O nástupci současné „šestky“ se vyrojilo mnoho spekulací. Třeba že to bude zadokolka a dostane šestiválec. Dnes si dovolíme zaspekulovat, jak by taková novinka asi mohla vypadat.
Ked si pozries ceny CX-60, je jasne, ze Mazda sa naozaj snazi posunut do premie. A to este nie je najhorsie. Bohuzial prebrali niektore nestastne maniere...
Napriklad CX-60 ani v tej najvyssej a najdrahsej vybave nebude az tak velmi vybavena, a stale si clovek bude musiet kopec veci este doplatit bud jednotlivo alebo v dakych paketoch (napr. zatmavene okna, led-svetla, adaptivny tempomat, atd). Obavam sa, ze M6 pojde v rovnakych stopach...
Súhlas. Pluginhybridné SUV ma absolútne nezaujímajú, preto som bol celkom šokovaný, že RAV4 u nás začína na 50t (49990 presne), a to je menšie a slabšie auto, ako Mazda CX-60, ktorá je napriek tomu lacnejšia. Takže ten pocit, že CX-60 zarúbala cenovo vysoko je nesprávny a daný len nedostatočným prehľadom o cenách konkurencie, ktoré je väčšinou drahšia.
Len si pozri, co ma vo vybave RAV4 za 50tisic, a co ma vo vybave CX-60 za 49 tisic. Ze aby sme porovnavali porovnatelne. Lebo nie je umenie vyhrat v kategorii "cena uz od", ale treba zvazit co za tu cenu dostavas...
Vím přesně co (ne)má RAV4 PHEV ve výbavě. Máme je ve firmě. A třeba i v nejvyšší VIP specifikaci nemá výškové nastavování sedadla spolujezdce (teda od 2022 už asi jo), ale to jen tak pro ilustraci...
... Navíc podvozek RAVky působí jako by byl z Yarisu (resp. auta za 300tis), předpokládám, že Mazda bude mít tak o dva levely prémiovější řešení.
A čo také má RAVka v základe, čo Mazda nemá? Nerýpem, neporovnával som to, len sa mi javí, že Japonci nemajú nemecký prístup k výbavám, t. zn. v základe holobyt a všetko za príplatok. Tak sa mi nejak nechce veriť, že RAVka bude super vybavená a CX-60 bude holobyt.
Mňa napr. znervózňuje cena VW Arteon, mainstreamu na predokolkovej platforme s R4 za 60t eur.
CX-60 je veľké SUV na RWD platforme, ktoré aj s drahým a komplikovaným PHEV stojí 49t. Takže sa dá čakať, že čistý spaľovák bude lacnejší. Môže sa napokon stať, že to bude najlacnejší šesťvalec na trhu.
Pokud někdo najede cca 2000km z aměsíc (což bude asi většina) tak při průměrné spotřebě 7l litrů bude rozíl mezi 40Kč za litr a 50Kč za litr 1400Kč měsíčně.
Není to zanedbatelné, ale že by to bylo nějak likvidující?
Taky tuhle hysterii nechápu. Benzín už kolem 40 Kč stál a to byla průměrná mzda kolik? Cca poloviční... (o platech ani nemluvě).
Jestli má tato ekonomika nějaký problém, tak je to příliš mnoho příliš levných peněz. Inflaci máme aktuálně vyšší než na Ukrajině a dokonce i než v Rusku, což je něco neuvěřitelného a nepochopitelného. A Rusnok to jen tak konstatuje...
mne to pripada, ze autor pouzil ako zaklad camry a capol na to mazdi predok z cx60. tiez dufam, ze to takto vyzerat nebude, interier asi bude identicky s cx60
To první není kresbička, ale oficiální koncept Mazdy, někdy z roku 2017 myslím.
To druhé vypadá docela reálně... možná mám naopak pocit, že by to byl dost malý posun - vlastně jen nová maska + světla napasovaná na ponton dnešní šestky, ne? https://autobrezik.cz/…/11/SRm6RtRD.jpg
Ad 1. skica: ja viem a preto si myslím, že nová 6ka bude nasledovať skúr dizajn tohto konceptu a nepôjde o násilné adaptovanie predku SUV na sedan, ako v prípade rendera v článku.
Toto nepovažujem za moc vydarenú skicu a som presvedčený, že reál bude vyzerať inak (toto vyzerá ako CX-60 prerobená na sedan).
Každopádne o dizajn by som sa moc nebál, Mazda si našla svoj dizajnový jazyk, ktorý sa páči a na kľúčovom modeli si dajú záležať.
Viac ma zaujíma technika a motory, konkrétne ten benzínový R6. Z doterajších informácií o tomto motore v čerstvo predstavenej CX_60ke nie je jasné, či to bude atmosféra, alebo preplňovaný motor. Píše sa niekde o atmosfére, inde o preplňovaní a inde zase o Skyactic-X, kde je malý kompresor (avšak nie kvôli výkonu, ale kvôli optimalizácii spaľovania). Tak ma fakt zaujíma technika a parametre toho šesťvalca. Ale ak to bude výkonovo aspoň na úrovni toho hybridu, tak to by mohlo byť veľmi lákavé a pre mňa potenciálny kandidát na obyvateľa garáže.
Benzín má být kompresorem přeplňovaný se stejnou technologií jako čtyřválec Sky-X tedy včetně 48V hybridu. https://www.garaz.cz/…r-vejce-21007857
Snad to nebude taková leklá ryba jako ten čtyřválec.
Presne to som mal na mysli, že takúto informáciu som očakával v článku.
Ale inak ani z toho odkazu to úplne jasne nevyplýva, keď sa tam píše "Benzinový nepotřebuje turbo" a "Mazda zůstává věrná atmosférickým motorům a dodává o nich, že s větším objemem nasají do válce více vzduchu, aniž by potřebovaly přeplňování turbodmychadlem". Takže tiež trošku zmätočná info.
No ona takto lehce zmatečně prezentuje samotná Mazda, všimni si, že už čtyřválcovému Sky-X všude říkají atmosférický motor. Čistě technicky vzato je to přeplňovaný motor kompresorem. Výmluva, že kompresor je jenom nízkotlaký neobstojí, je řada podladěných turbomotorů s nízkotlakým turbem a přesto je nikdo nenazývá atmosférou.
ja v tom vidim siluetu sedmickoveho bmw starsich generacii s inym predkom a zadkom. Vyzera to dost tazkopadne a toto bude len nejaky nepodareny render...
To máš odkiaľ? Všade sa o 6ke na RWD platforme so šesťvalcovými motormi písalo a teraz, keď naozaj predstavili RWD platformu pre veľké autá a ohlásili šesťvalce, by to zastavili?
Přímo z Mazdy. Mi se ta CX 60 zas až tak nelíbí a tak jsem se šel zeptat na novou šestku a bude jen FCL současného modelu. To co teď vidíš kreslil jen nějaký cukřík.
OK, to určitú relevanciu má. Len sa mi stále nechce veriť, že vyvinuli (a že to neboli asi malé náklad) RWD platformu pre veľké autá a sedan strednej triedy na ňom nepostavia, ale nechajú ju len pre SUV. Jednak je to jedinečná príležitosť posunúť sa do vyššej ligy, jednak by to rozriedilo náklady na vývoj platformy.
Každopádne aj ja to vnímam, že zadokolková Ma6 s benzínovým R6 v Európe je "too good to be true". ;-\
To jsou obecně lidi, kteří se o automobily nezajímají, novinky a trendy jim jsou prakticky ukradený (čest naprostým výjimkám) a nevědí zhola nic, co do nich nenabouchá na školeních samotná automobilka. Jelikož automobilka na oficiálních školeních prodejců samozřejmě mlčí, prodejce nic neví a jako ofiko prodejce žádný bludy ani šířit asi nechce.
Mimochodem ty lidi zajímá jen byznys - jestli si auto koupíš a v tom případě je potřeba, abys ho od něj koupil hned. V jeho zájmu není, abys čekal další 2 roky jestli něco vyleze a co vyleze a pak ses třeba stejně rozhodl jinak. V tu chvíli je jeho povinností nakrmit tě tím, že bude facelift a nebo rovnou že nebude nic právě proto, abys koupil něco stávajícího, něco co má na skladě.