Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Jogger TCe 100 LPG Extreme – Dostupný rodinný ideál

Trochu kombík, trochu MPV a trochu crossover, navíc za rozumné peníze? Není divu, že je Dacia Jogger jedním z nejočekávanějších automobilů tohoto roku. Dokáže ale naplnit vysoká očekávání?
Zpět na článek
22. 4. 2022 14:27
22. 4. 2022 14:29
22. 4. 2022 15:40
22. 4. 2022 15:53
22. 4. 2022 16:07
22. 4. 2022 18:11
22. 4. 2022 23:07
22. 4. 2022 16:27
22. 4. 2022 16:32
22. 4. 2022 21:07
25. 4. 2022 08:12
22. 4. 2022 17:01
22. 4. 2022 18:04
22. 4. 2022 15:39
23. 4. 2022 10:36
22. 4. 2022 13:45
Druhá a třetí řada
S tím rodinným ideálem... bohužel to vypadá, že interiér byl trochu nepochopitelně podřízen třetí řadě. Ve druhé řadě proto není dost místa na kolena i za průměrným řidičem (a to se bohužel týká i pětimístné verze). Vzadu je místa podélně sice hodně, ale pro děti je ho zbytečně moc (a pak se ho nedostává ve druhé řadě) a dospělý tam bude sedět s koleny u brady, což je zase na jakoukoli delší cestu k nevydržení. Pro mě je ta konfigurace vnitřního prostoru dost divná. Jediné pozitivum je tak obří kufr.
Rozbalit vlákno
6
22. 4. 2022 22:42
Re: Druhá a třetí řada
Nie, miesta je dosť v druhom aj treťom rade na to, že je to stále viac kombi ako MPV. Z tvojho príspevku je jasné, že hodnotíš niečo, v čom si nesedel.
22. 4. 2022 23:43
Re: Druhá a třetí řada
Ne, právě na to, jak to auto je dlouhé a jaký má v porovnání s konkurencí rozvor je v druhé řadě žalostně málo místa.
23. 4. 2022 10:31
Re: Druhá a třetí řada
A prečo by pri nadpriemernom rázvore mal byť v druhom rade sedadiel nadpriemerný pozdĺžny priestor? Dlhý rázvor, zdá sa, slúži hlavne priestoru v 3. rade sedadiel a pohodliu nastupovania úplne dozadu. Inak by to bolo detto ako vo väčšine 7-miestnych áut, teda zadné sedadlá len pre menšie deti a inak celkom k hounu.
Čo by pomohlo, je možnosť pouvu druhého rdu sedadiel, ale cena proste nepustí. Možno to neskôr, ak bude hlas verejnosto dostatočne silný, ponúknu ako výbavu za príplatok.
23. 4. 2022 13:43
Re: Druhá a třetí řada
Priemerný slovenský šofér má nejakých 173,5cm, miesta je dosť.

Doterajšie recenzie ukazujú dostatok priestoru aj za cca 185cm vysokými mužmi za volantom, pri čom priemerná výška muža u nás je 179cm. Samozrejme väčšina ľudí je ešte nižšia ako priemerná hodnota...

Prosím viac faktov a menej dojmov.
24. 4. 2022 07:12
Re: Druhá a třetí řada
to jsem myslel, ze jste vetsi narod
25. 4. 2022 13:36
Re: Druhá a třetí řada
no co uz no, vy mate len cca +1cm v priemere, stale si vedla jak ta jedla s tvojim hodnotenim ;)
22. 4. 2022 14:27
Souhlas
Joggera jsem vyzkoušel (cca 150 km) a s naprostou většinou článku souhlas.
Některé nedostatky jsou prostě dány nízkou cenou, ale co to jinak velice povedené auto degraduje je právě místo na zadních sedačkách právě v kontextu délky auta velkého rozvoru. A přitom stačilo málo a alespoň v pětimístné variantě sedadla posunout o 3 - 5 cm dozadu (ideálně jak je zmíněno udělat posuvná). S ostatními nedostatky/kompromisy by se nechal ožít, ale toto je alespoň pro mne velké mínus.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
22. 4. 2022 14:29
Perličky
Kříženec mezi kombi a crossoverem... to je teda asi kross na druhou, ne? :-)

"Při českém dálničním tempu se přitom otáčky motoru pohybovaly pod hranicí 3000 min-1 na šestý rychlostní stupeň - jak na plyn, tak na benzín." No to je ovšem unikátní řešení, že jsou otáčky stejné na plyn jako na benzín...

Jinak ale Dacia potvrzuje relativně vysoká očekávání, vypadá to pořád slušně :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - lamal
22. 4. 2022 15:40
Re: Perličky
Test od Chválu je dobry, porovnaval to prazdne VS plne nalozene, dynamika, spotreba, komfort pruzenia aj vyhybaci manever. Velmi dobre odladene auto, az prekvapivo.
https://www.youtube.com/watch?…
22. 4. 2022 15:53
Re: Perličky
Tak ,práve Chvalov test hodnotím ,ako najhorší z troch ktoré vyšli v rovnaký deň . Najlepší a zároveň najobsiahlejší je tu a ešte aj rozdelený na kapitoly : https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - lamal
22. 4. 2022 16:07
Re: Perličky
Ten z Motoringu som este nevidel, Filipa sledujem uz dlho robi dobre testy.
Nemyslim si, ze Chvalov test je kvoli inym testom zly, akurat niekto siel este viac do detajlu - to uz Garaz nerobi.
22. 4. 2022 18:11
Re: Perličky
Ved práve.už nerobí ...
22. 4. 2022 23:07
Re: Perličky
Súhlas, najlepšie SK videotesty v súčasnosti Motoring a Autožurnál.
23. 4. 2022 10:25
Re: Perličky
garaz.tv sa hlavne odstrihla od ľudí - zakázali komentáre pod videom, takže je to mŕtve, hluché a oveľa menej zaujímavé. Pokašlali to.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 16:27
Re: Perličky
No a jak je to s tou jizdou po dalnici ? Vedle Forester s 110kw nezvlada ceskou dalnici a tohle ano ? :D zdravim Kankunena
Avatar - lamal
22. 4. 2022 16:32
Re: Perličky
Forester je iny pripad, pozri si moj prispevok pod jeho testom. Lahsia, a hlavne nizsia dácia, ktora ma na 6 prevodovom stupni pevne otacky pri ktorych ma uz davno 200nm v pripade 81kW verzie je na dialnici lepsia.
Forester s vacsimi odpormi a krutiakom 195nm pri 4000ot je na tom horsie, nad 120kmh sa to prejavi najviac.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 21:07
Re: Perličky
Ja ale nerikam, ze Forester je dalnicni kriznik, ale Kankunen psal, ze nezvlada jizdu na dalnici, to zvladne jakekoliv auto na nasem trhu dnes :) to je cele…
Avatar - Beefcake
25. 4. 2022 08:12
Re: Perličky
Kankunen je jediny vlastnik Subaru, ktory znacku dlhodobo hejtuje. Hoci aj vymyslenymi kravinami.
Takze brat s rezervou :-!
22. 4. 2022 17:01
Re: Perličky
něco jako výrok toho ruského generála, že "naši vojáci už na pozicích v Černobylu kempovali v roce 1940 a žádné problémy s ozářením nepozorovali" :-) :-) :-)
Avatar - woody-alien
22. 4. 2022 17:46
Re: Perličky
Kříženec mezi kombi a crossoverem... to je teda asi kross na druhou, ne?

Neblázni, ty vůbec nevíš co činíš. Někdo se toho chytne a vytvoří se nové kategorie.
Prodeje malých, středních a velkých Cross² za rok 2022... :-[] :-[] :-[]
Avatar - Emel
22. 4. 2022 18:04
Re: Perličky
Ruka trhu je neúprosná. Až se Jogger zkříží s dalším crossoverem...
Avatar - lamal
22. 4. 2022 15:39
nezavďačíš
... ´´Při českém dálničním tempu se přitom otáčky motoru pohybovaly pod hranicí 3000 min-1 na šestý rychlostní stupeň - jak na plyn, tak na benzín.´´

Zaujimalo by ma, ako to pri manualnej prevodovke, alebo 2spojke moze byt inac pre benzin a plyn :-)

EDIT: Emel... 1st
Rozbalit vlákno
0
23. 4. 2022 10:36
Dacia
Tak, ako väčšina automobiliek, má aj Dacia obrovské problémy s komponentmi a predlžujú sa čakacie doby, alebo sa znižuje výbava. Chýbajú elektrické otváranie okien, Media Nav bez WiFi zrkadlenia. To platí pre Sandero, Jogger, Logan, Duster. Pri Sandere eco G LPG (nie Stepway) sa prechadza z 6 stupňovov na 5 stupňov prevodovky. Sám čakám na Sandero, ktoré má už pridelené VIN číslo je dovezené na Slovensku, len sa čaká na el. okná. Údajne bude koncom mája, ale ktovie. Tu je odkaz s titulkami : https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
23. 4. 2022 13:18
Novinka roku - kde je diskuze ?
Tedy dost mne mrzí, že tohle auto, které si troufnu říct bude zajímat velkou část kupců soukromníků v našich končinách postsoc bloku a diskuze je tu naprosto tristní, to auto by si zasloužilo větší dosah.

Tak já vykopnu flame, aby to tu trochu ožilo :

RADŠI OJETÉHO TOURANA NEŽ JOGGER ! :-[] :-!
Rozbalit vlákno
33
23. 4. 2022 13:31
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Auto áno, zaslúžilo by si, ACZ nie.
Ak sa chceš pokúsiť o flame, nemal by si to dopredu vykecať.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2022 13:56
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Ja myslim, ze zrovna mne by toho Tourana nikdo tady neveril ani tak :-!
Avatar - xxc
23. 4. 2022 14:30
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
a o com diskutovat? rodinny ideal s 2 isofixami?
23. 4. 2022 14:53
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Nie každýma malé trojičky, alebo tri deti po sebe, že isofix potrebuješ. Zároveň, ak by si nevedel, existujú aj detské sedačky bez isofixu :D
Avatar - Mikesus
23. 4. 2022 15:04
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Xxc nezná sedačky bez isofixu a pak vozi děti nepřípustné uplne. To nemá cenu řešit.
Avatar - xxc
23. 4. 2022 15:36
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Mám aj také, s isofixom, ale nezapnute do neho, lebo nie je. Len potom trošku stráca význam. Jasné, že nie každý má deti, ale potom nemožno hovoriť o rodinnom aute.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2022 16:18
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
A tam u vás na východě Slovače jste neslyšeli třeba o něčem takovém ?

http://www.slune-cz.cz/…-kg-bez-isofixu/

tady je široká paleta výběru, určitě by ti to poslali i k vám na dobírku a nemusel by si hned vyměnovat auto
Avatar - xxc
23. 4. 2022 18:06
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Uz od januara 2023 by nemali byt v predaji, pokial som spravne pozeral. Ale to je jedno, kto potrebuje vacsie auto ako sandero, pred panelak ako stvorene. Este aj ten plyn vydrzi 400 km, toto ludom nevadi, ze treba castejsie chodit tankovat, ale ked niekto ide kazdych 200 km nabit, alebo nabije popri nakupe, tak uz na nabijacke stravi pol zivota :-)
23. 4. 2022 19:00
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
By nemali byť..Ok, je problém kúpiť kým sú v predaji?
Avatar - xxc
23. 4. 2022 19:23
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Teraz nie je, ale o nejaky rok moze byt problem a auto bude na trhu. Narazal som na ten rodinny ideal, pokial dieta stravi polku detstva v autosedacke, mohli to poriesit inac. Jedno take auto som uz mal a predavali sme to ako 3 rocne, lebo sa narodilo dalsie dieta a nevosli. Alebo hocico, zobrat aj susedove dieta zo skoly by sa dalo a hned je v aute deti viac.
23. 4. 2022 19:23
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Niekto hladá riešenia,niekto problémy a výhovorky (hate) ,ako sa to nedá . Pri normálnej jazde s rodinou na palube v pohode vyše 500km + 50 litrov benzínu v nádrži na dojazd po najbližšiu LPG stanicu .
Avatar - xxc
23. 4. 2022 20:15
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Ano, ale kupit to, snazil by som sa jazdit na lacnejsi plyn. V kombinacii je to dobre, az velmi dobre.
23. 4. 2022 19:01
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Mám deti, síce len dve a tá väčšia by už v sedačke vyzerala hodne komicky.
24. 4. 2022 09:53
Re: Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Ja tri, všetky už vyrástli z autosedačiek aj podsedákov, a sakriš ani jedna sedačka nemala isofixy, všetky boli upevnené pásmi. To som ale hazardér... :-[]
24. 4. 2022 12:39
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Sice je to xxcho uchylka, ale ja s nim suhlasim. Ja napriklad 3 decka po sebe mam a pokial hladam "rodinne" auto, tak to od neho automaticky ocakavam. A od platnosti i-size normy nebude ina moznost ako isofix sedacka. Aktualne su v subehu dve, vyroba uz musi byt len isofix. Predaj este moze byt postarom.
A ak chces byt uplne dosledny, tak zakon pozna vynimku a tretie dieta ani nemusis mat v autosedacke. Otazka je vsak ci riesis legislativu alebo bezpecnost.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2022 13:00
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Jaký je to zákon/nařízení, že se nesmí prodávat/vyrábět sedačka bez isofixu?
A podle kterého zákona můžeš dát dítě bez sedačky?
Trochu si protiřečíte, nesmí být sedačka bez isofixu, protoze bezpečnost, ale místo toho můžete vozit dítě bez sedačky. Kam na takové věci chodíte?
24. 4. 2022 13:23
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Neprotirecim si, akurat som sa sekol v jednej veci
ECE R129 nenahradila ECE R44, v platnosti su obe avsak u R44 sa vylucila moznost pouzivania podsedakov bez opierky chrbta. Plna nahrada je ale len otazkou casu.

554/2006
§ 7
Spoločné a prechodné ustanovenia
Vo vozidlách kategórie M1 a N1, v ktorých sú umiestnené dve detské zadržiavacie zariadenia na zadných sedadlách a v ktorých nedostatok priestoru bráni umiestneniu tretieho detského zadržiavacieho zariadenia, možno dieťa vo veku tri a viac rokov a s telesnou výškou menšou ako 150 cm pripútať bezpečnostným pásom.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2022 17:07
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Aha, takže sedačky bez isofixu nikdo nezakazuje, jen podsedáky bez opěry zad bez ohledu na to, zda má isofix nebo ne.
Pak tu lítají takové hoaxy od tebe a xxc, že sedačky bez isofixu nebudeme moct používat a že místo toho máme vozit děti bez nich.
Jsem rád, že jsi to napsal sám a nemusel jsem to psát já, jaké je to nařízení EK
Avatar - Mikesus
23. 4. 2022 15:03
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Kdyz chceš vyvolat flame, tak musíš něco reálnějšího. Jako že radši ojetý jogger než nový touran. I ta dacia ma větší pravděpodobnost dojet do cíle. :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
23. 4. 2022 16:16
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Touran jsem vybral zcela záměrně, hlavně pro jeho bazarovou oblibu, protože "je to držák fauvé" v kontextu příšerné statistiky spolehlivosti zejména první generace :D
24. 4. 2022 05:53
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Nesnaž se tu sakrovat. Tourana má sousedka zubařka. Už nějaký ten pátek a jezdí, jezdí, jezdí. Jezdí po městě, oba dovolenou, na výlety a nechtějí ho prodat.
Nechtějí ho prodat, protože kromě běžného servisu nic nechce.

Nechte si tyhle špeky pro kajli, podívej kolik u nás jezdí ojetých VW. Podle diskuzních keců a chytráků by VW neměl nikdo, nebo museli mít všichni autoservis. ;-)
24. 4. 2022 09:59
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Jeden čas som chodil s autom do servisu, ktorého majiteľ zásadne jazdil a dodnes jazdí Golfom. Strieda ich dosť často, snáď po dvoch-troch rokoch. Keď som sa ho na to pýtal, vyhlásil, že on iné auto mať nemôže, proste srdcovka. Ale uznal aj to, že nie každý je spoľahlivý rovnako a aj u Tourana sú spoľahlivejšie modely a také, na ktorých niečo odchádza stále. Ale majitelia sú spokojní, sú to obvykle menšie závady, ktoré nestoja veľa a ich množstvo je v "norme".
Avatar - Mikesus
24. 4. 2022 12:57
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Dobré kusy se určitě najdou, špatné taky, u jakékoliv automobilky. Jde jen o to, jaký je jejich poměr. Statistiky spolehlivosti říkají dost, nicméně to není taková tragédie jak by mohlo vyznít z našich příspěvků :-[]
Osobní zkušenost udělá hodně. A ještě k tomu, kdyz to pak člověk slyší i od mechaniků.
24. 4. 2022 13:21
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
edit: odpoved vyssie, odhlasilo ma z nejakeho dovodu a potom som reagovla na zle vlakno.
Avatar - hugino
23. 4. 2022 18:31
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Tak to bolo dosť dobrééééé.Radšej za 20 000 € skladovku Kia Ceed SW s 1.5 T-GDi ako Jogger a oželiem dve sedačky.Keby v tejto konfigurácii vyšiel Jogger na 15 000 € nie je o čom ale 20 000 € je už moc.Návod pri troch deťoch:Jedno v sedačke dopredu/vypnúť airbag/ dve po stranách dozadu a v zadu štíhla mama do stredu a ostáva 600 l na batožinu + trebárs box.
23. 4. 2022 19:03
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Ty si strašne jednoduchý chalan, ukáž nám KONKURENCIU SO 7 MIESTAMI na sedenie v tejto cenovej relácií. Jo a ešte si zabudol napísať, že za 37 máš trojkové bávo :D :D :D
Avatar - Mikesus
23. 4. 2022 19:22
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
To je jasné. Potrebuju 7 míst, ale jogger je moc drahý. Tak připlatim za auto s 5 místy.
23. 4. 2022 21:13
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Jj, Hugino nesklamal ;-)
Avatar - xxc
23. 4. 2022 20:12
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Konkurencia je Lodgy, este je v konfiguratore a s dieselom je o 800 € lacnejsia, ako Jogger. Normalne tam rodina da sedacky, ked potrebuje.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2022 19:20
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Ty jsi nikdy nejel se 3 sedackami že? Víš o tom, ze mezi ne si prakticky nesedneš v běžném aute, tj i v tom ceedu? Já to zkoušel ještě s malými sedackami v corolle, skončilo to tak, ze jedna vpredu, vzadu vpravo a uprostřed a vlevo si někdo tak nějak sednu. Ale s většími sedackami už by to nebylo ani na krátkou cestu.
24. 4. 2022 12:44
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
Vidiet, ze 3 deti nemas a nikdy si v aute 3 sedacky nemal. Inu predny airbag sa vypina len v pripade protismerneho umiestnenia sedacky/vajca. Inak nie.
Avatar - Emel
23. 4. 2022 19:44
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
No to je jasný, jako bazarový kovboj přece nebudeš kupovat nový auto...
Avatar - Mikesus
23. 4. 2022 22:54
Re: Novinka roku - kde je diskuze ?
:-[] :-[] :-[] :-[]