Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia 1.5 TSI LPG – Jak funguje s netovární přestavbou?

Sto kilometrů jízdy na benzin teď vyjde na 243 Kč, zato na LPG jen na 143 Kč. Přitom přestavit na LPG jde i starší auto. Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia Combi 1.5 TSI vybavenou sadou LPG od výrobce Lovato.
Zpět na článek
10. 11. 2021 12:36
8. 11. 2021 14:17
8. 11. 2021 18:26
8. 11. 2021 15:49
8. 11. 2021 15:59
9. 11. 2021 07:55
9. 11. 2021 09:40
9. 11. 2021 22:44
10. 11. 2021 12:28
8. 11. 2021 13:19
Jak je na tom 1.0TSI 70kW ??
Má někdo delší zkušenost na LPG s tímto motorem (Rapid - ještě bez filtru)? S jakým systémem? Je u tohoto motoru též automatické vymezování vůle?
Rozbalit vlákno
1
8. 11. 2021 16:03
Re: Jak je na tom 1.0TSI 70kW ??
Všechny koncernové motory mají od 80. let automatické vymezování vůle.
8. 11. 2021 13:31
Proč úpravce...
...před montáží soustavy LPG v řídicí jednotce motoru nevyřadil odpojování dvojice válců? Už to prý dělají i některé chiptuningové firmy! :-)
Rozbalit vlákno
2
8. 11. 2021 14:07
Re: Proč úpravce...
Oficialne a verejne sa asi nikto neprizna k tomu, ze to robi. A ten kto to na aute ma deaktivovane, asi o tom nebude rozpravat na STK-cke. Ono ak sa deaktivuje odpajanie dvoch valcov, ide z hladiska homologizacie o ine auto, a muselo by opatovne prejst meranim (spotreba, emisie).
8. 11. 2021 16:02
Re: Proč úpravce...
Tím měřením emisí to muselo projít tak jako tak, aby to obdrželo homologaci pro hromadnou přestavbu.
Avatar - Roman Horký
8. 11. 2021 13:36
Revizi za 500
vám dnes neudělají ani na vesnici, natož asi v Praze. Dále je (záměrně?) opomenuto, že po 10ti letech novou nádrž, tedy položka od 10 tisíc výš. A že LPG kurví vysokou teplotou spalin výfuk, karalyzátor a lamda sondy. A že takový plynový "misfire" v sacím systému dokáže celý sací systém rozlámat na malé kousky. Ale přestavujte na LPG, jak je libo... Jo a zapoměl jsem, že málokde pak zaparkujete. Z celkem nepochopitelných důvodů jsou v této zemi zákazem vjezdu LPG vybaveny i prostory, kde by to vůbec nevadilo. Sichr je sichr, že?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - speedfred
8. 11. 2021 13:40
Re: Revizi za 500
Počuj Roman čomu sa ty nerozumieš? Vypadaš ako odborník na šecko.
Avatar - Roman Horký
8. 11. 2021 13:43
Re: Revizi za 500
Popsal jsem jen vlastní zkušenosti. Měl jsem auto s netovární přestavbou na LPG 15 let. Mám ho vlastně doteď, akorát už bez toho LPG. Tedy ironie není úplně na místě :-)
Avatar - speedfred
8. 11. 2021 14:53
Re: Revizi za 500
No vidíš, ja som mal 3 autá s LPG a bez problémov.
Avatar - Roman Horký
8. 11. 2021 15:04
Re: Revizi za 500
Nezbývá než ti upřímně gratulovat. Třeba jsi o těch problémech jen nevěděl a nebo jsi stihnul ta auta včas prodat. Ono když se včas toho auta zbavíš, tak ani nádrž nemusíš měnit, nebo dokonce ani revizi. Možná ani 2-násobné měření emisí. A co parkováí? Předpokládám, že jsi vůbec nikdy nenarazil na žádné omezení. Jsi prostě narozen pod štastnou hvězdou.
Avatar - Ozzman
9. 11. 2021 07:59
Re: Revizi za 500
diskuze o LPG bez guru "fplynu" Barika ? Parkování není problém, prostě nemáš jezdit do garáží a problém jsou šetřiví developeři, kteří neudělají odvětrávání ! :D


Ale trochu objektivity, ono provozovat auto 15 let na LPG a starat se o vše kolem je asi jiné, než mít nějakou profi zástavbu a auto po pár letech zase vyměnit za jiné.
Avatar - lamal
10. 11. 2021 12:36
Re: Revizi za 500
Na novu octaviu s CNG je kazde 4 roky kontrola systemu za cca 100€, ktoru nevykonava automobilka. Myslim, ze RH nebol daleko od pravdy.
Avatar - fOE
8. 11. 2021 14:17
Re: Revizi za 500
Bodaj by sme aj my mali takych Kok... odbornikov. :-)
Avatar - Roman Horký
8. 11. 2021 14:19
Re: Revizi za 500
Takže kdybys prosím napsal konkrétně, v čem nemám pravdu?
8. 11. 2021 14:52
Re: Revizi za 500
zivotnost nadrze stanovuje vyrobce, pokud neni stanovena, pak plati to tvoje omezeni. ja mel auto, kde revizi nadrze, se prodluzovala jeji zivotnost, presne tak, jak to stanovil vyrobce.
Avatar - Roman Horký
8. 11. 2021 15:02
Re: Revizi za 500
4.2.2.6 Nádrž musí mít pasport se stanovením doby platnosti periodické tlakové zkoušky, která
v podmínkách ČR je nejvýše 10 let. Po uplynutí této lhůty může další provoz nádrže povolit
jen oprávněná firma na základě výsledku periodické zkoušky. Tuto skutečnost zapíše do
certifikátu nádrže a připojí podpis a razítko zástupce firmy.

Takže když máš dobré známé, asi můžeš jezdit s čím chceš. Čmoudící diesly taky jezdí, ačkoli správně jezdit nesmí.
8. 11. 2021 16:09
Re: Revizi za 500
LPG zvýší teplotu v katalyzátoru mnohem méně než třeba rychlá jízda po dálnici.
A výbuchy v sání bývaly problém u směšovačů v dobách Felicií, u sekvenčního vstřikování nikoliv. Pokud se i tak bojíte, kupre si auto s kovovým sáním :-)
Avatar - SKAY
8. 11. 2021 18:26
Re: Revizi za 500
Dobře ty ,na jaře výměna toroidní nádrže 3tkč 50lrevize a emise1000 Kč a Winter car jezdí veselé dál . Parkování raz za čas neřeším jako spousta jiných třeba pan s cayenem....
Avatar - Agent  Bureš
13. 11. 2021 10:57
Re: Revizi za 500
O tu toroidní nádrž za 3 tis. bych měl zájem. Poradíte, kde mi ji tak levně vymění? Potřeboval bych 39 litrovou. Díky.
9. 11. 2021 23:15
Re: Revizi za 500
zamindrakovaný tragéd.
8. 11. 2021 15:40
A má to pri súčasných cenách LPG ešte zmysel?
Hm...???
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
8. 11. 2021 15:49
Re: A má to pri súčasných cenách LPG ešte zmysel?
Jak to myslíš? Ceny LPG prakticky věrně kopírují 1/2 ceny benzínu. Takže čím větší ceny, tím větší úspora na ceně LPG oproti benzínu, viď?
8. 11. 2021 15:49
5,7l
Mna celkom udivuje dosiahnuta spotreba.
Spritmonitor ukazuje cca 6,2 az 6,9 priemery.
Ako vsetci vieme, LPG znamena zvysenie spotreby cca 1 liter.
REalne sa teda tato Octavia v prevadzke na LPG ma pohybovat za cca 7 litorv LPG.

menej ako 6 litrov LPG, hlavne pokial je v rezime zapocitane aj mesto a dialnica) je uplne nerealne.
Rozbalit vlákno
3
8. 11. 2021 15:59
Re: 5,7l
1 litr benzínu je ekvivalentní zhruba 1.3 litrům LPG.
V testu měli spotřebu 5,75 l LPG a 1,77 l benzinu, což je 4,42 ekvivaletního benzínu a 1,77 skutečného, dohromady by takové auto tedy jelo za 6,2. Co je divné, je palubní počítač, který ukazuje 6,7. Měl by taky ukázat těch cca 6,2.
9. 11. 2021 07:55
Re: 5,7l
Ak to chapem spravne, tak benzin v tomto pripade sluzi len na chldenie vstrekovacov - nevyzera to tak, ze by konal nejaku pracu. Preto proste pripocitanie imho nie je spravne.
9. 11. 2021 09:40
Re: 5,7l
Ten benzín samozřejmě zhoří. Motor jede na obě paliva současně.
Avatar - hugino
8. 11. 2021 17:46
1.5 tsi=super spotreba
Kolega má tento motor v O III a jazdí dlhodobo za 5.2 l/100 km.To je podľa mňa super spotreba tak nechápem načo by som si tam za cca. 1500 € dal domontovať LPG.To je pre mňa nepochopitelné.Nie som si úplne istý ale asi by musel prísť o rezervu,každý rok chodiť na revízie a samozrejme nie všade s tým môžeš ísť a aj parkovať /hlavne podzemné garáže / takže určite by to obmedzovalo.Takže za mňa určite nie.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Verny_2013
8. 11. 2021 23:07
Re: 1.5 tsi=super spotreba
Přiznám se, taky nechápu proč někdo předělává TSi na LPG, když si může s tovární zárukou pořídit TSi na CNG.
9. 11. 2021 09:42
Re: 1.5 tsi=super spotreba
Napríklad hustota čerpačiek na cng....
Avatar - Ozzman
9. 11. 2021 06:56
Re: 1.5 tsi=super spotreba
To je hodně klobouk spotřeba, kde s tím jezdí ? Na Spritmonitoru mají tyhle Oktávky průměr 6,4 (116kusu aut), což tak nějak odpovídá. LPG se určitě nevyplatí v takovém motoru, omezení je moc, kdo žije ve velkém městě či v nějaké aglomeraci, je to samá podzemní garáž.
Avatar - fOE
10. 11. 2021 11:52
Re: 1.5 tsi=super spotreba
Do ktere kdyz jsi spravny kabrnak proste tak jako tak zajedes, co je taky koho po tom kde a s cim ty parkujes. :-)
Avatar - lamal
10. 11. 2021 12:33
Re: 1.5 tsi=super spotreba
kolega ´´iste´´ byva na konci mesta, škrtne ho a hned ide po okreske 80kmh do prace 20 km vzdialeneho mesta a potom naspat... pak ma 5,2l/100 :-O :-! Proste najlepsi motor vo svojej objemovej kategoorii ako Hugiho idol Karpát tvrdi :D
9. 11. 2021 09:44
Re: 1.5 tsi=super spotreba
Keď jazdí na 5,2 benzínu, tak by rovnakým spôsobom jazdil za necelých 6 plynu a 1 liter benzínu. Že by úspora peňazí za phm. Keď niekto nalieta za rok 40-50000 tak prečo nie, rozdiel je v tom prípade zásadný
Avatar - Agent  Bureš
13. 11. 2021 13:30
Re: 1.5 tsi=super spotreba
S tak velkým nájezdem by to smysl dávalo.

Otázkou je, jestli by v takovém případě nebyla lepší nafta, která je za cenu 1,5 TSI a spotřebu a tak o litr nižší spotřebu.
9. 11. 2021 12:53
deaktivacia ACT
preco nedate potom deaktivovat ACT ? to bude investicia max 500e vcetne nejakeho drobneho chipui ? riesili to uz ludia na zahranicnych forach, co im vadil ten zvuk (v kamiq 1.5 tsi 2021, je to pocut iba ked su okna dole / resp. vypnute radio a klima)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Midlosek
9. 11. 2021 22:44
To jako fakt?
Octavia 1.5 TSI ACT - Naměřeno na benzin Výkon (kW/min-1) 130,7/5525 Točivý moment (Nm/min-1) 281,8/3340
To má 1.5 TSI z fabriky nějakých 130 kW? To jsou ale hodnoty, na které běžně láká chiptuning...
Pane Vaculík, je to pravda, nebo je někde chyba?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
10. 11. 2021 12:28
LPG vs CNG
Zaujimave, porovnat verziu s CNG. Aj meranie vykonu na brzde, tato LPG prestavba zaváňa chipom.

https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Agent  Bureš
13. 11. 2021 11:19
Zajímavý test
Test je to zajímavý, moc smysl mi ale ta úspora nedává. Uspořit za celou dobu životnosti auta skoro za 800 tis. maximálně 200 tis. ;-\

Mám LPG v druhém autě, celkem jezdím na LPG asi 12 let. Přestavba nebyla nejlevnější a stejně bylo potřeba mnoho komponent vyměnit. První odešel nějaký ventil, takže se systém nepřepínal na LPG. Vyměněno v záruce. Vstřikovače měněné asi 3x, prý v té době byly vadné série. Naštěstí všechno záruce, už ale asi zase dosluhují (výměna asi 7 tis.). V reduktoru přestal fungovat zpětný ventil, opravit to prý nejde, musí se vyměnit celý reduktor. Startér musí dlouho točit a navíc to neprojde legálně emisemi. Oprava asi za 6 tis.

Mezitím výměna dvou hadic, které spuchřely a "domečku", který jsem si asi poškodil při nacouvání na obrubník.

K tomu revize, Flashlube (přímaz), dražší emise.
Po 10 letech výměna nádrže.

Něco se ušetřit dá, není to ale bez komplikací.

U té Octavie by to mělo možná větší smysl s tříválcem, který samozřejmě nemá odpojování válce. Přestavba i auto by byly levnější.
Rozbalit vlákno
0