Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Ibiza Cupra – Skvělý, ale co ta radost?

Ibiza Cupra se v rámci faceliftu dočkala většího motoru. Auto jezdí skvěle, úsměv na tváři ale vykouzlí jen velice ztěžka.
Zpět na článek
18. 7. 2016 09:47
18. 7. 2016 11:13
18. 7. 2016 11:41
18. 7. 2016 12:06
18. 7. 2016 12:27
18. 7. 2016 12:55
18. 7. 2016 13:27
18. 7. 2016 16:31
19. 7. 2016 05:46
20. 7. 2016 07:47
18. 7. 2016 11:40
18. 7. 2016 12:26
18. 7. 2016 12:33
18. 7. 2016 12:52
18. 7. 2016 13:24
18. 7. 2016 18:58
18. 7. 2016 22:14
18. 7. 2016 22:11
19. 7. 2016 09:10
18. 7. 2016 12:45
18. 7. 2016 09:47
Zabavne?
Hovorim to stale, zabava za volantom nieje len o rychlosti... Preco sa automobilky vykaslali na tie naldolezitejsie aspekty takychto aut? Riadenie a celkova komunikativnost auta s vodicom. Pamatam na casy, ked som prevetraval Golfa GTI MK2 alebo P205 GTI, Clio RS s atmo dvojlitrom bolo fantasticke. Dnes daju vsade turbo a tvrdy podvozok a myslia si, ze to staci? No evidentne mnohym ludom ano...

Turbo a elektricky posilnovac riadenia. Hlavne tymito ,,vymozenostami" zabili tu zabavu a spojenie auta s vodicom...
Kupil by som si radsej stare Clio RS alebo Civic R EP3 s atmosferickym motorom. V zabavnosti sa im nevyrovna ziadny novy HH, aj ked bude ovela rychlejsi...
Gradacia vykonu, dravy zvuk a okamzite reakcie na plyn... Rad s motorom pracujem a rad si na maximalny vykon pockam a zasluzim si ho. Rad si sam manualom preradim tesne pod obmedzovacom pri zbesilom reve atmosfery. Rad si podradim a rad budem drzat motor v otackach v akych treba, aby som z motora dostal maximum. Toto vsetko pri turbe odpada, jedina zabava je zatlacenie do sedacky vdaka vysokemu krutaku. Nemusim s autom tak pracovat, presne radit, tocit motor do cerveneho pola. A na vyjazde zo zakrut je naval krutaku na kolesa skor na skodu. Ano turbo je v beznych autach a hlavne v tych s malym objemom super, ale do zabavneho auta ho nechcem. Turbo je ako margarin. Je super, ze si ho mozem natriet na chleba hned ako ho vytiahnem z chladnicky, dokonca dnes uz chuti dost podobne ako maslo... Ale maslo to nikdy nebude...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - wakantanka
18. 7. 2016 10:19
Re: Zabavne?
Niežeby som s tebou vo väčšine nesúhlasil, len to vidím trošku inak. Turbo nie je verejný nepriateľ č. 1. Spomeň si na také UNO s turbom ... to bol panečku na svoju dobu stroj, rýchly a veľmi zábavný. >:D Ja mám skôr pocit, že pojem zábava za volantom sa medzičasom dosť výrazne zmenil. Väčšina z cieľovej skupiny podobných vozidiel skôr ocení tzv. multimediálnosť a konektivitu, ako zážitok z precítenia ovládania vozidla. Im proste stačí to že to ide rýchlo, že sa dá točiť volantom jednou rukou, že to zatočí bez väčšej snahy či umenia atď. To je proste daň modenej dobe plnej tabletov, smartfónov a pod. Kto vyznáva tradičné hodnoty musí hold niekam inam.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 7. 2016 10:26
Re: Zabavne?
Wakantanka velice správně. A proto jdou teď dobře na odbyt suv, crossovery a jiná nemocná ;-\ auta, která jsou však plná všech těch nesmyslů o kterých píšeš.
18. 7. 2016 10:41
Re: Zabavne?
S UNOm 1,3 turbo som mal tu cest jazdit a nemyslim si, ze bolo zabavnejsie ako P205GTI alebo Golf MK2 GTI s atmosferami... Ano malo vyrazny wow efekt, pretoze turbo v malom aute nebolo vtedy bezne, zo svistania turba a zatlacenia do sedacky vdaka turbokrutaku boli vtedy vsetci paf... Bolo rychle, ale bolo na okreske zabavnejsie ako konkurenti? Podla mna nie...
Avatar - wakantanka
18. 7. 2016 11:11
Re: Zabavne?
Ja nerozporujem, že P205GTI alebo Golf MK2 GTI boli zábavnejšie, len si myslím že TURBO v aute nie je až také zlo ako vyznieva z tvojho príspevku. >:D Ja som sa dobre "vyblbol" aj v 205 aj v UNE v každom trochu inak, ale výsledok rovnaký - úškľab od ucha k uchu a prázdna nádrž. >:D
18. 7. 2016 11:13
Re: Zabavne?
To uz je vec nazoru, ja s tim jel a byla s tim sranda. A kdyz zalovime u jinych znacek, takovy Ford Escort MK4 1.6 Turbo 130PS tak ten nejen dobre vypadal, ale velice dobre (na svou dobu) jezdil a zabavu rozdaval v kyblech.
Dnesni doba resp. dnesni ridici pozaduji auto na vice pouziti a zkuste skloubit auto na rodinne vylety a auto co ma rozdavat maximalni zabavu sportovne zalozenemu ridici ? Je to proste tezke.
18. 7. 2016 11:41
Re: Zabavne?
..zabava za volantem..na preplnenejch a rozmlacenejch cestach,na cestach plnejch cyklistu..na cestach kde je vsude nejaka omezeni atd ?No nevim..:-)
18. 7. 2016 12:06
Re: Zabavne?
Souhlasim, je to tezky, hodne tezky.
Avatar - iudex
18. 7. 2016 12:27
Re: Zabavne?
Ad rozmlátené cesty: myslíš, že v minulosti boli cesty lepšie?
S preplnenosťou a obmedzeniami samozrejme súhlasím. Preto hovorím, že zajazdiť si naplno a bez rizika sa dnes dá už len na okruhu.
Avatar - wakantanka
18. 7. 2016 12:27
Re: Zabavne?
Ale no tak, stále si človek vie nájsť tú svoju málo používanú okresku s rozumným povrchom, kde sa dá dobre zajazdiť aj bez neustáleho prekračovania rýchlostných limitov. Jasne už to nie sú desiatky km v jednom kuse, ale stále sa dá, aj keď už to nie to čo bývalo. >:D
18. 7. 2016 12:55
Re: Zabavne?
No jako asi jo.I kdyz parkrat se stane,ze si jizdu uziju..ale to se musi sejit par veci naraz..slabej provoz,dobra muzika,mit chut zrovna v tu danou chvilku ridit..a takova celkova atmosfera..to pak ani neni moc dulezity jaky mas auto a kolik ma koni..
Avatar - wakantanka
18. 7. 2016 13:21
Re: Zabavne?
Veď o tom to celé je. >:D

BTW by ma docela zaujímalo za čo dostávam :no: , deti majú prázdniny a sa asi veľmi nudia. >:D
Avatar - iudex
18. 7. 2016 13:27
Re: Zabavne?
Že ešte riešiš palce. Ja tu mám za každý príspevok bez ohľadu na obsah tri :no: takže to nie je o tom, či píšeš rozumne, alebo nie, ale že to píšeš Ty a niekomu nesedíš. Ak ich to uspokojí, nech si poslúžia. ;-)
Avatar - wakantanka
18. 7. 2016 15:45
Re: Zabavne?
Samotne palecky su mi vies kde. Mna by skor zaujimalo ktoremu ci ktorym bezmennym hrdinom tak lezim v zaludku a preco.
Avatar - iudex
18. 7. 2016 16:31
Re: Zabavne?
To je sila anonymity, palčekári Ti nedokážu povedať svoj názor ani len v tejto anonymnej diskusii; mnohí by zrejme ani nevedeli povedať, s čím vlastne v Tvojom príspevku nesúhlasia, proste si im utkvel v pamäti ako nesympatický a už sa to s Tebou vlečie. Nemá zmysel za tým hľadať nič veľké.
19. 7. 2016 05:46
Re: Zabavne?
Ještě bych z prvního souvětí vypustil slovo "mnohí" a nahradil slovním spojením "převážná většina".

Považuji je za stejnou sortu lidí jako "hrdiny" podepisující se hloupými výkřiky či kosočtverci na fasády domů apod. ;-)
20. 7. 2016 07:47
Re: Zabavne?
Podľa mňa majú v redakcii "palčekára", ktorý to sype ku každému príspevku.
Avatar - Stejsn
18. 7. 2016 10:39
Zábava? Už dávno ne. Tupá auta se silnými motory.
Dneska, aby bylo auto "zábavné", tak se do něj dá zapínatelný driftovací mód, brzda předních kol aby se daly pálit zadní gumy, sportovní zvuk motoru se pouští z nahrávky do reproduktorů a sportovní mód podsvětlí červeně budíky, aby auto působilo "zle". A mně se dělá zle z takových aut. :'-(
Rozbalit vlákno
4
18. 7. 2016 11:14
Re: Zábava? Už dávno ne. Tupá auta se silnými motory.
A proc nicit desticky zadnich kol, kdyz chces plait gumy, kdyz to muzes udelat efektne a brzdit jen predni kola ? Na tom preci neni nic spatneho.
Avatar - Stejsn
18. 7. 2016 13:13
Re: Zábava? Už dávno ne. Tupá auta se silnými motory.
No, dřív bylo ale potřeba umět auto ovládat. Dneska si v podstatě může driftovat nebo burnit samo.
20. 7. 2016 07:32
Re: Zábava? Už dávno ne. Tupá auta se silnými motory.
no a co je na tom ?
pokud ma clovek mozek a ten mozek mu slouzi tak:
kdo chce a umi, ten to pouzivat nebude.
kdo chce a neumi, tak mu to pomuze.
20. 7. 2016 07:51
Re: Zábava? Už dávno ne. Tupá auta se silnými motory.
A hlavne tí burneri, čo dajú cestou z kopca neutrál a pália brzdy. Že akí fasa šoféri - čo sa vyznajú v autách?!
Avatar - Covenant
18. 7. 2016 10:57
Dva novináři a každý jiný názor.
Doporučuju mrknou na názorné video Jakuba Rejla a jeho hodnocení jízdních vlastnosti...ten se při jízdě nenudil [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - IPA? CO JE TO ZA CYPA?
18. 7. 2016 11:45
Re: Dva novináři a každý jiný názor.
:yes:
Avatar - plzenaak
18. 7. 2016 12:04
Re: Dva novináři a každý jiný názor.
Dík za odkaz.
Avatar - Anonym
18. 7. 2016 11:40
Logika VW
Do malých aut jsou schopní dát 1.8 T a do velkých cpou jen 1.4 T???
Proč se ta 1.8 nenabízí i u těch velkých modelů???
;-\
Rozbalit vlákno
12
Avatar - sargis
18. 7. 2016 12:26
Re: Logika VW
Ved do Golfu a Leona davaju dvojlitre, takze je to OK. Vacsia sranda je, ze tato Ibiza ma objemeovo /a takmer aj vykonovo/ vacsi motor ako momentalne karosarsky najvacsi Renautl :-!
Avatar - iudex
18. 7. 2016 12:33
Re: Logika VW
Ale veď Leon tú 1,8TSI má, rovnako tak Octavia. A ak narážaš na Golf, tak ten má toľko výkonných verzií, ako žiadny iný konkurent (162, 169, 195, 221, 228 kW), takže každý záujemca o silný benzín si vyberie.
Avatar - Anonym
18. 7. 2016 12:52
Re: Logika VW
Já nemyslel sportovní verze, ale obecně velká auta (Touran, SUV atd).
Avatar - iudex
18. 7. 2016 13:24
Re: Logika VW
Tak je pravda, že MPV a SUV by skôr svedčal tento motor než malá 1,4ka. Zrejme ale má VW dobre preštudované, kto si kupuje benzín a myslím, že zrovna v týchto karosériách sa ľudia veľkého (žiaľ dnes už aj 1,8 je veľký motor) benzínu boja a teda buď berú menší benzín, alebo idú do nafty.
Avatar - twistedTSD
18. 7. 2016 17:58
Re: Logika VW
Touran a Ibiza Cupra jsou trošku jinak zaměřená auta.
Avatar - white label
18. 7. 2016 18:51
Re: Logika VW
Touran (zatím) větší benzín nemá, ale které SUV od VW máš na mysli? Nový Tiguan má benzínový dvoulitr.
Avatar - Anonym
18. 7. 2016 18:58
Re: Logika VW
Tiguan ano, stejně jako u dalších modelů dávají 2.0 TSI, ale jen do vyšších (drahých) výbav :-(
18. 7. 2016 22:14
Re: Logika VW
Podívej se na nového Scenica, tam to vypadá, že benzínový vrchol bude 1,2.
Avatar - white label
18. 7. 2016 23:09
Re: Logika VW
U Renaultu je to aktuálně hrůza, jako by motory nad 1.6 pomalu ani neexistovaly. 8-s
Ale Fabie teď taky končí na benzínových 1.2 a nepočítá se údajně ani s verzí /V/RS.
18. 7. 2016 22:11
Re: Logika VW
Myslím, že v Německu jde koupit Touran s 1,8TSI akorát není určen pro náš trh, byl o tom tady myslím článek.
Avatar - white label
18. 7. 2016 23:06
Re: Logika VW
Ano jde (podmínkou je Highline a 7st. dsg), stejně jako třeba na Slovensku. Podle mě ho bez problémů dovezou i tady. Zaplatí se navíc pouze rozdíl ceny za motorizaci. Loni jsme tu podobně koupili nové CrossPolo s 81kW, přitom oficiálně (viz český ceník/konfogurátor) s tu nabízí jen s 66kW.
Avatar - Ozzman
19. 7. 2016 09:10
Re: Logika VW
Jsem si jistý, že když budeš mít hooodne peněz, tak koupíš i Fabii třeba s 1.4 TSI :-) Nebo výše postradaneho Golf a s 1.8 TSI ... Když pro Arabský šejky udělají sklasse kombi, tak proč ne tohle :-)
Avatar - iudex
18. 7. 2016 12:45
Zábava a Seat
Ibiza Cupra ukazuje, že ani v rámci značky vlastnosti auta nie sú automaticky prenosné a to, že Leon Cupra je trefa, neznamená, že menšia Cupra musí byť rovnako dobrá. Na prvý pohľad sa pritom zdá, že naladiť malé auto zábavnejšie, divokejšie by malo byť už z princípu ľahšie, ako o triedu väčší a ťažší kompakt. Možno je to tým, že Ibiza je už fakticky generáciu stará (podvozok Fabie II), možno ju len nedostatočne odlíšili od sesterského Pola GTI, ktoré je ako typický VW univerzálom. Každopádne stále je výborné, že tu Ibiza Cupra je, a to ako s ohľadom na predchodcu s 1,4kou (1,8 v malom aute dnes pôsobí ako zjavenie, viď spomínaný Renault), tak aj na možnú budúcnosť (viď nová Fabia bez športovej verzie) a je to zaujímavá alternatíva k Fieste ST (vyšší objem a výkon) či Cliu RS (manuál, väčší motor, výrazne nižšia cena).
Rozbalit vlákno
2
18. 7. 2016 16:48
Re: Zábava a Seat
S těmi podvozkovými platformami jseš naprosto mimo - Fabie II převzala platformu z Fabie I a teprve současná Fabie III se se zpožděním několika let dopracovala ke stejné podvozkové platformě, kterou používá současná Ibiza IV. :-!
Avatar - iudex
19. 7. 2016 10:18
Re: Zábava a Seat
Máš pravdu, pomýlilo ma to, že Ibiza je na trhu už hodne dlho, od r. 2008.
Avatar - Jenik3
18. 7. 2016 23:55
hip hip hura, stale zije
To je uplna bomba, zavodak s 1.8T...musime si vazit te skutecnosi, ze osvedcena 1.8T se stale drzi. Od jakeho roku ji koncern v mnoha obdobach dava do aut??? Audi 1996
Ve svetle litrovych 3R je tento motor vskutku zazrak. Nemam osobni zkusenost s posledni verzi, ale verze 118 kW sla do otacek moc pekne.
Nastesti stale ziji lide, kteri jdou a poridi pasata, octavii, A4 s benzinem 1.8 Mit 320Nm v rozpeti 3000 rpm musi byt prijemny.
Rozbalit vlákno
7
19. 7. 2016 10:45
Re: hip hip hura, stale zije
Ale tohle není ta 1.8T, která se dávala do Audi v roce 1996. Mají jen podobný objem.
Avatar - iudex
19. 7. 2016 11:10
Re: hip hip hura, stale zije
Presne tak, to je diametrálne odlišný motor, 1,8T bol 20-ventil s nepriamym vstrekovaním, 1,8T(F)SI je 16-ventil s priamym a nepriamym vstrekovaním.
Avatar - Jenik3
19. 7. 2016 11:33
Re: hip hip hura, stale zije
Psal jsem "v mnoha obdobach". Jde o to, ze koncept preplnovane benzinove osmnactistovky pretrvava jiz po dobu 20-ti let.
19. 7. 2016 19:23
Re: hip hip hura, stale zije
V "mnoha obdobách" chápu spíše jako to, že jeden motor se vyrábí v mnoha verzích a ne koncept přeplňovaného motoru jedné kubatury. Tvůj příspěvek nezněl moc obecně na přeplňované osmnáctistovky, ale spíše konkrétně na tu jednu.
20. 7. 2016 08:35
Re: hip hip hura, stale zije
Pamätám si na ten 1,8 20-ventil ešte bez turba. Tento zázrak žral ako prasa a tak ho museli obratom prerobiť.
Avatar - white label
21. 7. 2016 22:18
Re: hip hip hura, stale zije
Tak bez toho turba nejen, že žral jako prokoplý, on navíc ani pořádně nejel...
Jestli to náhodou nebylo součástí kampaně na podporu tehdejších nových TDI. ;-)
23. 5. 2017 19:19
Re: hip hip hura, stale zije
Jsou to úplně jiné motory.
1.8 T(F)SI vznikl zkrácením zdvihu motoru 2.0 T(F)SI.
1.8T vznikl výraznou modernizací osmiventilových osmnáctistovek z počátku 80. let.