Dříve jsem četl, že automobilky měří parametry tak, že motor vytočí (na motorové brzdě) a po té snižují otáčky, ale pod zatížením, což je rozdíl oproti tomu, kdy se akceleruje - otáčky vzrůstají... Většinou jsou běžné turbomotory laděné tak, aby právě okolo 2000 ot./min. plně zabraly.
Duster může dávat smysl, ale stejně je mi bližší Vitara, Suzuki se téměř nekazí, takový "vděčný dělník"...
Metodik je více, třeba i při různých konstantních otáčkách.
Předpokládám ale že pouhé zpoždění nástupu při rychlé akceleraci by pan redaktor rozpoznal a zmínil se o něm.
Co si pamatuju, 1.33 TCe opravdu táhne "až" od nějakých 2.000. Zase karbonizace je prevít, takže to, že musím podřadit a vytočit přes 2.000 rozhodně nevidím jako chybu.
Ale pak táhne krásně. Asi nejlepší mainstreamový maloobjemový turbobenzín na trhu.
1.33TCe hlavně hezky graduje (jezdil jsem TCE140), mne se s tím jezdilo parádně a osobně musím konstatovat v té kubatuře do 1.5 litru je to jeden z nejlepších turbomotorů. Neznám všechny, ale myslím, že jsem jich pár projel na srovnání :D
Je zvlaštni, že některe ten motor kladně překvapuje a jine naopak.
Za mě zcela pruměrny turbomotor jak co do prodlev, reakci, charakteru a nebo zvuku. Motor, ktery bych označil jako idealnějši spiš pro BFU, ale určitě nic pro trochu nadšenějši řidiče.
Možna co verze či kus to original.
Kdyz bych měl hodnotit jako ty, tak každý turbomotor ma prisernou prodlevu i reakci, jakýkoliv TSI, EB nebo TCE. Zvuk u 4válce radši úplně pominu, protoze jestli u 4válců hodnotis zvuk, tak jsi dost tragéd. To nemá zvuk, ale jen hluk.
Jo traged to sedi...stejně tak jako dnes jsou vlastně auta prakticky bez rozdilu, stači si vybrat dle barvy a nebo co se vic libi. To by se možna chytlo tak na emimino. Ale chapu tam, kde nejsou zkušenosti nebo potlačene lidske smysly zde knk velmi či kombinace tak to by se ještě omluvit dalo jinak je to tragikomedie v přimem přenosu.
Aj ja mam udajne uz od 1400 ot maximum 160 Nm... ale skus takto v praxi jazdit... ten pruzinovy zatah dostavam "az" okolo 1700-1800 ot ... vzdy je tam teda ista odchylka.... ale vzdy plati... cim nizsie otacky spinania turba tym lepsie... teda turbo ktore zabera az kdesi od 2000 ot vyssie tak to uz musi byt docela lenive turbo ktore ta obera o ten potrebny turbo zatah odspodu
Ja som jazdil 96 kw verziou v Capture, proste to islo rovnako, hocijake otacky tam boli. Mozno su vsetky turbobenziny take ploche, neviem, mozno je to fakt najlepsi motor. Ale zase toto je inak nastaveny motor, mozno to bude ine.
Dnes som zase siel spalovacim autom a ludia sa dost casto stazuju, ze im prevodovka podtaca motor. Mne to islo na trojke 130, stale som klikal manualne, nech to zvysi stupen. Az mam obavy, ci je prevodovka v poriadku, ale vraj aisin je spolahlivy :-D
Koukám, že to tu jde od desíti k pěti... Test normálního auta, které si mnoho lidí může reálně dovolit a tři příspěvky od dvou lidí za první hodinu... Sakra. :-O
Jinak Duster super, ta cena už je z mého subjektivní pohledu dost, tak o pade výš než bych čekal, ale furt dobrý... 4x4, výborný motor (ne, 7,2 se mi v tomto případě nezdá moc), se asi pár obchoďáků ve služební Oktávce 1.0 TSi bude divit, až jim to natře dačka :-[]
Jenom - v ceně nad 500 už jsou vody SY Koranda, což prostě je lepší a dotaženější auto...
no nevím.kdo su kupuje dacii, tak na lpg a už vůbec ne aby to natřel chudákům ve škodovkách
U toyoty 18 příspěvků za pět minut. Dacii bych přirovnal ke škodovce, taky dost neoblíbená.
Přiznám se, že i já, coby diskutér obsazující v minulých letech bednu vítězů v počtu příspěvků, ztrácím chuť sem chodit.
Málokdy se tu objeví pár z vás, kteří mají reálně něco k věci a jsou normální, navíc jsem tak nějak myslel, že test je premium, tak jsem na něj neklikal.
A zbytek je akorát banda idiotů na jedné straně (proRuský, proti Evropský, protzápadaní, kteří vidí ve všem konspiraci) VS banda ekoteroristická (Elektro, emise, vše ostatní je špatné)..... jo, je to tady fakt naprd :/
A k té Dačce. Před měsícem jsem potkal nového Dustera na D1, blokoval levý jízdní pruh ve 130ti a nechtěl mne pustit (já jel právě tou služební Ofcí (3,facelift),ale ftédéí, fdvoulitru (110kw), fkombíku a na hlínách), oba jsme měli obsazeno auto 4mi cestujícími a když mne po nějaké době uhnul do pravého, dupnul na plyn a já měl do 160ti veeeeelkej problém se vedle něj dostat, pak jsem ho předjel... neměl označení motorizace, ale Duster nevypadal v základu, takže realita, že to natře litrové Ofci je asi tady ( i když 1.0 TSI je dálniční dravec, Vaculík říkal) :D
Je pravda že v diskusiach začínaš absentovať tak už viem dôvod a tvoje argumenty /rusofili a ekoteroristi/ sú opodstatnené.Pravdou však stále ostáva že Rapid 1.0 TSI je "predátor dialnic". :-) Polepši sa.
To boli časy keď tu boli porovnávacie testy / teraz to je už len Premium / a hneď sa rozbehla diskusia.Odkedy dali Premium články tak diskusia je o dosť menej živá.Škoda
Mno, přežil jsem i pět chlapů ve Fabii HTP, jedoucích na Ještěd. Zvládnu hodně :-[]
Jo, Duster s tímhle motor je takovej sériovej sleeper.
Něco jako Astra minulé generace s 1.6 turbo, na šestnáctkách a v základní bílé. Kámoš má a prý je to fakt prča.
Mne stačí, když roztočim našeho Megana na dálnici, taky to není uplně ořezávátko a ty Rapidy a Fabie, či všemožná slabší SUV co si na dědečka dovolí pak koukaj :D
No jo, ten dvoulitr je legenda. Právem. Sice žere i trávu u cesty, ale jede.
Cca v roce 2015 jsme kupovali nový Megane III. Vyhrál 1.2 TCe, ale strašně jsem řešil jestli nekoupit GT220. Nekoupil jsem kvůli spotřebě, lituju doteď.
BTW - ta 1.6 u Astry má 200Hp a 0-100 dává lehce nad 7s.
Od doby, kdy VW nenuze tak snadno podvádět s emisemi, už jejich auta nejedou. To jak kodiaq rs ( ještě diesel ) nejdřív od 160 si ho podal yaris ( taky nechtěl nejdřív uhnout a pak na to slapnul a pak s highlanderem od 130 čuměl, že ho predjizdim. Hlavně že do té doby blokoval levej a pak urputně zrychloval. Ale stále papírově jsou rychlejší. To se vsadím i ta octavia 110lw vs duster bude papírové mnohem rychlejší.
Ono je to ale logické, rozdíl tam sice ve prospěch Ofce je, ale zase si vezmi realnou situaci.
On je předemnou + nějaký rozestup a začneme akcelerovat stejně, takže než já tu svou výkonovou výhodu dotáhnu na jeho úroveň, on už v tu dobu jede těch 150 a já 160. Abych ho nějak deklasoval, musel bych mít alespoň 200kw, nebo by nesměl šlapat na plyn...
Jasné, žartujem. Jazdil som s tým najsilnejším Dusterom s EDC a škoda, že automat nedávajú aj do lacnejších verzii. Tu už je to také, že človek si začína hovoriť, či za tie prachy nebolo lepšie zobrať niečo iné, napríklad s adaptívnym tempomatom. Na druhej strane, ak by som si mal vybrať takýto Duster alebo "nový" S-Cross, tak fakt zvažujem, že ktoré. Za mňa je to Suzuki asi najväčším sklamaním tohto roka.
Je třeba se na to ale dívat ještě trochu jinak. On věděl, že na to šlápne, takže nejspíš podřadil a poslal plyn k podlaze. Což tys nemohl předpovídat, takže si začal zrychlovat tak nějak plynule a rozhodně ne s nohou na podlaze. A velký vliv má i nějaká reakční doba, kdy ty sis uvědomil, že on za to vzal, třeba za nějaké dvě tři vteřiny.
Takže i silnější auto bez podřazení prostě bude mít chvilku problém, než se sebere z nižších otáček a dohoní někoho, kdo tomu už pár vteřin nakládá.
Já si taky připravil rychlost (u té první WLTP a ne EVO TDI verze musíš řadit jak skoro u atmosféry), protože mne docela dlouho "vychovával" v levém a chtěl jsem co nejdříve pryč, ale že začal akcelerovat o vteřinu/dvě dříve, to je logické.
No ja ti tedy nevim, ale když si vezmu služebni oktavku tedy v autě akorat šofer tak ta dačia s rodinkou na palubě, kdy se bude chtit tatik předvest bude mit rozhodně problem a samo naopak.
Jasně pokud nebude ta dačia vic obsazena tak by měla mit sice navrch, ale nepředpokladam, že nějak vyrazně. A to jen diky tomu, že je to dačia tedy "papir", ale zase je to krabice s vyškou teměř 170cm takže z nějakeho rozjeteho stavu ve vyššich rychlostech začně na dynamice dosti ztracet.