Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designový duel: Citroën DS vs. Tatra 603

Neobvyklý duel sahá do poloviny minulého století, kde najdeme dva unikátní a pro automobilový design důležité modely.
Zpět na článek
30. 12. 2012 14:16
30. 12. 2012 19:55
1. 1. 2013 16:11
30. 12. 2012 17:08
30. 12. 2012 17:43
30. 12. 2012 20:30
31. 12. 2012 07:12
30. 12. 2012 20:41
30. 12. 2012 21:10
30. 12. 2012 22:46
30. 12. 2012 23:03
31. 12. 2012 11:33
31. 12. 2012 15:31
31. 12. 2012 02:32
31. 12. 2012 11:41
31. 12. 2012 12:47
1. 1. 2013 17:41
30. 12. 2012 14:16
Duel
Oba modely jsou neskutečně zajímavě a originálně navržená auta.Podle mého vkusu má Tatra 603 mnohem zajímavější a dynamičtější profil a hezčí záď než Citroen DS .Možná se může zdát Tatra z boku někomu trošku jako nafouknutá bublina oproti ,,citronovi,, ,mě se však designově zamlouvá.

Zepředu se mi příliš nelíbí ani jedno auto , (nejhezčí)předek Citroenu tady :[odkaz] se mi však zdá nejpovedenejší ,tohle je pro mě hnus [odkaz] , nižší podvozek však přidává plus body DSku.
Jasné nekomplikované tvary by se určitě zalíbily nejednomu koncernistovi,bohužel jenom kdyby to nemělo značku Citroen.

Kdo tedy u mě vítězí ?

Nakonec je to Tatra ,která mému oku lahodí celkově o choupek víc ,ale obě auta si zaslouží velké :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
30. 12. 2012 19:55
Re: Duel
No vidíš, a mně se právě zasklený předek DS líbí o moc víc než ID. Citroën DS (čtyřdvéřový zasklený šilhák) je pro mě společně s Jaguarem E (coupé 1. generace) nejkrásnější automobilový pár historie. Jsou i další krásná auta, T603 mezi nimi samozřejmě nechybí, ale DS a Éčko jsou pro mě ty dvě nej.
1. 1. 2013 16:11
Re: Duel
U prvního provedení by nešly v dané době aplikovat natáčecí světlomety DSka ;-)
Avatar - Uhlik
30. 12. 2012 17:08
Aj pre mna
je Tatra jednoznacny vitaz tohto duelu. Nie je o com.
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2012 17:43
Opäť
Opäť apelujem na redakciu, aby zaviedla k fototgrafiám popisy. Som si istý, že dosť z obrázkov či už Citroenu alebo Tatry mnohým nepovie nič...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2012 17:49
tatra jasny vitaz aj u mna
inak trosku mi pripomina stare saaby 96 hlavne z tohoto pohladu [odkaz]
[odkaz] [odkaz] - mozno to robia tie smerove blikace ktore su umietsnene ako v tatre vpredu po boku a su rovnako obrovske... ale aj celkova aerodynamicka karoseria saabu mi pripomina tatru...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2012 18:03
dizajnovy duel corolla r77 vs mustang r67
[odkaz]
[odkaz]

[odkaz]
[odkaz]

predpokladam ze corolla vyzerala takto ako vyzerala prave vdaka uspesnemu looku mustanga:
Rozbalit vlákno
2
30. 12. 2012 21:29
Re: dizajnovy duel corolla r77 vs mustang r67
Člověče, občas se tě tady i zastávám, protože věřím, že každý má právo na svůj názor a není fér, když ho tu pak ostatní zostuzujou podpásovkama ohledně zdraví.

Ale ty si (a mě) to děláš čím dál tím těžší.
Co takhle už rovnou srovnávačku i30 vs 911, neb ty auta výše jsou taky tak trochu každý jinýho ražení (vidíš v tom vůbec ty rozdíly???).

Zkus popřemýšlet na nějakým tom novoročním předsevzetí, hm? >:D
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2012 22:19
Re: dizajnovy duel corolla r77 vs mustang r67
tu ide len o tu masku ;-)
Avatar - STi 2008
30. 12. 2012 20:30
Doba vzniku
sochor, vole, zjisti si, kdy ty auta začly vznikat, ty jsi ale fakt ocas!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
30. 12. 2012 22:30
Re: Doba vzniku
Jestli neumíš psát slušně, tak sem "nepřispívej", tady nejsi u vás v hospodě... :no:
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 20:41
Nemohu jinak
DSka má čistější a propracovanější design a určitě znamená v dějinách automobilového designu daleko větší milník než T603.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - white label
30. 12. 2012 22:34
Re: Nemohu jinak
Souhlas, čistotou a jednoduchostí (myšleno pozitivně) designu má k DS blíž starší Tatra 600 Tatraplan.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 22:46
Re: Nemohu jinak
Ano to sedí, T603 už je z mého hlediska dosti násilné kombinování čistého designu Tatraplánu s naroubovanými americkými ploutvičkami navrch cvrknuto na některých místech poněkud necitlivě chromem (což mi trochu nepříjemně evokuje i toho okresního tajemníka strany co v tom jezdil a co si myslel, že čím víc chromu tím lépe po vzoru ruských soudruhů). Tatraplan je designově určitě daleko čistší a zásadnější počin než T603.
Avatar - white label
30. 12. 2012 22:58
Re: Nemohu jinak
Jj, Tatraplan bylo první auto mého otce, měl ho ve zlatostříbrné metalíze a byl v něm motor z 603ojky. Měl jej někdy v polovině 60tých let a tehdy to bylo (zvlášť v této "konfiguraci") "něco"..., no a dnes by to taky bylo "něco", i když trochu jinak. :-) :-)
Avatar - Ham.
30. 12. 2012 23:03
Re: Nemohu jinak
Jj, ten první obrázek co jsi dal má špičkový lak, jak odstínem tak provedením.
Avatar - white label
30. 12. 2012 23:05
Re: Nemohu jinak
Jo, moc pěkný kousek. :yes:
Za takový by nám dnes někteří "urvali ruce".
31. 12. 2012 11:33
Re: Nemohu jinak
Otec byl asi jinej kádr >:D ne vtip my jsme si jako děti hráli na řidiče v 603 od strýce ve stodole. Pak ji prodal asi za 10 000 ... dodnes se chytá za hlavu, byla ve skvělém stavu.
Avatar - white label
31. 12. 2012 14:54
Re: Nemohu jinak
>:-[] Otec (i jeho otec i otec mé matky) měli v životě naopak s komunisty velké problémy, jako by nestačilo, že je komanči sprostě okradli. Tatry "kádrováků" byly jiné (603, 613).
Tady je fotka zmiňovaného Tatrapalnu i s tehdejší SPZtkou:
[odkaz]
31. 12. 2012 15:31
Re: Nemohu jinak
Žádné auto za režim nemůže.

Ale STB v padesátých letech jezdila i v Tatraplánech a později v Sedanech (Š 1201).

Nepřijde mi vhodné obhajovat zde historii své rodiny navážno, zvláště jako reakci na zřejmý, dokonce i avizovaný, žert.

Jinak nic ve zlém, přeji ti hezkého Silvestra.
Avatar - white label
31. 12. 2012 17:10
Re: Nemohu jinak
Píšu snad někde, že ta auta mohou za režim???
No a..., to ti naopak přijde vhodné zde zmiňovat??? Mán se tě snad taky podobně naivně zeptat, jestli auta mohou za režim?
Mě zase třeba nepřijde vhodný jednoduchých způsob tvých narážek (typu Acylpyrin), ale respektuji, že je to tvoje věc/vizitka. Na ten "avizovaný žert" jsem v prvé řadě reagoval příslušným smajlíkem, nikoho tím primárně neobhajuji, píšu jen fakta, takže vhodnost toho co tady píšu, nech klidně na mě.
Jinak také nic ve zlém a šťastný nový rok a pokud možno více příspěvků/reakcí jako je ta ze 16:14. ;-)
31. 12. 2012 02:17
Re: Nemohu jinak
Souhlas. Všechna čest Tatře, ale DS nad ní jasně vyhrává. Tatra vypadá jako tank, DS je opticky lehký a když jel, díky hydropneumatickému podvozku jakoby letěl. A nezapomínejme na to, že pod super plochou nízkou kapotou je u DS náhradní kolo a plochý motor, který byl schválně zkonstruován tak, aby se tam vešel! Tomu říkám skloubení designu a funkce.
Krása DS nejvíc vynikne při srovnání s dnešními auty s tupými vysokými předky, přes které už skoro není vidět... K tomu zakrytá zadní kola, kterých se dodnes designéři bojí, i když prokazatelně tento prvek zlepšuje aerodynamiku. Prostě DS je špička nejen designu, ale i techniky. Neznám jiné auto, které by bylo tak progresivní.
31. 12. 2012 02:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 12. 2012 11:41
Re: Nemohu jinak
Jednoznačně. DS má švih a jasnou vyváženou a při tom střízlivou linii oproti oteklé těžkopádné T603. Není potřeba snad ani porovnávat detaily - bezrámová okna proti "odulým" ochromovaným oknům jejichž neladící zakulacení (poslední boční versus zadní) by bylo možné označit i za designovou chybu. Nadměrné množství chromu a pod.

I když zde jde především o design, ani koncepčním řešením se T603 nemůže porovnat s moderním řešením DS a nejen v té době. Nakonec čas ukázal, které řešení je životaschopnější. Totéž se týká použité techniky. Topení, pérování, chlazení, jízdní vlastnosti, provozní náklady, Cx (i když o málo), absence větracího okénka, ............. má u mě jasného vítěze - DS.
Avatar - Ada je zase tady
31. 12. 2012 00:31
Humanoid: zepředu, zezadu, zleva, zprava
Zboku vypadá lépe tatra, zpředu Citroen. Zezadu je to 1:1, negativem francouzského "zázraku" jsou šílené blinkry, umístěné typicky francouzsky na zcela nesmyslné místo. Naopak negativem Tatry byly na ten vůz trochu násilně naroubované ploutvičky, které k tomu designu nepatří.

Co se týká tvarů aut, můžete se zlobit, nesouhlasit, či demonstrovat, ale je to prostě tak, že předek vozu, aby se většině lidí líbil, musí mít humanoidní rysy, tedy především krásnou a sympatickou tvář. Každý divák očekává dva světlomety coby oči a dále ústa, nos, čelo. To všechno by mělo být symetrické a designově čisté. Vozy, které na tuto zásadu rezignovaly, jsou vždy hodnoceny jako ošklivé (Fiat Multipla, Nissan Joke, ale i "tříoká" Tatra 603). Maska musí vyjadřovat úsměv, případně nos s nosními dírkami. Pokud se tyto zásady nějak zásadně poruší, auto je obchodním propadákem.
Podobně je to s bočním pohledem - vůz by měl představovat klečící ženské tělo v hlubokém předklonu a hlavou položenou na a mezi složené ruce, které jsou až na zemi. Je to gesto hluboké pokory ženy před mužem, jejím vládcem. A opět: pokud tomu tak není, vůz je považován za designově nepodařený - viz například boční profil Touranu, nebo vozů Audi řady Q. Také proto jsou přijímány s e značnými rozpaky některé současné vozy vzhledu jako nedefinovaný "ocucaný bonbón", nebo "bramboroid". Takže jediná část vozu, která je pro designéra "čistým papírem" je záď. Nicméně i tady platí zákon symetrie a párových orgánů.

Pokud by na Zemi žily inteligentní bytosti, vypadající jako hmyz, auta by asi vypadala úplně jinak...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - VL4D
31. 12. 2012 01:26
Re: Humanoid: zepředu, zezadu, zleva, zprava
S tím předkem aut vlastně souhlasím, ale...

Zarazilo mě tohle - „Podobně je to s bočním pohledem - vůz by měl představovat klečící ženské tělo v hlubokém předklonu a hlavou položenou na a mezi složené ruce, které jsou až na zemi. Je to gesto hluboké pokory ženy před mužem, jejím vládcem.“

„gesto hluboké pokory ženy před mužem, jejím vládcem“ - Tohle má být recese? (Některé skupiny lidí se bohužel i na takové fráze mohou bavit). Nebo jak si to mám vysvětlit?
31. 12. 2012 02:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 12. 2012 12:47
DS vs. 603
bok - 603
předek - DS
zadek - DS
= DS 2:1 603 = DS je designový vítěz X volil bych Tatru čistě z toho důvodu, že je to české auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - woody-alien
31. 12. 2012 14:01
Rendez-vous s krásnou brunetou
Jsem mondénní švihák a holky na mě letí. To není vychloubání ale prostý fakt. Možná jsem trochu při těle a občas to přeženu s bižutérií, ale když se hodím trochu do gala a projdu se po bulváru ve svém parkově zeleném sáčku, děvčata na mě mohou oči nechat.

Jenže pánové, upřímně. Mě tyhle lascivní náctileté dívčiny v módních hadříkách ani trochu nepřitahují. Šanci má u mě jedině dáma světového stylu, která svou garderóbu nosí s nenucenou nonšalancí a patřičným sebevědomím. Ovšem najít takovou je práce hodná samotného Sysifa.

O to větší překvapení mě dnes potkalo poblíž soutoku Vltavy a Labe. Jen tak si ležérně kráčím a najednou to přišlo. ONA. Spatřil jsem ji a byl jsem ztracen. Tep mi vyletěl na 6000/min a v nitru žár roztočeného turba. Nemívám ve zvyku držet se zpátky, ale tentokrát jsem ji dlouho jen zpovzdálí sledoval. Lačně jsem se pásl pohledem na jejích bocích a rozkošném zadečku, kochal se každičkou křivkou jejího dokonalého těla a střemhlavě padal do hlubin jejích očí.

Když jsem se konečně uklidnil a sebral odvahu, vykročil jsem k ní a oslovil ji. Obavy z jejího nafoukaného chování záhy vzaly za své a čas kolem nás plynul jako voda. A její překrásný hlas zněl jako by se osm hlasů spojilo v jediný, ten andělský.

Zamiloval jsem se. Její jméno je....ale ne, vždyť vy ho znáte a jistě mě chápete. ;-)

[odkaz]

V galerii ještě pár dalších fotek. V tomto duelu se sešla dvě mimořádná auta a byť souhlasím s mnoha argumenty ve prospěch DS, setkání s T603 je pro mě vždy zážitkem. :yes:
Rozbalit vlákno
8
31. 12. 2012 14:29
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
Nechci se tě dotknout, ale vem si Acylpyrin a vypoť se. Asi jsi chytil GTI-virus. :-)

A dnes pij už raději jen čaj. :-)
Avatar - white label
31. 12. 2012 14:56
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
Naopak, konečně něco delšího, co se dá číst..., klidně zkus něco podobného napsat třeba k DS, stejně rád si to přečtu... ;-)
31. 12. 2012 15:21
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
Nemám tyto ambice ani náhodou. Právě délka mně vadí, rozvleklé romantické tlachy mi sem jaksi nezapadají, evokují mi z 95% zbytečné a rozsáhlé tlachy jednoho zdejšího agresivního "mistra pera". Mám raději krátké přesné glosy, postřehy a zkušenosti, když je v nich i vtip, tím lépe.
Ale každý má rád něco jiného.

To, co jsem chtěl k těmto autům já napsat, je v 11:41.
Avatar - woody-alien
31. 12. 2012 16:00
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
No tak jsme prostě každej jinej...Někdo míří "rovnou na dělohu", někdo má tendence šeptat to Roxaně pod balkónem ústy Kristianovými. Nemusíš hned tahat Acylpyrin. ;-)
31. 12. 2012 16:14
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
Inu dobrá. Budu tedy dávat větší pozor, jestli náhodou také nezaslechnu stříbrný vítr jako Ratkin. :-)
Avatar - woody-alien
31. 12. 2012 17:07
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
:-)
Avatar - white label
31. 12. 2012 17:10
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
:yes: ;-)
Avatar - white label
31. 12. 2012 14:55
Re: Rendez-vous s krásnou brunetou
:yes: ;-)
1. 1. 2013 16:17
Co se mě týká
Tak je jasným vítěz 603. Zvuk vzduchem chlazeného motoru je nádherný celkový vzhled auta bez rušivých elementů. DS taky není k zahození, ale jediné co se mi líbí na DS víc jsou ve své době natáčecí světlomety.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
4. 8. 2014 17:53
Re: Co se mě týká
natáčacie svetlomety dostal Citroen DS až v roku 1967, po facelifte - keď už boli reflektory schované pod krycím sklom.
1. 1. 2013 17:41
Happy Journey
Jen pro případ, že by někdo neznal: Promo video z roku 1962.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0