Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia 1.0 MPI 59 kW Style – Stylový základ

Projeli jsme Škodu Fabia se základním atmosférickým motorem 1.0 MPI. Bude malému hatchbacku stačit?
Zpět na článek
11. 11. 2022 14:25
11. 11. 2022 15:03
11. 11. 2022 18:14
11. 11. 2022 19:15
11. 11. 2022 19:59
11. 11. 2022 20:25
11. 11. 2022 20:31
11. 11. 2022 20:46
11. 11. 2022 23:13
12. 11. 2022 00:14
12. 11. 2022 09:34
11. 11. 2022 16:40
11. 11. 2022 18:19
11. 11. 2022 23:15
11. 11. 2022 17:28
11. 11. 2022 17:29
11. 11. 2022 19:57
11. 11. 2022 19:55
11. 11. 2022 18:39
11. 11. 2022 20:28
11. 11. 2022 20:57
11. 11. 2022 21:33
12. 11. 2022 09:59
11. 11. 2022 21:40
11. 11. 2022 22:06
12. 11. 2022 14:14
13. 11. 2022 10:44
13. 11. 2022 12:50
13. 11. 2022 16:45
14. 11. 2022 16:13
15. 11. 2022 12:03
12. 11. 2022 00:20
12. 11. 2022 04:51
12. 11. 2022 09:59
13. 11. 2022 18:23
13. 11. 2022 20:00
14. 11. 2022 21:24
12. 11. 2022 19:18
12. 11. 2022 15:57
12. 11. 2022 20:47
12. 11. 2022 21:21
12. 11. 2022 06:01
13. 11. 2022 21:54
11. 11. 2022 13:46
Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
....že by auto mělo jet nějak skvěle
Na druhé straně je zajímavé, že téměř plný krouťák je k dispozici ještě i v otáčkách max.výkonu
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
11. 11. 2022 14:37
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Plný krútiak môže byť k dispozícii trebárs aj do 6000 ot., keď ten plný krútiak znamená... 93 Nm. To je pri aute vážiacom bez výbavy 1,2 tony úplný výsmech a nechápem, ako také niečo môžu s vážnou tvárou predávať (a za tie prachy).
Takže stovka za 15,5s je ešte najmenší problém, problémom bude pružné zrýchlenie a hlavne iný ako úplne rovný profil trate. Nedávno som mal požičaný Fiat Panda s atmo 1,2kou, teda auto s podstatne nižšou hmotnosťou a vyšším krútiakom ako Fabia a to auto išlo iba po rovine, akonáhle bolo čo i len mierne stúpanie, mal som chuť vystúpiť a tlačiť ho, v kopcoch som musel radiť za jedna, proste tragédia. Fakt nechcem vedieť, ako to dáva ťažšia Fabia s nižším krútiakom.
Proste bez debaty v r. 2022 a pri dnešných cenách nemá atmosférický jednoliter pod kapotou Fabie čo hľadať.
11. 11. 2022 15:20
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Pro pobavení... sjezd na diskuzi níže :D

https://www.autorevue.cz/…plne-novy-rozmer?…
11. 11. 2022 23:08
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Koukám, že ten dobytek Čížek do diskuse na Autorevue dává své debilní příspěvky pod mým nickem! Neuvěřitelná trapárna takto zneužívat cizí, kam ten pabl ještě chce klesnout? Čížku, jsi to největší diskusní dno českých automobilových webů! :no: :no: :no:
12. 11. 2022 10:48
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Naštěstí tahle komunita čítá asi 30 lidí :D
Avatar - Mikesus
12. 11. 2022 17:45
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Kdyby se nepodepsal, člověk by ani nepoznal, že to není od tebe. :-[]
11. 11. 2022 18:11
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Keby sa vrátili trošku do vlastnej histórie, a spravili atmosféru so 4 valcami a objemom 1,3 litra, akceptovať by sa to dalo. Bolo by z neho možno 110-120 Nm a nejakých 65-70 kW, ale predsa len by to bolo dôstojnejšie auto. Akurát ktovie, čo by za to potom pýtali. Holt na autá je veľmi zlá doba.
11. 11. 2022 23:10
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Jako základ čtyřválec? Jaksi si zapomněl na ekoteroristické limity EU na emise CO2... :-( :no:
12. 11. 2022 08:31
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Počet valcov je zásadným parametrom určujúcim množstvo emisií?
12. 11. 2022 09:20
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Samozřejmě, proč myslíš, že skoro všechny automobilky na evropském trhu přešly (minimálně u základních motorizací,. ale některé bohužel i výše) k principiálně špatně vyváženým a drnčivým tříválcům? Tří válce mají nižší třecí ztráty a tedy i nižší spotřebu a emise CO2. Jinak by čtyrválce tříhrnky nikdy nenahradily! :-O :-(
12. 11. 2022 23:44
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Že by šetrenie nákladov? Tri piesty namiesto štyroch, o štvrtinu menej ventilov, jednoduchší blok, kratšia kľukovka, atď...Emisie v tom rolu určite hrajú, ale až tak zásadnú nie.
Avatar - lamal
14. 11. 2022 15:59
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Furt mimo realitu :D Skodovka sa vyprdne na koncern a vsetky tie pravidla a zavazky - urobi punk, navrhne zakladny 4 valec aby sa vratila ku korenom :D :D :D
Avatar - lamal
14. 11. 2022 15:57
Re: Zrychlení za 15,5 s nepotvrzuje....
Iudex mam pocit ze by si potreboval aspon na mesiac bicykel miesto auta, aby si trochu prekalibroval svoje nezmyselne poziadavky na dynamiku :-)
11. 11. 2022 14:25
LPG
Uměl bych si to jako ideál představit pouze a jen na hrkání kolem komína, či denní dojíždění do práce a zpět s vestavěným LPGéčkem. Na druhou stranu... Proč? Od toho je tu přeci porovnatelné, levnější a výkonnější Sandero s nepřímovstřikem a tovární zástavbou LPG.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Verny_2013
11. 11. 2022 15:03
1,0 MPI
Měl jsem tu čest s tím jet ve Fábii 3. Musím podotknout že jsem zvyklý jezdit auty s výkonem kolem 100 Kw. Motor 1,0 MPi ve Fábii bylo prostě peklo. S něčím tak zoufale líným a nepružným jsem nejel 30 let. To byla Škoda 120. Nechápu ty 4,5* které tomu redaktor mohl dát. 1,0 MPi bych akceptoval v CitiGO, to bylo o 200 Kg lehčí. Tento motor dělá z jinak povedené Fábie aktivně nebezpečné auto. I předjetí traktoru je potřeba dobře naplánovat. Nedovedu si představit že bych toto koupil na ježdění kolem komína své ženě, nebo dceři. Na to je mám příliš rád.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2022 18:14
Re: 1,0 MPI
V zásadě bych to co jsi napsal podepsal.

Snad jen to, že jde o vyloženě nebezpečné auto ne. Tady bych dost brzdil.

Ale ano potvrzuji. Tenhle litr je slabý i na Fabii 3. Fabia 4 bude díky nárůstu velikosti a hmotnosti s tímhle motorem víc než kompromis. Taková motorová askeze. Sebetryzna.
11. 11. 2022 19:15
Re: 1,0 MPI
Jezdil jsem verzí Fabie III 1.0 MPI 44 kW vyrobené v roce 2018, a je to, ano, tak jak píšete, po 25 letech jsem si vzpomněl na Škodu 120 L, a ještě tříválec je s vibracemi daleko horší než čtyřválcová jednotka s rozvodem OHV ve Škodě 120 L. Osobně po zkušenosti s F III a s verzí 44 kW není dle mého názoru reálné možné, aby F IV u nepřeplňovaného tříválce dosáhla takového zlepšení.... Zřejmě kombinace dobré fantazie autora testu a příspěvků Škodovky redakci... :yes: :yes: :yes:
11. 11. 2022 19:59
Re: 1,0 MPI
Tak se prosím s tímto autem svezte, Fabia 3 je úplně jiné auto.
Fabie 4 postavená na platformě MQB A0, motor 1.0 MPI evo nemá nic společného s tím co bylo v F3, a navíc má převodovku MQ200 oproti F3 kdy to byla pouze MQ100. Všechny tyto skutečnosti dělají z auta úplně jiné auto než Fabie 3.
Ano 59kW nebude konkurovat 1.5 TSi se 110kW, ale když budete motor vytáčet a využívat výkon tak auto i pojede. A spotřeba bude rozhodně nižší než Fabie 3 se základní motorizací. Vsadím se s Vámi o co budete chtít.
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2022 20:25
Re: 1,0 MPI
Není důvod, proč vám věřit.
Jiné auto to je. Ale fyzikální zákony jsou stejné. :-!
Avatar - Verny_2013
11. 11. 2022 20:31
Re: 1,0 MPI
Vůbec nezpochybňuji že Fabia 4 je o level lepší auto než trojka. Bavíme se o zoufale líném, nepružném chcíplém tříhrnku 1,0 MPi s krouťákem Škody 120. Ten je nedůstojný jinak povedenému autu. A ani dobrá spotřeba to nezachrání.
11. 11. 2022 20:46
Re: 1,0 MPI
Psát o 1,5TSI nemá vůbec smysl. Jediný smysl je příplatek 30tkč za 1,0TSI.
11. 11. 2022 23:13
Re: 1,0 MPI
To je pravda, protože 1.5 TSI ve Fabii Škodovka bohužel nenabízí s manuálem... :-O :-( :no: :no: :no: Proto bych samozřejmě volil Scalu. :yes:
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2022 00:14
Re: 1,0 MPI
"nemá nic společného" je tak trošku overstatement v případě lehké modernizace. Ale jo, ta převodovka mi přišla hrozná, tak aspoň to.
12. 11. 2022 09:34
Re: 1,0 MPI
Prober se, je to litrový 3hrnek s 80k, ale jen 93Nm tahá na hrbu skoro 1200kg a to jen s řidicem :-O Tohle auto nemá v zatížení šanci fungovat normálně. Mám doma, jako třetí auto do rodiny, Citroen C3 s atmo 3hrnek 1.2l 60kW a 118Nm a hmotností cca 1100kg a jak v tom jede víc jak 2 lidi, dynamika umírá velmi rychle, vlastně se o ní hovořit moc nedá. Předjíždět jen s velkým rozmyslem ;-)
11. 11. 2022 15:04
1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
to bych viděl jako drobnou výhodu v městském provozu, stejně jako absenci turba a nepřímé vstřikování. Motor nebude mít tendenci karbonovat.

Každopádně ale, kdybych měl v této kategorii volit městské postrkovadlo, byl by to raději Hyundai i20, protože mi HODNĚ nevyhovují tříválce. i20 s 1.2 MPi má stále správný počet válců, vyšší objem, výkon i krouťák. Není co řešit :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Verny_2013
11. 11. 2022 15:23
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Naprosto souhlasím. Jako Škodovák stále nemůžu uvěřit tomu, že bych asi v tomto případě volil Hyundai. Tam jsou dokonce 2 volby i20 s 1,2 a i30 s 1,5. Ta má dokonce i 6-ti kvalt. Za stejné peníze jako auto v testu.
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2022 18:17
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Hele doba se změnila. Do doby Fabie 3 a Octavie 3 jsem nedal na Škodu dopustit. Ale teď už to není Škoda co bývala. Teď už je to jen předražená bída a ergonomická past na řidiče.
11. 11. 2022 20:08
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
S tou 1,5 DPi som raz išiel v i30 a celkom v pohode to bolo, menšiu 1,2-ku má známa v Bayone a tam to bolo tiež v pohode, keď si človek zvykne na časté podraďovanie. Sám som jej tú kombináciu odporučil, keďže jazdí málo, v meste krátke vzdialenosti a dvakrát za mesiac dlhšie na chalupu. Zatiaľ je spokojná, tak som rád.
11. 11. 2022 21:38
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Ešte keby ten Bayon nebol taký škaredý...
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 09:00
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
To je otázka. Za mě to jde a nijak mi nevadí (vzhledově).
Spíš jsem se v něm vůbec necítil. Tváří se to jako SUV ale SUV to není ani omylem. Interiér celkově stíněný, celkově jsem měl z auta takový nepříjemný pocit autíčka z papíru.
12. 11. 2022 09:25
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Pro mě je Bayon prostě ošklivý jak noc. Proč mu Hyundai nedopřál evropský design? To samé platí o obludné přídi současné generace Kie Sportage... :-O :no:
12. 11. 2022 09:37
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
U Bayonu je to otázka barvy, třeba tmavě modrá s černou střechou vypadá dobře. Nové Sportagi ale nepomůže nic :-[]
12. 11. 2022 23:48
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Hnusné tvary nemôžu vyzerať dobre v žiadnej farbe.
12. 11. 2022 09:36
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Podľa mňa ma lepšie vyladený podvozok ako i20, ale súhlasím, že dojem malého SUV nevyvoláva, skôr je to taká kombi i20. Kamarátka hľadala v tom segmente niečo s väčším kufrom. Kamiq jej už bol drahý a C3 Aircross sa jej zle šoféroval. Tak to vyhral Bayon. Ja ten dizajn viem stráviť, ale nie všetci no.
12. 11. 2022 09:39
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Souhlas. A hlavně dámy mají trochu jiná měřítka ;-)
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 11:59
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Ale jo. Já té volbě rozumím. Dost možná bych taky zvolil Bayon. Protože Škoda dnes nemá žádnou rozumnou nabídku.
Možná Peugeot 2008 ale ten beztak bude drahý. Nebo Mokka, jenže ta je zas dost malá. Je to smutné ale v rozumné ceně dnes není co vybrat. Asi bych dost zvažoval i Tivoli Grand. Ale na Ssangyongu mi přeci jen vadí užrané benzíny a horší antikoroz. I když antikoroz je šizemý téměř všude.
12. 11. 2022 20:35
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Peugeot 2008 je zvenčí velmi pohledné auto, bohužel ho ale totálně zabíjí i-cocpit... :-O :'-( :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
13. 11. 2022 10:46
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Ten mi až tak nevadí. Nejvíc mi na tom nepřekáží ani ty budíky, jako spíš nesmyslná velikost volantu. Na to nevím jestli bych si zvykl.
Avatar - Jenik3
11. 11. 2022 16:00
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
My jsme sahli po Kia Rio (ojetina rv. 2019) do mesta. 4.06m na delku, motor 1.2 se 4 valci (1,250 ccm) a krasnych 122 Nm. Nakonec s tim jezdim vic ja nez manzelka, protoze se mi to jednoduse zamlouva. Kdyz potrebuji silu, tak musim dostat motor nad 3500rpm, coz mimochodem odpovida 130kmh na V. stupen. Kia je lehka (1150Kg) a tento motor je dopovidajici.
Na dalnici 130kmh bez problemu udrzi.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2022 17:00
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
Ta 1,2ka v riu je na atmosferu plne ok vykonom aj kroutakom.... inak uz felicia s vahou 930kg a s 50kw mala 106 Nm a to pri idealnych 2600ot a aj tak to bol dynamikou slimak ( viem z vlastnej dlhorocnej skusenosti )... takze z toho dedukujem ze tato 1.0ka fabia musi byt dynamikou uz uplna katastrofa ( pruznost, zrychlenie, maximalka ) .. ani si to nepredstavujem radsej...

Dnes mam uz v malom aute 160Nm a motoricky nemenil by som .... konecne to jazdi ako sa na B segment patri .... dnes taketo 1,0ky v cene od fakt uz v B segmente neuznavam ... vyhodene prachy.. to uz radsej doplatit tych 1500 ojro a kupit oturbeny pouzitelny kusok... :yes:
Avatar - lamal
14. 11. 2022 16:03
Re: 1.0 MPI nemá filtr pevných částic,
kecy
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2022 16:40
93Nm
Pustit v dnesnej dobe taketo nieco "naslapane" v B segmente do predaja... to chce ( verit v ) odvahu nic netusiaceho ( zakaznika ) .. :yes: 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2022 18:19
Re: 93Nm
Fabia junior se nám začíná stávat sportovní verzí koukám...
11. 11. 2022 23:15
Re: 93Nm
:-[] :-[] :-[] :yes:
11. 11. 2022 17:28
Cena
Nemají v tom ceníku chybu? Opravdu je mezi Ambition a Style rozdíl jen deset tisic?
Rozbalit vlákno
3
11. 11. 2022 17:29
Re: Cena
A proboha co je tam za 140tisic v připlatcích!!!
11. 11. 2022 19:57
Re: Cena
Dobrý den,
díky za komentář. Kompletní seznam příplatků včetně cen jednotlivých položek najdete v tabulce pod testem.
11. 11. 2022 19:55
Re: Cena
Dobrý den,
díky za komentář. Takovou informaci jsme dostali od zástupců značky. Platí to však pro testovanou motorizaci. Se silnějším 1.0 TSI/70 kW (jiný motor tyto výbavy nesdílí) je rozdíl 20.000 Kč. Ony se totiž výbavy od sebe zase tolik neliší, Style má oproti Ambition v základu jen pár prvků navíc. Zato se ve výbavě Style otevírají mnohem širší možnosti příplatků a volba silnějších motorizací.
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2022 18:33
Další koncernová past
Tohle je jen další koncernová past na zákazníky. Ti co se chytnou na nejnižší cenu, když doma rozbíjí všechny prasátka a vyberou prachy z Green Lanternova zadku, aby si mohli dopřát Fabii již od.... tak spláčou nad výdělkem.

S Fabií 3 1.0 mpi občas mám možnost (nebo spíš povinnost) jet a to auto prostě mimo městský revír působí stejně jako ryba na suchu. Jen se s tím trápite. Do kopce posunujete auto zbožným pohledem. Před jízdou jdete za kartářkou aby vám vyložila kde potkáte kamion a pokud tam padne slovo traktor nebo kombajn, tak rovnou do navigace kterou v autě samozřejmě nemáte hned dáváte objizdnou trasu....

Vždy si říkám, že do města to stačí a vlastně je super, že se vám na tom nevydrbe turbo nebo vstřiky, protože to přeci je Škoda kde spolehlivost není součástí výrobního programu. Jenže pak vyjedete z města a s prvním metrem hned víte, že než dát za tohle vlastní prachy, tak to je menší nesmysl koupit desetiletou á osmu na vzduchovým podvozku od německého turka. za poloviční peníze než novou Fabii 1.0 mpi.. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2022 18:39
Vážně 4.5?!?
Měl jsem zato, že na pervitinu jede jen designérské studio BMW a že redakce dosahuje přinejmenším inteligence součtu IQ všech ministrů naší vlády, tedy aspoň průměru... :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 11. 2022 20:28
Smrť v očiach
Keď som bol služobne v Poľsku, presne v tejto motorizácii mi požičali novú bielu Fabiu a musím povedať, že na okreskách som bol tým autom veľmi milo prekvapený. Fakt som myslel, že je pod kapotou niečo výkonnejšie. Navyše spotrebu som mal 4,7 litra, veľmi kultivované a hlavne tak nejak dobre mi padlo sprevodovanie aj záber pedálov. Také to auto, keď sa s ním už po dvoch kilometroch zžijete.
Lenže, potom prišlo pripojenie na diaľnicu a strašný pocit bezmocnosti. Podraďujem ako blázon, plyn na podlahe, pripájací pruh sa blíži ku koncu a ja len tak tak stíham zrýchliť mierne nad tempo kamiónov. Proste kropaje potu a to zrýchlenie je fakt nekonečné. Jasné, keby som mal to auto doma, asi by som vedel, čo ma čaká, ale takto keď človek nevie, že na stovku potrebuje skoro 16 sekúnd, tak bola to smrť v očiach.
Potom som si doma pozeral technické parametre a zdesene zistil, že mal byť v ponuke ešte slabší motor s výkonom 48 kW/ 65 koní. To by ma už asi fakt museli zoškrabať z kamióna.
Rozbalit vlákno
7
11. 11. 2022 21:45
Re: Smrť v očiach
Všeobecne sa dá tvrdiť, že všetko je len vec zvyku. Ale na dnešnú dobu už tieto výkony naozaj prestávajú stačiť. Jednak sú autá ťažšie (100 Nm na auto s váhou pod tonu a cez 1200 kg je sakra rozdiel), jednak doprava sa celkovo zrýchlila. Oponovať škodovkami 120, žigulákmi a Wartburgami sa už nedá, to by sme museli brať v úvahu aj rýchlosti nákladných tatroviek, Avií a podobných zázrakov tej doby.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 08:57
Re: Smrť v očiach
Podívej, když si vezmeš zrychlení běžného SORu nebo jiné autobusové popelnice nebo Iveca, tak 0-100 pochybuji že bude lepší jak u téhle základní Fabie.
A taky nenapíšeš že se s tím v dnešním provozu nedá jezdit. Naopak dá a vozí se v tom tisíce, možná desetitisíce lidi každý den.

Za mě je to spíš o tom, že tady je možnost si připlatit a brát 1.0 TSI. Což bez ohledu na to jaký krám to sám o sobě je, dynamicky celkem dokáže Fabii zabezpečit.

Nebo ještě jinak - k čemu platit za odladěnost MQB A0 a celkovou odladěnost modelu, když tam pak někdo dá pod kapotu podmíráka a vlastně 90% z výhod vozu tím pošle do kytek. S litrovým atmosférický mrzákem na druhou budu brát Sandero a nijak mě to nebude pohoršovat.
12. 11. 2022 09:48
Re: Smrť v očiach
Presne tak, to tempo je dnes úplne íné. Minule som tu písal, že na diaľnici bežne jazdím 135 km/h lebo nejak nevidím dôvod ísť rýchlejšie, ale v meste veru často prekračujem povolenú rýchlosť a to z dôvodu, že to jednoducho robia aj všetci okolo mňa. Nijak ma to neteší, ale som názoru, že je bezpečnejšie sa prispôsobiť tempu okolitej premávky, ako byť jej brzdou. A presne také tie rýchlejšie štarty zo semaforov sú disciplína, kde malé atmosféry zaostávajú, teda pokiaľ tam nie je aj elektromotor ako máme v Jazze.
12. 11. 2022 23:54
Re: Smrť v očiach
No, ja sa stále a pomerne často hnevám práve na pomalé rozjazdy na semaforoch - v podaní vodičov silných a drahých áut, ktorí majú čas telefonovať, čumieť do iných áut po babách a neviem čo robiť, a nijak ich nekašle, že svieti zelená a aj autá za nimi by sa rady pohli. Potom v polke ulice na to dupnú, aby pred ďalším semaforom skákali na brzdu a zase zavadzali. Ideálne sa predtým zo dvakrát preradia z pruhu do pruhu (bez smeroviek), kým sa rozhodnú, ktorý pruh asi bude rýchlejší. Žiaľ, v Bratislave dosť častý zážitok...
12. 11. 2022 09:05
Re: Smrť v očiach
nespominam si kedy som cital na tomto fore prispevok, ktory by ma tak dobre pobavil a rozosmial :) fakt vyborne :) dik !
12. 11. 2022 09:40
Re: Smrť v očiach
Mne teda pri tom vjazde na diaľnicu do smiechu nebolo, ale vďaka. :)
Avatar - lamal
14. 11. 2022 16:10
Re: Smrť v očiach
Vyplyva to len z tvojej neskusenosti, (nevycitam) pri najazde si nemal podradovat ako blazen - stratil si vsetok čas s tym ze si mal spatne zaradene.
Na najazd si mal mat zaradenu 2ku, pri vyjazde z obluku ju zacat tískať do 80 a potom 3... klasicka jazda so slabsou atmosferou nad 60kmh.

Najhorsi scenar pri pripajani, alebo predbiehani je mat spatne zaradene a potom po chvilke prist na to, ze musis mat o 2 stupne nizsie...
11. 11. 2022 20:57
Wau
Vsude pod testy EV se dozvidam, jak jsou skvele benziny za polovinu ceny EV. No, bezva.
https://www.sauto.cz/…ot/208/178527844
EV drahe zatim bohuzel jsou. Ale jizda s nimi neni utrpeni jako s touhle Fobii. 100kW je 100kW.
A zrychleni je za dvojnasobnou cenu taky skoro dvojnasobny (cas na sto 15,5s vs 8,1s).
V realu bude zrychleni EV relativne jeste lepsi, bo staci dat "plyn" na podlahu.

Jinak uz ani ten Spring (o tridu nizsi) neni ty Fabii cenove tak vzdaleny (teto testovaci verzi urcite ne).
https://www.sauto.cz/…spring/179431580
Rozbalit vlákno
17
11. 11. 2022 21:33
Re: Wau
Super přidám jen 300 000 a mám elektro :-) . Přitom za 500 000 můžu mít Fabii ve stylu 1,5 TSI což je úplně o ničem jiném. Ovšem budu se muset obejít bez příplatkové výbavy. Spring je opravdu malý, ale někomu možná bude vyhovovat.
12. 11. 2022 09:59
Re: Wau
Spring ani náhodou. To je vzácny prípad Dacie, kedy nemá zmysel si klásť otázku typu či nové Sandero alebo ojazdeného Golfa. Za tie peniaze bude vždy lepšou voľbou jazdený e-Up/Citigo-e alebo možno aj nejaká i3. Ale Springa jedine s nejakou dotáciou, ale za 20-tis eur to bude vždy zlá kúpa.
Avatar - hugino
11. 11. 2022 21:40
Re: Wau
Ale s tým Springom si to fakt nemyslel vážne. Či ? A čo tak toto za pol melóna https://www.sauto.cz/…/cee-d/167848266
11. 11. 2022 22:06
Re: Wau
Už viackrát som Ti písal, že svet nie je len čierny a biely. Platí to všeobecne, vždy a vo všetkom. Aj v tak banálnej otázke, či je lepšie benzínové alebo elektrické auto.
U benzínového auta mi nemusí vyhovovať jeho zložitosť, nutnosť pravidelnej výmeny dielov, či náplní, potreba tankovanie dnes nie práve lacného paliva, výfukové plyny, hluk motora či nutnosť prevodovky, atď... Ale podobné je to aj u EV - najväčšou prekážkou je pravdaže cena, tou druhou dojazd - pri väčšej baterke a uspokojivom dojazde opäť cena, ktorá je pravdaže vyššia, môže vadiť veľká váha auta, a z toho vyplývajúce iné jazdné vlastnosti ako som zvyknutý, bzučanie či kvílenie elektrického pohonu pri jazde alebo dlhá doba nabíjania, ktoré postupne tiež prestáva byť lacným.
Skrátka ani jedna možnosť nie je ideál pre každého a hľadať odpoveď na otázku, čo je lepšie, je prinajmenšom zbytočné. Ekológia? Snáď. Bez debaty je EV počas jazdy výrazne ekologickejšie, ale ak berieme do úvahy celý životný cyklus vozidla, tak už trochu stráca.
Najväčší problém dnes už nie je (podľa mňa) čím jazdiť, ale či jazdiť. Resp. dokedy to ešte utiahneme. Lebo či sa to niekomu páči alebo nie, raketovo stúpajúce predaje elektromobilov zabezpečujú ľudia s podstatne vyššou životnou úrovňou a väčšou kúpnou silou, než akou disponujeme my v strede Európy. A naopak, práve my a ľudia nám úrovňou príjmov najbližší majú podstatný podiel na klesajúcich predajoch áut so spaľovacími motormi, pretože nové auto je pre nich stále menej dostupné.
A než nič, veľa ľudí sa uspokojí so starou šunkou, alebo možno s novým autom za minimálnu cenu, ktoré má výkony na úrovni základných Fabií...
12. 11. 2022 14:14
Re: Wau
Rozumné názory 👍.
Škoda chápe, že ak tu má BEV uspieť tak sa musí prispôsobiť klesajúcej kúpnej sile obyvateľstva. Podľa mňa v kombinácii s dostupným dobíjaním. A ani ten dojazd by potom nebol až taký zásadný problém. Samozrejme, tých výziev a problémov s elektromobilitou je viac. A podľa mňa nie je isté, či to bude mať elektromobilita vyhrané.

Doporučujem rozhovor so šéfom Škoda Auto.
- To je náš největší úkol - nabídnout elektromobil v cenovém segmentu co nejblíže dnešní Fabii.
- https://www.e15.cz/…-zellmer-1394612

Pekne sa ukazuje aj ako Číňania valcujú EU automobilky. Škoda tam predala v 2018 341tis áut. V aktuálnom roku 36 tis za 9 mesiacov. Takže porážka na čínskom trhu, ktorá sa môže čoskoro ukázať aj v EU trhu ak tunajšie automobilky neponúknu nič pre masy a budú čeliť ďalším nákladom.
Avatar - rohYpnol
13. 11. 2022 10:44
Re: Wau
Vidíš, a stále se tu najde dost dutohlavů co stejně napíšou že auto je dostupnější než kdy dříve a jak se máme báječně a senzačně a jak nám EU zařizuje lepší životy... :-[]
Avatar - Mikesus
13. 11. 2022 12:50
Re: Wau
A já to reknu klidně. Ano, je doba, kdy si muži dovolit lepší auta nez kdy dřív. Před 17 lety jsme měli usmudlanou smardlavou O2 se 103kw, kdy bylo potreba priplatit i za volant. Dnes za milion, co stala ta octavka, můžu vybírat EV, HEV, 100x lépe vybavené než ta octavka kdysi. A jako bonus, je to spolehlivější, komfortnější, dynamičtější a uspornejsi. A hlavně to už nesmrdí a nekouří.
Těch aut od roku 2004 mi prošlo rukama, resp. se objednávalo ažaž. Vychází to tak 3 různé typy aut ročně. Od B do E segmentu.
13. 11. 2022 16:45
Re: Wau
Tak 50 rôznych (typov) áut za 18 rokov?
Zaujímal by ma zoznam.

Inak si pamätám ako ma úspešný sused viezol v nadupanej Octavia 1 za 700-800 tis. korún cez Slovensko, cca 2002-2003. V tomto svetle nie je inflácia až taká hrozná :-!
Avatar - lamal
14. 11. 2022 16:13
Re: Wau
Skoda ze Amíci si kupia noveho Accorda s 2.0 hybridom (vyssia cena ako zaklad) za 650 tisic kč (dnesny clanok na ACZ)
Avatar - Mikesus
15. 11. 2022 12:03
Re: Wau
Ano, kupujeme do firmy. Auta se obmenujou do 3 let. A vychází to že třeba jeden rok to je B,C,D, další rok třeba B,C,E, pak zase B,C,C atd.
Jo to je to co píšu. Kdyz odhlidneme od toho, ze zmizeli sociální výbavy, auta nejsou o tolik dražší než bývala. Naopak jsou vybavenejsi, výkonnější, úspornější a bezpecnejsi
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2022 00:20
Re: Wau
Ježkovy zraky, tu Fabii si můžeš koupit se 110kW čtyřválcem. Pořád bude stát o statisíce míň než ta 208 a o Swingu ani nemluv, není to auto.
12. 11. 2022 04:51
Re: Wau
Ano, ale Fabie 1.5tsi nebude za polovinu.

Asi jsi mel na mysli Spring.

Specielne pro tebe vysvetleni me myslenky:
EV zacina cenove silene vysoko.
U malych aut az na dvojnasobku ceny spalovaku.
Ale za tu dvojnasobnou cenu aspon nedostanes zebraka s tragickym zrychlenim.
Tot vse. :-)

Svet skutecne neni cernobily.
Predevsim neni s EV jen cerny. :D
Za vic penez dostanes v mnoha ohledech lepsi auto, ktere kompenzuje svoji vysokou porizovaci cenu m. j. nizkymi provoznimi naklady. :yes:
12. 11. 2022 09:59
Re: Wau
Koukám, omíláš svou mantru pořád dokola a dokola, zkusme trochu počítat:

Když si koupím P208 GT s benzinem 96kW (vždy s automatem) za 650tis Kč a elektro 100kW za 975tis Kč v základu, ať je to víc fér (stejný výkon i výbava, jinak bych volil Allure s 74kW s manuálem za 505k). Auto budu mít cca 6 let jako vždy, vrátí se mi za to dobu rozdíl 325tis GT/ 420tis Kč v případě výbavy Allure? Jako tŕetí auto do rodiny najede 10-12tis km ročně… Nevrátí se to nikdy ;-)
13. 11. 2022 18:23
Re: Wau
Pro nas mene majetne je to prvni max druhe auto do rodiny. :-)

Za deset let se rozdil vrati s prehledem.

Jakou jsi proboha odhadl prodejni cenu obou aut, ze jsi si tak jisty svym "vypoctem" navratnosti?
Kolik utratis rocne za palivo?
kWh za 6Kc dela naklady na provoz EV bezkonkurencni.
13. 11. 2022 20:00
Re: Wau
Neviem ako to odhadol, ale dajme tomu priemerné auto v ČR a SR jazdí 10-20 tis km.
- Pri 15-20 kWh/100 km a 6 kč/kWh stojí elektrina 10-25 tis. Kč (vrátane strát). Nesmie nabíjať na rýchlonabíjačkách, lebo buď si priplatí na predplatnom a aj cene, alebo zaplatí 2-3,5 násobok za kWh,
- Pri 5,5 l/100 km +- 0,5 l stojí palivo podľa nájazdu 24-48 tis. Kč.

Pričom väčšinu ľudí prvotná investícia trápi viac ako priebežné náklady, aj z hľadiska financovania úverom a s tým spojenými nákladmi.

Či to rátaš inak?

Ako písal šéf Škody, najdôležitejšia výzva je aby spravili BEV za 20 tis Eur.
14. 11. 2022 21:24
Re: Wau
Kdyz zapocitas spotrebu 15kWh (ktera ma realite mozna bliz nez 5,5l) a najezd 20.000km (uspora 30.000Kc rocne),tak se ti to za deset let skutecne vrati!

Za dvacet let usetris dalsich 300.000Kc!
:yes:

S posledni vetou souhlas.
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2022 19:18
Re: Wau
Jo, Spring. To přemisťovadlo nestojí za zapamatování.
11. 11. 2022 22:22
Bravo redakce...
.... tak humorný test jsem dlouho nečetl.... :D :D :D

... fakt vzpomínám na časy dávno minulé, kdy se ve všech testech musely Škodovky chválit, aby se nepřišlo o inzerci. A ten test mi to připomenul:

- "dozadu se vlezou tři hubené a malé dospělé osoby" (příště napište že se tam vleze 5 dospělých trpaslíků)
- "brzda provozu nebudete, jen je potřeba počítat s tím, že auto nabírá rychlost déle"
- "rychlá jízda v pomalém autě může být zážitkem" (se slzou v oku vzpomínám na Š105)
- "charismatická základní motorizace" (15,5 na 100, přátelé....)
- "4,5* "

pobavil jsem se, díky moc :D :D :D :D
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Barrichello
11. 11. 2022 22:38
Re: Bravo redakce...
15,5 s na 100 je bomba, lepší zrychlení má mít i 100 let stará Niva s "novým" motorem 1,8 R4 :-) :-)

Prostě Simply never :-)
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 08:48
Re: Bravo redakce...
Docela mi to připomíná rétoriku Zemana, Mynáře a nadsamce Ovčáčka. Bohužel....
12. 11. 2022 09:54
Re: Bravo redakce...
Mám strýka na dedine, ktorý má prvú Fabiu HTP a jazdí s ňou väčšinou len na družstvo a do najbližšieho okresného mesta. Na víkendy vyťahuje Octaviu 1,8T. Viem si predstaviť, že jemu by tento motor úplne stačil.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 12:05
Re: Bravo redakce...
Jenže ten HTP měl nějakých 102 Nm nebo kolik a Fabia tehdy byla výrazně menší a lehčí.

Za mě se s OHV Fabií 50 kW jezdí výrazně líp než s Fabií 3 1.0 mpi. Což je dost smutné.
12. 11. 2022 12:27
Re: Bravo redakce...
108/112Nm :yes:
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 12:40
Re: Bravo redakce...
Původně bylo o trochu míň Nm. Ale ano, dokonce až tolik co uvidíš.
A v téhle výši, resp. spíš níži, to je zásadní. Každý Nm co chybí je hrozně znát. Proto se s HTP jezdilo docela příjemně i když to vůbec nejelo. A i proto byl OHV výrazně příjemnější protože z toho objemu a válce navíc tam prostě bylo mnohem víc Nm.
12. 11. 2022 13:52
Re: Bravo redakce...
Jj i s tou 1.2 VTI 60kW/118Nm v C3 se jede dobře, když jedeš max ve dvou :yes: Jen ten zvuk je bída…
Avatar - xxc
12. 11. 2022 15:57
Re: Bravo redakce...
Ja som s tym tiez jazdil a bol som spokojny. Ale omyl, stacilo kupit Citigo a zrazu clovek zisti, ze auto vie ist ovela lepsie, pruznejsie, v meste rychlejsie. Potom zena objednala predvadzaciu jazdu s xc40 recharge a zase aj Citigo mi pride pomale :-) Ale zase na rozdiel od minulosti uz su tieto auta celkom dostupne, xc40 cennikovo 64 000 €, bmw ix1 mi nacenili 61 500 €. Kolko stoja take spalovacie auta s vykonom 200 - 300 kw? Mne to pride dost mimo pri takych motoroch sa bavit sa o nejakom prijemnom pouziti a este naviac vhodnosti do mesta :-D
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 17:27
Re: Bravo redakce...
Můžeš mi vysvětlit naco k běžnému dennímu použití potřebuji 200 až 300 kW??

Nebavim se na téma - když na to mám tak proč ne. Ani o autech typu Amarok, Multivan, A8 Long atp.
12. 11. 2022 18:26
Re: Bravo redakce...
Taky by mě zajímalo, proč sem do diskuse o litrové Fabii tahá XC40? ;-)
Avatar - xxc
12. 11. 2022 20:47
Re: Bravo redakce...
Lebo prijemne pouzitie motora v meste je relativne, kym clovek nezazije lepsie, tak si mysli, ze do mesta je vhodny nepriamovstrekovy spalovaci motor. A k tomu vyssiemu, 300 kw je dobre do mesta, cloveka to odbremeni od stresu v meste. Tie smrti v ociach, co boli popisane vyssie :-)
12. 11. 2022 21:04
Re: Bravo redakce...
Píšeš aspoň o elektrickom Citigu?
Avatar - xxc
12. 11. 2022 21:21
Re: Bravo redakce...
Ano, jasne. Spociatku sa mi zdalo ako vhodne do mesta, ale chyba vykon a prenos vykonu. Ale aj tak je to lepsie, ako hocico spalovacie.
13. 11. 2022 06:30
Re: Bravo redakce...
Nové za 350tkč prosím, ať si tu necintáme na triko.
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2022 19:25
Re: Bravo redakce...
VW zkrátka naráží na to, že se jako základní atmo motor rozhodli používat 1.0 (technicky spřízněný s 1.0 TSI) se směšným krouťákem, což je dobré do Citigo, ale ne do velké a těžké MQB A0. Dělat atmo verzi 1.5 TSI R4, to asi u levných aut smysl nemá.
Avatar - rohYpnol
12. 11. 2022 19:45
Re: Bravo redakce...
Nemá. Protože by možná dost lidí hodilo bobek na tříválcový zmetek 1.0 tsi a raději sáhli po atmosféře odvozené od 1.5 tsi :D
12. 11. 2022 20:16
Re: Bravo redakce...
Tak to v každém případě, raději atmo 4válec někde kolem 80kW než litrový dopovaný 3hrnek se 70kW ;-)
13. 11. 2022 06:32
Re: Bravo redakce...
Mám na firmě oba motory a R3 (2021) není rozhodně horší než R4 (2022). Píšeš tu nesmysly, stav se a nechám tě projet.

1,0TSI je velmi povedený motor.
13. 11. 2022 07:17
Re: Bravo redakce...
Jestli to je na mě, tak mám vyzkoušené oba přeplňované litry, slabší ve Fabii a silnější ve Scale i Kamiqu, s 1.5TSI mám najeto 52tis km. Oba litry jsou celkem fajn, ale z podstaty objemu jsou v nízkých otáčkách celkem mrtví. Tady by atmo R4 s vyšším objemem byl o dost lepší než R3 litr ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 11. 2022 09:42
Re: Bravo redakce...
R3 horší je a nic mě dosud nepřesvědčilo že není :-! A znovu raději rovnou podotýkám, že fakt nemám problém s výkonem 1.0 tsi a fakt netvrdim že výkonově nestačí. Jde o průběh výkonu a krouťáku a do záběru turba to prostě je jen litrová atmosféra. A ještě k tomu jen s třemi hrnky.
Jinak se klidně stavím, děkuji za nabídku ;-) :yes: Jen tomu adi bude bránit region....
13. 11. 2022 10:10
Re: Bravo redakce...
Ano, nekomu staci i salam s 50% masa a pivo z Lidlu. Ale proc by mely dostavat v testech 4,5*?
11. 11. 2022 22:31
Neni vse jen o vykonu
Nesmime zapominat, ze je tu cilova skupina zakazniku, ktere je nejaky ten vykon uplne ukradeny. Potrebuji nove spolehlive priblizovadlo. Chteji jen vymenit svou dosluhujici 1,2 htp 40 kW za neco noveho. Daji si ambition na plechacich, zasterky plus nejakou hezkou barvu a jezdi. A to auto jim zase 20 let vydrzi. S prstem v nose!

Navic spousta lidi zdaleka nevyuziva potencial motoru. Budou jezdit stejne rychle at maji 59 nebo 100kW.
Ten motor prave dava smysl kvuli nizkemu spotrebaku a jeho "blbuvzdornosti". Clovek otevre kapotu a chce se mu skoro smat (obvzlast pri porovnani s modernimi diesly)..Kdyz uz by se tam melo neco pokazit, jako ze skoro nema co, tak levou rukou vyndas motor a pravou tam das novy :-! .

Jezdis jen po meste a jednou za cas na chatu nebo na hrbitovy. Naprosto dostacujici. Jezdis par kilometru do prace a mas doma druhe rodine auto. Idealni volba.
Chces li z toho dostat 59kw, tak to holt musis trochu tocit.

Pro nas ostatni, co na to radi obcas slapneme to proste neni. Nejsme cilova skupina :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
14. 11. 2022 16:20
Re: Neni vse jen o vykonu
Mam rovnaky nazor, ale nemozes cakat v dobe kedy si ´´kazdy na vsetko´´ stazuje aby tu niekto nenapisal klasicke bludy aka 0-100 blabla, 93nm blabla, 3valec blabla, bylo líp blabla, cena blabla... od ludi co nevedia radiť.

Tych 59kW je na atmo liter moc pekna hodnota a rovnako 93nm v 3700ot, bezne to byva 4000+.
Test mi pride uprimny, stotoznuje sa s jazdou autami o podobnom vykone.
Ceny su vysoke vsade, takze ani Fabka so zakladom nebude vynimka.
12. 11. 2022 06:01
Vykon nevykon
Nesmi se zapominat, ze je zde cilova skupina zakazniku, ktere je nejaky ten vykon uplne ukradeny. Potrebuji nove priblizovadlo. Potrebuji vymenit svou dosluhujici 1,2 htp 40kW za nove. Daji si to v Ambition, na plechacich s poklicemi, nejakou peknou barvu a jezdi. A zase jim to vydrzi slouzit 20 let. S prstem v nose!

Znacna cast ridicu totiz ani zdaleka nevyuziva potencial motoru. Budou jezdit stejne rychle s 59 nebo 100kW. Svym stylem jizdy vyuziji treba jen 30 kW.

Otevres kapotu a chce se ti smat (zvlast pri porovnani s modernimi diesly a turbo benziny). Kdyz uz by se zde melo neco pokazit, jako ze skoro nema co, tak levou rukou vyndas motor a pravou das novy :-! Skoro tak to pusobi.

Jezdis po meste a obcas vyjedes na okresku nebo po hrbitovech - idealni volba. Jezdis par kilometru do prace, sotva stihnes zahrat motor a doma mas rodinne auto - proc ne. To vse pri mestske spotrebe kolem 5l.
Pokud chces videt tech deklarovanych 59 kW, tak to holt musis poradne vytocit.

Pro vsechny ostatni, kteri mame radi, kdyz auto poradne zabere hned po pridani plynu to proste neni. Nejsme cilova skupina :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
13. 11. 2022 21:54
Základ
No... nekoupil bych si základní motor v žádném běžném autě, nekoupil bych si ho ani tady. S daným cenovým rozdílem a s relativně skromným objemem té atmosféry o důvod méně o té 1.0MPI uvažovat, být to aspoň 1,2, asi by to mělo smysl pro větší skupinu lidí.
Jako čistě městské / rozvážkové auto to asi bude ok, jenže pak je to zase poměrně drahý. Fabie si prostorností i projevem říká spíš o to, aby nahrazovala kompakt (ostatně má rozměry kompaktu pár let zpátky) - a pak tedy asi s tím silnějším litrem.
Rozbalit vlákno
0