Testy
Dneska, aby bylo auto "zábavné", tak se do něj dá zapínatelný driftovací mód, brzda předních kol aby se daly pálit zadní gumy, sportovní zvuk motoru se pouští z nahrávky do reproduktorů a sportovní mód podsvětlí červeně budíky, aby auto působilo "zle". A mně se dělá zle z takových aut. 😢
A proc nicit desticky zadnich kol, kdyz chces plait gumy, kdyz to muzes udelat efektne a brzdit jen predni kola ? Na tom preci neni nic spatneho.
No, dřív bylo ale potřeba umět auto ovládat. Dneska si v podstatě může driftovat nebo burnit samo.
Doporučuju mrknou na názorné video Jakuba Rejla a jeho hodnocení jízdních vlastnosti...ten se při jízdě nenudil [odkaz]
Do malých aut jsou schopní dát 1.8 T a do velkých cpou jen 1.4 T???
Proč se ta 1.8 nenabízí i u těch velkých modelů???
;-\
Proč se ta 1.8 nenabízí i u těch velkých modelů???
;-\
Ved do Golfu a Leona davaju dvojlitre, takze je to OK. Vacsia sranda je, ze tato Ibiza ma objemeovo /a takmer aj vykonov👋 vacsi motor ako momentalne karosarsky najvacsi Renautl :-!
Ale veď Leon tú 1,8TSI má, rovnako tak Octavia. A ak narážaš na Golf, tak ten má toľko výkonných verzií, ako žiadny iný konkurent (162, 169, 195, 221, 228 kW), takže každý záujemca o silný benzín si vyberie.
Já nemyslel sportovní verze, ale obecně velká auta (Touran, SUV atd).
Tak je pravda, že MPV a SUV by skôr svedčal tento motor než malá 1,4ka. Zrejme ale má VW dobre preštudované, kto si kupuje benzín a myslím, že zrovna v týchto karosériách sa ľudia veľkého (žiaľ dnes už aj 1,8 je veľký motor) benzínu boja a teda buď berú menší benzín, alebo idú do nafty.
Touran (zatím) větší benzín nemá, ale které SUV od VW máš na mysli? Nový Tiguan má benzínový dvoulitr.
Tiguan ano, stejně jako u dalších modelů dávají 2.0 TSI, ale jen do vyšších (drahých) výbav 😒
Myslím, že v Německu jde koupit Touran s 1,8TSI akorát není určen pro náš trh, byl o tom tady myslím článek.
Ano jde (podmínkou je Highline a 7st. dsg), stejně jako třeba na Slovensku. Podle mě ho bez problémů dovezou i tady. Zaplatí se navíc pouze rozdíl ceny za motorizaci. Loni jsme tu podobně koupili nové CrossPolo s 81kW, přitom oficiálně (viz český ceník/konfogurátor) s tu nabízí jen s 66kW.
Ibiza Cupra ukazuje, že ani v rámci značky vlastnosti auta nie sú automaticky prenosné a to, že Leon Cupra je trefa, neznamená, že menšia Cupra musí byť rovnako dobrá. Na prvý pohľad sa pritom zdá, že naladiť malé auto zábavnejšie, divokejšie by malo byť už z princípu ľahšie, ako o triedu väčší a ťažší kompakt. Možno je to tým, že Ibiza je už fakticky generáciu stará (podvozok Fabie II), možno ju len nedostatočne odlíšili od sesterského Pola GTI, ktoré je ako typický VW univerzálom. Každopádne stále je výborné, že tu Ibiza Cupra je, a to ako s ohľadom na predchodcu s 1,4kou (1,8 v malom aute dnes pôsobí ako zjavenie, viď spomínaný Renault), tak aj na možnú budúcnosť (viď nová Fabia bez športovej verzie) a je to zaujímavá alternatíva k Fieste ST (vyšší objem a výkon) či Cliu RS (manuál, väčší motor, výrazne nižšia cena).
S těmi podvozkovými platformami jseš naprosto mimo - Fabie II převzala platformu z Fabie I a teprve současná Fabie III se se zpožděním několika let dopracovala ke stejné podvozkové platformě, kterou používá současná Ibiza IV. :-!
To je uplna bomba, zavodak s 1.8T...musime si vazit te skutecnosi, ze osvedcena 1.8T se stale drzi. Od jakeho roku ji koncern v mnoha obdobach dava do aut??? Audi 1996
Ve svetle litrovych 3R je tento motor vskutku zazrak. Nemam osobni zkusenost s posledni verzi, ale verze 118 kW sla do otacek moc pekne.
Nastesti stale ziji lide, kteri jdou a poridi pasata, octavii, A4 s benzinem 1.8 Mit 320Nm v rozpeti 3000 rpm musi byt prijemny.
Ve svetle litrovych 3R je tento motor vskutku zazrak. Nemam osobni zkusenost s posledni verzi, ale verze 118 kW sla do otacek moc pekne.
Nastesti stale ziji lide, kteri jdou a poridi pasata, octavii, A4 s benzinem 1.8 Mit 320Nm v rozpeti 3000 rpm musi byt prijemny.
Ale tohle není ta 1.8T, která se dávala do Audi v roce 1996. Mají jen podobný objem.
Presne tak, to je diametrálne odlišný motor, 1,8T bol 20-ventil s nepriamym vstrekovaním, 1,8T(F)SI je 16-ventil s priamym a nepriamym vstrekovaním.
Psal jsem "v mnoha obdobach". Jde o to, ze koncept preplnovane benzinove osmnactistovky pretrvava jiz po dobu 20-ti let.
Turbo a elektricky posilnovac riadenia. Hlavne tymito ,,vymozenostami" zabili tu zabavu a spojenie auta s vodicom...
Kupil by som si radsej stare Clio RS alebo Civic R EP3 s atmosferickym motorom. V zabavnosti sa im nevyrovna ziadny novy HH, aj ked bude ovela rychlejsi...
Gradacia vykonu, dravy zvuk a okamzite reakcie na plyn... Rad s motorom pracujem a rad si na maximalny vykon pockam a zasluzim si ho. Rad si sam manualom preradim tesne pod obmedzovacom pri zbesilom reve atmosfery. Rad si podradim a rad budem drzat motor v otackach v akych treba, aby som z motora dostal maximum. Toto vsetko pri turbe odpada, jedina zabava je zatlacenie do sedacky vdaka vysokemu krutaku. Nemusim s autom tak pracovat, presne radit, tocit motor do cerveneho pola. A na vyjazde zo zakrut je naval krutaku na kolesa skor na skodu. Ano turbo je v beznych autach a hlavne v tych s malym objemom super, ale do zabavneho auta ho nechcem. Turbo je ako margarin. Je super, ze si ho mozem natriet na chleba hned ako ho vytiahnem z chladnicky, dokonca dnes uz chuti dost podobne ako maslo... Ale maslo to nikdy nebude...
Dnesni doba resp. dnesni ridici pozaduji auto na vice pouziti a zkuste skloubit auto na rodinne vylety a auto co ma rozdavat maximalni zabavu sportovne zalozenemu ridici ? Je to proste tezke.
S preplnenosťou a obmedzeniami samozrejme súhlasím. Preto hovorím, že zajazdiť si naplno a bez rizika sa dnes dá už len na okruhu.
BTW by ma docela zaujímalo za čo dostávam :no: , deti majú prázdniny a sa asi veľmi nudia. >😁
Považuji je za stejnou sortu lidí jako "hrdiny" podepisující se hloupými výkřiky či kosočtverci na fasády domů apod. 😉