Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia III Combi: Nejvýkonnější verze stojí 306.900 Kč

Po včerejší ochutnávce přinášíme kompletní ceník Škody Fabia Combi. Nejvýkonnější provedení stojí 306.900 Kč.
Zpět na článek
30. 10. 2014 11:26
30. 10. 2014 11:27
30. 10. 2014 11:31
30. 10. 2014 11:35
30. 10. 2014 11:46
30. 10. 2014 12:07
30. 10. 2014 12:15
30. 10. 2014 18:28
30. 10. 2014 18:32
30. 10. 2014 20:24
30. 10. 2014 20:34
30. 10. 2014 20:40
30. 10. 2014 20:45
30. 10. 2014 20:56
30. 10. 2014 20:59
30. 10. 2014 22:03
30. 10. 2014 11:29
30. 10. 2014 12:22
30. 10. 2014 16:59
30. 10. 2014 20:01
30. 10. 2014 13:12
30. 10. 2014 13:52
30. 10. 2014 14:18
30. 10. 2014 15:59
30. 10. 2014 17:00
30. 10. 2014 20:02
30. 10. 2014 23:02
30. 10. 2014 16:27
30. 10. 2014 12:19
30. 10. 2014 12:23
30. 10. 2014 13:03
30. 10. 2014 13:06
30. 10. 2014 13:09
30. 10. 2014 13:21
30. 10. 2014 15:39
30. 10. 2014 19:31
30. 10. 2014 15:37
30. 10. 2014 15:50
30. 10. 2014 16:33
30. 10. 2014 16:36
30. 10. 2014 19:33
30. 10. 2014 17:04
30. 10. 2014 17:06
30. 10. 2014 17:12
30. 10. 2014 17:14
30. 10. 2014 17:54
30. 10. 2014 19:35
30. 10. 2014 13:45
30. 10. 2014 14:04
30. 10. 2014 14:16
30. 10. 2014 14:23
30. 10. 2014 14:31
30. 10. 2014 15:32
30. 10. 2014 16:14
30. 10. 2014 16:18
30. 10. 2014 16:21
30. 10. 2014 16:27
30. 10. 2014 16:56
2. 11. 2014 18:06
30. 10. 2014 19:05
30. 10. 2014 19:12
30. 10. 2014 19:21
30. 10. 2014 19:23
30. 10. 2014 19:32
30. 10. 2014 19:36
30. 10. 2014 19:52
30. 10. 2014 19:56
2. 11. 2014 11:23
30. 10. 2014 19:51
30. 10. 2014 20:12
30. 10. 2014 20:16
30. 10. 2014 20:22
30. 10. 2014 21:00
30. 10. 2014 21:04
30. 10. 2014 21:11
30. 10. 2014 21:14
30. 10. 2014 21:14
30. 10. 2014 21:19
30. 10. 2014 21:36
30. 10. 2014 21:43
2. 11. 2014 11:27
2. 11. 2014 11:44
2. 11. 2014 13:32
30. 10. 2014 21:08
30. 10. 2014 21:18
30. 10. 2014 21:11
30. 10. 2014 21:23
30. 10. 2014 21:44
31. 10. 2014 08:48
31. 10. 2014 18:19
31. 10. 2014 18:17
1. 11. 2014 09:29
1. 11. 2014 21:30
30. 10. 2014 21:27
1. 11. 2014 09:32
2. 11. 2014 11:22
30. 10. 2014 21:38
30. 10. 2014 21:45
31. 10. 2014 07:18
31. 10. 2014 18:08
1. 11. 2014 22:37
Avatar - grifith
30. 10. 2014 11:26
PROČ?
Přemýšlím, zda-li nebylo možné spojit tento dnešní výplod se včerejším článkem? Asi šlo, že ano, ale pak by bylo méně opravdu "kvalitních" článků. Ale co, berme to tak, že z něčeho být živi musíte...
Rozbalit vlákno
45
Avatar - Honza Mička
30. 10. 2014 11:27
Re: PROČ?
Dobrý den,

nešlo, protože včera nebyly kompletní ceny k dispozici ;-)
Avatar - grifith
30. 10. 2014 11:31
Re: PROČ?
Aha, chápu, problém s připočtením částky deset tisíc je vcelku složitý ;-)
30. 10. 2014 11:35
Re: PROČ?
To sice není, to by určitě zvládli, ale ne vždycky platí, že se příplatek vztahuje na celou nabídku. Většinou za dražší výbavové stupně se připlácí víc. A to se netýká jen politiky Škodovky.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 11:46
Re: PROČ?
Včerejší článek byl jasný, příplatek za kombi verzi je deset tisíc a ne nějaké rozmezí. Za dražší výbavové stupně se připlácí víc? Jak tomu mám rozumět? Jako že v kombi verzi bude jednotlivá výbava nejen dražší o příplatek za kombi, ale ještě tam bude něco navíc?
30. 10. 2014 12:07
Re: PROČ?
Chtěl jsem tím jen říct, že v minulosti byly případy, a to nijak ojedinělé, kdy automobilka oznámila příplatek za další karosářskou verzi, ale ten se záměrně vztahoval k základní verzi, a teprve detailní pohled do ceníku odhalil, že ten příplatek nebyl konstantní v rámci celého ceníku. Jinak řečeno: že lepší a dražší vozy stály víc.

A netvrdím, že to je případ ceníku Fabie Combi.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 12:15
Re: PROČ?
Jenže to by ze sebe udělali pěkné osly, když by včera avizovali příplatek 10 tis a on byl ve skutečnosti jiný. Už rozumím, co jsi tím chtěl říct (i když pravda nevím, u jakého modelu byl příplatek za jinou karoserii ve vyšších výbavách vyšší), každopádně ten příplatek včera ohlášený byl uveden jasně....
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 18:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 18:32
Re: PROČ?
Kombík má ceny ve všech výbavách a motorizacích vyšší pouze o těch 10 tisíc korun. Výbava je kromě specifických barevných 16" kol shodná se základním hb, ty rozumbrado.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 20:34
Re: PROČ?
O hagusech nemáš v ceníku ani slovo, nebo jsi je někde našel? Proč by nemohl mít colour concept? Když je toho více, tak se rozepiš...
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 20:45
Re: PROČ?
Rozdíly vypiš a nespekuluj. Zatím jsi jich teda moc nenašel. Pokud jsou hagusy standardem pro kombi verzi, pak to bude v tom příplatku za něj. Nikde v ceníku je nemáš. Co jsi kde měl ty je nepodstatné, diskutujeme o nové Fabii.

PS. Ano, tak hagusy pouze pro kombi za 5500. Má chyba.
30. 10. 2014 20:56
Re: PROČ?
hagusy jsou za příplatek 5500Kč pouze pro combi
Avatar - grifith
30. 10. 2014 20:59
Re: PROČ?
Máš pravdu, špatně jsem se díval ;-)
30. 10. 2014 22:03
Re: PROČ?
Klobouk dolů, jsi jeden z mála, co umí přiznat chybu. Za to :yes:
2. 11. 2014 09:41
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
jj
307.000 = 10x průměrný ČR plat 30.000 CZK mínus životní náklady na rodinu = měsíčně fotr uspoří tak nanejvýš bůro (5.000 do kasičky na novou popelnici [odkaz] ), tzn.:
307.000 = 60x 5.000 měsíčně = 60 měsící = 5 let udřenej českej fotr spoří na Fábku 8-s MOC DRAHÝ !!!!!!!!!! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
PS: plus náklady na pálivo ... ;-\ = pojeďte taky levně [odkaz] [odkaz] ;-)
30. 10. 2014 12:02
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Kompletní ceník byl včera už v 15.00 hodin. :-)
Avatar - Honza Mička
30. 10. 2014 12:16
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Asi budeme muset rozvinout hlubší spolupráci >:D . Jinak díky za info ;-)
Avatar - Auto CZ
30. 10. 2014 12:43
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Ján Mička (Auto.cz) mi pripadá ako krčmový povaľač. Nemôžem si pomôcť. Inteligencia tam nikdy nebola, a tie smajlíky a ksichtíky ako puberťáčka z pomocnej školy.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 13:10
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Takovým příspěvkem si určitě vybuduješ velké diskuzní renomé 8-s
2. 11. 2014 09:48
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
a kdo tady stojí jako o nějaký RENOMÉ ?? >:D >:D >:D vždyť je to plácanda přez devátou >:D >:D >:D
Avatar - grifith
2. 11. 2014 11:15
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Dej si zase regeneraci na elektrickým křesle.
30. 10. 2014 13:17
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Tak to bylo opravdu ze slabšího soudku ;-\
Avatar - Midlosek
30. 10. 2014 12:49
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Aha, on Vám sem nikdo nedal odkaz na ceník aby bylo z čeho vařit....to bude ono.
Avatar - Honza Mička
30. 10. 2014 13:02
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Naopak, pokud se podíváte na konkurenci, ta ještě pravděpodobně spí. V komentáři jsem chtěl jenom zmínit, že jsem rád za Dixíkovy tipy, a to nejen v tomto případě. A ano, občas nám dost pomáhají.

Je to z mého pohledu lepší cesta, než bezdůvodně označovat redaktory za hospodské povaleče s nízkou inteligencí, aniž byste nás vůbec znali. A když už se není do čeho opřít, tak aspoň napsat něco jako tady pan Midlosek.

Ale uznávám, že sedět hezky v anonymitě za monitorem zvedá sebevědomí. My vystupujeme veřejně.
Avatar - Midlosek
30. 10. 2014 14:56
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Tak tedy nevím jak správně reagovat na tenhle výkřik. Sáhněte raději do svého svědomí a přestante kolem sebe takhle kopat. Případně zkuste připojit svou reakci alespoň k příspěvku, na který v textu reagujete...
30. 10. 2014 15:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 18:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vosicky.senior
30. 10. 2014 19:40
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Gilgite, mírni se! Dyť by jsi z té ostudy mohl mít už kabát.
2. 11. 2014 09:49
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
fuj, to sem se lekl !! co je to za debilní fotku >:D >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 15:41
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Kristovy rány, Vy si opravdu nevidíte do úst 8-s 8-s

Vždyť evidentně vůbec netušíte, co píšete! Nejdřív se tu blahoskvostně obhajujete, že (cit. dnes 11:27) "...nešlo, protože včera nebyly kompletní ceny k dispozici ...".

Což jak ukazuje Dixik2 (cit. dnes 12:02) "...Kompletní ceník byl včera už v 15.00 hodin. ...", tak vůbec nebyla pravda, přitom tuto informaci ani nevyvracíte 8-s :no: :no:

Jako nic proti, ale Dixik2 toho evidentně ví mnohem víc než celá vaše redakce dohromady. Bez urážky, na rovinu.

Co je ovšem podle mě poněkud skandální, tak to je poslední odstavec "...Ale uznávám, že sedět hezky v anonymitě za monitorem zvedá sebevědomí. My vystupujeme veřejně...". Je tu totiž jeden opravdu drobný rozdíl - my, anonymní diskutující, za naše příspěvky totiž nejsme placeni. A naopak - vaše krky jsou vlastně placeny z každého diskusního příspěvku díky všudypřítomné nádherné r-e-k-l-a-m-ě.

Takže děkujeme za reakci, ale příště bych na vašem místě v prvé řadě zpytoval svědomí. Ono totiž jedno pořekladlo praví mlčeti zlato... :-!
30. 10. 2014 15:46
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Já včera nebyl u PC.Potom až kolem 15 hodiny a to na stránkách ceník už byl.
Tiskovou zprávu vydává škodovka +- 10.45 až 12 hodin,jak kdy.

Jinak dík. :yes:
Avatar - Emel
30. 10. 2014 15:55
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Ber to jako důkaz, že redakce nepracuje pro Škodovku ;-)
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 15:59
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
takže promyšlená diskusní propaganda >:-[] >:D ?
30. 10. 2014 16:06
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
>:-[] :yes:
30. 10. 2014 16:06
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Souhlasím s tebou, i když jen částečně.

To prvé co píšeš mi vůbec nevadí, nechci to zveličovat do úrovně minuta sem, minuta tam, ani zpochybňovat to, že včera vydali jen základní cenu a dneska kompletní ceník. Já osobně je nepodezírám z nějaké předpojatosti ani nadržování koncernu, a pokud to udělali záměrně, z jejich pohledu to udělali dobře, byť nám čtenářům se to líbit nemusí.

Dixik2 už v minulosti dokázal, že má dobré informace. Za to :yes:

Zato s druhou částí tvého příspěvku se bytostně ztotožňuju. Redaktor, a to ani Mičkova formátu, v žádném případě nemůže takto reagovat. Možná nemá svůj den, možná se jen špatně vyspal, možná mu zrušili testovací auto, možná... nevím a je mi to vcelku jedno, ale uznávám, že takováto reakce na solidní web jakým je Auto.cz rozhodně nepatří.

Omluva by byla na místě. Za mě :no: :no: :no:
Avatar - Honza Mička
30. 10. 2014 16:20
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Zpytovat svědomí? Za reakci, když mě někdo v diskusi bezdůvodně označí za hospodského povaleče? Nezlobte se, ale tohle nemohlo zůstat jenom tak...
Avatar - grifith
30. 10. 2014 16:25
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Za hospodského povaleče vás označil někdo jiný než ten, na koho jste reagoval...
Avatar - Honza Mička
30. 10. 2014 16:28
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Ano, já vidím, že se to v tom stromu roztáhlo, nicméně je z toho pochopitelné, kam to míří, ne?
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 16:50
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Opět zase střelba do zrcadla. Takže nesmyslně a neadekvátně regujete na někoho, kdo takovou věc vůbec nenapsat a opět to bagatelizuejte /...však je to pochopitelné.../

Ale opět - Fiatritmo napsal "... mi pripadá ako krčmový povaľač ...". Nemusí se vám to líbit, ale je to seriozně napsaný jeho názor. Asi by dost jinak vyznělo, kdyby tu začal psát příspěvky typu "Mička je hospodský povaleč". Je to sice drobný rozdíl, ale podle mě docela podstatný.

To nejpodstatnější ale na závěr - důležité je, na co se odvoláváte a čím se oháníte. A fňukat nad tím, že vy vystupujete veřejně zatímco zlí diskutéři jsou pod rouškou IP adres?

Víte vy co? Kdyby bylo vše jak má být, tak naopak budete hrdý na to, že nejste jen anonymní, ale máte se možnost pod své články podepsat! A zpytujte svědomí - je tohle článek, na který můžete být hrdý? Já myslím že ... :-!
Avatar - Honza Mička
30. 10. 2014 17:29
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Tohle nemá smysl. Ať řeknu cokoliv, tak to stejně bude k ničemu.

Ale jedno přece - nevidím důvod, proč bych se nemohl pod tento článek podepsat. Je pravdivý, je správně a jedná se o novinku jako každou jinou. Ale nebudu mluvit o hrdosti, to možná u některých testů.

Nehledě na to, že pokud je něco špatně, dovedu to přiznat a omluvím se. Ale urážky, byť nesmyslné, si líbit nenechám.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 18:41
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Ano, myslím, že jste to vystihl docela výstižně "...je správně a jedná se o novinku jako každou jinou...".

Ano, je to článek jako každý jiný, jako další desítky, stovky. Další článek, který si můžete vykázat, další článek, který za minimální úsilí nese ovoce.

Zítra tu bude článek o 1.4 TDI, pozítří kompletní ceník, ... možná už zítra.

Jestli máte hlavu na správném místě, tak si ještě jednou přečtete, co jste zde napsal v diskusi a zamyslíte se. Vůbec nejde o článek, jde o vaše reakce.

- kompletní ceník zveřejnit šlo
- konkurence možná spí, jenže vy též
- nepíšete anonymně, protože jste za to placení
- reagujete na špatné přísěvky
- nikdo vás přímo neurazil

To je celé, stačí si to přiznat a jede se dál. Místo toho jste tu předvedl obhajobu na úrovni první předškolní... Ale každý má právo na "den blbec" :-!
Avatar - Jaros71
1. 11. 2014 00:00
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Myslím , že nikdo nikoho nenutí zde ty články číst.. :-)
Je demokracie , tak když Vás to nezajímá , mrkněte se co se píše jinde třeba o Hjondé či čemkoliv jiném!
Za mne jsou články OK.
Tuto "diskusi" fakt nechápu !!!
Avatar - wakantanka
30. 10. 2014 17:28
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
Inak povedané, kto nič nerobí ten nič nepokazí. Ak si je človek schopný priznať chybu / omyl, potom nie je problém.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 18:51
Re: 307.000 CZK ?? = MOC DRAHÝ !!
:yes:
30. 10. 2014 11:29
Příplatky ...
Ještě mi v tom ceníku výbavy za příplatek chybí cena volantu ;-\
Rozbalit vlákno
78
30. 10. 2014 11:32
Re: Příplatky ...
Neboj, volant ti k tomu dají >:-[]
30. 10. 2014 11:57
Re: Příplatky ...
A dokonce zdrama. >:-[]
30. 10. 2014 12:07
Re: Příplatky ...
>:-[] :yes:
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 15:48
Re: Příplatky ...
a je ten volant simply clever?
30. 10. 2014 15:58
Re: Příplatky ...
Simply možná, clever těžko. Ale hlavně že bude zadarmo >:-[]
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 18:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 18:45
Re: Příplatky ...
Jako když máš avatar, tak jsi automaticky IQ150+ >:-[] >:D >:D >:D ? No hlavně že nenapíšeš co si u té Fabie z více druhů můžeš 8-s :*)
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 21:35
Re: Příplatky ...
a proč bych tě měl vytáčet? Nemám tvoje tel. číslo >:-[]
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 11:58
Re: Příplatky ...
zaujimavy je priplatok 2000 Kc za zadne kotucove brzdy :-)
neidem to nejako extra rozvijat... >:D
Ale ak budu pokracovat v podobnej filozofii - priplatky za kvalitnejsiu mechaniku auta, mozno sa coskoro dockame aj priplatku za multilink v Octavii III a lepsie tesnenia jej dveri...mozno bude aj priplatok za kvalitnejsie vyplne dverii...
...a nakoniec sa z tej O III predsa len stane skoro dokonale aute vo svojej vlastnej triede :-)
30. 10. 2014 12:09
Re: Příplatky ...
U předchozích generací fabie zadní kotoučové brzdy u slabších motorizací nešly.Je to nově u třetí generace.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 15:51
Re: Příplatky ...
Jen k čemu je to vlastně dobré, že... >:-[] ;-)
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 19:04
Re: Příplatky ...
moc nechapem o co ti ide... 8-s
moj prispevok bol v kontexte s tym, ze sa mozno 1 pekneho dna dockame, ze sa Skodovka odhodla dat moznost, priplatit si napr. aj za ten multilink v O III.
btw.: tebe "reznou" kotuce vzadu ? - ked na mna narazas ? 8-s
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:48
Re: Příplatky ...
Co společného má podřazování a předvídání s tím, že někdo si rád připlatí za kotouče vzadu? A ještě povídat něco o tom, že je příplatek nežádoucí... Ty máš opravdu exkluzivní myšlenkové pochody.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 20:14
Re: Příplatky ...
To fakt nepotřebuje komentář, co ty vyprodukuješ, to jsou teda perly... :no: A to jsi zde psal něco o inteligenci 8-s
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 19:59
Re: Příplatky ...
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
akoze malokedy sa zvyknem smiat, ked niekto na mna hodi narazku, ktora by normalneho chlapa mala urazit...ale:
podla coho prosim ta usudzujes, ze ja neviem podradzovat, predvidat a pod.?
By ma tie tvoje myslienkove pochody veeelmi zaujimali >:D
Pre tvoju informaciu - bol som testovaci pilot/jazdec 1 maleho tymu pre auto kategorie GT3 a chvilku som skusal aj rely... :-!
Jasne, ze ma to tiahlo viac na okruhy ;-)
Takze o opotrebenie mojich brzdovych platniciek a kotucov starost mat nemusis >:-[]

PS: peosim ta, odpusti si uz podobne narazky ;-) - pokial viem, ja som na teba za niektore tvoje horsie splechy, takto opovrhovacno nereagoval. Skus sa nad tym zamysliet a nepokusaj sa ma urazat. :-!
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 20:21
Re: Příplatky ...
hmm... :-!
Nemam slov 8-s
Ako sorry, ale podobne dvojzmyselne reci si proste nabuduce odpusti. To mi pomoze viac, nez nejaka voda a Paralen :-!
diky, cus ;-\
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 21:23
Re: Příplatky ...
OK, ty pivo, ja vasu Becherovku ;-)
pivo nepijem ;-)
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
30. 10. 2014 21:48
Re: Příplatky ...
Prosím tě, nikde se s tím moc nechlub, já jsem taky z Moravy a doufám, že spolu přesto v podstatě nemáme nic společného.
Avatar - petrumr
31. 10. 2014 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
1. 11. 2014 21:41
Re: Příplatky ...
Vy máte (homologovaná) kola z AL/hliníku? A co vám ten hliník udělá když s ním vletíte do první díry?
To my jsme mnohem dál, na kola/disky používáme relativně lehké a pevné slitiny, ty náš hnidopišský super techniku. >:-[]
Avatar - Jaros71
1. 11. 2014 00:02
Re: Příplatky ...
Podle mne to je fajn nápad..a ten multilink u O III by za příplatek možný být měl !!
Avatar - twistedTSD
1. 11. 2014 23:32
Re: Příplatky ...
Pokud vím, tak taky bude.
2. 11. 2014 10:02
Re: Příplatky ...
Co chcete vylepšovat na výplních dveří? Mimo madel a spodních odkládacích prostorů, jen měkčený plast.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 11:59
Re: Příplatky ...
Co se ti nezdá? Myslím, že tahle cenová politika Škodovky je pro zákazníka velmi příznivá. Vysloveně tě nutí jít do silnějších motorizacích a navíc to nejsou holobyty, vždyť co v autě B segmentu potřebuješ? Ledky? Vyhřívané sedačky a tunu zbytečností? To auto ve střední Ambition výbavě naprosto dostačuje na konkurenci a potřebám cílového zákazníka... Kdo chce, může si nakonfigurovat nesmyslně drahou Fabii... ale to je pro většinu zbytečné. I tak je to lepší výbava, než měla 1. Fabie.

Jen mne zaráží alu kola. V konfigurátoru už je hatchback a když zvolím ambition, tak má alu kola.... tady jsou za 12 tisíc k této konfiguraci.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 12:22
Re: Příplatky ...
Multilink za příplatek pro libovolný motor u Octavie by byl zajímavý.
30. 10. 2014 12:26
Re: Příplatky ...
Příští rok u některých motorizací-MY16.Je to v jednání.
30. 10. 2014 13:43
Re: Příplatky ...
To jo, ale za kolik to bude? Akceptoval bych řekněme 25 tisíc max.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 14:02
Re: Příplatky ...
Ja sa sice nechystam na O III, ale z hladiska mojich znamych, by som akceptoval cenu cca 1/3 priplatku ako za 4x4. Predsa len - kardan, haldex a zadny dif. tvoria urcite ovela vacsiu polozku, nez par ramien a silentblokov navyse ;-)
cca 500-600 € max. ! ;-)
30. 10. 2014 15:20
Re: Příplatky ...
To se ještě neví.MY16 je 22KT/15.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 15:53
Re: Příplatky ...
to by mě zajímalo, jak to vysvwětlí zákazníkovi, když při představení vytvořili bublinu, že rozdíl torzka-víceprvek je zcela zanedbatelný :*) :*)
30. 10. 2014 16:50
Re: Příplatky ...
Ona tam rozdíl je a docela velkej.Co jsem projel RS,tak torzku u OIII fakt ne. :-!
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 16:54
Re: Příplatky ...
Na tom se shodneme, ale jsem zvědavý na to marketingové prozření ;-) Víte, torzka vzadu je výtečná, ale máte možnost si připlatit 25 klacků za víceprvek, který ---------- ? Já opravdu nevím, jak tohle obhájit >:D
Avatar - Emel
30. 10. 2014 16:59
Re: Příplatky ...
Za víceprvek, který je lepší. V čem je problém?

Nikdo nikde netvrdil, že je torzka stejně dobrá... jen že "stačí". Podobně jako zřejmě stačí bubnové brzdy... ale pokud chceš kotouče, tak si je můžeš koupit. Škoda to doplní do seznamu příplatkové výbavy, možná k tomu vydá tiskovou zprávičku a hotovo...
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 17:23
Re: Příplatky ...
Např. zde na ACZ zaznělo "...Podvozkáři z Boleslavi své práci rozumí a tak nepřekvapí, že na alespoň trochu přijatelné silnici a při běžném cestovním tempu není mezi auty rozdíl (pozn. s víceprvkem a s torzkou) patrný..."
Avatar - Emel
30. 10. 2014 20:01
Re: Příplatky ...
Za prvé je to prohlášení auto.cz a ne Škody auto, za druhé tam jsou dvě podstatné podmínky.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 21:37
Re: Příplatky ...
a za třetí je to blábol >:-[]
Avatar - wakantanka
30. 10. 2014 17:35
Re: Příplatky ...
Keď to takto pôjde ďalej tak "tuningoví garážmajstri" nebudou mít co žrát >:D
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:26
Re: Příplatky ...
Ano, to rozhodně... třeba se zákaznící dočkají :-)
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:36
Re: Příplatky ...
A navíc... opravdu je to Tak velký rozdíl? Teď zase dostanu vynadáno a možná je to subjektivní, ale jel jsem jen s multilinky u OIII a ten podvozek mi stejně nepřišel kdovíjak výborný a třeba v přímém srovnání s Focusem III (zrovna kombiky) bych Oktávku neobhájil na té podvozkové úrovni (více poskakoval a nebyl si tolik jistý v zatákách). Jelo nás to více a všichni jsme se shodli.

Pokud tedy torzka vyloženě nemlátí jak u Octavie I, tak bych s tim uměl žít, pokud bych už Oktávii zvolil.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 12:49
Re: Příplatky ...
najviac som narazal prave na ten hluk:
Z miesta vodica - vnimatelny - pustis poriadne muziku, a podari sa ti to oblbnut...
Ale chudaci ti vzadu ! - mal som tu moznost kratko sediet vzadu, preto pisem hned 2 veci:
Multilink a tesnenie zadnych dveri ! - toto by dokazalo posunut akusticky komfort O III o triedu vyssie !
Co sa filtrovania nerovnosti tyka - rozdiel tam je tiez, a v zatackach to na 17" drzalo pekne, jasne ze to nebolo prilepene ako G VII GTI, ale bolo to gut...
Dokonca sa mi zdalo, ze ten zadok mal chut trosku sa aj natlacat do tych zataciek, lenze v momente ked som sa to uz chcel pokusit trosku vyuzit, zasahovalo ESP a so srandou bol smitec ;-\
Este 1 otazka na Dixik2 - pisalo sa, ze tie tesnenia uz by mali byt vymenene od nejakeho datumu - neviem akeho, neviem ani porovnat - ja som mal tu moznost uz davnejsie, tak by som rad vedel, ze ako sa zmenil akusticky komfort po ich vymene.
Dakujem.
30. 10. 2014 13:01
Re: Příplatky ...
OIII RS z března 2014 byla ještě o něco nižší než předváděčky předtím,takže to těsnění tam nové je.Ale odkdy nevím.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 13:12
Re: Příplatky ...
Počkej, co bylo nižší?
30. 10. 2014 13:40
Re: Příplatky ...
Hlučnost.
2. 11. 2014 10:28
Re: Příplatky ...
ja srovnávám OIII (s torzkou TDI 110kW) a OII(víceprvek, 1,9 TDI). A pravdu říct to že trojka má vlečenou nápravu si řidiřč prakticky nevšimne. Při běžné jízdě je ten rozdíl fakticky nulový, jen v jistých nestandartních situacích se projeví mírné odskočení zadní nápravy.
Po diskuzích obzvláště na auto.cz, jsem očekával nějaké rány slyšitelné v interieru a výsledek NIC. Fitrování nerovností se mi srovnává dost těžko, OII byla na 15 či 16" balonech a OIII je na 18"x40 ale nemám k tomu větší výhrady.
možná to je tím, že od toho neočekávám sportovní jízdu, ostatně to auto na to není stavěné.
Pro běžného řidiče, je připlácení za víceprvek jen vyhozením pěněz z okna. Nejsem z těch svátečních jezdců ale najezdím s tím autem tak mezi 50-70.000km/rok, takže pokud by šlo o něco neakceptovatelného, připlatil bych si to není problém.
Mám vyrobeno 8/2013 a žádný problém s těsněním zadních dveří nevidím.

A navíc návrat k jednoduchým zadním nápravám není jen otázka VW do 96kW, ŠKODA do 110kW něktré modely Audi ale třeba i Honda Civic,Opel Astra, DS4
30. 10. 2014 13:00
Re: Příplatky ...
Jezdil jak s trozkou,tam multilinkem-OIII RS a ten rozdíl je tam hodně velký.Jak odhlučnění,stabilita,jízdní vlastnosti,filtrace nerovností,atd.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 13:07
Re: Příplatky ...
Ereso sem nejel, jen CNG a Scouta. Obyč neznám :-(
30. 10. 2014 13:10
Re: Příplatky ...
Scouta mám příští týden.2.0 TDI 135 KW 4x4 DSG. :-)
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 13:19
Re: Příplatky ...
Já jel tím s manuálem a 110kw, přijde mi dost kontroverzní. Na jednu stranu vypadá dobře, skvělé sedačky, na stranu druhou trochu letargický motor (vím, že má 4x4) a některé materiály inteiéru a dveří nejsou hodny vozu této cenovky.

Líbil se mi zde pohodlněji nalazený podvozek oproti klasické Octavii s multilinkem. Na nerovnosti nebo na horské zasněžené cesty to určitě není špatná volba :-)
30. 10. 2014 14:13
Re: Příplatky ...
S tou 110 KW jsem jel jenom s předokolkou.LB 2.0 TDI DSG a OIIIC manuál.
Avatar - iudex
30. 10. 2014 15:23
Re: Příplatky ...
Ja som išiel ako s bežnou O III 2,0TDI 110 kW, tak s RS TDI 135 kW. A ten rozdiel som tam cítil. Ale nie v tom zmysle, že som vnímal lepšie vlastnosti eresa s multilinkom, tam sa podvozok správal tak, ako som očakával a keď veci fungujú, tak to človek moc nevníma. Vnímať som to ale začal pri bežnej Octavii, kde ma zaujal hvyšší luk a diskomfort pruženia, čo som pri RS nevnímal. Pritom obe autá boli na rovnakých 18" kolesách.
Avatar - dal
30. 10. 2014 13:52
Re: Příplatky ...
Mlátí ještě asi hůř než u té OI. Je zajímavé, že GVII a Leon s jednoduchou nápravou jsou OK. Možná je to daň za ten kufr a projevuje se i menší tuhost karoserie.
30. 10. 2014 14:10
Re: Příplatky ...
Pokud je tam rezerva,tak je to OK.
Avatar - dal
30. 10. 2014 14:18
Re: Příplatky ...
Tak to jsem nezkoumal, jezdil jsem s liftem (1,2TSI) a myslel jsem, že mám něco uvolněného, kombík(1,6TDI) na tom byl o něco líp. Ten rozdíl je nejvíc znát když se bezprostředně přesedne jako já např. do Leonu.
30. 10. 2014 14:32
Re: Příplatky ...
Jezdil jsem s obojím a už všech byla rezerva a tam to nedělá.Combi je na tom o něco líp.Ale u torzky to chce rezervu,pak to nebouchá.Ona MQB platforma je primárně dělaná na multilink,tak u torzky se tam řešilo uchycení oprti víceprvku.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 15:57
Re: Příplatky ...
jo takže MQB s torzkou je opět oje-baný zákazník? Je pravda, že v tomhle jsou Češi mistři -a Němci se od nás rychle učí >:-[]
Avatar - Emel
30. 10. 2014 15:59
Re: Příplatky ...
MQB s torzkou je levnější a horší řešení... jako jakékoli jiné auto s torzkou.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 16:56
Re: Příplatky ...
Což při představení OIII komentovali větami typu "torzka vzadu zšetří 3kg a rozdíl nikdo nepozná >:D >:-[] "
Avatar - Emel
30. 10. 2014 17:00
Re: Příplatky ...
Můžeš prosím citovat, kdo ze Škodovky řekl, že "rozdíl nikdo nepozná"?
Avatar - wakantanka
30. 10. 2014 17:41
Re: Příplatky ...
Mám pocit, že takto z mosta do sprosta to samozrejme nikto z oficiálnych miest nepovedal, možno niektorý novinár. Ale medzi riadkami to tam ukryté bolo plus mínus rovnako ako píše rohypnol. V zásade je vždy ťažké obhájiť prechod z lepšieho riešenia na síce lacnejšie a ľahšie ale horšie riešenie.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 20:02
Re: Příplatky ...
Pak prosím o citát, který se tomu nejvíc blíží... ne z nějakého testu, ale ofiko od Škodovky.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 22:12
Re: Příplatky ...
tiskové zprávy máš zde

[odkaz]

bohužel mi nějak nejde v opeře zobrazování stránek, nevím kde je problém. Nevím, jestli to řekl ofic. někdo ze Škody na plnou hubu, ale není tajemstvím, že první dojmy a představení novinářů se beztak nese v PR rétorice.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 23:02
Re: Příplatky ...
Vím kde najít tiskové zprávy. Chci abys uvedl konkrétní zdroj toho co "cituješ", bez odvolávání se na to, co "všichni vědí".
Avatar - miromen
30. 10. 2014 17:16
Re: Příplatky ...
Koukam v posledni době docela marně kopeš nožičkama.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 17:24
Re: Příplatky ...
podle sebe soudím tebe?
Avatar - iudex
30. 10. 2014 15:24
Re: Příplatky ...
Ani ten Leon s torzkou nie je úplne OK, išiel som FR na 18kach a bolo to jednak tvrdšie, jednak to viac odskakovalo na miestach, kde Golf s multilinkom na 18kach ešte kopíroval cestu.
Avatar - dal
30. 10. 2014 16:27
Re: Příplatky ...
Jen pro doplnění FR je snížené oproti ostatním verzím a 18 jsou u běžných motorizací zbytečné. Pochopitelně, že ten Golf s multilinkem byl lepší, on je lepší i s tou jednoduchou.
30. 10. 2014 16:39
Re: Příplatky ...
ale "příprava" na volant je v ceně !!!
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 10. 2014 11:40
Cena nižšej strednej
Nová fábia sa mi páči, ale tento rok traja ľudia v mojom okolí vyberali približne v tejto cenovej relácii (11500 až 13300 eur) a všetci skončili pri i30
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
30. 10. 2014 11:42
Re: Cena nižšej strednej
Asi preto, že doteraz si akosi Fabiu III vybrať ani nemohli. ;-)
30. 10. 2014 11:43
Re: Cena nižšej strednej
Tak to byl zásah do černého >:-[] :yes:
Avatar - strýček BOB
30. 10. 2014 12:00
Re: Cena nižšej strednej
Vzhledem k tomu, že i30 je NadAuto, tak se jejich volbě vůbec nedivím.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:08
Re: Cena nižšej strednej
Nad auto snad je, byla a bude Oktávie ne? Tak jakápak Hyundai?
30. 10. 2014 12:08
Re: Cena nižšej strednej
Doufám, že to byla ironie >:-[]
Avatar - strýček BOB
30. 10. 2014 12:10
Re: Cena nižšej strednej
Bohužel nebyla, jako NadAuto se prezentuje samotné Hujindai

[odkaz]
Avatar - white label
30. 10. 2014 12:15
Re: Cena nižšej strednej
Fakt, NadMarketingu Herr Vošického zase "hráblo"...
Avatar - Emel
30. 10. 2014 12:25
Re: Cena nižšej strednej
Hustý... a to nasvícení auta přímo z nebe je taky super, hlavně jak tomu odpovídají stíny na kastli... >:D
Avatar - white label
30. 10. 2014 12:46
Re: Cena nižšej strednej
>:-[]
To víš, "svatozář" Hjondééé háže nevyspitatelné stíny... >:D
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2014 13:33
Re: Cena nižšej strednej
S každou novou reklamou mě překvapuje, jak nízko dokážou klesnout...

EDIT: Ježkovy zraky! Až teď jsem otevřel Bobův odkaz. :-O :-| 8-s
Avatar - wakantanka
30. 10. 2014 17:44
Re: Cena nižšej strednej
Ako nadauto sa prezentuje maximálne tak v čechách. U nás o niečom podobnom alebo o škodovkách v showroomoch ani popel >:D Skôr mi to príde tak, že za podobné peniaze kúpili nakoniec o triedu väčšie auto inej značky, toť celé,
Avatar - dal
2. 11. 2014 14:52
Re: Cena nižšej strednej
Koukám, že už to vymazali, asi na to nebyli očekávané reakce. Nebo že by sebereflexe?
Avatar - white label
2. 11. 2014 16:00
Re: Cena nižšej strednej
Určitě spíš to první...
30. 10. 2014 12:18
Re: Cena nižšej strednej
Z těch dvou korejců je líp odhlučněný Ceed.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:37
Re: Cena nižšej strednej
I v interiéru je lépe zpracovaný, rozhodně je Ceed dospělejším vozem.
30. 10. 2014 12:38
Re: Cena nižšej strednej
Souhlas. :-)
30. 10. 2014 15:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 10. 2014 12:51
Re: Cena nižšej strednej
Tím chtěl básník říct co?
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 11:54
Tohle je cena do pranice
Střední výbava s nejsilnější TSI lehce nad 300, to je opravdu dobrá nabídka, osobně mi ale základní (a dost slabá) motorizace přijde dost nastřelená, ale věřím, že za tuto cenu se bude za čas dát sehnat 66kw TSI.

Další otázkou zůstává, jak bude Ambition Fabia vypadat? Tu bílou na fotce bych směle označil za královnu své ( i když dost úzké) třídy malých kombi (Clio je spíš elegán, tohle je dravější). Když sem potkal obyč hatchbacka, tak teda nic moc....
Rozbalit vlákno
43
Avatar - grifith
30. 10. 2014 12:00
Re: Tohle je cena do pranice
Myslím, že stačí počkat pár měsíců a skladovky budou tlačit ceny dolů. Asi jsem již zhýčkaný a mám na třídu malých vozů přehnané nároky, ale já jako jedinou rozumnou volbu pro sebe vidím až Style.
U Ambition bude dobré vhodně zvolit nějaké neoriginální alu kola a výsledek bude vypadat myslím opravdu obstojně ;-)
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:07
Re: Tohle je cena do pranice
No to mi vysvetli, kdyz dám do konfigurátoru na skoda.cz Fabii III hatch a zvolím Ambition, tak má alu, ale Ambition v kombi se na alu připlácí.... to je chyba autora článku, nebo je to fakt ?

P.s. alu kola je to nejmenší, bez nich si auto klidne koupim, protože je daleko jednodušší časem kola dokoupit, než dokupovat metalízu/klimatizaci/vestavené rádia a podobné prvky výbavy interiéru :-)
Avatar - grifith
30. 10. 2014 12:12
Re: Tohle je cena do pranice
Samozřejmě, kola se dají sehnat i hezčí než originál později.
Já tedy na konfigurátoru u Ambitionu vidím plechy, viz. [odkaz]
Takže určitě u této výbavy se za jakékoliv alu doplácí ;-)
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:27
Re: Tohle je cena do pranice
To nejsou alu? Tak v tom případě jsem asi slepy, přišlo mi to jako malé alu :-) Tak to jsou hezké poklice >:D
Avatar - grifith
30. 10. 2014 13:13
Re: Tohle je cena do pranice
To jsou poklice na plechu, je za nimi vidět černý disk ;-) V reálu to až taková paráda není, například kryty kol Surround u Renaultu povedly více.
30. 10. 2014 12:01
Re: Tohle je cena do pranice
Vydrž do 11.11.2014.U prodejců budou dvě fabie.Jedna statická a druhá předváděcí.
Většinou bude statická Ambition s Color paketem a předváděcí ve výbavě Style.
Vše 1.2 TSI 66 KW.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:05
Re: Tohle je cena do pranice
Neboj, nechci ji koupit >:D
Avatar - cerrbion
30. 10. 2014 12:03
Re: Tohle je cena do pranice
tak ten Style za 315 s 90 koníkama je vážně zajímavej, pravda že se za to dají koupit o třídu vyšší hatche, ale i tak. A to škodovky nemusim.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 12:05
Re: Tohle je cena do pranice
Jde o to, že je to kombik. Já Fabii neplánuju koupit a radši bych ušetřil na 350 a hledal skladovku/předváděčku o třídu výše v kombi, ale pro Českou rodinu, která doteď sedlala HTP Fabku to je zajímavá volba. Mne osobně se líbí i Clio... a Ibizy jsem se vždy zastával, jenže už trochu přesluhuje a facelift to nezachrání.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 12:09
Re: Tohle je cena do pranice
Jak jsme už psali, stačí pár měsíců a věřím, že i Fabií jako skladovek nebo předváděček bude dost i v těch vyšších výbavách a silnějším TSi za nějakých 300-310 a to už je hodně pěkná nabídka, při které se o třídu výše hledá s obtížemi.
30. 10. 2014 13:34
Re: Tohle je cena do pranice
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

moc důvodů pro fabii nevidím, ale tak když chce někdo škodofku

;-) ;-)
Avatar - grifith
30. 10. 2014 13:44
Re: Tohle je cena do pranice
Jediným opravdu kloudným konkurentem by mohla být korejská dvojka. Zbytek se s Fabií 1,2 TSI 81kw Style moc srovnávat nedá. Ať už motoricky, či výbavou. Samozřejmě proti gustu nemůžu nic namítat. ;-)
30. 10. 2014 13:49
Re: Tohle je cena do pranice
no konkurent, at kia nebo huyndai jsou auta o třídu výš, je zajimavé že lidi dají přednost značce před pohodlím
Avatar - grifith
30. 10. 2014 13:53
Re: Tohle je cena do pranice
Samozřejmě jsou, ale to zároveň neznamená, že musejí být pohodlnější. Navíc značka není tím jediným, v čem bude mít daná Fabie navrch. Určitě nejsou korejské vozy špatné, jen tam kde oni v základu začínají pomalu Fabia končí a něco podobného zde již dlouho nebylo a pro mě je to milým překvapením.
30. 10. 2014 14:00
Re: Tohle je cena do pranice
to auto nevypadá špatně, já jen že za podobný peníze můžeš mít něco lepšího, ale chápu to, někdo volí srdcem
Avatar - grifith
30. 10. 2014 14:04
Re: Tohle je cena do pranice
Dobrá, nepochopil jsi, tak to necháme tak...
30. 10. 2014 14:15
Re: Tohle je cena do pranice
:yes: :-)
30. 10. 2014 15:04
Re: Tohle je cena do pranice
Sám mám Ceeda SW a jsem nadšen, kolega koupil Ceeda ženě (sám má O2 FL) a raději jezdí pohodlnější a tišší Kií.
Je zajímavé, jak lidé soudí aniž vyzkouší...
Co je (původem) korejské, to je špatné.
Přitom nosí hadry z Číny, boty z Indie, nábytek mají z Ukrajiny, telefon z Koreje, jídlo z Polska.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 15:15
Re: Tohle je cena do pranice
Břečíš krásně, ale na špatným hrobě. Ale klidně nám sem můžeš to srovnání pohodlí nové Fabie a Ceedu přednést, rádi si počteme. Nikdo zde korejské auto nehaní, pouze tvrdím, že tam kde on v současnosti cenově zhruba začíná, bude Fabia pomalu končit.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 15:39
Re: Tohle je cena do pranice
Já korejce vyzkoušel a mimo nižší ceny pro mne nemají nic navíc oproti jiným výrobcům. Navíc mají od nižší střední docela chabý výběr motorizací v benzínu. 1.4 a 1.6 atmo jsou na můj vkus slabé a GDI nejede na to, kolik má papírově koní a docela žere a třeba 1.7Crdi taky neni žádná raketa. Tohle ještě konkurence umí lépe, jelikož K/H chybí přepolnované benzíny, ty bohužel jezdí o poznání lépe.

Určitě to nejsou špatné vozy, jinak bych se o ně nezajímal, ale když hledáš, u konkurence najdeš více, pokud nejdeš jen po ceně již od.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 15:44
Re: Tohle je cena do pranice
Takto, mnohým určitě budou právě ty benzínové atmosféry stačit, například tou 1,4 v předchozí generací Ceedu mám občas možnost jet a na své parametry jede slušně. Navíc je velmi dobře odhlučněn. Samozřejmě však má svoje limity a například srovnání i se slabší 1,2 TSI moc neobstojí. Ne, není to chyba, jen je to odlišnost.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 17:01
Re: Tohle je cena do pranice
Ano.. 1.4 80kw v první Ceedu jela opravdu slušně :-) Bohužel, tento motor se nyní do Ceedu nedává a prý s více lidmi na palubě rychle ztrácí dech. Já ho jezdil jen bez posádky... tak nemohu soudit :-)
Avatar - grifith
30. 10. 2014 17:09
Re: Tohle je cena do pranice
Ono těch SW naladění 1,4 u první generace bylo několik, celkově 3, ale moc velký rozdíl mezi nimi pocitově nebyl. Ano, s více lidmi na palubě už to není hitparáda, stále však s vědomím základní motorizace vychází dobře. A ani u aktuálního Ceedu není tento motor vyloženým outsiderem.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 17:14
Re: Tohle je cena do pranice
To netvrdím, jen pro mé potřeby je to slabé a buď by to musel suplovat větší objem, nebo turbomotor. Rozuměj slabé tak, že u konkurence za menší příplaték mám dynamičtější motor, tak proč se spokojit s tímto :-) Nemít peníze, neřešim to >:D
Avatar - grifith
30. 10. 2014 17:16
Re: Tohle je cena do pranice
S tím souhlasím ;-)
Avatar - wakantanka
30. 10. 2014 17:50
Re: Tohle je cena do pranice
Sestra má 100 koňovú 1,4 16V v predch. RIU, ak sú tie motory identické tak nechápem. V tom Riu to ešte vo dvoch ľuďoch v prímestkej doprave stačí. Ale Ceed je predsa len väčší a ťažší. Subjektívne mám z toho Ria vždy pocit, že stará Brava alebo Focus I. s rovnakým výkonom a 1,6 16V išli o dosť lepšie, jedine že to domrvili EURO normy. >:D
Avatar - grifith
30. 10. 2014 18:12
Re: Tohle je cena do pranice
Motor 1,4 v předchozím Riu je naprosto jiný jako ten v Ceedu. Jak jsem psal, jako základní motor v Ceedu ten 1,4 CVVT obstojí se ctí.
Avatar - AUDIRS6
30. 10. 2014 15:54
Re: Tohle je cena do pranice
sice nie som ich najvacsi zastanca, ale zrovna C´eedu sa zastat musim :
Na moje odporucanie znamy kupil synovi C´eed v takmer uplnej fullke ( nemala len kozu a siber ), 1,6 CRDi (94 Kw/128 PS) - fakt 1 z najvydarenejsich motorov , 6 st. manual...
kvalita spracovania - top! - a neprehanam, mam ich par otestovanych, vyrabaju sa mi "pod nosom", bol som aj pri preberani toho konkretneho kusu.
Vsetko v najlepsom poradecku, vysiel po zlave sice na tesne cez 20k €, ale to auto v case kupy fakt so zrovnatelnou vybavou, kvalitou a zarukou nemalo konkurenciu.
Ono, nieco robia aj znamosti, a ze viem sa postarat o to, aby mechanici pri zisteni nejakej zavady, ktora sa ma riesit automaticky v zaruke, to aj v zaruke riesili a nespekulovali ako beta s pi.cu :-)
Len problem je, ze ak uz sa fakt niekto ohliada po C´eede, tak so vsetkymi extras, ktore sa do toho auta slusia a patria a s patricnym motorom, sa pod cca 18-19t.€ tazko vmestnava...
toz tak ;-)
Avatar - dal
30. 10. 2014 16:42
Re: Tohle je cena do pranice
Tak dát za Ceed přes 550 tis je na Chocholouška! Za tu cenu mám např A3.
K tomu motoru, já jsem s ním najel přes 60 tis.km a nic výjimečného jsem na něm neshledal. Není špatný ale fr. nebo jap. jsou lepší takže by teoreticky porazil jen 1,6TDI a to o prsa. Můžu ti říct, že to 1,2TSI se kterým jezdím by jsem za něj nevyměnil ani omylem, CRDi je lepší jenom ve spotřebě na dálnici, jinak v ničem.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 16:44
Re: Tohle je cena do pranice
V plné výbavě a v naftě?
Avatar - dal
30. 10. 2014 16:47
Re: Tohle je cena do pranice
Snad nechceš srovnávat plnou výbavu u Audi A3 a u Kia Ceed?
Avatar - grifith
30. 10. 2014 16:50
Re: Tohle je cena do pranice
To nemusíš, ale stačí srovnat plnou Ceedu a základ A3
Avatar - Emel
30. 10. 2014 16:55
Re: Tohle je cena do pranice
Taky vidím smysl Ceeda hlavně v cenách do 400... ale pokud chceš nutně naftu a xenony a tohle a támhleto...
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 17:00
Re: Tohle je cena do pranice
Já jsem si kvalit Ceedu vědom, ale týká se to především Ceedu. Interiér a materiály jsou na úrovni, škoda, že třeba i30 nebo Sportage tohle jeste nemá. U Sportage tohle spolu s mrtvým motorem byly argumenty proti koupi vozu. Od Ceedu se mohou korejské vozy učit.

S tím motorem co popisuješ sem nejel, takže nemohu soudit.
Avatar - dal
30. 10. 2014 13:58
Re: Tohle je cena do pranice
Kolik máš s FIII najeto když si myslíš, že bude méně pohodlná?
30. 10. 2014 14:03
Re: Tohle je cena do pranice
tak už z principu toho že je mezi nimi takřka třídní rozdíl bych čekal i rozdíl v dojmech, třeba se pletu a bude to lepší než maybach, v mladé boleslavi nikdy nevíš
Avatar - dal
30. 10. 2014 13:56
Re: Tohle je cena do pranice
Ani jeden, ti korejci mají slabší a žravější motory.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 14:00
Re: Tohle je cena do pranice
Zase mají určitý náskok ve větší vnitřní prostornosti.
Avatar - dal
30. 10. 2014 14:06
Re: Tohle je cena do pranice
To mají, ale to je asi tak všechno.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 14:17
Re: Tohle je cena do pranice
Někdy i to jediné někomu může stačit ke štěstí.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 14:24
Re: Tohle je cena do pranice
Může se však stát, že celkově si pořídí pouze větší, avšak v ostatních ohledech zlejší auto.
30. 10. 2014 15:25
Re: Tohle je cena do pranice
Z výše uvedených snad jen i30 se jakž takž motoricky blíží nejsilnější Fabii,ostatní jsou motory o level níže, nestíhající ani slabšímu TSi.
Avatar - strýček BOB
30. 10. 2014 12:08
Výborné ceny...
Ceny jsou nastaveny výborně ovšem kromě příplatku za tempomat ve výbavě Style.

Kolik musel nasypat Apple do kasičky za slůvka "Apple konektivita" v každém článku a v každém ceníku >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
30. 10. 2014 12:09
fakt povedený vůz
Auto je jak žena, to je třeba projet. Ne tu slintat nad obrázky. V případě F III combi by to mohla být jízda i velmi příjemná :-) Kombík + nový typ TSI (řemen) a ten skvělý podvozek za ceníkovývh 306 - luxuska :-!
Rozbalit vlákno
1
30. 10. 2014 13:46
Re: fakt povedený vůz
>:-[] :yes:
30. 10. 2014 12:19
navigace
je/není ?
Rozbalit vlákno
21
30. 10. 2014 12:23
Re: navigace
Není.Jenom přes Mirrolink.
30. 10. 2014 13:03
Re: navigace
Že je v mobilu,tak není potřeba vestavná.
30. 10. 2014 13:06
Re: navigace
Tu odpověď tě učili na školení?
30. 10. 2014 13:09
Re: navigace
Na žádné nechodím. :-)
30. 10. 2014 13:19
Re: navigace
čili je možný promítnout navigaci z mobilu na displeji v autě?
30. 10. 2014 13:21
Re: navigace
Ano.Ale jenom u rádia Bolero.
Avatar - iudex
30. 10. 2014 15:39
Re: navigace
A pri tom premietaní zostáva obrazovka mobilu zapnutá, alebo sa vypne (a teda nemíňa batériu)?
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
30. 10. 2014 15:37
Re: navigace
Navigácia cez mobil je dosť nešťastné riešenie:
- priemerný mobil má stále menšiu obrazovku ako priemerná (vstavaná či externá) navi;
- mobil slúži primárne na telefonovanie, teda ak človek volá, navi nepracuje (neviem, či zvláda napr. spčasne navigovať a prehrávať hudbu);
- malé baterky mobilov nie sú stavané na hodiny zapnutú obrazovku a rýchlo sa vybijú,
- pri permanentnom zapnutí sa silne prehrievajú (známy si musel držiak mobilu dať tak, aby mu ho ofukoval vzduch, inak mu po pol hodine mobil kričal, že je prehriata baterka).
Takže nie, mobily nie sú plnohodnotnou náhradou samostatnej navigácie a výrobca takouto argumentáciou len obhajuje svoje šetrenie.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 15:50
Re: navigace
Menší obrazovka na mobilu přece nevadí... důležité je max rozlišení, a tam mají mobily dneska běžně i FullHd...
Navigovat a dělat u toho něco jiného mobil zvládá, hudbu ale může přehrávat rádio v autě
Pokud chceš mobil extenzivně v autě využívat, můžeš ho mít napíchnutý na nabíječku

Mobily nejsou plnohodnotnou náhradou a ano, hlavní důvod je šetření... taková trága to ale není.
Avatar - iudex
30. 10. 2014 16:33
Re: navigace
Až tak sa v navigačných schopnostiach mobilov nevyznám, mám klasickú externú navi, ktorú som nedávno aktualizoval, takže to riešiť nemusím. Viem ale, že aj môj mobil (s 5" displejom) sa po polhodine surfovania pekne zohreje a teda predpokladám, že pri zapnutej navi by to bolo tak isto.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 16:36
Re: navigace
Znám pár lidí, co smartphone přímo používají místo navi, prostě s držákem na čelní sklo a nabíječkou... a žádný problém s tím není.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 10. 2014 17:04
Re: navigace
znamemu povedz, nech si kupi novy telefon. ja mam par rokov stary Samsung galaxy S advanced (GT1910 myslim) a bezal mi 14 dni v kuse bez restartu v Norsku. Teraz 14 dni v Turecku - navi Sygic. Potrebujem zaparkovat na neznamom mieste, oznacim miesto, telefon zoberiem so sebou a mam navi v meste. Stratim sa, klik a dovedie ma to k autu. Vstavana navi je bez sance.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 17:06
Re: navigace
Vestavěná má taky své výhody... větší obrazovka, nikde žádné kabely, spolupráce s dalšími palubními systémy... ale oproti externímu Tomtomu telefon už dnes žádné vážné nevýhody nemá.
30. 10. 2014 17:12
Re: navigace
Vestavěné toho pořád umí o něco více. Pozici auta si ani nemusíš označovat, zkrátka vytáhneš telefon, spustíš aplikaci a vidíš, kde tvé auto je (to je otázka telematiky). A třeba rovnou zapneš ventilaci.
Avatar - miromen
30. 10. 2014 17:14
Re: navigace
Dnes už jsou navigace v telefonech někde jinde a dokaži plnohodnotně nahradit ty vestavěne. A pokud mužu doporučit tak se oplati zaplatit Navigon ktery občas byva za cca 1000kč a ten je opravdu bezkonkurenčni. Jinak ja osobně použivam držak do mřižky ventilace takže navigace je dostatečně na očich a zaroveň nebrani ve vyhledu. A s přehřivanim maji problem jen určite značky nebo modely takže se to rozhodně netyka všech.
Avatar - wakantanka
30. 10. 2014 17:54
Re: navigace
Hovoríš mi z duše, akurát že problém s baterkou poriešiš autonabíjačkou za 5 Eur >:D
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 10. 2014 13:45
Cena
je to naprvní pohled výborná, Slušný motor i výbava lehce přes 300t. Na druhou stranu je fakt, že v tomto cenovém revíru už je kombi nižší střední nejen od korejské konkurence.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dal
30. 10. 2014 14:04
Re: Cena
Ale s podstatně horší motorizací.
Ta cena je s ohledem na velikost auta, motor a výbavu momentálně bezkonkurenční. Nehledě na to, že reálná cena bude časem daleko nižší.
30. 10. 2014 14:16
Re: Cena
Ani ne tak horší motorizací, jako spíš o něco slabší. Pro někoho může být ale atmosféra výhodou. Ale ta alternativa tady prostě je. Menší moderní auto se silnějším motorem, nebo větší a dospělejší auto s o něco slabší dynamikou.

Jinak jistě, cena Fabie je nastavena velmi příjemně
Avatar - dal
30. 10. 2014 14:23
Re: Cena
Horší, nejen slabší ale i žíznivější. Dospělejší?
30. 10. 2014 14:31
Re: Cena
Jestli žíznivější, to je trochu odvážné tvrzení při porovnání turba a atmosféry. Navíc 1,2 TSI je v této generaci stále ještě nový motor a spousta lidí v něj může mít nedůvěru.

A ano, kombíky nižší střední za srovnatelnou cenu (i30, Ceed, Megane) považuju za dospělejší auta než Fabia. Je tam prostě rozdíl třídy.
30. 10. 2014 15:32
Re: Cena
Není to odvážné tvrzení, je to realistické tvrzení. Proti FII žraly obdobné atmosféry (1.6 v i30, Megane) o 0,5 - 0,8 litru více.
Avatar - 3_diamanty
30. 10. 2014 13:55
zajtra tu bude clanok zase
kolko stoji kombik s tdi? ;-) ... pekne sa nam to kuskuje ... chapem ze namiesto jedneho clanku je lepsie spravit 4 clanky ( kazdy den jeden ) .... dobra taktika ... :yes:

nemam nic proti..... len chcem napisat ze fajn finta a podla poctu prispevkov aj efektivna :yes:
Rozbalit vlákno
2
30. 10. 2014 13:57
Re: zajtra tu bude clanok zase
Aspoň máš co číst (a kritizovat) >:-[]
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 17:28
Re: zajtra tu bude clanok zase
On už jde s davem, Fabii už uznává :-) Už je to nej volba :-)
30. 10. 2014 15:08
Fabia III pod kapotou patři benzin !
Tento motor patří mezi nejmodernější pohonné jednotky TSI :yes: , Ja měl pod kapotou nejvýkonnější benzínovou verzi 1,2 TSI se 66 i 81 kW :-!

:no: 1.4TDI :no:
Rozbalit vlákno
0
30. 10. 2014 16:14
Novinky
Bude Rapid SB Outdoor-termín zatím neznámý.

SII LB a Combi co jsem slyšel vypadá hodně dobře. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - grifith
30. 10. 2014 16:18
Re: Novinky
SB Outdoor předpokládám "pouze" jako designový paket? A u SII myšleno spíše SIII... ;-)
30. 10. 2014 16:21
Re: Novinky
Ano.Něco jak Fabia Scout.

Mělo tam být SIII.Pardon.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 16:27
Re: Novinky
Uvidíme, jak se aplikace povede. Jinak mi bylo jasné, jaký model myslíš ;-)
30. 10. 2014 16:56
Re: Novinky
Teď v listopadu ještě 4 kusy nulté série.

Náběh výroby je 11KT/15.
2. 11. 2014 18:06
Re: Novinky
A s FIII Scout se počítá taky ?
30. 10. 2014 17:10
1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Dobrý den, prosím o názor, která verze motoru je dostatečná. Zvažuji o koupi tohoto vozu a váhám. Prvně jsem byl rozhodnutý o 66kW, ale nízký příplatek za combi mi vnuknul myšlenku o 81kW. Moje jízda je převážně o cestování po okreskách s kopcovitým terénem a vzdáleností jízdy cca 15km. Jde mi o to, zda se mi vyplatí mít ,,nadupaný,, auto na 81kW a nestačilo by jen 66kW.
Díky za každý názor
Rozbalit vlákno
92
Avatar - grifith
30. 10. 2014 17:13
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Dle mého názoru postačí i 66kw a "ušetřené" peníze dát do extras.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 17:14
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Výhoda silnějšího motoru bude šestistupňová převodovka. Šestistupně jsou zpravidla i lepší než pětistupně (lépe tam padají jednotlivé rychlosti). Celkově těch 81kW bych bral jako motor pro radost, pro běžné ježdění by s 66kW neměl být problém. Univerzální rada je samozřejmě vyzkoušet oboje.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 17:28
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
svou otázku si pouprav a zkrať na "poraďte mi co vlastně mám chtít"... Na 15 km? Na to ti stačí i základ 1.0 ;-)
Avatar - grifith
30. 10. 2014 17:31
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Proč myslíš? On se motor doporučuje podle těch 15km? Když to bude celé do kopce, litr ti po třetí cestě vyplivne a ty to raději budeš šlapat na kole.... ;-)
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 18:25
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
ok, obrať si otázku - co hraje při výběru motoru zásadní roli?

BTW. 15 km do kopce? To nedáš ani když pojedeš na Praděd >:D >:-[]
Avatar - grifith
30. 10. 2014 18:37
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Prvně vlastní požadavky na výkon, pak na základě průměrného nájezdu zvolíš benzín nebo naftu. Z toho ti vyběhnou možnosti, které zkonfrontuješ se svým prasátkem. ;-)

Předpokláda jsem, že určitou nadsázku pochopíš... >:-[]
30. 10. 2014 18:43
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Nafták mi pro moje ježdění moc není doporučován, proto jdu do benzínu
Avatar - grifith
30. 10. 2014 18:46
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
To jsem samozřejmě nemyslel tebe, navíc u Fabie ta nafta nedává ani moc velký smysl, jelikož nová TSI jsou opravdu povedená a s jeho spotřebou budeš určitě spokojen ;-)
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 18:51
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Nemyslím. Pro služební účely podle mě vždy bude výhodnější nafta. TSI dokáží jezdit úsporně, ale to řidič musí sám chtít jet úsporně...
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:01
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Pokud se budeme bavit o specifickém fleetovém trhu, pak to platit bude, ale Fabie nikdy nebyla tím nej modelem pro firmy. U soukromníků bude nafta marginální volbou.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 19:09
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
:yes:
Avatar - Pepa_007
9. 11. 2014 12:56
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Jj nafťáček se vyplatí. Ale chce to najet ročně tak 60 000 - 100 000Kč. Příplatek 50 000kč je už moc.
Ono se to ale v realitě tak 99 procentům lidí nevyplatí.
30. 10. 2014 19:07
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Naprosto souhlasím s tím, že Fabia III pod kapotou patři benzin ! :-!
30. 10. 2014 19:52
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak už jen vzhledem k cenovému rozdílu cca. 60 litrů a rozdílu věku spotřebě okolo jednoho litrů je to ve tbem případě naprosto nevratna investice.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 18:49
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Vážně budeš při 15 km/den řešit na prvním místě výkon :-O ? Sorry, ale 15 km najedu v Brně jen při hledání volného parkovacího místa >:-[]
Avatar - grifith
30. 10. 2014 18:57
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Ano budu. Jinak není psané, že jezdí 15km za den. Klidně to může být 15 tam a 15 zpátky. A určitě to není jediná cesta, kterou s autem jezdí. Takže určitě bude výkon hrát jednu z hlavních rolí. Nebo ty si volíš to nejmenší (nejslabší) na co máš? Jako chápu, i tak se dá...
Omlouvat se nemusíš, až tam budeš parkovat po sté, tak už pojedeš automaticky a nebudeš hledat >:-[]
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 19:03
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
když ona je ta mrcha volné místo vždycky tam, kde bys je nikdy nehledal... murphy >:-[]
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:06
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Jo to máš recht >:-[] :yes:
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 19:10
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
víš že bych raději kecal >:D
30. 10. 2014 18:57
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
No možná jsem to nenapsal přesně. Jedu 15 km do práce, z toho je 12km cesta po okreskách kopcovitým terénem (nahoru, dolu). Pak jedu cca 3km městem. No a z práce to samé. Výbavu vozidla mám již jasně promyšlenou, takže i kdybych šel do slabší a levnější verze, tak nebudu nic jiného měnit na vybavenosti. Můj roční nájezd kilometrů je cca 12tisíc.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 19:08
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
To není až tak podstatné při tomto nájezdu. Jen bych tě možná varoval - TSI jsou poměrně dost "žravá" právě na prvních pár km, takže když jezdíš krátké trasy, tak to zrovna výhra není...

Možná i proto bych třeba já na 15 km trasu volil klidně atmo 1.0... 15 km? kolik času v autě strávíš, 10 minut? Stojí ti to za to? Samozřejmě, pokud peníze neřešíš, tak je celá debata zbytečná, ale ptal ses jestli stačí. A já myslím, že i 55 kW na 2x 15 km denně bohatě stačí ;-)
30. 10. 2014 19:14
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Teď mám dvoulitra v benzínu a když jedu na spotřebu, tak jsem na 8,7 litrech benzínu. Když bych na to šlapal, jak jsem jezdil dřív, tak průměrná spotřeba je 9,7. Těch 55kW jsem zavrhnul, jelikož po rovinkách já převážně nejedu, takže se nechci do kopce plazit. Navíc auto bude používaný i na občasné delší cesty a s 55kW jet např. do Chorvatska, tak to by byl zážitek
Avatar - miromen
30. 10. 2014 19:20
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Neměj strach. Ja mam puvodni 1.2TSI a do prace to mam podobně jako ty. Tzn podle trasy od cca 12km po 18km. A neni problem klidnou jizdou jet za 5l nebo svižnějši něco přes 6l. V tvem připadě kdy jsou nějake kopce bude spotřeba možna nepatrně vyšši ale přesnou trasu neznam. Takže je dost možne že v těch kopcich dostane ten litřik zabrat a bude mit stejnou možna vyšši spotřebu než TSI. No a pokud hodlaš auto využivat i na letni delši dovolene pak bych nevahal ani chvili a šel do silnějši varianty.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 19:39
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
V zimě? Aha, tak tomu určitě věřím...
Avatar - miromen
30. 10. 2014 19:41
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Aha takže se nevěři tak se začne do toho tahat ročni obdobi. OK takže to zpruměrujeme a přidame 0.5l. Jen ještě podotknu že mam větši a těžši auto.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 20:00
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
A kolikátej řetěz? >:-[]

Ne, sorry, ale záleží co máš za auto. Já dám referenční příklad na Oktávce II. 5.5 v klidu se dá, po rovinkách bez předjíždění, 80tkou. Normální jízda je 6.5. Město - Praha, 7.5. Když jí dáváš čočku, jsi na 8-10 litrech dle profilu trasy.
Avatar - miromen
30. 10. 2014 20:10
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak mě to v Golfu žere určitě meně. Asi tak pokud bych měl jezdit s davem což z daleka neni muj připad tak jsem pod 5l s přehledem. Bavim se o letnim obdobi. Samozřejmě je hodně faktoru jako profil trasy , provoz atd. Mam vyzkoušeny da se řict všechny extremy kdy jsem nejnižši spotřebu stlačil pod 4l a naopak nejvyše jsem jel přes 10l. Samozřejmě vše na delšich trasach.
Jako přiklad uvedu např. cestu z Haviřova na Vsetin ve 3 osobach což je cca 90km a držim se při zdi tzn. normalně předjiždim ale nějak na to netlačim tak tuto jizdu vždy zajedu pod 6l cca 5.7-5.8l.
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 20:15
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
A jakou máš verzi? 77 či 63Kw? Nevím, jestli si pamatuji správně, ale máš ještě starý motor že? Já mluvím o Octavii v kombiku, abych byl přesný a 77kw TSI. No a co město?
Avatar - miromen
30. 10. 2014 20:24
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
77kw r.v.2010. No městskou spotřebu ti nejsem schopny řict protože Haviřov je větši vesnice a to by nebyl adekvatni vzorek.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 21:25
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tím pádem máš krátké trasy někde kolem 8-9 na 100, podle roč. období :-!
Avatar - miromen
30. 10. 2014 21:41
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Za 8-9l mam poskoky po Haviřově. Tzn. do 5km je to možne ale tyto trasy nemam přesně odsledovane navic jsou pokažde rozdilne a na spotřebě se projevi kdejaka maličkost v podobě 1 samaforu atd. Trasy nad 10km rozhodně ne.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 21:28
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak přesně EA211 znám jak svý boty a krátké trasy jsou 8-9 na 100 :-!
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:17
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Takže opravdu kupuješ to nejmenší na co máš? Myslím, že to tak není... Ono na takovej nájezd není ani třeba auto, dá se to zvládnout na kole a ještě udělá něco pro zdraví. >:-[]
Litrový motor může na podobné požadavky doporučit může jen masochista. Ale tak proti gustu.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 19:41
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
u nás se doprava dostala do situace, kdy je v podstatě úplně jedno, jestli máš pod kapotou 6V nebo 3V, protože tvoje průměrná rychlost bude vždy stejná... Takže se mé hodnoty poněkud "mění". Na 15 km trasu bych si klidně vzal atmo 1.0 (rozuměj do Fabie).
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:46
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
V pořádku každý si zvolí to, co mu postačuje. Pro tebe by to byl litr, pro mě osobně by to bylo TSI. Jinak vcelku jedno ti může být to, kolik máš válců, ale ne to, jaké parametry tvůj motor má. Chápu, že někomu se stačí plížit a jiný se rád projede svižněji.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2014 21:32
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
6V a 3V si klidně zaměň za 300k vs. 80k ;-)
Avatar - grifith
30. 10. 2014 21:38
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Už jsem ti to psal, od toho je ta možnost volby, já ti tu tvou brát nebudu, někde se ti zákazníci litru brát musí ;-)
Avatar - dal
30. 10. 2014 19:27
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
No s tím litrem když chytne náklaďák tak za ním pojede možná celých těch 15 km a to už není až taková výhra. Jednoznačně TSI ten tříválec jen kolem komína.
30. 10. 2014 19:11
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Dle mého názoru naprosto, jasná volba 1.0 MPI 55kW
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 10. 2014 19:17
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
no pokud se nepletu, tak střešní okno není v nabídce. A abych se za příplatek díval během jízdy na panoramatickou střechu, tak to né...
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
30. 10. 2014 19:30
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Pro mne jsou automatická klima nebo střešní okno absolutně zbytečné příplatky.
30. 10. 2014 19:50
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
No já mám v plánu jít do verze Style. Je tam několik věcí, kterých bych oželel, ale když si to propočítám, tak mě to vyjde výhodněji. Přidám hagusy, plnohodnotnou rezervu, paket mobilita plus, červenou barvu + příplatek za kombi a jsem na 340tis.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 10. 2014 20:07
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
bezklíčové startování je ve výbavě Style automaticky. To bych třeba zase já oželel...
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
30. 10. 2014 20:45
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Nekecám, mám automatickou klimu a raději by jsem měl mechanickou. Např. mi vadí, když na mně fouká studený vzduch v zimě. Ideální by bylo, kdyby se dala automatická klima dle potřeby přepnout do manuálního módu. To střešní okno je k ničemu, akorát ti sníží strop, časem ti může do něj zatékat, zmenší se tuhost a není z nejlevnějších.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 10. 2014 00:12
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Co to tam máš za krám?
Avatar - Ozzman
30. 10. 2014 17:30
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
A co se projet a posoudit? Určitě postačí 66kw, ale proč si ten minimální rozdíl nepřiplatit a nedopřát si trochu lepší jízdu i na delší trasy, zajisté nejezdíš jen 15km, ale i delší trasy :-)
30. 10. 2014 17:33
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
66 kW bude pro FIII naprosto ideální a plně postačující motor pro svižné svezení.

Ale na druhou stranu, příplatek pouhých 14tKč za výrazně výkonnější a možná i vcelku zábavný motor, 6M převodovku a lepší brzdy je pakatel. V případě kopcovitého terénu nebo i jen občasných delších cest, popř. jízd v plné obsadě, bych já osobně neváhal.
30. 10. 2014 18:29
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Díky za názor. Jsem vážně nakloněn k té 81kW. Auto bude rodinné, takže se občas vyjede na nějaký ten delší výlet (2 dospělí+2děti). Dálnice já nejezdím, takže max jednou do roka, když se pojede někam dál.
Avatar - miromen
30. 10. 2014 19:00
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Ten připlatek rozhodně opodstatněni ma.
Avatar - Ham.
30. 10. 2014 18:00
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Dostatečné jsou obě, tady máš popsané rozdíly v obou motorech
[odkaz]
30. 10. 2014 18:34
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
díky, podle všeho je rozhodnuto ;-)
30. 10. 2014 19:05
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
1.2 TSI vše zvládnuto na výbornou jízdní dynamiky a nízké spotřeby.

Verzi motor 81 kW:- zpřevodování je výrazně delší, také díky 6-stupňům v převodovce. Na ten nejvyšší motor točí při rychlosti 90 km/h jen 1900 otáček, dálničních 130 km/h vyžene ručku asi ke kótě 2800/min.

Verzi motor 66 kW:- benzinový turbomotor 1.2 TSI s maximálním výkonem 66 kW mi pocitově připadal o dost dynamičtější než podobný motor ve Fabii s maximem 63 kW. Dálničních 130 km/h vyžene ručičku otáčkoměru pouze ke 3200 otáčkám. Pětka je tedy delší než u většiny malých aut šestka.

1.0 MPI malý benzinový motor je skvělou volbou do městského a příměstského provozu, kteří jezdí krátké trasy s častými přestávkami, na dálnici nepatří, takže hodně točí.

:no: 1.4 TDI tedy 66 kW a 77 kW – jsou standardně osazeny filtrem pevných částic :no:
30. 10. 2014 19:22
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Mám zkušenost jen se staršíma jednotkama EA113 v Rapidu ale na ježdění po okreskách pro mě jednoznačně vede 63KW verze. Nejen, že žral méně benzínu, tak 6ka je výhoda jen na dálnici. Nicméně stejně se řadí už v cca 70-80km/h. A tam vidim jako ideálnější 5kv který točí trochu více ale auto je agilnější. Na 4ku má při 50km/h 1500ot. což je také ideál. A rozdíl? Jedině pokut auto vytáčíš tak 77KW táhne lépe pokut ale nevytáčíš rozdíl nepoznáš, jen auto žere o trochu více a více i řadíš. Opravdu vyzkoušej sám, já jsem teď připlatil a lituji toho.
30. 10. 2014 23:34
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Dal jsem neuměle charakteristiky motorů přes sebe - viz [odkaz] (pochopitelně šedě 1.2 TSI 81 kW, barevně 1.2 TSI 66 kW)

Je vidět, že výrazné rozdíly se budou dít až ve vyšších otáčkách - cca od 3500 ot/min. Pokud jezdíš podle rádce řazení, tak se do těchto otáček TSI ani nepodívá (samozřejmě krom dálnice). Pokud si zvyklý častěji motor vytočit až k 5000 ot/min, tak tam už bude rozdíl odpovídat poměru max. výkonů 81/66 - tedy +38% ve prospěch silnějšího TSI.

Kdybych měl čas, přihodil bych tam ještě 1.0 MPI, tam by byla vidět v nižších otáčkách "krása" atmosféry v celé své nahotě :-)
31. 10. 2014 07:03
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
To dělení zkus ještě jednou :-)
Avatar - Ham.
31. 10. 2014 07:59
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Rozdíly budou i dole pod 3500 ot. vzhledem k rozdílným převodům 5 st. a 6 st. manuálu.
Avatar - miromen
31. 10. 2014 09:40
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Přesně tak. Rozdil v praxi bude vyrazny a řekl bych až zasadni pokud se vezme v potaz to že jde prakticky o stejne motory. On už je znatelny rozdil mezi 77kw 5kvalt versus 6kvalt natož pak mezi slabši variantou.
31. 10. 2014 09:28
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Potřebuješ dvě auta:D
TSI 77kW se na tak krátké trase nezahřeje, budeš pořád jezdit se studeným motorem - voda je na 90 cca za 6-7km, ale v tu dobu se teprve olej dostane na 50 a trva mu tak dalších 5-6 km než se dostaneš na 75-80 stupňů. A taky se pak nelekni 7-8l spotřeby... Těch 5-6l fakt chce rovinky hodně klidnou jízdu.
Takže na 15km trasu to chce rozhodně něco menšího/rychlej se zahřívajícího. Jenže to menší nebude moc použitelné na dovolené a občasné výlety jinam než do práce.
Jsem prakticky ve stejné situaci a na cestu do práce mám litrovýho Yarise a ten na tu trasu přesně sedí.
Osobně bych TSI nikomu nedoporučil na trasy kratší než cca 25-30km.
Avatar - grifith
31. 10. 2014 09:38
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Nezlob se na mě, ale pokud zde někdo mluví o spotřebě 7-8l na 15km trase, jako běžnou věc díky nezahřátému motoru, pak to vcelku bagatelizuje. Taková trasa je pro motor plně dostačující na prohřátí a pokud nebude těch 15km hnát přes Buchlovské kopce, tak bude spotřeba rozhodně nižší. Těch 7-8l pomalu nemám ani v autě s jednou tak objemným motorem, jednou takovým výkonem a třičtvrtě tuny nadváhy. Myslím, že to je naprosto zbytečné strašení ;-)
31. 10. 2014 10:21
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Ad 7-8l - někdo tady mluví i o kopcovité 15km trase (viz tazatelův post).
Ad prohřátí za 15km - ano, přesně těch 15km motor potřebuje na prohřátí, teprve pár km před prací začne Rapid topit a není v něm kosa. Takže zahřeju motor a když je zrovna ve stavu, že se autem dá normálně jet, tak zaparkuju a zdechu ho. To je pro životnost motoru super optimální věc.
TSI se zahřívá cca stejně jako malá nafta.
Narozdíl od tebe a miromena kousek níž jsem přesně ve stejné situaci jako tazatel, do práce 15km kopcovitou trasou, z toho poslední 2-3km ve městě a tuto trasu jsem jezdil s litrovýhom yarisem, rapidem s TSI, 1,4 D-4D a 1.9 TDI 81kW. Tu trasu jezdím 10 let denně, takže přesně vím, jak se který motor chová a netřepu teoretický domněnky. Na této trase každý auto žere cca o litr víc než je běžný.
TDI do práce 4, zpátky 5
D-4D do práce 4, zpátky 5,5
Yaris do práce 5, z práce 6,5-7
TSI do práce 6,5, z práce 8-9
Takže jestli někomu vyhovuje poskakování ze studeným motorem a neřeší to prosím, někdo na to má jiný pohled. Pro mě za mně ať si klidně na 5km trasu koupí 6l V12, já jsem se jen vyjádřil, že podle mě to je na TSI málo.
EDIT: Je pravda, že ten rapid má gumy 215, ale to nespasí dva litry, max pár deci...
Avatar - grifith
31. 10. 2014 10:33
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
V pořádku, já jsem jen vyjádřil svůj názor, že zahřívání motoru není taková tragédie jako zde píšeš. Po 15km by měl být motor již zahřátý na provozní teplotu, pokud se tedy budeme bavit o normálních podmínkách a ne sibiřských -30. Pokud 15km říkáš poskakování, pak to vidíš jinak. Sám jezdím i benzínovým motorem o větším objemu, který začíná obstojně topit po zhruba 2km jízdy, pokud je to u TSI jiné, pak je něco špatně.
Avatar - dal
31. 10. 2014 10:48
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
To TSI se ohřívá déle než jiné benzíny, buď je to způsobené menšími ztrátami nebo je něco špatně konstrukčně. Mně 1,2 TSI začíná topit tak po 5km a 90 mám po cca 10km, zatímco UP topí tak po 3km a 90 má po 6km. Doba potřebná k zahřátí TSI odpovídá CRDi což jsem nečekal.
Avatar - grifith
31. 10. 2014 10:53
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Pak je něco hodně špatně ;-\ Každopádně podobné spotřebě na takové trati bych se nebál...
Avatar - miromen
31. 10. 2014 10:54
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak samozřejmě učinnějši motor menši ztraty. To že se TSI pomaleji zahřiva je znama věc.
31. 10. 2014 10:55
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Těch 10-12km se zahřívá při cca 10 stupních, při nule chce celých 15km. Jasně, v létě to bude zahřátý rychleji, ale kolik bylo letos vyloženě letních týdnů (radši ani nepíšu měsíců...)
Neřekl bych že to je vada, ale důsledek snahy o maximální optimalizaci, protože odpadní teplo je vlastně naprázdno spálený benzín... A pokud si to dobře pamatuju, tak jsem někde zahlídnul info, že moderní turbobenzíny se účinností dotahují na dřívější nafty (ty moderní jsou zase kousek dál...). Což odpovídá tomu, že se TSI dle mého pozorování zahřívá +- stejně jako 1.4 D-4D.
Klasická atmosféra je klasická atmosféra, ta po pár km prohřeje auto i v mrazech.
Avatar - grifith
31. 10. 2014 11:05
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Pro mě osobně "nepochopitelné", protože pak je to téměř stejné jako má nafta. Co se té spotřeby týká, pak jsem ani při menších "***čkách" neměl problém se vejít do 7,5 a to byly poskoky zejména v městském provozu. Pravda nebylo to ve vyloženě zimním prostředí. Každopádně to lze brát jako další zkušenost ;-)
31. 10. 2014 12:18
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Po městě se mi to paradoxně nezdá tak hrozný, to se celkem drží, vyletí to při rozjíždění se z města/vesnice na 80-90 nebo do kopce.
Na druhou stanu když se klidně jede rovinatá trasa a nemusí se často měnit rychlost, tak věřím tomu že 5l půjde zajet, možná i míň. Nejmíň žere cca při 70-80 na 4/5 kvalt (ne podle aktuální na PP ale podle klesání/růstu průměrné).
Avatar - grifith
31. 10. 2014 12:31
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak s tímto bych se tak nějak shodl, jelikož mám podobnou zkušenost ;-) :yes:
31. 10. 2014 10:57
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Upřímně si nedokážu na stejné trase představit při obdobném stylu jízdy 4-5 litrů s TDi 81kW (se studeným motorem a navíc v kopcích je to totální klobouk) a naproti tomu 6,5 - 9 s nejmenším TSi.
31. 10. 2014 12:09
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Nejsou to vyloženě hory, ale k rovině to má daleko. Do práce se jede cca z kopce, 120m převýšení (to ty 4l), navíc s motorem promrzlým přes noc, zpátky to je do kopce s ne tak studeným motorem (přes den je teplej). To TDI to tak fakt dává, když se s ním jede na krev tak 6. TSI stačí na chvilku přišlápnout nebo někoho předjet a průměr je v háji. Yarisu je potřeba vzhledem k výkonu stát za krkem celou cestu zpět:D
Jen aby mě někdo nepovažoval za zvíře, tak TDI jezdívá delší trasy, ale občas s ním jen do práce musím. V klasické zimně se v něm po 15km teprve zahřeje voda.
Avatar - miromen
31. 10. 2014 11:00
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Takže když se podivam s čim srovnavaš a na jakych valcich je Rapid tak spotřeby odpovidajici. Asi těžko bude Rapid jezdit za stejne spotřeby jako menši a lehči Yaris ktery předpokladam ma běžne obuti.
31. 10. 2014 11:55
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
V pondělí půjde na zimní 185, takže uvidíme jestli to spadne o 3 nebo 4 litry >:-[]
S čím to škodovka dodává... Díval jsem se na skladovky u dealera a většina rapidů měla tyto zvěrský kola...
Yaris má -110kg a papírově -0,6l/100, je na 175/65 R15
Avatar - miromen
31. 10. 2014 12:37
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
U tohoto motoru bude hodně znatelne obuti. Takže nejen šiře ale i vaha disku bude sakra znat. A v tomhle připadě bych tipoval že spotřeba bude v pruměru o cca 1l nižši.
Jinak nevim jake maš zkušenosti s TSI ale nad pomalym zahřivanim se podivuje vicero lidi. Na to je však uplně jednoduchy recept. A to jezdit na nižši rychlostni stupeň. Tzn jezdit kolem 2 500ot a motor je znatelně rychleji zahřaty. A ani spotřeba se nějak nezvyši protože pedal plynu stači v tomto připadě opravdu jen lehtat. Samozřejmě se da pomoct i uzavřenim okruhu ventilace ale to už zaleži na okolnostech. Dalši věci je to že nove TSI maji předehřev a ty se zahřivaji rychleji. Musel bych hledat jake jsou konkretni rozdily ale to se mi bohužel nechce.
31. 10. 2014 12:52
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Uvidíme, sám na to jsem zvědavý.
Motor se probírá zhruba od 1500 ot., ale přecejen je to benzín, takže s ním jezdím 2000-2500 (přes město/vesnice jezdím za 3, na 4 by to spadlo pod 2k a spotřeba ve městě je vpohodě), nižší otáčky max za 2 v křižovatce, případně když se rozjíždí auta předemnou na semaforu trochu přidusím trojku (min 1500).
Jinak viz výš - věřím, že jde reálně jezdit za 5l, ale je to strašně náchylný na trasu a jízdní styl... Až nechutně.
31. 10. 2014 13:30
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
A v tom to možná bude, ten jízdní styl. Pokud není motor ve znatelné zátěži, tak jak atmo, tak i turbo je při plynulé jízdě možné naprosto v pohodě točit okolo 1.800 ot., motory s delším zdvihem i výrazně méně (Felda 1.6 jela dokonce bez plynu na volnoběh po rovině i na V.-ku). a třeba v těch 1.800 ot. má to silnější TSi "potenciál" už 33kW.

Sice jsem měl výkonnější turba, ale v městkém provoze nebyla potřeba vytáčet motor nad 2.200 ot.a těch 50-55 to jezdilo a jezdí v pohodě na druhý nejvyšší kvalt.
31. 10. 2014 13:45
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
takže z tvého pohledu raději silnější??
31. 10. 2014 14:20
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Za mne určitě. V nízkých a středních otáčkách rozdíl znatelný kvůli vyššímu krouťáku a zřejmě kratším kvaltům 6M, ve vyšších (od 3500 ot.) pak naprosto jednoznačný.

Jak jsem psal na začátku, příplatek 14tKč mi připadne v tomto případě více než příznivý.

I pocitově, lineárním zátahem, bude silnější varianta řidičsky příjemnější, protože je zařízlá až za 4.500 ot., zatímco slabší už při 3.500 ot. Jen se to pak chce nebát a občas motor prohnat až na omezovač, aby ti "nezlenivěl".
31. 10. 2014 14:12
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Jak jsem psal - ve městě je ta spotřeba OK, problém je rozjezd na vyšší rychlost a kopce. A pro zrychlování tam musím mít přes 2000ot, protože bych se jinak rozjížděl tempem jako při eurotestech spotřeby. (připomínám kopcovitou trasu a že věřím, že na rovinkách to tak nežere). Taky ten motor potřebuju zahřát.
Na delších trasách (40-80km) nemám problém se dostat mezi 6-6,5l - ne úplně šnečím tempem, ale taky žádný závod. S normálními pneu někde ve středních čechách/na hané věřím v 5-5.5
Na krátší kopcovité trase je TSI hodně nepředvídatelný. Většina aut jde nahoru o litr, TSI o 3 jak nic.
Avatar - dal
31. 10. 2014 14:25
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
O 3 litry se mi to povedlo mezi okreskou a dálnicí při rychlostech 100 a 180. Reálný rozdíl při různém stylu jízdy na stejné trase je max. 1,5l a to je rozdíl mezi kloboukem a jízdou do porodnice. Jezdím na Šumavě a spíš těžší noha = 5,8, Haná by byla kolem 5.
Avatar - miromen
31. 10. 2014 14:31
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Jezdit s timhle motorem za vice než 8l to už musiš byt na cestach tak trochu za exota. U tebe ma velky vliv obuti. Sam uvidiš až přezuješ na ty 15".
31. 10. 2014 14:31
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak ono ta citlivost na spotřebu je u turbomotorů dána také tím, že v běžných otáčkách (2.000 - 4.500) poskytují mnohem větší výkon a dynamiku, než atmosféra se srovnatelným výkonem. A je přirozené, že člověk tuto dynamiku využívá, a to si řekne prostě o benzín.

Jako příklad - když v atmosféře jedeš do kopce a točíš 3.000 ot., tak zkousneš, že to nic moc nejede a nepodřazuješ, abys tam pro solidní dynamiku dostal 4.000 ot (kde to bude žrát taky už jak prokopnuté). Zato u turba tam ten výkon máš pohodlně už v těch 3.000 ot. a tam to také příslušně žere.

Jinak co mně se osvědčilo, tak je "efektivní zrychlování" ve středních otáčkách a téměř pod plným plynem (aby seplo turbo a zatlačilo), protože zde má motor největší efektivitu a vzhledem k potřebné práci nejmenší měrnou spotřebu. Pak hodit co nejvyšší kvalt pro danou ustálenou rychlost. A pokud je prostor, tak běžně vynechávám kvalty a raději nižší podržím o 1-2s. déle. Naopak, takové to pomalé plynulé zrychlování, někdy dokonce v nízkých otáčkách, je zabiják spotřeby.
Avatar - Emel
31. 10. 2014 13:54
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Váha disků? No nevím... váha disků hraje jako neodpružená hmota celkem důležitou roli pro komfort a jízdní vlastnosti, ale pro spotřebu? Při konstantní rychlosti by to mělo být úplně jedno a při zrychlování bych to taky nepřeceňoval.
Avatar - miromen
31. 10. 2014 14:28
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Tak při konstantni rychlosti nejen vaha disku nehraje prakticky žadnou roli. Ale pravě při rozjezdech vliv ma a to pravě na spotřebu ale i na dynamiku. A na kratke trase s nezahřatym motorem o to vic. Navic při tomto vykonu to bude sakra znat.
Avatar - miromen
31. 10. 2014 09:45
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Coz to tu placnul za kravinu ? Tohle je pořad 1.2 a ne nějaky velkoobjemovy 8 valec.
1.2 TSI je normalně použitelna motorizace i na kratši trasy. A to že se nějaky atmo litřik zahřeje dřive je snad jasne každemu.
31. 10. 2014 10:03
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Problém se zahřátím motůrku o objemu 1.2 litru? :-O Už 15 let jezdím denně trasu 18 – 25 km postupně benzíny s objemy mezi 1,8 – 2,5 (125/148/228kW), a když jedu po přecpané okresce (začátek každé trasy navíc vždy z kopce), tak i ten největší a nejsilnější motor, který jede na zlomek svého potenciálu, je 100% zahřátý po 10 kilometrech. V těch největších mrazech (-20/-25), které tu jsou pár dní v roce, je to pak o pár km víc, ale to taky třeba půjčené 1.9 TDi začalo topit ve chvíli, kdy jsem parkoval po ujetí 35 km ve firmě.

Když vezmu ten nejslabší (atmo) motor, který mám v tom nejtěžším autě, tak na této trase spotřeba 7,4. Předtím 148kW v turbu – 6,7. A dnes, kdy na spotřebu upřímně kašlu (protože to žere prakticky furt stejně), se do průměru 9 litrů vejdu s 3x výkonnějším autem včetně občasné RZety přes kopce.

Kolega má slabší a starší TSi v G6, denně do práce cca. 20 km – spotřeba dlouhodobě s přehledem pod 6.
31. 10. 2014 10:23
Re: 1,2TSI 66kW nebo 1,2TSI 81kW
Taky jsem na to hleděl, ale TSI má chováním mnohem blíž k naftě než k atmo benzínům... viz má odpověď kousek výš...
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:05
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:12
Re: kola
On to určitě nebude jediný rozměr zapsaný pro tento model v TP, na zimu můžeš klidně dát menší. Ale pravdu máš v tom, že daný rozměr je hodně atypický.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:23
Re: kola
Nebral bych to do extrémů, i 15" budou stačit ;-) 14" kola nelze na silnější TSI a TDI obecně.
Avatar - white label
30. 10. 2014 19:32
Re: kola
Kam konkrétně čumíš a na jaký rozměr? Pneumatikáři hlavně neudávají rozměr pneu ve formátu 6,5R16, Těch 6,5 může být šířka disku/ráfku v palcích.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:36
Re: kola
V portugalských testech jezdili na 215/45 R16 a to je vcelku atyp.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 19:56
Re: kola
Na 16" kola to bude standardní rozměr. Jaký rozměr pneu bude na 15 či 17" netuším.
2. 11. 2014 11:23
Re: kola
na 15" 185/60 R15 a na 17" 215/40 R17 - rozměry budou identické s rapidem včetně disků.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 20:12
Re: kola
No však pro 17" kola je standard 225 šířka...
Avatar - grifith
30. 10. 2014 20:16
Re: kola
Čili lze z toho odvodit, že 17" budou na pneu 225/45? Jestli ano, pak cenově jde o mnohem přijatelnější rozměr.
Avatar - Emel
30. 10. 2014 20:22
Re: kola
Hele nevím, katalog k Fabii ještě není... jen říkám, že to je standardní rozměr... pokud jsou 16" 215, tak bych se divil, kdyby bylo něco jiného... jedině že by bylo taky 215. Octavia má taky 17" i 18" i 19" 225...
30. 10. 2014 21:00
Re: kola
Byl bych opatrný. 225 na R17 není zrovna ideální rozměr na malé auto. Zbytečně by extrémní šířka zvyšovala spotřebu. Bavíme se taky o poměrně těžkých kolech.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 21:04
Re: kola
Bude to rozměr čistě pro design, určitě to z praktického hlediska má svá úskalí. Myslel jsem spíše cenový faktor v případě výměny kol či nákupu zimních stejného rozměru.
30. 10. 2014 21:11
Re: kola
Osobně si nedovedu představit v dnešní pomatené eko době, kdy se honí každý mg CO2, aby někdo úmyslně továrně obul malý auto na takové válce.

Například BMW F30 s třílitrovým šestiválcem jezdí na obdobných kolech (jen s o číslo většim profilem) - 225/50 R17.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 21:14
Re: kola
Jak píšu, určitě to nebude rozměr pro ekonomicky smýšlející ;-)
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 21:19
Re: kola
A to máš cenu za gumy nebo gumy i s disky? Jinak se zimním obutím je při koupi třeba počítat ;-)
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
30. 10. 2014 21:43
Re: kola
Dost dobře nerozumím, jakej jsi měl problém sehnat disky, pokud vše sedělo. Stačí dodržet rozměry a můžeš je použít. Jinak pokud jsi sehnal značkové alu disky s gumama za 16, tak to jsi snad přímo u zdroje, protože to je cena až neskutečná ;-)
2. 11. 2014 11:27
Re: kola
Proč? já jsem teď dával pánovi kompletní sadu lité alu disky Brock RC19 + Nokiany 205/60 R16 a platil mi asi 16500.

On ten rozměr 205/60 R16 není tak drahý, jak se zdá.
Avatar - grifith
2. 11. 2014 11:44
Re: kola
Jelikož jej mám, tak vím, že pod 2 tisíce se u pneu nedostaneš (myslím rozumné značky), spíše 2500 a to pak zůstává na disky 6500, na jeden tedy něco málo přes 1600, to už je pomalu lepší než plecháč ;-)
2. 11. 2014 13:32
Re: kola
To máš recht:-) Ja to blbě spočítal,je pravda, že ten nokian jsem mu dával za 2350 + 2030 za alu disk. což je nějakých 17500 nějak neumím počítat, po těch po těch přezutých 250 autech za tento týden
Avatar - miromen
30. 10. 2014 21:08
Re: kola
Tam ma byt 215/40 R17 pokud se nepletu.
Avatar - white label
30. 10. 2014 21:18
Re: kola
To platí vice méně až o třídu výš, v této třídě je k 17" mnohem běžnějších 205-215mm. Např. poslední FaRS měla 205/45 R17 a Polo GTI pro změnu 215/40 R17.
Avatar - white label
30. 10. 2014 21:11
Re: kola
Mě hlavně zajímalo kdes to tady "vyčuměl" a jaký rozměr konkrétně. Na 7Jx17" můžeš dát bez problémů pneu od šířky 205 mm, viz konfigurátory kol. Těch 7Jx17" není minimum, ale maximum, takže o žádný "brutální" rozměr nejde. 17" měla k dispozici i Fa2, viz Fa2 RS a mělo/má je i Polo, CrossPolo a Polo GTI mají dokonce v základu 7,5Jx17".
U nové Fabie můžeš mít třeba na zimu i 14", teda kromě silnějšího 1,2 TSI/81kW a 1,4 TDI, kde se vlezou až 15" (6Jx15").
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
30. 10. 2014 21:44
Re: kola
Já tak levná auta bohužel nemám a kupuji je nová za hotové a typový (nikoli tipový) list požaduji případně k zimním elektronům/ráfkům (nikoli ráfkám) taky. Např. na Golfu GTI mám na zimu Rondelly 7Jx17" s typovým listem a k nim schválený rozměr pneu 205/50/17". A ano, už vím, že na Fa3 by mělý vlézt i 14"ky, teda kromě uvedených motorizací v reakci. Kdyby ses místo těch blbých keců tady podíval radši na stránky Škody, mohl jsi to vědět taky.
"Ocelová kola s velkoplošnými kryty – 14" / 15"
(pro 1,2/81 kW; 1,2/81 kW AP a 1,4 TDI standardně 15" kola)"
31. 10. 2014 08:48
Re: kola
znáš to o perle a svini :-)
Avatar - petrumr
31. 10. 2014 18:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
31. 10. 2014 18:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 11. 2014 09:29
Re: kola
co to zas meles? Elektrony jsou hlinikovy kola proste, tak se tomu rika. Zivotnost nemaji 4 roky, kdes na to prisel? Jsi nekdy slysel, ze nekdo koupi auto na alu kolech a za 4 roky musi kupovat jiny nebo co? V jakym svete jako zijes, co to tady placas za hovadiny?
Nevim jak rikas ty kolum, ktera nejsou elektrony, ja napr. plechace, ale ze to nekdonazve ocel snad neni konec sveta, evidentne aspon vi o cem mlivi a neplaca kraviny.
A cislo oceli se pise z mekkym i, to jako nemuzes skocit uz konecne za nejakym cestinarem?
Avatar - white label
1. 11. 2014 21:30
Re: kola
Argumenty opět na nule, tak aspoň trapný pokus o slovíčkaření...
Ocelová kola jsem citoval ze stránek Škody a tento výraz se běžně používá, na rozdíl od tvého "analfabetického" skloňování: 2, p. jedn.č. ocel - ocelY, namísto oceli. Mé znalosti mateřského jazyka jsou spíš průměrné, ale když vidím tvůj písemný projev, tak chápu, že na tebe každý druhý působí jako učitel češtiny.
A diskům z lehkých slitin se běžně hovorově/zkráceně říká elektrony, což si zřejmě taky vůbec netušil...
[odkaz]
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:27
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
1. 11. 2014 09:32
Re: rozteč
Jaka roztec sroubku je na uchyceni praveho reproduktoru? Koho to ku*va zajima?
2. 11. 2014 11:22
Re: rozteč
Ne, má kola shodná s rapidem. Bude tam 5x100 jako u minulé generace, akorát rozměry pneumatik jsou totožné s Rapidem. v 15" 185/60 R15, v 16" 215/45 R16 a v 17" 215/40 R17, plechový disk má také rapid a fabia III identický.

Pro mě super, že nemusím brát na sklad více druhů disků, protože na rapida a fabii II jsem musel brát celkem dohromady 4 druhy a teď postačí dva.
Avatar - petrumr
30. 10. 2014 21:38
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - grifith
30. 10. 2014 21:45
Re: test
Proč? I kdyby ne, tak máš sedačky sklopné ;-)
Avatar - Ozzman
31. 10. 2014 07:18
Re: test
Hele, mne by více zajímalo, jestli jdou odklopit stěrače!
Avatar - petrumr
31. 10. 2014 18:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 11. 2014 12:43
Škoda Fabia vs Honda Jazz
Samozrejme teraz je ešte skoro, ale potešil by ma porovnávací test medzi Jazzom a novou Fabiou. Ktoré by ste si Vy vybrali? :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
1. 11. 2014 18:05
Re: Škoda Fabia vs Honda Jazz
Jazz byl vždycky fajnové autíčko, ale je to trošku jiná filosofie...
1. 11. 2014 22:37
very expansive
...a není to moc Antone Pavloviči? :-)
Rozbalit vlákno
0