Elektromobily
Tohle jsou ty nejžádanější elektromobily u nás. Už je mezi nimi Enyaq. A daří se i Tesle
88 komentářů
Škoda si registrovala sama více než 700ks Enyaq? Jestli to dělá s ostatními elektrifikovanými modely stejně, neni divu ze ma takove "prodeje" na snižování emisí.
Takže když odečteme Škodu, která si registruje mnoho stovek aut jen na sebe a své dealery. Kolik zůstane? Takových cca 1500 aut za rok. Dosud je v ČR registrováno cca 10 tisíc EV. A prý že do roku 2030 jich má být 500 tisíc. A teď si dáme ještě tu o vysokorychlostní železnici.
Stejne to bylo se Citigo, ktere registrovali dealeri, aby si pojistili snizeni emisi.
Mohu se zeptat, co myslíš tím "aby si pojistili snížení emisí" ? Dovolím si opět připomenout rozhovor s Ing. Janem Hurtem https😐/www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679 . Šéf Porsche ČR (import VW skupiny do ČR) zde uvádí : "Letošek byl prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty.
Nedělá.
Škodovka ty EV i PHEV auta nacenila dost agresivně (protože ty "emisní povolenky" potřebuje), takže nemá problém je prodat... i ty Enyaqy by se za ty peníze prodaly, kdyby je Škodovka byla ochotná (schopná) pustit na trh.
Že to Škodovka účelově registrovala letos může mít tři důvody:
1) cashflow - prachy letos jsou lepší než prachy za rok
2) větší úlevy za sub 50g... 2020 se takové auto počítá jako dvě, 2021 jako 1,66 pokud se nepletu
3) nakonec to ani nemusí být účelové, může to být prostě běžný proces distribuce předváděček klíčového modelu... no, ale spíš tipuju, že hlavní důvod je 2)
Škodovka ty EV i PHEV auta nacenila dost agresivně (protože ty "emisní povolenky" potřebuje), takže nemá problém je prodat... i ty Enyaqy by se za ty peníze prodaly, kdyby je Škodovka byla ochotná (schopná) pustit na trh.
Že to Škodovka účelově registrovala letos může mít tři důvody:
1) cashflow - prachy letos jsou lepší než prachy za rok
2) větší úlevy za sub 50g... 2020 se takové auto počítá jako dvě, 2021 jako 1,66 pokud se nepletu
3) nakonec to ani nemusí být účelové, může to být prostě běžný proces distribuce předváděček klíčového modelu... no, ale spíš tipuju, že hlavní důvod je 2)
Podařil se jí husarský kousek, když registrace elektromobilů CitygoIV a EnyaqIV (945+741 = 1686) je vyšší než celkový počet registrací elektromobilů Škoda (1684)
tak v roce 2025 tady mame docela slusnou epidemii (3262*(3262/756)😤=4878594)
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Tesla Model 3 je jiste 3. nejprodavanejsi model v Cesku.
Takze je svet v poradku. 😄
Takze je svet v poradku. 😄
Jo u Vás v blázinci je to v pořádku, žiješ tam pod dohledem ramenatého ošetřovatele ... :yes:
Pokroucené registrace škodovky a i celého trhu. Tak tesla je asi vítěz stěmi rozpadajicími se vozy.
Jo, to jim asi z té tabulky poněkud vypadlo 😄
Pisou to v textu, ze SDA nema udaje.
Kazdopadne je M3 treti.
A o tom, ze diky fleetovym prodejum Škodovka zustane na prvnim miste, nepochybuju.
Kazdopadne je M3 treti.
A o tom, ze diky fleetovym prodejum Škodovka zustane na prvnim miste, nepochybuju.
Tady se swět dává do pořádku Vitouši.
Minuly tyden jsem mel moznost vyzkouset si 3 Performance na tri dny a musim rict ze parada. Kdyby nebylo jine moznosti, tak pro me potreby by EV bylo naprosto v pohode. Jinak k autu, uprime, nepoznal jsem vyraznej rozdil ve zpracovani celyho auta v porovnani s evropskou konkurenci. Auto melo najeto nejakych 35000 a vse se jevilo naprosto v pohode. Jizda samotna ve me opravdu zanechala velice kladny pocity jak podvozkove, vykonove tak funkcnosti palubniho systemu. Jen rizeni bylo absolutne bez jakekoliv odezvy nebo citu. Takze za me osobne bych stim urcite dokazal vic nez dobre zit, ikdyz doufam ze spalovaky jeste nejakej ten patek budou na zivu a navic, Tesly vypadaji vsechny relativne pohledne, Sko je nazivo asi nejhezci. Ruku na srdce, vetsina plne eletricke konkurence jsou strasny zrudy.
Tesla 3 je designová zrůda a interiér je totální tragédie 😄
Vypadá to jak autíčko budoucnosti z Autosaolonů v roce 1990 😄 😄 😄
Kdo si to koupí a považuje se za fanouška aut, měl by si dát hodně velkou facku, skočit do žumpy a zaklopit za sebou víko
Vypadá to jak autíčko budoucnosti z Autosaolonů v roce 1990 😄 😄 😄
Kdo si to koupí a považuje se za fanouška aut, měl by si dát hodně velkou facku, skočit do žumpy a zaklopit za sebou víko
To docela sedí.
tohle jestli vidí staří designéři co kreslili auta dřív tak si musí odplivnout a otáčet se hrůzou v hrobce 😄
tohle jestli vidí staří designéři co kreslili auta dřív tak si musí odplivnout a otáčet se hrůzou v hrobce 😄
Hmm... Model S je proporčně šik auto, 3 je trošku slabší, ale pořád dobrý.
Mně na Tesle vadí jiná věc... že EU sebere peníze evropské automobilce a dá je americké, půl mega za jednu Teslu... to je šílený. Ale můžeme si za to sami (jakožto EU), stejně jako si západ sám může za to, že dopustil přesun technologické výroby do Asie, viz diskuse výše. Jak fakt nemusím Trumpa, tak v tomhle má pravdu - je potřeba bránit vlastní zájmy.
Mně na Tesle vadí jiná věc... že EU sebere peníze evropské automobilce a dá je americké, půl mega za jednu Teslu... to je šílený. Ale můžeme si za to sami (jakožto EU), stejně jako si západ sám může za to, že dopustil přesun technologické výroby do Asie, viz diskuse výše. Jak fakt nemusím Trumpa, tak v tomhle má pravdu - je potřeba bránit vlastní zájmy.
Ano, vlastni zajmy je samozrejme treba hajit. Ale jak?
Urcite ne obchodnimi prekazkami. Ty maji pozitivni jen kratkodoby ucinek.
Ale dlouhodobym nasledkem je jeste vetsi zaostalost. 😉
Dnesni svet je globalni a bud musis drzet krok nebo zaniknes.
PS Velmi dobrym prikladem zaostavani bylo nastaveni limitu co2 ktere dlouha leta mohly plnit jen diesely. A vysledkem je, ze evropska automobilka nema jediny (cenove) konkurenceschopny full hybrid.
Urcite ne obchodnimi prekazkami. Ty maji pozitivni jen kratkodoby ucinek.
Ale dlouhodobym nasledkem je jeste vetsi zaostalost. 😉
Dnesni svet je globalni a bud musis drzet krok nebo zaniknes.
PS Velmi dobrym prikladem zaostavani bylo nastaveni limitu co2 ktere dlouha leta mohly plnit jen diesely. A vysledkem je, ze evropska automobilka nema jediny (cenove) konkurenceschopny full hybrid.
Tohle je taková americká liberální pohádka... která v reálu moc nefunguje.
Ani u aut, kde Honda vyrábí v USA víc než tradiční domácí značky a naopak v Japonsku jsou americké (i jakékoli jiné cizí) značky marginální... a následně se tam úplně stejně zabydleli Korejci a chystají se na to Číňané. A je celkem jedno, jestli je to důsledkem nacionalismu Japonců nebo obchodních překážek, ale takhle prostě oboustranně výhodný obchod nevypadá.
A ještě horší je ta situace u elektroniky, kde třeba počítačové paměti jsou asijská záležitost (Taiwan, Malajsie)... a tahle závislost je až nebezpečná, jak ukázalo kdysi zemětřesení (a mohla by to ukázat znovu nějaká eskalace napětí mezi Čínou a zbytkem světa). Oblečení budiž, tam to asi není strategicky důležité.
Já jsem v zásadě pro globalizaci, ale myslím, že třeba ve vztahu k Číně západ příliš snadno dovolil přesun technologií a knowhow (vč. nerespektování duševního vlastnictví) a že z toho sám moc nemá - takhle na obecné úrovni, jak to vyřešit technicky je věc druhá.
Ani u aut, kde Honda vyrábí v USA víc než tradiční domácí značky a naopak v Japonsku jsou americké (i jakékoli jiné cizí) značky marginální... a následně se tam úplně stejně zabydleli Korejci a chystají se na to Číňané. A je celkem jedno, jestli je to důsledkem nacionalismu Japonců nebo obchodních překážek, ale takhle prostě oboustranně výhodný obchod nevypadá.
A ještě horší je ta situace u elektroniky, kde třeba počítačové paměti jsou asijská záležitost (Taiwan, Malajsie)... a tahle závislost je až nebezpečná, jak ukázalo kdysi zemětřesení (a mohla by to ukázat znovu nějaká eskalace napětí mezi Čínou a zbytkem světa). Oblečení budiž, tam to asi není strategicky důležité.
Já jsem v zásadě pro globalizaci, ale myslím, že třeba ve vztahu k Číně západ příliš snadno dovolil přesun technologií a knowhow (vč. nerespektování duševního vlastnictví) a že z toho sám moc nemá - takhle na obecné úrovni, jak to vyřešit technicky je věc druhá.
Zda se ti ze je to zruda? Nerikam, ze je vylozene hezky, ale minimalne ze zadu nebo z boku vypada naprosto normalne, koneckoncu i ten predek se da zkousnout. Interier nehodnotim, nejsem zastancem obrazovek, jen sem poukazal na svou zkusenost s “kvalitou”. Ukaz mi, kterej cistej elektromobil vypada lip nez Tesla, ted nemam namysly jen 3jku. Taycan? Ten predek je nazivo stejne diskutabilni jako zrovna u te trojky. Jinej elektromobil? Fakt me nenapada, kterej z nich vypada relativne k svetu.
V roce 2020 v ČR registrováno 396 ks nových Tesel.
Jen tak pro srovnání, fosilních Dodge bylo registrováno 66 ks a RAMů 72, dříve jdena značka, tedy dohromady 138 ks. Jeepů 926 ks. Takže Tesla nemá v ČR ani polovinu lidí ochotných za ní utratit peníze jako má nejmenší z americké velké trojky. Dost smutný vidte 😄
A když sečtu všechny US značky s fosilem prodané zde loni, tak Tesla prodala sotva čvrtinu.
A silně netáhnou ani ojetiny, něketeré kusy leží v inzerci už 3/4 roku a nic. 83 ks ojetých Tesel hravě překonávají i tak masové značky jako Lada, Lancia, Lexus, Smart atd 😄
Jen tak pro srovnání, fosilních Dodge bylo registrováno 66 ks a RAMů 72, dříve jdena značka, tedy dohromady 138 ks. Jeepů 926 ks. Takže Tesla nemá v ČR ani polovinu lidí ochotných za ní utratit peníze jako má nejmenší z americké velké trojky. Dost smutný vidte 😄
A když sečtu všechny US značky s fosilem prodané zde loni, tak Tesla prodala sotva čvrtinu.
A silně netáhnou ani ojetiny, něketeré kusy leží v inzerci už 3/4 roku a nic. 83 ks ojetých Tesel hravě překonávají i tak masové značky jako Lada, Lancia, Lexus, Smart atd 😄
Pán Frei je ze světa motorů a tam ev moc nefandi.
prumyslovy rozvoj a inovace vzdycky tahli lidi vzdelany od rysovacich prken a pozdeji pocitacu. samozrejme az na vyjimky. to jen komunisti nam tvrdili, ze delnik na vyrobnim pase je ten, co dela ty skutecny hodnoty a ten co to vymejsli se jen veze a je pritezi.
ja tohle zazil ve firme, ktera se nedokazala ubranit temhle bolsevick😲dborarskym nazorum a pote co jsme z vyvoje vsichni utekli, vpodstate zkrachovala...
kazdopadne je velkym otaznikem, kde bude cina za 10 roku. nekdo ji predpovida dalsi boom, jinej upadek.
a kdyz se tehdejsi ministr zahranici Jan Masaryk z moskvy vratil, tak prohlasil, ze do moskvy odjizdel jako svobodny obcan, ale vratil se jako stalinuv pacholek ...
Snad nám nechceš tvrdit, že jeli do 1989 na tom co bylo od tatíčka Masaryka a od němců 😄 😄 😄
nebo kam to dotahlo rakousko od 1955 kdy odtamtud odtahla ruda okupacni armada a rakousko se vydalo za svobodnym trhem. v ty dobe melo ceskoslovensko vyssi HDP na hlavu nez rakousko, ale v 1989 melo rakousko 4x vetsi HDP na hlavu nez my. co se stalo za tech pouhych 34 roku, ze jsme se pod komunistickym terorem tak propadli ve srovnani s rakouskem???
chces snad tvrdit, ze se v rakousku nic nepostavilo? ze kdyby tady nebyli komousi, tak by to tady bylo stale jako za 1. republiky? vzdyt komunisti u nas nebyli schopni dokoncit ani jedinou kompletni dalnici, vetsina dalnic byla maximalne tak na papire, pritom Zapad mel v 1989 celou dalnicni sit vpodstate postavenou.
nebyt komunistu, meli bychom se tady podobne jako v rakousku a vy duchodci by jste brali duchod 40tis mesicne.
Nikdo neříká že západ nic nepostavil, já říkám co postavili tady.
Ty to ingoruješ.
Že komunista do ničeho nic nedal, tak se tě ptám kdo postavil přehrady, elektrárny, rafinerie, chemičky, školy, jesle, školky, zdravotní střediska, nemocnice, hotely, samoobsluhy a obchodní domy, polikliniky, elektrifikoval železnice, postavil kulturní střediska, statky a jzd, továrny nebo je modernizoval atd
Komunisté se orientovali na infrastrukturu pro průmysl, na dostupné bydlení pro lidi, na služby a základní prostředky, aby jezedeák co makal od rána do večera na poli nebo dělník z fabriky měl kde spát a co jíst.
A nedal 60% výplaty za bydlení a nemusel ho splácet 35 let jako dneska.
viděl sem krásný inzerát, 3+1 na Proseku po rekonstrukci, starej komunistickej panelákovej byt za 5 770 00 Kč, Lidovka. Kus dál novej 3+1 7 250 000 Kč
A po pár km dál bugalovaza lidovku 9 850 000 Kč s pozemke 950m2
Pokud si doted nepochopil co komunista stavěl a co dotoval tak je mi tě líto. Měl bys navštívit znovu základní školu, jak tady radí soudruh Hammuna.
Komunisti dotovali základní věci pro život lidí.
Protože i když dneska buedeš mít těch 40, což sposuta lidí mimochodem nemá, a budeš mít děti nebo naopak budeš single, což je deska čím dál tím víc lidí že ani nežijí s partnerem v domácnosti tak si spočti jak dlouho budeš splácet, když budeš splácet i 25 000 měsíčně. Za rok splatíš 300 táců, za 10 let 3 mega. Takže ten bungáček za prahou za 7-10 míčů budeš plácet hodně dlouho vid.
To komunisti neměli. Tam si dostal byt od státu nebo za 40 000 kčs družstevní a bydlel si.
Neomarxisti dotují větrníky a EV auta. V tom je ten základní rozdíl.
CIhel je dost, hehehe.
V roce 2018, když spřísnovlai podmínky pro hypotéky, tak nic nebylo. Známý šel do stavebnin že potřebuje vatu na zateplení a Ytong. Nemáme, možná v prosinci (bylo září). Kurnik jakto? Dyt máte na dvoře kamion Ytongu. Zamluvený a další 4 kamiony taky, těšilo nás 😄 😄 😄
Porotherm nebyl rovněž.
A sehnat dobrého řemeslníka je těžší jak za komunistů. Vůbec netušíš o čem mluvíš 😄 😄
vloni sem pro zmenu stavel kulnu
zadnej problem
2019 už to po létě opadlo.
Zeptej se na to lidí co dělaj ve stavebnictví.
Rozhledni se, svět je mnohem větší, zajímavější a veselejsi než se zdá z jedné malé země jako je ČR.
A ve Svajcu (mam známou co tam bydlela 25 let) stojí nájem průměrného bytu měsíčně cca 55 000 a co co tu měli lidi za totáče, tj byt a chata nebo dům a chata stojí někde mezi 40-90 miliony Kč dle lokality 😄 😄 A maj to tam nej ti nejbohatší z bohatých.
55.000 za nájem... a průměrná mzda je 127.000... takže dáš 43% průměrné mzdy za průměrný nájem, jako když dáš v ČR 15.000 z 35.000. Akorát ti zbude 70 a ne 20 a ty ostatní věci (ne služby) stojí stejně.
táta byl v pořadníku na družstevní 5 let.
Takže plky o 10-nekonečno si nech od cesty 😄
Svépomocí nebo s najmutými ukrajinci + dřevostavby v demontu staví dneska mraky lidí, protože na klíč za 7-12 mega fakt nemaj 😄
Už jen proto, že pozemek stojí 2-3 mega, když necheš bydlet v horní lhotě 60 km od velkého města
Hlavně těch 40 000 Kč vs 7 250 00 Kč, to je rozdíl vid, naprosto nepatrný. Ale hlavně že sou levnější housky a benzín, ale bydlet musí v maringotce po cirkusácích nebo jedině něco zdědit po rodičích/prarodičích, z 70% postavené právě za totáče. Jinak si těžce v loji a splácíš 30 let vid a to nesmí přijít krize a nebýt práce nebo vážně onemocnět, jinak jdeš pod mostík nebo do podnájmu nebo nachcaná kamenná ruina v zapadákově z roku 1955 😄 😄 Popř. špagát a hupsík pod ten motoráček z roku 1985.
Realita dnešní doby.
Když sem objížděl baráky, těhle příběhů sem viděl několik. Manželeé si psotavili domeček, jenže se jaksi přestali mít rádi, rozvod a bum, paní chtěl vyplatit 5 míčků za polovičku, pán neměl, tak prodával a šel do podnájmu. A mohl po 10 letech splácení zas vzít druhou hypo a splácet dalších 25 a modlit se že ho jiná neoškube a desítky podobně krásných příběhů.
Mam vyprávět? jsou to krásné příběhy
Pokud má splacený dům při rozvodu hodnotu 10M, no tak každý z manželů má 5M, se kterými si může hledat nové bydlení. Když si najde podobně rozvedenou paničku s 5M, můžou si rovnou koupit další dům za 10. Pokud zůstane sám, koupí si byt... a třeba ho zase za dva roky prodá, samozřejmě se ziskem, a koupí si něco jiného.
Když se manželé přestali mít rádi za komunistů, tak spolu radši zůstali, protože by neměli kam jít. Nebo máš pocit, že se lidi za komunistů milovat nepřestávali?
Dům měl tržní hodnotu 10 mega, paní chtěla 5 půlku, protože odmítala s menželem bydlet v rozdělném domě, manžel rovněž nechtěl bydlet s ní, ale protože jí nemohl vyplatit, musel dům prodat, doplatit hypotéku a vyplatit exmanželku 😄
A šel do podnájmu. 10 let splácení v čudu a mohl začít zas znovu 😄
Tj měli hypotéku na 6M, z ní za 10 let třeba 2M splatili, dům se za 10M prodal, 4M se doplatila hypo, zbylých 6M se rozdělí na půl... a chlapík má 3M jako základ pro hledání nového bydlení.
Já v tom pořád ten smutný příběh nevidím, až na tu ztracenou lásku 😄
ano chlapík má 3 mega základ, ale za 10 let anstoupali ceny, tak kdyby chtěl stejně velkou vilku, dal by za ní místo tehdejších 6 třeba 8,5 vid nebo i víc.
Takže zase hypo na 5-6 mega a jedeem znovu 😄
Pokud to teda nevnímáš tak, že on ten barák sám zaplatil a manželka mu půlku sebrala... že to jako byl jeho barák a ne jejich.
Mělo to své výhody... typicky ty velké stavby typu dálnice se v diktatuře staví mnohem pohodlněji. Tím neříkám, že je v pořádku, pokud náhodou bratr politika koupí pozemky od města a za rok je město nutně potřebuje pro stavbu obchvatu... to jsou bolesti (zejm. českého) kapitalismu.
Otevřít světu jsme se museli, jinak by tu dneska byl skanzen, kde bychom si vyráběli druhou genreaci Favorita a počítač by byl výsadou horních deseti tisíc. A nebo kolonie Ruska, které Putin milostivě dodá plyn a ropu výměnou za poslušnost.
My jsme nebyli rozvojová země ale na soc. země a poměry soc. zemí technologická špička, umící stavět stíhačky, elektrárny, auta, zemědělské stroje a miliony dalších věcí.
Tím skanzenem tehdy byl celý socblok. Vojenská technika ještě dejme tomu, ale v elektronice, výpočetní technice nebo třeba těch autech to byla tragédie. Díky bohu za to, že tu dnes opět jsou firmy, které mají světu co nabídnout... byť některé z nich nepatří "nám".
Kámoš jednu dodnes má, jako druhý auto a má k tomu origo fakturu od toce, který to kupoval. nové v roce 2000. V plný palbě dle ceníku s připlatky lidových 590 000 Kč 😄 😄
Jinak po potřeby vyšších struktur zde byly Tatra 603, 613, Volhy 21, 24, GAZy M-13 a M-14 Čajka a pro ty nevyšší ZIL 😄
Ano, papaláši měli lepší... což je taky typický. Tatra 77 bylo světově unikátní auto, dost možná nejlepší auto své doby. 603 z toho ještě nějak dokázala žít. A 613 už byla jen dalším dokladem toho, že propast mezi západem a východem se prohloubila natolik, že ani VIP přístup to nedokázal změnit. Řemeslná výroba a materiály nebyly problém, ale technika ano.
v servise a ve sluzbach samozrejme potreba budou dal, ale tam ten sroubovak stacit nebude. on casto nestaci uz davno ...
A stavbu provádí ukrajinec s mon***m na 30 let starým lešením a sekunduje jim Tatra 815 a 27 let starej automix Mercedes a žumpy vyváží Praga V3S. Tolik realita, stačí vyjet 15 km za Prahu 😄 😄 😄 😄
A automat ti smontuje doma skřín, kuchynskou linku, namontuje světla a garážová vrata, zapojí elektriku, opraví auto, postaví zahradní domek, zrenovuje ti historický nábytek atd atd 😄 😄 😄
EU je před krachem a díky covidu ta green dealu teprve bude 😄
90% lithia se tezi v australii a latiske americe, takze pochybuju, ze 80% podil maj chinani.
podobne s kobaltem, kde se vetsina kobaltu tezi v kongu a tam dominantne tezi anglicko-svycarska spolecnost. cinani jsou znami tim, ze kobalt vykupupuji od deti, ktere ho tam baberkuji a pak to hazi na Zapadni firmy ze zabijeji deti, a ty si pak sypou popel na hlavu ...
v cem ma cina dominantni podil, tak to je zpracovani tehle surovin, to se ale muze behem par let zmenit.
a hlavne, fabriky na vyrobu aku do aut se stavi po cely evrope, tak bych to stou zavisloti na chine nevidel tak moc cerne jak to vidi redakturek
to ze si Zapad z ciny vychoval zlobivyho spratka neznamena, ze ho nesrovna do late.
nedavno sem zjistoval co odkod mam.
obleceni z ciny zadny, neco banglades nebo barma, uz nevim.
pocitace taiwan
telefony vietnam.
presnej laboratorni multometr malaysie
vobycejnej multimetr z chiny, to asi jediny
i tech 80% hnujveje opet lez a demagogie.
čína nebo Vietnam, Malajsie, Korea, Bangladéš, to je nepodstatný pořád je to Asie a věci které už Evropa a USA nevyrábí. Nemá kde a na čem a kým vyrábět.Když zítra čína řekne hle, tys nás naštval a ceny pamětí, triček a bot sou 900% navrch tak si SKONCIL!!!!
asi cinu miluje, se divim, ze se tam neodstehuje a tebe si nevezme sebou