Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo GT Sud-Est je Brera s předkem Giulie. Můžete ji mít také

Jan Zajíc Jan Zajíc 8. 8. 2022 • 15:35
55
30
Zobrazit náhledy (55)
Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est Alfa Romeo GT Sud-Est

Myslíte si, že Alfa Romeo Brera potřebuje vylepšení vzhledu?

Alfa Romeo Brera, třídveřový hatchback vyráběný v letech 2005 až 2010, je auto s výrazným designem, který má i dnes řadu fanoušků. Zřejmě však existují lidé, kteří si myslí, že by Brera mohla vypadat lépe.

Patří mezi ně Ital Quintino Parisini, který si nechal u firmy PariS’5 GaraGe postavit Breru s předkem z modernější Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio. Na výsledek, který dostal jméno GT Sud-Est, se ale můžeme dívat ještě jinak než jako na přepracovanou Breru. Co takhle vnímat ho jako třídveřovou Giulii?

Přestavba prý každopádně zabrala zhruba rok práce. Vše začalo odstrojením předních partií italského hatchbacku. Pak následovala instalace nárazníku, masky a světlometů ze zmíněné Giulie Quadrifoglio.

Nebylo to ovšem tak jednoduché, jak to zní. Brera s pohonem předních kol má delší přední převis než zadokolková Giulia, takže úpravce musel podstatně modifikovat přední blatníky a měnila se také kapota. Všimněte si, že firma navíc překryla část předních světel, takže vypadají užší.

Aby k nové přídi ladil zbytek vozu, byly zadní blatníky rozšířeny a auto dostalo i výraznější prahy. Vzadu dále zaujme agresivní difuzor doplněný o zadní spoiler a nové světlomety. Nakonec přišel na řadu modrý lak.

První GT Sud-Est pohání 2,4litrový turbodiesel o výkon 154 kW, přestože úprava byla původně navržena pro kousek s 3,2litrovým šestiválcem, který po instalaci přeplňování kompresorem a dalších modifikacích poskytuje maximální výkon 256 kW. Standardně tato jednotka dává 191 kW.

Video se připravuje ...

Jestli se vám Brera s přídí Giulie líbí, pak by vás mohlo zajímat, že PariS’5 GaraGe nabízí přeměnu dalším zájemcům. Přestavba stojí nejméně 20 tisíc eur, tedy v přepočtu asi 490 tisíc korun. Cena nezahrnuje výchozí Breru, tu si musíte obstarat sami. Dostanete tak díly, práci a kompletní lak. Narozdíl od prvního kusu prý další transformace zabere už jen asi čtyři měsíce.

Doporučujeme

Témata
11. 8. 2022 10:29
Re: Brera by spis potrebovala....
Platforma byla ze 147, myslím.
Motory bych sem netahal, ve 147 bylo všechno, i V6.

Edit: https://cs.wikipedia.org/…ki/Alfa_Romeo_GT
11. 8. 2022 00:14
Re: Brera by spis potrebovala....
No, to je velmi diskutabilní - rozvorem a motorem 2.0 JTS mělo GT blíž ke 156, naopak palubka byla ze 147... :-)
9. 8. 2022 18:32
Re: Brera by spis potrebovala....
Se vším souhlasím, jen drobné upřesnění - GT na bázi 147.
9. 8. 2022 18:22
Re: Brera by spis potrebovala....
Všechna kritika, která zde na sériovou Breru zazněla, je bohužel naprostá pravda - jezdil jsem s verzí 2.2 JTS, i 2.4 JTD... Snad ještě horší byl odvozený Spider, který byl opravdu těžký jako pr-se a verze 3.2 V6 4x4 mi ukazovala průměrnou spotřebu 17,5 l/100 km! :-( :no: Nejde ale jen o zcela nevyhovující techniku na bázi GM/Holdenu. Ani ten design Brery v praxi nevypadá zdaleka tak skvěle, resp. nefunguje ze všech úhlů pohledu. Ona ale i ještě více vypasená 159 byla velké zklamání - na 156 či 147 jízdně naprosto neměla (na točité okresce), typická mrštnost a agilita byla z velké části pryč, což většinu alfistů pochopitelně odradilo. Prodejní čísla hovoří za vše - Alfa 156 (vč. Sportwagonu) se prodala v cca 680 000 ks, 159 ve 190 000 ks. Alfy GT (na bází 156) se prodalo 90 000 ks, Brery cca 25 000 ks... A to ještě Alfa tajně 180 neprodaných kousků sešrotovala, protože je s příchodem normy Euro5 je zapomněla přihlásit - plnily jen EU4... :-O :-( :no:
9. 8. 2022 15:46
Re: Brera by spis potrebovala....
Buď rád alespoň za sedan.

Koncept Brery z roku 2002 měl V8, 4000ccm, 400 koní, transaxle, 6kvalt sekvenci, křídlové dveře a nádherný budíky. A po třech letech vyrobili v sérii jen obrovské zklamání s narušenými proporcemi a s motory z Holdenů.

https://www.supercars.net/blog/2002-alfa-romeo-brera-concept/
https://www.speedholics.com/…balance-of-shape

Takže zaplaťpánbůh za ten tvůj sedan, že nedopadl jako Brera.