Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 sDrive18i je novou základní motorizací

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
BMW si pro příští rok připravilo rozšíření nabídky verzí svého roadsteru o verzi sDrive18i a spolu s ní představuje i drobné retuše exteriéru modelové řady Z4.

V loňském roce nahradily přeplňované čtyřválcové motory pod kapotou BMW Z4 dvojici třílitrových řadových šestiválců. V letošním roce se novinkou této modelové řady stala dvojice kontrastních barev pro střechu a možnost manipulovat s ní i během jízdy a to až do rychlosti 40 km/h.

Pro rok následující jsou pro BMW Z4 připraveny další novinky, s nimiž se ve výstavní premiéře představí na lednovém autosalonu v Detroitu. Pro karoserii budou k dispozici tři nové metalické odstíny pojmenované Mineral Grey, Glacier Silver a Valencia Orange.

S těmito laky bude možné kombinovat paket Hyper Orange, jehož součástí je čalounění interiéru černou kůží a Alcantarou v kombinaci se stehy a pruhy v oranžové barvě.

Kromě nových barev a jejich kombinací se BMW Z4 v novém roce dočká i úpravy hlavních světlometů, jejichž současí budou nové LED pro denní svícení. Upraven je i tvar výdechů na předních blatnících a nový design mají 17 i 18palcová kola.

V případě pohonných jednotek je jedinou novinkou uvedení základní verze sDrive18i. Pod její kapotou bude pracovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 kW (156 k) při 5000 min-1 a točivém momentu 240 Nm při 1250 až 4400 min-1. Standardně bude tato verze vybavena šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek pro ni bude k dispozici osmistupňová automatická převodovka.

V nabídce verzí nové základní provedení doplní v loňském roce uvedené sDrive20i a sDrive28i, v jejichž přídích rovněž pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Vrcholnou motorizací i nadále zůstává atmosférický třílitrový šestiválec ve verzích sDrive35i a sDrive 35is.

BMW Z4 - technické údaje
MotorsDrive18isDrive20isDrive28isDrive35isDrive35is
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]19971997199729792979
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5000135/5000180/5000–6500225/5800250/5900
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1250–4400270/1250–4500350/1250–4800400/1300-5000450/1500
Max. rychlost [km/h]221235 (232)250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,1)6,9 (7,2)5,75,2 (5,1)4,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,86,86,89,4 (9,0)9,0

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
19. 12. 2012 13:33
Re: atmosfericky bohuzel uz ne
atmosfericky r6n52 zmizol z ponuky uz na zaciatku roku 2012 (respektive koniec 2011). to bol aj jeden z dovodov preco som namiesto z4 30i kupil slk 350.
19. 12. 2012 09:52
Re: ...
Otázka je, kdo je cílovkou - podle mě Brusel a paničky ze satelitů. Myslím, že konkrétně tahle motorizace bude na přesuny mezi Andělem, Flórou a Pankrácí bohatě stačit.
Musí už začít konečně konkurovat SLK. :-)
Avatar - iudex
19. 12. 2012 09:46
Re: zaklad vykonovo staci
Presne. Problém je, že turbo R4 úplne nahradili atmo R6, čo pri 3er/5er a iných bežných radách plne chápem, avšak pri Z4 už menej.
P.S: Možno ten 2,0softturbo bude mať teoreticky rovnaký zvuk, ako 2,0si, ale to nikdy priamo neporovnáš, pretože ho nad 4000 nebudeš mať dôvod vytočiť.
Avatar - Ham.
19. 12. 2012 09:30
Re: zaklad vykonovo staci
Roadster a správný zvuk je dobrá připomínka. Ovšem pak nepadá do úvahy žádný čtyřválec (přeplňování nijak zvuk nekazí ani nevylepšuje) ale je potřeba uvažovat šestiválce popř. výše.
Avatar - iudex
19. 12. 2012 09:22
Re: zaklad vykonovo staci
To určite platí pre bežné autá. Dvojmiestny roadster je však kategória, kde máš iné priority ako točiť motor pri 1500 otáčkach a potom bez podradenia zrýchľovať, aby si pri 3000 rpm preradil. Nie, v športiaku chcem točiť motor, prevetrať celú škálu otáčkomera až do 7-8t rpm a nevadí mi, že treba podradiť, naopak.
Aj vo vlastnom aute sa bežne pohybujem od 1500 do 3000 otáčok a užívam si plynulý záťah turbobenzínu; na okruh by som s ním ale nešiel a tam som si radšej užil vysokootáčkovú jačivú atmosféru, ktorá nad 6000 chytila druhý dych až do 8000.