Myslíte si, že Alfa Romeo Brera potřebuje vylepšení vzhledu?
Samozrejme, že nie. Ale Alfa Romeo potrebuje vynikajúceho dizajnéra, aby dokázal súčasné čínsko-francúzske paskvily premaľovať na skutočné šmrncovné autá.
...je těžkopádnej, neovladatelnej paroh, všechny benzíny na prd, užraný, bez výkonu a bez charakteru včetně V6. (Snad jedině kromě 1750 TBI.) Interier byl "na hraně" už v době vzniku.
Tenhle tuzing je fajn maximálně pro dvacetiltýho pacienta s kšiltem dozadu na tuning párty v Milovicích.
A vnímat tenhle odulý paskvil jako třídveřovou Giulii je jako nazývat pana Honzu Lušovského maestrem a českým Pininfarinou.
Mas osobní zkušenost? To co píšeš, zaznělo ve všech testech, ovšem - optikou dnešních aut, hatchback s sestivalcem, plnohodnotným “quattrem” - Brera měla Torsen, vážící 1630 kg? To mi na dnešní poměry přijde opravdu lehké. Doporučuji přečíst https://www.autojournal.cz/…a-3-2-jts-v6-q4/
Samozřejmě, auto s 15litrovou spotřebou už by dneska nikdo živit nechtěl, ale mělo i 2,4 JTD - petivalec, s celkem pěkným zvukem.
Edit: 1600 kg měla i M140ix.
Mel to kolega, az mu na 147 definitivne uhnil vyfuk a nejen ten, mel nejdriv breru s 2.2jts a pak i V6, holt velkej alfista. 2.2jts byla peklo, pred 100k km to zacalo zrat olej tak, ze dolil litrik v Brne a v Bratislave mohl dolejvat znovu, nakonec byl rad ze mu to nekdo naboril. Nejelo to a pritom se pod 9L vicemene nepodival. Bavorak s 3L r6 z te doby zral snad v kazdem rezimu min. V6 pak byla v jeho kusu problemu-prosta, ale bylo to tezke na cumak a vsechno jen ne radost za volantem. Zvuk usel.
Uvnitr to melo fakticky jen 2 pouzitelna mista, ta zadni leda pro lidi bez noh no a kvalita vnitrku byla obdobna jako v nepremiove nizsi stredni z te doby a tim nemyslim Golf.
Na brere bylo, je i navzdy bude nejlepsi jeji vzhled. O to vtipnejsi ze zrovna to tahle prestavba resi. :D
Osobní.
"Těžkopádnej" - neznamená jen absolutní hodnotu čísla hmotnosti. To bych napsal "těžkej paroh".
Zvuk JTD je to poslední, co by mě na tom motoru zaujalo. Ale v autě jako je - byla Brera, já diesel nechci.
Pokud porovnám mezi Alfami pocit z řízení, tak je Brera horší než 156 i než 164.
Edit: Tak jsem si přečetl autojournal. Neobjektivní, pozitivně zaujatý jakoby test, spíše popis.
Souhlas, možná to bylo tou chybějící hmotou za zadní nápravou oproti sedanu, ale brera jezdila hůř než výchozí 159ka. Čirá esence nedotáčivosti, kdy se na hraně přidalo ještě poskakování zádě. Naprosto neřidičské auto, a to nejen v porovnání s nějakou agilní zadokolkou, ale i s obyč. předokolkami své doby. I obyčejný passat b6 jezdil líp. Na rozdíl od gen. 156 neměla brera/159 ani zajímavé motory, je to čistě designovka, která se mně osobně vždycky líbila a líbí dodnes, akorát jako auto stojí za prd. ;-)
Jen dve auta ktere jsem kdy ridil bych vyvazenim prirovnal ke kladivu, civic ufo s 2.2L dieslem a prave breru s V6. Oboje se chovalo jakoby melo 75% hmotnosti na predku. Coz o to, u puvodne FWD HB s tezkym motorem je tohle cislo blizko realite tak jako tak, ale malokde to maskovalo tak spatne jako prave tyhle dve.
To tve posledni souveti o "krasce jinak k nicemu" to v podstate sumarizuje.
PS: 1.75tb kterou dostala 159 pred svym koncem byl slusnej motor, jen prisel pozde (pro alfu tradicne).
Zajímavé, jak tu dýzlobijec, pro kterého není bavorácký r6 dýzl zvukem dobrý, prý kadla kadla atp., píše o pětiválcovém jtd, jako o motoru s celkem pěkným zvukem. :D Buď jsi ten motor nikdy neslyšel nebo už ti definitivně přeskočilo. Nejspíš oboje...
Takhle 530d samozrejme nezni, ostatne i pod tim migovo videem se lidi dohaduji ze je mikrofon v motorovem prostoru a ja jim davam za pravdu.
Treba tohle mi prijde blizke realite:
https://youtu.be/cb08O4rxRhY?t=459
nebo tohle:
https://youtu.be/_gFxYMhjqkI?t=58
Uvnitr je to az prekvapive dobre, snad az chvalitebne. Neni to uroven BiTDI v A6 minule generace, nebo V8 tdi taky od koncernu, ale je to proste dobre. Horsi to je az kdyz se tim clovek necha unest a stahne okno, aby si to poslechl naprimo a zjisti ze to bylo lepsi s tim oknem nahore :-) V tom je ten nejvetsi rozdil mezi r6 benzinem a r6 dieslem. R6 benzin + okno dole vede k umocneni vysledku, u R6 nafty s oknem dole je kouzlo okamzite pryc.
A co to znamená? Když das mikrofon do motorového prostoru benzinoveho auta, uslyšíš taky takovou hrůzu? Sice si neumím představit, proč by to někdo dělal, ale i kdyby, to je proste realita bez utlumení. Nebo to složil Hans Zimmer pro BMW? :-[]:-[]:-[]
Rad se tocis v kruhu (to o jezdeni v motorovem prostoru tu jiz zlidovelo) tak snad promines kdyz se tentokrat s tebou nesvezu.
Jednoduse zni 530d uvnitr dobre. Neobtezuje, naopak, prijemne si brumla. Srovnani s V8 kulha, a kulha hlavne kdyz clovek ocekava s gradaci otacek i gradaci zvukoveho doprovodu, zde je tomu presne naopak. A ne, neni to ani zvuk typicky pro benzinove R6, ale jako celek to proste funguje. Na to nemusis cumet na videa, proste si do toho sedni a poznas to sam a ikdyz to nebude podle tveho gusta, stejne uz s cistym svedomim podobne video nepostnes, protoze jednoduse neodpovida realite. ;-)
Jak pisu, realite jsou podstatne bliz ty dve videa co jsem postnul ja.
PS: nepekne vysoke tony dnes na volnobeh delaji i foukane a DPF utlumene benziny, ergo podobne video by clovek zvladnul natocit i s B58. Tam sou ty casy atmo trilitru, kde clovek slysel jen 50% vyfuk a tech zbylych (a hezcich) 50% delal motor. Kde jsou ty casy kdyz tam dal clovek otevrene sani a na vyfuk uz ani nepomyslel, vse zajimave slo totiz z pod kapoty. Ta doba je ale 10-15 let pryc, bohuzel.
PS2: tak vidis, nakonec jsem se trochu svezl. :D
Streva z Giulie, ne jeji kabatek ;-) ostatne je fakt skoda ze z Giu neudelali kupe s kratsim rozvorem.... to by byla motokara jak prase.... samozrejme komercni otazky na smysl neceho takoveho chapu...m
Koncept Brery z roku 2002 měl V8, 4000ccm, 400 koní, transaxle, 6kvalt sekvenci, křídlové dveře a nádherný budíky. A po třech letech vyrobili v sérii jen obrovské zklamání s narušenými proporcemi a s motory z Holdenů.
Všechna kritika, která zde na sériovou Breru zazněla, je bohužel naprostá pravda - jezdil jsem s verzí 2.2 JTS, i 2.4 JTD... Snad ještě horší byl odvozený Spider, který byl opravdu těžký jako pr-se a verze 3.2 V6 4x4 mi ukazovala průměrnou spotřebu 17,5 l/100 km! :-(:no: Nejde ale jen o zcela nevyhovující techniku na bázi GM/Holdenu. Ani ten design Brery v praxi nevypadá zdaleka tak skvěle, resp. nefunguje ze všech úhlů pohledu. Ona ale i ještě více vypasená 159 byla velké zklamání - na 156 či 147 jízdně naprosto neměla (na točité okresce), typická mrštnost a agilita byla z velké části pryč, což většinu alfistů pochopitelně odradilo. Prodejní čísla hovoří za vše - Alfa 156 (vč. Sportwagonu) se prodala v cca 680 000 ks, 159 ve 190 000 ks. Alfy GT (na bází 156) se prodalo 90 000 ks, Brery cca 25 000 ks... A to ještě Alfa tajně 180 neprodaných kousků sešrotovala, protože je s příchodem normy Euro5 je zapomněla přihlásit - plnily jen EU4... :-O:-(:no: