:yes::yes: tak tak....spíše to bude tím...ikdyž jít na USA trh bez automatu :-) A halvne...začíná nám zbrojení v převodovkách. Ford s GM vyvýjejí 9ti a 10ti stupnove automaty...tak to jsem zvědav >:D
Skoda, ze nemuzu najit muj prispevek pred asi 3mi lety, kde jsem predpovidal honbu za kvaltama v prevodovce - a to ciste z duvodu marketingu. Vsak se to i v textu primo pise..
Tvoj nazor je tu kazdemu dobre znamy :-)
Preznackovanie hotovych amerik a spolocny vyvoj s povacsine americkou technikou a talianskym dizajnom su dve rozdielne veci.
1) na to vzít platformu Fiatu, udělat na toakroroesrii itlaskéhostřihu a interiér nemá fiat peníze
2) udělat chrysler v itlaksém kabátku a chtít ho prodávat v USA můžou prubnout, ale bude to propadák roku
Takže jim nezbyde než dá lepit znáčky aby něco prodali aspon v usa, který je pro ně ted mnohem zajímavěšjí a prioritnější než ten evropský trh.
Já bych to teda klidně "překousnul". Mně se to opravdu docela líbí. Otázka je jaká bude realita a snad Lancii trochu víc odliší od Chryslerů. Však se uvidí.
No nevím, jestli si Dodge Dart kupuje někdo z "fandovství" to je asi podobné, jako kdby něco vadilo "fanouškům" Dacie. V USA je to levné auto na spodní hranici nabídky. Design, já vím, je věc subjektivní, ale ve své třídě je to asi nejhezčí auto. A konečně potom co Chrysler v této třídě vyráběl ať už to byl Omni (fanouškům asi nevadilo, že je to Simca s převodovkou z Golfu) nebo Neon (zajímavý design, nízká cena, ale vedle evropských a japonských aut naprostý low end) a konečně Caliber (opět zajímavý design, ale tak okradené a hanebně smontované auto už jsem dlouho neviděl), má nyní Chrysler vcelku solidní auto bez zvláštních slabin anebo podivností. Navíc se pořád zapomíná na to, že to byla loňská novinka, že to bude chvilku trvat než se na trhu uplatní a že stále roste počet modelů a navíc ze všech novinek roku 2012 měla nejstmější nástup: [odkaz] Takže ačkoliv ti kooperace Fiat/Chrysler nemusí jít pod nos, tak je pláč asi jediné co proti tomu můžeš dělat. Osobně jsem radši že to dopadlo takhle, než jiné varianty jak to s Chrysler Group mohlo dopadnout: 1) bankrot, 2) vstupuje VW, 3) vstupuje čínský investor
4) vstupuje us vláda, poskytne stejné peníze jako poskytla fiatu a pod vedením schopných manažerů to sodáhne stejné prodejní výsledky jako pod fiatem
Neon byl velmi úspěšné auta, prodával se dobře v USA i na dalších trzích.
U Caliberu byl ošklivý interiér.
Zas byl prodejně úspěšný v Evropě.
Ve své třídě nejhezčí auto, vtip roku, je to tuctová plečka s designem průměrného japonce/korejce, an tom autě není designově nica maerického ani itlaskéhoho, je to tuctový unylý rejžožrout, zvláště ta základní verze s obyřejnou maskou.
4) Vláda nikdy není dobrý manager... Budeš stejně potřebovat partnera na sdílení součástí menších vozů a tady zbývá už jen Mistubishi - jako celá 80. léta, Hyundai jako v Mexiku anebo Nissan opět Mexiko, anebo Cherry se kterým se podepisovaly smlouvy těsně před tím než vstoupil Fiat. A to je mi z tohohle výběru ten Fiat fakt nejmilejší. A hlavně, když jsi takový obránce původnosti Dodge, proč jsi nešel na barikády před nějakými 5 - 6 lety, kdy se prodávalo tohle: [odkaz] možná jen proto, žes o tom neměl ponětí...
Neon se výborně prodával v USA (možná Kanada a Mexiko) ve zbytku Světa úspěch neměl, protože asijské ani korejské konkurenci nesahal ani po kotníky, to nevyčítám, to konstatuju. V USA tohle auto plní úplně jinou roli než by plnilo třeba v Evropě. V USA je to low endové auto pro nenáročného zákazníka, jen je prostě větší než podobná auta v evropě nebo Asii. V Evropě něco podobného, tedy že levné auto nemusí být jen miniaturní vozítko, známe teprve s příchodem Logana.
Caliber má ošklivý interiér a i jinak je to auto okradené, ušetřené, hanebné. Je to škoda, protože exteriér byl povedený, možná lépe řečeno jiný. Prodejně úspěšný v Evropě dvakrát nebyl, za cenu Caliberu bylo k mání jakékoliv jiné "kloudné" auto. Sám jsem o Caliberu uvažoval a byl jsem velmi velmi zklamán.
To že se ti Dart nelíbí neznamená, že je ošklivý, není. Jmenuj mi jiný malý sedan, který je hezčí - Jetta? Toyota Corolla? Nissan Sentra? Ford Focus? ...
Však já nikde auta vzniklá ve spolupráci s Mitsubishi neobhajuju.
Přelpené Hyundae se prodávaj jen v Mexiku.
Když uměl samotný Chryslerr vyprodukovat Neon, uměl by uděla i nstupce Neona. Pomoc s paltformou od Mitsubihi by problém nebyl.
Jistě neon byl entry model pro studenty, mexičany, chudé ale jako tkaový byl oblíben a splnil svojí roli, a tuneři a závodníci zas měli v oblibě model SRT-4. A s Neony se jezdily i amatérské závody
Ano, je to otázkou vkusu, mne se líbí ameriky z 90tek, ale ty nové.. asi bych si nevybral, navíc sem v nějakých seděl (Dodge Caliber a jeste nejaky sedan od Dodge) a i v interiéru to byla bída na úrovni korejského auta před 5ti lety. Neřikám, že sou špatný, jen se mi nelíbí a nevybral bych si je, ale Dart bych rád viděl naživo, přijde mi zajímavý :-)
edit: vybral, ale ne v této cenové. Challenger nebo Camaro se mi líbí moc :)
:yes: Já abych byl upřímný, rádši bych se projel v nějakém starším modelu. Třeba Cadillac Eldorado nebo Seville z 90tek. Popřípadě i Chrysler LHS z té doby :) To byly parádní auta :)
Tak tohle už jsou fakt ukrutný žvásty někoho uskřinutýho. Zatímco předchozí Jeepy všechny oplývaly nadměrnou krásou... Např Jeepster Commando, Cherokee/Liberty KJ s myckeymousovským ksichtíkem to byla taky designová ikona anebo poměrně aktuální Compass před FL, který snad nezaslouží jakýkoli komentář. Podle mých renderů [odkaz] to bude moderní SUV, protože současné podání KK už se přežilo. Taky bych měl radši něco jako Cherokee XJ, hranaté, nízké, kompaktní, obratné.... Ale bude SUV... Trh si ho žádá.
Ty prostě jen plácáš. Nepíšu Commander, píšu Jeepster Commando, to že to auto nepamatuješ a nevíš která bije neznamená, že to nebylo ošklivé auto. A Cherokee/Liberty řady KJ bylo také poměrně nevzhledné cosi, kdysi tady někdo řekl, že to vypadá jako nákladní Twingo. Kvůli designu taky padly prodeje v Evropě, narozdíl od předchůdce XJ, který vypadal normálně tohle nikdo nechtěl.
Už to čtu, tak za dva roky: Vzhledem k průběhu točivého momentu jsme mohli snížit počet převodů na sedm. Ušetřili jsme hmotnost, tím snížili spotřebu a díky zmenšení je lepší rozložení váhy. >:D .
No co, koncern nám teď taky klavíruje do hlavy, že řemen je pevnější než řetěz a to že se říkalo předtím o řetězech jsou báchorky.