Alfa Romeo GT Sud-Est je Brera s předkem Giulie. Můžete ji mít také
Myslíte si, že Alfa Romeo Brera potřebuje vylepšení vzhledu?
Alfa Romeo Brera, třídveřový hatchback vyráběný v letech 2005 až 2010, je auto s výrazným designem, který má i dnes řadu fanoušků. Zřejmě však existují lidé, kteří si myslí, že by Brera mohla vypadat lépe.
Patří mezi ně Ital Quintino Parisini, který si nechal u firmy PariS’5 GaraGe postavit Breru s předkem z modernější Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio. Na výsledek, který dostal jméno GT Sud-Est, se ale můžeme dívat ještě jinak než jako na přepracovanou Breru. Co takhle vnímat ho jako třídveřovou Giulii?
Přestavba prý každopádně zabrala zhruba rok práce. Vše začalo odstrojením předních partií italského hatchbacku. Pak následovala instalace nárazníku, masky a světlometů ze zmíněné Giulie Quadrifoglio.
Nebylo to ovšem tak jednoduché, jak to zní. Brera s pohonem předních kol má delší přední převis než zadokolková Giulia, takže úpravce musel podstatně modifikovat přední blatníky a měnila se také kapota. Všimněte si, že firma navíc překryla část předních světel, takže vypadají užší.
Aby k nové přídi ladil zbytek vozu, byly zadní blatníky rozšířeny a auto dostalo i výraznější prahy. Vzadu dále zaujme agresivní difuzor doplněný o zadní spoiler a nové světlomety. Nakonec přišel na řadu modrý lak.
První GT Sud-Est pohání 2,4litrový turbodiesel o výkon 154 kW, přestože úprava byla původně navržena pro kousek s 3,2litrovým šestiválcem, který po instalaci přeplňování kompresorem a dalších modifikacích poskytuje maximální výkon 256 kW. Standardně tato jednotka dává 191 kW.
Jestli se vám Brera s přídí Giulie líbí, pak by vás mohlo zajímat, že PariS’5 GaraGe nabízí přeměnu dalším zájemcům. Přestavba stojí nejméně 20 tisíc eur, tedy v přepočtu asi 490 tisíc korun. Cena nezahrnuje výchozí Breru, tu si musíte obstarat sami. Dostanete tak díly, práci a kompletní lak. Narozdíl od prvního kusu prý další transformace zabere už jen asi čtyři měsíce.