Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
MOJE JMÉNO
0
Má někdo delší zkušenost na LPG s tímto motorem (Rapid - ještě bez filtru)? S jakým systémem? Je u tohoto motoru též automatické vymezování vůle?
Tycoon
0
Všechny koncernové motory mají od 80. let automatické vymezování vůle.
Arese
...před montáží soustavy LPG v řídicí jednotce motoru nevyřadil odpojování dvojice válců? Už to prý dělají i některé chiptuningové firmy! :-)
Oficialne a verejne sa asi nikto neprizna k tomu, ze to robi. A ten kto to na aute ma deaktivovane, asi o tom nebude rozpravat na STK-cke. Ono ak sa deaktivuje odpajanie dvoch valcov, ide z hladiska homologizacie o ine auto, a muselo by opatovne prejst meranim (spotreba, emisie).
Tím měřením emisí to muselo projít tak jako tak, aby to obdrželo homologaci pro hromadnou přestavbu.
Roman Horký
vám dnes neudělají ani na vesnici, natož asi v Praze. Dále je (záměrně?) opomenuto, že po 10ti letech novou nádrž, tedy položka od 10 tisíc výš. A že LPG kurví vysokou teplotou spalin výfuk, karalyzátor a lamda sondy. A že takový plynový "misfire" v sacím systému dokáže celý sací systém rozlámat na malé kousky. Ale přestavujte na LPG, jak je libo... Jo a zapoměl jsem, že málokde pak zaparkujete. Z celkem nepochopitelných důvodů jsou v této zemi zákazem vjezdu LPG vybaveny i prostory, kde by to vůbec nevadilo. Sichr je sichr, že?
Počuj Roman čomu sa ty nerozumieš? Vypadaš ako odborník na šecko.
Popsal jsem jen vlastní zkušenosti. Měl jsem auto s netovární přestavbou na LPG 15 let. Mám ho vlastně doteď, akorát už bez toho LPG. Tedy ironie není úplně na místě :-)
No vidíš, ja som mal 3 autá s LPG a bez problémov.
Nezbývá než ti upřímně gratulovat. Třeba jsi o těch problémech jen nevěděl a nebo jsi stihnul ta auta včas prodat. Ono když se včas toho auta zbavíš, tak ani nádrž nemusíš měnit, nebo dokonce ani revizi. Možná ani 2-násobné měření emisí. A co parkováí? Předpokládám, že jsi vůbec nikdy nenarazil na žádné omezení. Jsi prostě narozen pod štastnou hvězdou.
diskuze o LPG bez guru "fplynu" Barika ? Parkování není problém, prostě nemáš jezdit do garáží a problém jsou šetřiví developeři, kteří neudělají odvětrávání ! :D
Ale trochu objektivity, ono provozovat auto 15 let na LPG a starat se o vše kolem je asi jiné, než mít nějakou profi zástavbu a auto po pár letech zase vyměnit za jiné.
Ale trochu objektivity, ono provozovat auto 15 let na LPG a starat se o vše kolem je asi jiné, než mít nějakou profi zástavbu a auto po pár letech zase vyměnit za jiné.
Na novu octaviu s CNG je kazde 4 roky kontrola systemu za cca 100€, ktoru nevykonava automobilka. Myslim, ze RH nebol daleko od pravdy.
zivotnost nadrze stanovuje vyrobce, pokud neni stanovena, pak plati to tvoje omezeni. ja mel auto, kde revizi nadrze, se prodluzovala jeji zivotnost, presne tak, jak to stanovil vyrobce.
4.2.2.6 Nádrž musí mít pasport se stanovením doby platnosti periodické tlakové zkoušky, která
v podmínkách ČR je nejvýše 10 let. Po uplynutí této lhůty může další provoz nádrže povolit
jen oprávněná firma na základě výsledku periodické zkoušky. Tuto skutečnost zapíše do
certifikátu nádrže a připojí podpis a razítko zástupce firmy.
Takže když máš dobré známé, asi můžeš jezdit s čím chceš. Čmoudící diesly taky jezdí, ačkoli správně jezdit nesmí.
v podmínkách ČR je nejvýše 10 let. Po uplynutí této lhůty může další provoz nádrže povolit
jen oprávněná firma na základě výsledku periodické zkoušky. Tuto skutečnost zapíše do
certifikátu nádrže a připojí podpis a razítko zástupce firmy.
Takže když máš dobré známé, asi můžeš jezdit s čím chceš. Čmoudící diesly taky jezdí, ačkoli správně jezdit nesmí.
LPG zvýší teplotu v katalyzátoru mnohem méně než třeba rychlá jízda po dálnici.
A výbuchy v sání bývaly problém u směšovačů v dobách Felicií, u sekvenčního vstřikování nikoliv. Pokud se i tak bojíte, kupre si auto s kovovým sáním :-)
A výbuchy v sání bývaly problém u směšovačů v dobách Felicií, u sekvenčního vstřikování nikoliv. Pokud se i tak bojíte, kupre si auto s kovovým sáním :-)
Dobře ty ,na jaře výměna toroidní nádrže 3tkč 50lrevize a emise1000 Kč a Winter car jezdí veselé dál . Parkování raz za čas neřeším jako spousta jiných třeba pan s cayenem....
O tu toroidní nádrž za 3 tis. bych měl zájem. Poradíte, kde mi ji tak levně vymění? Potřeboval bych 39 litrovou. Díky.
traveldrive
Hm...???
Jak to myslíš? Ceny LPG prakticky věrně kopírují 1/2 ceny benzínu. Takže čím větší ceny, tím větší úspora na ceně LPG oproti benzínu, viď?
Meky
Mna celkom udivuje dosiahnuta spotreba.
Spritmonitor ukazuje cca 6,2 az 6,9 priemery.
Ako vsetci vieme, LPG znamena zvysenie spotreby cca 1 liter.
REalne sa teda tato Octavia v prevadzke na LPG ma pohybovat za cca 7 litorv LPG.
menej ako 6 litrov LPG, hlavne pokial je v rezime zapocitane aj mesto a dialnica) je uplne nerealne.
Spritmonitor ukazuje cca 6,2 az 6,9 priemery.
Ako vsetci vieme, LPG znamena zvysenie spotreby cca 1 liter.
REalne sa teda tato Octavia v prevadzke na LPG ma pohybovat za cca 7 litorv LPG.
menej ako 6 litrov LPG, hlavne pokial je v rezime zapocitane aj mesto a dialnica) je uplne nerealne.
1 litr benzínu je ekvivalentní zhruba 1.3 litrům LPG.
V testu měli spotřebu 5,75 l LPG a 1,77 l benzinu, což je 4,42 ekvivaletního benzínu a 1,77 skutečného, dohromady by takové auto tedy jelo za 6,2. Co je divné, je palubní počítač, který ukazuje 6,7. Měl by taky ukázat těch cca 6,2.
V testu měli spotřebu 5,75 l LPG a 1,77 l benzinu, což je 4,42 ekvivaletního benzínu a 1,77 skutečného, dohromady by takové auto tedy jelo za 6,2. Co je divné, je palubní počítač, který ukazuje 6,7. Měl by taky ukázat těch cca 6,2.
hugino
Kolega má tento motor v O III a jazdí dlhodobo za 5.2 l/100 km.To je podľa mňa super spotreba tak nechápem načo by som si tam za cca. 1500 € dal domontovať LPG.To je pre mňa nepochopitelné.Nie som si úplne istý ale asi by musel prísť o rezervu,každý rok chodiť na revízie a samozrejme nie všade s tým môžeš ísť a aj parkovať /hlavne podzemné garáže / takže určite by to obmedzovalo.Takže za mňa určite nie.
Přiznám se, taky nechápu proč někdo předělává TSi na LPG, když si může s tovární zárukou pořídit TSi na CNG.
To je hodně klobouk spotřeba, kde s tím jezdí ? Na Spritmonitoru mají tyhle Oktávky průměr 6,4 (116kusu aut), což tak nějak odpovídá. LPG se určitě nevyplatí v takovém motoru, omezení je moc, kdo žije ve velkém městě či v nějaké aglomeraci, je to samá podzemní garáž.
Do ktere kdyz jsi spravny kabrnak proste tak jako tak zajedes, co je taky koho po tom kde a s cim ty parkujes. :-)
kolega ´´iste´´ byva na konci mesta, škrtne ho a hned ide po okreske 80kmh do prace 20 km vzdialeneho mesta a potom naspat... pak ma 5,2l/100 :-O :-! Proste najlepsi motor vo svojej objemovej kategoorii ako Hugiho idol Karpát tvrdi :D
Keď jazdí na 5,2 benzínu, tak by rovnakým spôsobom jazdil za necelých 6 plynu a 1 liter benzínu. Že by úspora peňazí za phm. Keď niekto nalieta za rok 40-50000 tak prečo nie, rozdiel je v tom prípade zásadný
S tak velkým nájezdem by to smysl dávalo.
Otázkou je, jestli by v takovém případě nebyla lepší nafta, která je za cenu 1,5 TSI a spotřebu a tak o litr nižší spotřebu.
Otázkou je, jestli by v takovém případě nebyla lepší nafta, která je za cenu 1,5 TSI a spotřebu a tak o litr nižší spotřebu.
W210E320
preco nedate potom deaktivovat ACT ? to bude investicia max 500e vcetne nejakeho drobneho chipui ? riesili to uz ludia na zahranicnych forach, co im vadil ten zvuk (v kamiq 1.5 tsi 2021, je to pocut iba ked su okna dole / resp. vypnute radio a klima)
Midlosek
Octavia 1.5 TSI ACT - Naměřeno na benzin Výkon (kW/min-1) 130,7/5525 Točivý moment (Nm/min-1) 281,8/3340
To má 1.5 TSI z fabriky nějakých 130 kW? To jsou ale hodnoty, na které běžně láká chiptuning...
Pane Vaculík, je to pravda, nebo je někde chyba?
To má 1.5 TSI z fabriky nějakých 130 kW? To jsou ale hodnoty, na které běžně láká chiptuning...
Pane Vaculík, je to pravda, nebo je někde chyba?
lamal
Zaujimave, porovnat verziu s CNG. Aj meranie vykonu na brzde, tato LPG prestavba zaváňa chipom.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Agent Bureš
Test je to zajímavý, moc smysl mi ale ta úspora nedává. Uspořit za celou dobu životnosti auta skoro za 800 tis. maximálně 200 tis. ;-\
Mám LPG v druhém autě, celkem jezdím na LPG asi 12 let. Přestavba nebyla nejlevnější a stejně bylo potřeba mnoho komponent vyměnit. První odešel nějaký ventil, takže se systém nepřepínal na LPG. Vyměněno v záruce. Vstřikovače měněné asi 3x, prý v té době byly vadné série. Naštěstí všechno záruce, už ale asi zase dosluhují (výměna asi 7 tis.). V reduktoru přestal fungovat zpětný ventil, opravit to prý nejde, musí se vyměnit celý reduktor. Startér musí dlouho točit a navíc to neprojde legálně emisemi. Oprava asi za 6 tis.
Mezitím výměna dvou hadic, které spuchřely a "domečku", který jsem si asi poškodil při nacouvání na obrubník.
K tomu revize, Flashlube (přímaz), dražší emise.
Po 10 letech výměna nádrže.
Něco se ušetřit dá, není to ale bez komplikací.
U té Octavie by to mělo možná větší smysl s tříválcem, který samozřejmě nemá odpojování válce. Přestavba i auto by byly levnější.
Mám LPG v druhém autě, celkem jezdím na LPG asi 12 let. Přestavba nebyla nejlevnější a stejně bylo potřeba mnoho komponent vyměnit. První odešel nějaký ventil, takže se systém nepřepínal na LPG. Vyměněno v záruce. Vstřikovače měněné asi 3x, prý v té době byly vadné série. Naštěstí všechno záruce, už ale asi zase dosluhují (výměna asi 7 tis.). V reduktoru přestal fungovat zpětný ventil, opravit to prý nejde, musí se vyměnit celý reduktor. Startér musí dlouho točit a navíc to neprojde legálně emisemi. Oprava asi za 6 tis.
Mezitím výměna dvou hadic, které spuchřely a "domečku", který jsem si asi poškodil při nacouvání na obrubník.
K tomu revize, Flashlube (přímaz), dražší emise.
Po 10 letech výměna nádrže.
Něco se ušetřit dá, není to ale bez komplikací.
U té Octavie by to mělo možná větší smysl s tříválcem, který samozřejmě nemá odpojování válce. Přestavba i auto by byly levnější.
Jurajdlhy
Příspěvek podléhá schvalování.