Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Range Rover Evoque First Edition – Být jedinečný není lehké

Nový Range Rover Evoque je na první pohled nádherný stroj, jehož designu není co vytknout. Jenže jakmile do něj nasednete a chvíli se v něm vozíte, názory se možná začnou trochu rozdělovat.
Zpět na článek
9. 8. 2019 13:46
9. 8. 2019 16:03
9. 8. 2019 14:10
9. 8. 2019 15:07
9. 8. 2019 19:24
10. 8. 2019 05:57
9. 8. 2019 18:36
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2019 13:36
Hodně špatný hodnocení
Asi jedno z nejhorších aut co tu kdy bylo testovaný
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
9. 8. 2019 13:52
Re: Hodně špatný hodnocení
Tak na Karoq nemá, co si čekal?
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2019 14:06
Re: Hodně špatný hodnocení
Nojo = vlastně sem to čekal :-)
Avatar - xxc
9. 8. 2019 14:10
Re: Hodně špatný hodnocení
Scenic mal tak isto 3,5*.

Ked som reklamoval hlucnost u Grand Scenicu, tak som sa pytal technika, ci uz hlucnost niekto este reklamoval. Vraj ludia reklamuju hocico, ze uz aj Range Rover mu na hlucnost reklamovali (ale model neviem), ze mam byt spokojny :-)
Avatar - Ozzman
9. 8. 2019 14:12
Re: Hodně špatný hodnocení
No vidiš, já ti tady taky už mockrát říkal, at si nestěžuješ a mne neposlechneš :D
Avatar - lamal
9. 8. 2019 13:46
RRevok
Prva generacia sa mi svojou osobitostou dizajnu a jeho odlisenim od ostatnych modelov pacila viac...
Teraz je to zase len zmensenina niecoho co je uz vidiet inde...

Benzinove Ingéniá nie su zrovna usporne motory, asi by potreboval 2.0 TSI :D
Inac tie displaye to je des... len na parádu...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
9. 8. 2019 13:57
Spotřeba ve městě
Tohle je reálná městská spotřeba (ve špičce v Praze), na MACZ probíhala diskuze o městské spotřebě a dostalo se mi údivu, že i naftové dvoulitry si sáhnou k deseti litrům, když někde na maloměstě umí jezdit za 6-7...

Jsem si stoprocentně jistý, že podobné benzinové SUV tohoto výkonu bude jezdit kolem 12-15 v tomto režimu naprosto běžně.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - lamal
9. 8. 2019 14:03
Re: Spotřeba ve městě
Nenapisal spotrebu na medzi mesto, co je chyba... tych min. 9,9l/100 tiez nevies z coho sa skladalo. Aj tak by som ocakaval, ze ten ´´rekord´´ da aspon na 8,5-9l/100...
Avatar - Ozzman
9. 8. 2019 14:07
Re: Spotřeba ve městě
Ano to je pravda, já spíš narážel na tu městskou s ohledem na tu diskuzi, ale kdo po Praze jezdí (a věřím, že v dnešní době uzavírek v každém krajském městě) v dopravní špičce stylem : 0-30-0-50-20-40-0-30 atd....několik desítek minut v kuse, tak spotřeba roste brutálně nahoru. V tomto režimu mi 15 na sto u SUV s 250k turbobenzínem nepříjde nic výjmečného. Přes deset si vezme i 1.6MPI, nemluvím třeba o SUV 1.6EB a jen 150k, tesně pod 10 to dá dvoulitry TDI i TDCi........ Je fakt ,že na okresce by to mohlo spadnout k 8-9l... škoda.
Avatar - lamal
9. 8. 2019 14:28
Re: Spotřeba ve městě
jj na cliu mi vo viedni ukazovalo 13,4 priznam sa, ze ma chytala mierna zufalost :D
Avatar - Ada je zase tady
9. 8. 2019 15:46
Re: Spotřeba ve městě
Kdybych musel jet v bliu, tak jsem zoufalý bez ohledu na spotřebu. :-)
Avatar - lamal
9. 8. 2019 15:59
Re: Spotřeba ve městě
je mi to jasne :D
9. 8. 2019 19:39
Re: Spotřeba ve městě
Jenže ty jsi zoufalý i bez spotřeby.
Avatar - Ozzman
9. 8. 2019 16:10
Re: Spotřeba ve městě
Jak jsem psal u Mondea... Praha 9.5 , Superb 2.0tdi 103 kW 4x4 MT za 9.8 a Octa 2.0 TDI 110kw MT MY2018 9.5..... a to jsou prosím diesely ;) samozřejmě že v jiných městech to klesá na 7....
Avatar - iudex
9. 8. 2019 14:10
Re: Spotřeba ve městě
Tak je to nie zrovna malé ľahké SUV (hmotnosť 1,9 t!), s automatom, štvorkolkou a 250 koňmi. Je veľmi naivný ten, kto by očakával spotrebu 8 litrov, za toľko bude jazdiť s podobným výkonom o pol tony ľahší hotheč s manuálom a 2WD.
Avatar - lamal
9. 8. 2019 14:14
Re: Spotřeba ve městě
Velmi naivny je ten, ktory si to nevie zrovnat s 2.0TSI, ktore som uviedol ;-)

https://www.topspeed.sk/…mala-vrtka/15979 - 8,8l na test. okruhu, spotreba pri 90kmh 6,4l
https://www.spritmonitor.de/…cht/1026915.html
Avatar - iudex
9. 8. 2019 16:57
Re: Spotřeba ve městě
Ja si to porovnať viem, na rozdiel od Teba som 2,0TSI vlastnil. Súhlasím, že 2,0TSI je na svoj výkon veľmi úsporný motor, sám som jazdil za 7,7l. Ale opakujem, je niečo iné hatch s 1,36t, jednou hnanou nápravou a manuálom a SUV vážiace 1,9t s automatom a štvorkolkou a obávam sa, že ani úsporné TSI by takémuto SUV nepomohlo k spotrebe pod 10l priemerne. Mimochodom tých Q3 ja na spritmonitore 5 a ten Tvoj príklad je najúspornejšie auto z tej pätice, priemer je cez 10 l:
https://www.spritmonitor.de/…udi/1235-Q3.html?…
Avatar - lamal
9. 8. 2019 17:32
Re: Spotřeba ve městě
Ja som predsa nepisal nikde o hatch s 1,36t, vseobecne je Ingenium uzrany nie len v Evoqu, s uvedenym prikladom by jazdil uspornejsie. (moj skromny nazor)

Ak chces spravne interpretovat data, tak porovnavaj najnizsie kombinovane hodnoty na sprite tj 8,9l/100 km s najnizsou kombinovanou hodnotou v teste tj 9,9l/100 km. Okrem ineho mas tam test, kde ich testovaci okruh obsahujuci kombinaciu bol s vysledkom 8,8l/100 km, v tomto pripade opat zrovnavas s najnizsou hodnotou v teste tj 9,9l/100km.

A ako sam vidis, je to Q3 4x4 S-Tronic a nie hatch s 1,36t, 2wd a manualom... to su ciste vymysly z tvojej strany.
11. 8. 2019 03:01
Re: Spotřeba ve městě
Ale no tak kluci...

Audi Q3 45 TSI 4x4 - 1600kg
Range Rover Evoque P250 4x4 - 1900kg

To je cca 20% tezsi, tj spotreba by mela byt cca o tech 10-20% vyssi. Zalezi i na jinych vecech jako profil trate, zprevodovani, odpory apod.

Pokud tedy jede Audi za 8.8, Range by se stejnym motorem jel za tech 9.7 - 10.5.

Takze z meho pohledu to je v podstate stejna spotreba jako to 2.0 TSI z Audi. Uff pardon chtel jsem rict motor z VW protoze tohle je motor napric takze to neni motor Audi. Q3 je jen nalesteny Tiguan.

Ingenium zere obecne trochu vic a snazi se to kompenzovat automatem s 9 prevody.

A jeste bych k tomu dodal, ze 2.0 TSI je odjakziva hodne poruchovy motor.
Na druhou stranu Land Rover/Jaguar je ve vsech testech suverenne nejmene spolehliva znacka na svete a je to cim dal horsi.
Vlastne ted je predbehla Tesla, to je z pohledu spolehlivosti uplne nova dimenze a navic neni kde a cim opravit, ale to uz je uplne jina pisnicka... :-)
Avatar - fOE
12. 8. 2019 11:56
Re: Spotřeba ve městě
Tak tohle je naprosto bezna spotreba v kazdem ucpanejsim meste. Divi se jen lidi z venkova, kteri svou 2L naftu rano nastartuji, po 3km klidne jizdy s mozna jednim kruhacem opousti mesto vstric neucpane okresce. Tem vazne verim, ze "i ve meste i se studenym motorem" jim to neleze nad 6L. Kdyz ale clovek jezdi jak popisujes a je jedno jestli 2.0tdi v passatu, 2.0tdi v mondeu, bmw, honde... cemkoliv, vzdycky jezdim nekde mezi 9 a 9,5L nafty.
14. 8. 2019 20:16
Re: Spotřeba ve městě
Co byste cekali, kdyz to vazi pres 1800 kg?
9. 8. 2019 14:10
Evoque byl...
...už v první generaci extrémně předražené auto. Druhá navazuje tam, kde ta první skončila. Nesouhlasím s nelogickým ovládáním, sžití s dvěma dispalyi mi trvalo pár hodin. Tedy zcela běžnou dobu jako u jiných aut. Dvě obrazovky jsou jednoduše u Audi fajn a jinde špatně ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - lamal
9. 8. 2019 14:27
Re: Evoque byl...
Podla textu clanku, nie su problem 2 displaye, ale ich odozva a realna praca so systemom, hlavne spodny display... vlastnu skusenost nemam, iba konstatujem. Vseobecne sa celkom kritizuje rychlost odozvy u Range Roverov...
9. 8. 2019 14:42
Re: Evoque byl...
U mě nebyl problém spodní, ale horní displej. Testováno ve Velaru, ale stejný princip ;-) Horní bych chtěl, aby fungoval jako nejlevnější mobily a pořád tam ta odezva není.
Avatar - lamal
9. 8. 2019 14:50
Re: Evoque byl...
Nj tiez neschvalujem setrenie na HW v tychto systemoch... aj ked odpoved je seria... kazda usetrena koruna x 1 000 000 ks (napr nejaky Leon...) takze aj 1000 kč usetrenych na vypoctovom vykone palubneho systemu je big deal...

K tej cene Evoque, pride ti ze na tu sumu nemala odpovedajuci HW a konstrukcnu vyspelost ? Mne teda pride, ze to stalo na dobrom a robustnom podvozku... vysoka cena asi tak nejak patri k RR, ale pozri sa na DS... co mas tam za HW za tie prachy ? :D
9. 8. 2019 15:34
Re: Evoque byl...
Tenhle systém má i nejdražší Range...
Avatar - lamal
9. 8. 2019 15:38
Re: Evoque byl...
To je chyba samozrejme... a co k tomu predrazeniu VS DS ? to by ma zaujimalo ako na to pozeras.
10. 8. 2019 06:27
Re: Evoque byl...
DS jako Citroen?
11. 8. 2019 03:35
Re: Evoque byl...
Jen tak mimochodem co se tyka odezvy infotainmentu ... jako clovek od software bych si tipnul, ze problem je spis SW nez HW. Ale nemam zadne informace, abych to necim podlozil.

Hadrware totiz vubec neni ta draha polozka, drahy je ten software. Poznamka o ekonomii z rozsahu je naprosto validni a pravdiva. Ale na druhou stranu lidi vetsinou nevedi, ze iPhone vyroba je cca 200 dolaru na kus a pritom ho prodaji za 1000 dolaru ... cca 200 za HW, neco jako zisk a zbytek, tedy drtivou vetsinu, paltite za ten software.

V automotive je to velice podobne. Kdyz si priplatite v aute 60 tisic za lepsi infotainment s vetsi obrazovkou a lepsi navigaci, tak to je v nakupu podle me tak 500 korun za vetsi display, 500 korun za vykonnejsi hardware a z tech zbyvajicich 59 tisic je neco za ten SW navigace a nejspis takovych 40 tisic je beztak ciste jen zisk automobilky.

Jinak to, ze infotainmenty maji pomalou odezvu, to je totiz evidentne problem skoro vsech automobilek. Oni totiz umi vyrabet auta, ale do software infotainmentu na urovni mobilu by se skutecne vrtat nemeli. To neni jejich obor.

Kdyz vam na super-uspornem chipu 3 roky stary prumerny mobil renderuje pekne 3D hry (!!!) krasne plynule 60fps, tak je snad jasny, ze tech par 2D obrazku a menu na displayi infotainmentu (ktery ma navic nizsi rozliseni nez ten mobil) ... to skoro jiste nebude problem v hardware - ani v chipu, ani v displayi. Je to podle me na 99% s*acka software, to je cely.

Zajimavy, ze v Tesle nebo v BMW to frci pekne plynule jak iPad.

Ale vypada to, ze by s timto konecne mohl byt konec. Snad. Prijde totiz Android Automotive (prvni bude v Polestar, uz je to hotove). To je neco uplne jinyho nez Android Auto - tohle je jako Android rovnou v aute.

Tady se podivejte v tom Polestar https://youtu.be/aZJMtGPVymY?t=34
Jak to vypada a jaky format ma display atd. to si kazda automobilka upravi k obrazu svemu.
Avatar - CICERO
11. 8. 2019 20:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 8. 2019 14:45
Re: Evoque byl...
Multimedialny system ktory sa ovlada iba patlanim po displeji je skratka blbost, a je uplne jedno ake je to auto a kolko stalo. Odvadza to totiz pozornost od soferovania. Co je to za ergonomiu, ked vodic koli nastaveniu klimy musi cumiet na display? Videl som to na videu kde novy RRE testoval Rasto Chvala: aj ked mal ruku opretu o volic prevodovky, mal problem nieco na tom displeji trafit pretoze prst mu poskakoval hore-dole...

Ze si niekto kupi auto s takou blbostou, to mi je jedno. Jeho vec. Ale vobec sa mi nepaci taka predstava, ze daka babenka na RRE prejde do protismeru a prasti celne do mojho auta len preto, ze prave cumela na display a pokusala sa tam cosi nastavit...
9. 8. 2019 15:02
Re: Evoque byl...
Kolik máš infotainmentů ovládaných přes centrální management? iDrive a MBUX, který si nedokonalosti fungování touchpadu dokáže odčinit skvělým hlasovým ovládáním. Ještě Lexus má něco, ale tam jsem zkoušel jen předchozí gen RX, teď nevím a Mazda.

Všichni ostatní odvádějí pozornost...
Avatar - xxc
9. 8. 2019 15:07
Re: Evoque byl...
A prave preto treba dat automobilkam najavo, ze dotykove ovladanie je nebezpecne. Kolki ludia sa uz zabili, ked nieco nastavovali na displeji?
9. 8. 2019 17:24
Re: Evoque byl...
No nejsem s tebou za jedno. Opřu si ruku o tu poličku a mačkám na co chci.Stejně jako na telefonu. Přijde mi to logičtější, než někde s něčím točit.
Je to jen můj postřeh nemusí platit a vyhovovat všem.
Avatar - xxc
9. 8. 2019 19:24
Re: Evoque byl...
Treba si vyskusat obe riesenia a hned je jasne, co je lepsie :-) Inak neviem aka je policka v Evoque, ale taku policku ma C4 Picasso a presne tam opieram ruku a aj tak sa mi to nevidi take dobre, ako iDrive v BMW.

https://img2.auto.cz/…testy-mpv-v0.jpg?v=0
9. 8. 2019 15:16
Re: Evoque byl...
Presne tak, je ich malo. Kazde auto by malo mat nieco ako ma bmw "iDrive" ovladac, a ak ho nema, bez vahania to skritizujem.

Spomenul si Mazdu, ta ma sice daky ovladac, ale tiez musim skritizovat: preco dofrasa sa dotykove ovladanie pocas jazdy zablokuje? Zrovna nedavno som viezol v mazde priatelku, chcela cosi menit na radiu, a nedopatrenim mi vypla auto-hold (pretoze ma tlacitko hned vedla tych co patria o ovladaniu multimedialneho systemu). To zase ktory genius vymyslel? Co keby mi na dialnici nedopatrenim zatiahla rucnu brzdu (tiez ma tlacitko tesne vedla)?
9. 8. 2019 15:16
plán znel jasne
vyrobit nákupní tašku pro manželky bohatých mužu. a at je to zvýšený a třpytivý zářivý!!!
za skoro dvě mega je to pro normálního človeka (kterej i ty dve mega na auto má) kardinální nesmysl.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - lamal
9. 8. 2019 15:21
Re: plán znel jasne
to je trochu obmedzeny pohlad... pozri sa co to ma za podvozok a vyuzitelnost aj mimo cesty (v ramci kategorie) ... aj 911ky ma niekto do mesta, co je na tom prekvapive ?
Avatar - CICERO
9. 8. 2019 15:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - lamal
9. 8. 2019 17:39
Re: plán znel jasne
ja s tym suhlasim, ale neviem na co Dr. Remorey bojuje s veternymi mlynmi... teda jedine, ze by zil v inej slnecnej sustave a prisiel by teraz na Zem a divil sa co to tu mame

ak by som mal byt trochu konstruktivny, tak tie Chválové srandicky na tom štrku by som radsej robil s evoqom, jeho pripadne poskodenie laku, lemov, podvozku a nasledna korozia postihnutych casti by bola isto menej drasticka ako u mazdy
Avatar - CICERO
9. 8. 2019 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 8. 2019 18:19
Re: plán znel jasne
Zastavam nazor, ze suv okej, ale jako rodinny auto, coz za dve mega koupis, ale tohle rodinny auto neni. Do mesta hatch, klidne hh, s kerym je i trochu srandy. Tohle uveze to co hatch, ale v zatackach je to furt suv. Ale pokud ses milenka leose marese, na instagramu to vypada cool. Kazdej at si kupuje co chce :-!
Avatar - CICERO
9. 8. 2019 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 8. 2019 20:32
Re: plán znel jasne
ty ses tragikomik...
9. 8. 2019 15:38
Konstatování
že, "nová platforma navíc pomohla s odtučňovací kůrou" je v přímém rozporu z uváděnými technickými údaji. Pokud má malé SUV 19 metráků s benzínovým motorem, tak je to na takto malé auto sakra moc. Btw. starý model se silnějším motorem má uváděnou hmotnost o něco nižší, tak kde je ta odtučňovací kůra?
https://www.auto.cz/…-do-mesta-122443
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
9. 8. 2019 15:40
že designu prý není co vytknout?
A co ta splácnutá budka? Ohyzdné už od prvního momentu, kdy se objevil předchozí typ :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
9. 8. 2019 16:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
9. 8. 2019 16:30
Co dodat...
....motoricky nic moc, ale sedadlo si můžete seřídit ve 14 směrech........... :-[]
Rozbalit vlákno
3
10. 8. 2019 06:31
Re: Co dodat...
Zklidni se dobytku :no:

Redakce opět jen čučí na úchyly typu Cicera... Jestli je tohle prototyp ACZ diskutéra, tak si ho strčte do ***e a ukazujte třeba na Václaváku pod vocasem!
Avatar - xxc
10. 8. 2019 05:57
Re: Co dodat...
Motor na bezne jazdenie staci, ale ani 14 smerov nastavenia sedadla nezaruci, ze sedadlo bude v pohode pre kazdeho :-)
9. 8. 2019 18:36
No nevím
Ale vychází mi pro paničku do města za podobný peníz stokrát líp I-Pace...
Rozbalit vlákno
1
16. 8. 2019 15:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0