Vedle světlometů Matrix LED a digitálního přístrojového štítu dostalo modernizované Audi A3 také dva nové motory. Je litrový tříválec s turbodmychadlem adekvátní agregát pro prémiový kompakt?
že dnes je pro automobilky, které si to mohou dovoli, prioritou pouze tlak na spotřebu a emise dané EU, nikoliv pocit jízdy a radosti pro toho, kdo si to koupí. Mne osobně by se nelíbilo, kdyby mě pod kapotou se čtyřmi kruhy klepal zvenku tříválec jako HTP, nehledě na to, že ho měli otestovat v rychlosti 160 km a výš, jaké je uvnitř "ticho"...
Ono se vůbec zrovna u tohoto modelu můžeme začít bavit o tom, jaké je jeho skutečná přidaná hodnota oproti Golfu nebo dejme tomu Oktávce. Zrovna u A3 se totiž hledá dost těžko.
Sadni si a uvidíš. Z papiera sa ten dojem kvality vníma ťažšie, v reále po usadnutí do tohto jednoznačne najhodnotnejšieho a najprémiovejšieho interiéru v triede pochopíš. Plus obvyklé a pre prémiu spoločné rozdiely typu lepšie odhlučnenie, o hornom spektre motorov, výbav, konfigurovateľnosti a pod. nehovoriac.
Argument o prémiovém interiéru beru dejme tomu u A6 a s vypětím všech sil u A4, ale tohle je trošku větší nákupní taška do města. Takže ani to údajně lepší odhlučnění podvozku si tam zas tak neužiju. A pokud jde o horní spektrum motorů, tak to může být přidaná hodnota možná ve srovnání s Japonci, kteří končí někde kolem atmosférické 1,6 či dvoulitru, ale sotva oproti Golfu či Oktávce, kteří také mají nadupané verze.
Já se totiž musím přiznat, že v těchto třídách mi prémie smysl moc nedává. Cokoli je pod A4/C-klasse/3er jsou podle mě vyhozené peníze.
Jses chlap, mozna s detmi, kteremu nedela problemy ridit velke auto v centrech mest. Neumis se vcitit do bohate mlade Nemky bydlici v Mnichove. Golfy tam maji socky (ucitele a urednici). Jako uspesna modelka chce hodnotnejsi logo nad motorem, ale take kdekoliv zaparkovat bez couvani, ktere ji moc nejde :-)
U VW ale modulární znamená něco úplně jiného. 1,2 TSI a 1,4 TSI jsou také modulární a z jedné rodiny, přitom nesdílí ani vrtání, ani zdvih. Tenhle 1,0 TSI k nim také patří a znovu další vrtání a zdvih (protože 1,33, z které by udělali 1,0, nemají). To samé 1,6 a čtvrté vrtání a zdvih (protože 1,2 je čtyřválec, takže ani tady nepoužijí "stejný válec"). 1,5 bude také z téhle rodiny (tedy její evoluce) a bude to znovu další vrtání a zdvih. To píši o TSI, nicméně jak EA211 (MOB; TSI), tak EA288 (MDB; TDI) jsou modulární (to je to M).
Modulární tady znamená, že je ten motor poskládaný z modulů, které jsou do nějaké míry univerzální (v rámci téhle modulární konstrukce). Takže snadno můžou připravit různé variace. Se šestiválci by pak tyhle motory neměly mít nic společného (v tom smyslu, že by vývoj měl být nezávislý).
Jestli jsem tě dobře pochopil, ty jsi z modulární sám vyvodil, že budou prostě sekat válce (použijí jeden rozměr válce). A já říkám, že tenhle výraz už u motorů používají a znamená něco jiného. Tedy jeho použití je naprosto normální a nedává mi důvod si myslet, že něco změní.
S příštim nadautem přijde nová generace modulárních motorů TDI. Přesně taková jak sem psal.
Jestli bude 1.0 TDI nevim zas já. Pokud bude součástí týhle modulární skládanky = byl by to fakt asi 2válec. Vzhledem k tomu že R3 1,5 TDI bude slušnýho výkonovýho rozsahu a má dál začínat na 74 PS = myslim že nic menšího a slabšího neni potřeba
Ty máš nějaký info že bude 1.0 TDI?
To "nadtřídní" je v uvozovkách proto, že to s třídami aut nemá nic společného...
Ale pokud si tam Golfy kupují samé "socky", pak se třeba takové Thalie musí rozdávat bezdomovcům.
Vyšší otáčky/rychlost nejsou problém zvukově, ani vibracemi, ani výkonově. Problémem tohoto tříválce a všech, které jsem měl možnost vyzkoušet je volnoběh a nízké otáčky. Stát na světlech s tříválcem je trapas. A obrtrapas je když start-stop motor vypne a vzápětí nahodí. Běh je prostě nerovnoměrný a jemné chvění se přenáší i do auta. Ve vyšších otáčkách je kultivovanost asi stejná jako u čtyřválce, ale ten spodek je Wartburg jenom s tím rozdílem, že nesmrdí. To, že je ten motor lépe utlumený než v mainstreamu na věci nic nemění. I přes chvalozpěvy pana redaktora děkuji, neprosím. Za podstatnou ovšem tuto skutečnost nepovažuji, důležitý je vždy vrchol nabídky, nikoliv tyto social-eko verze, které si prostě nemusím kupovat. Je to stejné jako vedle u testu Jaga, ano, čtyřválcový diesel ve vyšší střední je úplně stejný trapas, ovšem nikdo mi nebrání sáhnout po šestiválci.
Je to tak. Dokonca i HTP (pokial to nie je zniceny kus) vo vysokych otackach ujde, ale v nizkych otackach pod plynom vibruje, duni a netaha. Proste cim nizsie otacky, tym viac poznat ze to nema 4. valec. Vyrobca to moze kompenzovat jedine dvojhmotou, utlmenim zvuku a turbom. S tym uz ma vlastne dost skusenosti z dieslov, akurat podobne technologie treba upravit a pouzit v lacnych autach s ekomotormi :-)
....s tím rozdílem, že dvoutakt má pracovní zdvih každou otáčku oproti čtyřtaktu, který až každou druhou.Takže Wartburg, z pohledu expanzí vůči otáčkám, je jako čtyřdobý R6.
Jinak se vším ostatním souhlas. Myslím, že tohle jsou důsledky flotilových emisí. Zatím, naštěstí, nikdo nikoho nenutí si ty základní žebráky (pokud jde o motory) kupovat. Zatím.
Úplný súhlas. A prihodil by som ešte jeden argument, priamo z článku: Jezdil jsem (s dvojlitrom) za stejných sedm litrů jako s tříválcem TFSI. WTF? Dvojliter rovnako ako jednoliter? Tak sakra prečo by som si ten trojvalec mal kupovať? Logiku jeho ponuky z hľadiska výrobcu plne chápem, prečo by si to ale dobrovoľne mal kúpiť zákazník, nechápem.
lebo nane loooove. :-! >:-[]
Nuz taky by ale nemal kupovat funglovicu Audi - ze... :-!
ad 2.0 TFSI Miller 190 PS - ako vidno, tak funguje ! Som nadseny ! ;-):yes:
btw.: viete o tom, ze motor v novej S4 je tiez napoli Miller ako tento ?
Uplne novy motor - roztec valcov 93 mm ( takze nove komplet vsetko ), v ciastocnom zatazeni otvaranie sacich ventilov len 130° !!!! :-) Takze aj S4 3.0 TFSI quattro bude mat sancu byt ozaj usporna, pokial sa jej nebude tlacit na pilu.
A tym sa dostavam k tomu, aky asi zaklad bude pre novu A8... ;-)
Pozeral som test na muenchen.tv toho 2.0 v A4 s manuálom.
Zhrnutie: fajn motor, ale
Tabulka: 4,8
Realita: 7-8 pri normalnej jazde. Cize udaje v tradicii audi - ako im to vycital redaktor, ze to takto maju u mnohých modelov.
Pokial to bude nadalej vyzerat takto, ze v laboratórnych testoch spotreby bude udaj o cca. 40 percent nizsie ako realne, tak nas pred tymi litrovými 3-valcami nic nezachrani.
S mazdackym dvojlitrom jazdim realne za 6 az 6,5 celorocne podla dotankovania, rozvody navzdy, sviecky sa menia po 120t km, inak olej a filtre = takmer bezudrzbovy motor, tichy chod, 210 nM, lepsie zrychlenie na 100 ako ten litrik... Realny zmysel pre zákazníka takéhoto osekaného litrika v nizsej strednej nevidim absolutne nikde okrem cedulky u predajcu...
P.S.
Mimochodom, ten 1.0 mal v A1!! na autobild.de priemernu spotrebu 6,3 podla palubného pocitaca... Tolko k pokroku...
A1 - 6,3...nieco nehra ? ved je to o triedu mensie auto o stovky kg lahsie.
tu - 7 - vsetko v poradecku. Teda az na to, ze pre zakaznika je to len z nudze cnost ak musi kupovat voz s nizkymi emisiami CO2. Clovek, ktory sa takymito limitmi neriadi nema problem - kupi nieco co ma na papieri cisla väcsie, ale v reale bude jazdit za cca rovnaku spotrebu.
ad A4 - tiez - väcsi voz, 190 PS / 320 Nm. Ktora mazda ma realnu dynamiku a spotrebu porovnatelnu ? O prevadzkovych nakladoch sa nebavme - o tych este nikto z nas netusi ani mäkke f.
Takze v A3 tento motor a spotreba 7 je parada, lenze prave koli odstupnovaniu zdanenia a cene auta to bude skor zriedkava volba - co je skoda. :-!
ad A4 - vzialene porovnatelny je 2,5 v m6 - 192k, s automatom za 7,9s a so spotrebou 6,4, ktora je realne o liter vyssia. 6,4 k 7,4 vs. 4,8 k 7,5, toto je hlavny dovod, preco tu su tie trojvalcove litriky, papier znesie vela, o realne spotreby automobilkam nejde, tie sa nepokutuju...
A1 - test A1 je na autobild.de, mozno ho trochu viac prevetrali, chcel som len poukazat na to, ze cisto kvôli spotrebe sa pre zákazníka litrovy trojvalec kupovat velmi neoplati, toboz v nizsej strednej a strednej triede/mondeo. Ked od toho drobceka chces vykon, zacne byt nenazrany... Ako domacemu autu mu urcite nechceli pohorsit.
ad A4 - 7 az 8 by bolo v poriadku, keby nebolo na stitku 4,8 - vid hromadna zaloba na Hyundai v USA, ked zákazníkom museli preplacat nadspotrebu. Nie je normalne, aby bola priemerna v EU teste 4,8 a realna nad 7 v zmiesanej premavke s lahkou nohou - toto nam kazi motory dostupne pre zakaznikov a presadzuju sa riesenia, ktore nie su vôbec ekologickejsie...
a3 - pochybujem, ze ten 2.0 bude v a3 a ak aj, tak s predajmi na urovni statistickej odchylky
Chce to jen nesrovnávat spotřebu novinářů se svou vlastní.
Ve skutečnosti je přeci žádoucí, aby větší motory jezdily za stejnou spotřebu jako menší (pokud je řídíš stejně). Vyšší spotřeba znamená menší účinnost (ať už přímo v motoru, nebo nepřímo díky jiným kolům, vyšší hmotnosti, horší aerodynamice kvůli větším otvorům atp.). Majitele menších motorů by asi netěšilo, že nic neušetří, zato majitelům těch větších by to zajisté udělalo radost.
Downsizing = maly motor trojvalec = nizka spotreba ale slaby vykon, cize + turbo.
Teoreticky je to pri pomalej jazde fajn, ale 100 konikov chce krmit ako 100 koni, ked su vyuzivane, primarne to nie je o znizeni realnej spotreby, ale hlavne tabulkovej, resp. to plati dovtedy, kym sa nezapne turbo, ktore je pomerne drahe a zerie...
Zvysenie ucinnosti je hlavne o zvyseni kompresného pomeru. Ten maju turbomotory okolo 10.5:1, novy 1.5 TSI BUDE mat 12.5:1 s Millerovym cyklom, tu by som cakal realne znizenie spotreby, konkurencia vsak ma uz teraz 14:1 u hybridov a skyactivov a do dvoch rokov tu je 18:1 u skyactivov s HCCI, mimochodom, aj Ferrari skusa HCCI v F1, mercedes ho tam pravdepodobne ma tiez.
Plug-in hybridy od vw a spol. su zase iba cesta ako optimalizovat skusobny test, kedze nabite baterky sa v teste rataju ako nulova spotreba...
... ale nechci, zůstanu u Mercedesu a u dvojnásobného počtu válců.
Nevím proč bych si měl kupovat falešného soba ještě s takovým počtem válců - a tomu říkají luxusní třída ... ?
Základ za naprosto nekřesťanské peníze. 593t základ, kde, jak známe tyhle značky, bude třeba aspoň tak ještě 200t dotlačit, aby to alespoň výbavově za něco stálo. Takže 800 tisíc jen to hvízdne. A vevnitř oturbená sekačka. Tomu říkám náskok díky technice!
Je to jen další příklad toho, jak se nám automobilky snaží za prémiovou cenu cpát leštěné prdy. Na tom autě není v tříválcové verzi zajímavého vůbec nic a koupí si to leda tak ten, kdo tomu prd rozumí, ale musí mít na autě 4 kruhy.
Koupí si to ten, kdo si to koupit chce (ať už z jakýchkoli důvodů), stejně jako všechno ostatní.
Já si zase koupím to, co chci já a víc řešit nepotřebuji. Dělej to taky tak a uvidíš jak se ti uleví... ;-)
A v ktorejže to krajine má Mercedes A šesťvalec? Lebo v rámci EU o žiadnej neviem. ;-)
Zrovna Mercedes s maximálne štvorvalcom nie je dobrá palica, ktorou by si mal biť A3ku (ktorá má aj famózny R5).
EDIT: tak pozerám, že kari.laz to už napísal predo mnou.
marketing tlačí! A budou stačit i dva, jen je to třeba lidem vysvětlit, někdo musí jezdit s tří (dvou) válcem aby jiní mohly prohánět 6,8 nebo 12ti válce..když se to zprůměruje tak jsou všichni spokojení a emise taky v pořadku. Už se těším na článek "Osmi válce se nebojte, všechno je to BLUE technologie a tíhu svědomí z vás sejmou nadšení majitelé 2válců"
Ani mě ve V6. Naopak jsem rád za to, že nikomu nečudím a nesmrdím pod nos sazometem, abych se pak mohl v internetových diskusích ukájet o 3 deci nižší spotřebou.
vsade sami plackovia nad 3valcami. ja som si kupil do Prahy do mesta Fiestu 1.0 powershift a neviem si vynachvalit.. motor super , lahko sa vytaca ...zvuk vo vyssich otackach tiez dobry... verim tomu ze aj vo Focuse ten motor staci..
proste je ten motor efektivnejsi a s preplnovanim je vykon dostatocny..
jasne urcite sa budem chvalit fiestou .. ;-) .. napisal som to preto ze tu skusenost s 1.0 trojvalcom mam a nie je to zdaleka taka tragedia ako sa tu vsetci tvaria..
Je rok 2016, neťahaj sem motorizácie spred 20 rokov. A inak nikto nepíše, že je problém s 85 kW a 200 Nm, naopak ako základ je to slušné číslo, problém je konfigurácia a objem s ohľadom na prémiový obal.
Osobně je mi celkem jedno na čem model začíná, podstatnější pro mě je, na čem končí.
Takže např. z R4D v eSklase sice taky nejásám, ale za větší "problém" považuji třeba lepení loga AMG k R4 v nižší střední prémii.
Samozřejmě, že jsem ho zkusil.
Takže "ručně" vyrobený R4 se hravě vyrovná "neručně" vyrobeným více válcům?
Nepsal jsi tady náhodou před chvílí něco o vtloukání do hlavy... :*) >:D
BMW 118 1,5 litru 100 kW = název článku: Proč mi to děláte
Z textu: BMW bylo jedním z největší zklamání za dlouhou dobu. Pro mě BMW začíná až verzí 120i = 135 kW :-)
Audi A3 1,0 litru 85 kW = Svezli jsme se modernizovaným audi - tříválce se nebojte >:-[]
Z textu: Nestačil sem se divit tichému a kultivovanému projevu. Výkonu je tak akorát, najednou sem došel k názoru že i 85 kW může být docela slušná porce >:D
no myslím, že z toho celkem hezky vyplývá, je jeden motor je horší a druhý lepší >:D Navíc BMW je o více než 100 kilo těžší, což je třeba také zohlednit.
Jenom ještě doplním k té slušné porci: výkon s ohledem na popsané podmínky testování a funkci XDS. Takhle useknutá ta věta vyznívá úplně jinak ;-)
Nerozporuju, že jsi jistým způsobem trefil hřebík na hlavičku. Ale to jak si vymýšlíš, vytrháváš z kontextu a nevíš co je citace, sráží to na co jsi chtěl upozornit na úroveň špinavých fuseklí ;-)
No nevím, nevím. Právě jsem dorazil domů s BMW 1.5
Active Tourer A/T, který mám na víkend půjčený a musím souhlasit s HM....NEBOJTE SE TŘÍVÁLCE.... :-!:-!:-! Jo, kdysi to byl usraný tříhrnek... ;-)
HM = Honza Mička. Chtěl bych ještě doplnit, že AT by měl být náhradou za manželčin Yaris, který by v říjnu dosáhl požehnaného věku 4 let. Soudružka manželka se cítila v AT moc dobře a v něčem ji to připomínalo naši, dnes již bývalou X5. Řekl bych, že v chování podvozku, mě AT v něčem připomínal X5 také. 3 hrnek je opravdu povedený, kultivovaný a táhne jak pivovarský kůň. Ano, sem tam je "pod tlakem" z nízkých otáček slyšet typické dunění, ale není to žádná katastrofa. Ovšem do otáček se mu opravdu nechce. Ani jich není třeba. Průběh výkonu v lečem připomíná diesel. Vůz má cca 1.5t a s vyšším těžištěm dává o tom vědět. :-!
Naprosto s tebou souhlasim...
Ten motor v bmw musi byt o tolik horsi... :-)
A jeste se mi libi, ze zde velmi vychvalovany 1.2tsi bude nahrazen timhle trihrnkem a cena bud, jak pan redsktor pise, velmi zajimava... Jen o 3-5 tisic vyssi!
Nekde musi byt chyba, nebo si uVW mysli, ze jsme vsichni pitomci...
proti tejto A3 je ale BMW 116i:
[odkaz]
tak si nastav motorizaciu 116i a pochopis
Proste neda sa vzdy nakonfigurovat na kW presny protiklad. Je jasne, ze 118i je silnejsia, ale o to smutnejsia, ze je len R3. 250Nm ma 1.4 TFSI, akurat, ze ma 150 kW.
až teď to čtu, reagoval jsem úplně stejně. Tohle bylo první co mě napadlo... No, prostě je potřeba připravit českou veřejnost na to, že Octavia 1.0 TSI dostane ten excelentní motor z Audi a to panečku bude fičák! >:-[] >:D
Myslím, že autor zadání zvládl výtečně >:D >:D;-) Jan Mička u mě má husím brkem psanou pochvalu >:-[]
Tak to víceměně sedí, marketing na 3 hrnky he potřeba jinak to nikdo nekoupí. Dost by mě zajímalo, proč nám tohle 3 hrnkový šílenství výrobci cpou?
Mám to - menší výrobní náklady, v testu pro úřady nižší emise, ale zákazníkům to prodáme dráž, že je to víc eko a pokrok techniky >:D
Co na tom, že v reálným provozu to bude žrát víc, bude to mít daleko vyšší emise, protože na to člověk musí víc šlapat a vydrží to tak lehce po záruce. Alespoň si zákazníci boudou muset koupit nové dřív. Samé výhody a pozitiva pro výrobce :yes:
podle mě z toho vyplývá, že od BMW máte zcela oprávněně asi 10x vyšší očekávání než od konzumní plečky se 4 kroužky ve znaku. Takže na Audi je tenhle zoufalý 3hrnek nepochybně nečekaným úspěchem, zatímco zdařilý 3hrnek je pro BMW pohromou >:-[] >:-[]:-!
Až budeš ze čtvrtiny tak objektivní jako já, ozvi se, barde, zúčtujem. ;-)
Do té doby doporučuji nebýt takový suterén a nepoužívat cizí termity, kterým nerozumíš.
Jasně, dveře se u Audi netrhnou, na to se budou stát zástupy. Marketing holt bude hodně tlačit, první kde se to bude tlačit je operák. Jinak něžným polovičkám to bude jedno, ostatní půjdou po 1.4TSI ;-)
No tyhle peníze bych za to nedal, ikdyž tahle generace A3 se mi vážně líbí. Raději tyhle peníze vzít a koupit slušně vybavený HB nižší střední, za těch bezmála 600k bude v plné polní i se slušným motorem a že je na výběr co hrdlo ráčí :yes:
Když přišlo BMW s 3hrnkem, novináři ohrnovali nos. Když totéž udělá Audi, tak je se to vážně povedlo... No, tohle jsem vážně čekal.
Vlastně musíme být poctěni, že tuhle výtečnou prémiovou motorizaci dostane i česká modla Octavia, že >:D >:D >:-[]
Jasně, je to výtečný motor, HTP znělo hrozně, ale tohle zní jak HTP a je to hotová symfonie pro uši... Jestli bude stejná spolehlivost jako HTP, k tomu přidané turbo a mizerné suché 7DSG, tak to auto v městském provozu nedoskáče ani na 150 tis. km >:-[]:-!
Jak to shrnout? Prémiový konzumní šrot :-!:-! Ale jako německá alternativa Fabie HTP pro německé důchodce na 3 roky asi dostatečný >:-[]
A) 1.0 85 kW 200 Nm = má lišácký charakter, nestačil jsem se divit kultivovanému tichému projevu, výkonu je akorát, o křesko tempo motoru vyloženě pasuje zkrátka pohodovejma odpoledne, nadpis: tříválce se nebojte
B) 1.5 100 kW 250Nm = pod kapotou drnčí tříválec, do 3000 ot je přiškrcený a otravný kolem 4000 otravný a hlučný, minimum je 120i = 135 kW, nadpis: proč mi to děláte
Vidim ze je zde videno rude sotva clovek vidi nick nejakeho proflakleho diskutera, a neciti potrebu reagovat na podstatu, jen na vse kolem....
.... tak se teda zeptam ja, redakce i mistnich.
Rozumim tomu tedy spravne ze 3 hrnky o 1L objemu jsou u audi naprosto v poradku a zrychleni za 9,9s je dostacujici, propujcujici autu "správně lišácký charakter" a vedle testovany jiny premiovy trihrnek s o 50% vetsim objemem a zrychlenim o temer 1,5s lepsim je dynamicky sklamanim bo pry netahne ani dole, ani nahore? Nebo je tu nejaky kontext ktery mi unika (treba jste dynamiku BMW merili a vyrazne za papirem zaostala, nebo?)?
A ted se prosim vubec nebavme o kultivovanosti, tam klidne ten 1L muze byt z jineho sveta nez 1,5L BMW, nejel jsem ani jeden takze tu se nemam o cem bavit, bavme se ale o tech cislech zrychleni a o tom jak nekde je 9,9s je "trivalce se nebojte" a motor je i po dynamicke strance doporucen a jinde je 8,5s "proc mi to delate" a motor doporucen ani po dynamicke strance neni.
1. V testu 118i asi nikdo neporovnával motor se základem A3 (tehdy s 1.2 TSI, dnes 1.0 TSI), ale s předchozím čtyřválcem v 118i a s relevantní konkurencí, tedy s 1.4 TSI v A3 a s čtyřválcem 1.6 v A180.
2. V tomto kontextu (druhá benzínová motorizace daného prémiového výrobce) vychází nový tříválec v 118i dost špatně jak ve srovnání s Mercedesem, tak s Audi a tak nakonec i s čtyřválcovým předchůdcem BMW. Ve srovnávacím testu AMuS
[odkaz]
tříválec BMW dynamicky i ve spotřebě zaostal za konkurencí a navíc se k jeho projevu redaktoři vyjádřili dost nevybíravě, cituji:
"Wirklich neu am Einser ist ja nur der Dreizylindermotor, er gehort zur Baureihe B38 und damit zur neuen BMW-Motorenfamilie, die mit Einzelhubraumen von 500 Kubik sowie Turboaufladung und Valvetronic nach und nach in die diversen Konzern-Baureihen einzieht. Im Falle des 118i leistet der Dreizylinder 136 PS, gibt aber ein eher mudes Gastspiel im Test. Er lauft vergleichsweise brummig, hangt etwas lasch am Gas und dreht eher unwilling hoch. Zudem konsumiert der Dreizylinder rund einen halben Liter mehr Superbenzin als Vierzylinder von Audi and Mercedes. Ein Fortschritt durch Downsizing ist hier kaum zu erkennen. Zumal der 118i auch noch etwas schlechter geht als de nomenell schwachere A 180. Am Gewicht kann’s kaum liegen, beide Kompaktwagen bringen mit 1394 (BMW) und 1393 Kilo (Mercedes) praktisch genau gleich viel auf die Waage."
3. Takže bych s nějakými soudy počkal až někdo porovná 116i, 1.0 TSI a A160, což jsou relevantní soupeři a pak bych soudil nakolik je první dojem pana Mičky oprávněný nebo nesmyslný. Pokud 1.0 TSI potvrdí dynamické parametry, bude mít nižší spotřebu než soupeři a bude tichý a kultivovaný, tak má pan Mička pravdu (9,9 sec. je na základní motorizaci jistě slušné a dostatečné a vyšší motorizace sem nemá cenu tahat). Osobně odhaduji, že 1.0 TSI nic nepřinese proti 1.2 TSI v oblasti dynamiky i spotřeby a utrpí kultura projevu úplně stejně jako u BMW.
Ano, ve srovnani se ctyrvalci neni trivalec terno, ani co se spotreby tyce...
Ale o tom tady ta diskuse je. V tomto testu neni o srovnani s vychvalovanym 1,2 tsi ani slovo! A cenovy narust je z nejakych skrytych duvodu dokonce pochvalen! Takze jabka s hruskama jsou michana spis v tebou zminenych testech...
V mnou zmíněném testu žádná jablka a hrušky míchána nejsou, jsou tam porovnávána auta stejné ceny a podobného nominálního výkonu zařazená výrobci na druhý stupínek v hierarchii benzínových motorů, takže porovnání jasných soupeřů v rámci D3.
Jsou zde porovnavany ctyrvalce proti trivalci. Proc neni to same v tomto clanku?
Proc. Eporovnaji s 1,2 tsi, kdyz tenhle motor ho nahrazuje a stovnani se vice nez nabizi? Proc se nedozvime, ze platit vic za trihrnek je vtip?
prijde mi to zase tendencni.
i to video - prakticky okamzite po nastartovani je motor turovan, nebot nejvic zla by bylo videt pri volnobehu, nasledne jeste pred prechodem motoru na volnobeh je video useknuto...
rekl bych si NAHODA, kdybych byl na objektivnim serveru... ;-\
Ale v testu 118i redaktor nikde netvrdí, že jsou nedostačující papírové parametry, naopak hned v úvodu říká, že 100kW se čtyřválcem bylo fajn svezení a vzhledem ke kvalitám podvozku s koncepcí zadokolky, že se na test těšil. Takže u 118i nekritizuje samotnou skutečnost, že má motor "jen" 100 kW a že by takový výkon byl nedostatečný, ale kritizuje jeho projev (hlučnost, spotřebu, reakci na plyn). Takže kritizuje prakticky to stejné co test v AMuSu. Vkládáš do úst autorovi testu 118i něco co neřekl, nikde není ani slovíčko o tom, že by 100kW nebo 250Nm bylo v obecné rovině málo. Nekritizuje jeho papírové hodnoty, ale jeho praktický projev.
nesmyslne nam to cpe EU (takze ve volbach premejslejte) ani tak vyrobci a pritom podil aut na znecisteni jsou asi 3% a efektivnejsi je zbavit se starych aut (tim myslim kourici diesely a podobne) nez nesmyslne zatezovat nova auta
3valec jsem mel (jako prvni auto po skole novou ibizu 1.2HTP) slava to nebyla ale zit se s tim dalo, tohle ma turbo a 10 let vyvoje, takze to nebude spatny motor.
No ale pro fabii, ibizu, mozna octavii, .... OK jsou to lidova auticka .... ale audi. bmw .... za auto date milion a mate motor s "neznamou zivotnosti" a bohuzel rict chlapum v hodspode/praci koupil jsem si audi s 3valcem ... je proste pro smich a tenhle nazor jen tak nevymizi.
no a ke clanku chapu ze automobilky potrebuji reklamu a ze se nikdo neodvazi rict ze ten motor je sracka ... on neni obecne ale v meritku audi to rozhodne sracka je.
Re: motor ok obecne ale v meritku audi je to sracka
Souhlasím s tím, že je třeba více uvažovat, koho svým hlasem do EU pošlu. Momentálně tomu vládnou zelenorudí levicoví ekofašisti. A podle toho to v Evropě vypadá. Myslím si, že 3 válec do aut moc nepatří. Max do těch nejmenších, ale i tam neplní to, co by měl...nízkou spotřebu.
nevsiml jsem si, ze by na to zde nekdo jiz reagoval, pokud ano, tak sorry...
chape nekdo vyjadreni, ze kdyby na silnici nestala voda, dokazal bych se drzet i silnejsich 1,4??
je to nejaka nova mantra, ze na vode je mensi vykon vic znat?, ci ze s uzsimi pneu se na vode jede hur?
namelo by cenu z toho udelat serial rad pro sportovni jizdu na AUTO.CZ??
prvni dil: rozjezd s automatem
druhy dil: jizda na mokru
... >:-[]
Tak vidim, ze u audi od fiatu nekoupili jen chraneny nazev, oni koupili i pravo okopirovat i 500x. Ale to se mi libi porad vic. Od tohoto hnusu ma aspon styl.