Chevrolet přiveze na autosalon do New Yorku avizovanou novinku: faceliftovaný Cruze coby sedan. Globální druhá generace se ukáže na jiném místě: v Pekingu.
No po faceliftu je to moc hezké vozeň. Možná opravdu trochu škoda. Možná by bývalo stačilo Opel přeznačkovat ....... Vůbec si nejsem jist že Astra může Cruze nahradit .......
Škoda to je, neni to kdovíjakej hit, ale určitě vzhledem neudělá ostudu. Nicméně osobně by mne vůči konkurenci musel přesvědčit něčím jiným, než vzhledem. Ten je průměrný.
No, já ten pocit mám, tak mi poraď: za rok mi končí leasing na stávajícího Cruze a nevím, co pořídit. Musí to být koukatelné, nesmí to mít pod kapotou oturbíčkovanou mr.dku a musí to být sedan.
První podmínka vylučuje cokoliv od VW, druhá zbývající evropskou produkci. Zbývá už snad jen Mazda 3, která je ale cenově jinde. Pro mě neřešitelný :-((
Elantru uz nekupi... C Elysee, Logan ani 301 nie su a nikdy neboli pre Cruze konkurentom. Napada ma maximalne tak Renault Fluence a ako si pisal opel Astra sedan.
Přesně, C-Elysee a 301 jsou menší, Elantra se již nedováží, renaulty se mi líbí, ale Fluence moc ne, Astra sedan je dražší, to je obdoba Mazdy 3, Lancer je již za zenitem, o tom jsem se rozhodoval se stávajícím Cruzem. Uvidíme, co vymyslí Nissan a snad jen jsem zapomněl na Corollu, ale i ta je cenově jinde a to už raději Mazdu. Takže skutečně není čím ho nahradit. Nebo si ho nechat dovézt :-)
Možná nás bude víc a nějaký dovozce - třeba denker - ho začne vozit ve velkém ...
No ale vidíš, že sedanů s atmo benzínem je v nabídce ještě pořád docela dost, zvlášť když v Evropě v této třídě jedou hatchbacky, crossovery nebo kombíky.
To, že je Evropa v této třídě "postižená" hatchbacky, mi problém nevyřeší.
Chci sedan, nikdy jsem do něj nepotřeboval dát nic, co by se tam nevešlo. Ledničku kupuji jednou za osm let a ještě mi ji doveze obchod. Pro ostatní je přívěs.
Navíc:
- při otevření kufru v létě nevyvětrám chlad z klimatizace, v zimě teplo z topení;
- nemusím při otevření nacvičovat dva kroky od auta, dva kroky k autu;
- nepodělá se vzpěra a není s ní problém ani v mínus třiceti;
- a vypadá jako celé, dospělé auto.
Kdo chce hatch, ať si ho koupí, já mám víc než dost důvodů pro sedan.
No tak si jej kup, nabídka je opravdu široká, cenové spektrum taktéž. Vysvětlovat, proč je pro tebe sedan lepší, nemusíš, tvé důvody docela chápu a zároveň jsou mi šumák. Že nad ostatními auty ohrnuješ nosem, to už není problém slabé nabídky.
přesně ten pocit mám. Stačí chtít v této třídě sedan a pokud z nějakého důvodu nechceš Jettu (třeba proto, že je drahá), pak v podstatě nemáš z čeho vybírat. Fluence na tom je podvozkově hůř.
mas tu lancer sedan no a potom snad fluence .... jetta... nova M3 sedan, corolla .... a tusim na slovensku mame aj astru sedan ale je pravda ze je toho malo.... kedysi bolo viac sedanov ( civic, almera a podobne )
I když vyřadíš z výběru Fluence (a taky c-elyssé, 301, Logan), pořád máš Corollu, Astra, Lancer, Mazda 3. Co víc si přát, obzvlášť když tady sedany v této třídě vůbec nefrčí.
edit: Ještě mě napadá Linea, jde koupit?
Linea je jen chrochták, C-Elysee, 301 a Logan jsou menší, ty nepočítej.
Fluence má slabší podvozek.
Lancer je mimo, to je už nyní výběh a za rok? To by musel mít nástupce a o tom nevím.
Astra, Corolla a Mazda 3 jsou dražší, s 1.6 nad 350 tis..
Stále jsem nenašel náhradu - sedan 4,5-4,7 m, atmosféra, do 300 tis. :-(
Je to až neskutečný rozdíl. Cruze má podvozek Astry s tím, že má o nějaké desetikilo míň. Zatáčky vykružuje jako na kolejnicích. Fluence je takový, takový francouzsky žoviální, mírně se nakloní, prostě je to spíš jako obout si domácí bačkory a v nich si sprint netroufneš. To nemyslím zle, to nemusí být nutně špatně, jen mi to tolik nesedí.
Co je ale naprosto super, je hydralický posilovač řízení. To je sice "stará škola" a vezme si nějaké deci navíc, ale to musí zažít!
souhlas, světla jsou slabinou Cruze. Celkově aktuální podoba podle mého sedne vozu lépe, ale ani tohle nevypadá zle. Evropě už to ale může být dost jedno. Bohužel.
Opravdu je smůla, že Chevrolet, když už z něj konečně něco vytvořili a nabízí zajímavé modely i pro Evropu, v Evropě končí.
Je paradoxní, že úspěchy u nás zažíval v době, kdy se tu plácal v korejském dědictví. Opravdu škoda. Cruze bude scházet, ne těm, co dostávají služební Octavie, ale těm, kteří kupují auta do rodin :-!
cruze je velmi zaujimave auto suhlas... je skoda ze chevy odchadza prave v case ked sa nam zabehol cruze kombi, ked prisiel novy trax .... tie auticka su fakt slusne a je skoda ze sa im akosi nedoprialo ostat v eu.... mne bude chevy aj docela chybat a myslim ze aj majitelom sparkov, avea, orlanda tiez .... zrejme majitelia chevroletov asi nebudu nadseni z odchodu znacky z eu ;-\ ...