Kaban ukazuje ze neni dulezite udelat pekny design, ale prekvapit, o cemz mluvi i clanek. Skoda by se u nas prodavala s jakymkoliv designem, coz dokladaji firemni prodeje. Popravde bych byl radsi kdyby Kaban zustal ve Skode, preci jen mam BMW rad a jejich auta vypadaji uzasne. Nova 5 je krasna ladna, zadna hranata hruza. Jak dlouho asi Kaban u BMW vydrzi? Davam mu rok, maximalne dva >:-[]
jj
KONEČNĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚ, DYT SEM TO POUDAL FURT, TO NEŠLO DONEKONEČNA FURT JEN TO PŘEMALOVÁVÁNÍ KSICHTŮ ŠÁDEOLE VOPRŮŮŮŮŮŮZ, to pak leze na mozek dělat nesmysly a na degeneraci šedý mozkový to je eště moc velkej pašák ;-) fakjůkonzervágen a teď naval MALÝ MĚSTSKÝ ELEKTRICKÝ jinak HJŮNDAJ [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Posledni hezke a charizmaticke BMW bylo to z roku 2000. Posledni roky je problem rozeznat 3 a 5, tak jako Rapid a Octu a to byl i duvod, proc ma Octa 4 oci a to bude i duvod Kabanovho nastupu do BMW. Muzeme se tesit :-) Pokud si da poradit od Bangela, tak 5 bude 5 a 3 3.
a ty si myslíš že Kabáň sa ráno zobudí a tým že sa mu snívalo o tom akoby mala vyzerať najaká škodovka a tak aj nakoniec vyzerá? Dobré ránko... Dizajnér je len jedno malé koliesko ktoré zapadá do iných...
No já se v tuto chvíli finančně pohybuji ve vodách škodovky, takže pro mě úžasná zpráva >:D Až budu mít na nové BMW, tak to asi budu vidět jinak, ale tou dobou už tam pan Kabaň jistě nebude >:D >:D
Teď se teprve na vizáži dalších příchozích modelů Škody ukáže, jakej byl Kabaň dizajnerskej kabrňák a jak moc se jeho vize promítaly do reality (pokud se zásadně nezmění dizajn nových modelů, tak zas tak moc dobrou práci neodvedl a fungoval jen jako mluvčí dizajnu, což možná bude i důvod odchodu) ;-)
Až tak zle by som to nevidel. Designer (aj šéf designer) navrhuje tvar výrobku, ale schvaľuje ho a pripomienkuje ho niekto iný, a ten v konečnom dôsledku je za výsledný design zodpovedný.
Možno jeho odchod je dôsledkom toho ako dopadli posledné výplody automobilky.
Pan Kabaň odvedl pro Škodovku obrovský kus práce a zaslouží velké poděkování. Díky němu je Škodovka absolutní designová špička, na kterou většina ostatních automobilek kouká z uctivé vzdálenosti. BMW závidím, že se mu ho podařilo získat.Mű
Nechci dělat holdena , ale absolutní designová špička atd. ? Hmm, asi takhle. Něco se povedlo, něco ne - tak už to bývá. Škodovce se daří, což je dobře, ale troufnu si tvrdit, že samotný design na tom nemá tak velký podíl jako u některých jiných značek. Velký designový převrat s pozitivním vlivem na prodeje zažili třeba u Renaultu nebo u Mazdy.
Jsi nemocnej? Proc bych mu ja mel dekovat? At si mu podekujou ve skodovce, proc by to mel delat kdokoli z nas?
Ja myslim ze soucasna nalada kolem o tavie ma k dikum dost daleko :-)
Ta Škoda, to je Vám ale značka co naslouchá zákazníkům. Vidíte, facelift trojky oktávky nepochválil v diskuzi nikdo. A hle, pár hodin a designér už může přijímat nové výzvy. Tomu říkám sebereflexe. To ne jak u nás na východě, miliony mrtvých a vedení si stále mele svou.
holdenko, podla teba bude najlepšie, keď do Škodovky nastúpi za šéfdizajnéra svetaznalý vandrák Hloupý Honza, čo privandroval podkutý skúsenosťami a s čarovnou paličkou zo sveta naspäť.
A vo VW budú mať dokonca na výber: :-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
:-O
Tak doufam, ze se u BMW rozpomene na sve drivejsi, designove povedenejsi casy a nepodarene Kodiaq a FL octavie si neodnese do budouciho zamestnani.
No jsem rad ze jak Bangel prisel, tak zase i odesel. Ze byl napadity mu nikdo nikdy neodpare, ale BMW E65 taky ne, za me nejhnusnejsi BMW co kdy poznalo serii.
Na e65 neni nic lepsi. Tohle [odkaz] proste bylo smutne kdyz to vyjelo, smutne kdyz to jezdilo a smutne je to do dnes. Diky tomu co pak kreslil facelift. :yes:
Tak to se nemame o cem prit, taky mi prave 5er z jeho let jeho eru nejvice symbolizuje, a v dobrem. Tedy zvenku to slo, uvnitr ale tragedie. Kazdopadne jedna vlastovka jaro nedela a krom te 5er to bylo sice vsechno revolucni a moderne (a asi vhodne, posunout takhle znacku do noveho milenia), ale jinak? Celkove generaci pred i po povazuju za o dost povedenejsi.
Nevznikla za něj i první Z4? Druhá X5 a první X6 byly už po něm? Jinak Bangle E60 nenakreslil. Ani E65. Ani E85 (Z4). E60 nakreslil Arcangeli, pokud si dobře vzpomínám. A E65 van Hooydonk. On je samozřejmě schválil a určitě se k nim vyjadřoval. A určitě se k tomu vyjádřilo i vedení, které ho přijalo právě proto, aby značku posunul, nehledě na tradice.
I tak to bude dost zjednodušené, protože designérů tam bývá mnohem víc.
S tema X5 a X6 je to dobra poznamka, myslim ze je kreslil nekdo jinej, ale jeste "pod Banglem", takze bych mu mel dat kredit i za to. Z4 naopak nijak neholduju. Druha Z4 v plne nahote ukazuje jak prvni Z4 nebyla hezka (nez me nekdo chytne za slovo, znovu dodam: pro me oko).
Jak jsem napsal, Bangle nekreslil ani jedno z těch aut. Z4 bych nenazval vyloženě krasavicí (předek byl takový... možná smutný), ale roadster jsem mohl. Mám takový pocit, že jsem měl největší problém s interiérem (což vzhledem k té době a původu v USA není překvapivé). Základní linky byly dobré - prostě roadster, to se už člověk musí snažit, aby to zvoral. Jo, druhá generace je pěkná. Bohužel je těžká.
Z4 pak dělal myslím Warming. Pod ním vznikla současná generace Mini. Xka Leclercq. Ale jak jsem napsal, to bude zjednodušené.
2GT Ťa irituje, pretože predstavuje presný opak toho, ako je značka vnímaná, t.j. výrobca športovo ladených sedanov so zadným pohonom, preto predohrabové bruchaté MPV tento image priamo nabúrava. Tiež sa mi v rámci BMW nepáči, objektívne ale v rámci triedy MPV je tým krajším.
Ja ako ošklivky z aktuálnej ponuky vnímam najmä 5GT, X4 a všetky modely i.
A co se týká MPV, myslím, že u mariachiho v případě 2GT nejde o nějakej filozofickej odpor vůči (v rámci BMW) nepatřičné koncepci. Pokud vím, tak 2AT bere na milost.
Zcela upřímně a bez ironie...pan Kabaň odvedl u Škodovky kus dobrý práce...stačí se podívat jak odporná byla Octavia 2 FL a Fabia 2. Koncepty Octavie i Superbu byly ve svý době opravdu povedený a realita taktéž. (i když opravdu nejsem fanda eMBéček).
To, že po kontroverzním FL Octavie 3 budou lidi plivat jedovatý sliny se dalo čekat,jsme v ČR. Jsem zvědavej jak se novej šéfdesignér popere s laťkou jakou pan Kabaň nastavil. Za mě palec nahoru za práci kterou u Škodovky odvedl :yes:
Pokud ho vykopli za fl Octávky, tak by spolu s ním mělo určitě padat více hlav.Nevěřím, že zjednodušeně řečeno Kabaň něco nakreslil, hodil to do výroby a řek: " Takhle to teď bude vypadat...." a začli to vyrábět.Určitě jsou ve Škodovce a nejen v ní další lidi, který schvalujou jestli je ten dizajn ok, nebo ne a jestli se to v týhle podobě bude dělat, čili fl Octy není jen jeho zodpovědnost.
to som pisal v povodnom prispevku ked vysla 4 oka obluda, ale miestnym vlastimilom to je jedno ich zlozitost nedojde do bodu kedy by prisli na to, ze to ´´niekto´´ este musel odklepnut >:D
Sorry, muj sef taky musi odklepnout nekter ma rozhodnuti. Ale dela to s tim, ze rozumim tomu, co delam. A kdyz se to nepovede, myslis, ze to bude na nem nebo na mne??? >:D
I když nejsou designéři, v automobilovém průmyslu budou skoro všichni dělat prakticky celý postudijní život. Mají svůj názor. Mají s kým konzultovat (mají i samostatná studia, jejichž služeb mohou automobilky skupiny využívat). A pak se na těch vyšších postech najde i designér (minimálně tam máš šéfdesignéra celé skupiny, který zodpovídá za všechny značky).
Pokud mluvíme o větší firmě s více stupni vedení tak věřím. Vedoucí týmu odpovídá za jeho výstup a jeho nadřízeného v principu nezajímají detaily, CEO nějaké nadnárodní společnosti nepotřebuje poslouchat, že se uvedení produktu na trh odkládá proto, že Franta Vomáčka zapomněl včas poslat materiály do tisku... on vynadá řediteli země, ten vynadá řediteli pobočky, ten vynadá vedoucímu oddělení a ten vynadá Frantovi.
Lidově se tomu říká zákon padajícího... hm, výkalu.
pletes se ale v jedne veci. na top urovni to opravdu nefunguje tak, ze kdyz se stane pruser v designu, muze za to sef. muze za to oddeleni designuna sef z toho vyvodi dusledky.
v opacnem pripade by musel byt general superman, ktery umi vsechno nejlip.
v realu to funguje tak, ze mas duveru a kdyz ji zklames, letis.
Myslíš si, že mu pustí ven design, aniž by to schválilo hned několik lidí nad ním? Ať už vedení automobilky, nebo třeba šéfdesignér celé skupiny VW (ne automobilky, skupiny, který má na starost všechno od Škody po Bugatti).
Včera jsem Škoďáka konečně viděl na živo. Vystavený v Olympii Brno. Není to taková hrůza, ale ten profil je opravdu divný.
Jinak tam je i (zde na diskuzi opěvovaná) AR Giulia. Když kouknu na ni a na Škoďáka, tak ten vypadá ještě dobře! Veliká škoda že není Alfa stejně dokonalá zvenku jako je zevnitř.
[odkaz]
Pracovať bude pod Adrianom van Hooydonkom, ktorý má na starosti dizajn v celej BMW Group. Ten sa vyjadril, že na Kabaňov príchod sa veľmi teší, pretože je zárukou talentu, dlhoročných skúseností a vizionárskeho prístupu.
Neviděl bych to až tak skepticky. Stejně jako se zaslouženě objevovaly pozitivní ohlasy na Superb, tak se teď objevují negativní ohlasy na Octavii. Podle mě to je fér. Jelikož se rozhodl odejít v době největšího průšvihu, tak se to s ním potáhne. Kdyby se rozloučil něčím úspěšným (aneb v nejlepším se má přestat), tak jsou ohlasy jiné.
Druhá věc je definice malého zaváhání. Podle mě ta Octavia je nepovedená opravdu hodně. Tohle už je vysokej level a chyby tohoto kalibru by se dít neměly. To je jako kdyby chirurg někoho během operace zabil a ty bys řekl.. proč plivete,tak jednou zaváhal no, vždyť předchozí výsledky měl dobrý..
No s tím příkladem chirurga bych byl opatrný. Tak jako se u chirurga pozná jak dopadla operace a zda pacient nezemřel tak i u faceliftu Octavie se to pozná velmi snadno. Ale nikoliv podle soudů na internetu, ale jedině a pouze podle prodejů. Jestli na konci roku bude mít OIII lepší prodeje než vloni (a nemyslím ty české, ale evropské a celosvětové) tak se facelift jednoznačně povedl. Pokud půjdou prodeje dolů, tak pacient Kabaňovi zemřel. Já si myslím, že prodeje půjdou nahoru, tedy že pacient bude žít A Kabaňovi budou stavět v Bolce pomník.
To vypadá na další potenciální virtuální sázku ;-)
Ne, ono bude těžké odlišit jednotlivé faktory... ale podle mě převáží to, že jsou na trhu novější auta (Astra, Megane, ale brzy třeba i ta i30) a Octavia bude mírně klesat. Nakonec po 4 letech na to má nárok...
PS: ale na Meg+308 bych vsadil víc, tady je to tak 60:40 pro mírný pokles tržního podílu
Šlo mi o to, že tak jako o úspěchu chirurga rozhoduje přežití/nepřežití pacienta, tak o úspěchu průmyslového designera rozhodují prodeje nikoliv internetové diskuze. Takže se soudy nad Kabaněm ohledně face OIII je potřeba počkat na výsledky prodejů. Zatím je komentování Kabaňěho faceliftu OII asi tak na úrovni komentářů internetových diskutérů k přímému přenosu z chirurgického sálu, kde diskutéři nejsou schopni rozeznat jestli se operuje mozek nebo kyčelní kloub nebo jestli se pitvá a přesto mají stoprocentní soudy co se děje a jak to dopadne.
Vetsina lidi, treba i ano, a vetsina firem? Co octavii (a skodovky obecne) prodava je uzitna hodnota a tu ani sebehnusnejsi prid nesnizi. Ostatne podobnych prikladu by se dali najit mraky, aktualni passat, polovina aktualnich toyot, aktualni lexusy atd. Velice dobre se prodavajici a diky vzhledu to bude jen dost tezko. Spis se nebojim napsat ze se prodavaji vzhledu napric.
A kam tim mirim:
Pokud rekneme 25% kupcu bude na vzhled citlivych a 75% ne, nejake casti tech na vzhled citlivych se novy vzhled bude libit, te druhe casti ne. Tak jen zvyseni/snizeni prodeju muze byt na vzhledu silne nezavisle. Staci aby se vetsine lidi nelibil, ale toto (i neco navic) vykompenzoval rostouci trh a jen absolutni cisla nam otazku jak dopadl pacient nezodpovi.
Volvo má 90%+ firemních prodejů... a letí aktuálně nahoru díky čemu?
Aktuální Passat je hezké konzervativní auto, přesně takové, jaké ho cílová skupina chce mít. Lexusy se v Evropě moc dobře neprodávají a design je asi jeden z důvodů.
Velke SUV v cenach 80tis euro + uz si pro sebe nekupuje firma pro obchodaka na poskakovani, to uz si pro sebe bere vyssi management, nebo majitel firmy, tedy znovu lidi (a znovu na vzhled citlivi). Ale octavia je delnik, vicemene definice delnika, stejne jak se bude prodavat tranzit nehlede na to jak bude vypadat se podle me bude prodavat i octavia. Dokud bude stat co stoji, bude velka jak je velka a bude presahovat / hrat si na auto o tridu vys tak lakava bude ikdyby vypadala jako ten lexus.
PS: passat je sice konzervativni, ale neni hezky, je to vedle mondea, insignie, superbu, mazdy a veskere premie asi ten nejmene pohledny a pritom nejlepe prodavany. ;-)
Pasat považuji za jedno z nejhezčích aut třídy, o dřívějších generacích bych to rozhodně nenapsal.
Chci tím říct, že je to jen tvůj názor, stejně nedůležitý jeko můj, žádná obecná pravda.
Tohle je subjektivni a nebudu o tom nikoho presvedcovat, me se tahle generace passatu nelibi, mondeo ma sve chyby, ale u me proste tohle jasne vede. ;-)
[odkaz]
Tak to je z extremu do extremu. Na R16, a tohle jsou R16, nebude vypadat dobre zadna dnesni stredni trida. Pravda, Mondeo ma v tomhle problem hodne patrnej, ale tenhle rozmer neslusi nikomu.
[odkaz]
[odkaz]
Podle me je prave design az na poslednim miste proc je mondeo tam kde je. Objektivne totiz trati i jinde, vzadu je na hlavu min mista nez v kompaktech (a hlavne min nez v min. generaci), nektere materialy uvnitr nejsou uplne top (ikdyz ty o ktere se ford staral jsou na tom lip nez treba v superbu), Sync2 nestal za moc atd.. Znovu, tady se muzeme tak max predhanet v subjektivnich nazorech, ale v mych ocich mondeo srazi do kolen zcela obycejne veci ve kterych zvyknul vynikat, a uz nevynika, design bych fakt resil az naposled.
Já ti nevím... stejně tak si pro sebe berou Octavie ředitelé v menších firmách a/nebo chudších regionech.
Pro mě je žebříček nová Insi - Mazda 6 - Superb - Passat - Talisman - stará Insi - Mondeo... pokud se Mondeo fakt nevyšperkuje, tak je pro mě těžkopádné, Passat tímhle netrpí.
PS: kam zařadit Optimu nebo 508 bych musel přemýšlet, Avensis je někde vzadu, i40 taky.
S novou Insignii pockam nazivo, ikdyz z fotek by dost mozna byla i u me cislo jedna. Zatim ale mam na prvnim miste hned tri auta, Superb, Mondeo a Mazdu. Na kazdem se mi libi neco, a na kazdem najdu chyby, celkove se mi ale tyhle tri libi cca stejne. Pak je velky odstup, passat, talisman (puvodne se libil hodne, ale docela rychle to vyprchalo). I40, Avensis a 508 mam pak na konci, Optimu nevim, to bych taky musel vic zapremyslet, ale byla by nejspis v prvni polovine.
Argument s fleetem je z pohledu evropských nebo světových prodejů Octavie zcela mimo mísu. Škodovka má dominantní pozici ve fleetu jenom v ČR, tedy na malém trhu, většina hlavních konkurentů jako Ford, Opel/Vaux, VW, Renault, PSA vládne fleetům v domácích zemích, které jsou mnohonásobně větší a naopak Škodovka v UK nebo DE musí o to více prodat soukromníkům a také prodává aby měla celkové prodeje jaké má.
Proč by se Passat nebo Lexus prodával těžko kvůli designu? Ty snad máš nějaký patent na krásu a určuješ co se má lidem líbit a co ne? To, že tobě se Passat nebo Lexus nelíbí je jenom kváknutí na internetu, rozhoduje to, kdo vytáhne prachy z kešeni a koupí konkrétní model. A samozřejmě, že některá auta se líbí víc v Evropě (třeba zrovna ten passat) a některá třeba v USA (třeba zrovna ten lex), ale to na věci pořád nic nemění.
Samozřejmě neprodává JENOM design, každý kupec se rozhoduje v nějakém trojúhelníku design, technika, cena a teprve nějaké optimum všech těchto prvků rozhoduje. Ale bez designu prostě nejede vlak. V tak silné konkurenci jaká je v autoprůmyslu prodávat hnusné auto byť by bylo technicky geniální a za hubičku nejde. Ze zdejších diskuzí by jeden dokonce mohl snadno nabýt dojmu, že Octavia se prodává jenom kvůli designu (což si nemyslím), protože je přece předražená a technicky zaostalá a co jiného by pak donutilo kupce aby položil prachy na dřevo?
No ako som čítal reakcie na predstavenie f/l Octavie na britských stránkach, boli do značnej miery podobné s tunajšími, t.j. odmietanie nového dizajnu. Ak sa na britskom trhu Octavia kupuje hlavne ako súkromné auto, dovolím si tipnúť, že tam jej predaje hore nepôjdu.
Mozeme sa kludne chytat za slovicka. Ked sa O3FL zacne predavat, bude pred brexitom a ked skonci, tak zase po.
Mimochodom uz len to, ze take nieco pride, ma vplyv na automobilky uz teraz. Niektore udajne uz teraz upravovali v UK ceny.
"Samozřejmě neprodává JENOM design, každý kupec se rozhoduje v nějakém trojúhelníku design, technika, cena a teprve nějaké optimum všech těchto prvků rozhoduje. Ale bez designu prostě nejede vlak."
A o tomto pisu. Co to v pripade Octavie, nebo typickeho kupce octavie, znamena? Ten tvuj trojuhelnik... Jakou ma kazda ta cast vahu? Co bude u auta typu octavie prevladat, design, technika nebo cena? Ja si tipnu, a ano, nemuzu to nicim dolozit, ze (daleko) zasadnejsi bude technika/cena nez design a ani zmrseny facelift nebude mit na prodeje zasadni vliv.
V te konkurenci jaka je dnes se neproda predevsim SPATNE auto, (trochu, nebo trochu vic) hnusne auto se prodavat klidne muze.
Pokud je Octavia po face hnusná jak zde všichni tvrdí a přesto si ji zvolí hodně kupců protože jak píšeš ty, rozhoduje u ní technika/cena a ne krása, tak bys musel také připustit, že je Octa o generaci technicky napřed za cenu 70% konkurence. Jinak prostě nevěřím, že by si na konkurenčním trhu někdo Octavii koupil. Pokud připustíš, že je Octavia plus mínus technicky na úrovni konkurentů, za plus mínus podobnou cenu, tak ti nezbude než také připustit, že se lidem líbí plus mínus jako ti konkurenti. Protože pokud ne, tak by trh byl padlý na hlavu a to si rozhodně nemyslím. Prostě v tom trojúhelníku musíš slabinu v jenom vrcholu okamžitě vyvážit nadprůměrností v druhém vrcholu, jiná cesta v konkurenčním prostředí není. A pokud jeden z těch vrcholů označíš absolutním odsudkem jako hnusný (design) šrot (technika), předražené (cena) tak je to pro většinu normálních kupců jasné NO GO i když v ostatních vrcholech toho trojúhelníku sneseš modré z nebe, protože prostě silná konkurence.
Ale octavia tu slabinu (vzhled) v jednom vrcholu dost dobre vyvazuje silnou strankou (prostor za cenu) v druhem. Neni moc tolik prostornych zastupcu nizsi stredni s takovou konfigurovatelnosti, nabidkou motorizaci/pohonu/prevodovek. Vlastne, nenapadne me jediny. V tomhle si proste koncern VW jede tak trochu svou vlastni ligu a Octavia je z tech trojcat nejvetsi a casto (nej)levnejsi. To jsou kladne body, ktere octavii dostali mezi nejlepe prodavanou nizsi stredni v evrope, a ani slabsi vzhled tohle neeliminuje.
Ty furt prisuzujes vsem tem tvym vrcholum priblizne podobnou vahu a tak to zenes do extremu, ze by octavia musela byt o generaci lepsi v technice, nebo o tretinu levnejsi aby nic moc vzhled vykompenzovala. Podle me to zdaleka nemusi byt tak silne. Celkove proste davam vahu vzhledu v tehle tride vyrazne mensi nez tretinovou, a proto si nemyslim, ze by prodeje Octavie byli na vzhledu nejak zvlast citlive.
Odsud dal se motame v kruhu, a to nam asi nezustane nez se shodnout, ze se neshodneme. :-)
Ne to se neshodneme, v nižší střední hraje design důležitou roli. On ji nakonec hraje i v těch nejlevnějších autech jako jsou mini a subkompakty. Svědčí o tom nakonec zdejší diskuze, nejvášnivější bývají právě kolem kompaktů. A koneckonců i daleko levnější věci než je auto jsou dnes životně závislé na designu, zkus prodat blbou žehličku, vysavač nebo mobil a dej jim hnusný design, no way. :-)
Nahore pises, ze virtualni svet diskuzi a skutecnost dva svety jsou, ted najednou zdejsi diskuze o necem svedci. Pak aby se v tom clovek vyznal kdy na ty internetove tlachy brat zretel a kdy ne. >:-[]
Vidím to rovnako, ako fOE, predaje Octavie sú do veľkej miery tvorené firemnými flotilovými nákupmi a ako také nie sú tak citlivé na individuálny vkus súkromných kupujúcich. Teda prípadné absolútne navýšenie predajov ešte nemusí indikovať, že sa nová Octavia páči viac. Jeden príklad z praxe: kamarát dostal novú Octaviu. Keď mu nedávno prišla, potešil sa, že je to ešte pôvodný dizajn, lebo z nového nie je moc nadšený. Ale keby firma objednala o niečo neskôr a prišla mu už fl verzia, jazdil by na nej rovnako. Jeho subjektívny názor nie je relevantný a firma by Octaviu objednala tak či tak, lebo kupuje Škodovky a hotovo. Preto nákup v danom prípade nehovorí nič o vydarenosti nového dizajnu.
Zjisti si fleetové prodeje Astry, Golfu, Focusu, Megane, 308, tedy hlavních konkurentů Octavie po jednotlivých zemích Evropy a zjistíš, že Octavia má nejslabší fleet (protože dominuje jenom v tom malém českém) a nejsilnější soukromé prodeje ze všech těchto hlavních konkurentů. To by jsi pak musel prohlásit, že u Golfu, Astry, Megane, 308, Leonu nebo Focusu mohou výrobci rovnou vyházet designéry a stačí krabice od bot.
To určitě ano, ale i internetové ankety a ohlasy můžou napovědět. Já se na výsledky prodejů určitě těším, hlavně na prodeje v soukromém sektoru. Firemní prodeje to určitě dost ovlivní (hlavně na území ČR), kde je skoro jisté, že pacient přežije, protože není vážně raněn a o jeho osudu nerozhoduje šikovnost operatéra, ale adekvátní standard léčby a vnitřní směrnice nemocnice. Teda to jsem vybral ale blbej příklad >:D >:D
Ovšem tímhle úhlem pohledu byla tedy výše zmíněná 7-er E65 vyloženou krasavicí, nikoliv kontroverzním autem, protože se nakonec stala nejprodávanější sedmičkou v historii. ;-)
Dobrý car designer již při práci na novém modelu myslí na změny pro FL. Tím si usnadňuje práci, která ho čeká při FL. Ještě výhodnější je, když pracuje v týmu, který má na starosti na př. celý předek vozu a všichni dobře spolupracují. :-!
To jo. Zrovna to se da rict i o krejcim, dobry krejci by nikdy nenechal Maestra odejit v tom Modrem Obleku(TM) ze zkusebni kabinky. :-!
Snad si v BMW platove polepsi a koupi si nejaky italsky oblek? ;-)
jeho najkrajsi pocin je rozhodne kodiaq ;-):yes: ... ale s odstupom casu aj ten superb v kombiku "vie vyzerat" kasnou az pomaly ako o level drahsia audina :yes:
Nepocitam se zrovna mezi fandy Skody, ale nerekl bych to lepe.
Na druhou stranu OII a specialne FII byly fakt odpornosti, takze pozvednout ten hnuj by zvladl kde kdo. Presto dobra prace.
Taky se nemuzu ubranit myslence, ze to ctyrocko si prosadil jako takovej pokus, but se z toho stane legenda, nebo to bude propadak (a mam pocit, ze asi vsichni kolem vedeli co z toho spis :-) ). On uz vedel, ze u toho nebude tak jako tak.
Jelikoz se v CR octa nekupuke, ale fasuje, prodavat se to bude stejne ;)
On už tenkrát asi koukal na bavoráky jak žonglují s těmi světly v předu až je nakonec spojily s ledvinkami. Myslím, že právě tam dostal inspiraci pro "čtyřočko"...
Kabáň negatívne - FL Octávie 3 je proste výstrel do tmy. A aj dizajn Kodiaqu mi príde nie najkrajším.
Kabáň pozitívne - nik ale nevie, prečo tomu tak je. Môže ísť o úmyselné kroky vzhľadom k pozitívnej podpory pre značku Seat Ateca (ktorá je inak dielo Kabáňa) predáva skôr ako Yeti, na svet prišla nová Ibiza na najnovšom podvozku. Teda boh vie ako znelo zadanie...
Celkovo mám pocit, že VW akoby naschvaľ pozícionuje značku Škoda viac pre čínsky, indický a východoeurópsky trh. Prečo nie. Ale nech tam ide aj s cenou.
Ten rukopis tam ovšem je i v detailech, ve kterých by vůbec být nemusel. Třeba ta boční linka - srovnej Superb, Fabii, Atecu, Leona a novou Ibizu.
SEAT má výraznou markantu v té nespojité lince, Škodovka naopak v tom tzv. Tornádu. A Ateca je Škodovka - asi koncern trval na zaměnitelnosti bočních dveří.
Píšem skoro, netvrdím, že je to v jednej línii. Podobne aj koncept IBX. Ale to je vlastne fuk, ide o to, aby mohli zdielať čo najviac dielov a tu ide dizajnová identita akosi bokom.
No právě. Na té boční linii se to hezky ukazuje. Mohli převzít dělenou z 20V20, mohli si to udělat po svém... mohli ji aspoň na zadních dveřích přerušit jako na tom IBX, ale oni to udělali s typickou škodováckou markantou. Takže jestli to dělal Romanos, tak nevím, co ho vlastně nechali udělat, pokud i takovéhle detaily podléhají požadavkům na sdílení dílů.
Ne teraz, Audi ji má už dost dlouho (na A4 se objevila snad s B6 a teď máš B9). Má ji i IBL, který byl představený myslím v roce 2011. Na konceptech téhle doby mi právě vadilo, že vypadaly jak od Audi (nesly některé markanty). Nejsem si jistý, kdy šel ven jaký koncept Škody.
Podobně s těmi lamelami v palubce. Mám problém pochopit, proč sdílí prvky mezi značkami.
To je otázka úhlu pohledu... zase rozložíš náklady na vývoj techniky mezi víc aut... tedy za předpokladu, že se ty značky nebudou absolutně kanibalizovat.
potrebuje nejaku dizajnovu zmenu ( v tomto zlaty Bangle ) .. nic v zlom ale ich posledne kusky sa mi vobec nepacia pritom kedysi mal itka krasne 3ky 5ky ... 7ky..... aj rozne krasne sportove kusky ako Z3 coupe... Z8.... pri pohlade ale na novu 1tku sa nraz pytam kam dizajnovo kracas bmw... takze zmena dizajnu bmw urcite len pomoze... uz horsie to byt podla mna nemoze... a Jozko je profik ... takze gratulacia jak jemu tak bmw :yes:
ta nova 7 s megaladvinami tej z 90 rokoch nesiaha dizajnom ani po blatniky .. kam sa to caro bmw podelo neviem... ale tato zmena dizajnera je pre mna neprekvapujuca... uz to fakt muselo prist
Souhlas. BMW se jaksi nikam neposouvá (na druhou stranu je jejich dizajn úžasně funkční - klasicky tvarované BMW 5 má Cx = 0,22!) Taky myslím, že Kabaň BMW prospěje :yes:
Pre Škodu to nie je najlepšia správa.
Yeti 2 je už hotový, kupé od Kodiaqu tiež. FL pre Rapid a Citigo detto.
Vo vysokom štádiu rozpracovania je už určite Polar (mini SUV), Octavia 4, Citigo 2 a Rapid 2. Nový šéfdizajner akurát zamení predné či zadné svetlá...
Na druhú, nie je vhodné mať vždy nového dizajnéra pre každú generáciu áut.
Som zvedavý na ďalšiu prácu Kabáňa v BMW. Ak na to pôjde dobre, urobí tam revolúciu.
Na druhú, je milé, že do elity automobilových dizajnérov sa dostal v dnešnej dobe aj niekto "z naších zemí".
Kabaň udělal pro Škodovku hodně. Hlavně Octavia 3, to je tahoun úspěchu Škodovky a určitě i díky designu. A Superb, tam nezbývá než smeknout, tím opravdu dostal Škodovku na špičku v rámci středního mainstreamu.
Na druhou stranu, jeho poslední počiny už mě tolik neberou - Kodiaq ještě dejme tomu, v tom Scoutlinu se dá, ale Octavia... no, slíbil jsem si, že to budu hodnotit až po pořádné prohlídce naživo, ale zatím je to s rozpaky.
V souvislosti s nepovedeným faceliftem O3 (pro mě to tak prostě je) se teď snadno kope do mrtvoly. No, já si rozhodně nekopnu.
K tomu povedenému řadím Octu 3 a samozřejmě Supa. Ale taky Vánoce v létě (Fabia ;-) ) nebo baby Octavii (Rapid).
K tomu nepovedenému facelift Octy 3, nelíbí se mi Kodiaq a moc mi nevoní ani face Yetiho, i když ho nezkazil, "jenom" udělal méně zajímavým. Cígo, přestože se mi hrubě nelíbí, záměrně vynechávám, protože u těchto trojjediných aut těžko soudit, nakolik vůbec může šéfdesignér jednoho z menších partnerů výsledek ovlivnit.
S Rapidem máš pravdu, respektive... jeho vzor Vision-D, tam je to všechno v pořádku. Do jisté míry lowendová implementace (např. malá kola) to pak v reálu trošku kazí, ale pořád je Rapid hezké auto.
Fabia jo... asi bych trošku snížil přední světla... a u Kodiaqu zase zvýšil... no, prostě se všem nezavděčíš :-)
Áno, porovnanie s F II musí vyhrať aj povestné vrece zemiakov, ale i tak je F III pekné a vyvážené auto; s väčšími diskami, peknou metlou a príp. dvojfarebným lakovaním priam atraktívne.
Pod toto bych se podepsal, Superb je spicka, Fabia je tez velmi povedena :yes: Bylo by fajn, kdyby nastupce Rapidu vypadal jako Vision D.....Octavii po faceliftu jsem live nevidel, ale moc neverim, ze se mi bude libit. Ale celkove Kaban udelal pro Skodu neskutecne moc pozitivniho a patri mu moje diky :yes::yes::yes: Mrzi me, ze odchazi...presto hodne stesti u BMW!
Tak ja by som medzi vydarené počiny zaradil nielen Superb a Octaviu pred fl, ale tiež aktuálnu Fabiu (porovnaj s totálne disproporčnou dvojkou), Kodiaq (v Sportline super, v Scoute tiež solídne) a čiastočne aj Rapid. A netreba zabúdať na nadchádzajúci Yeti, čo je tiež Kabaňova práca. Nik ho ešte nevidel, ale s ohľadom na fakt, že Ateca vyzerá ako Škoda so znakom Seatu, je ľahké si Yetiho predstaviť.
Za jednoznačne nepodarené diela považujem facelifty Octavie 2 a 3, jeden horší, ako druhý.
Každopádne odchod do BMW je - pri všetkej úcte ku Škode - posun o level vyššie v kariére a je zrejmé, že BMW prácu Kabaňa v Škode hodnotí pozitívne, inak by ho nebrali.
Novy Yeti je na titulke posledneho Autobildu. Akurat, ze ti borci k tomu dali titulok - Najdolezitejsie SUV roka 2017. Oproti tomu je PR na ACZ slaby odvar.
A je to fotka nebo zase nějaký Photoshop? Těch už tam bylo nejmíň 5.
Nejdůležitější SUV 2017 to klidně může být... silní hráči segmentu příští rok inovovat nebudou, pokud počítám CX-5 jako loňskou novinku... ale je fakt, že SUV zase tolik nesleduju.
Bol som pozriet casopis.
Vypada to normalne ako foto z jazdy, vnutri sedia ludia. Aj ked pocitace dnes uz dokazu kadeco.
Premiera na jesen vo Franfurkte, dostupne udajne koncom roka.
V podstate je to Ateca dizajnovo aj rozmermi. Co vidim aky vyrazny dizajnovy krok vpred oproti staremu Yeti dizajnu. A zaplataju tym dieru pod Kodiaqom.
Poznamka pre hejterov - vraj sa s 1.0TSI pri Yetim II zatial neuvazuje ;)
Na druhej strane - opat to raz zapadne do koncernovej sablony a preto mi koncernove auta uz zacali liezt hore krkom. Ziadna identita. Sice "nadcasove", ale sterilne. Emocie ziadne. Az teda na novy Superb, ten sa mi paci tiez. V tomto ma Kaban pravu, ze o tom FL Octavie sa aspon hovori a je to odlisenie.
Tohle je složité hodnotit. Je přestup Schreyera od Audi k H&K profesní sestup nebo není? Můj osobní názor je že není... jde o to, jaká výzva kde čeká... u Audi by dál ostřil singleframe, u Kie stavěl víceméně od nuly.
Jasně, facelift Octavie III se těžce nepovedl, ale je třeba uznat, že prakticky všechny předchozí "Kabaňovské" modely Škody Auto jsou moc povedené (zejména pak Superb III, ten je fakt majstrštyk!). Takže hodně štěstí v novém působišti! :-) Předpokládám, že jednání p. Kabaně s BMW muselo začít dávno předtím, než byl facelift Octavie III představen, takže to spolu zřejmě nesouvisí...
P.S. Nástupce pana Kabaně by třeba mohl rychle přijít s nějakým záchranným faceliftem pro Octavii, vždyť by přece úplně stačilo udělat něco s tou otřesnou spodní linií světel! 8-s
Je třeba říct že škodovku posunul designově opravdu kupředu. Možná tak že design je dnes bohužel nejvěětší předností škody. Skoro až tak že k tomu mainstreamu nepasuje. Co by dali u fordu za design superba místo nevýrazného mondea, Fabia kombi je designově na dlouhou dobu nejhezčí kombi segmenntu a OctaviaIII byla taky obrovský posun a to z už vysoko astavené laťky OctaviiII. :yes:
Z jeho odkazu budou asi žít dlouho. A bude jen dobře pokud se mu bude stejně dařit i u BMW. Špičkový designer, ze nemoderního a konzervativního bloku východní evropy - kdo by čekal že?
Přesně. My teď hledáme auto pro manželku a řešíme nový malý vůz vs starší větší vůz a manželka se do Clia zamilovala na první pohled. Fakt vypadá úžasně. O fábku bychom si neopřeli ani kolo, na tom jsme se shodli. Ale to je samozřejmě individuální.
Takhle - pro sebe bych si ho nekoupil, ale kdyby parkovalo před barákem, tak bych se rozhodně nestyděl, líbí se mi. Stejně ale doufám, že jí spíš ukecám na něco staršího a bezpečnějšího ;-):-)
Ale skodovky vypadaly vzdycky dobre. To, ze s povedenym designem prisly az kdyz vysel z mody (za komunistu), nebo jej naroubovali na neodpovidajici platformu (Roomster) neni chyba designeru. Naopak treba ten krecovite hranaty superb, byt se vetsine lidi libi, ma svetla viditelne inspirovana seatem, fabia zase polem a vysledny dojem to trochu srazi.
Před chvíli jsem se vracel z odpoledního cyklovýletu a na náměstí nějaké jiné auto, tak koukám a on to Kodiak. Byl v takové trochu divné barvě, nějaká tmavší červená, ale moc mu to slušelo. Určitě je fajn, že pan Jozef Kabaň měl dost času udělat podle sebe všechny modely Škody a uvidíme, jak se bude dařit jeho nástupci.
... a jeho design je jedním z hlavních důvodů (ne-li tím vůbec hlavním) stále větších prodejů Škody auto. Na druhou stranu odchází právě tak akorát včas - hrůzný facelift O3 ukazuje, že už se u Škodovky asi tak trochu vyčerpal. Každopádně ale zaslouží velké uznání za práci, kterou ve Škodovce odvedl :yes:
Ak to bolo o jeho rozhodnutí, tak áno. Je to možno vyhoretosť. Mohlo to však byť aj tým, že mu vedenie začalo do toho kecať.
Nie som úplný priaznivec jeho tvorby, ale súhlasím, že našiel ten správny smer. Elegantný dizajn, ktorý nikoho neurazí. Teda na ten FL...
Hm. Veyron není moje nejoblíbenější superauto, to je fakt... ale naživo je to pecka, to zase ne že ne... proti fotce je to auto úžasně kompaktní a namakané. Spíš jsem narážel na to, že sice nebyl designérem Ferrari, ale Bugatti, což je z pohledu exkluzivity taky vyšší liga.
Ja stále zastávam názor, že fl Octavie spravil so zaťatými zubami, keď požiadavka vedenia bola striktne odlišný vzhľad (odstrániť zameniteľnosť s Rapidom). Ale myslím, že nový Yeti mu image trochu vyžehlí, Ateca je prijímaná veľmi pozitívne a Yeti bude len klon s typickou Škoda maskou.
Facelift Octavie se vážně nepovedl, nevím z jakého úhlu na něj pohlížet, aby to vypadalo dobře. Nicméně konzervativní Superb i Kodiaq plní, co se od nich vizuálně očekává. Navíc Superb opět působí lépe, než jeho vybavenější kolega Passat - zvenčí, uvnitř je to samozřejmě naopak a to pocitově rozdílem světelných let.
BMW se poslední roky topí v nevkusu. Nemá jediné pěkné SUV, sedany vypadají jak na míru kolotočářské obci, interiér jde spíš proti Korejcům, než proti evropské prémii. Takže vlastně každá změna, by mohla být aktuálně dobrá. Tak uvidíme.
Ale tož...není to tak hrozné....X1 je povedené, X2 bude krasavec. 3er, 6er a nová 5er jsou také povedené. Kabaň by mohl být dost užitečný při práci na nové 1er. Tam by mohl zazářit a přál bych mu to... :-!
Kabaňovi se ve Škodovce povedlo v podstatě vše až na některe proporce Kodiaqa(zadní dveře) a hlavně fl Octavie. Jeho působení tady hodnotím rozhodně pozitivně, dal Škodovce jednotnou a moderní tvář a dokázal jednotlivé modely dostatečně odlišit od koncernových bratříčků. Z hlediska designu se dá samozřejmě polemizovat do nekonečna, ale jeho majstrštyk Sup má imho lepší design exterieru než Passat. Superb a Vision C je podle mě směr jakým by se chtělo vydal BMW. Ostré prolisy, agresivní design (něco jako i8 nebo GINA) napříč celým spektrem modelů. Pryč s obézním sloníkem ala X6, ocucaným bonbonem ala 1 a 2. Myslím, že Kabaň může uspět i v BMW.
Já mu fandím.
Ano, taky jsem si v souvislosti k Kodiaqem a faceliftem Octavie 3 jsem říkal, že se nejspíš už ve Škodovce vyčerpal. Ale BMW může nakopnout a vrátit jim střízlivý styl z 90. let, což jim alespoň u mě dost prospěje.
Vidím to podobne.
Ono nalepiť na ten istý skelet tri rôzne kabáty je problém (Tiguan, Ateca, Kodiaq) a obzvlášť ak niekto z hora mu prikazuje, ktorá značka musí ako vyzerať.
Možno ako reakcia na úspech O 3 a Superbu 2 vzhľadom k "úspechom" VW (viď malý záujem o Passat) vznikol tzv. FL O 3.
A snaha mať volnejšie ruky t.j. odchod k BMW.
;-\
Ještě že veřejnost neurčuje šefdesignery. Jak to tu tak čtu, podstatná část lidí by nejradši Kadaně pověsila, za tu čtyřokou Octavii ale přitom zapomínají na to jak byli unešení z Kodiaqu, Fabie, Superbu atd.
Je to škoda že Kabaň odchází ze Škodovky, minulé Škodovky byly opravdu divné a nudné ale po příchodu pana Kabaňe musím uznat (a to Škodovky nemám rád) že vypadaly docela hezky a v mnoha případech bych o ni i uvažoval.
Pro BMW to bude jen a jen dobře že ho dostanou. Když pominu divizi M a I tak dnešní nabítka BMW by snesla nějaké to ozvláštnění. Tak snad se něčeho zvláštního dočkáme.
Přesně tak. Udělal ze Škodovky pojem, automobilku uznávanou po celém světě, novým modelům vtisknul nezapomenutelný a ve většině případů líbivý design. U mě je to borec a tato zpráva mě na rozdíl od některých místních ftipálků ani trochu netěší. Jozefe, díky!!!
Nečetl jsem v žádném příspěvku dosud jednu věc: on přeci řídil tým designérů, on nebyl samostatná jednotka, a nad ním bylo ještě několik moci pánů, kteří jeho práci kontrolovali a hodnotili. Nechápu tedy, že ani z jednoho směru neslyšel negativní reakce hned při návrhu, nezapomeňte že ten čtyřoký design vznikl odhadem již někdy v roce 2013-2014-2015 a následně se vyráběly různé formy, přípravky atp. Čili celou dobu se vědělo jak bude vypadat a najednou taková zamítavá a chladná reakce? Ticho po pěšině od podřízených a chladný přístup od nadržených? Nebýt JK, ani jedni by neměli práci a ani jedni by za ni nebyli tak štědře placeni. Takže podle mě je za tím něco víc, něco co se veřejnost možná nikdy nedozví a pokud ano, už ty informace budou zkreslené. Buď byl už fakt vyčichlý a potřeboval změnu a proto na vlastní žádost odešel, nebo ho panstvo na základě vlny negativních reakcí veřejnosti hodilo přes palubu. Za to první :yes::yes::yes: , za to druhé :no::no::no:
asi to na muj plat pomocného stříhače v textilní výrobě nebude mít žádný vliv, a ke koupi nového auta to taky nepomůže, ale měl by někdo přehled, v jakých částkách se pohybuje plat takto vysoce postaveného manažera, kolik je odstupné/výkupné atd. ?
Přesně, holdenovi. Pokud tě schválí, máš to dobrý a zdejší web se ti stane placenou inzertní plochou, pokud ne, máš to blbý, zdejší web se ti ale přesto stane placenou reklamní plochou. >:D >:D >:D
ale kdybyz se podivam na srovnatelna auta uvnitr koncernu, tak je na tom skodovka vzdycky designove nejhur. Az na vyjimky nuda, tak snad zmena prinese neco pozitivniho.
Robiť dizajn áut pre koncern, hlavne teda pre Škodu a Seat je podľa mňa naozaj náročná úloha a často obmedzujúca. Buď to treba navrhnúť tak, aby sa dal model rebrandovať (Ateca, Yeti II) alebo už len vytvoriť nejakú masku pre rebrand (Citigo, Mii, Alhambra, Toledo). Facelifty sú tiež dosť nevďačné, pretože po dizajnovej stránke zásadná zmena často ani nie je potrebná (Octavia II aj III), ale z marketingového hľadiska si ho vyžaduje vedenie. Na dizajne Seatu aj Škody je myslím dobre vidieť, do ktorých modelov sa najviac investovalo a zároveň dizajnéri dostali voľnejšiu ruku. Za Kabaňa je to pre mňa Superb, Fabia a Kodiaq, za Romanosa Leon, Ibiza a Toledo.
Osobne si myslím, že Kabaň to v Škode nemal ľahké a chýbala mu patričná voľnosť pri presadzovaní svojich predstáv. Potenciál určite má. Vďaka teda za dizajn spomenutých modelov a prajem mu v BMW dostatok kreativity a nových podnetov. :yes: Jedna dekáda v pozícii šéfdizajnéra istej značky je pri dnešnom tempe v akom automobilky chrlia nové modely viac než dosť. Táto zmena asi prospeje obom stranám, Škode aj BMW.
Včera jsem s Kabaněm měl možnost prohodit pár slov a za jeho odchodem je prý neúnosný tlak holdena zde v diskuzích na auto.cz, prý už se na sebe ani neuměl podívat do zrcadla.
No právě že to všichni vnímají jako nějaký zlomyslný žert na škodovku před odchodem, ale tak to není. On už to jenom prostě pod tím ohromným nátlakem holdena neustál. V práci se nedovedl soustředit, pít ani kouřit mu už nechutnalo, začaly mu vypadávat slovenské slova a jak jsem zjistil od jeho partnerky, tak mu už dokonce poslední dobou nestál. Není divu že jde k BMW.
On jim jeden Bangle nestačil ? Dobrá zpráva pro Škodu, špatn
Začínaala mu hořet koudel pod zadkem, tak neváhal a využil první příležitosti, druhá se už nemusí naskytnout. Uvidíme, co uvidíme na brzkých faceliftech, těším se až si zase budu moct něco od Škodovky koupit.
na Josefa Kabaně a jeho práci se samozřejmě můžou lišit, design je hodně subjektivní záležitost. Přesto mě zaráží ta malost, hloupost a někdy až ubohost některých příspěvků. Bohužel, typicky česká záležitost.
Můj názor na Kabaně je pozitivní - ne všechno se mu povedlo, ale ty podařené věci výrazně převažují a jeho éra byla pro Škodovku a její designovou tvář jednoznačně přínosná. A už vůbec si nemyslím, že kdyby byl tak špatný designér, jak tady mnozí píšou, že by po něm sáhla firma jako BMW.
Asi tak. V BMW videli, čo z pod jeho rúk vychádza a že jeho vnímanie dizajnu má pre nich potenciál.
Otázka skôr znie, že prečo si ho VW-Škoda nedokázala udržať?!
Pokusím se z pozice majitele vozidla Superb 3 Combi a zároveň jako fanouška Škodovek popsat své pocity z práce pana Josefa Kabana.
Nejprve bych rád napsal, že jsem v letech 2003-2015 jezdil střídavě ve služebních BMW a Audi (530xdT, A6 3.0dq, A7). V roce 2015 jsem práci opustil a s tím i služební automobily. Otevřeně přiznám, že jsem byl postaven před zakoupením vozidla za své a v tu chvíli německá prémiová trojka nepřipadala v úvahu. Mé srdce vždy plesalo pro Škodovky, jelikož je vlastnil můj děda, můj táta a sám jsem se začal jezdit se Š120. Bylo tedy i pro mne pochopitelné a sám jsem to tak cítil, že si Škodovku koupit chci. Nakonec jsem sáhnul po Superbu 3 Combi 4x4 140 kW, protože pro mne po designové stránce Škodovka vyrobila přesně to auto, které jsem hledal – auto bez zbytečných kudrlin, ale řízné a s ostrými linkami. Asi nemusím popisovat, že pád od BMW a Audi to byl značný, především po motorové stránce. Z hlediska designu se mi ale S3 líbila snad nejvíce ze stávajících mainstreemových aut. Spokojenost naopak panuje s prostorem, kam umístím dětský kočárek, lyže a celou rodinu. U BMW i Audi jsem musel vzít zavděk rakev na střeše. Menší spokojenost pak panuje s použitými materiály v interiéru, umístěním navigace u kolen, mizernými stěrači nebo klepající zadní nápravou. Vysloveně nespokojený jsem s gumovým projevem nejvýkonnějšího dieslu ve vlajkovém automobilu značky Š-A.
Nicméně to celé píšu proto, že bych si asi bez pana Kabana Škodovku nekoupil. Design F2, O2FL, S2 a R se mi vysloveně nelíbil. Od doby změny na pozici hlavního designéra se mi pan Kaban strefoval přesně do vkusu, který jsem od Škodovky očekával – konzervativní, po letech neokoukaný a solidní design. Chápu, že vnímání krásy je subjektivní, a proto tady mohu s klidem napsat, že jsem design Škodovek v letech 2011-2017 považoval za nejzdařilejší od dob Felicie „50“ a 1000 MB.
Mohu-li přikročit k hodnocení jednotlivých modelů, vzestupňe, tak jak přicházely na trh, pokusím se rychle a zjednodušeně popsat své pocity:
1. Citigo – Kaban upravil přední masku vozu, včetně nového loga a nové kapoty motoru (byť nemohl Kaban mluvit více do již rozpracovaného modelu, určitě tento zásah pomohl k tomu, abychom tu neměli Citigo v podání zmenšené F2. Mám-li známkovat jako ve škole, celkem hodnotím Citigo za 2-)
2. Rapid – první kompletní auto v podání Kabana (V roce 2011 jsem concept hodnotil, jako bombu. Po představení sériových modelů jsem byl již v hodnocení mírnější – disproporce hmoty vozu a velikosti kol do očí bije dodnes. Tehdejší přestřelenou cenu za Rapida spolu s nedotaženými detaily jsem hodnotil známkou 3-4.)
3. Octavia 3 – (exteriér bomba, podle mého názoru bez jediné velké chyby. Interiér bych naopak zkritizoval za fádnost a použité materiály, známka 2)
4. Fabia 3 – (k designu nemám jedinou výhradou, i interiér považuji k dané katogorii vozidla za vzorný, chybí mi pouze ostřejší verze RS, celkově za 1-)
5. Superb 3 (když jsem si pro něj šel, byl naprosto bez výhrad, tedy za 1. Naopak po roce provozu musím konstatovat, že této vlajkové lodi zcela jednoznačně chybí silný diesel a větší odlišení interiéru od ostatních modelů. Některé detaily jako použitý koberec v kufru, možnost příplatkových výbav za dekory nebo klepající zadní náprava mi nedovolují oznámkovat Superb 3 lépe než za 2-. Pokud si ale nakonfiguruji BMW5 nebo A6 Avant v 2.0d 4x4 ve stejné výbavě, jako mám v S3, nedostanu se pod 1,9 milionu.)
6. Kodiaq – (nemám rád módu SUV, nemohu tedy objektivně hodnotit Kardiaka. Pokud ale mohu napsat svůj názor, tak z boku to jde, zezadu hezký, zepředu se mi to nelíbí vůbec).
7. Octavia 3FL – (tady tvrdím, že se Kaban stal obětí vlastního úspěchu. Tak dlouho vzbuzoval kladné emoce, až byl přesvědčený, že je bezchybný. Nemohu si pomoct, ale tady prostě ulítnul a udělal naprosto zásadní chybu. Zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by mi řekl, že je to krásný auto. V autosalonu mi potvrdili, že zájemci na Octavii chodí, ale ptají se, jestli si mohou objednat ještě před FL. Obávám se, že FL bude větší průšvih než si kdo myslí. Ani bych se nedivil, kdyby za odchodem Kabana byly vnitřní spory o FL O3. Uvidíme se, co se bude v nádcházejících letech dít, ale vysoký věk FL nevěštím).
Ať tak či onak, práci pana Kaban považuji za mimořádně zdařilou a kdokoliv po něm bude mít práci strašně těžkou. Kaban byl pro mě zárukou toho, že si Škoda udrží konzervativní a solidní design (pominu-li FL O3). Rada Škodovákům na závěr – držte si design pana Kabana, co to půjde a zapracujte na detailech a interiérech. Panu Kabanovi přeji hodně úspěchů a žádné přešlapy. Byla to krásná a nejúspěšnější éra v historii automobilky, která vzbuzovala emoce a zo to Vám děkuji. Štastnou cestu.
Pragovka
Fajn prispevok, nie som fanusik Skody, ale som rad, ze je tu a dizajn Kabaňa som uplne nezral tiez, SuperB vyzera dobre, Octavia 3 pred FL ujde - kombik je super aj RS po dizajn stranke, Rapid po odstupe casu povazujem za OK a Kodiaq sa mi moc nepaci.
Kazdopadne, si myslim ze toho dobreho bolo isto viac ako zleho a tieto komentare Cechov, prekvapia i neprekvapia.
Kazdopadne si prajem aby Skoda mala Ceskeho dizajnera, nech si okusi vdacnost publika :-)
Ted uz muzu jit klidne spat...
Mame tu nazor na design jako kazdy jiny, tenhle je ale z pozice majitele a je na tri stranky, takze ma daleko vetsi vahu. :-)
Souhlasím, po stránce vzhledu je Superb super. A jelikož si tito lidé svůj rukopis ponechávají i v nové firmě, jsem zvědav např. na další BMW 5. Asi Superb 4 s ledvinkama. :-)
Chválit můžeš klidně dál. Ani dalších dvacet odstavců ti vlastní uspokojení nepřinese. To by ti přineslo až auto, se kterým budeš doopravdy spokojený.
A vysvětli mi, jak někdo, "komu jeho srdce vždy plesalo pro Škodovky", >:D měl jí jeho táta a děda, se může tak hrubě a hanlivě vyjádřit o současné perle značky a nazvat jí Kardikem.
V mých očích jsi lhář, Škodovku vůbec nemáš rád. >:-[] A chceš-li porovnávat A6 nebo BMW5 se Škodou, musí si ještě počkat, až nějaká v této kategorii bude existovat. ;-)
s tim, ze by kupujici resil tak negativne vzhled o3 fl mam trochu problem. ono pokud vim, v salonech fl jeste nestoji. az ho tam postavi - nablyskany v pekne vybave, bude to porad pekne auto. navic vylepsene technicky. jeste chvili a dam si praci a najdu diskuze o Fl o2.. bude to nimlich to same.. katastrofa, konec prodeju.. a konalo se co? nic. vzdyt se na to auto podivej, ve skutecnosti se nic zasadne na vzhledu nezmenilo - ta vetsi cast funkcnich svetel vypada furt stejne a dava tomu autu porad stejny vyraz. ono to nakonec neni tak radikalni, jak by se mohlo zdat. to svetla o2 fl zmenili look auta podle me vic. nebyl to pro me nijak velky sok a i kdyz se nabizi, ze ta zmena je radikalni, cim vic na to auto koukam, tim vic se mi zda spis decentni. vyrazna zmena, ktera toho ve skutecnosti az tokik nezmenila.
Srovnávat Superb se skoro-prémiovou Audi či s plnotučnou prémií v podobě BMW 5 mi nedovolilo dočíst tvůj příspěvek do konce, škoda ze začátku byl docela čitelný.
Z nudného mainstreamu koncernovej trojky, kde šlo hlavne o veľkosť kufra, do prémiovej značky. kde ide o prestíž.
A tí čo tu brblete, že ho vyrazili, no tak soudruzi, keby niekoho pre nespokojnosť vyrazili zo Škodovky, tak by to bola jeho konečná, nižšie sa ísť nedá. Prémia ako BMW, berie len úspešných.
myslim, ze Skodovka ho bavila, je to Slovak urcite ma ku Skode blizsie ako Nemec... ad ten Nemec to je problem Skodovky, myslim ze tie zviazane ruky nepomahali ziadnemu oddeleniu ani dizajnu v BMW to bude mat mozno viac uvolnene ako vo vsemozne bicovanej Skode koncernom
Nemec je požehnaním Škodovky. Existuje len vďaka nemu. A nie len že existuje, ale maximálne prosperuje. Aj vďaka tomu "bičovaniu", čiže racionálnej politike.
do istej miery to bola zachrana, skoda by sa casom vedela postavit na nohy a vyvinut aj vlastne motory, ma dobre publikum i trh,... s koncern technikou je to lahsie, ale ...
jednoduchy...
staci pridat par svetel a nalepit je na masku chladice tak, aby co nejmene korespondovala s temi co tam uz jsou. tresnickou na dortu je pak vybavit je dennim svicenim s vyrazne odlisnym sklonem a opet, NESMI TO NAVAZOVAT NA SVETLA PUVODNI
Otazka je, jak je to cele dopravdy. Zprava to nebude nova, uz z jeho projevu na predstaveni O3 face slo poznat, ze neni neco v poradku. Uz to nebyly Vanoce v lete, uz byla jen nova a jina. Na HR se taky nechodi po zacatku mesice. Podle meho zcela osobniho nazoru chtel asi face jinak, ale vedeni podporilo rozpoctare nebo tak neco. A to bylo posledni teckou neceho vlekleho. Mozna stres z funkce a vzdaleni se puvodni praci, tezko rict. Kdyz vezmeme design O3, F3, S3 tak je treba rict, ze pan Kabane odvadi velmi slusnou praci. Depresivni interiery s tim nesouvisi. O nic nejde, kazdy nekdy menil zamestnani a duvody jsou jen veci zucastnenych . Hodne stesti u Bmw.
Když to přečtete pozorně, tak je zřejmé, že bude dělat desig
"Vedoucím designu Kabaň ale v BMW Group nebude, zpovídat se totiž bude Adrianu van Hooydonkovi, který zodpovídá za design celé skupiny BMW Group (tedy i značek Mini a Rolls-Royce). Po Kabaňově boku pak bude pracovat Domagoj Dukec, který bude mít na starosti tvary vozů divizí BMW i a BMW M.".
S Bugatti v historii by ten Rolls dával smysl... doufám, že Mini zůstane takové, jaké je.
Kabaňův první počin mě ohromil tak, že jsem si jej dal do avataru. Celkově jeho působení hodnotím velmi pozitivně, škodovky z jeho éry jsou pěkná auta uvnitř i z venku (i když se časem lehce odkláněly od té původní dokonalé čistoty designu). Negativně mě překvapil až FL Octavie, ale tam se přikláním k názoru, že nemohlo jít čistě o výsledek jeho kreativity, ale něčeho jiného. Jsem teď velmi zvědavý, co bude dál.
Skvěle se bavím a chechtám, když čtu tady tu bandu nejchytřejších, co posílají Kabaně do zadele a ještě u toho vykřikují, že se teď podepíše na BMW a podobné bláboly.
Tihle "hošani" mají doma asi tak 30 let starého Bavora, který je už beznadějně zastaralý, protože nemají a nikdy ani nebudou mít na nového Bavora a tedy absolutně netuší, co to je dát za auto cenu od jednoho miliónu korun českých nahoru.
Absolutně netuší, jaký komfort a jaké vymazlenosti se v BMW nacházejí, bohorovně přehlížejí, že BMW je jen jedno na světě a že to je synonymum pro luxus a špičkovou kvalitu.
Opravdu si ti zaostalí tvorečkové myslí, že by se do BMW dostal nějaký designer, vyhozený na dlažbu za Octávii se čtyřmi světly? Jen když to píšu, chechtám se u toho na plné pecky...
A co teprve, když pročítám ty diskuze, to je síla, jakou stupiditu dokáže někdo vyplodit.
Pravda je přece naprosto a jasně úplně jinde.
BMW potřebuje kvalitního designéra, tak hodilo lano Kabaňovi. A Kabaň by byl blbej, kdyby to nevzal.
Šéfdesignér u BMW ?! Vždyť to je práce snů!!!
bude na tom v ramci koncernu BMW stejne jako u Skody. BUDE sefdesignerem BMW, stejne jako byl sefdesignerem Skody. NEBUDE sefdesignerem koncernu BMW, jako nebyl sefdesignerem koncernu VW. Jinymi slovy, snazis se to zlehcit zbytecne ;)
uspech se neodpousti. ani Skodovce, ktera jede jak z praku a dela tak perfektni auta, ze to asi ani VW necekal, ani Kabanovi. Ten holt musel vzit zavdek sefdesignerem u BMW, takova potupa.
ja nevim, ja mel poslednich baworu spoustu a posledni objednavku na M2 jsem zrusil v lednu. >:D
je mi uplne jedno, za jakych podminek Kaban odchazi a kam. ani netvridm, ze designu rozumim. jen rikam, ze pokud se nekdo podepise pod neco takoveho, jako fl O3, nebudu ho za nej chvalit.
a z pozice skodovky je hodnoceni jasne. Nepamatuju auto, ktery by bylo prijato takhle negativne.
trol vw na tom nic nezmeni
Žádný Kabaňův model nebyl přijat dobře. Stačí se podívat do zdejších diskuzí, jakékoliv jeho dílo, Fabia, Superb a naposledy Kodiaq a vždy je zde krajně negativní hodnocení, označení za totální propadáky a všude zdejší prognostici předpovídali, že daný model zlomí Kabaněmu vaz. Pro příklad odhalení Kodiaqu a jenom slušná hodnocení bez vulgarit typu "slovenský vandrák".
[odkaz]
"Tohle je celkem slušnej hnus = východoasijskej"
"Nabouranej Ssangyong."
"Přeplácaná a překombinovaná koncernová Čína bez nápadu.
Nechci být špatným prorokem, ale tento model zlomí Kabaňovi vaz. Není na něm totiž nic proč bych si ho chtěl koupit.
Na trhu totiž není, snad až na vyjímku, konkuret, který je ošklivější."
"Jak jsem psal dříve, celé mi to připadá jako slátanina se základní bílou v základu... Za mě je to ostuda, když vedle toho postavím Mazdu, Kiu, Hjondé či Hondu, tak nějak ladí a jsou samy sebou a pomalu bych nevěděl co zvolit, za to bych 100% věděl, že Škodovku - která asi opravdu bude vždy jen škodovka, opravdu ne."
Takže nezbývá než se těšit na první dílo Kabaňe u Rollsu a jeho zdejší hodnocení ve stylu čínský hnus. >:-[]
Mě by zajímalo jestli se tohle podepíše na vozidlech na kterých Kabaň dělal ale ještě nepředstavil. Samosebou chápu že třeba vzhled Škody Yeti 2 už měnit určitě nebudou, vzhledem k tomu že má být představena již tento rok. Ale slyšel jsem například že již měli dokonce vzhled budoucí generace Octavie (tedy čtvrté generace) což je poměrně dost napřed. Pokud je to pravda, zachovají ho i po Kabaňově odchodu, nebo bude s novým designérem přepracován? To by mě zajímalo, jak to v takovém případě v automobilkách vlastně chodí.
Také musím říci že si na vzhled facelifu nové octavie už docela zvykám a jsou momenty kdy to vozidlu podle mého i docela sluší (např v RS verzi s černým lakováním masky chladiče).
Jinak tedy jsem zvědav co pan Kabaň předvede u BMW, i když je jasné že na výsledky jeho nové práce si budeme muset nějakou dobu počkat. :-)
To je až příliš odvážné. Projekt se připravoval roky dopředu. Viděli to všichni, kteří se na tom podíleli. Příprava výroby a dodávek jednotlivých dílů zabere roky. Kdyby byly jenom drobné pochyby, tak to vedení automobilky nepustí. Prostě to neprojde přes Freigabe. Já jinak nechápu, co je na té tváři nové Octavie ohavného. Je jasné, že většina fotografů to fotí zepředu a z pokleku. Potom je to divné. Ovšem, když k tomu přicházíte normálně a díváte se na to tak nějak seshora, tak je to dobře vytvarované dílo. Plochy na sebe navazují. Zakřivení tvaru přídě přechází do ladného tvaru. Určitě se na to dá rychle zvyknout. Jsou daleko horší tvary předků aut.
To bezdebat jsou, a na živo také nevypadá tak hrozně. Problém je že facelift Octavie má těch fotogenických úhlů opravdu málo a jak už nemnozí psali, udělat dnes auto co vypadá dobře jen na minimu fotek, to je hodně nebezpečný krok.
ten face bude nakoniec casom este legendarny uvidis.... este sa s nim Jozko preslavi ... dajme tomu faceliftu cas... napriklad v cervenej bude stvoroka O3 velka stylovka ... :yes:
tady je videt, ze vetsina netovych hateru Skody je jen zamindrakovanych pitomcu, Kaban neni Skoda, ale je napadne, ze jim lezi v hlave stejne jako Skodovka. Na 100%, ze uspech se neodpousti.
Kabane udelal super praci a posunul Skodu designem nekam uplne jinam. Pusobi sympaticky, skromne a staci se kouknout na jeho zivotopis a je jasne, ze je treba pred nim smeknout. O to vic, ze neco skutecne umi, je v tom spicka a nejde o to, jake ma tituly a jaky je rektalni alpinista, ale je jedinecny. Navic je o nej evidentne veliky zajem a nevim, stary mi nepripada.
Je na miste mu poprat stesti a stejne tak Skode, aby nastoupil nekdo, kdo udrzi latku podobne vysoko.
ja nevim kdo tu hodnoti jeho osobu (krome treba tebe, kterej mas jasnej nazor na cloveka, kteryho si v zivote nepotkal), ale kazdy si snad udela svuj nazor na konkretni vysledky jeho prace.
nekritizuju rapid, superb, ani to, co udelal ze zrudne fabie 2.
trvam ale na tom, ze fl O3 je minela, ktera je, vzhledem k vyznamu auta v portfoliu automobilky, jen tezko pochopitelna. octavia byla uspesna a nepotrebovala riskovat v ramci fl...
a ted muzes zase napsat nejakej expertni slint a zaroven odsoudit vsechny, co delaji v podstate to same, jen maji jiny nazor.
Škoda je v poslední dekádě úspěšná zejména díky souboru věcí, z nich zajímavý design je jen jednou z nich. Jako například Ford je známý svojí agilitou, Renault extravagantním designem, Kia délkou záruky, Audi protikorozní odolností a Dacia cenou. Tak Škoda je známa vybalancovaným mixem důležitých vlastností a to je to, co Škodu auto udělalo úspěšným na trhu. Samotná změna hlavního designera z tohoto úhlu pohledu není nijak dramatická událost. Osobně na designu posledních škodovek jsem viděl skutečnost, že nejvíce se jich prodává na velkém čínském trhu a design Superbu a Kodiaqu byl vysloveně asijský. Starosti Škody vidím v další dekádě spíše tyto. Facelifty škodovek navržených panem Kabaňěm budou pro nového designera hodně problematické. Dvojkové Škody Octavie měli výbornou agilitu, díky víceprvkové zadní nápravě, o tuto víceprvkovou nápravu Octavie III téměř přišla, cena faceliftové Octavie III je také hodně zvýšena, plošný přechod Škody na tříválcové motory také bude zákazníky spíše odrazovat atd. A tak aby se Škodě všechny její trumfy, které jí dělají na trzích úspěšnou, postupně nenápadně nevytratily....