Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily v zimě: Velký test ukázal pokles dojezdu až o polovinu. A vyvrátil jeden mýtus

Německá organizace ADAC porovnala dojezd několika elektromobilů v jarních a zimních teplotách. Kdo v tomto srovnání obstál nejlépe?
Zpět na článek
24. 3. 2022 19:01
24. 3. 2022 19:25
25. 3. 2022 09:12
24. 3. 2022 19:20
24. 3. 2022 19:30
24. 3. 2022 19:35
24. 3. 2022 19:39
24. 3. 2022 19:47
24. 3. 2022 19:50
24. 3. 2022 19:55
24. 3. 2022 19:57
24. 3. 2022 23:08
24. 3. 2022 23:19
24. 3. 2022 23:27
24. 3. 2022 23:46
25. 3. 2022 00:11
25. 3. 2022 06:18
26. 3. 2022 07:02
25. 3. 2022 15:33
24. 3. 2022 20:01
25. 3. 2022 17:14
26. 3. 2022 06:04
25. 3. 2022 06:15
25. 3. 2022 07:07
25. 3. 2022 07:28
25. 3. 2022 10:29
25. 3. 2022 13:37
26. 3. 2022 08:28
26. 3. 2022 09:58
26. 3. 2022 13:22
25. 3. 2022 09:17
25. 3. 2022 11:59
26. 3. 2022 03:11
25. 3. 2022 09:14
24. 3. 2022 19:29
24. 3. 2022 20:17
24. 3. 2022 21:10
24. 3. 2022 21:20
24. 3. 2022 22:05
25. 3. 2022 11:37
24. 3. 2022 19:41
24. 3. 2022 19:47
24. 3. 2022 19:54
24. 3. 2022 20:02
24. 3. 2022 20:06
24. 3. 2022 20:18
25. 3. 2022 10:38
24. 3. 2022 20:06
24. 3. 2022 21:16
25. 3. 2022 10:39
26. 3. 2022 07:06
25. 3. 2022 09:09
25. 3. 2022 00:40
25. 3. 2022 06:19
24. 3. 2022 20:17
24. 3. 2022 20:25
24. 3. 2022 21:19
25. 3. 2022 07:33
25. 3. 2022 10:45
24. 3. 2022 19:58
24. 3. 2022 20:17
24. 3. 2022 20:53
25. 3. 2022 09:11
25. 3. 2022 09:17
25. 3. 2022 10:41
25. 3. 2022 07:10
25. 3. 2022 09:12
25. 3. 2022 09:19
25. 3. 2022 09:31
25. 3. 2022 10:42
25. 3. 2022 17:28
26. 3. 2022 03:14
24. 3. 2022 20:04
24. 3. 2022 21:36
24. 3. 2022 19:01
krasny test
To je ze zivota.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xxc
24. 3. 2022 19:25
Re: krasny test
Presne zo zivota, uviazne v zapche na 12 hodin, ale vykurovat bude auto na 22 stupnov, alebo radsej nastavi aspon 24, nech sa skor vybije :-) Alebo ide na nakup 2 km a samozrejme zapne kurenie zmrnuteho auta na maximum, nech to ma spotrebu aspon 60 kwh. Potom pocas nakupu vychladne a ide zase naspat s plnym kurenim. V tomto realnom rezime ma auto fakt polovicny dojazd, aj mensi.
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2022 00:31
Re: krasny test
Kdybys měl spalovák, tak na těch 22 topit budeš a nemusíš nic vymýšlet.
25. 3. 2022 07:22
Re: krasny test
A kdyby ne, tak přiletí někdo jiný, že je super, jak může nastoupit do vyhřátého elektroauta
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 07:18
Re: krasny test
není :D
jestliže výsledky testu vyjdou V NEPROSPĚCH baterkáče, pak se jedná o podvod a lež a klam a vůbec, ošklivý... nepěkná věc
Vždyť se podívej na zdejší baterkáčové ultras, jak jsou z toho celí pojašení :D :D :D
25. 3. 2022 09:12
Re: krasny test
:-[] :-[] :-[] :yes:
24. 3. 2022 19:18
Studena sprcha...
Elektromobilita v praxi: staci trochu chladnejsia noc, a auto strati polovicu dojazdu. Keby bolo v noci -20°C, neviem ci by sa tie elektro-vergle rano vobec pohli...
Rozbalit vlákno
29
24. 3. 2022 19:26
Re: Studena sprcha...
Ano "pohly".
Narozdil od spousty dieselu.
EV nema problem s plnou baterkou temer pri zadnych nizkych teplotach, narozdil od dieselu s plnou (zamrzlou) nadrzi.
Avatar - Barrichello
24. 3. 2022 20:48
Re: Studena sprcha...
Viděli sme to v USA v letech 2018-2021, jak tam skvěle fungovaly Tesly v -40.

Jednak se do nich nedosttali, bo tomu zamrzli kliky a dojezd byl cca 100 km :-) :-) :-)
24. 3. 2022 21:13
Re: Studena sprcha...
Zase nezveličuj. Za posledných 30 rokov mi NIKDY diesel nezamrzol, ani keď bolo v nádrži 10 litrov, nie ešte s plnou.
24. 3. 2022 21:23
Re: Studena sprcha...
A kolikrát bylo za posledních 30 let -20? ;-)
24. 3. 2022 21:49
Re: Studena sprcha...
No vidíš. Potom je na mieste otázka, koľkokrát bola vôbec nejaká šanca, aby zmrzol diesel s plnou nádržou a EV nie ako píšeš ty?
24. 3. 2022 22:04
Re: Studena sprcha...
No ale to napiš autorovi tohoto vlákna, ne mně. :D
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 06:13
Re: Studena sprcha...
Nebudu se hadat, ze se to nestava a ze neumiraji baterky i spalovakum, ale osobne se snazim tankovat naftu tam, kde nemam podezdreni na redeni vodou :D a jeste pridavam VIF na zimu a ani na horsch pri dlouhem stani pri teplotach atakujicich -20 to naskocilo ( a to i tehdy jeste 1.9dci kterej byl sam o sobe docela motor plnej poruch :D)


Spise pri velkem mrazu ma moderni diesel u nekterych aut docela dlouhou dobu, nez zacne topit. Pamatuji v loni o3 fl tdi, ktere zacalo topit tak po 30km mestskeho a primestskeho provozu (to bylo i kolem Prahy -19)
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:32
Re: Studena sprcha...
Neber si diesely do huby, posero.
25. 3. 2022 17:44
Re: Studena sprcha...
A ty sa správaj slušne.
25. 3. 2022 17:03
Re: Studena sprcha...
Pri -22C mi v pohode startoval aj fiatacky 1,3JTD a to su vraj len auta na leto, tak neviem o com tu melies.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:29
Re: Studena sprcha...
suhlas... ja napriklad jazdim rano o pol siestej do prace a ono je fajn ze cez obed je 20 stupnov.. ale rano sme tu mali 3 stupne dnes ( a v januari rano po cely mesiac mame kludne aj -10, -15 ) ..... takze to je tak v praxi mat takyto elektromobil... daleko s nim fakt clovek potom nedojde... kde by to clovek vyuzil neviem ... snad jedine niekde na riviere v stredomori.... kde je teplo cely den a aj baterka tym padom tolko netrpi
Avatar - xxc
24. 3. 2022 19:51
Re: Studena sprcha...
Baterka prave v teple vraj trpi a clovek normalne dojde, rano si to vyhreje a je to pohdlnejsie, ako nejake spalovacie auto. Treba vyskusat, nie teoretizovat :-) Ale ano, v januari je dojazd mensi.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:53
Re: Studena sprcha...
20 stupnov predsa este nie je ziadna horucava .. samozrejme nie je dobre ani ked je velmi zima a rovnako ked je velmi horuco.. ziadny klimaticky extrem nebude dobry....
25. 3. 2022 17:06
Re: Studena sprcha...
Rano si vyhreje.... EV fanatici objavili teplu vodu... Bufik v aute je k dispozicii asi 50rokov, niektore vany to maju pomaly seriovo. Ten vyhreje auto s 0,5L paliva a auto startuje teple, aj interier teply a netrpi nikto, ani stratou dojazdu.
25. 3. 2022 17:45
Re: Studena sprcha...
Ty si aký múdry...
26. 3. 2022 03:17
Re: Studena sprcha...
Skoda, ze o tebe sa to neda nikdy povedat.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 13:14
Re: Studena sprcha...
bufík už měla Tatra 603 :-) :-) :-)
24. 3. 2022 19:58
Re: Studena sprcha...
Mám EV a penzion u Harrachova. Parkuji venku a celou zimu žádný problém. Ztráta poloviny dojezdu je nesmysl, reál je kolem 25% max.
25. 3. 2022 10:18
Re: Studena sprcha...
Deset palců dolů za zkušenosti reálného majitele. :-O
Zřejmě nekorespondují se světonázorem palcovačů...

wtf
24. 3. 2022 21:11
Re: Studena sprcha...
Píšeš hlúposti. Pochybujem, že si v nejakom EV vôbec sedel.
25. 3. 2022 06:56
Re: Studena sprcha...
Baterie má i v mrazech v noci stejnou kapacitu jako den předem. Zkoušel jsem na svém Ioniqu (teplota minus 4 večer 88% ráno 88%) a Citroenu eC4 (teplota minus 8 kapacita večer 70,91 ráno 70,83%). Parametr dojezdu jako číslo projektované systémem jsem resil asi dva dny po nákupu auta.
Do spalovacího auta už mě nikdo nedostane.
25. 3. 2022 08:23
Re: Studena sprcha...
až tak? ve srovnání třeba s M3 to asi nebude totéž? aktuální čísla ekonomiky provozu jsou brutální vůči klasickým autům, ale stejně...:)
25. 3. 2022 09:03
Re: Studena sprcha...
Tak upresnim. Do běžného spalovacího auta. :-)
25. 3. 2022 09:14
Re: Studena sprcha...
Upřímná soustrast! :-) :no:
25. 3. 2022 10:22
Re: Studena sprcha...
Stealth jezdí v Ioniqu 5. Chudák. :D :D :D

Zatímco ty jezdíš ve skvělém SUV od Škody (pokud jsem to dobře pochytil ze zdejších diskuzí), ve kterém by chtěl jezdit každý...
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 14:39
Re: Studena sprcha...
Může jezdit tramvají, je to zážitek na zhuba stejné úrovni, jen to méně hučí a rychleji se to rozjíždí.... :-)
25. 3. 2022 15:32
Re: Studena sprcha...
:-[] :-[] :-[] :yes:
25. 3. 2022 09:16
Re: Studena sprcha...
zrovna to řeším, ještě před nedávnem bych nad tím ani neuvažoval, ale kdyby měl zůstat benzín a náklady na 1 km s autem, které se mi líbí 5 korun na kilometr plus servis další korunu /a to ještě vůbec neřeším amortizaci/ pak už to celkem jednoznačně vychází pro elektromobil... a takové auto si nechat na víkendy, jezdit daily s něčím podobným už je vážně rozežranost:)
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 14:44
Re: Studena sprcha...
5 kč na km nemam náklady ani já s V8 :-) :-)

Holt naftáčky se dneska trošku prodraží no
Avatar - CHerokee
24. 3. 2022 19:20
Tlačenka
Proč je toto tak tlačená technologie, to mi prostě nejde do hlavy.
Rozbalit vlákno
47
24. 3. 2022 19:30
Re: Tlačenka
Protoze je bezemisni?
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:32
Re: Tlačenka
uz len samotna vyroba baterii a tazba vzacnych kovov je tak donebavolajuci neekologizmus ze fakt clovek sa musi sam seba pytat.. ze dokedy nam bude vladnut biznis pred zdravym rozumom... asi az dovtedy ked zistime ze po nas potopa a nebude cesty naspat....

ja som za hybridy... nejake fungujuce hybridy... napr yaris a pod... ale ciste elektro je jeden bohapusty blud v nasich ( klimatickych ) podmienkach
24. 3. 2022 19:35
Re: Tlačenka
https://www.google.com/url?…

Mas neco relevantnejsiho nez toto?

Thanks to the use of BMW EfficientDynamics and eDrive technology, the Global Warming Potential of the
iX 40 is about 36% lower than of the conventionally powered X5 30d across the whole life cycle. If
renewable energy sources are used for charging, the reduction is at about 66% (fig. 3).

Nebo jedna pani (pan Macek...) povidala?

Toto je certifikovana studie.
To neni jako cisla diletanta Macka vycucany z prstu.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:38
Re: Tlačenka
treba si pozriet viac clankov o tazbe kovov na vyroby baterii... snad nic neekologickejsie na planete nejestvuje.... este sa dosmejeme... len snad sa uz toho nedozijem
24. 3. 2022 19:39
Re: Tlačenka
Pozrel si viac clankov o tezbe a zpracovani ropy?
https://en.m.wikipedia.org/…troleum_industry

Wtf

Ale klidne mi nejaky tvy clanky poskytni.
Vsude slycham o detske praci a kobaltu a nikde nevidim zadny zdroj.
Takze sem s temi clanky.
Vazne.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:45
Re: Tlačenka
tazba vzacnych kovov je pre planetu extremne neekologicky proces.... a bohuzial po nom uz nie je moc cesty naspat ... vidina ze bude vsetko na baterky cez kolobezku .. auta az po lietajuci koberec je fakt blud... len ako vravim .. snad tu uz nebudem ked to bude cele v ...
24. 3. 2022 19:47
Re: Tlačenka
Zajimaly by me spis tebou zminene clanky, nez tve komenty, promin.
:D
Odkud cerpas informace?
24. 3. 2022 19:50
Re: Tlačenka
Myslel jsem si to.
Diky za potvrzeni. :yes:

https://elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu

Citace meho zdroje:
Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
Avatar - xxc
24. 3. 2022 19:55
Re: Tlačenka
To je presne to, ze aj ked sa dokaze, ze elektricke auta su ekologickejsie, ludia budu dookola tvrdit opak :-)
24. 3. 2022 19:57
Re: Tlačenka
Me by fakt ty zdroje odkud lidi berou svy informace zajimaly.

Ale pravdepodobne jsou to autofory s odkazem na Macka, kterej tvrdi, jak moc moc surovin EV potrebuje.
A vsechno tezi deti v Africe.
Avatar - hugino
24. 3. 2022 23:08
Re: Tlačenka
A čo keď nechcem byť ekologický ale chcem sa naďalej baviť jazdou s autom ako predošlé generácie, natankovať za 10 minút a ďalších 800 km nemusím hľadať stojany a naťahovať káble.Tých pár elektrospotrebičov túto planétu nezachránia lebo stále tu máme množstvo kamiónov, autobusov,traktorov,lodí ....atď a tak čo s nimi .Takže každý si sám určí čo mu vyhovuje aj keď budú naďalej tlačiť na pílu s elektro bežný človek si to aj tak nemôže dovoliť aj keby chcel.
24. 3. 2022 23:19
Re: Tlačenka
Kolik "beznych" lidi si muze dovolit koupitnove auto dnes?
Avatar - hugino
24. 3. 2022 23:27
Re: Tlačenka
U nás v práci si za posledný rok kúpili dvaja kolegovia nové autá.Jeden zobral Fabiu 15 200 € a druhý Daciu Logan LPG za 13 500 € a obidvaja povedali že dúfajú že im vydržia aspoň 10 rokov.Toto je realita nás obyčajných zamestnancov.A samozrejme tie autá budú 5 rokov splácať.Ono keď človek trochu číta medzi riadkami tak mi z toho článku vyšlo že tie autá za tie prachy sú vlastne na prd malé,drahé a s veľa kompromismi.Takže radšej nebudem EKO ale budem naďalej manuálne radiť a počúvať ako svišťí turbo.Myslím že nás bežných motorisov je a aj bude stále väčšina a zbytočné presadzovanie elektra len vyvolá ešte väčší odpor k týmto druhom pohonu.
24. 3. 2022 23:46
Re: Tlačenka
Ja ten clanek necetl. A uz vubec ne mezi radky.
Je tam neco o nakladech na provoz?
Ty totiz vetsinu "obycejnych motoristu" zajimaji.

Resp. precti si zkusenost majitele EV nize.
Vim ze tomu nebudes verit, ale EV se mu vyplati.

K tvym kolegum. Nova EV (v B segmentu obzvlast) jsou zatim draha a tvy kolegove provedli naprosto racionalni volbu...
Odpor k EV neni racionalni.
Avatar - hugino
25. 3. 2022 00:11
Re: Tlačenka
Náklady na provoz začínajú kúpou auta ktoré je takmer raz tak drahé ako to isté auto so spalovacím motorom a tým pádom sme už skončili.Ja si myslím že elektromobilita za pár rokov splasne ako bublina lebo ako určite vieš dva roky sa tu drbeme s Covidom teraz tá odporná vojna na Ukrajine takže ludia budú mať iné starosti ako elektromobili.Budú radi pri dnešných cenách energii,potravín,palív...atď aby vydržali do ďalšej výplaty.Oni potrebujú čím najlacnejší povoz to znamená 10-12 ročné dovezené auto aspoň s 250 000 km a budú to nejako udržiavať aby to každé 2 roky prešlo cez STK/EK.Takže kto si raz za 10 rokov kúpi nové auto tak už je dosť EKO voči tým čo si kupujú staré autá.Politici môžu v EU parlamente naslubovať ako zvýšia elektromobilitu na úkor spalovákov ale aspoň na SK sa im ludia na to aj tak vy..rú.Keď má niekto mesačný príjem 850 € a náklady 800 € tak si ten elektromobil nemôže dovoliť aj keď by ho naozaj velmi chcel.
25. 3. 2022 06:18
Re: Tlačenka
Myslim, ze na teto valce je videt, ze "bublina" elektromobility nesplaskne!

Kdybychom meli mensi zavislost na rope, tak zadna valka ani neni.
Putin nas plynem a ropou drzi v sachu.
To je realita. Proto si toho mohl tolik dovolit.

Realita je presne opacna nez pises.
26. 3. 2022 07:02
Re: Tlačenka
Realita je bohuzel presne takova jak pise hugino. Lidi nebudou mit na nove spalovaky s polovicni porizovaci cenou, natoz aby si kupovali 1x drazsi EV. Takze vozovy park bude rapidne starnout a jestli se bude neco prodavat tak levna, jednoducha, spalovaci auta typu Dacia. EV za milion CZK bude naprosta okrajovka. Rozhodne ne nahrada za levne spalovaky.
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 09:31
Re: Tlačenka
Jistě že je odpor k EV racionální a je to nutnost.

Jo náklady na provoz, hlavně ten pán s Loganem na LPG, ten se prohne.
6x20 = 120 kč

:-) :-)

Dneska sem cestou do práce potkal zase 6 Felicí, hádej proč to ty lidi maj.
25. 3. 2022 17:47
Re: Tlačenka
hugino: A ja chcem mať doma atómovú bombu. Prečo nemôžem?
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 09:07
Re: Tlačenka
To je stejne, jako kdyz Toyota a Honda zacinaly s hybridy. Najednou se objevily clanky a komentare, jak to pleni prirodu okolo nikloveho dolu v kanadskem Sudbury. Tak jsem si nasel udaje a zjistil, ze Toyota a Panasonic odebiraji mene nez procento jejich vyroby a zdaleka nejhorsi ekologicka situace tam byla za 2. svetove valky a pak okolo roku 1970.

Ale kdyz nekdo cte jen titulky nebo komentare na socialnich sitich, tak se mu casto udela ten spravny a silny "nazor"...
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 07:21
Re: Tlačenka
2XXC
Prd dokáže :no:
25. 3. 2022 17:51
Re: Tlačenka
Jerry: Ale to zase sú, to sa poprieť nedá. AJ keď vezmeš v úvahu ten najšpinavší spôsob výroby elektriny a najväčšie možné straty pri nabíjaní, stále bude EV čistejší ako spaľovák. Ekonomicky je to pre bežného spotrebiteľa zatiaľ predražené a nevýhodné, ale ekologický prínost tam skrátka a dobre je. Väčší čí menší, podľa konkrétnych podmienok konkrétnych áut a konkrétnych štátov, ale určite je.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:58
Re: Tlačenka
no jo horsi...... a to 350 krat... ok
24. 3. 2022 20:01
Re: Tlačenka
Z toho tvyho odkazu nejak nevidim o kolik je ropny cyklus horsi nez vyroba baterek.
Jen 100x?
Ty jsi to videl.
Klidne to vycisli. Jo ty to nedokazes. :D

To je zajimavy, ze kdyz to nekdo vycisli, je vysledek presne opacny, nez sis myslel.
Takze muzes prestat opakovat pitomosti, ju?

Neplest pojmy s dojmy. ;-)

PS Vyroba baterek (a tezba surovin pro ne) samozrejme nebude uplne cista. Ostatne jaka vyroba a tezba je?
Ale ropny cyklus, nejen ze neni cisty, ten je naprosto straslivy! Jen jsme na nej zvykly. A jako tresnicka na dortu se ropne produkty spaluji v centrech mest... WTF
25. 3. 2022 17:14
Re: Tlačenka
"Expert group: Julia Poliscanova" ...najdi si daco o tej zenskej, akymi vyrokmi obstastnuje verejnost. To je expert ako ked sa upratovacka z vecera do rana stane expertom na vakcinaciu, vojnu na ukrajine a pod.

Uz len tento vyrok je tak pre ludi s IQ 5 a nedokoncenou zakladou skolou: 8-s
"Podle T&E se dnes recyklací průměrného battery-packu u elektrických aut ztrácí zhruba 30 kilogramů vzácných materiálů, což je asi 300 až 400x méně, než kolik materiálu ztrácíme spalováním paliva u konvenčních aut během celého jejich životního cyklu. Na průměrné spalovací auto podle studie padne celkově skoro 17 tisíc litrů benzínu či nafty."

V 17tisic litroch nafty ziadne drahe materialy neexistuju.
26. 3. 2022 06:04
Re: Tlačenka
Pobavils...

Jak chces tedy porovnavat tezbu pro baterky s tezbou ropy?

PS To je pitomost jako se znecistenim namorni dopravou. Jedna lod vypusti tolik siry, co vsechna auta Evropy. :-O Bo auta s odsirenymi palivy zkratka sirne emise vypoustet nemuzou!
Avatar - Barrichello
24. 3. 2022 20:50
Re: Tlačenka
LZES!!!!

Jako všichni neostalinističtí bolševici
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 06:15
Re: Tlačenka
Lower neznamena bezemisni ;) Tak priste nelzi pls…
Avatar - Mikesus
25. 3. 2022 07:07
Re: Tlačenka
Lokálně bezemisni je a celkově nižší emise ma také. Takze nelže
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 07:28
Re: Tlačenka
Lže, napsal, že je bezemisní. To je lež, žádné auto není bezemisní.

Nízkoemisní - ano, ale to psal až v dalším příspěvku..

Lokálně bezemisní ano, to je jako napsat, že mám nejrychlejší auto... to je lež... ale že mám nejrychlejší auto z rodiny, to je už pravda ;) A tak je to i s tím bezemisním...
25. 3. 2022 10:29
Re: Tlačenka
Heleď, každý normální člověk ví, jak to je.

Ale specielně pro tebe:
EV je LOKÁLNĚ bezemisní (narozdíl od tvého smradlavého dieselu...) a i jeho provoz může být (celkově) v podstatě bezemisní, je-li provozován s OZE.

Specielně pro tebe a ruskehé trola barika píšu ''v podstatě''.
Protože každý výrobek (EV i ICE) zanechává nějakou uhlíkovou (i jinou) stopu, jak solární panel, tak stavba jaderné elektrárny atd.

A tady něco k té ''lži'' vy ropáci:
https://irop.mmr.cz/…-vozidla-pro-uhe
Bezemisní vozidlo je naprosto běžný pojem.
Že ho neznáte je jen váš problém!

Nejprve si zjistěte definici bezemisního vozidla!!!
Jedná se o regulérní POJEM vozidla s nulovými lokálními emisemi.

https://www.dotacni.info/irop-vyzva-c-20-nizkoemisni-a-bezemisni-vozidla/?utm_source=uvod2&utm_medium=e-mail&utm_campaign=vs-01-2016

Omluvu nečekám, na to nemáte.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:37
Re: Tlačenka
Ano, lokalne bezemisni ;) Hodnej Donvito :-[]
25. 3. 2022 17:53
Re: Tlačenka
Tentoraz sa ho musím zastať - veľmi dobre vieš ako to myslel, ale proste si si neodpustil možnosť rýpnuť. Aspoň to priznaj ako chlap.
Avatar - Mikesus
26. 3. 2022 08:28
Re: Tlačenka
Tak jsem se podíval na definici.

Definice bezemisního a nízkoemisního vozidla (ZEL/LEV)
 Vozidla s emisemi do 50g CO2
/km (dle metodiky WLTP).

Takze ma pravdu, může říkat bezemisni, I když je jen lokálně bezemisni.
26. 3. 2022 09:58
Re: Tlačenka
Diky!

Je smutny, kdyz si tu majitele smradlavych aut s nejvyssimi emisemi neustale neco dokazuji.
Host vyhazuje vrchniho. :D

Budou tu kopat proti OZE, viz nize.
A krive obvinovat ze lzi.
U barika me to neprekvapuje...
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 13:10
Re: Tlačenka
Neostalinistický utopistický marxisto, zalez a neotravuj. Vem se za ruku s psychicky narušeným Haummuno-Kylie, s 25 fake účty (btw kolik ty tu máš fake účtů? pochlub se) a běžte se objímat.

Dokud si tu budou lidi lítat 10x ročně do Dubaje nebo na víkendy érem do Londýna, kupovat tuny cetek z alíku, ebay a wishe, který sem veze nákladní Boeing - ani ve snu mě nenapadne přestat jezdit V8. Mam 5x menší roční emise jak oni. Zejména s Chargerem na LPG, který má o 26% menší emise jak stejné auto jezdící na benzín.

OZE sou utopistický neostlainistický šmejd a proti zeleným bolševikům budeme bojovat za každou cenu a všemi prostředky. Už sem ti to tu psal před 5 lety, že trpíš ztrátou paměti je tvůj problém!!!
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 13:46
Re: Tlačenka
Jedná se o regulérní lež, my víme.

OZE jsou nestabilní šméčko, zcela závislé na výkvech počasí, takže když nefouká a nesvítí, třeba v zimě, vid utopisto, tak se musí nahodit uhelky a plynovky.....

Protože jiná záloha není a dlouho nebude, vaše fantasmagorický sny o bateriových úložistích, který uloží energie na čtvrt roku a o vodíku jsou jen vlhký, zelený neostalinistický sny na úrovni Lysenka Mičurinců, co chtěli obracet toky řek, pěstovat bavlnu ve stepi kazachstánu a na sibiři jahody :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 13:12
Re: Tlačenka
Máte ruské jádro na ruské palivo (TVEL/Rosatom) :-)

Jinak kámoš jel tedka v Německu, na jistém nejmenovaném letišti stojí 4 Ruslany Volga-Dněpr co dovezli do Německa "zboží".

Asi vyjimky ze sankcí, sranda vid :-) :-) :-)
25. 3. 2022 09:04
Re: Tlačenka
Vzácné kovy se těží ve velkém i pro spalovací auta a nevšiml jsem si, ze by zákazník odřekl objednávku auta pro tento důvod.
25. 3. 2022 09:17
Re: Tlačenka
no hlavně notebooky, telefony apod nikomu nevadí...
Avatar - R32
25. 3. 2022 11:59
Re: Tlačenka
Tak schválne, koľko notebookov, mobilov by mali batériu z jednej batérie napr. Tesly? 100? 1000? alebo ešte viac... ? :'-(
26. 3. 2022 03:11
Re: Tlačenka
A kolik se vyrobí elektromobilů a kolik notebooku a telefonu?
Avatar - Barrichello
24. 3. 2022 20:49
Re: Tlačenka
Nic není bezemisní.

Komíny to má v číně, rusku, africe, jižní americe, na zaoceánských lodí a v letadlech co všechny ty cetky potřebené pro výrobu a nabíjení přepravují.

Vše jezdí/léta / pluje na naftu, kerosin a mazut a uhlí
25. 3. 2022 09:14
Re: Tlačenka
Větší lež už tam nemáš? :D
24. 3. 2022 19:29
EV v zime
EV v zime v praxi znamena vetsinou pouze to, ze musis nabijet casteji a vetsi mnozstvi energie.

A 100km vyjde misto 100Kc na 120Kc...
A to jsou ceny (ac) verejnych nabijecek.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - lyon667
24. 3. 2022 20:17
Re: EV v zime
Jinými slovy největší slabina se stává ještě větší.
24. 3. 2022 21:10
Re: EV v zime
Tak o tom přesně je tento stupidní článek, ne?
Aby se poukázalo na slabiny EV.

V praxi to omezuje minimálně.
S poslední generací EV s 800V nabíjením, s battery-termomanagementem, který předehřívá baterii před příjezdem k nabíjení na ultrarychlých nabíječkách, s tepelným čerpadlem, které nedělá z poklesu dojezdu žádné drama.
To je realita.
24. 3. 2022 21:14
Re: EV v zime
No, celkom minimálne asi nie, ale podstatne menej ako sa snaží naklamať článok.
24. 3. 2022 21:20
Re: EV v zime
No, konečně se zase jednou shodneme.
24. 3. 2022 21:51
Re: EV v zime
Ale prečo nie, len netreba zachádzať do extrémov.
24. 3. 2022 22:05
Re: EV v zime
Válka je pro mě extrém...
sorry
25. 3. 2022 17:55
Re: EV v zime
Omyl. Vojna je stará jak samo ľudstvo a ľudstvo ako také žije menej v miero ako vo vojne. Vojna nie je extrém. Extrém sú jej príčiny a dôsledky.
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2022 00:37
Re: EV v zime
Ty jsi komik. Battery management funguje pokaždé jinak (nabíjení musíš mít typicky v navi, aby proběhlo bez problémů) a žere baterii. Za nízkých teplot se často nedostaneš na maximální nabíjecí výkon, 800V nebo ne.
25. 3. 2022 11:37
Re: EV v zime
Co ti konkretne prislo komicke?
25. 3. 2022 09:07
Re: EV v zime
Jenže ta slabina je zanedbatelná v praktickém životě.
To není omluva vlastního rozhodnutí už nikdy spalovací auto nemít v garáži. To je výsledek mého zkoumání, jak to působí na mou psychiku.
Doplnění energie na další stovky kilometrů je otázka par minut a dojezd neřeším vůbec. Na to číslo se nedivam. Vzhledem k rozšíření DC nabíjecích stanic je to irelevantní.
24. 3. 2022 19:41
Kona EV
Nejsem tvrdý zastánce elektromobility, ale vím, že je určitá skupina lidí, kterým to dává smysl. A hlavně mám zkušenosti s Konou EV (najeto 130 t. km). Ano, je to ta Kona, kterou jsme testovali před cca 2 lety na letišti v Mnichově Hradišti a která má opravdu zoufale vyřešeným přenos výkonu (hrabe na mokru i při 50 km/h :-) ). Nicméně spotřebu má vyřešenu naprosto skvěle a moje dlouhodobá spotřeba v létě je 12,4 kW/100km a v zimě 16,1 kW/100 km. Při kapacitě 64 kWh je to dojezd 516 km v létě a 397 v zimě. Pokud je v tabulce verze s 40kWh baterií, bude letní dojezd 322 km a zimní 248. Pokles dojezdu bude cca 23%. Ale hlavně nesedí dojezd v tabulce, kde je letní dojezd 215 km (to by byla spotřeba 18,6 kW) a zimní dokonce 27,2 kW). S takovou spotřebou se s tímto autem snad ani jezdit nedá. Možná tak v úmyslném testu "co největší spotřeby". Rozhodně né v městském a příměstském režimu.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 19:47
Re: Kona EV
docela mi dava zmysel el citigo alebo el up.... je to male... nestoji to melon.... a po meste a okoli fakt ako elektro do mesta vyzera pouzitelne... tu netreba dojazd 700km... uz ale 3 milionove 5m dlhe a 3 tonove elektra s realnym dojazdom 300km su fakt divny kauf a ani ako ekologicke premiestnovadlo mi to uz nepride...
24. 3. 2022 19:54
Re: Kona EV
Ano, největší smysl dávají tyto malá auta do města (z hlediska lokálních emisí). Bohužel ekonomicky to smysl moc nedává, protože tyto auta najedou málo a ekonomicky se úspora na palivu vrátí po vyšším nájezdu. Já jezdím docela hodně. Stačí mi malé auto, ale potřebuji velký dojezd (velkou baterii), aby mě neomezovalo časté dobíjení. Takže CityGo ne pro mě.
Má to ještě hodně omezení, ale v mém případě je to i z ekonomického hlediska plusová záležitost.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 20:02
Re: Kona EV
nejazdim velke km... takze do buducna uvazujem ze fakt co dalej .. ci bud nadalej male turvo alebo uz niecom hybridnom.. elektro je este stale velmi pridrahe... ale boh vie ( co ak raz nieco zdedim ) .... a prave tieto mensie elektra mi pridu ako este vcelku unosne.. hoc tiez budu cenovo obhajitelne lenze az mozno po 8-10 rokoch... a potom asi uz rovno sup s tym zrejme na srotovisko... kedze len cena novej baterie bude tak financne narocna ze asi je dobre mat popri tom este dva neznicitelne space stari v garazi... uvidime... nakoniec bude najrozumnejsie kupit nieco ako jogger... je to vhodne aj pre rodinu... zaroven to stoji polovicu toho co nejake najlacnejsie elektro a este to aj ako 10 rocne predas behom 10 minut...
24. 3. 2022 20:06
Re: Kona EV
Já bych se toho za pár let nebál. Cena baterií klesá, za 10 let může být a bude vše jinak. Ale mít pořádné auto v garáži jako "zálohu" není od věci. Já si tam hýčkám jeden ničím nedopovanej atmasferickej osmiválec a ten mě přežije :-)
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 20:18
Re: Kona EV
snad mas pravdu....

len ono ceny vzacnych kovov idu stale hore.... a trend sa tak moze otocit https://www.teslamagazin.sk/…ktromobily-rast/

navyse mne pride ze aj ked udajne ceny baterii klesaju tak vysledna cena elektromobilu z roka na rok nadalej neklesa... ale nadalej rastie... ved aj el up bol pred 3 rokmi lacnejsi ako dnes darmo ze ma dnes udajne "lacnejsiu" baterku ... auta obecne zdrazuju... a coskoro mozu byt opat pre mnohych uz nedostupnym luxusom .. speje to k tomu
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:38
Re: Kona EV
Cena baterií klesá, a teď to o Karkulce ... :-[] :-[] :-[]
24. 3. 2022 20:06
Re: Kona EV
Jasne Toyota se zarukou 10let / milion kilometru.

Kdy uz skonci dokola prepisovani nesmyslu?
Avatar - petr petrumr
24. 3. 2022 20:37
Re: Kona EV
toyota bZ4X má záruku, že za deset let bude kapacita baterie 90%. Jeden milion kilometrů prodloužené záruky na baterii přináší klid a pohodlí na mnoho let při každodenním používání. Všichni se třesou na testy, obzvlášt VW, ten je eňo eňo při spotřebe, třeba enyaq nedojel ani na testy v zimě v norsku. Na hybridní toyoty máš na baterku taky deset let.
24. 3. 2022 21:16
Re: Kona EV
jj

Ke všemu si tu lidi pletou pojmy záruka a životnost.
Toto NENÍ spotřební elektronika!
EV budou fungovat i po skončení záruky dlouhá léta.
25. 3. 2022 06:59
Re: Kona EV
Nebudou.
A v tom je ta past.
Odejde baterka. Rozhodujici cast auta.
Funkcne, i nakladove.
Avatar - petr petrumr
25. 3. 2022 07:47
Re: Kona EV
ježíši, že odcházá baterka u koncernu neznamená, že u druhých taky odejde.
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:39
Re: Kona EV
Znamená, problémy s bateriemi jsou i o Toyoty, zatím se o tom moc nemluví. A to takové, že Toyota pracuje na vytvoření sítě opraven jejích Ni-MH baterií.
26. 3. 2022 07:06
Re: Kona EV
S ohledem na fakt ze baterie v aute je bud od LG nebo od Panasonic, je asi fuk jestli se bavis o VW nebo Toyote. Baterky do svych aut vsichni nakupuji.
25. 3. 2022 09:09
Re: Kona EV
Kdy odejde? Podle výrobců je životnost 25 let (50% degradace).
Ioniq 5 má 27000 a degradace je nula. Nabijim většinou na Ionity u dálkových tras.
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2022 00:40
Re: Kona EV
Která jen říká, že by auto snad mělo 10 let fungovat s nějakým poklesem dojezdu.
25. 3. 2022 06:19
Re: Kona EV
Ano. “Snad" a “by“ samozrejme, kdyz je to zaruka na baterku. To je problem?
:D
Avatar - xxc
24. 3. 2022 20:17
Re: Kona EV
Nejaky zmysel kupovat nove, ked stare dobre sluzi? Ved o tom je ekologia, ze polo este moze fungovat 30 rokov, to je skoro az do smrti :-D Ked neprehrdzavie.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2022 20:25
Re: Kona EV
dobre sluzi... tak hej... ono aj 25 rocny horsky bicykel author dallas mi este dobre sluzi co mam v pivnici ( tiez uz je fajne hrdzavy ale ta tazka hi -ten ocel vydrzi vsetko :D ) ... napriek tomu mam dalsie 2 nove.... hadaj preco asi ...

ocakavam ze este 2 roky maximalne a polo predam... navyse svokor uz pred polrokom vymenil golfa 6 z r 2010 za aktualneho par rocneho passata kombik a opat dizel a manual .. a tak ... a tak mam co dohanat.... zatial najkupitelnejsie mi pride scala.... je uz dost velka aj ako rodinne auto .... velkostne ako ceed.. k tomu prakticky kufor 400L ... interier tiez este bez displejov ... ( snad to nedobabru faceliftom )
24. 3. 2022 21:19
Re: Kona EV
Toppere, mužeš mi vysvětlit význam tvých nicků (3 diamanty - H/K..)?

Ty jsou podle aktuální preference značky v okamžik založení?

Myslel jsem, že tvé další auto bude ASX. :D
Né, podle tvé legendární poslední volby né.
Avatar - KANKUNEN
25. 3. 2022 07:33
Re: Kona EV
On ti to vysvětlit nemůže, ale třeba já bych mohl, už ho pozoruju delší dobu. ;-)
25. 3. 2022 10:45
Re: Kona EV
Nechci se do nikoho navážet.
A Topper většinou diskutuje slušně. :yes:

Jen ty preference značek nechápu.
To neznamená, že dělá něco špatně.
Scala (narozdíl od Rapida) není špatný auto.
Jen po letech opěvování ASX je to zvláštní.
Avatar - xxc
24. 3. 2022 19:58
Re: Kona EV
Urcite sa tak jazdit da, zoberie to zena na nakup, kuri naplno, jeden obchod, odstavi, zase do druheho obchodu s plnym kurenim, odstavi, auto vychladne, podobne treti obchod a pride domov so spotrebou 27 kwh. Normalny clovek ide za 14.
24. 3. 2022 20:17
Re: Kona EV
Jasně, takhle "rozkouskovaně" to asi půjde. Možná byl ten test dělán následujícím způsobem: Vytopím stojící auto (spotřeba nekonečno na 100 km), ujedu 20 km a odečtu spotřebu, která se rovná energii potřebné k ujetí 20 km + energii na vytopení auta. Čím kratší cesta, tím větší spotřeba. A pak vydělím kapacitu spotřebou a vyjde mi tento nesmyslný dojezd. Jenže u té letní spotřeby mi to nějak nevychází. Ta je také dost vysoká.
Avatar - petr petrumr
24. 3. 2022 20:40
Re: Kona EV
ten kdo doma nabíjí, tak si to ohřeje a má hned menší spotřebu
Avatar - xxc
24. 3. 2022 20:53
Re: Kona EV
ale elektriku plati aj tak, vsetko treba s mierou
Avatar - petr petrumr
25. 3. 2022 07:49
Re: Kona EV
to je snad jedno jestli topíš v pokoji nebo v autě.
25. 3. 2022 07:03
Re: Kona EV
Takto receno souhlas.

"Existuje skupina lidi, kterym to dava smysl" .

Nerikam ze je spatne, ze EV vubec existuji.
Uplne spatne je to umele protlacovani.

Pro me je EV tak strasne spatne, ze radeji nic. Az mi znemozni provozovat benzinove auto, tak budu bez auta, ale ukrutne nasranej.

Asi nebudu sam.

Ukrutne nasranej dav je nefajn.
Timto zdravim politiky.
:-)
25. 3. 2022 09:11
Re: Kona EV
Kde přesně je to protlačování? Já ho nikde nevnimam? Nějaké billboard kampaně?
25. 3. 2022 09:17
Re: Kona EV
Seš fakt tak blbej, nebo to jenom děláš? :-[]
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:41
Re: Kona EV
Blbci neví o tom že jsou blbci. Nevnímá dotace např. v Německu až 300 000 Kč na 1 auto ..... to je pod jeho "rozlišovací úroveň" :-[] :-[] :-[]
25. 3. 2022 17:58
Re: Kona EV
Ty a predstav si, že toho o sebe nevieš možno aj viac. ;-)
Avatar - Mikesus
25. 3. 2022 07:10
Re: Kona EV
To je asi jako když s hybridem jedou po Praze za 7.3. To je taky nereálné.
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 07:26
Re: Kona EV
Martine, dobře říkáš - existuje určitá (řekl bych nevelká) skupina lidí, pro které EV mohou dávat smysl.
Ovšem jestiže se v současné době elektromobily protlačují všude a všem... :no: :no: :no:
25. 3. 2022 09:12
Re: Kona EV
Kde přesně? Nějaké nařízení?
25. 3. 2022 09:19
Re: Kona EV
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] Máš to marný, tohle popírání reality (brutální politické i ekonomické protežování elektrozkratů) je fakt k ničemu! Jen se tady zesměšňuješ! :-( :no: :no: :no:
25. 3. 2022 09:31
Re: Kona EV
aktuální situace je taková, že vztahy s Ruskem, realita energetické krize apod - Greendeal je na dlouho u ledu. I Němcům už to došlo.
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:42
Re: Kona EV
Němců nikdy nic nedojde ... Merkelová se s Ruskem kamarádila 16 let.
25. 3. 2022 17:28
Re: Kona EV
Nejaky trupik rozprava o svojom fantasy zivote s EV a chcel by:
"Z užívateľského pohľadu najviac nulová podpora štátu, tzn. okrem dotácií aj nejaké benefity, ktoré by mali majitelia elektromobilov mať a v iných krajinách ich postupne zavádzajú. Sú to napríklad bezplatné diaľnice, emisné zóny, možnosť jazdiť cez taxi pruhy, vyhradené parkovacie miesta, apod."

Preco by mali mat EV vobec nejake benefity a podporu dotacii? Co je to za blud?

V skutocnosti by mali byt zavedene spotrebne dane na nabijanie na stojanoch, min. vo vyske 0,18-0,23€/kWh, aby to zrealnilo cenu voci ostatnym autam. A kto nabija EV doma, aj tam, v mensej vyske. Priradit trvale bydlisko majitela k prihlaseniu auta nie je ziadny problem.
25. 3. 2022 17:59
Re: Kona EV
Nepleť už. Ale chápem, máš hlavu plnú maku, s tým sa asi veľmi myslieť nedá.
26. 3. 2022 03:14
Re: Kona EV
U teba zjavne mozog uz nie je, odcestoval ...aj travel aj drive... preto ti zostavaju len prostoduche reakcie.
24. 3. 2022 20:04
Re: Tlačenka
Omyl 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MS-sport
24. 3. 2022 21:36
Samozřejmě!
Přírodní zákony nelze občůrat! :-! :yes:
Rozbalit vlákno
3
24. 3. 2022 21:50
Re: Samozřejmě!
To znamená, nechytaj elektrického úhora rukou, dokope ťa!
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 07:30
Re: Samozřejmě!
To sice ne, ale dej tomu pár let a v "europadlámentu" se prohlasují jejich zásadní novelizace a inovace
A kdo nebude dodržovat ty upravené, dostane pokutu - ano, tak jednoduché to je :D
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 08:23
Re: Samozřejmě!
zkoušet tomu poroučet můžou, ale jak víme z minulosti.....nefunguje to :-!
25. 3. 2022 06:19
Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
.....Mezi oblíbené mýty o elektromobilech patří tvrzení, že uvíznete-li v dopravní zácpě....během chvilky zůstanete bez šťávy......tématu se ADAC věnoval v samostatném testu......V praxi to znamená, že by za takových podmínek zvládl Renault stát zaseknutý v dopravní zácpě až 17 hodin, e-up o dvě hodiny méně. ...

Ano, ale jen v případě že by vjely do zácpy s plně nabitým akumulátorem. Pokud je zácpa chytne před cílem cesty kdy akumulátory obvykle melou z posledního, bude nejspíš posádku čekat stejný osud jako Vrbatu s Hančem
Rozbalit vlákno
18
25. 3. 2022 06:25
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
Jo to jsem si taky rikal. Spis jde asi o to, ze laik si myslel, ze kdyz si v EV zatopis, ze za hodinu zmrznes. Nezmrznes....

Ale recept je jednoduchy, nejezdit v zime ve vanici dejme tomu pod 30%.
Ostatne jako se spalovakem...
25. 3. 2022 06:53
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
Není to tak jednoduché. Se spalovákem můžeš relativně snadno dotankovat když se horší podmínky, Elektromobilistu takový neplánovaný úkon stojí mnohem víc času takže častěji asi zariskuje že to vyjde
25. 3. 2022 10:49
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
Jo to zní logicky.

Ale jak bude houstnout síť nabíječek, tak bude čím dál menší problém se třeba mnou zmíněného pravidla držet.
Resp. bude taky čím dál jednodušší dojet na nejbližší charger, když spotřebuješ víc energie než bylo naplánováno...
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 07:31
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
To je přece jasné - každý správný elektrofil vjíždí do zácpy s plně nabitou baterkou :D
Avatar - petr petrumr
25. 3. 2022 07:53
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
no ty zácpy jsou pro elektromobil jako stejně pro hybridy usporné, ty jezdíš do zácpy s prázdnou nádrží? a ještě hybrid nebo elektro, když máš solár na střeše ti stačí klimatizovat, ve spalováku kolabuješ.
Avatar - kari.laz
25. 3. 2022 08:29
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
Do zácpy zásadně s plnou nádrží, nebo baterkou. To si takhle jedeš po dálnici, tam se rozštípe kamion o další dva, já mávnu kouzelným proutkem a řeknu "abrakadabra, at mám plno" no a pak už jen těch 5-6 hodin čekám bez nervů. Přeci to je tak jednoduché, je jasné, že se ještě nikdy nestalo, že by někdo jel, třeba po D1 před Humpolcem, s baterkou na spodní části kapacity, protože si chtěl dát u Humpolce nejlepší kávu (a hlavně prostě tam akorát tak dojel a potřebovat to tam nabít).
Ty jsi fakt jeliman.
25. 3. 2022 09:02
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
kolikrát v životě jsi stál v zácpě pět hodin? mně se to ještě nikdy nestalo...
Avatar - kari.laz
25. 3. 2022 09:10
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
čti mezi řádky
25. 3. 2022 09:19
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
mezi řádky můžu číst co chci, prostě se mi to za celý život nestalo, nikdy jsem nestál víc než hodinu... v létě na srbsko-maďarských hranicích se poskakuje i dvě hodiny, ale to se v zimě nestává... běžné zácpy prakticky neznám, díky google maps je většinou stačím objet.
Avatar - kari.laz
25. 3. 2022 09:26
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
poposedni si, pokud ani to nepomůže, raději nebudeme dál toto vlákno rozvíjet.
25. 3. 2022 09:33
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
ale já tomu rozumím, řeší se hypotetická situace, která se stane jednou za tři roky...
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 09:35
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
To asi nejezdíš po Praze, tam sou zácpy od března do října denní záležitost a objet to víceméně není kudy, jsou všude.

Mimo covid období a lockdown, kdy to nejezdilo, bo lidi byli doma.
25. 3. 2022 09:41
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
a stál jsi někdy pět hodin?
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 10:41
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
5 hodin sem nestál, 2 hodiny sem ale poskakoval jednou po metru
25. 3. 2022 10:52
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
Tak riziko umrznutí v elektromobilu v Praze mě upřímně pobavilo.
:D :D :D

Příště už nezbývá než řešit pancéřování střechy elektromobilu proti pádu meteoru...
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 14:41
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
https://www.e15.cz/…tramvaje-1388729

Busíček co žere jak tramvaj, kvalita vid.

Krásný příklad brutálního neostalinistického utopismu v praxi :-)
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:44
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
Já stál v Německu v zácpě 6 hodin a to samé jednou na Bruselském okruhu.
25. 3. 2022 10:55
Re: Vybije se elektromobil v dopravní zácpě?
wtf

Bavíme se tu skutečně o HYPOTETICKÉ možnosti, že si nebudeš moct pár hodin zatopit v autě v zácpě?
V kontextu dnešní války a utrpění uprchlíků (třeba na x denní cestě pěšky v mrazu s malými dětmi...) je to poměrně komické...
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 09:43
hele vy chytrolíni
Směju se povídačkám o teslách v pravém pruhu za kamionem. To nevídávám. Ale čeho si nelze nevšimnout, v zimě je u Kaufu u nabíječek prázdno. V létě přecpáno Konami a Teslami. Proč asi? Ani já v zimě nejezdím Priusem, tedy ani ne proto že v zimě znatelně víc žere, ale že ho nechci kurvit solí. A v zimě nejen že víc žere, ale taky blbě topí, za což může vysoká termodynamická účinnost HSD. Málo odpadního tepla.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - kari.laz
25. 3. 2022 10:25
Re: hele vy chytrolíni
A jaké je vlastně sdělení?
koupit si elektro na léto, hybrid na podzim a jaro a spalovák na zimu? :D
Avatar - Barrichello
25. 3. 2022 10:42
Re: hele vy chytrolíni
Na každou robotu je nám treba špcialistou, jak říkal Major Terazky :-)
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 10:42
Re: hele vy chytrolíni
Ano, to je dobrá volba. Mám to tak a absolutní spokojenost.
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2022 10:45
Re: hele vy chytrolíni
Blahoslaveni budiž chudí duchem !!! :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 14:54
Re: hele vy chytrolíni
Romane, smát se můžeš, ale je to pravda. Většina Tesel, co jsem v posledních 5 leetch na silnicích potkával, byla zařazena "ve vláčku" za kamionem, viseli tam ve vzduchovém pytli a natahovali si dojezd
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 17:44
Re: hele vy chytrolíni
v zimě nejezdíš, protože ho nechceš ku.vit solí a v létě zase je moc komárů a much, to nejezdíš taky, protože to poškozuje lak. :-!