Presne zo zivota, uviazne v zapche na 12 hodin, ale vykurovat bude auto na 22 stupnov, alebo radsej nastavi aspon 24, nech sa skor vybije :-) Alebo ide na nakup 2 km a samozrejme zapne kurenie zmrnuteho auta na maximum, nech to ma spotrebu aspon 60 kwh. Potom pocas nakupu vychladne a ide zase naspat s plnym kurenim. V tomto realnom rezime ma auto fakt polovicny dojazd, aj mensi.
není :D
jestliže výsledky testu vyjdou V NEPROSPĚCH baterkáče, pak se jedná o podvod a lež a klam a vůbec, ošklivý... nepěkná věc
Vždyť se podívej na zdejší baterkáčové ultras, jak jsou z toho celí pojašení :D:D:D
Elektromobilita v praxi: staci trochu chladnejsia noc, a auto strati polovicu dojazdu. Keby bolo v noci -20°C, neviem ci by sa tie elektro-vergle rano vobec pohli...
Ano "pohly".
Narozdil od spousty dieselu.
EV nema problem s plnou baterkou temer pri zadnych nizkych teplotach, narozdil od dieselu s plnou (zamrzlou) nadrzi.
Nebudu se hadat, ze se to nestava a ze neumiraji baterky i spalovakum, ale osobne se snazim tankovat naftu tam, kde nemam podezdreni na redeni vodou :D a jeste pridavam VIF na zimu a ani na horsch pri dlouhem stani pri teplotach atakujicich -20 to naskocilo ( a to i tehdy jeste 1.9dci kterej byl sam o sobe docela motor plnej poruch :D)
Spise pri velkem mrazu ma moderni diesel u nekterych aut docela dlouhou dobu, nez zacne topit. Pamatuji v loni o3 fl tdi, ktere zacalo topit tak po 30km mestskeho a primestskeho provozu (to bylo i kolem Prahy -19)
suhlas... ja napriklad jazdim rano o pol siestej do prace a ono je fajn ze cez obed je 20 stupnov.. ale rano sme tu mali 3 stupne dnes ( a v januari rano po cely mesiac mame kludne aj -10, -15 ) ..... takze to je tak v praxi mat takyto elektromobil... daleko s nim fakt clovek potom nedojde... kde by to clovek vyuzil neviem ... snad jedine niekde na riviere v stredomori.... kde je teplo cely den a aj baterka tym padom tolko netrpi
Baterka prave v teple vraj trpi a clovek normalne dojde, rano si to vyhreje a je to pohdlnejsie, ako nejake spalovacie auto. Treba vyskusat, nie teoretizovat :-) Ale ano, v januari je dojazd mensi.
20 stupnov predsa este nie je ziadna horucava .. samozrejme nie je dobre ani ked je velmi zima a rovnako ked je velmi horuco.. ziadny klimaticky extrem nebude dobry....
Rano si vyhreje.... EV fanatici objavili teplu vodu... Bufik v aute je k dispozicii asi 50rokov, niektore vany to maju pomaly seriovo. Ten vyhreje auto s 0,5L paliva a auto startuje teple, aj interier teply a netrpi nikto, ani stratou dojazdu.
Baterie má i v mrazech v noci stejnou kapacitu jako den předem. Zkoušel jsem na svém Ioniqu (teplota minus 4 večer 88% ráno 88%) a Citroenu eC4 (teplota minus 8 kapacita večer 70,91 ráno 70,83%). Parametr dojezdu jako číslo projektované systémem jsem resil asi dva dny po nákupu auta.
Do spalovacího auta už mě nikdo nedostane.
zrovna to řeším, ještě před nedávnem bych nad tím ani neuvažoval, ale kdyby měl zůstat benzín a náklady na 1 km s autem, které se mi líbí 5 korun na kilometr plus servis další korunu /a to ještě vůbec neřeším amortizaci/ pak už to celkem jednoznačně vychází pro elektromobil... a takové auto si nechat na víkendy, jezdit daily s něčím podobným už je vážně rozežranost:)
uz len samotna vyroba baterii a tazba vzacnych kovov je tak donebavolajuci neekologizmus ze fakt clovek sa musi sam seba pytat.. ze dokedy nam bude vladnut biznis pred zdravym rozumom... asi az dovtedy ked zistime ze po nas potopa a nebude cesty naspat....
ja som za hybridy... nejake fungujuce hybridy... napr yaris a pod... ale ciste elektro je jeden bohapusty blud v nasich ( klimatickych ) podmienkach
Thanks to the use of BMW EfficientDynamics and eDrive technology, the Global Warming Potential of the
iX 40 is about 36% lower than of the conventionally powered X5 30d across the whole life cycle. If
renewable energy sources are used for charging, the reduction is at about 66% (fig. 3).
Nebo jedna pani (pan Macek...) povidala?
Toto je certifikovana studie.
To neni jako cisla diletanta Macka vycucany z prstu.
treba si pozriet viac clankov o tazbe kovov na vyroby baterii... snad nic neekologickejsie na planete nejestvuje.... este sa dosmejeme... len snad sa uz toho nedozijem
tazba vzacnych kovov je pre planetu extremne neekologicky proces.... a bohuzial po nom uz nie je moc cesty naspat ... vidina ze bude vsetko na baterky cez kolobezku .. auta az po lietajuci koberec je fakt blud... len ako vravim .. snad tu uz nebudem ked to bude cele v ...
A čo keď nechcem byť ekologický ale chcem sa naďalej baviť jazdou s autom ako predošlé generácie, natankovať za 10 minút a ďalších 800 km nemusím hľadať stojany a naťahovať káble.Tých pár elektrospotrebičov túto planétu nezachránia lebo stále tu máme množstvo kamiónov, autobusov,traktorov,lodí ....atď a tak čo s nimi .Takže každý si sám určí čo mu vyhovuje aj keď budú naďalej tlačiť na pílu s elektro bežný človek si to aj tak nemôže dovoliť aj keby chcel.
U nás v práci si za posledný rok kúpili dvaja kolegovia nové autá.Jeden zobral Fabiu 15 200 € a druhý Daciu Logan LPG za 13 500 € a obidvaja povedali že dúfajú že im vydržia aspoň 10 rokov.Toto je realita nás obyčajných zamestnancov.A samozrejme tie autá budú 5 rokov splácať.Ono keď človek trochu číta medzi riadkami tak mi z toho článku vyšlo že tie autá za tie prachy sú vlastne na prd malé,drahé a s veľa kompromismi.Takže radšej nebudem EKO ale budem naďalej manuálne radiť a počúvať ako svišťí turbo.Myslím že nás bežných motorisov je a aj bude stále väčšina a zbytočné presadzovanie elektra len vyvolá ešte väčší odpor k týmto druhom pohonu.
Náklady na provoz začínajú kúpou auta ktoré je takmer raz tak drahé ako to isté auto so spalovacím motorom a tým pádom sme už skončili.Ja si myslím že elektromobilita za pár rokov splasne ako bublina lebo ako určite vieš dva roky sa tu drbeme s Covidom teraz tá odporná vojna na Ukrajine takže ludia budú mať iné starosti ako elektromobili.Budú radi pri dnešných cenách energii,potravín,palív...atď aby vydržali do ďalšej výplaty.Oni potrebujú čím najlacnejší povoz to znamená 10-12 ročné dovezené auto aspoň s 250 000 km a budú to nejako udržiavať aby to každé 2 roky prešlo cez STK/EK.Takže kto si raz za 10 rokov kúpi nové auto tak už je dosť EKO voči tým čo si kupujú staré autá.Politici môžu v EU parlamente naslubovať ako zvýšia elektromobilitu na úkor spalovákov ale aspoň na SK sa im ludia na to aj tak vy..rú.Keď má niekto mesačný príjem 850 € a náklady 800 € tak si ten elektromobil nemôže dovoliť aj keď by ho naozaj velmi chcel.
Myslim, ze na teto valce je videt, ze "bublina" elektromobility nesplaskne!
Kdybychom meli mensi zavislost na rope, tak zadna valka ani neni.
Putin nas plynem a ropou drzi v sachu.
To je realita. Proto si toho mohl tolik dovolit.
Realita je bohuzel presne takova jak pise hugino. Lidi nebudou mit na nove spalovaky s polovicni porizovaci cenou, natoz aby si kupovali 1x drazsi EV. Takze vozovy park bude rapidne starnout a jestli se bude neco prodavat tak levna, jednoducha, spalovaci auta typu Dacia. EV za milion CZK bude naprosta okrajovka. Rozhodne ne nahrada za levne spalovaky.
To je stejne, jako kdyz Toyota a Honda zacinaly s hybridy. Najednou se objevily clanky a komentare, jak to pleni prirodu okolo nikloveho dolu v kanadskem Sudbury. Tak jsem si nasel udaje a zjistil, ze Toyota a Panasonic odebiraji mene nez procento jejich vyroby a zdaleka nejhorsi ekologicka situace tam byla za 2. svetove valky a pak okolo roku 1970.
Ale kdyz nekdo cte jen titulky nebo komentare na socialnich sitich, tak se mu casto udela ten spravny a silny "nazor"...
Jerry: Ale to zase sú, to sa poprieť nedá. AJ keď vezmeš v úvahu ten najšpinavší spôsob výroby elektriny a najväčšie možné straty pri nabíjaní, stále bude EV čistejší ako spaľovák. Ekonomicky je to pre bežného spotrebiteľa zatiaľ predražené a nevýhodné, ale ekologický prínost tam skrátka a dobre je. Väčší čí menší, podľa konkrétnych podmienok konkrétnych áut a konkrétnych štátov, ale určite je.
Z toho tvyho odkazu nejak nevidim o kolik je ropny cyklus horsi nez vyroba baterek.
Jen 100x?
Ty jsi to videl.
Klidne to vycisli. Jo ty to nedokazes. :D
To je zajimavy, ze kdyz to nekdo vycisli, je vysledek presne opacny, nez sis myslel.
Takze muzes prestat opakovat pitomosti, ju?
Neplest pojmy s dojmy. ;-)
PS Vyroba baterek (a tezba surovin pro ne) samozrejme nebude uplne cista. Ostatne jaka vyroba a tezba je?
Ale ropny cyklus, nejen ze neni cisty, ten je naprosto straslivy! Jen jsme na nej zvykly. A jako tresnicka na dortu se ropne produkty spaluji v centrech mest... WTF
"Expert group: Julia Poliscanova" ...najdi si daco o tej zenskej, akymi vyrokmi obstastnuje verejnost. To je expert ako ked sa upratovacka z vecera do rana stane expertom na vakcinaciu, vojnu na ukrajine a pod.
Uz len tento vyrok je tak pre ludi s IQ 5 a nedokoncenou zakladou skolou: 8-s
"Podle T&E se dnes recyklací průměrného battery-packu u elektrických aut ztrácí zhruba 30 kilogramů vzácných materiálů, což je asi 300 až 400x méně, než kolik materiálu ztrácíme spalováním paliva u konvenčních aut během celého jejich životního cyklu. Na průměrné spalovací auto podle studie padne celkově skoro 17 tisíc litrů benzínu či nafty."
V 17tisic litroch nafty ziadne drahe materialy neexistuju.
Jak chces tedy porovnavat tezbu pro baterky s tezbou ropy?
PS To je pitomost jako se znecistenim namorni dopravou. Jedna lod vypusti tolik siry, co vsechna auta Evropy. :-O Bo auta s odsirenymi palivy zkratka sirne emise vypoustet nemuzou!
Lže, napsal, že je bezemisní. To je lež, žádné auto není bezemisní.
Nízkoemisní - ano, ale to psal až v dalším příspěvku..
Lokálně bezemisní ano, to je jako napsat, že mám nejrychlejší auto... to je lež... ale že mám nejrychlejší auto z rodiny, to je už pravda ;) A tak je to i s tím bezemisním...
Ale specielně pro tebe:
EV je LOKÁLNĚ bezemisní (narozdíl od tvého smradlavého dieselu...) a i jeho provoz může být (celkově) v podstatě bezemisní, je-li provozován s OZE.
Specielně pro tebe a ruskehé trola barika píšu ''v podstatě''.
Protože každý výrobek (EV i ICE) zanechává nějakou uhlíkovou (i jinou) stopu, jak solární panel, tak stavba jaderné elektrárny atd.
A tady něco k té ''lži'' vy ropáci: https://irop.mmr.cz/…-vozidla-pro-uhe
Bezemisní vozidlo je naprosto běžný pojem.
Že ho neznáte je jen váš problém!
Nejprve si zjistěte definici bezemisního vozidla!!!
Jedná se o regulérní POJEM vozidla s nulovými lokálními emisemi.
Neostalinistický utopistický marxisto, zalez a neotravuj. Vem se za ruku s psychicky narušeným Haummuno-Kylie, s 25 fake účty (btw kolik ty tu máš fake účtů? pochlub se) a běžte se objímat.
Dokud si tu budou lidi lítat 10x ročně do Dubaje nebo na víkendy érem do Londýna, kupovat tuny cetek z alíku, ebay a wishe, který sem veze nákladní Boeing - ani ve snu mě nenapadne přestat jezdit V8. Mam 5x menší roční emise jak oni. Zejména s Chargerem na LPG, který má o 26% menší emise jak stejné auto jezdící na benzín.
OZE sou utopistický neostlainistický šmejd a proti zeleným bolševikům budeme bojovat za každou cenu a všemi prostředky. Už sem ti to tu psal před 5 lety, že trpíš ztrátou paměti je tvůj problém!!!
OZE jsou nestabilní šméčko, zcela závislé na výkvech počasí, takže když nefouká a nesvítí, třeba v zimě, vid utopisto, tak se musí nahodit uhelky a plynovky.....
Protože jiná záloha není a dlouho nebude, vaše fantasmagorický sny o bateriových úložistích, který uloží energie na čtvrt roku a o vodíku jsou jen vlhký, zelený neostalinistický sny na úrovni Lysenka Mičurinců, co chtěli obracet toky řek, pěstovat bavlnu ve stepi kazachstánu a na sibiři jahody :-):-):-)
Tak o tom přesně je tento stupidní článek, ne?
Aby se poukázalo na slabiny EV.
V praxi to omezuje minimálně.
S poslední generací EV s 800V nabíjením, s battery-termomanagementem, který předehřívá baterii před příjezdem k nabíjení na ultrarychlých nabíječkách, s tepelným čerpadlem, které nedělá z poklesu dojezdu žádné drama.
To je realita.
Ty jsi komik. Battery management funguje pokaždé jinak (nabíjení musíš mít typicky v navi, aby proběhlo bez problémů) a žere baterii. Za nízkých teplot se často nedostaneš na maximální nabíjecí výkon, 800V nebo ne.
Jenže ta slabina je zanedbatelná v praktickém životě.
To není omluva vlastního rozhodnutí už nikdy spalovací auto nemít v garáži. To je výsledek mého zkoumání, jak to působí na mou psychiku.
Doplnění energie na další stovky kilometrů je otázka par minut a dojezd neřeším vůbec. Na to číslo se nedivam. Vzhledem k rozšíření DC nabíjecích stanic je to irelevantní.
Nejsem tvrdý zastánce elektromobility, ale vím, že je určitá skupina lidí, kterým to dává smysl. A hlavně mám zkušenosti s Konou EV (najeto 130 t. km). Ano, je to ta Kona, kterou jsme testovali před cca 2 lety na letišti v Mnichově Hradišti a která má opravdu zoufale vyřešeným přenos výkonu (hrabe na mokru i při 50 km/h :-) ). Nicméně spotřebu má vyřešenu naprosto skvěle a moje dlouhodobá spotřeba v létě je 12,4 kW/100km a v zimě 16,1 kW/100 km. Při kapacitě 64 kWh je to dojezd 516 km v létě a 397 v zimě. Pokud je v tabulce verze s 40kWh baterií, bude letní dojezd 322 km a zimní 248. Pokles dojezdu bude cca 23%. Ale hlavně nesedí dojezd v tabulce, kde je letní dojezd 215 km (to by byla spotřeba 18,6 kW) a zimní dokonce 27,2 kW). S takovou spotřebou se s tímto autem snad ani jezdit nedá. Možná tak v úmyslném testu "co největší spotřeby". Rozhodně né v městském a příměstském režimu.
docela mi dava zmysel el citigo alebo el up.... je to male... nestoji to melon.... a po meste a okoli fakt ako elektro do mesta vyzera pouzitelne... tu netreba dojazd 700km... uz ale 3 milionove 5m dlhe a 3 tonove elektra s realnym dojazdom 300km su fakt divny kauf a ani ako ekologicke premiestnovadlo mi to uz nepride...
Ano, největší smysl dávají tyto malá auta do města (z hlediska lokálních emisí). Bohužel ekonomicky to smysl moc nedává, protože tyto auta najedou málo a ekonomicky se úspora na palivu vrátí po vyšším nájezdu. Já jezdím docela hodně. Stačí mi malé auto, ale potřebuji velký dojezd (velkou baterii), aby mě neomezovalo časté dobíjení. Takže CityGo ne pro mě.
Má to ještě hodně omezení, ale v mém případě je to i z ekonomického hlediska plusová záležitost.
nejazdim velke km... takze do buducna uvazujem ze fakt co dalej .. ci bud nadalej male turvo alebo uz niecom hybridnom.. elektro je este stale velmi pridrahe... ale boh vie ( co ak raz nieco zdedim ) .... a prave tieto mensie elektra mi pridu ako este vcelku unosne.. hoc tiez budu cenovo obhajitelne lenze az mozno po 8-10 rokoch... a potom asi uz rovno sup s tym zrejme na srotovisko... kedze len cena novej baterie bude tak financne narocna ze asi je dobre mat popri tom este dva neznicitelne space stari v garazi... uvidime... nakoniec bude najrozumnejsie kupit nieco ako jogger... je to vhodne aj pre rodinu... zaroven to stoji polovicu toho co nejake najlacnejsie elektro a este to aj ako 10 rocne predas behom 10 minut...
Já bych se toho za pár let nebál. Cena baterií klesá, za 10 let může být a bude vše jinak. Ale mít pořádné auto v garáži jako "zálohu" není od věci. Já si tam hýčkám jeden ničím nedopovanej atmasferickej osmiválec a ten mě přežije :-)
navyse mne pride ze aj ked udajne ceny baterii klesaju tak vysledna cena elektromobilu z roka na rok nadalej neklesa... ale nadalej rastie... ved aj el up bol pred 3 rokmi lacnejsi ako dnes darmo ze ma dnes udajne "lacnejsiu" baterku ... auta obecne zdrazuju... a coskoro mozu byt opat pre mnohych uz nedostupnym luxusom .. speje to k tomu
toyota bZ4X má záruku, že za deset let bude kapacita baterie 90%. Jeden milion kilometrů prodloužené záruky na baterii přináší klid a pohodlí na mnoho let při každodenním používání. Všichni se třesou na testy, obzvlášt VW, ten je eňo eňo při spotřebe, třeba enyaq nedojel ani na testy v zimě v norsku. Na hybridní toyoty máš na baterku taky deset let.
Znamená, problémy s bateriemi jsou i o Toyoty, zatím se o tom moc nemluví. A to takové, že Toyota pracuje na vytvoření sítě opraven jejích Ni-MH baterií.
S ohledem na fakt ze baterie v aute je bud od LG nebo od Panasonic, je asi fuk jestli se bavis o VW nebo Toyote. Baterky do svych aut vsichni nakupuji.
Nejaky zmysel kupovat nove, ked stare dobre sluzi? Ved o tom je ekologia, ze polo este moze fungovat 30 rokov, to je skoro az do smrti :-D Ked neprehrdzavie.
dobre sluzi... tak hej... ono aj 25 rocny horsky bicykel author dallas mi este dobre sluzi co mam v pivnici ( tiez uz je fajne hrdzavy ale ta tazka hi -ten ocel vydrzi vsetko :D ) ... napriek tomu mam dalsie 2 nove.... hadaj preco asi ...
ocakavam ze este 2 roky maximalne a polo predam... navyse svokor uz pred polrokom vymenil golfa 6 z r 2010 za aktualneho par rocneho passata kombik a opat dizel a manual .. a tak ... a tak mam co dohanat.... zatial najkupitelnejsie mi pride scala.... je uz dost velka aj ako rodinne auto .... velkostne ako ceed.. k tomu prakticky kufor 400L ... interier tiez este bez displejov ... ( snad to nedobabru faceliftom )
Nechci se do nikoho navážet.
A Topper většinou diskutuje slušně. :yes:
Jen ty preference značek nechápu.
To neznamená, že dělá něco špatně.
Scala (narozdíl od Rapida) není špatný auto.
Jen po letech opěvování ASX je to zvláštní.
Urcite sa tak jazdit da, zoberie to zena na nakup, kuri naplno, jeden obchod, odstavi, zase do druheho obchodu s plnym kurenim, odstavi, auto vychladne, podobne treti obchod a pride domov so spotrebou 27 kwh. Normalny clovek ide za 14.
Jasně, takhle "rozkouskovaně" to asi půjde. Možná byl ten test dělán následujícím způsobem: Vytopím stojící auto (spotřeba nekonečno na 100 km), ujedu 20 km a odečtu spotřebu, která se rovná energii potřebné k ujetí 20 km + energii na vytopení auta. Čím kratší cesta, tím větší spotřeba. A pak vydělím kapacitu spotřebou a vyjde mi tento nesmyslný dojezd. Jenže u té letní spotřeby mi to nějak nevychází. Ta je také dost vysoká.
Martine, dobře říkáš - existuje určitá (řekl bych nevelká) skupina lidí, pro které EV mohou dávat smysl.
Ovšem jestiže se v současné době elektromobily protlačují všude a všem... :no::no::no:
:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]:-[] Máš to marný, tohle popírání reality (brutální politické i ekonomické protežování elektrozkratů) je fakt k ničemu! Jen se tady zesměšňuješ! :-(:no::no::no:
Nejaky trupik rozprava o svojom fantasy zivote s EV a chcel by:
"Z užívateľského pohľadu najviac nulová podpora štátu, tzn. okrem dotácií aj nejaké benefity, ktoré by mali majitelia elektromobilov mať a v iných krajinách ich postupne zavádzajú. Sú to napríklad bezplatné diaľnice, emisné zóny, možnosť jazdiť cez taxi pruhy, vyhradené parkovacie miesta, apod."
Preco by mali mat EV vobec nejake benefity a podporu dotacii? Co je to za blud?
V skutocnosti by mali byt zavedene spotrebne dane na nabijanie na stojanoch, min. vo vyske 0,18-0,23€/kWh, aby to zrealnilo cenu voci ostatnym autam. A kto nabija EV doma, aj tam, v mensej vyske. Priradit trvale bydlisko majitela k prihlaseniu auta nie je ziadny problem.
To sice ne, ale dej tomu pár let a v "europadlámentu" se prohlasují jejich zásadní novelizace a inovace
A kdo nebude dodržovat ty upravené, dostane pokutu - ano, tak jednoduché to je :D
.....Mezi oblíbené mýty o elektromobilech patří tvrzení, že uvíznete-li v dopravní zácpě....během chvilky zůstanete bez šťávy......tématu se ADAC věnoval v samostatném testu......V praxi to znamená, že by za takových podmínek zvládl Renault stát zaseknutý v dopravní zácpě až 17 hodin, e-up o dvě hodiny méně. ...
Ano, ale jen v případě že by vjely do zácpy s plně nabitým akumulátorem. Pokud je zácpa chytne před cílem cesty kdy akumulátory obvykle melou z posledního, bude nejspíš posádku čekat stejný osud jako Vrbatu s Hančem
Není to tak jednoduché. Se spalovákem můžeš relativně snadno dotankovat když se horší podmínky, Elektromobilistu takový neplánovaný úkon stojí mnohem víc času takže častěji asi zariskuje že to vyjde
Ale jak bude houstnout síť nabíječek, tak bude čím dál menší problém se třeba mnou zmíněného pravidla držet.
Resp. bude taky čím dál jednodušší dojet na nejbližší charger, když spotřebuješ víc energie než bylo naplánováno...
no ty zácpy jsou pro elektromobil jako stejně pro hybridy usporné, ty jezdíš do zácpy s prázdnou nádrží? a ještě hybrid nebo elektro, když máš solár na střeše ti stačí klimatizovat, ve spalováku kolabuješ.
Do zácpy zásadně s plnou nádrží, nebo baterkou. To si takhle jedeš po dálnici, tam se rozštípe kamion o další dva, já mávnu kouzelným proutkem a řeknu "abrakadabra, at mám plno" no a pak už jen těch 5-6 hodin čekám bez nervů. Přeci to je tak jednoduché, je jasné, že se ještě nikdy nestalo, že by někdo jel, třeba po D1 před Humpolcem, s baterkou na spodní části kapacity, protože si chtěl dát u Humpolce nejlepší kávu (a hlavně prostě tam akorát tak dojel a potřebovat to tam nabít).
Ty jsi fakt jeliman.
mezi řádky můžu číst co chci, prostě se mi to za celý život nestalo, nikdy jsem nestál víc než hodinu... v létě na srbsko-maďarských hranicích se poskakuje i dvě hodiny, ale to se v zimě nestává... běžné zácpy prakticky neznám, díky google maps je většinou stačím objet.
Bavíme se tu skutečně o HYPOTETICKÉ možnosti, že si nebudeš moct pár hodin zatopit v autě v zácpě?
V kontextu dnešní války a utrpění uprchlíků (třeba na x denní cestě pěšky v mrazu s malými dětmi...) je to poměrně komické...
Směju se povídačkám o teslách v pravém pruhu za kamionem. To nevídávám. Ale čeho si nelze nevšimnout, v zimě je u Kaufu u nabíječek prázdno. V létě přecpáno Konami a Teslami. Proč asi? Ani já v zimě nejezdím Priusem, tedy ani ne proto že v zimě znatelně víc žere, ale že ho nechci kurvit solí. A v zimě nejen že víc žere, ale taky blbě topí, za což může vysoká termodynamická účinnost HSD. Málo odpadního tepla.
Romane, smát se můžeš, ale je to pravda. Většina Tesel, co jsem v posledních 5 leetch na silnicích potkával, byla zařazena "ve vláčku" za kamionem, viseli tam ve vzduchovém pytli a natahovali si dojezd