Citroën se s novou C4 svým způsobem opět vrátil ke kořenům, kompaktní hatchback pojal po svém a nabídl typicky francouzský charakter. Jaký je se zřejmě nejlákavějším motorem v nabídce?
To je přesně to auto, kdy je ještě nízké a má znaky SUV. Ale ty detaily, světla, otvory v nárazníku, ten zadní světelný zmatek, tablet jsou ve stylu francouzský záchvat.
To auto je vyloženě hnusné na živo. Nesourodé až běda, překombinované. Fakt se to nepovedlo. Na živo působí úplně jinak. Přitom samotný koncept, co popisuješ by byl super.
7,8 je spotřeba, kterou bez problémů umí i Octavia 1,8 TSI 132 kW.
Tady je evidentně něco špatně. Spotřeba pokud tohle bude realita je fakt tragická. Rozumím, že Citroen musí bojovat s nesmyslnými normami EU a leze z toho R3 paskvil, ale i tak je to přespříliš. :no:
Tak já nevím, ale vycházím z toho co psali. Běžná spotřeba průměr 7,8.
A ano, fakt by mě zajímalo, jak moderní auto s výrazně vyšší spotřebou může reálně vypouštět nižší emise... Spotřebuje více paliva, ale vypustí méně emisí. Trochu divné nemyslíš?
Proto si myslím, že se to odvíjí od stylu jízdy a ta je u downsizovaných motorů obvzlášť velkým faktorem.
Kombinovaná je psána 5,8, ale redaktoři poskakují po Praze a tam je tohle realita i s 2.0TDI s manuálem, tohle auto má navíc automat. Jak to splní emise netuším, tohle radši nechám povolanějším, tipoval bych pruměrnou spotřebu do 7 na sto v ruzné kombinaci s tím, že se občas svezeš a v klidu na okreskách "normovaným tempem" za těch 5,8 :D
Dřív platilo, že se s novou emisní normou a s vývojem klesala spotřeba spalovacích motorů a klesaly i emise.
Nyní klesají vykazované emise, ale spotřeba neklesá nebo dokonce roste. Za mě důkaz toho, že EK a jejich emisní normy absolutně ignorují technologické možnosti. A řešení, že 50 km našmelíme EV aby spalovák mohl být i dál a budeme tvrdit, že spalováky přeci nemají problém splnit nové normy, tak to je naprosté pokrytectví EU a EK. :no::no::no:
Hele, víš, že tyhle emisní normy jsou i jinde na světě? Holt když budeš chtít, pojede to za to, co napíšou, to 96kw ata před dvaceti lety nedokázala aniž by si chtěl.. jestli je to pokrytectví? Ano, do velké míry je, je to takové aby se vlk nažral...
Mají ale své normy, více či méně přísné a neznamená to, že tam tyto podobné normy nepříjdou... je jedno jestli za rok či za pět let, ten trend je světovej, to se ti snažím říct... tím to nehájím, jen je to fakt.
To je právě absolutní nesmysl. NAOPAK. Tohle jedno vůbec není. Možná kdyby Euro7 v navrhované podobě přišlo za 10 let, bylo by vše ok, protože technologie budou zase jinde než dnes.
No ne, normy jako takový se zlepšily, WLTP je určitě blíž realitě než NEDC.
Jasně, pro PHEV to stojí a padá s tím, kolik se reálně najezdí na elektriku... někdo míň než norma, někdo víc... takže co? No co by, online sledování aut, abychom věděli, jak to je doopravdy... spokojený ;-) ?
Ne. Takto zvráceně možná uvažují eurohujeři (nemyslím tím tebe). Já toto absolutně odmítám. Nevím kdo kdy vymyslel, že auto musí reálně jezdit za normované spotřeby. To je absolutní nesmysl.
EU prostřednictvím EK vytvořila a schválila normu Euro5, kdy všichni věděli a nikomu z EK nevadilo, že měření probíhá na upravených kusech se zaslepenými spárami, přehuštěnýma a jinak upečenýma pneu atp. A ta stejná instituce si teď usurpuje mít tu drzost a vymýšlet něco jako online sledování spotřeby nebo vymýšlí zvrácenosti typu vysavač na prach z brzd???
Copak někdo řeší, jestli zimní pneu má těch 70 dB a nařizuje online real time měření hluku??? Je to naprosto absurdní to kam EU a návrhy EK směřují. Nebo začneme sledovat online i varné konvice nebo pračky, jestli skutečně nežerou víc elektřiny?? EK by jistě neměla sebemenší problém s podobným návrhem přijít! Doufám, že nařídí i měření jízdních odporů velocipedů a napálí ekodaň všemu, co není galuzka a neváží pod 10 kg, protože pak člověk musí moc šlapat a moc dýchá a vypustí moc emisí!!!
Emisní norma má vést k hodnotám, kterým se budou blížit běžní spotřebitelé při běžném použití za běžných podmínek. Ale to neimplikuje to že spotřebitel musí jezdit za normované spotřeby. Norma ale má vycházet z reálného produktu bez dodatečných úprav, který prochází homologací. A ne z laboratorních prototypů.
Pokud přistoupíš na to, že je potřeba sankcionovat emise CO2 a mířit k uhlíkové neutralitě, abychom zachránili přírodu... no tak pak ty kroky EU dávají smysl - je potřeba sankcionovat vysoké emise, a to nikoli na papíře, ale v realitě.
Pořád by bylo nejjednodušší více zdanit palivo a tím přímo postihnout produkci CO2, 1:1... jenže by to dopadlo na všechny, zatímco daň ze "silného" nového auta dopadne jen na bohaté, což je společenský únosnější.
Pokud už EU chce něco sankcionovat, tak má řešit skutečné problémy tam, kde jsou. A ne vytvářet umělé problémy.
Proč nezatíží ekodaní emisní stopu zboží, surovin, služeb...?
Určitě když dovezu citróny v zimě ze Španělska tak to asi je ok, protože tady ty citróny nerostou. Ale určitě není třeba dovážet jablka v sezóně, když jich tady je všude kvanta.
A ať mi nikdo netvrdí, že volný pohyb zboží je silnější hodnotou. Vůbec nejde o to bránit pohybu zboží. Jde jen o to znevýhodnit takový pohyb zboží, který není vyvolán společenskou potřebou.
Obdobná úvaha se dá aplikovat na zboží, suroviny i služby. Proč nedat určitý bonus místním řemeslníkům před těmi, kteří musí zbytečně dojíždět...?
Jablka tu jsou, ale ne v pozadovanem mnozstvi a kvalite (nekdy se neurodi) a kdyz by si odkazal supermarkety na tuzemske zbozi, ztratis pak velkou cast nabidky a hlavne by zbozi bylo sezoni. To je duvod proc se vozi zbozi z ostatnich zemi. A prvni kdo bude kricet, je spotrebitel, takze supermarket radsi doveze ze zdroju, kde ma staly pristup ke zbozi.
A stejne je to s tim mistnim remeslnikem a sluzbou, ne vzdy to dokazou zajistit v pozadovanem rozsahu a kvalite… proto takove zvyhodnivani je vlastne proti tomu propojenemu volnemu trhu. Ono by stacilo naucit lidi jistemu lokalnimu mysleni a podporovat mistni sluzby a produkty.
Lokální produkty a služby nikdy nebudou masově podporovány. To je utopie a věřím že to víš.
Ad sezónnost- ale to přeci není problém. To je opět jen o nastavení, mimo sezónu klidně nezatěžovat dovoz ze vzdálených lokací. Každý snad ví, kdy tady začíná okurková sezóna.
Ad nekvalota místních - nikde přece neříkám zakázat nebo znemožnit vzdálené služby.
Všechno je jen otázka jestli se chce nebo ne. A pak nastavení míry a výše tak, aby jsi s vaničkou nevylil i dítě.
A při tom co se děje u aut, regulace, zdražování z toho všeho plynoucí nedostupnost zákazník neutrpí? Respektive trpět smí jen v určitých případech?
Naprosto s rohypnolem souhlasím. Nezakazovat dovoz, nebo vývoz zboží, ale tady se vozí zboží a suroviny sem a tam. Vyveze se surovina do Polska, aby se k nám vrátila jiná surovina, ta samá, ale Polská a protože se jim vyplatí dráž prodat , dejme tomu brambory, do Polska a pak přivést jiné brambory z Polska o něco levněji. Tohle je to, oč tu běží a co nikdo nijak neřeší.
Ano, v tom je ten diktat z bruselu neuprosny :D kazda zeme si individualne nastavi programy. Ale je to omezeny, nemuzes v jedny zemi mit extrem, coz je dobre. A zricna ty jablka jsou u nas zvyhodnena VCS platbou a zrovna tady (na rozdil od diskutabilnich komodit)jsou pravem, protoze tady jsou vykyvy nejvetsi v nasich zemepisnych sirkach. Navic zadna podpora nema slouzit k zvetseni produkce.
Ale samozřejmě. Já t rdim stále to stejné - dotace úplně zrušit. Koneckonců EU lanařila na princip volného trhu. Ale dotace toto zcela vylučují a volný trh je jen fikcí. V EU žádný volný trh nikdy neexostoval.
To taky neni dobre, zvlaste u potravin, ne nadarmo se potraviny dotuji vsude jak ve vyspelem (schvalne jestli vis, ktery stat ma nejvyssi dotace do zemedelstvi) i ty rozvojove. Dulezite je to delat rozume a s mirou, ne jako mnohdy tady, kdy zemedelec muze v cr postavit na farme treba pneuservis.
Spotreba a emisie klesaju aj nadalej, akurat ked tomu davas knedlik, tak nema v spalovaku kam klesat. Jeho ucinnost sa nijak dramaticky nezvysila, pri poziadavke na vykon potrebuje svoj pridel. Bavime sa o spalovaku bez hybridu.
Co vyznamne klesa je spotreba pri nizkej zatazi a pri stati, startstop resp mildhybrid v tomto urobi dost prace. Staci pozerat na spotrebu konvencneho benzinu s 96kW tj nejaky 2.0 bez turba ako mu ide spotreba hore pri stati na volnobehu (krizovatky, cakanie pred barakom). Tohto sa nove motory takmer uplne zbavili.
Takze, kto setri ten usetri a s novymi motormi omnoho viac. Ta ´´tvoja´´ octavia 1.8tsi da dialnicu pri 140kmh tacho za 7 jo ? :D
:yes:
Takova klasika, kdy se řeši spotřeba, ktera je silně individualni.
Divim se, že tu ještě nenaběhl někdo s tim co je to za křap, když on ma nějakou 10l lokomotivou o 20 valcich se ktereou jezdi za podobnou ne li nižši spotřebu.
Přitom se da předpokladat, že většina bude jezdit za meně, ale určitě se najdou i taci co budou jezdit za vic.
Tak jsem si přečetl to o čem je vubec řeč tedy čast o spotřebě a ani to redaktor nijak nekomentuje.
Nic nad čim bych se pozastavil. Beznin v automatu ve zvyšenem HB a spotřeba někde mezi 5-10l. Nevim proč se do toho zrovna montuje TSI, mimochodem diskuzně a zřejmě i realně největši "magoři" jedna hromadka s TDI.
Jo byt to nějake auto z B segmentu s vykonem do 100k tak bych se nad tim pozastavil.
a nemyslíš ze by sa mal skôr pozastaviť redaktor než napíše takú hova dinu?
Boha.... zoberiem auto v noci na diaľnicu... vynulujem palubný počítač a prejdem na tempomat pri GPS 130km/h 10km na najbližší zjazd a potom naspäť a napíšem hodnotu co vyhodil palubak aj s priemernou rýchlosťou... to isté spravím na nejakej okreske pri ustálenej 90km/h a výpovedná hodnota je tisíc krát viac ako hausnunero 7.8 ktoré otvára len priestor pre hádku... ze by ale práve o to išlo?
Lenže keď tam nenapíše nič tak proste nevieš... a je úplne jedno koľko to auto žerie... ide skôr o princíp ze z článku sa dozviem prd s makom... viac zistím z diskusie pod... pre nič iné sem ani nechodím...
a ja napríklad viem ze na okreske vieš s týmto motorom v p308 (2019) jazdiť aj za 4.5 na sto... no tak isto viem ze by sa dalo aj za 20, akurát že keď poviem ze spotreba je od 4.5 do 20 tak to nikomu nič nepovie..
Prostě zdejši testy nejdou do hloubky a nemaji nějake dane pravidla pro uvaděni spotřeb takže je to vesměs velke plus minus autobus.
Jinak dobře to napsal ozzman, kdy zminil rozevirani nužek, ktere stoji hlavně za rozdilnyma spotřebama. A pak zaleži, kdo, kde a jakym stylem jezdi a tedy se ty nužky projevi.
A třeba za mě uvaděni spotřeb při ustalenych rychlostech jak uvadiš nemaji pro mě zrovna velkou vypovidajici hodnotu. Ja třeba vim, že moje auto při ustalene 90 tacho bere kolem 4l a při 130 něco pod 7l. Což mě celkem překvapilo, protože prakticky stejne hodnoty jsem měl i u předchoziho auta. A v potaz beru i nějake zkresleni palubaku, ktere je u každeho auta mirně rozdilne.
Jenže, když jsem chtěl znat rozdilnost spotřeb v nějake kombinaci na stejnych či podobnych trasach v připadě městskeho a přiměstskeho provozu tak mi vyšlo, že předchozi auto jezdilo o nějakych 0,9l usporněji. Navic s tim předchozim jsem jezdil v pruměru chlup přes 7l a s tim da se řict součastnym za cca 9l. Takže nějake hodnoty při ustalenych rychlostech mi jsou k ničemu.
a nie je smutné ze nemajú pravidlá na taky dôležitý údaj akým spotreba bez debaty je? to ze tebe môj príklad je k ničomu je síce pekne... ale novinár by mal prísť na niečo co zmysel ma... 🤷🏻♂️
Že by až tak duležity ?
Tak jsou stranky jako třeba německy AMuS, kde maji jasně dana pravidla, berou palivo na stejne čerpačce atd. nebo občas v některych redakcich maji 2 a vic aut se kteryma jedou souběžně a srovnavaji spotřebu. Takže najit se da, když se chce.
Ja třeba jako slušnou orientaci beru spritmonitor jen samozřejmě nesmi jit o nějakou novinku, kde jsou spotřeby majitelu knk vozidel s tim, že je mi jasne, že u každeho modelu je jina sorta řidiču. Ale prostě jsou pro mě tyto udaje zajimavějši než pravě z těch testu, kde je většinou ani nevnimam či je v članku rovnou přeskočim.
To ze pre teba to nie je dôležité je síce pekne... ale pre niekoho iného to možno dôležité je... priemerná spotreba ti napovie napríklad o tom ako veľmi sa motor musí namáhať s daným autom co môže a asi aj ma dopad na životnosť a spoľahlivosť agregátu...
a o tom to je... že ty sa uspokojíš s hocičím čo ti tu napíšu... ja by som očakával viac... keďže sme na jednom s najväčších auto webov v ČR... a dupľom keď v iných krajinách to ide... 🤷🏻♂️
Ja spotřebu neřešim, protože ten rozdil v ramci nějakych kategorii je v rozmezi, kterou považuji za zbytečnost k řešeni. Takže ano je mi jedno jaka hausnumera v testech padaji. Ja když si např pujčuji auta tak spotřeba mě u nich až na vyjimky nezajima.
A vubec by mě nenapadlo davat do souvislosti spotřebu s nějakou životnost/spolehlivost. :-O
Ale vim, že řada lidi spotřebu prostě řeši a mě jen udivuje, že ji davaji do souvislosti s tou osobni. Ve stylu mam stejne auto a takovou spotřebu jsem nikdy neměl nebo mam auto stejne kategorie a to mi bere podstatně meně tohle je tedy pěkně užrane atd.
Navic prostě zde nejen ta spotřeba, ale celkově testy nejdou tak do hloubky a detailu. Ja se třeba testy ani neřidim a spiš v nich hledam nějake zajimave info či detaily, ktere mi unikly. Spiš se snažim o osobni zkušenost u aut, ktere mě zajimaji a hledam info včetně zkušenosti u majitelu.
Veru na tychto testoch (ACZ, Arevue atd) si netreba hladat vysledok, su aj testy (utube atd) kde najdes nazorovo vyvazene, stabilne, detajlne recenzie, ktore ta nasmeruju lepsie.
Aj tak treba do toho sadnut a vyskusat. Co som sa za tie roky nacital o roznych autach a casom zistujem, ze to boli hluposti, kt. pravdepodobne priali konkurencii, alebo len poukazuju na nazorovo, pocitovo nestabilnych recenzentov s mizernou analytikou a preciznostou.
Naopak chválím ergonomii. Takto pojatá digitalizace mě nijak neuráží. Základ je stále fyzický panel klimy :yes:
No, PSA evidentně zadupává co do ergonomie kdysi slavný koncern VAG do země... I když abych to napsal správně, on se ten koncern VAG vlastně potápí sám a dobrovolně.
Klíč je jasný čím horší benziňák, tím víc prodáš EV. O naftě se bavit nebudeme, proč prodat Passat co žere 5 nafty, když mohu prodat Tigiho, co ve dvoulitru bere 10. Samozřejmě u tempa důchod i TSI vezme málo.
Myslím, že nepamatuje... snad si to ani pamatovat nesmí, aby se dala počítat spotřeba se S&S. Mám pocit, že u některých modelů si to s fl pamatovat přestalo.
Som ho este nevidel... len staticky.... ale nepaci sa mi... celkove proporcie a hmota tvoria akysi nesurody chaos... arkana je voci C4 razom kralovna krasy... skoda ze citroen uz zanevrel na klasicky hatch C segmentu... ale iste by vyzeral lepsie ako tento bezzuby gyc..... cena necena u nas je toto amorfne cudo bez sance na uspech
Mne to skôr pripomína modernizovaný Cactus ako nástupcu C 4.Páči sa mi prístrojovka výplne dverí a podľa testujúcich aj vnútorný priestor.Zvonku sa mi to nepáči také mi to pripadá aj spredu aj zozadu komplikované.600 000 kč sa mi nezdá až tak dobrá cena ale možno si to pár kupujúcich nájde.
Uz teraz je to na predok zastarale a ako celok nepritazlive a nezaujimave auto... pritom podobne orientovana arkana je priam krasavica... proste typicky citron presne.... cim dalej od neho tym lepsie
Tak jasne že Arkana je krajšia a k tomu má v ponuke aj velmi dobrý štvorválcový turbobenzín 1.33 tce / však ho robili s Nissanom a Meďákom / takže tam je to jasné ale za 600 000 kč je už v ponuke aj nový Qashqai a ten sa mi páči naj. :yes:
Dlouhé jako naše 20 let stará Zafira, žere víc, uvnitř je nesrovnatelně méně místa. Design vyloženě hnusný, nesourodý, nepraktický. Dřív byla evropská auta špičkou světového designu. Dnes jsou k zblití. Mnohem líp už vypadá srovnatelná Čína a to jak zvenku tak uvnitř, třeba Geely Tugella. https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/…4dc7d972086.webp
...a potřeb je tento Citroën střelba zcela mimo terč. Ale samozřejmě i tak oceňuju, že takové auto nabídl, je milým zpestřením jinak dost uniformní nabídky na trhu! :-):yes:
Za mě je to docela zajímavé auto a právě s tímto motorem mi dává smysl ;-) A k tomu ještě za celkem slušné peníze… Design je subjektivní záležitost, mě nevadí.