Ford Kuga: Malá puma prošla faceliftem a zdrsněla
Modernizovaná Kuga neexperimentuje s přídí podobnou vozům Aston Martin. Naopak dostala vizáž ve stylu většího hranatého Edge, které konečně zamířilo i do Evropy a prodává se také u nás. Vlastně jsme ji už viděli, protože americká verze se jménem Escape měla premiéru před třemi měsíci v Los Angeles. Ta evropská se chystá pochopitelně do Ženevy... Předpremiéru automobilka přichystala na Mobile World Congress do španělské Barcelony.
Modrý ovál se dost odvázal, Kuga vypadá zepředu opravdu svalnatě a drsně. Lichoběžníková maska se dvěma mohutnými vodorovnými lištami jí přidala hodně optického svalstva. Změnily se oba nárazníky. Hlavní reflektory zůstávají u bi-xenonových výbojek, doplňují je denní diody ve tvaru písmene L. Koncová světla stále zasahují hluboko do boků, mají však jinou grafiku, černé orámování, jsou hranatější a větší.
Nejdůležitější novinku mezi motory představuje turbodiesel 1.5 TDCi s výkonem 88 kW. Ten se bude prodávat pouze ve verzi s pohonem předních kol a normovaná spotřeba nafty u něj činí 4,4 l/100 km. Větší dvoulitrový vznětový čtyřválec má nejméně 110 kW, v jeho případě zůstávají v nabídce obě alternativy, tedy i čtyřkolka. Stoosmdesátikoňové (132kW) provedení zabírá výhradně na „všechna čtyři“. Benzin spaluje jen přeplňovaný 1.5 EcoBoost s 88 kW, 110 a 132 kW, první dvě varianty mají znovu výhradně přední pohon, poslední jmenovaná zase pouze 4x4. Systému pomáhá v zatáčkách elektronika, konkrétně torque vectoring (přibrzďování vnitřních kol) a také systém Curve Control, který zabraňuje ztrátě kontroly nad vozem, když řidič vjede do oblouku příliš rychle.
Na firemních fotkách se Ford chlubí Kugou v novém šedém odstínu Copper Pulse s tmavými doplňky (mřížky, střešní podélníky, zadní difuzor). Černá jsou i kola. V katalogu bude na výběr několik druhů ráfků s rozměry 17, 18 a 19 palců. Zajímavost představuje otevírání pátých dveří, tedy víka zavazadelníku pohybem nohy. „Koule“ pro tažení přívěsu se ukrývá pod zadním nárazníkem. Kuga může být vybavena i řadou bezpečnostních pomocníků, samočinným parkovacím asistentem pro kolmé i paralelní stání, předcházení kolizím a nově také adaptivními předními světly. Systém Active City Stop funguje už do 50 km/h, zatímco předchozí verze byla činná pouze do 31 km/h.
Dost se toho změnilo i v kabině. Klasická páka ruční brzdy je minulostí, nahradilo ji tlačítko. Specialisté na ergonomii upravili některé ovladače včetně klimatizace. Středové části palubní desky dominuje osmipalcová dotyková obrazovka informačního systému Sync 3. Zkrátka nepřijdou ani uživatelé mobilů s operačním systémem Android, potažmo logem nakousnutého jablka, nová verze podporuje Android Auto i Apple CarPlay. Některé příkazy lze zadávat gesty, o hlase nemluvě. Změnil se volant, který může být za příplatek nejen potažený kůží, ale i vyhřívaný. Modely se samočinnými převodovkami dostanou standardně páčky pro manuální volbu rychlostních stupňů.
Modernizovanou Kugu si budeme moci koupit až ve čtvrtém kvartále letošního roku, tedy nejdříve v říjnu. Ceny tudíž zatím zůstávají tajemstvím. Zcela nová generace přijde za tři roky.