Nový Caddy při příchodu na český trh avizoval, že brzy bude dostupný za akční ceny. Nyní jsou tu. Zároveň se nabídka rozšiřuje o motor 1.5 TSI a další deriváty.
Najlacnejší 5-miestny Caddy s dieslom 90 kW s manuálom stojí v akcii 611.684,- Kč.
Akcia Citroenu: Berlingo v diesli 96 kw s manuálom v najvyššej výbave je za 535.000,-Kč
Výbavu ani vypisovať nejdem, pri absencii otvárania okien v bočných posuvných dverách, so zadnými sedadlami, ktoré nejde sklopiť do roviny s kufrom, len preklopiť dopredu a vybrať, s kokpitom vodiča s blbým ovládaním všetkého cez displeje, držím Volkswagenu palce, aby niečo z toho predraženého šrotu predal.
Jinými slovy Berlingo je lacinější několik desítek tisíc. To mi přijde OK, Vw se nikdy za cenu citroenů neprodával. Zato se vždy prodávalo víc VW než citroenů.
A to nemluvím o tom, že citroen je bastl na základě minulý generace a vypadá tak jak vypadá, zatímco caddy je funglovka.
Protože to sami řekli a je to na něm vidět. Nový je to auto od čumáku po A sloupek. Pak je to starý předělaný. Investovali pouze do verze s dlouhým rozvorem, která v minulé generaci nebyla.
Nemluv o věcech o kterých nic nevíš:
“....Podvozková platforma však není zcela nová. Přední část auta sice stojí na modulární platformě EMP2, zadní část však využívá platformu minulé generace, které Berlingo vděčí za nosnost a šířku zavazadlového prostoru.”
Starý předělaný... takže všechny rozměry jiné, ale je to "jen" staré předělané. Nová platforma, ale je to "jen" staré předělané. No ty jsi vážně chytrák, to se nezapře.
Ani jsem ji nečekal. Ale kdo čte vlákno tak to vidí. Tvrdíš, že je na nové platformě já ti dodám ofic. text že je to zčásti na staré platformě ("zadní část však využívá platformu minulé generace") - tedy bastl - ale ty si meleš svou. Nemáš problém s porozuměním psaného textu?
A tak mi nezbývá než konstatovat, že v naší diskuzi je jeden chytrák a jeden hlupák. Hádej co jseš ty.
Takže keď je zadná časť na postavená na predchádzajúcej platforme, tak celé auto je, citujem: "bastl na základě minulý generace". Tak sa spýtam ešte raz: Čo tá platforma podľa teba je?
Já jsem to říkal, nerozumí psanému textu:
"zadní část však využívá platformu minulé generace, které Berlingo vděčí za nosnost a šířku zavazadlového prostoru.”
To znamená že ponechali celou zadní strukturu karoserie včetně základních rozměrů a jen trochu faceliftovali design. Proto je to vidět na základních proporcích, tvarech sloupků, zadních dvěří atd. Ale to neznamená že to je zaměnitelný. Jen zjednodušeně - vzadu udělali facelift a dali k tomu nový čumák. A kdyby si uměl googlit, tak si najdeš i citát někoho z vývoje PSA, který přesně toto popisuje.
Takže ako vidím, vieš o tom veľké h0vno. Platformu tvoria nosné časti, teda v tomto prípade to môže byť časť zadnej podlahy so zadným nárazníkom a náprava so zavesením. Z toho vyplýva rovnaká šírka medzi zadnými podbehmi, teda 1230, resp. 1229 mm. Čo pletieš ty, nemá absolútne žiadnu spojitosť, všetky ostatné rozmery sú iné a vlastne všetko je iné - pozri si napr. túto porovnávačku na youtube: "CITROEN BERLINGO III. BlueHDi 130 - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála" (časť odkazu neviem prečo ACZ vyhviezdičkuje) . Tvarová podobnosť je zachovaná z dôvodu, aby bolo auto na prvý pohľad identifikovateľné ako Berlingo - spoločný nie je jediný dielec a jediný rozmer, to si môžeš byť istý. Týmto Berlingom denne jazdím a rozdiel voči prechádzajúcemu modelu je diametrálny. Tak sa s tým zmier a netrep hlúposti.
Přestaň tady psát svoje představy a něco si k tomu dohledej. Pak zjistíš, že to co jsem psal já není nějaká moje myšlenka, ale vychází z toho, co řekli konstruktéři PSA. Že to neumíš nebo nechceš hledat není můj problém.
A že to jezdí jinak? No to Caddy 4 vůči Caddy 3 taky jezdil jinak a vycházel z něj velmi zásadně. Ale to není argument proti tomu jak to auto vzniklo. Jenom to ale dokazuje že autům moc nerozumíš / moc o nich nevíš.
Ty si nejaký chytrák... Berlingo nemá z minulej generácie vôbec nič. Je to nové auto. Mal by si si pozrieť pár testov, aby si tu nepísal hlúposti.
Caddy je síce nový, akurát okrem zadnej nápravy a displejov do kokpitu neurobili nič nové. Pevne nalepené okná bez akejkoľvek možnosti otvárania, alebo predpotopný systém sklápania zadných sedadiel, ktoré som už spomenul, hovoria za všetko.
Mimochodom, Berlingo nie je lacnejšie len o niekoľko desiatok tisíc, pozri si to riadne.
viz můj příspěvek výše. A kdo má oči tak to vidí.
Ty "nevýhody" co popisuješ mají samozřejmě i svá pozitiva, pro každého je důležité něco jiného. Třeba ta otevírací okna v citroenu vypadjí hrozně, zhoršují aerodynamiku a jejich užitek je dost nejasný když máš klimu.
A jaksi jsi zapomněl zmínit "velkou výhodu" berlinga v podobě "velkých" motorů u benzínu dokonce se třemi válci.
Aha, takže dieslových 55 kW nevadí, trojvalec v benzíne vadí?
Čo to trepeš o aerodynamike pri týchto meter-osemdesiat vysokých skriniach? Ony sa predávajú vyslovene ako rodinné, edícia Family od VW ti nehovorí nič? Je to úžas, keď v lete sadneš do rozhorúčeného auta a nemôžeš vzadu otvoriť okná, aby si horúci vzduch rýchlejšie vyhnal von, však klíma má taký výkon, že tie kubíky prehriateho ťažkého vzduchu vo chvíli zmení vo svieži vánok...
Ty máš oči, ktoré vraj vidia, ale vidia fakt h0vno. Ja tým Berlingom jazdím. Nie je bez chyby, ale ty jednoducho píšeš hlúposti o aute, o ktorom nevieš zhola nič.
U sebe na webu sekce motory:
"Dieselové motory BlueHDi: 1,5 l BlueHDi S&S 75 k nebo 100 k nebo 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8."
Vo všeobecnom texte na titulke možno, ale to by chcelo pozrieť do aktuálneho cenníku, ten motor sa v Berlingu nepredáva. Asi vedia prečo.
Keby sa teoreticky predával, stál by nejakých 400 tis. t.j. 200 tisíc pod cenou VW Caddy. Tomu hovoríš, že je Citroen o pár desiatok tisíc lacnejší?
Lidi vy ste fakt marný. Takže další školení:
Na tři kliky jsem zjistil, že jako skříňová verze to stojí 380 000 Kč bez DPH tedy o rovných 19 000 Kč méně než VW. To čučíš co?
Tak marný snad nemůže být žádný člověk. Co ty jsi za tvora?
Za každú cenu skúšaš svoju pravdu? Čo si ty za vola, keď nie si schopný uznať omyl? Bavíme sa o bežnej 5-miestnej verzii. Keď nevyhovuje tvojim "pravdám", nájdeš si iný model. Že sa s tebou vôbec bavím...
Presne tak ;) a základný motor 55kw no ty kokso :)
To si kúpi len ten kto chce, nie ten kto potrebuje také auto.
Slováci to už testovali v dlhej 7 miestnej verzii, výsledok testu by sa dal zhrnúť takto: na poslednej lavici je to v Caddy pohodlnejšie pre cestujúcich, za extra cenu to však nestojí.
Hold niekto tie poplatky za emisie zacvakat musí...
Web Citroen:
"Dieselové motory BlueHDi: 1,5 l BlueHDi S&S 75 k nebo 100 k nebo 130 k s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8."
Uvědomuješ si co píšeš? Citroen ten motor prezentuje, že je v nabídce. Tečka. Žes to přehlédl, není můj problém. A když budeš chtít, najdeš to i v tom ceníku. Hledej šmudlo.
Nicméně nechápu proč je těch 55 kW pro tebe tak zásadních. Já bych si to v životě nekoupil, ale když to někdo chce do městský dodávky, která nepojede nikdy víc jak stovkou tak Ok. Je to jeho volba. A to bych ti těch aplikací kdy to dává smysl našel daleko víc. Nepobuřuje mně to ani u citroenu ani u VW.
A ty vieš čo píšeš? Proste ho v ponuke nemá, len niekde zabudol tento fakt z jednej-dvoch viet vymazať... Ale pretože to potvrdzuje tvoju tézu, držíš sa toho ako kliešť.
Vážení přátelé citroenu. Měli byste si trochu vzjistit více informací a více najezdit s autem, které se tady snažíte hájit. Působí to blbě.
Ale - popravdě mně nijak neuráží, že citroen udělal berlingo jako bastl nové a staré platformy s využitím a redesignem zadní části starého vozu. Nejsou první ani poslední kdo to tak dělá. Ani mne neuráží to že i Berlingo nabízí základní 55 kW verzi. Kdo to chce ať si to koupí.
Ale je fér říct že výběr je buď mezi polonovým citroenem kde se šetřilo na vývoji a promítlo se to do ceny a mezi fungl novým Caddy, kde se na vývoji tolik nešetřilo a proto je taky dražší. Každý ať si koupí co chce.
Jen nechápu ty Vaše emoce a výkřiky.
Ty si rozmysli, čo píšeš. Použitie časti starej plaformy neznamená, že auto je len "bastl" toho starého. Auto je nové, aj keď sa postavíš na hlavu a budeš kývať ušami. Skrátka klameš a obhajuješ nezmysly, ktoré si si sám vykonštruoval, nič viac.
Ak sa niekde šetrilo, tak na VW Caddy.
- Má upravenú zadnú nápravu - pretože s tou archaickou s listovými perami bol už predchádzajúci Caddy na smiech. Náprava ostala tuhá, namiesto listových dostala vinuté pružiny. Znížila sa jej nosnosť.
- Šetrilo sa na zadných sedadlách - dostali rovnakú konštrukciu ako tie predchádzajúce. Nedajú sa sklopiť do roviny s kufrom, len na dvakrát preklopiť dopredu. A ešte sa musia podopierať vzperami zasahujúcimi do úložného priestoru, aby nespadli.
- Šetrilo sa na zadných dverách - zadné okno je pevné, samotné, ako to má konkurencia, sa otvoriť nedá
- Šetrilo sa na bočných dverách - okná sa nedajú otvárať vôbec, konkurencia ponúka elektrické ovládanie
- Šetrilo sa na hmlovkách - sú integrované do hlavných svetlometov podobne ako na Octavii I, hoci je známe, že hmlovky sú najúčinnejšie dolu v spojleri a hmlu "podsvietia" zdola.
- Šetrilo sa na lištách bočných posuvných dverí - konkurencia ich má čo najviac zapustené v karosérii a zamaskované, VW ich má zvonka, trčí to tam jak slama z voza a zatiaľ sa väčšina testérov zhodla, že sú skrátka hnusné.
Nie je mi jasné, ako sa všetky tieto "vymoženosti", na ktorých sa údajne nešetrilo, premietli do ceny VW Caddy, ktorý je takmer o 1/3 drahší ako konkurencia, aj keď stále ponúka menej.
Určitě tu nebudu reagovat na všechny tvoje nesmysly. Prostě kdo chce psa bít hůl si vždycky najde. Výše jsem ti ukázal že většina tvých představ o obou autech jsou omyly.
Popravdě se těším až se s novým Caddy svezu, na novou generaci jsem dlouho čekal. a přemýšlel i konkurentech. Proto jsem si je i, na rozdíl od tebe, dost prozkoumal. A popradvě spíš než berlingo mě zaujal ford Connect. Ale má tam několik fordích lapsusů a tak mne nepřetáhli.
Každopádně i podle prvních českých testů zřejmě Caddy jezdí dost dobře, všude konstatují že záměr nahradit rodinná MPV není jen kec, ale že to auto tak opravdu funguje a jezdí jako skutečný osobák. Což třeba o citreonech moc říct nešlo. To že to auto stojí jako octavia Combi vidím jako velké plus a ne minus. Prostoru má totiž na rozdávání, třeba i díky tomu že sedačky jdou jednoduše vyjmout a nepřekáží v autě. Pro mě zásadní výhoda.
Ty si fakt somár... Neukázal si absolútne nič, len tvrdíš hlúposti, ktoré si ničím okrem jednej všeobecnej vety zo stránok Citroenu nepodložil.
Ešte mi skús vysvetliť, ako prekážajú v aute sedačky sklopené do roviny z kufrom? Akurát sa s nimi nemusíš srať a vykladať ich v garáži. Vládzeš to pochopiť? Ale čo sa vlastne snažím. Kúp si Caddy buď šťastný.