Škoda v uplynulém roce významně vkročila do segmentu elektroaut a hned je z toho titul nejprodávanější značky. Pomohl tomu i model, který se ještě ani neprodává.
Dík za odkaz, ale ten článek má pro mě divné vyznění. Popisuje jak velký má Čína náskok před Evropou, ale zároveň mluví o tom, že Evropa na ev moc spěchá.
Pán Frei je ze světa motorů a tam ev moc nefandi.
Nemáme šanci, bílého evropana od tabulky v pc do výrobní haly nedostaneš. Jsme na špatné vlně a vlna neskončí jen tak uprostřed jezera. Chápu, že ten co umí poslat jenom mínus současný stav vůbec nemůže pochopit.
prumysl speje k plny automatizaci, elektromobily vse zjednodusuji a urychluji. clovek co umi jen sroubovat sroubovakem bude brzo bez prace. to i ten s tou lopatou na tom bude lip.
prumyslovy rozvoj a inovace vzdycky tahli lidi vzdelany od rysovacich prken a pozdeji pocitacu. samozrejme az na vyjimky. to jen komunisti nam tvrdili, ze delnik na vyrobnim pase je ten, co dela ty skutecny hodnoty a ten co to vymejsli se jen veze a je pritezi.
ja tohle zazil ve firme, ktera se nedokazala ubranit temhle bolsevicko-odborarskym nazorum a pote co jsme z vyvoje vsichni utekli, vpodstate zkrachovala...
nasi komunisti zacinali z vysoky prumyslovy zakladny a nechali nas zaostat, komunisti v cine z nizky a prumysl na nohy postavil cine Zapad a hlavne amici. navic v cine sice vladnou komunisti, ale jinak tam jede tvrdy kapitalismus, kterej by tady asi nikdo nechtel (snad krome babise). navic zdravotni a socialni zabezpeceni je na uplne jiny urovni nez u nas. spousta lidi o cine sni, ale rychle by vystrizliveli, samozrejme krome par prisluhovacu.
kazdopadne je velkym otaznikem, kde bude cina za 10 roku. nekdo ji predpovida dalsi boom, jinej upadek.
jj, a komousi z kremlu nam ho zakazali prijmout, a v dobe kdy v CCCP umirali lidi hlady (1946-1947 cca 1mil), tak nam poslali psenici misto aby nakrmili svoje hladove krky. a pak to nasi komunisti na jejich hrobech oslavovali jak nam internacionalne pomohli ...
a kdyz se tehdejsi ministr zahranici Jan Masaryk z moskvy vratil, tak prohlasil, ze do moskvy odjizdel jako svobodny obcan, ale vratil se jako stalinuv pacholek ...
podivej se, kam to od valky do 1989 dotahlo rozbombardovane zapadni nemecko se svobodnym trhem, a kam valkou vpodstate nedotcene ceskoslovensko pod komunistickym terorem.
nebo kam to dotahlo rakousko od 1955 kdy odtamtud odtahla ruda okupacni armada a rakousko se vydalo za svobodnym trhem. v ty dobe melo ceskoslovensko vyssi HDP na hlavu nez rakousko, ale v 1989 melo rakousko 4x vetsi HDP na hlavu nez my. co se stalo za tech pouhych 34 roku, ze jsme se pod komunistickym terorem tak propadli ve srovnani s rakouskem???
chces snad tvrdit, ze se v rakousku nic nepostavilo? ze kdyby tady nebyli komousi, tak by to tady bylo stale jako za 1. republiky? vzdyt komunisti u nas nebyli schopni dokoncit ani jedinou kompletni dalnici, vetsina dalnic byla maximalne tak na papire, pritom Zapad mel v 1989 celou dalnicni sit vpodstate postavenou.
nebyt komunistu, meli bychom se tady podobne jako v rakousku a vy duchodci by jste brali duchod 40tis mesicne.
Já nejsem důchodce a 40 tis mam úplně v klidu, tak mě vynech :-)
Nikdo neříká že západ nic nepostavil, já říkám co postavili tady.
Ty to ingoruješ.
Že komunista do ničeho nic nedal, tak se tě ptám kdo postavil přehrady, elektrárny, rafinerie, chemičky, školy, jesle, školky, zdravotní střediska, nemocnice, hotely, samoobsluhy a obchodní domy, polikliniky, elektrifikoval železnice, postavil kulturní střediska, statky a jzd, továrny nebo je modernizoval atd
Komunisté se orientovali na infrastrukturu pro průmysl, na dostupné bydlení pro lidi, na služby a základní prostředky, aby jezedeák co makal od rána do večera na poli nebo dělník z fabriky měl kde spát a co jíst.
A nedal 60% výplaty za bydlení a nemusel ho splácet 35 let jako dneska.
viděl sem krásný inzerát, 3+1 na Proseku po rekonstrukci, starej komunistickej panelákovej byt za 5 770 00 Kč, Lidovka. Kus dál novej 3+1 7 250 000 Kč
A po pár km dál bugalovaza lidovku 9 850 000 Kč s pozemke 950m2
Pokud si doted nepochopil co komunista stavěl a co dotoval tak je mi tě líto. Měl bys navštívit znovu základní školu, jak tady radí soudruh Hammuna.
Komunisti dotovali základní věci pro život lidí.
Protože i když dneska buedeš mít těch 40, což sposuta lidí mimochodem nemá, a budeš mít děti nebo naopak budeš single, což je deska čím dál tím víc lidí že ani nežijí s partnerem v domácnosti tak si spočti jak dlouho budeš splácet, když budeš splácet i 25 000 měsíčně. Za rok splatíš 300 táců, za 10 let 3 mega. Takže ten bungáček za prahou za 7-10 míčů budeš plácet hodně dlouho vid.
To komunisti neměli. Tam si dostal byt od státu nebo za 40 000 kčs družstevní a bydlel si.
Neomarxisti dotují větrníky a EV auta. V tom je ten základní rozdíl.
za komousu poradnik na kralikarnu na 10 roku az nekonecno, kdyz jsi byl angazovanej stranik, tak driv. dnes si muzu vybrat z tisicu bytu a vecer se stehovat. sumperaky a podobny zrudnosti si lidi stavili svepomoci, protoze zadny firmy to nestavely a kdyby, tak normalni clovek na to stejne nemeli. dnes svepomoci stavi jen par dobrodruhu, do 2 mega se vejdou komplet a nemusej shanet cihly, cement a kachlicky jako za bolsevika, protoze vseho je dost. za komousu byl problem sehnat i ty nejobycejnejsi bily, dnes nevis co si vybrat kolik toho vseho je ...
Ty si tak těžce mimo realitu, že vůbec netušíš která bije.
CIhel je dost, hehehe.
V roce 2018, když spřísnovlai podmínky pro hypotéky, tak nic nebylo. Známý šel do stavebnin že potřebuje vatu na zateplení a Ytong. Nemáme, možná v prosinci (bylo září). Kurnik jakto? Dyt máte na dvoře kamion Ytongu. Zamluvený a další 4 kamiony taky, těšilo nás :-):-):-)
Porotherm nebyl rovněž.
A sehnat dobrého řemeslníka je těžší jak za komunistů. Vůbec netušíš o čem mluvíš :-):-)
Asi bydlíš někde jinde než v ČR, já sem 2018 kupoval barák a sháněl řemeslníky na interiéry, kdo něco uměl měl termíny 2-3 měsíce :-) Materiál opravdu nebyl 5 kamionů dopředu zamluvených.
Určitě, proto v Berlíněa Dráždanech lidi prostestují aby se zastropovali nájmy, že na to nemaj.
A ve Svajcu (mam známou co tam bydlela 25 let) stojí nájem průměrného bytu měsíčně cca 55 000 a co co tu měli lidi za totáče, tj byt a chata nebo dům a chata stojí někde mezi 40-90 miliony Kč dle lokality :-):-) A maj to tam nej ti nejbohatší z bohatých.
Máme svobodu... tak můžou protestovat. Já doufám, že to tím skončí... ale zase na druhou stranu jasně, město ať klidně má své městské byty, reguluje výstavbu a omezuje AirBNB, kapitalismus neznamená anarchii.
55.000 za nájem... a průměrná mzda je 127.000... takže dáš 43% průměrné mzdy za průměrný nájem, jako když dáš v ČR 15.000 z 35.000. Akorát ti zbude 70 a ne 20 a ty ostatní věci (ne služby) stojí stejně.
Známý taxikář co mě občas vozí říkal že když nastopil v roce 1985 k podniku, dostal byt za půl roku. že byl úplně v šoku.
táta byl v pořadníku na družstevní 5 let.
Takže plky o 10-nekonečno si nech od cesty :-)
Svépomocí nebo s najmutými ukrajinci + dřevostavby v demontu staví dneska mraky lidí, protože na klíč za 7-12 mega fakt nemaj :-)
Už jen proto, že pozemek stojí 2-3 mega, když necheš bydlet v horní lhotě 60 km od velkého města
Určitě, ten známý taxikář co byl 2 roky po vyučení nebo otec coby technik vývoje v Avia Letnany, to byli ty nejvyšší stranické kádry co dostali byt hned zejtra a všichni se před nima klaněli :-):-):-):-)
Hlavně těch 40 000 Kč vs 7 250 00 Kč, to je rozdíl vid, naprosto nepatrný. Ale hlavně že sou levnější housky a benzín, ale bydlet musí v maringotce po cirkusácích nebo jedině něco zdědit po rodičích/prarodičích, z 70% postavené právě za totáče. Jinak si těžce v loji a splácíš 30 let vid a to nesmí přijít krize a nebýt práce nebo vážně onemocnět, jinak jdeš pod mostík nebo do podnájmu nebo nachcaná kamenná ruina v zapadákově z roku 1955 :-):-) Popř. špagát a hupsík pod ten motoráček z roku 1985.
Realita dnešní doby.
Když sem objížděl baráky, těhle příběhů sem viděl několik. Manželeé si psotavili domeček, jenže se jaksi přestali mít rádi, rozvod a bum, paní chtěl vyplatit 5 míčků za polovičku, pán neměl, tak prodával a šel do podnájmu. A mohl po 10 letech splácení zas vzít druhou hypo a splácet dalších 25 a modlit se že ho jiná neoškube a desítky podobně krásných příběhů.
Mam vyprávět? jsou to krásné příběhy
Sorry, to jsou kecy.
Pokud má splacený dům při rozvodu hodnotu 10M, no tak každý z manželů má 5M, se kterými si může hledat nové bydlení. Když si najde podobně rozvedenou paničku s 5M, můžou si rovnou koupit další dům za 10. Pokud zůstane sám, koupí si byt... a třeba ho zase za dva roky prodá, samozřejmě se ziskem, a koupí si něco jiného.
Když se manželé přestali mít rádi za komunistů, tak spolu radši zůstali, protože by neměli kam jít. Nebo máš pocit, že se lidi za komunistů milovat nepřestávali?
Umíš číst? Oni ho neměli splacený, spláceli pouhých 10 let.
Dům měl tržní hodnotu 10 mega, paní chtěla 5 půlku, protože odmítala s menželem bydlet v rozdělném domě, manžel rovněž nechtěl bydlet s ní, ale protože jí nemohl vyplatit, musel dům prodat, doplatit hypotéku a vyplatit exmanželku :-)
A šel do podnájmu. 10 let splácení v čudu a mohl začít zas znovu :-)
A za kolik ho před těmi 10 lety kupovali? Třeba za 6?
Tj měli hypotéku na 6M, z ní za 10 let třeba 2M splatili, dům se za 10M prodal, 4M se doplatila hypo, zbylých 6M se rozdělí na půl... a chlapík má 3M jako základ pro hledání nového bydlení.
Já v tom pořád ten smutný příběh nevidím, až na tu ztracenou lásku :-)
To byla novostavba před těmi 10 lety. Spláceli to samozřejmě společně, detalisto, ano tak za 10 let splatili nevím 3-4 míče no. Nevím kolik spláceli měsíčně, na to sem se ho neptal.
ano chlapík má 3 mega základ, ale za 10 let anstoupali ceny, tak kdyby chtěl stejně velkou vilku, dal by za ní místo tehdejších 6 třeba 8,5 vid nebo i víc.
Ceny nastoupaly, ale on ten původní barák za tu nastoupanou cenu prodal, takže na tom nijak bit není... když si najde rozvedenou manželku jiného chlápka ve stejné situaci, tak dají své 3 a 3 dohromady a pokračují tam kde skončili, jen s někým jiným. Nebo si bude kupovat vilku sám pro sebe?
Pokud to teda nevnímáš tak, že on ten barák sám zaplatil a manželka mu půlku sebrala... že to jako byl jeho barák a ne jejich.
Komunismus byl zločinný režim z pohledu lidských svobod a byl i neudržitelný z ekonomického hlediska. Komunismus nemůže za to, že tu byt stojí 5M... ale může za to, že je to pro většinu lidí hodně peněz a že místo toho, aby české firmy řídily koncerny po Evropě, tak jsou naopak pobočkami těch koncernů.
Mělo to své výhody... typicky ty velké stavby typu dálnice se v diktatuře staví mnohem pohodlněji. Tím neříkám, že je v pořádku, pokud náhodou bratr politika koupí pozemky od města a za rok je město nutně potřebuje pro stavbu obchvatu... to jsou bolesti (zejm. českého) kapitalismu.
Otevřít světu jsme se museli, jinak by tu dneska byl skanzen, kde bychom si vyráběli druhou genreaci Favorita a počítač by byl výsadou horních deseti tisíc. A nebo kolonie Ruska, které Putin milostivě dodá plyn a ropu výměnou za poslušnost.
Víc lidí má mobil nebo notas i v KLDR a Kubě, což sou rozvojové země a byli už za totáče.
My jsme nebyli rozvojová země ale na soc. země a poměry soc. zemí technologická špička, umící stavět stíhačky, elektrárny, auta, zemědělské stroje a miliony dalších věcí.
Ano, technologická špička socialistických zemí... a jako technologická špička a dříve automobilová velmoc byla naším majstrštykem Škoda Favorit.
Tím skanzenem tehdy byl celý socblok. Vojenská technika ještě dejme tomu, ale v elektronice, výpočetní technice nebo třeba těch autech to byla tragédie. Díky bohu za to, že tu dnes opět jsou firmy, které mají světu co nabídnout... byť některé z nich nepatří "nám".
Hlavně že po revoluci sme hned začli vyráběr Rollsy vid, do roku 2000, tedy 10 let po sametu sme tu jezdili v překarosované Favoritu pod názvem Felicica a pak přišla luxusní Fabia I, se špičkovým motorem 1,9 SDI se zrychlením 17 s (lepší měl i 1988 Moskvič 1500) :-):-) a s cenovou 420 000 tis kč, kde ve výbavě nebyly ani mlhovky, světýlko v kufru nebo el. okna natož klima :-):-)
Kámoš jednu dodnes má, jako druhý auto a má k tomu origo fakturu od toce, který to kupoval. nové v roce 2000. V plný palbě dle ceníku s připlatky lidových 590 000 Kč :-):-)
Jinak po potřeby vyšších struktur zde byly Tatra 603, 613, Volhy 21, 24, GAZy M-13 a M-14 Čajka a pro ty nevyšší ZIL :-)
No jasně... spadli jsme tak hluboko, že nějakou dobu trvalo vyškrabat se aspoň k té Fabii. I proto, že v tom 90. byla ČR každému v rozvinutém světě pro smích... a v tom bývalém socialistickém nikdo na pořádné auto neměl. Trvalo nějakou dobu, než si česká šikovnost s německým kapitálem vydobyla zase nějaké renomé a Octavia se dostala do evropské top 10.
Ano, papaláši měli lepší... což je taky typický. Tatra 77 bylo světově unikátní auto, dost možná nejlepší auto své doby. 603 z toho ještě nějak dokázala žít. A 613 už byla jen dalším dokladem toho, že propast mezi západem a východem se prohloubila natolik, že ani VIP přístup to nedokázal změnit. Řemeslná výroba a materiály nebyly problém, ale technika ano.
v prepoctu na pocet lidi tam povrazdili min lidi nez v CCCP za prvnich 20 roku vlady bolsevicky luzy. v absolutnich cislech samozrejme vedou, v relativnich jsou "first in murder" nejlepsi asi komunisti z kambodze, kderi vyvrazdili 1/4 svych spoluobcanu ..
To máš jednoduché. Brutálně zaostalé země jako např. Rusko nebo Čínu komunismus pozvednul. Vyspělé země komunismus obvykle srazí dolů. Jinak současný rozmach Číny je brutální ostuda Západu. Post racionální společnost Západu má holt úplně jiné priority.
Toho človeko čo to vie s tým šrobovákom bude treba ešte hodne dlho, a obávam sa že naavždy ako aj toho čo to vie s tou lopatou. Odtrhnutý od reality si ty.
v masovy vyrobe tech se "sroubovakem" bude potreba cim dal min, az jednoho dne nebudou potreba vubec.
v servise a ve sluzbach samozrejme potreba budou dal, ale tam ten sroubovak stacit nebude. on casto nestaci uz davno ...
Určitě, průmyslová revoluce 4,0 je za dveřma a vesnicí projíždí motoráček rok výroby 1986 :-):-):-):-):-):-):-)
A stavbu provádí ukrajinec s mon***m na 30 let starým lešením a sekunduje jim Tatra 815 a 27 let starej automix Mercedes a žumpy vyváží Praga V3S. Tolik realita, stačí vyjet 15 km za Prahu :-):-):-):-)
A automat ti smontuje doma skřín, kuchynskou linku, namontuje světla a garážová vrata, zapojí elektriku, opraví auto, postaví zahradní domek, zrenovuje ti historický nábytek atd atd :-):-):-)
Ta poslední věta to bohužel vystihuje naprosto přesně. Teprve potom půjdou ekoteroristi od válu, obnoví se normální tržní hospodářství a EU se zase začně zvedat. Včetně automobilového průmyslu, který opět bude moci vyrábět auta, které normální lidi chtějí! :-)
podle me je ten clanek cinknutej a jen propaguje cinu.
90% lithia se tezi v australii a latiske americe, takze pochybuju, ze 80% podil maj chinani.
podobne s kobaltem, kde se vetsina kobaltu tezi v kongu a tam dominantne tezi anglicko-svycarska spolecnost. cinani jsou znami tim, ze kobalt vykupupuji od deti, ktere ho tam baberkuji a pak to hazi na Zapadni firmy ze zabijeji deti, a ty si pak sypou popel na hlavu ...
v cem ma cina dominantni podil, tak to je zpracovani tehle surovin, to se ale muze behem par let zmenit.
a hlavne, fabriky na vyrobu aku do aut se stavi po cely evrope, tak bych to stou zavisloti na chine nevidel tak moc cerne jak to vidi redakturek
Bohužel se šeredně pleteš, Čína vůbec USA a Evropu nepotřebuje, zato Evropa a USA potřebuje Čínu, jinak si tu nekoupíš nic ze spotřební elektroniky, nekoupíš si tričko a boty, nekoupíš si nic do telekomunikací 80% podílu má Huawei) atd atd.
bavime se o autech
to ze si Zapad z ciny vychoval zlobivyho spratka neznamena, ze ho nesrovna do late.
nedavno sem zjistoval co odkod mam.
obleceni z ciny zadny, neco banglades nebo barma, uz nevim.
pocitace taiwan
telefony vietnam.
presnej laboratorni multometr malaysie
vobycejnej multimetr z chiny, to asi jediny
Jo? Já ti vyfotím naší servrovnu jo, na čem není nápis Huaewi. Pár stítových prvků od Cisco a servery, všechnodalší je Huawei. Taky sme mívali všechno Cisco, IBM, Zyxell atd ale už nemáme.
čína nebo Vietnam, Malajsie, Korea, Bangladéš, to je nepodstatný pořád je to Asie a věci které už Evropa a USA nevyrábí. Nemá kde a na čem a kým vyrábět.Když zítra čína řekne hle, tys nás naštval a ceny pamětí, triček a bot sou 900% navrch tak si SKONCIL!!!!
Škoda si registrovala sama více než 700ks Enyaq? Jestli to dělá s ostatními elektrifikovanými modely stejně, neni divu ze ma takove "prodeje" na snižování emisí.
Takže když odečteme Škodu, která si registruje mnoho stovek aut jen na sebe a své dealery. Kolik zůstane? Takových cca 1500 aut za rok. Dosud je v ČR registrováno cca 10 tisíc EV. A prý že do roku 2030 jich má být 500 tisíc. A teď si dáme ještě tu o vysokorychlostní železnici.
Mohu se zeptat, co myslíš tím "aby si pojistili snížení emisí" ? Dovolím si opět připomenout rozhovor s Ing. Janem Hurtem https://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679 . Šéf Porsche ČR (import VW skupiny do ČR) zde uvádí : "Letošek byl prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty.
Nedělá.
Škodovka ty EV i PHEV auta nacenila dost agresivně (protože ty "emisní povolenky" potřebuje), takže nemá problém je prodat... i ty Enyaqy by se za ty peníze prodaly, kdyby je Škodovka byla ochotná (schopná) pustit na trh.
Že to Škodovka účelově registrovala letos může mít tři důvody:
1) cashflow - prachy letos jsou lepší než prachy za rok
2) větší úlevy za sub 50g... 2020 se takové auto počítá jako dvě, 2021 jako 1,66 pokud se nepletu
3) nakonec to ani nemusí být účelové, může to být prostě běžný proces distribuce předváděček klíčového modelu... no, ale spíš tipuju, že hlavní důvod je 2)
Podařil se jí husarský kousek, když registrace elektromobilů CitygoIV a EnyaqIV (945+741 = 1686) je vyšší než celkový počet registrací elektromobilů Škoda (1684)
Ona se tu Tesla taky prodává tak nějak divně... na alze apod., nevím, jestli tu má vůbec ofiko zastoupení (dříve měla jen ve Vídni) a jestli je členem SDA atd.
Nejde ani tak o fleet, ono Tesla má taky standardních 80% do "fleetu"... prostě je to domácí automobilka.
Minuly tyden jsem mel moznost vyzkouset si 3 Performance na tri dny a musim rict ze parada. Kdyby nebylo jine moznosti, tak pro me potreby by EV bylo naprosto v pohode. Jinak k autu, uprime, nepoznal jsem vyraznej rozdil ve zpracovani celyho auta v porovnani s evropskou konkurenci. Auto melo najeto nejakych 35000 a vse se jevilo naprosto v pohode. Jizda samotna ve me opravdu zanechala velice kladny pocity jak podvozkove, vykonove tak funkcnosti palubniho systemu. Jen rizeni bylo absolutne bez jakekoliv odezvy nebo citu. Takze za me osobne bych stim urcite dokazal vic nez dobre zit, ikdyz doufam ze spalovaky jeste nejakej ten patek budou na zivu a navic, Tesly vypadaji vsechny relativne pohledne, Sko je nazivo asi nejhezci. Ruku na srdce, vetsina plne eletricke konkurence jsou strasny zrudy.
Hmm... Model S je proporčně šik auto, 3 je trošku slabší, ale pořád dobrý.
Mně na Tesle vadí jiná věc... že EU sebere peníze evropské automobilce a dá je americké, půl mega za jednu Teslu... to je šílený. Ale můžeme si za to sami (jakožto EU), stejně jako si západ sám může za to, že dopustil přesun technologické výroby do Asie, viz diskuse výše. Jak fakt nemusím Trumpa, tak v tomhle má pravdu - je potřeba bránit vlastní zájmy.
Ano, vlastni zajmy je samozrejme treba hajit. Ale jak?
Urcite ne obchodnimi prekazkami. Ty maji pozitivni jen kratkodoby ucinek.
Ale dlouhodobym nasledkem je jeste vetsi zaostalost. ;-)
Dnesni svet je globalni a bud musis drzet krok nebo zaniknes.
PS Velmi dobrym prikladem zaostavani bylo nastaveni limitu co2 ktere dlouha leta mohly plnit jen diesely. A vysledkem je, ze evropska automobilka nema jediny (cenove) konkurenceschopny full hybrid.
Tohle je taková americká liberální pohádka... která v reálu moc nefunguje.
Ani u aut, kde Honda vyrábí v USA víc než tradiční domácí značky a naopak v Japonsku jsou americké (i jakékoli jiné cizí) značky marginální... a následně se tam úplně stejně zabydleli Korejci a chystají se na to Číňané. A je celkem jedno, jestli je to důsledkem nacionalismu Japonců nebo obchodních překážek, ale takhle prostě oboustranně výhodný obchod nevypadá.
A ještě horší je ta situace u elektroniky, kde třeba počítačové paměti jsou asijská záležitost (Taiwan, Malajsie)... a tahle závislost je až nebezpečná, jak ukázalo kdysi zemětřesení (a mohla by to ukázat znovu nějaká eskalace napětí mezi Čínou a zbytkem světa). Oblečení budiž, tam to asi není strategicky důležité.
Já jsem v zásadě pro globalizaci, ale myslím, že třeba ve vztahu k Číně západ příliš snadno dovolil přesun technologií a knowhow (vč. nerespektování duševního vlastnictví) a že z toho sám moc nemá - takhle na obecné úrovni, jak to vyřešit technicky je věc druhá.
Zda se ti ze je to zruda? Nerikam, ze je vylozene hezky, ale minimalne ze zadu nebo z boku vypada naprosto normalne, koneckoncu i ten predek se da zkousnout. Interier nehodnotim, nejsem zastancem obrazovek, jen sem poukazal na svou zkusenost s “kvalitou”. Ukaz mi, kterej cistej elektromobil vypada lip nez Tesla, ted nemam namysly jen 3jku. Taycan? Ten predek je nazivo stejne diskutabilni jako zrovna u te trojky. Jinej elektromobil? Fakt me nenapada, kterej z nich vypada relativne k svetu.
V roce 2020 v ČR registrováno 396 ks nových Tesel.
Jen tak pro srovnání, fosilních Dodge bylo registrováno 66 ks a RAMů 72, dříve jdena značka, tedy dohromady 138 ks. Jeepů 926 ks. Takže Tesla nemá v ČR ani polovinu lidí ochotných za ní utratit peníze jako má nejmenší z americké velké trojky. Dost smutný vidte :-)
A když sečtu všechny US značky s fosilem prodané zde loni, tak Tesla prodala sotva čvrtinu.
A silně netáhnou ani ojetiny, něketeré kusy leží v inzerci už 3/4 roku a nic. 83 ks ojetých Tesel hravě překonávají i tak masové značky jako Lada, Lancia, Lexus, Smart atd :-)
Re: Teslu chtěj všichni ale nikdo jí nekupuje :-) :-)
Tak na budoucí trh ojetých EV jsem zvláště zvědavý, ti nadšení "průkopničtí" elektrohujeři budou při prodeji svých ojetých zkratowozů za pár let ronit slzy jak hrachy! :-[]