V loňském roce si AMG k 50. výročí kromě jiného nadělilo i posílené GLA s nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem světa. Jak omlazené balení funguje na českých silnicích?
"Nově se vůz chlubí výkonem 280 kW, točivým momentem 475 N.m a o čtyři desetinky svižnějším zrychlením. Ještě jednou připomeňme, že v útrobách tohoto auta trůní nejsilnější sériově produkovaný čtyřválec vůbec."
Tohle zrovna nevidím jako výhodu. Vím, že to asi jinak v případě modelu "A" nejde, ale na takový výkon by byl vhodnější větší motor.
Takže nic pro SUVčkaře - opět se blbě nastupuje a z toho zrychlení by je mohly rozbolet záda. :-! Navíc opěvovaný trambusový posed v kombinaci s výkony hot-hatch nejde dohromady.
Ale za mě tedy ani náhodou. Nedovedu si představit vyhodit za tu přefoukanou potvůrku totéž, co za pěkně vybavenou šestiválcovou 5-er. (Já vím, že je to jabka a hrušky)
To má zřejmě důvod v tom, že je v ní schovaný radar pro adaptivní tempomat a jiné asistenty... za mě fajn řešení, třeba ve srovnání s [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Mám dvě GLA ve firmě, každé v jiné výbavě a barevné kombinaci interieru, ale u obou mám pocit, že právě interier je nejslabší místo. Je to prostě áčko, nejstarší model v portfoliu MB a je to znát, nemluvím o kvalitě plastů, tam už dnes mezi premií a špičkou mainstreamu rozdíl není, myslím čistě design a ergonomii. Odpověď je v novém áčku, a bylo načase, hlavně kvůli interieru, podle mého. ;-)
Tablet se mi taky úplně nelíbí, ale zas to není tak zásadní věc, asi bych to přežil. Mně nejvíc pasuje nějaká zabudovaná obrazovka kolem těch 8-9" s čudlíkama. Docela by mě zajímalo, jak se takovýhle tablet pere se sluníčkem.
Jestli myslíš čitelnost na slunku, tak v Mazdě 3 je totéž, mám ho velmi podobně i v Audi a v obou no problem. Ergonomicky je to podle mě (oproti zabudované obrazovce) ideální.Chápu, že se to někomu nemusí líbit, mě se to líbí, pokud to není nevkusně zakomponovaný.
Nejde jen o dobastlený tablet, který navíc, není-li v nejvyšší specifikaci, má jen obrazovečku s obrovským černým orámováním, to je úplný děs. Ale je tu ta stará varianta ovládání infotainmentu, čudlíky telefonu 8-s to je věc deset let přežitá, ale na obranu GLA musím říct, že tahle hrůza je stále i v GLE. A pak naprosto utopené ovládání klimatizace, budíky, které dělají dojem roku 95 atp., prostě je to už z velké části retro a není to jen proto, že jde o auto na konci životního cyklu, MB to prostě s kokpitem této generace modelů netrefil a vědí to, protože nové vnitřky nejsou evolucí těch stávajících, jako např. u bmw, ale jsou úplně předělané. ;-)
Taky jedno mam ve firme a s jednim chvili jezdil, abych si udelal nazor. A dosel jsem k temuz, nejvetsi slabinou GLA je interier a ano, ten levnejsi infotainment s navigaci na fashce je priserny (mel jsem ho tam).
Jinak se mi GLA ze vsech tech crossoveru libi nejvic, asi proto, ze vypada spis jako normalni hb.
Trochu me v testu zarazila spoteba 12,1. S GLC 43 (tezsi, vetsi, V6) mam prumerku 11,7. Beru to jako dalsi ukazku, ze downsizing nefunguje.
Dle spritmonitoru je GLA AMG o cca 1L min ziznive nez GLC 43 AMG (11 vs. 12 v prumeru). Ze spotreby co dosahne novinar v tetu se vychazet neda. Na druhou stranu i s tim 1L rozdilem to beru jako dukaz toho ze downsizing, minimalne v teto forme, nefunguje.
Co se týče podvozku, tak AMG GLA 45 matic má v nabídce i adaptivní tlumiče, které by měly řešit situaci s tvrdým sportovním AMG podvozkem dodávaným v základní ceně....... :-! Jo, někde se píše, že MB uvažuje i o kupé verzi coby konkurenci X2....a samozřejmě pokud BMW nebude mít v X2 pořádný motor, tak ji MB lehce převálcuje....