Trochu kombík, trochu MPV a trochu crossover, navíc za rozumné peníze? Není divu, že je Dacia Jogger jedním z nejočekávanějších automobilů tohoto roku. Dokáže ale naplnit vysoká očekávání?
S tím rodinným ideálem... bohužel to vypadá, že interiér byl trochu nepochopitelně podřízen třetí řadě. Ve druhé řadě proto není dost místa na kolena i za průměrným řidičem (a to se bohužel týká i pětimístné verze). Vzadu je místa podélně sice hodně, ale pro děti je ho zbytečně moc (a pak se ho nedostává ve druhé řadě) a dospělý tam bude sedět s koleny u brady, což je zase na jakoukoli delší cestu k nevydržení. Pro mě je ta konfigurace vnitřního prostoru dost divná. Jediné pozitivum je tak obří kufr.
Nie, miesta je dosť v druhom aj treťom rade na to, že je to stále viac kombi ako MPV. Z tvojho príspevku je jasné, že hodnotíš niečo, v čom si nesedel.
A prečo by pri nadpriemernom rázvore mal byť v druhom rade sedadiel nadpriemerný pozdĺžny priestor? Dlhý rázvor, zdá sa, slúži hlavne priestoru v 3. rade sedadiel a pohodliu nastupovania úplne dozadu. Inak by to bolo detto ako vo väčšine 7-miestnych áut, teda zadné sedadlá len pre menšie deti a inak celkom k hounu.
Čo by pomohlo, je možnosť pouvu druhého rdu sedadiel, ale cena proste nepustí. Možno to neskôr, ak bude hlas verejnosto dostatočne silný, ponúknu ako výbavu za príplatok.
Priemerný slovenský šofér má nejakých 173,5cm, miesta je dosť.
Doterajšie recenzie ukazujú dostatok priestoru aj za cca 185cm vysokými mužmi za volantom, pri čom priemerná výška muža u nás je 179cm. Samozrejme väčšina ľudí je ešte nižšia ako priemerná hodnota...
Joggera jsem vyzkoušel (cca 150 km) a s naprostou většinou článku souhlas.
Některé nedostatky jsou prostě dány nízkou cenou, ale co to jinak velice povedené auto degraduje je právě místo na zadních sedačkách právě v kontextu délky auta velkého rozvoru. A přitom stačilo málo a alespoň v pětimístné variantě sedadla posunout o 3 - 5 cm dozadu (ideálně jak je zmíněno udělat posuvná). S ostatními nedostatky/kompromisy by se nechal ožít, ale toto je alespoň pro mne velké mínus.
Kříženec mezi kombi a crossoverem... to je teda asi kross na druhou, ne? :-)
"Při českém dálničním tempu se přitom otáčky motoru pohybovaly pod hranicí 3000 min-1 na šestý rychlostní stupeň - jak na plyn, tak na benzín." No to je ovšem unikátní řešení, že jsou otáčky stejné na plyn jako na benzín...
Jinak ale Dacia potvrzuje relativně vysoká očekávání, vypadá to pořád slušně :yes:
Test od Chválu je dobry, porovnaval to prazdne VS plne nalozene, dynamika, spotreba, komfort pruzenia aj vyhybaci manever. Velmi dobre odladene auto, az prekvapivo. https://www.youtube.com/watch?…
Tak ,práve Chvalov test hodnotím ,ako najhorší z troch ktoré vyšli v rovnaký deň . Najlepší a zároveň najobsiahlejší je tu a ešte aj rozdelený na kapitoly : https://www.youtube.com/watch?…
Ten z Motoringu som este nevidel, Filipa sledujem uz dlho robi dobre testy.
Nemyslim si, ze Chvalov test je kvoli inym testom zly, akurat niekto siel este viac do detajlu - to uz Garaz nerobi.
Forester je iny pripad, pozri si moj prispevok pod jeho testom. Lahsia, a hlavne nizsia dácia, ktora ma na 6 prevodovom stupni pevne otacky pri ktorych ma uz davno 200nm v pripade 81kW verzie je na dialnici lepsia.
Forester s vacsimi odpormi a krutiakom 195nm pri 4000ot je na tom horsie, nad 120kmh sa to prejavi najviac.
Ja ale nerikam, ze Forester je dalnicni kriznik, ale Kankunen psal, ze nezvlada jizdu na dalnici, to zvladne jakekoliv auto na nasem trhu dnes :) to je cele…
něco jako výrok toho ruského generála, že "naši vojáci už na pozicích v Černobylu kempovali v roce 1940 a žádné problémy s ozářením nepozorovali" :-):-):-)
Kříženec mezi kombi a crossoverem... to je teda asi kross na druhou, ne?
Neblázni, ty vůbec nevíš co činíš. Někdo se toho chytne a vytvoří se nové kategorie.
Prodeje malých, středních a velkých Cross² za rok 2022... :-[]:-[]:-[]
Tak, ako väčšina automobiliek, má aj Dacia obrovské problémy s komponentmi a predlžujú sa čakacie doby, alebo sa znižuje výbava. Chýbajú elektrické otváranie okien, Media Nav bez WiFi zrkadlenia. To platí pre Sandero, Jogger, Logan, Duster. Pri Sandere eco G LPG (nie Stepway) sa prechadza z 6 stupňovov na 5 stupňov prevodovky. Sám čakám na Sandero, ktoré má už pridelené VIN číslo je dovezené na Slovensku, len sa čaká na el. okná. Údajne bude koncom mája, ale ktovie. Tu je odkaz s titulkami : https://www.youtube.com/watch?…
Tedy dost mne mrzí, že tohle auto, které si troufnu říct bude zajímat velkou část kupců soukromníků v našich končinách postsoc bloku a diskuze je tu naprosto tristní, to auto by si zasloužilo větší dosah.
Mám aj také, s isofixom, ale nezapnute do neho, lebo nie je. Len potom trošku stráca význam. Jasné, že nie každý má deti, ale potom nemožno hovoriť o rodinnom aute.
Uz od januara 2023 by nemali byt v predaji, pokial som spravne pozeral. Ale to je jedno, kto potrebuje vacsie auto ako sandero, pred panelak ako stvorene. Este aj ten plyn vydrzi 400 km, toto ludom nevadi, ze treba castejsie chodit tankovat, ale ked niekto ide kazdych 200 km nabit, alebo nabije popri nakupe, tak uz na nabijacke stravi pol zivota :-)
Teraz nie je, ale o nejaky rok moze byt problem a auto bude na trhu. Narazal som na ten rodinny ideal, pokial dieta stravi polku detstva v autosedacke, mohli to poriesit inac. Jedno take auto som uz mal a predavali sme to ako 3 rocne, lebo sa narodilo dalsie dieta a nevosli. Alebo hocico, zobrat aj susedove dieta zo skoly by sa dalo a hned je v aute deti viac.
Niekto hladá riešenia,niekto problémy a výhovorky (hate) ,ako sa to nedá . Pri normálnej jazde s rodinou na palube v pohode vyše 500km + 50 litrov benzínu v nádrži na dojazd po najbližšiu LPG stanicu .
Ja tri, všetky už vyrástli z autosedačiek aj podsedákov, a sakriš ani jedna sedačka nemala isofixy, všetky boli upevnené pásmi. To som ale hazardér... :-[]
Sice je to xxcho uchylka, ale ja s nim suhlasim. Ja napriklad 3 decka po sebe mam a pokial hladam "rodinne" auto, tak to od neho automaticky ocakavam. A od platnosti i-size normy nebude ina moznost ako isofix sedacka. Aktualne su v subehu dve, vyroba uz musi byt len isofix. Predaj este moze byt postarom.
A ak chces byt uplne dosledny, tak zakon pozna vynimku a tretie dieta ani nemusis mat v autosedacke. Otazka je vsak ci riesis legislativu alebo bezpecnost.
Jaký je to zákon/nařízení, že se nesmí prodávat/vyrábět sedačka bez isofixu?
A podle kterého zákona můžeš dát dítě bez sedačky?
Trochu si protiřečíte, nesmí být sedačka bez isofixu, protoze bezpečnost, ale místo toho můžete vozit dítě bez sedačky. Kam na takové věci chodíte?
Neprotirecim si, akurat som sa sekol v jednej veci
ECE R129 nenahradila ECE R44, v platnosti su obe avsak u R44 sa vylucila moznost pouzivania podsedakov bez opierky chrbta. Plna nahrada je ale len otazkou casu.
554/2006
§ 7
Spoločné a prechodné ustanovenia
Vo vozidlách kategórie M1 a N1, v ktorých sú umiestnené dve detské zadržiavacie zariadenia na zadných sedadlách a v ktorých nedostatok priestoru bráni umiestneniu tretieho detského zadržiavacieho zariadenia, možno dieťa vo veku tri a viac rokov a s telesnou výškou menšou ako 150 cm pripútať bezpečnostným pásom.
Aha, takže sedačky bez isofixu nikdo nezakazuje, jen podsedáky bez opěry zad bez ohledu na to, zda má isofix nebo ne.
Pak tu lítají takové hoaxy od tebe a xxc, že sedačky bez isofixu nebudeme moct používat a že místo toho máme vozit děti bez nich.
Jsem rád, že jsi to napsal sám a nemusel jsem to psát já, jaké je to nařízení EK
Kdyz chceš vyvolat flame, tak musíš něco reálnějšího. Jako že radši ojetý jogger než nový touran. I ta dacia ma větší pravděpodobnost dojet do cíle. :-[]:-[]
Touran jsem vybral zcela záměrně, hlavně pro jeho bazarovou oblibu, protože "je to držák fauvé" v kontextu příšerné statistiky spolehlivosti zejména první generace :D
Nesnaž se tu sakrovat. Tourana má sousedka zubařka. Už nějaký ten pátek a jezdí, jezdí, jezdí. Jezdí po městě, oba dovolenou, na výlety a nechtějí ho prodat.
Nechtějí ho prodat, protože kromě běžného servisu nic nechce.
Nechte si tyhle špeky pro kajli, podívej kolik u nás jezdí ojetých VW. Podle diskuzních keců a chytráků by VW neměl nikdo, nebo museli mít všichni autoservis. ;-)
Jeden čas som chodil s autom do servisu, ktorého majiteľ zásadne jazdil a dodnes jazdí Golfom. Strieda ich dosť často, snáď po dvoch-troch rokoch. Keď som sa ho na to pýtal, vyhlásil, že on iné auto mať nemôže, proste srdcovka. Ale uznal aj to, že nie každý je spoľahlivý rovnako a aj u Tourana sú spoľahlivejšie modely a také, na ktorých niečo odchádza stále. Ale majitelia sú spokojní, sú to obvykle menšie závady, ktoré nestoja veľa a ich množstvo je v "norme".
Dobré kusy se určitě najdou, špatné taky, u jakékoliv automobilky. Jde jen o to, jaký je jejich poměr. Statistiky spolehlivosti říkají dost, nicméně to není taková tragédie jak by mohlo vyznít z našich příspěvků :-[]
Osobní zkušenost udělá hodně. A ještě k tomu, kdyz to pak člověk slyší i od mechaniků.
Tak to bolo dosť dobrééééé.Radšej za 20 000 € skladovku Kia Ceed SW s 1.5 T-GDi ako Jogger a oželiem dve sedačky.Keby v tejto konfigurácii vyšiel Jogger na 15 000 € nie je o čom ale 20 000 € je už moc.Návod pri troch deťoch:Jedno v sedačke dopredu/vypnúť airbag/ dve po stranách dozadu a v zadu štíhla mama do stredu a ostáva 600 l na batožinu + trebárs box.
Ty si strašne jednoduchý chalan, ukáž nám KONKURENCIU SO 7 MIESTAMI na sedenie v tejto cenovej relácií. Jo a ešte si zabudol napísať, že za 37 máš trojkové bávo :D:D:D
Ty jsi nikdy nejel se 3 sedackami že? Víš o tom, ze mezi ne si prakticky nesedneš v běžném aute, tj i v tom ceedu? Já to zkoušel ještě s malými sedackami v corolle, skončilo to tak, ze jedna vpredu, vzadu vpravo a uprostřed a vlevo si někdo tak nějak sednu. Ale s většími sedackami už by to nebylo ani na krátkou cestu.
Vidiet, ze 3 deti nemas a nikdy si v aute 3 sedacky nemal. Inu predny airbag sa vypina len v pripade protismerneho umiestnenia sedacky/vajca. Inak nie.