Oba modely jsou neskutečně zajímavě a originálně navržená auta.Podle mého vkusu má Tatra 603 mnohem zajímavější a dynamičtější profil a hezčí záď než Citroen DS .Možná se může zdát Tatra z boku někomu trošku jako nafouknutá bublina oproti ,,citronovi,, ,mě se však designově zamlouvá.
Zepředu se mi příliš nelíbí ani jedno auto , (nejhezčí)předek Citroenu tady :[odkaz] se mi však zdá nejpovedenejší ,tohle je pro mě hnus [odkaz] , nižší podvozek však přidává plus body DSku.
Jasné nekomplikované tvary by se určitě zalíbily nejednomu koncernistovi,bohužel jenom kdyby to nemělo značku Citroen.
Kdo tedy u mě vítězí ?
Nakonec je to Tatra ,která mému oku lahodí celkově o choupek víc ,ale obě auta si zaslouží velké :yes:
No vidíš, a mně se právě zasklený předek DS líbí o moc víc než ID. Citroën DS (čtyřdvéřový zasklený šilhák) je pro mě společně s Jaguarem E (coupé 1. generace) nejkrásnější automobilový pár historie. Jsou i další krásná auta, T603 mezi nimi samozřejmě nechybí, ale DS a Éčko jsou pro mě ty dvě nej.
inak trosku mi pripomina stare saaby 96 hlavne z tohoto pohladu [odkaz]
[odkaz] [odkaz] - mozno to robia tie smerove blikace ktore su umietsnene ako v tatre vpredu po boku a su rovnako obrovske... ale aj celkova aerodynamicka karoseria saabu mi pripomina tatru...
Člověče, občas se tě tady i zastávám, protože věřím, že každý má právo na svůj názor a není fér, když ho tu pak ostatní zostuzujou podpásovkama ohledně zdraví.
Ale ty si (a mě) to děláš čím dál tím těžší.
Co takhle už rovnou srovnávačku i30 vs 911, neb ty auta výše jsou taky tak trochu každý jinýho ražení (vidíš v tom vůbec ty rozdíly???).
Zkus popřemýšlet na nějakým tom novoročním předsevzetí, hm? >:D
Ano to sedí, T603 už je z mého hlediska dosti násilné kombinování čistého designu Tatraplánu s naroubovanými americkými ploutvičkami navrch cvrknuto na některých místech poněkud necitlivě chromem (což mi trochu nepříjemně evokuje i toho okresního tajemníka strany co v tom jezdil a co si myslel, že čím víc chromu tím lépe po vzoru ruských soudruhů). Tatraplan je designově určitě daleko čistší a zásadnější počin než T603.
Jj, Tatraplan bylo první auto mého otce, měl ho ve zlatostříbrné metalíze a byl v něm motor z 603ojky. Měl jej někdy v polovině 60tých let a tehdy to bylo (zvlášť v této "konfiguraci") "něco"..., no a dnes by to taky bylo "něco", i když trochu jinak. :-):-)
Otec byl asi jinej kádr >:D ne vtip my jsme si jako děti hráli na řidiče v 603 od strýce ve stodole. Pak ji prodal asi za 10 000 ... dodnes se chytá za hlavu, byla ve skvělém stavu.
>:-[] Otec (i jeho otec i otec mé matky) měli v životě naopak s komunisty velké problémy, jako by nestačilo, že je komanči sprostě okradli. Tatry "kádrováků" byly jiné (603, 613).
Tady je fotka zmiňovaného Tatrapalnu i s tehdejší SPZtkou:
[odkaz]
Píšu snad někde, že ta auta mohou za režim???
No a..., to ti naopak přijde vhodné zde zmiňovat??? Mán se tě snad taky podobně naivně zeptat, jestli auta mohou za režim?
Mě zase třeba nepřijde vhodný jednoduchých způsob tvých narážek (typu Acylpyrin), ale respektuji, že je to tvoje věc/vizitka. Na ten "avizovaný žert" jsem v prvé řadě reagoval příslušným smajlíkem, nikoho tím primárně neobhajuji, píšu jen fakta, takže vhodnost toho co tady píšu, nech klidně na mě.
Jinak také nic ve zlém a šťastný nový rok a pokud možno více příspěvků/reakcí jako je ta ze 16:14. ;-)
Souhlas. Všechna čest Tatře, ale DS nad ní jasně vyhrává. Tatra vypadá jako tank, DS je opticky lehký a když jel, díky hydropneumatickému podvozku jakoby letěl. A nezapomínejme na to, že pod super plochou nízkou kapotou je u DS náhradní kolo a plochý motor, který byl schválně zkonstruován tak, aby se tam vešel! Tomu říkám skloubení designu a funkce.
Krása DS nejvíc vynikne při srovnání s dnešními auty s tupými vysokými předky, přes které už skoro není vidět... K tomu zakrytá zadní kola, kterých se dodnes designéři bojí, i když prokazatelně tento prvek zlepšuje aerodynamiku. Prostě DS je špička nejen designu, ale i techniky. Neznám jiné auto, které by bylo tak progresivní.
Jednoznačně. DS má švih a jasnou vyváženou a při tom střízlivou linii oproti oteklé těžkopádné T603. Není potřeba snad ani porovnávat detaily - bezrámová okna proti "odulým" ochromovaným oknům jejichž neladící zakulacení (poslední boční versus zadní) by bylo možné označit i za designovou chybu. Nadměrné množství chromu a pod.
I když zde jde především o design, ani koncepčním řešením se T603 nemůže porovnat s moderním řešením DS a nejen v té době. Nakonec čas ukázal, které řešení je životaschopnější. Totéž se týká použité techniky. Topení, pérování, chlazení, jízdní vlastnosti, provozní náklady, Cx (i když o málo), absence větracího okénka, ............. má u mě jasného vítěze - DS.
Zboku vypadá lépe tatra, zpředu Citroen. Zezadu je to 1:1, negativem francouzského "zázraku" jsou šílené blinkry, umístěné typicky francouzsky na zcela nesmyslné místo. Naopak negativem Tatry byly na ten vůz trochu násilně naroubované ploutvičky, které k tomu designu nepatří.
Co se týká tvarů aut, můžete se zlobit, nesouhlasit, či demonstrovat, ale je to prostě tak, že předek vozu, aby se většině lidí líbil, musí mít humanoidní rysy, tedy především krásnou a sympatickou tvář. Každý divák očekává dva světlomety coby oči a dále ústa, nos, čelo. To všechno by mělo být symetrické a designově čisté. Vozy, které na tuto zásadu rezignovaly, jsou vždy hodnoceny jako ošklivé (Fiat Multipla, Nissan Joke, ale i "tříoká" Tatra 603). Maska musí vyjadřovat úsměv, případně nos s nosními dírkami. Pokud se tyto zásady nějak zásadně poruší, auto je obchodním propadákem.
Podobně je to s bočním pohledem - vůz by měl představovat klečící ženské tělo v hlubokém předklonu a hlavou položenou na a mezi složené ruce, které jsou až na zemi. Je to gesto hluboké pokory ženy před mužem, jejím vládcem. A opět: pokud tomu tak není, vůz je považován za designově nepodařený - viz například boční profil Touranu, nebo vozů Audi řady Q. Také proto jsou přijímány s e značnými rozpaky některé současné vozy vzhledu jako nedefinovaný "ocucaný bonbón", nebo "bramboroid". Takže jediná část vozu, která je pro designéra "čistým papírem" je záď. Nicméně i tady platí zákon symetrie a párových orgánů.
Pokud by na Zemi žily inteligentní bytosti, vypadající jako hmyz, auta by asi vypadala úplně jinak...
Zarazilo mě tohle - „Podobně je to s bočním pohledem - vůz by měl představovat klečící ženské tělo v hlubokém předklonu a hlavou položenou na a mezi složené ruce, které jsou až na zemi. Je to gesto hluboké pokory ženy před mužem, jejím vládcem.“
„gesto hluboké pokory ženy před mužem, jejím vládcem“ - Tohle má být recese? (Některé skupiny lidí se bohužel i na takové fráze mohou bavit). Nebo jak si to mám vysvětlit?
Jsem mondénní švihák a holky na mě letí. To není vychloubání ale prostý fakt. Možná jsem trochu při těle a občas to přeženu s bižutérií, ale když se hodím trochu do gala a projdu se po bulváru ve svém parkově zeleném sáčku, děvčata na mě mohou oči nechat.
Jenže pánové, upřímně. Mě tyhle lascivní náctileté dívčiny v módních hadříkách ani trochu nepřitahují. Šanci má u mě jedině dáma světového stylu, která svou garderóbu nosí s nenucenou nonšalancí a patřičným sebevědomím. Ovšem najít takovou je práce hodná samotného Sysifa.
O to větší překvapení mě dnes potkalo poblíž soutoku Vltavy a Labe. Jen tak si ležérně kráčím a najednou to přišlo. ONA. Spatřil jsem ji a byl jsem ztracen. Tep mi vyletěl na 6000/min a v nitru žár roztočeného turba. Nemívám ve zvyku držet se zpátky, ale tentokrát jsem ji dlouho jen zpovzdálí sledoval. Lačně jsem se pásl pohledem na jejích bocích a rozkošném zadečku, kochal se každičkou křivkou jejího dokonalého těla a střemhlavě padal do hlubin jejích očí.
Když jsem se konečně uklidnil a sebral odvahu, vykročil jsem k ní a oslovil ji. Obavy z jejího nafoukaného chování záhy vzaly za své a čas kolem nás plynul jako voda. A její překrásný hlas zněl jako by se osm hlasů spojilo v jediný, ten andělský.
Zamiloval jsem se. Její jméno je....ale ne, vždyť vy ho znáte a jistě mě chápete. ;-)
[odkaz]
V galerii ještě pár dalších fotek. V tomto duelu se sešla dvě mimořádná auta a byť souhlasím s mnoha argumenty ve prospěch DS, setkání s T603 je pro mě vždy zážitkem. :yes:
Nemám tyto ambice ani náhodou. Právě délka mně vadí, rozvleklé romantické tlachy mi sem jaksi nezapadají, evokují mi z 95% zbytečné a rozsáhlé tlachy jednoho zdejšího agresivního "mistra pera". Mám raději krátké přesné glosy, postřehy a zkušenosti, když je v nich i vtip, tím lépe.
Ale každý má rád něco jiného.
To, co jsem chtěl k těmto autům já napsat, je v 11:41.
No tak jsme prostě každej jinej...Někdo míří "rovnou na dělohu", někdo má tendence šeptat to Roxaně pod balkónem ústy Kristianovými. Nemusíš hned tahat Acylpyrin. ;-)
Tak je jasným vítěz 603. Zvuk vzduchem chlazeného motoru je nádherný celkový vzhled auta bez rušivých elementů. DS taky není k zahození, ale jediné co se mi líbí na DS víc jsou ve své době natáčecí světlomety.