Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga: Malá puma prošla faceliftem a zdrsněla

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Ford modernizuje menší SUV Kuga, které si až dosud zachovávalo starší „kinetickou“ masku chladiče.

Modernizovaná Kuga neexperimentuje s přídí podobnou vozům Aston Martin. Naopak dostala vizáž ve stylu většího hranatého Edge, které konečně zamířilo i do Evropy a prodává se také u nás. Vlastně jsme ji už viděli, protože americká verze se jménem Escape měla premiéru před třemi měsíci v Los Angeles. Ta evropská se chystá pochopitelně do Ženevy... Předpremiéru automobilka přichystala na Mobile World Congress do španělské Barcelony.

Modrý ovál se dost odvázal, Kuga vypadá zepředu opravdu svalnatě a drsně. Lichoběžníková maska se dvěma mohutnými vodorovnými lištami jí přidala hodně optického svalstva. Změnily se oba nárazníky. Hlavní reflektory zůstávají u bi-xenonových výbojek, doplňují je denní diody ve tvaru písmene L. Koncová světla stále zasahují hluboko do boků, mají však jinou grafiku, černé orámování, jsou hranatější a větší.

Nejdůležitější novinku mezi motory představuje turbodiesel 1.5 TDCi s výkonem 88 kW. Ten se bude prodávat pouze ve verzi s pohonem předních kol a normovaná spotřeba nafty u něj činí 4,4 l/100 km. Větší dvoulitrový vznětový čtyřválec má nejméně 110 kW, v jeho případě zůstávají v nabídce obě alternativy, tedy i čtyřkolka. Stoosmdesátikoňové (132kW) provedení zabírá výhradně na „všechna čtyři“. Benzin spaluje jen přeplňovaný 1.5 EcoBoost s 88 kW, 110 a 132 kW, první dvě varianty mají znovu výhradně přední pohon, poslední jmenovaná zase pouze 4x4. Systému pomáhá v zatáčkách elektronika, konkrétně torque vectoring (přibrzďování vnitřních kol) a také systém Curve Control, který zabraňuje ztrátě kontroly nad vozem, když řidič vjede do oblouku příliš rychle.

Na firemních fotkách se Ford chlubí Kugou v novém šedém odstínu Copper Pulse s tmavými doplňky (mřížky, střešní podélníky, zadní difuzor). Černá jsou i kola. V katalogu bude na výběr několik druhů ráfků s rozměry 17, 18 a 19 palců. Zajímavost představuje otevírání pátých dveří, tedy víka zavazadelníku pohybem nohy. „Koule“ pro tažení přívěsu se ukrývá pod zadním nárazníkem. Kuga může být vybavena i řadou bezpečnostních pomocníků, samočinným parkovacím asistentem pro kolmé i paralelní stání, předcházení kolizím a nově také adaptivními předními světly. Systém Active City Stop funguje už do 50 km/h, zatímco předchozí verze byla činná pouze do 31 km/h.

Dost se toho změnilo i v kabině. Klasická páka ruční brzdy je minulostí, nahradilo ji tlačítko. Specialisté na ergonomii upravili některé ovladače včetně klimatizace. Středové části palubní desky dominuje osmipalcová dotyková obrazovka informačního systému Sync 3. Zkrátka nepřijdou ani uživatelé mobilů s operačním systémem Android, potažmo logem nakousnutého jablka, nová verze podporuje Android Auto i Apple CarPlay. Některé příkazy lze zadávat gesty, o hlase nemluvě. Změnil se volant, který může být za příplatek nejen potažený kůží, ale i vyhřívaný. Modely se samočinnými převodovkami dostanou standardně páčky pro manuální volbu rychlostních stupňů.

Modernizovanou Kugu si budeme moci koupit až ve čtvrtém kvartále letošního roku, tedy nejdříve v říjnu. Ceny tudíž zatím zůstávají tajemstvím. Zcela nová generace přijde za tři roky.

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Avatar - miromen
21. 2. 2016 10:36
Re: Ztracená generace
Tak zrovna Mondeo MK3 jako nedostižny vrchol vubec nevidim. Auto s usedlym i když pěknym vzhledem nepovažuji za něco z čeho bych se posadil na zadek. Focus ten byl svym vzhledem ve sve době original a určitě zaujal svym vzhledm vic než MK3 Mondeo. Osobně mě ale až tak nebral. Narozdil od součastnych modelu ktere považuji za nejpovedenějši a u Focuse to dvojnasob plati o interieru protože ty zrovna nepatřily u předchudcu k povedenym.
Avatar - miromen
21. 2. 2016 10:31
Re: Ford nebo Hyundai?
Tak zrovna kombik je před FL , HB je FL. A u krabic abych řekl pravdu moc přehled nemam a musel bych kouknout jak modely od H vypadaji , stejně tak na některe modely od Forda. Ale třeba velice dobře vypada novy S-Max a nejsem si vědom , že by H měl nějaky podobny model v teto třidě. Na druhou stranu je třeba řict , jak ma Ford povedene modely tak ma i ty z druheho konce jako např. B-Max nabo ještě huře EcoSport.
21. 2. 2016 10:27
Re: Ford nebo Hyundai?
Nevím jestli porovnáváš současné Hyundaie (i30 po FL, Tucson, Santa Fe) se SUV od Forda (Edge, Kuga). U Fiesty a Focuse to neplatí.
Avatar - miromen
21. 2. 2016 10:19
Re: Ford nebo Hyundai?
Třeba u Mondea ten pocit vubec nemam. Jinak ja osobně mam Focuse a u baraku parkuji dvě i30 jedna kombi , druha HB a zrovna jedna i30 stoji teď vedle mě. A jako kuřak chodim kouřit z okna a u meho auto často vydavam jak někdo postava a očumuje tak zrovna u te i30 jsem ještě nikoho neviděl. Takže dojem muže byt ale v realu je ten rozdil určitě větši. I z reakci znamich a okoli vim jak moc se Focus libi. Což jen utvrdilo muj dojem jak se Focus designově povedl. A u takove Fiesty si taky nejsem vědom , že by měla něco s Hyundai společneho.
21. 2. 2016 09:29
Ford nebo Hyundai?
Při pohledu na nové Hyundaie jsem měl pocit, že se dívám na Forda. A při pohledu na Kugu jsem měl pocit, že je to nějaký Hyundai. Vidí tady někdo nějaký rozdíl mezi Fordem a Hyundaiem?