tak se mi design škodovek docela líbí , čisté , jednoduché nestárnoucí linie , fakt pěkný . Co mi ale vadí a proč bych nad koupí Škodovky váhal , je tvrdé naladění podvozků . Konkrétně u Rapida a i nový Octávky , jel jsem si je projet a na cestě která by se ještě dala označit za docela slušnou jsem cítil každou díru , každou záplatu na silnici , každou nerovnost . Ty auta se prakticky pořád otřásaly na nerovnostech a ty pohyby se přes tuhé polstrování přenášely až do těla . Ten den a na stejné trase jsem si tenkrát projel i Peugeota 301 a kvalita jízdy se prostě nedala srovnávat , ty samý nerovnosti Peugeot krásně vyhladil a plavně přeplul . Stejně tak plavně a přitom jistě se chová i můj Peugeot 406 a stejně jezdí i sousedovo Laguna II , takže ať ve Škodě netvrdí že to nejde , jen chtít Možná kdyby Škodovka nabízela , třeba i za menší příplatek konfortní nastavení podvozku tak bych o Škodovce uvažoval , ale takhle , sorry ale ne !
Rapid SB má být trochu měkčí než liftback, prý si na to zákazníci stěžovali. Je pravda, že Rapid je tvrdý, na nerovnostech to zamrzí, ale na druhou stranu na dálnici při 160km/h nebo na kvalitním asfaltu obecně je jízda o něčem jiném než tito měkčí francouzi :-)
no zase nedělej, že Rapid musí jezdit po superhladkym povrchu :-) Po tankodromu se s Rapidem jede hůř, ale já to překousnu, když jedu mimo město rychleji, stabilita je k nezaplacení :-) To tihle francouzi nemají a to vím o čem mluvím - měl jsem Logana ;-)
Na fotkách se mi líbí a je pravda že Spaceback má mít měkčí naladění a dost much vychytali. Mě by spíš odradila šířka interieru a bubnové brzdy. Taky nejsem zrovna nadšený z neestetického prolisu na zadním víku.
Asi tak. Dřív jsem měl bubny, teď mám kotouče, že by auto líp brzdilo jsem nezaznamenal. Jediný rozdíl je, že díky tomu, že zadek brzdí asi 30 procenty celkovýho brzdnýho účinku, tak zadní kotouče docela vesele rezaví. Pokud totiž někdo nejezdí brzda plyn. tak se ani pořádně nezahřejou.
Šířka interiéru je bohužel nemocí všech škodovek... Všechny rozměry nadprůměrné třídě, ale šířka vždy podprůměr ;-\ I když upřímně, zas tak omezující (nejedeš-li v pěti) to není. Ale MPV je MPV... Za ty prolisy jsem rád, i když pěkné nejsou. Je to totiž něco originálního, co Škoda potřebuje, takový její "ledvinky". Ale je potřeba něco takto osobitého vytvořit i vepředu, křídlovitá maska je příliš nevýrazná
Píši o dnešní akci Hyujinday a jejich srovnávačce se Škodou. Jak správně předpokládám, tak basmati klub bude hýkat nadšením. >:D O vyznění celé akce spekulovat nebudu. Prosťáček si zahýká a spousta dalších v autosalonech Hyujinday zjistí, že Škoda vůbec není špatné auto >:D
Před týdnem dal soused protiúčtem tři roky starou Kia ceed a přijel novou Octavií. Ohledy na sedum vůbec nebral...
Tohle nevyšumí, porovnávací reklama, to je tenký led i pro řádově jednodušší výrobky. Už vidím ty skryté spy-kamery, na nichž uvidíme umulousanou oslavu silných korejsko-nošovických pravých českých hřebců, proti mladoboleslavským "přiopilým pivovarnickým valachům."
Avšak, přejme jim to, ostatně pokud si chce někdo vybudovat renomé na tom, že bude tvrdit, že tohle není reklama, nýbrž rozšíření nabídky, možná tím osloví nějakého prostého hejhulu z hor. Čas ovšem pracuje výhradně pro ty, co dělají reklamu méně driáčnicky, zato nabízí fortelné zboží.
Zkoušeli to v raichu a jako referenci dávali VW, ale mělo to opačný efekt - Hjondéé prodalo méně a VW více.
Tak to přesunuli k nám.
Myslím, že jediná evropská země, kde to má šanci na úspěch je...Rumunsko >:D >:-[]
Ano Bobe a co třeba srovnávací testy?Co když je testér úplatný a vyhraje ten kdo platí víc?A vůbec veškeré testy a možnosti porovnání výrobků?A co takhle zakázat konkurenci?
Na konkurenčním boji vždy vydělává zákazník,tak jen do toho :yes:
To hoši nedomysleli, existují prodejci, kteří mají na jedné ulici vedle sebe salon Škody a hned vedle Hyundai. Myslím, že třeba takový Amond na Kladně si právě zamnul ruce, půjčí sám sobě jednu Octu a jednoho Rapida, od centrály Hyundai vyfasuje 40 táců, ty dá jako slevu na ty dvě Škodárny a všichni budou vysmátí. Pan V. dokonale ukázal svou úroveň a neprůstřelnou noblesu zde na auto.cz v online rozhovoru v přímém přenosu, nyní jen dokazuje, že ten rozhovor nebyla chvilková slabost. :-)
Ako majiteľovi Hyundaiu je mi z takéhoto postupu divne,ba možno až trápne. Ak u niekoho absentuje sebareflexia (viď tu zverejnený online rozhovor) a zdravý rozum spolu so schopnosťou vystupovať inteligentne, na úrovni a podľa toho ovplyvňovať vnímanie značky, to všetko navyše osobe na "rozhodovacích" pozíciách, v praxi to potom vyzerá podobne ako v uvedenom odkaze...
Na druhej strane aj vyjadrovanie toho, kto poukazuje na takéto excesy by mohol mať určitú mieru objektivity, aby potom nebol obvinený práve z nadržiavania tej-ktorej strane a jednoduchšieho myslenia...
Otázkou však je, či tákáto porovnávacia reklama je vôbec prípustná? Podľa slovenského právneho poriadku (sorry guys, teraz sa mi to nechce hľadať u vás :D ale zase [odkaz] ), konkrétne podľa účinného zákona o reklame (presnú citáciu vám nebudem vypisovať)
(1) Porovnávacou reklamou je reklama, ktorá priamo alebo nepriamo označuje iného súťažiteľa alebo jeho produkty.
(2) Porovnávacia reklama je prípustná, ak
a) porovnáva tovary, služby alebo nehnuteľnosti, ktoré uspokojujú rovnaké potreby alebo sú určené na rovnaký účel,
b) objektívne porovnáva jednu alebo viac konkrétnych, typických, podstatných a overiteľných vlastností tovarov, služieb alebo nehnuteľností, vrátane ich ceny; pri tovaroch s označením pôvodu4) porovnáva iba tovary s rovnakým označením,
c) nediskredituje ani nehaní ochranné známky, obchodné mená, ďalšie rozlišovacie znaky, tovary, služby, činnosti alebo okolnosti súťažiteľa,
d) nevyužíva nečestne výhodu dobrého mena ochrannej známky, obchodného mena alebo iných rozlišujúcich znakov súťažiteľa alebo označenie pôvodu konkurenčných produktov,
e) nepredstavuje tovar alebo služby ako napodobeniny alebo kópie tovaru alebo služieb označených chránenou ochrannou známkou alebo obchodným menom,
f) nevyvoláva zámenu medzi obchodníkmi, medzi objednávateľom reklamy a súťažiteľom alebo medzi ochrannými známkami, obchodnými menami, inými rozlišujúcimi znakmi, tovarmi alebo službami objednávateľa reklamy a súťažiteľa,
g) NIE JE KLAMLIVÁ,
h) JEJ SÚČASŤOU NIE JE NEKALÁ OBCHODNÁ PRAKTIKA
Klamlivou reklamou podľa Obchodného zákonníka je reklama (...) ktorá uvádza do omylu alebo môže uviesť do omylu osoby, ktorým je určená alebo ku ktorým sa dostane, a ktorá v dôsledku klamlivosti môže ovplyvniť ekonomické správanie týchto osôb alebo ktorá poškodzuje alebo môže poškodiť iného súťažiteľa alebo spotrebiteľa.
Za nekalú obchodnú praktiku sa vo vzťahu k porovnávacej reklame vzťahujú ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa, kde za nekalú obchodnú praktiku sa považuje najmä klamlivé konanie a klamlivé opomenutie (...)
(1) Obchodná praktika sa považuje za klamlivú, ak zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť, že spotrebiteľ urobí rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil, pretože obsahuje nesprávne informácie a je preto nepravdivá, alebo AKÝMKOĽVEK SPôSOBOM UVÁDZA DO OMYLU ALEBO MôŽE UVIESŤ do omylu PRIEMERNÉHO spotrebiteľa, a to aj ak je táto informácia vecne správna vo vzťahu k
a) existencii výrobku alebo k povahe výrobku,
b) hlavným znakom výrobku, ako sú jeho dostupnosť, výhody, riziká, vyhotovenie, zloženie, príslušenstvo, servis zákazníkovi po predaji výrobku a vybavovanie reklamácie, výrobný postup a dátum výroby alebo dodávky, spôsob dodania, účel použitia, možnosti využitia, množstvo, špecifikácia, jeho zemepisný alebo obchodný pôvod alebo očakávané výsledky použitia, alebo výsledky a podstatné ukazovatele skúšok alebo kontrol vykonaných na výrobku,
d) cene alebo k spôsobu výpočtu ceny alebo existencie osobitnej cenovej výhody,
e) potrebe servisu, náhradného dielu, výmeny alebo opravy,
Zaujímavým bodom je aj tento
(4) Za klamlivé opomenutie sa tiež považuje, ak predávajúci skrýva alebo poskytuje nejasným, nezrozumiteľným, viacvýznamovým alebo nevhodným spôsobom podstatné informácie uvedené v odseku 1, alebo neoznámi obchodný účel obchodnej praktiky, ibaže je zrejmý z kontextu, pričom v dôsledku klamlivého opomenutia priemerný spotrebiteľ prijme rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neprijal.
Na koniec je potrebné povedať, že niektoré porovnávacie reklamy najmä z USA majú istý štýl, lenže takého hry so Škodou, najmä v Českej kotline, spôsobujú rozhodne iné pocity ako pobavenie... [odkaz]
... ale jsem zvědav na realitu. Auta v základu jsou děs u každé značky, ale u škodovek je to vidět dvakrát tolik. Vidět Octavii v plné polní, s LED a spol. a v modrý metle je požitek. Ale vidět ji na plechu v šedý je skoro k pláči a přitom ta cena je docela nadstrčená... Mno, Rapid je auto k užitku a né parádě. Ten nový HB se mi líbí a jsem zvědav, zda na silnici bude vypadat důstojně, či zmizí v davu...
večný spor - škodovkári a tí druhí.
spaceback je retenčný voz na majiteľov fabia 1 (hlavne combi), preto aj ten vzhľad. v každom prípade, v takej "plnej poľnej", ako je prvok presklenenej strechy a piatych dverí nebude zadarmo. k dispozíci s vysokou pravdepodobnosťou bude asi až vo verzií Ambition plus a nebude určite ze menší príplatok, ako 20k Kč.
môj názor na tento model je, že nemá význam zaň zaplatiť viac, ako 350k-375k Kč. v tejto cene sa dá už kúpiť technologicky výspelejšia Octavia či iné konkurenčné vozy.
I přes to bude mít první HB v nižší střední od škodovky úspěch. Na rozdíl od Rapida LB nebude ukusovat prodeje Oktávě a naopak bude sahat po zákaznících odjinud... Snad ne po zákaznících Fabie, to by tomu Škoda dala, kanibalizovat se...
Ono je to plus mínus tak, ako píšem. Nová Fábia bude dizajnovo "športovejšia" (oproti terajšej), bude teda orientovaná na mladých vodičov. Rapid vsádza na vekovú kategóriu 35+, teda majiteľov prvej generácie Octávie a Fábie. Spokojných zákazníkov, čo chcú po rokoch nový voz a chcú pomer výkon/cena. Týto zákazníci v princípe nebudú moc pozerať po inej značke.
Pozrel som sa ("narýchlo"), čo sa dá kúpiť v nižšej strednej triede v cene 350-375k. Kč. Ak sa nebudem pozerať po kórejských a francúskych vozoch a ani po "výpredajoch", v tejto cene sa dá už kúpiť napr. Toyota Auris, Seat Leon, Opel Astra.
Můj děd má stejné myšlení... Měl fanouša, teď fábku I. a kdyby měl koupit nové, šel by asi opět do fábky... Prostě vyrostl na Škodovce a za plot ke konkurenci by ani nekouknul. I Rapid se mu líbí... starší lidi holt chtějí "klidné a nevyzívavé" auto a to je fakt, který škodovce drží české prodeje + tedy flotilové oktávy :-)
Mimochodem Auris v kombajnu je slušný auto :yes: I ta Astra se zdá lepší koupí...
No, Style Plus ako akčný model (po roku) má cenovku "od 329k. Kč". Pozerajúc video, výbava je plus mínus rovnaká. Navyše je panoramatická strecha. Teda, ak bude už od začiatku "akčný model", cenovka bude mierne vyššia - "od" 349k. Kč. A keďže od začiatku akčný model nebude, cenovka za automatickú klímu, čierne disky, xenony - 369k. Kč.
ktora je nezmyselne draha a zbytocne obrovska v ramci svojej triedy a postavenia
spaceback je pekne , velmi pekne auto.... D stlpik a aj ten zadny previs mi pripomina staru fabiu kombik.... ale to je ok.... lebo to bolo pekne spravene kombi :yes:
som zvedavy na nabeh spacebacku a celkovo na predaje oboch rapidov ... nech mi nikto nevravi ze stale je predaj octavie slabsi preto ze sa caka na nove verzie..... ono rapid octaviu dost poziera ci sa to niekomu paci alebo nie a zvlast napr u nas na slovensku uz clovek stretne rapida ovela skor ako novu octaviu
A ty jsi se díval? Prodeje jdou dolů mílovými kroky. Naopak Rapid nahoru. ;-) Jako služební auto se více kupují korejci či VW a obyčejní smrtelníci zjistili, proč s sebou vozit tolik vzduchu, když Rapid mi do práce postačí...
Myslíš, že v škode sú tak blbí aby pochovali svoj kľúčový model? Octavia je teraz novinka, môže si dovoliť vyššiu cenovku, tak prečo by ju predávali lacnejšie?
Mňa by skôr zaujímalo ako to bude pri novej Fabii. Predsalen, Rapid bude vo verzii liftback, hatchback, medzičasom asi aj kombi... Ich cena už tiež zrejme klesne oproti dnešku, tak Fabia bude musieť byť ultra low cost, alebo naopak niečo viac ako Rapid.
tak dnes jsem viděl Spaceback poprvé naživo - sice jen sociální edici, ale musím uznat, že vypadá velmi povedeně. Skutečně to svádí napsat - jak blbě vypadá sedan, tak dobře vypadá spaceback....
Musím uznat, že tohle je opravdu krok správným směrem......
A Škodovko - když už jsi se na tuhle cestu dala - dej tomu prosím nějaký pořádný benzínový motor s vhodným výkonem a kroutícím momenkem, přičem okořenění pohonem na všechna čtyři by také přišlo vhod...... pak to bude velmi, ale velmi "přítulné" auto.....(ne, že by teď nebylo, ale.... ;-) )
1,2 tsi, klima, tempomat, dohodnout rozumnou slevu, a jako startovací auto pro mladý pár je to ideál, větší než městský skokan jak reálně tak dojmem, a s pěknými koly a dobrou barvou umí vypadat hodnotněji než někteří, např. francouzští, matadoři nižší střední. :yes:
Vyzerá to dobre. Po novom krajší dizajn (mám radšej hatch ako sedan/lift.), nad zadnými sedadlami vyššia strecha, Možnosť pridať viac skla a vychytané niektoré muchy. Je to taký dôstojný low cost Sportback. Teším sa na živé stretnutie vo Frankfurte. :yes:
Už dlouho mě tak nezaujalo nějaké propagační video, naposledy snad BMW X1. :yes:
Co se týče auta - Spaceback jsem ještě neviděl tak těžko říct, obecně jsem příznivec liftbacků a Rapid není výjimkou, nicméně Spaceback s panoramatickou střechou zjevně také nevypadá vůbec zle.
1) nevím proč tu vyjmenováváš verze Favorita
2) Lidlline má být nějaká narážka? Až všechny supermarkety v ČR dorovnají kvalitu neznačkových potravin na úroveň Lidlu ubude nám 90% srágor na trhu :-)
u nas je lidl samý šit z polska...dostat sa na kvalitativnu uroven minimalne SVK a CZ vyrobcov je uz pri dnesnych hygienyckych standardov nasich krajin skoro nemozne...pokial si myslis opak,nech sa paci!