové řady Z4.

V loňském roce nahradily přeplňované čtyřválcové motory pod kapotou BMW Z4 dvojici třílitrových řadových šestiválců. V letošním roce se novinkou této modelové řady stala dvojice kontrastních barev pro střechu a možnost manipulovat s ní i během jízdy a to až do rychlosti 40 km/h.

Pro rok následující jsou pro BMW Z4 připraveny další novinky, s nimiž se ve výstavní premiéře představí na lednovém autosalonu v Detroitu. Pro karoserii budou k dispozici tři nové metalické odstíny pojmenované Mineral Grey, Glacier Silver a Valencia Orange.

S těmito laky bude možné kombinovat paket Hyper Orange, jehož součástí je čalounění interiéru černou kůží a Alcantarou v kombinaci se stehy a pruhy v oranžové barvě.

Kromě nových barev a jejich kombinací se BMW Z4 v novém roce dočká i úpravy hlavních světlometů, jejichž současí budou nové LED pro denní svícení. Upraven je i tvar výdechů na předních blatnících a nový design mají 17 i 18palcová kola.

V případě pohonných jednotek je jedinou novinkou uvedení základní verze sDrive18i. Pod její kapotou bude pracovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 kW (156 k) při 5000 min-1 a točivém momentu 240 Nm při 1250 až 4400 min-1. Standardně bude tato verze vybavena šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek pro ni bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka.

Související články

V nabídce verzí nové základní provedení doplní v loňském roce uvedené sDrive20i a sDrive28i, v jejichž přídích rovněž pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Vrcholnou motorizací i nadále zůstává atmosférický třílitrový šestiválec ve verzích sDrive35i a sDrive 35is.

BMW Z4 - technické údaje
MotorsDrive18isDrive20isDrive28isDrive35isDrive35is
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]19971997199729792979
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5000135/5000180/5000–6500225/5800250/5900
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1250–4400270/1250–4500350/1250–4800400/1300-5000450/1500
Max. rychlost [km/h]221235 (232)250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,1)6,9 (7,2)5,75,2 (5,1)4,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,86,86,89,4 (9,0)9,0

Témata
19. 12. 2012 13:33
Re: atmosfericky bohuzel uz ne
atmosfericky r6n52 zmizol z ponuky uz na zaciatku roku 2012 (respektive koniec 2011). to bol aj jeden z dovodov preco som namiesto z4 30i kupil slk 350.
19. 12. 2012 09:52
Re: ...
Otázka je, kdo je cílovkou - podle mě Brusel a paničky ze satelitů. Myslím, že konkrétně tahle motorizace bude na přesuny mezi Andělem, Flórou a Pankrácí bohatě stačit.
Musí už začít konečně konkurovat SLK. :-)
Avatar - iudex
19. 12. 2012 09:46
Re: zaklad vykonovo staci
Presne. Problém je, že turbo R4 úplne nahradili atmo R6, čo pri 3er/5er a iných bežných radách plne chápem, avšak pri Z4 už menej.
P.S: Možno ten 2,0softturbo bude mať teoreticky rovnaký zvuk, ako 2,0si, ale to nikdy priamo neporovnáš, pretože ho nad 4000 nebudeš mať dôvod vytočiť.
Avatar - Ham.
19. 12. 2012 09:30
Re: zaklad vykonovo staci
Roadster a správný zvuk je dobrá připomínka. Ovšem pak nepadá do úvahy žádný čtyřválec (přeplňování nijak zvuk nekazí ani nevylepšuje) ale je potřeba uvažovat šestiválce popř. výše.
Avatar - iudex
19. 12. 2012 09:22
Re: zaklad vykonovo staci
To určite platí pre bežné autá. Dvojmiestny roadster je však kategória, kde máš iné priority ako točiť motor pri 1500 otáčkach a potom bez podradenia zrýchľovať, aby si pri 3000 rpm preradil. Nie, v športiaku chcem točiť motor, prevetrať celú škálu otáčkomera až do 7-8t rpm a nevadí mi, že treba podradiť, naopak.
Aj vo vlastnom aute sa bežne pohybujem od 1500 do 3000 otáčok a užívam si plynulý záťah turbobenzínu; na okruh by som s ním ale nešiel a tam som si radšej užil vysokootáčkovú jačivú atmosféru, ktorá nad 6000 chytila druhý dych až do 8000.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku