Jenže v Evropě je poptávka po "motoru" v takovém autě zanedbatelná. 2/3 prodejů tvoří a tvořily motorizace 100-110kW, resp. 70% z celkových prodejů je i ted´ v naftě. A i když třeba v první generaci tam i v Evropě motor byl, prodeje byly naprosto okrajové, takže 132kW je pro evropské zákazníky až až.
Ve státech se tam ve druhé generaci dává 2.0 EB 179kW, kdy výkon a palivo jsou prostě jasným předpokladem, proč takové auta nenajdeš v nabídce v Evropě. Protože když tady někomu řekneš, že takové auto máš, tak se okamžitě potentuje ze spotřeby ....
Bohuzel za vse muzou jen posr...emisni limity....Mondeo/Fusion v usa je s 2,0EB standartne AWD....tady jen s dieslem.....
Ted tam predstavili FL Fusionu...a 2,7V6 biturbo.....ze by vymodlene Mondeo ST? ..nebo emisni limity to zatrhnou ?.......
Myslím že velmi povedené a jako plus vidím nové slabší motory EB i TDCi. Jen se bojím ze dodnes základní 110kw EB, který vozu dodával velmi dobrou dynamiku podraží. Vítané by bylo, aby nižší motorizace cenově podlezli a ne posunuly nabídku cenově nahoru, pak by se jistě více prodávala.
Po vzhledové stránce se modernizace jistě povedla, ovšem nahradit poctivou parkovací brzdu její elektrickou parodií je úplná kravina a v případě SUV to platí dvojnásob! Doufejme, že tuto zhovadilost dostane jen vrcholný stupeň výbavy! :-!
Je opravdu k uzoufání, co Ford poslední dobou předváděl. Tedy, uvedeno na správnou míru - facelift velmi vydařený, Kuga konečně vypadá koukatelně a ne jak výsledek hodiny práce s plastelínou dětí z první Bé >:-[]
Ale opravdu mě zaráží, jak se s facelifty ukazuje, jak hrozně moc aktuální generace modelové řady Ford byla totálně OUT už při představení... Focus, Mondeo, Fiesta, Kuga... Vše je snesitelné až po faceliftu, Mondeo pro jistotu nabídli rovnou až s několikaletým zpožděním...
Fakt je mi to líto, co Ford v Evropě předvádí. Mondeo mk3 a Focus I tak představují nedostižný vrchol a od jejich konce to jde tak nějak ... z kopce 8-s8-s Mondeo mk3 po FL je jak v interiéru, tak v exteriéru asi 10x krásnější než současná generace. O tvaru palubních desek současných Fordů raději ani nemluvit, ten tým designérů musí vést snad sama Ellen Ripley 8-s
prvy pekny ford co som spominal co sa mi v eu paci je nove SUV Edge.... vidim ze trosku po nom okukaval aj tento facelift kugy ... ;-) .... takze konecne krok spravnym smerom :yes:
Ja bych to tak cerne nevidel...Kuga se prodava celkem slusne....nekonkuruje korejcum nizkou cenou....protoze ty takove modely osazuji 1,6 bez turba....coz musi byt dobra tragedie.
Focus a Fiesta i pred FL meli dobre prodeje (Fiesta porad jnatopu v Evrope)...po FL samozrejme prokoukli.
Mondeo melo spozdeni cca 1 rok v Evrope (vymena po klasickem 6-7 letem cyklu. V USA bl Fusion driv...protoze minula generace byla hodne za zenitem....a samozrejme pak problemy s presunem vyroby.
Vzhledem k tomu ze jsem mel minulou generaci Mondea v tom vypave a ted v praci jezdim snovou generaci.....tak jedine co me vadi jsou "divna" sedadla,,,,napr P508 me prijde mnohem pohodlenjsi....ale jen co se tyce sedadel....jinak je to o generaci jinde.
Zbytečně to vysvětluješ. Prostě některým se Fordy nelíbí a pro ně je to neprodejné hnusné a podrobně. Podstatné je že Ford je v Evropě pořád dvojka v prodejnosti mezi značkami a celosvětově si taky nevede vůbec špatně. Pánové u Fordu si mnou ruce že ani evropské prodeje nejsou ve ztrátě nýbrž v zisku takže to dělají dobře. A co se týče českého trhu koda mluvit, nejvíc o Fordu a jejich tragickém designu hovoří ti co si Ford nikdy nekoupili a zřejmě nikdy nekoupí a pak ti co nemají ani na tříletou ojetinu ne tak na nový. Prostě vše co u Fordu dle místních diskuteru dělají špatně vede celosvětově k vyšším prodejům a růstu zisku.
Tak zrovna Mondeo MK3 jako nedostižny vrchol vubec nevidim. Auto s usedlym i když pěknym vzhledem nepovažuji za něco z čeho bych se posadil na zadek. Focus ten byl svym vzhledem ve sve době original a určitě zaujal svym vzhledm vic než MK3 Mondeo. Osobně mě ale až tak nebral. Narozdil od součastnych modelu ktere považuji za nejpovedenějši a u Focuse to dvojnasob plati o interieru protože ty zrovna nepatřily u předchudcu k povedenym.
Je to opravdu pribrzdovani predniho kola? Ja myslel, ze ta elektronika je schopna posilat kroutak na jedno ci druhe kolo, ne ze to bude pribrzdovat to vnitrni ... ale mozna se pletu.
Jinak designove pekne. Libila se mi uz i ta predfaceliftova, tady ten predek vypada ale fakt dobre. Jen ten interier je hrozne tmavy, tmava sed a cernocerna cern.
Jeste abych to trochu poupravil ... pokud to opravdu jen pribrzduje kolo a nemaji tam zadny dif (neco jako ta zminovana vorderschse-quersperre), tak by meli hovorit spise o brake vectoringu nebo o brake managementu nez o torque vectoringu.
Je to přibrzďování kola principiálně stejné jako XDS, ale dodatečné přibrzdění jedné poloosy diferenciálu znamená dodatečný moment na druhé poloose diferenciálu. Rozdíl proti tomu vag nebo jinému LSD je ten, že se používají brzdy a to může znamenat, že při heavy nasazení při nějaké sportovní jízdě může docházet k nadměrnému opotřebení brzd nebo i přehřívání, protože brzdy nebrzdí jenom před zatáčkou ale i v zatáčce, takže skoro permanentně, ale to je u SUV asi zbytečná obava, protože s nimi nikdo nebude řezat okruhy. Ale základní fyzikální princip, tedy dodatečný moment na druhé straně diffu, který vznikne přibrzděním jedné strany je stejný jako u LSD, u xds dodatečný brzdný moment dodají brzdy na kolech u LSD propojení klece diferenciálu s vnějším hřídelem.
Dekuji. Cili ma predstava, ze xds, ktere pouze pribrzdi vnitrni kolo (na vnejsi jde stale stejny moment), je v zatacce ve finale pomalejsi nez reseni s vaq nebo podobnym (ktere aktivne posle vetsi moment na kolo s lepsi adhezi), je mylna?
Jednoduchý příklad, máš otevřený diferenciál, na vstup jde 2000 Nm, na každé kolo tudíž 1000Nm (zanedbávám ztráty v difu etc.). Nyní jedno kolo zcela zablokuješ, třeba pomocí elektroniky a brzd, tedy XDS, takže toto zabrzděné kolo přenáší od motoru 0 Nm, na vstup diferenciálu ale jde stále 2000Nm, kolik jde na druhé kolo? Jestli myslíš, že stále 1000 Nm, tak je to špatná odpověď, točivý moment se nemůže v diferenciálu vypařit, na druhé kolo jde v takové situaci 2000 Nm. Samozřejmě mechanický LSD nebo eLSD je pro skutečně sportovní řádění lepší řešení, viz přehřívání etc.
Alles klar, ja jsem si skutecne myslel, ze se to protacejici kolo pres nejakou spojku uplne odpoji a moment na druhem kole zustane stejny, cili ze ten moment jdouci na kolo, kde zacne spinat brzda vyjde vnivec. No, diky.
Pokud se ale nepletu, tak se xds pri extremnim zatizeni vypne uplne, aby brzdy nedostavaly tak zabrat a auto pak jede, jako kdyby tam zadny elektronicky diferencial nebyl.
Nezapomínej, že otevřený diferenciál drží poměr momentů 50:50. Kdybys jedno kolo spojkou odpojil, tak to bude prakticky to samé, jako kdyby bylo ve vzduchu, a nikam nepojedeš (přijdeš o moment i na tom druhém).
Zásadním rozdílem je, o co hřídel/ kolo brzdíš. U svorných diferenciálů jako VAQ brzdíš v podstatě jednu hřídel o druhou (proto stačí jedna spojka). Tím dochází k přenosu momentu z jedné strany na druhou (obě strany spojuješ, diferenciál uzavíráš). Kdežto u přibrzďování jako XDS kolo brzdíš proti "podvozku". K přenosu nedochází, diferenciál je pořád otevřený, jen ta druhá strana může dostat o to víc, co jsi promrhal v brzdách (protože drží 50:50, jen má jedna strana brzdami sníženou účinnost, dalo by se říct, tedy se na kolo dostane méně).
Řídící elektronika XDS určitě hlídá i zatížení brzd a předpokládám, že při hrozícím přehřátí tuto funkci odstaví a dá přednost zachování funkce brzd pro brzdění. Obecně u Kugy jako čtytyřkolky a ještě SUV považuji elektronické přebrzďování asi za zcela postačující jednak vzhledem účelu auta a druhak u čtyřkolky se ke stáčení do zatáčky používají nejen "kouzla" na přední nápravě a přenos toč. momentu na vnější kolo (u předokolek jiná cesta není), ale také zapojení zadní nápravy, která v okamžiku kdy v zatáčce převezme část momentu od předních kol, tak umožní předním kolům lépe zatáčet (mají více trakce v příčném směru protože mohou přenášet menší točivý moment).
Zablokované kolo se sice pěkně představuje, ale neodpovídá tomu, co se v praxi děje (řídící jednotka kolo za jízdy nezablokuje). A brzdy se budou celkem jistě zahřívat, to teplo se odněkud vzít musí.
Kdybys pak jedno kolo chtěl zablokovat, tak je třeba nezapomínat, že existuje vztah mezi rychlostmi výstupů otevřeného diferenciálu (pokud zůstane rychlost na vstupu stejná, zůstane stejný i průměr rychlostí na výstupu). Což říká, že pokud jedno zablokuješ, to druhé se musí roztočit na dvojnásobnou rychlost, nebo musí zpomalit vstup. A pokud by zrychlilo na dvojnásobnou rychlost, tak by na něj nemohl jít dvojnásobný moment, protože by to znamenalo zdvojnásobení výkonu a to převodem nejde.
Také to byl jen příklad na vysvětlení toho, že toč. moment se v diferenciálu nemůže vypařit. Zablokované jedno kolo při běžné jízdě samozřejmě znamená auto v problémech.
Ono to není tak jednoduché. Konkrétně VAQ pomáhá. Což může být mimo jiné dané tím, že si ho mohou dovolit naladit agresivněji než XDS (nebo XDS+). Jinak všechny aktivní diferenciály nefungují na stejném principu. Dále viz předchozí reakce.
Při pohledu na nové Hyundaie jsem měl pocit, že se dívám na Forda. A při pohledu na Kugu jsem měl pocit, že je to nějaký Hyundai. Vidí tady někdo nějaký rozdíl mezi Fordem a Hyundaiem?
Třeba u Mondea ten pocit vubec nemam. Jinak ja osobně mam Focuse a u baraku parkuji dvě i30 jedna kombi , druha HB a zrovna jedna i30 stoji teď vedle mě. A jako kuřak chodim kouřit z okna a u meho auto často vydavam jak někdo postava a očumuje tak zrovna u te i30 jsem ještě nikoho neviděl. Takže dojem muže byt ale v realu je ten rozdil určitě větši. I z reakci znamich a okoli vim jak moc se Focus libi. Což jen utvrdilo muj dojem jak se Focus designově povedl. A u takove Fiesty si taky nejsem vědom , že by měla něco s Hyundai společneho.
Tak zrovna kombik je před FL , HB je FL. A u krabic abych řekl pravdu moc přehled nemam a musel bych kouknout jak modely od H vypadaji , stejně tak na některe modely od Forda. Ale třeba velice dobře vypada novy S-Max a nejsem si vědom , že by H měl nějaky podobny model v teto třidě. Na druhou stranu je třeba řict , jak ma Ford povedene modely tak ma i ty z druheho konce jako např. B-Max nabo ještě huře EcoSport.