Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M340d xDrive – Taková auta nám neberte

Nejvýkonnější BMW řady 3 s naftovým motorem zvládne sprint na stovku za méně než 5 sekund, kromě toho ale také dokáže jezdit se spotřebou pod 6 a dokonce i pod 5 litrů na 100 kilometrů.
Zpět na článek
19. 12. 2022 13:42
19. 12. 2022 13:50
19. 12. 2022 13:59
19. 12. 2022 14:05
19. 12. 2022 14:11
19. 12. 2022 14:13
19. 12. 2022 14:18
19. 12. 2022 14:21
19. 12. 2022 14:39
19. 12. 2022 14:48
19. 12. 2022 15:16
19. 12. 2022 16:22
19. 12. 2022 16:54
19. 12. 2022 17:18
20. 12. 2022 16:01
19. 12. 2022 18:15
20. 12. 2022 06:30
20. 12. 2022 08:26
20. 12. 2022 09:11
20. 12. 2022 09:28
20. 12. 2022 09:56
20. 12. 2022 18:23
21. 12. 2022 08:22
21. 12. 2022 08:48
21. 12. 2022 10:22
19. 12. 2022 14:53
19. 12. 2022 14:55
19. 12. 2022 15:05
19. 12. 2022 15:28
19. 12. 2022 14:58
19. 12. 2022 15:27
19. 12. 2022 15:03
19. 12. 2022 15:54
19. 12. 2022 21:49
19. 12. 2022 22:13
20. 12. 2022 07:11
20. 12. 2022 06:34
20. 12. 2022 08:41
20. 12. 2022 09:30
20. 12. 2022 09:38
20. 12. 2022 09:42
20. 12. 2022 09:33
20. 12. 2022 11:27
20. 12. 2022 12:13
20. 12. 2022 12:47
20. 12. 2022 13:01
20. 12. 2022 13:24
20. 12. 2022 13:37
20. 12. 2022 13:43
20. 12. 2022 13:48
20. 12. 2022 13:53
20. 12. 2022 14:41
20. 12. 2022 15:02
21. 12. 2022 08:50
21. 12. 2022 13:18
21. 12. 2022 13:50
19. 12. 2022 14:30
19. 12. 2022 14:56
19. 12. 2022 14:58
19. 12. 2022 15:08
19. 12. 2022 16:10
19. 12. 2022 16:41
20. 12. 2022 10:03
20. 12. 2022 10:38
20. 12. 2022 11:04
20. 12. 2022 13:03
20. 12. 2022 13:12
20. 12. 2022 12:53
20. 12. 2022 13:27
20. 12. 2022 14:38
20. 12. 2022 17:57
20. 12. 2022 19:11
21. 12. 2022 09:18
21. 12. 2022 11:06
19. 12. 2022 14:55
19. 12. 2022 18:16
19. 12. 2022 18:30
19. 12. 2022 18:48
19. 12. 2022 18:43
19. 12. 2022 18:57
20. 12. 2022 07:54
20. 12. 2022 07:55
19. 12. 2022 15:53
19. 12. 2022 16:08
19. 12. 2022 16:21
19. 12. 2022 18:19
19. 12. 2022 18:26
20. 12. 2022 11:48
19. 12. 2022 16:37
19. 12. 2022 16:40
20. 12. 2022 00:59
20. 12. 2022 14:07
21. 12. 2022 13:49
21. 12. 2022 14:10
21. 12. 2022 14:19
21. 12. 2022 15:20
21. 12. 2022 17:06
Avatar - Alexander the Great
19. 12. 2022 13:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
21. 12. 2022 22:51
Re: Labutí píseň
Ano, dalsi elektricka generace uz tu spalovaci snad prevalcuje. :yes:

https://www.bmwgroup.com/…l/2022/gen6.html
The new battery cell technology, with its greatly increased performance, significantly reduced CO2 footprint, improved cost structure and CO2-reduced production, underlines the status of the BMW Group as a leader in electromobility.

No "leader" je trochu prehnany. :D
Ale jinak kazdopadne. :yes:
8. 2. 2023 14:06
Re: Labutí píseň
Až povině nahodí euro7 tak pojedou nejspíš jen elektro a plugin a motory jako tento a další všech značek půjdou do muzea.
19. 12. 2022 13:42
Skvělé auto
Famózní. Všechno dělá dobře. Co mi ale vůbec nejde do hlavy, proč to nenabízí BMW v USA? Proč si "taková auta" ani nenechali pustit do baráku? (přemýšlející smajlík)
Rozbalit vlákno
126
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 13:50
Re: Skvělé auto
Protože existuje i M340i ? Ty spotřeby mi příjdou na skoro dvoutunové auto s takovým motorem až jako z bájí o Oktávkách s rotačkou TDI, ale budiž, za 6 asi jo, ty 4,4 to nebude referenční hodnota... za kolik pak pojede 340i mezi město, když 540i dle zkušeností místních majitelů to zvládá kolem 8 ? Nějak mne nenapadá, proč dát přednost dieslu v takovém sedanu až na někoho, kdo denně křižuje stovky km po dálnici.
19. 12. 2022 13:59
Re: Skvělé auto
8,3 v průměru není žádná hitparáda /ale tady si myslím, že to určitě v reálu bude níž, spritmonitor ukazuje cca 7,1.
nicméně u trojky snad pořád platí, že by to mělo být zábavné na řízení spíš, než dálniční křižník...
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 14:05
Re: Skvělé auto
No ale 340d na spritmonitoru v průměru jezdí za 7,69 bez adblue a s adblue 6,9..
http://www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
to je hodně malinkej rozdíl. Nevím, já diesel beru v určitých autech a motorizací, kdy není na výběr, nebo je to velké SUV, kombi a tak, ale u 3er ten výběr je a rozdíl ve spotřebách je dost malý.

edit: 340i jsou tam za 9,62, tak dejme tomu necelé 2 litry, takže asi pro velké nájezdy, proč ne...
19. 12. 2022 14:11
Re: Skvělé auto
tak model M340d nebo 340d (jestli se to tak vůbec někdy jmenovalo, podle mého bylo 335d a potom až M340d, ale můžu se mýlit) se dle mého názoru dělal celou dobu s Adblue... rozdíl budeš spíš v modelu bez mild hybridu a s ním, proto jsem odlifroval modely od roku 2021, kdy to tam začali dávat...
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 14:13
Re: Skvělé auto
Já dal odkaz výše, jak jsem to hledal, všude píšou M340d, jestli je tam ještě mildhybrid, to sem nevěděl, ale s tím adblue to tam píše sám spritmonitor, mrkni na to.
19. 12. 2022 14:18
Re: Skvělé auto
Adblue je v dieselových motorech já nevím určitě od 2017 a určitě bylo ve všech 340d... mildhybrid je od 2021, některé M340i ho neměli a vsadil bych se, že ani M340d. jestli se dívám správně tak 340d bylo vždycky M340d a je od roku 2020, tzn močovinu má stoprocentně celou dobu... co píše spritmonitor je buřt... to je spíš o tom, že to tam někdo zaškrtne a někdo ne...
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 14:21
Re: Skvělé auto
To asi jo, pak ale porovnání spotřeb je 7,69 vs 9,26, rozdíl 1,57l na sto.
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 14:33
Re: Skvělé auto
Aj keď je 40i parádny motor tak si myslím že 40d by mal ostať napriek náreku kadejakých “greenhead” a ukazuje že pri plnení prísnych noriem stále dokáže jazdiť hóóódne svižne a za málo.
To že ho neponúkajú v USA je mi vcelku fuk pretože tiež tu nemáme všetky ofiko autá čo majú tam a vieme prečo.
Sám som bol po presadnutí z M235 do 340d (ešte F30) prekvapený aké je to auto tichučké a moja 35i bola hlučnejšia ako ten dízel (ja viem rozdiel triedy pre hnidopichov). Baworácke R6 d sú parádne.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 14:39
Re: Skvělé auto
Já ale nikde neříkám, že by měl být odstraněn z nabídky, určitě své místo má, ale kdybych měl a mohl si vybrat, tak volba peněženky i srdce bude na 40i, stojí podobně (od 1,78M vs 1,79M pro benzín) a rozdíl ve spotřebě je malinký. Pro mne nafta dává smysl tam, kde buď benzín není, nebo je vyhoněn z malých objemů (což tady není) a nebo v autě, které bude opravdu kroutit dálky, či vozit věci, což klidně 340d v kombíku asi může.

Dnes už ty diesly nejsou o tolik úspornější, a navíc bych měl alespoň pokoj od lidí, co v diskuzi nadávají na diesly :D Benzinový motor má rád každý
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 14:44
Re: Skvělé auto
Dnes už ty diesly nejsou o tolik úspornější, a navíc bych měl alespoň pokoj od lidí, co v diskuzi nadávají na diesly

Nadávať môžu ale tomu sa len zasmejem ked vidím aký pseudoekologovia podaktorý sú.
Ideál by bol 3er “i d phev evl” a nech si každý vyberie.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 14:48
Re: Skvělé auto
Jasné, ale fakt záleží, jak auto provozuješ, mne jakožto soukromníkovi by už rozdíl ve spotřebě cca 1-1,5 litry dnes nestál za nákup dieslu, zrovna, když je i nafta dražší Určující je spíš to aby takové auto mělo alternativní motorizace v nabídce (což já neměl), což u prémie ještě je, ale u mainstreamu to začíná jít hodně rychle do....
19. 12. 2022 15:16
Re: Skvělé auto
Na diesel se přece nenadava kvůli ekologii - určitě ne v trojce
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2022 16:09
Re: Skvělé auto
Až to zestárne, bude to rakovinomet jako všechno ostatní dieselové...
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 16:11
Re: Skvělé auto
Myslíš jako EV ještě než vyjede ze salonu?
19. 12. 2022 16:22
Re: Skvělé auto
Nech se na hoďku uzavřít do řadový garáže s nastartovaným elektroautem a pak s nastartovaným nafťákem a pak nám něco povídej :D
Avatar - Emel
19. 12. 2022 16:54
Re: Skvělé auto
A nebo se připoj na deset vteřin na trakční baterii nebo klasickou autobaterii... co mají tyhle masochistické příběhy za smysl :-)?
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 16:58
Re: Skvělé auto
Myšlenkové pochody a vnímání souvislostí, spolu s relevantní nedemagogickou argumentací byly vždy silnou stránkou EV i jiných fanatiků.
Stejně tak si můžeš s EV zázrakem zaparkovat kousek od uhelný elektrárny po větru a hodinku si nechat otevřený okýnko.

Zkrátka problém této planety začíná a končí u pr de lí aut a nic jiného už dál nikoho nezajímá.
19. 12. 2022 17:18
Re: Skvělé auto
Stačí sa prejsť vonku. Sused si v rámci Wende kúpil 48 kubíkov dreva, a nie je sám. Elektrina je drahá.

Ešteže bol VW diesel gate, vďaka ktorému nové modernejšie diesle napr od BMW treba zavrhnúť, 15-40 rokov staré necháme bežať. A počkáme kým si susedia pokupujú EV, ktoré v zime idú na uhlie.

Pozeral som cez víkend electricity map v Nemecku (okolo obeda). Takmer 130 GW inštalovanej kapacity Fotovoltaika + Vietor vyrábalo 2,5 GW elektriny. Polovicu čo posledné jadrovky. Z čoho vyrábali skúsme hádať…
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 17:33
Re: Skvělé auto
Ale to progresivní mozky nezajímá.

Jinak máš samozřejmě pravdu. Teď v mrazech to je masakr všude. Cestou z hor jsme se včera dusili každou vesnici zplodinami z lokálních topenišť. Nepomáhá ani nejlepší kabinový filtr na trhu. Lidi topí a budou topit vším, co se jim dostane pod ruku a dřevo bude ještě to nejčistější.

Budoucnost je skvělá. Horní 1% bude jezdit EV za 3+M a nabíjet v uhelce na uhlí z Austrálie a zbytek bude opravovat starý šroty a vykuchávat DPF, protože nebude mít ani na žrádlo a doma v kamnech topit odpadem, protože nebude mít na elektriku. EU nám jako podporu zdraží povolenky a zakáže vše normální. Energo mafie mezi tím bude prodávat energii s tzv. "přiměřeným" ziskem 1500% a všichni budeme spokojeni. Kupředu levá!
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 19:48
Re: Skvělé auto
Nebreč pořád a napiš jediný argument někdy něčím podlozeny. Napiš, kolik uhelných elektráren je v centrech měst?
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 20:28
Re: Skvělé auto
A zlatou palmu v soutěži ekolog roku získává.... tadadadá, mistr Mik Ešus za svoji teorii, že životní prostředí planety Země sestává jen z center měst. Vše ostatní je nepodstatné.

Blahopřejeme!
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 20:36
Re: Skvělé auto
Kdy jsem mluvil o globální ekologii? To by mne zajimalo. Dej odkaz. Jo aha, ty vlastně k těm tvým výmyslům nemáš co dát. Většina lidí zná můj přístup, tobe ho sdělím až dáš odkaz, kde řeším globální ekologii.
Neboj se, já neklesnu na lidské dno jako ty, abych lhal nebo někomu umyslne komolil jméno. To dělá jen lidský odpad. A od toho tu máme tebe.
20. 12. 2022 16:01
Re: Skvělé auto
https://www.youtube.com/watch?…
Tento finský filmeček ukazuje hrůzy nastupují rudozelené totality v plné hrůze! :-O :-O :-O :no:
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 16:14
Re: Skvělé auto
Hrozný. Bohužel se tomu část lidí vysmívá a část to onálepkuje náckovstvím a buranstvím a xeno a homofobií a za pár let bude všechno v totální řiti.
19. 12. 2022 18:15
Re: Skvělé auto
Zatímco když nebudou jezdit elektromobily, elektrárny přestanou dávat smysl a budou odstaveny :-) :-) ;-)
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 19:46
Re: Skvělé auto
Mokrous je inteligent, který tvrdí, že EV generuje v centru mesta NOx, protoze to píše adac, že to EV generuje.
Avatar - white label
20. 12. 2022 21:25
Re: Skvělé auto
Nastartované elektroauto?
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 22:44
Re: Skvělé auto
Jj. U meganu to psal, kdyz jsme se bavili o NOx v centru mest, tak dal odkaz na adac, kde píšou že EQC má 52mg NOx.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 19:45
Re: Skvělé auto
Jak EV v obydlených oblastech je rakovinomet?
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 06:30
Re: Skvělé auto
Lidé na mostecku by nesouhlasili :D
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:17
Re: Skvělé auto
Tak povídej. Mám tam spoustu známých. Tam je problém s poletavym prachem z lomu, nikoliv z elektráren.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 08:26
Re: Skvělé auto
Ale elektrárny tam jsou, reaguji na to, že tam má EV své komíny a jsou to obydlené oblasti, jestli čudí, nebo ne, to si tady hádej s jinejma :D
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:58
Re: Skvělé auto
Ok, která je v centru Mostu nebo Chomutovat? Kdy byl naposledy problém na Mostecku s emisemi NOx? A kdy v Praze?
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:11
Re: Skvělé auto
Na Mostecku a Chomutovsku je jich dost, není to tak daleko od měst, třeba Prunéřov a Tušimice je dost blízko u Klášterce n. Ohří a Kadaně... a toto jsou dle mého skromného názoru obydlené oblasti.

Jinak, proč se mne ptáš na tyto otázky ? Neznám na ně odpověď a jsou mi fuk... Snažíš se mne zatáhnout do diskuze, na kterou nereaguji a to nemám rád... Já ti netvrdím, že je to tam zamořeno, ale musím jako ve škole zopakovat, že reaguje POUZE na to, že elektrárny (výfuky EV, o kterých se bavíte výše) jsou i v OBYDLENÝCH OBLASTECH, což si výše vyvracel, jestli je to a není centrum města si nepsal, cituji tvůj příspěvek z 19.12. a 19:45 "v obydlených oblastech" chápeme ? Někdy máš problém uznat chybu a pokud si to myslel jinak, tak si to špatně napsal...
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 09:23
Re: Skvělé auto
Tak prosim odpověď na otázku, kdy byla na Mostecku problém s emisemi? Kolem těchto dvou elektráren jezdim často, vím jak jsou daleko. A taky kdy Klášterec měl naposledy překročené emisni limity?
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:28
Re: Skvělé auto
Již výše jsem ti napsal, že odpověď na tuto otázku neznám a ani netvrdím, že je to tam zamořeno, takže se odpovědi ode mne asi nedočkáš :D Co je tak těžkého na tom to pochopit ? Kdybych měl nějaké informace, jistě se s tebou pustím do ekosporu, ale já je nemám, proto reaguji jen na tvrzení, že v obydlených oblastech elektrárny nejsou postaveny = jsou - což je fakt, který snad nepopíráš. Nic víc, nic míň.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 09:53
Re: Skvělé auto
Přehlédl jsem. Omlouvám se
Pak je to ovšem nerelevantni argument, kdyz tam ten problém není.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:56
Re: Skvělé auto
Je i neni :D Elektrarny pokud si dobre pamatuji trpi spis na dalkovy prenos emisi, takze vyfuky Evropskych EV dopdaji nekde nekde ve Skandinavii, ale to uz asi dnes snad taky neplati…
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 11:54
Re: Skvělé auto
Tak krom hysterických pomatenců ví snad každý, že uhelky a nejen ony mají sakra vysoké emise, bez ohledu na odsiřovací filtry a pod. A ty emise jaksi samy od sebe nikam nezmizí.
Ale pomatencům stačí napsat, že Mokrouš říká, že EV čudí v centru měst a ať se zavřu v garáži na hodinu s dieselem. A je to. Oni prostě umí myslet globálně...
20. 12. 2022 16:55
Re: Skvělé auto
https://www.evropavdatech.cz/…vzdusi-v-evrope/

"Městům nejvíce škodí vytápění domů a silniční doprava
Kvůli Dieselgate bylo vypuštěno tolik přebytečných emisí škodlivých oxidů dusíku, že by to vydalo na dvě stovky uhelných elektráren." :-O

Jak muze majitel dieseloveho auta vubec psat neco o elektrarnach???

W T F
20. 12. 2022 18:23
Re: Skvělé auto
Dobrý odkaz, ukazuje že aktuálne sú normy na nové dieselové motory prísnejšie ako na benzínové.
A je tam aj pekný rozpad kde sa ukazuje poradie zdrojov znečistenia a komentár, že škodia staré autá a pôvodcovia Diesel Gate.

“Reálné testování se už dva roky vztahuje na nové modely aut a přísnější podmínky se podle výzkumného centra Evropské komise (JRC) na skutečných emisích pozitivně projevily.”

“Vůbec největším zdrojem polétavého prachu je ovšem lokální vytápění budov. Například v Česku stálo v roce 2016 podle Eurostatu za téměř 78 % emisí prachových částic menších než 2,5 mikrometru (PM2,5) a 70 % částic menších než 10 mikrometrů (PM10).”

“ největšími “škodiči” jsou řidiči, kteří ze svých dieselových aut záměrně odstraňují filtry pevných částic, které nebezpečný prach zachytávají. Jezdit bez filtru je nelegální, ale na českých silnicích se takto podle odhadů Ústředního automotoklubu prohání asi milion aut. Důsledky jsou devastující. “

Takže treba mať rozlišovaciu schopnosť.
Reálne postihnutie vinníkov (VW) sa EÚ nehodí, prípadne je prácne (vykuchané filtre, staré autá), dokonca čím staršie auto tým lacnejšia registrácia v SR. Miesto toho sa presadzujú nedomyslené riešenia.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 19:04
Re: Skvělé auto
Jako vždy a všude. Jen samé lži, podvody, manipulace, demagogie, sraní si do huby, házení viny na ty, co za to nemůžou a nulová vymahatelnost práva. K tomu slepá víra bez myšlení a dílo zkázy je dokonáno.
Jak by se mohlo krásně dýchat, kdyby tu jezdila auta max. +/- 10 let stará, ale hlavně čistá a udržovaná a nevykuchaná. Kuchání DPF bych trestal natvrdo. Absolutní nezájem, že se to někomu zdá drahý. Buď bude auto fungovat jak má, nebo si vyber: 1) Sešrotovat bez náhrady, 2) kriminál na 6 měsíců, 3) Pokuta a okamžitá montáž filtru. A kontrolovat by se to mělo na silnicích denně.
A do toho, kdyby se topilo plynem a elektřinou, kterou by nám stát prodával za 1,50 Kč/kWh.
Ale to ne, my to dobré zničíme a to špatné necháme být.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 18:27
Re: Skvělé auto
Nauč se vyjadřovat. Díky dieselgate se začaly konečně reálně snižovat oxidy dusíku.

Já nemohu za to, že politici vymýšlí stupidní metodiky a výrobci šmahem a hromadně podvádí a neumí komunikovat s veřejností a vysvětlit, jak to má být správně a pak to tak udělat, dokud je někdo nedonutí násilím. No tak se tu před očima neznalých očernila VW Group i když podváděli úplně všichni a třeba Renault 1.5 dCi strčil všechny koncernový 2 i 3 litry do kapsy, když klidně pouštěl 1g/km a byly i horší motory.

Současné moderní diesely se pohybují někde v rozmezí 3 až 50 mg na 1km, takže jich je mnoho pod benzíny i hybridy. Tak se uklidni, aktivisto. Starým dieselem nejezdím ani jsem za své nikdy dobrovolně nejezdil. Takže se můžu k uhelkám vyjadřovat jak chci.

Za další je dobré si uvědomit, že NOx přírodě nějak zásadně neškodí, nejsou příčinou ohřevu planety, ani nejsou karcinogenní. Ale zato dost smrdí a dráždí sliznice, které jsou pak citlivější k infekcím atd. To uznávám.

Nezastávám se tady ani nelobuju za provoz starých vykuchaných dieselů, který smrdí na 100 honů. Ale současné moderní motory, ať už benzínové, nebo naftové, nebo hybridní si nemají zase tak moc co vyčítat a bordel dělají +/- podobný a ty fanatiky protlačovaný EV až na lokální bezemisnost jsou prakticky stejná zátěž pro planetu, jako ICE. Takže si nechte vyrobit pomocí "Čínskýho uhlí" ty vaše baterky a pak si tu jezděte na elektriku z Prunéřova, plakejte, nebo jásejte jak v Číně smrdí ty uhelný Terawatty ale nekádrujte ostatní uvědomělé motoristy.

A za smrad ve městech poděkujte greendealu a energomafii. Lidi teď spálí, co jim přijde pod ruku a udusíme se tu všichni.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 23:13
Re: Skvělé auto
NOx není karcinogenní? To jsi vzal kde? Další záměrná lež nebo domněnka pokládána za fakt?
Kdybys dal k tomu link, kde to studie vyvrací, bylo by aspoň o čem diskutovat. Takhle jen vše dáváš bez argumentů a své výmysly se snažíš vydávat za skutečnost.
NOx možná přírodě neškodí, ale člověku ano.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25870974/

Dieselgate hlavně ukázalo, že VW kašle na lidi. Nebyli jediní, to souhlasim. A taky se díky tomu ukazuje, že nejsou schopni udělat čistější ani benzin ani diesel. Proc to ostatni umi a VW ne? Proto nejspíš komplet chtějí přejít na EV. Protoze už to nebudou moct obelhávat.
21. 12. 2022 08:22
Re: Skvělé auto
Je niekoľko možností. Samozrejme, tá najlepšia predvianočná je pokračovanie v tomto CtrlC+CtrlV, či? ;-)
Možno by sa redakcia mohla zviezť na tejto vlne pozitvnych emócií a spraviť samostatný článok, príp aj sekciu: “Prošlápnutí pedálu, NOX a DSG … jak to bylo doopravdy” :-!

Ja si myslím, že sa nič nedeje, stávajú sa aj horšie veci ako tento samonasie*ací maratón. A kým sú toto naše starosti tak je to jasný dôkaz ako sa máme dobre. :-!
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 12:13
Re: Skvělé auto
:-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 08:48
Re: Skvělé auto
Done, jdu si koupit Avii, normálně když tě čtu, tak mám tyhle choutky... :-[]
Avatar - speedfred
21. 12. 2022 09:19
Re: Skvělé auto
😃😃😃 a balík novín v tomto počasí aby si ju nahryzol.
21. 12. 2022 10:12
Re: Skvělé auto
Za Avii jsem jel dnes...
To nedelej.

I EU6 auta, pokud nejsou alespon temp jeste produkuji velke mnozstvi NOx.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 10:22
Re: Skvělé auto
Predchvílí jsi psal o CO2... tak si vyber proti čemu bojuješ :D Těch mé auto tolik jako uhelka nemá...
22. 12. 2022 10:17
Re: Skvělé auto
Proc bych si proboha mel vybirat?
Kdyz mas dva problemy tak nad jednim musis zavrit oci??

Nehlede na to ze EV resi oba!
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 12:13
Re: Skvělé auto
:D :D :D :D :D :D
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 09:13
Re: Skvělé auto
Děkuji. ;-)
19. 12. 2022 14:53
Re: Skvělé auto
S 540ix sedan som najazdil nad 60tis. km s priemerom spotreby 7,57l.
S X5 30d nad 60 tis. km s priemerom spotreby 7,3l.
Oba bez mild-hybrid technológie, ktorá je myslím od 2020 štandard. AdBlue je pre BMW diesel myslím štandard od 2015/2016 (aspoň vtedajšie moje auto ho už malo, a predchádzajúce z 2014 ešte nie).

Zvažoval by som aj X5 40i, ale zatiaľ mi vychádza skôr pre väčšie auto diesel a pre sedan benzín (45e sa pri mojom charaktere jázd nevypláca).
Som skôr pokojnejší vodič, minimum mesta, skôr okresky a diaľnica. Ale brzda premávky nie som a rezerva výkonu sa vždy zíde.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 14:55
Re: Skvělé auto
Však vlastně potvrzuješ můj názor, v X5 už asi rozdíl spotřeby bude větší, protože váha, vysoké auto a tak.
Avatar - iudex
19. 12. 2022 15:05
Re: Skvělé auto
Keď z nehybridnou 540i robíš priemer 7,57l, tak klobúk dole, to je fantastická spotreba (mild-hybrid vraj robí 0,5-1 l dolu).
19. 12. 2022 15:28
Re: Skvělé auto
Chodím podľa predpisov (až na bezpečné predbiehanie) a predvídam (napr pred dedinou / obmedzením tak pokiaľ nikoho nezdržiavam dám nohu dole z plynu a brzdím minimálne). Ak pôjdem po diaľnici 100 km o 10 km rýchlejšie (140 km/h), tak budem o cca 3 min skôr - pre mňa to nemá význam. A rýchlosť si užijem v Nemecku, prípadne tým, že nespomaľujem v zákrutách na okreskách :-!

Mal som 540i na projekt na denné dochádzanie 2x90 km po okreskách. Ale potom aj na denné dochádzanie 2x120 km po diaľnici. Mesto takmer vôbec, tam to riadne skáče hore. Spotreba je u benzínu o dosť citlivejšia na štýl jazdy.

40d s MHEV musí byť tiež fajn.
Avatar - iudex
19. 12. 2022 14:58
Re: Skvělé auto
Tak ja by som bez debaty tiež volil 40i pred 40d. Ale 40d má tú "smolu", že 40i je taký fantacticky úsporný motor, pretože aj ten 40d je výborný; dynamiku má fakticky na úrovni 40i (čo stráca na zrýchlení z pokoja, to získava na pružnom zrýchlení), je kultivovaný a má na dízel aj solídny zvukový prejav. Takže nebyť ten 40i tak úsporný motor, ale byť tam nejaký štandardne užranejší V6 (napr. zo Stingeru, priemer na Spritomonitore 11,87 l), tak 40d by mal silnejšie argumenty.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2022 15:27
Re: Skvělé auto
Jednoznačně souhlas
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 15:00
Re: Skvělé auto
Tak tím koncem jsi to zabil :D :D :D :D :D :D :D :D
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 19:53
Re: Skvělé auto
Jen ne u těch, kteří tvrdí, že ctyrvalcovej diesel v passatu nevibruje, neklepe, je tichý a měkký a ma podobný zvuk jako benzin.
To piš na emimino, tam bys i nekoho zaujal a ne na strankach o autech.
19. 12. 2022 15:03
Re: Skvělé auto
Tak hluk se člověk snaží potlačit. Zvuk a obzvlášť pěkný si naopak zesílí
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 15:51
Re: Skvělé auto
Piš potichu, nebo tě místní antidehtová úderka zničí :D :D :D
330/340d jsou parádní motory a MB taky 300d umí.

Můj čtyřhrnek samozřejmě postrádá jak výkon tak i kultivovanost R6, ale přesto v rámci možností běží tiše a měkce a to je v tomto ohledu horší, než jeho slabší 110kW verze.
Před pár dny mne vezli 2 kámoši. Jeden přijel novým Leonem 1.5 TSI a druhej starším Oplem 1.6 atmo, ani nevím co to bylo přesně za typ motoru. No a pro mne šok.
Leon na místě klasicky ticho, ale první kopec a začal řvát jako čert až jsme se po sobě koukali, jak to je hlučný. Kámoš má totiž taky 2.0 TDI a Leona si vzal od jiného člena rodiny a uznal, že to je teda fest randál. No a ten Opel, ten se dokonce na volnoběh klepal jako 3-válec 1,4TDI a dole duněl a nahoře řval. Samozřejmě, že nelze srovnávat různé třídy a stáří a možná ne ideální servis, ale tvrdit, že moderní diesel jsou jen vibrace a hluk a moderní přímovstřikovej benzín s vysokou kompresí = ticho je blbost.
Oboje má svoje pro a proti a jsou si čím dál blíž.
Avatar - fOE
19. 12. 2022 15:54
Re: Skvělé auto
300d od MB je ctyrvalec dvoulitr, jen technicka.
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 16:10
Re: Skvělé auto
Jejda! Trapas. :D Mě nějak zmátlo to kdysi platné označení a výkon 285 koní a 550Nm. Nějak se mi to nechtělo v hlavě spojit s 2.0 R4. A teď vidím, že to jde.
I když to už je solidní masakr na dvoulitr. Ty tlaky tam musej bejt šílený.

Tak to teda opravuju na 400d :-!
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 19:59
Re: Skvělé auto
Kdo kdy jel seatem tak ví, že odhlučnění je na minimu. A jak začal řvát? Kvůli otáčkám? Nebo kvůli čemu? Jesti nevíš, tak tam variator není, aby byl důvod zvýšeného hluku při jízdě do kopce. Takze jen neumi řadit?al a co je starší Opel? Potřebuješ vylitane 20lete auto, abys mohl ukazovat, jak je ten tvůj vibrátor mekkej?
19. 12. 2022 21:49
Re: Skvělé auto
Dnešní primovstrikove benziny jsou hlucnejsi, než ty stare
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 22:04
Re: Skvělé auto
No máme v rodině i tenhle leon, 1.5tsi 96kw. A vůbec nechápu jak může být hlučnější při jízdě do kopce pokud nemění otáčky. Předpokládám, že variator tam leon nemá. Takze buď vytocil motor, nebo si vymysli. Ano, kdyz vytočiš motor, bude hlučnější. Jak hlučný bude tdi při 4000ot?
19. 12. 2022 22:13
Re: Skvělé auto
Nemohu vyloučit, ze se někomu víc líbí zvuk dieselového ctyrvalce, než benzinoveho ;-)
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 22:16
Re: Skvělé auto
Chapu. No jsou takoví evidentně, kteří tvrdí, že dvoulitrova nafta je měkká a jemná a 1.5tsi oproti tomu hlučné a nekultivované.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 07:11
Re: Skvělé auto
Když jsem kdysi míval Lagunu 1.9Dci, tak ta mívala dost hlučné turbo a klepání bylo přehlušeno (samozřejmě v tahu, né na volnoběh) syčením turba, to se mi i docela líbilo, jenže to není případ TDI
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 06:34
Re: Skvělé auto
Ja bych si tipnul, ze TSI kvuli trochu nizsimu kroutaku a vykonu v nizkych otackach muselo ty otacky proti TDI zvysit a to je onen hluk (ja tedy tou 1.5 jezdil a prisla mi ticha), kdezto TDI v tom dlouhem táhlém jede nekde mezi duní a řve, takze v modelové situaci bude tiššî. No ja rad zvuk vytoceneho motoru, mne se to líbí u nasí benzinové atmosféry, chtelo by to jeste lepsi vyfuk :D


A ten Opel ? Atmomotor, ten z logiky koncepce musis proste točit v kopci ?
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:30
Re: Skvělé auto
Ale hezky hlučnej :)
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:42
Re: Skvělé auto
Mne se tenhle zvuk líbí a je jedno, jestli točíš jednašestku, nebo velkej šestiválec od BMW, rozhodně by mne to neobtěžovalo při jízdě...

Ale všichni to tak nemají, mimo dieslu máme ještě atmosféru s HDM a když dám kickdown, tak má drahá polovička už začne tušit, že chci jet rychle díky hluku a začne přehlušovat motor námitkami :D To je jediná nevýhoda...U dieslu si toho všimne až když už se jede rychle :D
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 09:31
Re: Skvělé auto
No samozřejmě, že podřadil a musel ten motůrek do kopce trošku točit a možná to bylo Seatem, že to řvalo ještě víc, než můj Golf VII Var. 1.4TSI 110kW. A taky jsem psal, že na volnoběh ho slyšet není. A při klidné jízdě bez vytáčení je taky fajn. A nikdy jsem nepsal, že se opájím zvukem vytočeného R4 dieselu.
Jediné, co říkám celou dobu je to, že mi vyhovuje projev silnější nafty na běžné svižné cestování kopec nekopec, protože na parkovišti aspoň omylem nestartuju 2x, ve městě těch pár metrů o motoru vím, když vypnu muziku, ale vůbec mi to nevadí, protože je velmi dobře utlumený a naopak v tempu a kopcích ho nemusím nijak extra vytáčet a i když ho občas vytočím nad 3.000, tak je pořád výborně utlumený a rozhodně tišší, jak malý turbobenzíny v autech typu Leon, Golf, Astra..., když jim přiložíš v kopci a s obsazeným autem. Nikomu neberu, jestli má rád řev vytočenýho čtyřhrnku. Mně ale v zátěži nebyl příjemný. Nemám přímé srovnání s Passatem 2.0 TSI 140kW. Docela by mne zajímalo. Nedělám si ale iluze, že vysokokompresní přímovstřik bude dokonale tichý pod plynem. Už jen z YT videí je slyšet, jak řve, když recenzent přidá plyn. Na tohle člověk musí prostě přesedat bezprostředně z auta do auta.

A u toho Opla mě nešokoval řev při vytočení, jako spíš dunění v 1.500-1.800 ot./min. a šílený vibrace na volnoběh. Ale jak jsem psal, neznám jeho technický stav a nájezd. Jen jsem tohle od R4 benzín "MPI" nečekal.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:33
Re: Skvělé auto
Tohle jsem tu psával dříve taky, ale pak jsem se svezl v hodně benzínech moderního střihu, především s automaty a nějak už na tom dieslu netrvám :-!
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 11:21
Re: Skvělé auto
Však ani já na dieselu netrvám. Já jsem nejdřív chtěl GOLF 8 Variant TSI, ale zklamal mě, tak jsem zkusil P508 SW 1.6 i 2.0 a byla to katastrofa (i když motor 2.0 HDI jízdně parádní), no a tak jsem šel pro B8 a měsíc se drbal na hlavě, zda 110kW, 140kW, nebo 147kW s tím, že uprostřed byl benzín. A nemohl jsem se rozhodnout. Ale byl bych schopný jezdit se všemi z nich a v podstatě bych byl asi spokojený se všemi z nich a dost možná, že by mi i to TSI vyhovovalo víc. Nevím. Bez přímého srovnání je to těžké. A vím, že foukaný 2.0 benzíny jezdí pohodově.
Zkrátka 110kW umí i za 4/100, je tišší a ušetřil bych při nákupu, ale v krizovce ty koně chybí a Nm rychle padají. Benzín by stál stejně, jel víc, ale žral víc a bál jsem se trošku karbonu a ceny při prodeji. No a moje verze byla nejdražší a je nejhlučnější, ale zase jede jako čert a líp jak to TSI a nežádá mnoho. Jako vždy, každý má svoje + a -. TSI chci vždycky, když mi to před domem začne regenerovat. To se naštvu. :D

Každopádně i z toho plyne, že nikomu nebudu nadávat do odpadů, když bude jezdit s benzínem, nebo naftou. Já jsem přiměřeně tolerantní.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 11:27
Re: Skvělé auto
Chceš říct, že 147kw TDI jede lépe, než 2.0TSI ? Tomu by se mi moc věřit nechtělo.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 12:10
Re: Skvělé auto
O fous ano a týká se to zejména běžné jízdy. Možná ti najdu srovnávák Arteonů s těmito motory a vyhrálo TDI. I na zrychlení. Jenže moc z nás nejezdí stále omezovač. Většina pluje krajinou na 1.600-2.000 ot./min. Alespoň moderní turba s automaty, které nemají 4st. :-! ale 7, 8, 9, 10.
A prostě ten okamžitý přísun Nm a tím daná elasticita v nízkých otáčkách je prostě cítit.
Ono, nemysli si, i to TSI umí DSG držet okolo 1.500 otáček a pak se jí nechce hned podřazovat, když jedeš na "D" a nedáš jasný pokyn. A i tohle prostě většina řidičů bude vnímat, jako, že to nejede. Když tomu dáš napít a vytočíš to nad 4.000 ot. a dál, tak už to TSI pojede taky dobře.
Ale taky nebude potichu a nebude srkat 7/100.
Ber to tak, že oba motory váží cca to samé, oba jsou hliníkové, oba mají trošku vyšší výkon, než na papíře atd... Jsou si podobné i rozdílné.
Není to den a noc, ale rozdíly tam jsou. A znovu opakuju, že by se mi s tím TSI určitě jezdilo taky dobře. Jsou režimy, kde jasně vede TSI a naopak.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 12:13
Re: Skvělé auto
Věřím, že v nějakém testu mohl TDI EVO vyhrát nad 140kw TSI, byť asi o prsa korejské ženy (snad tu není nikdo od pirátů, abych dostal céres), ale ten okamžitý přísun NM, prodleva tam je, je to pořád DSG a turbodiesel, musí podřadit, vytočit motor a tam zpoždění vždy bude (a to je samozřejmě i v BMW s turbodieslem - mám zkušenost s 530d aktuální generace) naopak z mé zkušenosti s TSI bych si tipoval, že TSI se vytočí rychleji, ale neporovnával jsem auta vedle sebe.

A to, že mají vyšší výkon, než na papíře, s tím se prosím neohánějme, to každý rád o svém autě povídá, protože to tu a tam někdo změří, někdy i chybně, nebo je odlišná metodika, mají 147 vs 140kw a od toho bych se odrazil...mimochodem, když si říkal, že si dal za auto 1,6, nebylo by za to 200kw TSI ? Tam už je neoddiskutovatelný náskok.

Tak ceník za 200kw TSI je od 1,4M v Rline
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 12:34
Re: Skvělé auto
Tak to je jasný, že na plnej plyn to je boj o ty prsa korejský ženy :D A možná i kus od kusu a v jiným testu by to dopadlo opačně. Vůbec bych se o to nehádal.
Ty prodlevy, to je taky složitější věc. DSG ano, je naladěno proemisně. A musíš jí dát vědět, že chceš jet. Krom softwaru má vliv i velikost turba. Menší = rychlejší reakce. A nakonec setrvačné hmoty, které má benzín také o něco nižší. Takže absolutně ano, když plachtíš a chceš okamžitou reakci, bude TSI o něco málo rychlejší. Ale v praxi většinou nějaké otáčky máš a máš už nějak roztočené turbo, byť ne naplno a díky DSG otáčky a tah nepadnou jako u manuálu, takže plnící tlak nějaký zůstává a tam prostě cítíš tu "klidnou sílu" a zde to TDI má krapet navrch. Prostě to je motor na dlouhé roviny a táhlé kopce a ne na srandu v serpentýnách a léčení mindráků na semaforech.
Ty výkony neříkám proto, že chci pochválit svoje auto, ale je to obecný fakt, kdy nejen VW mívá nabržděno víc, než je na papíře. A u TSI často mnohem více. (Vidíš to? Ještě nahrávám benzínům :D )
A za auto jsem loni dal pod 1M bez DPH, ale ceníkově je dnes za 1,6 přesně. Bohužel. Hrozná doba.
A ano, 206kW bych za to pořídil taky, ale s hodně osekanou výbavou a jezdil bych za 10/100.
Kdybych vůbec nekoukal na cenu a provozní náklady, tak 200/206kW je bomba. Nejtišší verze, jede jako hovado, má i jinak udělanej podvozek a mnohem lepší brzdy a je to 4x4... Jojo, to je moc fajn svezení. Ale nějak jsem to zhodnotil, že to nepotřebuju a vystačím si s úsporným předohrabem. Zkusil jsem teď ve vánici Vysočinu a o víkendu Jeseníky a před tím mockrát Alpy a jiné kopečky a nikdy jsem neměl problém. Kupuju si jen čerstvý a kvalitní gumy a stačí mi to. Vždycky si můžeš dopřát víc a platit víc, když na to máš a chceš to utratit.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 12:47
Re: Skvělé auto
No obecný fakt to není, já tyhle věci četl o mnoho motorech mnoha výrobců, je to stejné, jako ohánět se srovnáním cen, které někomu nabídli oproti ceníkové jiného auta :D Taky jsem si kdysi myslel, že moje staré TDCI 85kw má více a dost lidí, co s tím jelo, to i potvrzovalo, ale myslet si a vědět... nějak mi nedává smysl, aby VW prodával slabší motory papírově, než jsou. Bude to rozdílými metodikami a ty srovnáváky, kde se měří 0-100 a podobně jsou mnohdy taky dost nevypovýdající.. já si taky na autě naměřil o 0,2s rychleji stovku a to racelogicem, nýbrž to nemusí mít každé auto..

S tím TSI to tady byla jedna velká šaráda od Vaculdy, kdy má údajně litrové TSI 100kw... no tomu se mi moc věřit nechce

p.s. s těmi gumami, já v tomhle hnusu jezdím jen s předokolkou na slušných pneu a mimo asi 2x rozjezdu, kdy si ASR vycukalo pomalu ze sněhu jsem s tím jezdil normálně svižně a bezpečně.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:01
Re: Skvělé auto
No vidíš to, jaká jsi socka a kolenovrt. Koupíš si Mondeo a nemáš na 4x4 :D :D :D

V těch výkonech hlubší smysl nehledej. Výrobce by měl ručit za uvedený výkon bez ohledu na výrobní tolerance a povedenej/nepovedenej kus a taky bez ohledu na teplotu, vlhkost vzduchu a hlavně nadmořskou výšku. (Extrémy vynechejme, aby mne tu "někdo" hned neosočil, že Mokrouš říká, že VW TDI má v 8848 m.n.m. stejný výkon, jako v centru měst.)
Proto taky, kdybys vzal 10 stejných aut a dal je na brzdu, pokaždé odměříš trochu něco jiného.
Běžné ale je, že výkon je opravdu vyšší, právě, aby nebylo snadno napadnutelné, že není dosažitelný.
Někdy se dokonce uvádí výkon i s ohledem na lokální daňovou zátěž. A tak se papírově vejde na koně přesně a v reálu jich má třeba o 15 víc.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 13:01
Re: Skvělé auto
Ale já mám Mondeo 4x4... Jen s ním v tomhle hnusu nejezdím
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:20
Re: Skvělé auto
Jo aha, to se týkalo Mégana? :-) Tak to potom, Sorryjako. :D Sem to asi zapomněl.

Já razím cestu 1 vozu na všechno. Chápu, že někdy může být příjemné, či vhodné vyměnit vozidlo, ale já zvažuju i přecpání měst auty, dodatečné náklady a starosti s dalšími vozy, ekologii, dvojí či násobné pojistné atd. atd... Nikomu to neberu, ale 1 by mělo stačit.
Doslova pak rostu z extrémistů, kteří ve městě parkují 5, 7, nebo 9 aut a co pár hodin jezdí s jiným. A není to závist.


Jinak koukej, další lháři: https://www.garaz.cz/…u-nadrz-21009023#…
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 13:24
Re: Skvělé auto
Já mám 3 parkovací místa svá u bytu (garáž a 2 venku, když se snažíš, nebo tam zaparkuješ něco jako Yaris, tak i 3 venku), takže nikomu nikde nepřekážím.

No, lháři ne, ale manipulanti s objektivními skutečnosti ano :) Snad si nemyslíš, že to ujeli běžnou jízdou, notabene novinářskou ? Já jsem kdysi taky dal 1,3 tisice km na nádrž ve starém Mondeu (70l), ale jel jsem pohodově na dovču.

S tímhle 110kw TDI jsem minulý týden přijel z Belgie v Oktávce z manuálem, 6,3 při 110km/h pruměru na 1000 km.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:33
Re: Skvělé auto
Ty jsi dal v OIV s TDI EVO 110kW manuál z Belgie za 6,3/100, ale taky je asi krapet rozdíl, jet normálně u nás v ČR a nebo to drtit po Bahnu hlava nehlava, ne?
Kdybys jel přes Rakousko, tak jedeš za 4/100.
Tohle auto umí jet při relaxační jízdě i za 3,5/100. Běžně pak do 5 bez odříkání.
Ona je novinářská a novinářská. Je asi rozdíl si předávat auto z ruky do ruky, fotit a natáčet a nechat běžet motor, zkoušet co to dá a ostře si dávat zatáčky na okresce a nebo jet někam na delší výlet v normálním běžném tempu a provozu.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 13:37
Re: Skvělé auto
Ne, s O3 těsně před koncem výroby, nevím, jestli je to už EVO, nebo ještě ne (2018 konce roku, už upravený motor po WLTP). Zas tak jsem nevalil, byl sníh a námraza, ale pod 5 se s tím dostat nedokážu ani na okresce při hodně velké snaze. Nevěřím, že mimo nějakou ustálenou rovinku to pojede za 3,5, ještě možná 4,5, ale průměr bude kolem 5,5-6,5 mimo město normální jízdou v provozu, což odpovídá i té O3. Promin, ale pohádky o 3 litrech jsem nežral ani 1.9TDI rotačc,e jezdil jsem s tím...
Avatar - Emel
20. 12. 2022 13:43
Re: Skvělé auto
O3 není TDI EVO nikdy podle mě.
Zimní spotřeba bývá vyšší než letní.
Normální jízda v provozu je strašně vágní pojem. My jezdíme jak jezdíme... ale když jedeš defenzivně s davem, tak se do 5l se zahřátým autem vejdeš pohodlně podle mě (O4 TDI MT). Ono průměr na spritmonitor je někde kolem 5,3/100... takže pod 5 to musí jít samo.
https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 13:48
Re: Skvělé auto
Tak asi ne, myslel jsem, že se dával už ke konci O3, pak je to tedy jen EA288
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:52
Re: Skvělé auto
Spíš je umění s tím jezdit nad 5/100 :-)
V OIV.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:50
Re: Skvělé auto
Ne, to EVO rozhodně není. To je starý motor.

Já nejsem pohádkář o 3 litrech i když kluci z Německa dokázali jet za 2,83/100

https://www.youtube.com/watch?…

Nebo náš Hrubis v A3 sedanu klidnou jízdou podle předpisů:

https://www.youtube.com/watch?…

OIV je lehká a aerodynamická a fakt umí jezdit za suchý z nosu.
Já si taky nemám důvod vymejšlet. Já mám mnohem těžší kombajn s horší aerodynamikou a užranější verzi EVA a přesto klidné dálky lze jet za 4,5/100, běžné za 5/100 a hodně svižné za 5,5/100. Dlouhodobě jezdím opravdu za 5,4 od jara do podzimu a teď v zimě podle toho, jak se jede daleko. Samozřejmě když 10 minut škrabu auto a pak jedu pod 20km 150m do kopce, tak jedu za 8-9/100. Ale normální delší cestu mám zase za 5-5,5/100. Kratší do těch 6/100.
To není poměřování pinďourů, to je prostě normální spotřeba někoho, kdo netráví čas v kolonách velkoměst, nebo nedrtí 4x4 na obřích kolech stylem brzda plyn, ale jezdí normálně v provozu mimo město.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 13:53
Re: Skvělé auto
Budu muset někdy tu O4 s TDI vyzkoušet, mám ji jetou jen s TSI, pak si o tom povyprávíme :) Mimo město i stím Meganem, který jezdí za 9,6 jedu do 8... ale to pro mne není srovnatelná kombinace provozu, jak říkám, zkusim si to..
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 14:03
Re: Skvělé auto
Zkus. Mrkni na ty testy a pak si to zkus sám. Kdybych nechtěl větší rezervu výkonu, tak 110kW je v podstatě ve všem lepší. Tišší, měkčí, líp dole reaguje, stojí míň i žere o dost míň a v reálu je i o dost čistější. A s DGS má navíc 360 Nm a funguje mnohem líp, než s manuálem. To si zkus radši. A uvidíš sám. A natankuj si solidní naftu a ne EURO-OIL.
To je mimochodem taky moje oblíbený "hospodský" téma.
Hromada keců, jak je E-O čistá super nafta bez biosranců a ve finále, když to vezme laboratoř do ruky, tak zjistí o 8 nižší cetanový číslo, mizernou mazivost a katastrofální korozi.
Ale zaručení "odborníci" vědí.

Pak to auto pojede úplně jinak a taky hluk bude o několik dB nižší. To je taky fakt a ne pohádka.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 14:41
Re: Skvělé auto
Jezdim vyhradne na Benzinu, je nejlevnejsi v okoli :-!
20. 12. 2022 15:02
Re: Skvělé auto
nekrm trolla. to jsou zas elaboráty...
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 15:45
Re: Skvělé auto
Tak doufám, že máš kolenovrtskou kartičku a aplikaci v mobilu a bereš jen Vervu se slevou 1,- Kč na litru a platíš přes QR kód u stojanu. :-)
Předpokládám, že znáš rozdíly jak u nafty, tak i u benzínové Vervy a víš co dělá v palivovém systému třeba Ethanol a co dělá ETBE atd.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 08:50
Re: Skvělé auto
Nemám, tady je aktuálně natural za 34,50 a nafta za 36,50... ještě, že jsme neposlechli Andrejka a Tomia a nevydali se Orbánovou cestou :D Leju VIF do obou motorů (tedy většinou, teď mi na benzin došel) a jezdí to dobře :D
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 12:24
Re: Skvělé auto
A co ti brání si ji u pokladny vyzvednout a registrovat se?
Tu Korunu slevy dostaneš taky a bez složitostí. A trvale.
Chápu tedy dobře, že tankuješ tu obyčejnou močůvku a zachraňuješ to aditivy?

A víš, že pomocí VIFu z 52 cetanů 62 neuděláš? A víš, že z ethanolu taky nevyrobíš ethyltercbutylether, atd.? Trošku zvýšíš mazivost, která je díky FAME u nafty už tak dost vysoká a trošku zlepšíš ochranu před korozí.
Tu Efectu 95 hlavně nenechávej stát v nádrži dýl jak měsíc. Je to děsnej sranec.
Nemám nastudováno, zda VIF benzín zabrání oxidaci Efecty 95 a zabrání vázání vody na ethanol.
Obě Vervy jsou oproti tomu skutečně dobrá paliva a nejde jen o marketing a už vůbec to není to samé co obyč. palivo + pár kapek kouzelný vodičky VIF i když to říkal Lojza v putyce.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 13:18
Re: Skvělé auto
Klídek, VIF leju tak nějak ze sentimentu už mnoho let, jestli je to a nebo není placebo nevím, neřeším, stojí to pár korun a rozdíl mezi Vervou a nevervou nepoznám... jo aha, chápu, no já nemám TDI, já mám tichý a klidný chod dieslu pořád :-[] :-[] :-! promin, musel jsem :D
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 13:30
Re: Skvělé auto
V pohodě, já nedostanu záchvat, jako někdo jiný na M.
Ale pokud nevíš, co dělá cetanové číslo s hlukem a chodem motoru, se studenými starty, s emisemi, s výkonem atd... a ani to necítíš, tak nevím, co na to říct.
Šlo by to říct i tak, že jsi vlastně šťastný člověk. :D

Možná, kdybys někdy vyjel 2 plný nádrže, že by sis něčeho všimnul. Minimálně spotřeby, pokud jsi vůči ostatním projevům imunní.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2022 13:49
Re: Skvělé auto
Nevíš co na to říct, že on to nepozná, ale tdi je dle tebe měkké a jemné. :-[] :-[]
A taky víš, že u jeho auta to poznat jde.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 13:50
Re: Skvělé auto
Zkoušel jsem to, ale teď beze srandy, ten Ford je fakt hodně dobře odhlučněnej :D , takže ty projevy jsou minimální pro mne, jako pro řidiče, to ostatní beru v potaz, ale já ten diesel provozuji převážně na dlouhé trasy, na ty krátké mám benzín, který je nepřímovstřikový, takže si nějak tak vystačím s tím klasickým, co je na stojanu a pro dobrý pocit pár kapel Vifu :D

a s těmi emisemi, DonVito už mne nalomil k té Avii, kamarád jednu má, asi si ji půjčím na příští autosraz :D
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 14:44
Re: Skvělé auto
Já ti neberu odhlučnění tvýho auta. V tom je Mondeo naprosto v pořádku.

Já tady jen popisuju rozdíly v palivech a ony tam skutečně jsou. Je to poněkud komplexnější problematika a málokdo se o to zajímá.

Kdysi jsem si projížděl nějakou studii tuším z US “laboratoře” a zkoušely se tam různé nafty, ale ne znáčky na stojanech pump, ale složení a vliv parametrů nafty na chování motoru. A všude byly ke všemu grafy. Třeba u vibrací a hluku byla prakticky lineární závislost na cetanovém čísle a dB.
Graf byl od cca 40 cetanů ( to už naštěstí naše normy nedovolují ) až po cca 60. Vyšší hodnoty už zase každý motor nedokáže tak dobře využít. A rozdíly byly třeba až 9dB a to je sakra rozdíl! Jiné křivky nebyly zcela lineární, ale třeba ta, kterou označovali jako “white smoke” po studeným startu atd. Tzn. kouřivost, tak ta padala u 60 cetanů limitně k nule a u 45 to čudilo jako kráva. Je potřeba pochopit, že časové zpoždění vznícení směsi má zásadní vliv, jak na mechanicko akustické projevy motoru, tak i na emise. Dál je tu vliv biosložek na emise, kde vyšší podíl FAME, ale hlavně lepšího HVO, dokáže snižovat emise o 10%. Biosložky, správně namíchané a aditivované umí, jak lépe mazat, tak snižovat emise díky molekulám s menším poměrem uhlíku vůči vodíku, tak zvyšovat filtrovatelnost pod minus 30*C a zvyšovat cetanové číslo až k 70. Pak je tu i ta lepší mazivost a tím ochrana čerpadla a vstřikování, ale musí to doprovázet ta správná aditiva a inhibitory koroze a kovů a další, které zase chrání vstřiky proti zapékání a DPF před ucpáváním atd. Mě třeba nejde o těch pár koní max. výkonu, ale spíš o kulturu chodu, průběh výkonu při částečném zatížení, emise a spotřebu. A ty 2,- Koruny navíc mě nebolí. Je to cca 5%, ale podobná % se mi vrátí v dynamice i spotřebě + k tomu dostanu veškeré další benefity. A Verva 100 je podobný i když jiný příběh. Taky nejsem blb, co si myslí, že dostane víc koní. No nedostane. Spíš jich bude o 3 míň. Ale jde o to, že neriskuju samozápaly, prasklý píst, zvýšenou tvorbu karbonu, zkaženou močku v nádrži, když auto déle stojí, korozi palivového systému atd. Nalij si Efectu 95 do zavařovačky a vedle Vervu a za 3 měsíce se na ně podívej. Budeš se divit.
Samozřejmě, že starší MPI motor to nebude tolik trápit a pokud se tankuje 2x do měsíce a benzín se vyjezdí, tak ani Efecta neznamená zkázu. Zase buďme realisti, žeano 🤓.

Já ale už víc jak 10 let netankuju nic jiného.
Avatar - Emel
19. 12. 2022 14:30
Re: Skvělé auto
Jak to myslíš - nenechali pustit do baráku?
19. 12. 2022 14:56
Re: Skvělé auto
Copak někdo tam nabízí dieselové osobaky? Zkoušel to VW a pohořel
Avatar - Emel
19. 12. 2022 14:58
Re: Skvělé auto
BMW samozřejmě naftová auta před dieselgate v US prodávalo... hlavně X5, ale i 3er a 5er...
19. 12. 2022 15:08
Re: Skvělé auto
Teď jsem prolezl nějaké inzertní servery z USA a dieselovou trojku jsem nenašel ani jednu
Tak sorry, mohl jsi mít 320d
https://www.cnet.com/…ntinued-us-2019/
Určitě to byl trhák
Avatar - Emel
19. 12. 2022 16:10
Re: Skvělé auto
328d nebo 540d, jo.
Byly nějaké svolávačky kvůli problémům s EGR... v roce 2018 cca. 50t naftových BMW různých typů, z toho asi 20t bylo 328d, roky 2014-2018 cca.
https://www.consumeraffairs.com/…ssue-122221.html
19. 12. 2022 16:41
Re: Skvělé auto
Podle me tam musel mít příbuzné Ada. Nikdo při smyslech si nemohl dieselové BMW v USA koupit
20. 12. 2022 09:49
Re: Skvělé auto
Souhlas :yes: :D
20. 12. 2022 10:03
Re: Skvělé auto
neříkám X5ka. i když při těch směšných cenách benzínu je i to s podivem. ale 328d... dyť se mu sousedi museli posmívat...
Avatar - Emel
20. 12. 2022 10:38
Re: Skvělé auto
Podle mě do toho akorát projektuješ svoje vidění. V US je to spotřebka.
20. 12. 2022 11:04
Re: Skvělé auto
Podle me blabolis. V USA měla manuál i M5 E60 a M6. Proč asi… jestli nejsou amíci na auta tak už nikdo q
Avatar - Emel
20. 12. 2022 13:03
Re: Skvělé auto
Na to, že sis ještě o pár příspěvků výše myslel, že BMW v USA žádné diesely neprodávalo, o tom najednou dost "víš" ;)
20. 12. 2022 13:12
Re: Skvělé auto
I slepé kuře najde občas zrno ;-)
20. 12. 2022 12:15
Re: Skvělé auto
Hele moc nechápu kam na to chodíš, ale v US je opravdu nafta v osobáku velká rarita, natož ve sportovním. Možná se to liší regionálně, ale prodávat tam naftové BMW je nesmysl.
20. 12. 2022 12:53
Re: Skvělé auto
Pamatuju si, jak jsem se zajímal o řadový šestiválec na naftu, co dávají do Silverada a Sierry. To jsou pick-upy. Shlednul jsem testy a smál se tem ksichtum, co dělali redaktoři a jak jim voněla nafta… a to je recept á la BMW
Avatar - Emel
20. 12. 2022 13:27
Re: Skvělé auto
Prostě šířím osvětu o tom, že BMW a) prodávalo v USA před Dieselgate naftová auta b) jaká a v jakém počtu. Jestli je ten počet vysoký nebo nízký nebo jestli dává smysl si takové auto koupit neřeším... já sám jsem benzínový... jen informuju diskusního kolegu.
K tomu přidávám své konkrétní zkušenosti (konkrétně ze Seattlu), kde navzdory kupní síle silnice vypadají mnohem obyčejněji než v Praze (pokud nejsi Barik).
20. 12. 2022 14:38
Re: Skvělé auto
tak ještě hoď info v jakém počtu se prodávaly benzíny. zrovna u té trojky bych to viděl tak jedna ku stu.
Avatar - Emel
20. 12. 2022 17:57
Re: Skvělé auto
Před Covidem (2018) to bylo 44t aut za rok. Rekordní rok byl 2014 (141t). Pokud by 20t byly naftové prodeje za 2014-18, tak nafta bude řádově 5%.
20. 12. 2022 19:11
Re: Skvělé auto
ze srandy jsem si nechal vyjet nějaký inzertní server (carmax či co), trojek na prodej je cca 317, dieselových deset... hybridních 9, zbytek benzín.
Avatar - Emel
21. 12. 2022 09:18
Re: Skvělé auto
Všechny roky? To by asi mohlo být, 10/300 jsou 3% a od 2019 se nafta nenabízí...
21. 12. 2022 11:06
Re: Skvělé auto
A predtim nebyly hybridy. Proto ty další tři procenta. Pacienti přešli z nafty na zásuvku:)
19. 12. 2022 14:55
iDrive 8
Zaujímali by ma vaše praktické skúsenosti s iDrive 8.

Na jar sa chystá facelift X5, moju X5 by som ešte s ročnou zárukou a rozumnými km poslal ďalej.

Jedna z úvah je či brať ešte pred facelift, alebo po. Predpokladám, že facelift bude mať ovládanie ako táto 3er.
Rozbalit vlákno
7
19. 12. 2022 18:16
Re: iDrive 8
iX:
- čekáš na navigaci po startu, u X5 nic takového není
- vyhledávání v navi doprovází prodleva
- po každým startu line assist bez možnosti trvalého vypnutí (v menu auta..)
- chybí mi pevné volby do menu

celkově krok dolu, dotykem bych si asi zvyknul, rychlé volby chybí. Nejhorší je ale prodleva,..
19. 12. 2022 18:30
Re: iDrive 8
Díky :yes:

V teste si nevedia vynachváliť rýchlosť "Co mě ale ohromilo, je rychlost, s jakou systém funguje."
Tiež som chvíľu sedel v i7 a tam to bolo úplne zabrzdené, netuším prečo.
Možno to už vyladili?

Čo myslíš pevné volby do menu? Tých 8 tlačítok na predvoľby, resp. Menu/AC tlačítko? Tých 8 tlačidiel dosť často využívam...

Line assist mi vyhovuje.
19. 12. 2022 18:48
Re: iDrive 8
Ty 8 "favourite" tlacitka jsou pryc. Ale jdou nastavit zkratky v menu. Stacit stahnout roletu zezhora dolu a nastavit oblibene. Nahazel jsem si tam jizdni nastaveni kde je podpora rozjezdu. V zime se hodi..

Lane assist. V G21 (stavajici trojka pred LCI) jsem ho mel vyply. Tady mi tak nevadi, takze nevypinam.
19. 12. 2022 18:43
Re: iDrive 8
X1

- zmizely fyzicky tlacitka klimatizace a vyhrivany sedacek takze vse v OS, ted v zime mam tudiz stale zobrazeny panel klimatizace (predtim jsem mel vzdy navi)
- stale neni k dispozici cestina pro hlasove ovladani!!! a bmw nema ani zadny deadline kdy bude k dispozici. Na rok 2023 nepredstavitelne! Nejde nastavit rozdilna rec pro hlasove ovladani a system.
- v navi ukazuje RTTI pouze pokud mam zadany cil (to mi chybi, nepojedu preci 5 km domu se zaplou navi)
- hlasove pokyny v moji navigaci jsou sice cesky ale s anglickym privzkukem (!!!) Do servisu s tim jedu uz podruhe..

Na to jak je to dobre auto (hardware) tak OS8 je krok zpet.

Kdyby nekdo vedel jak nastavit aby po prehrani alba z USB skocilo na druhe, tak dejte tip, budu rad.
19. 12. 2022 18:57
Re: iDrive 8
Díky za zdieľanie :yes:

Ja mám aktuálne vyhrievanie sedačiek/volantu nastavené automaticky pod určitú teplotu. Ale je pravda, že niekedy treba pridať/ubrať.

Hlasové ovládanie som skúsil v angličtine a je to psychotest. Hádam to zlepšili.
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 07:54
Re: iDrive 8
V aj to funguje celkem slušně mimo telefon, resp. vytáčení jmen z kontaktů, prostě česká jména to neumí, některá jednodušší přečtená s angl. výslovností ano, ale je to tak jednou z deseti, obecně k ničemu. Jak říká Jirka B., v roce 22 je absence hlas. ovládání v češtině neomluvitelná, dealeři to vědí, ale je jim to prd platné.
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 07:55
Re: iDrive 8
Se vším souhlas, já tam vidím ne jeden, ale tak tři kroky zpět.
Přehrání dalšího alba po skončení jednoho neuměl žádný idrive, prostě to mají tak nastaveno.
Avatar - KANKUNEN
19. 12. 2022 15:16
A Muldix to může vykládat,
ale jakoby hrách na stěnu házel. Tak znova dnešní benzínová auta dokáží být velmi úsporná při úsporné jízdě. Jakmile chceš jet aktivně, brzda, plyn, radost z jízdy, opájení se zrychlením okamžitě nůžky spotřeby rozevřeš. Podmínka je antiradar,
Rozbalit vlákno
6
19. 12. 2022 15:32
Re: A Muldix to může vykládat,
Zatímco diesel je proto zvýšení spotřeby v závislosti na zatížení imunní . Namátkou si vzpomínám na jednoho co jezdil s A4 2.0 TDi za 11,6
Avatar - KANKUNEN
19. 12. 2022 15:53
Re: A Muldix to může vykládat,
To jako nejde?
19. 12. 2022 16:02
Re: A Muldix to může vykládat,
On s ni tak jezdil v prumeru
Rozbil M5, potom M3 a leasingovka už mu další auto dat ani nechtěla dat
Avatar - KANKUNEN
19. 12. 2022 16:51
Re: A Muldix to může vykládat,
No vidíš, diesel to zvládnul do 12ti. Bomba
20. 12. 2022 07:17
Re: A Muldix to může vykládat,
U A4 Avant 2,0TDI B8 jsem měl 6,2 ujeto 300tkm.
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 16:03
Re: A Muldix to může vykládat,
Na co antiradar? Ve městě se nezávodí a na dálnici je to nuda k podělání.
Takže zbývají okresky, když musíš mít tu radost. A tam těch radarů moc nečíhá a většinou stačí koukat.
On ani diesel nemá rád zábavnou jízdu brzda plyn. Jako valit 160,180 po dálnici mu nevadí, ale házet to z vinglu do vinglu v kopcích se mu líbit nebude a i když pojede, tak si taky něco usrkne. Na druhou stranu je fakt, že dostat se s tím nad 8 už chce fakt umění. S 3.0 SUV to jde i přes 10, ale s normálním autem to fakt nesvedu. Leda bych víc brzdil, než jel.
Avatar - fOE
19. 12. 2022 15:53
30d 40d a 40i
Dost lidi kolem me komentovalo 40d jako zbytecny motor, vzdyt 30d staci resp. je pocitove stejna. No, je, tak do 2500 mozna 3000ot, ale pak ma 40d krasnou spicku kterou 30d nikdy neumela a ani ted neumi. Nechapat spatne, 30d je velice solidni kousek, ale 40d je proste vic a kdo si za ni priplati za to skutecne neco dostane.

Ad spotreba, kolega-Nemec jezdi 40d uz rok a pul, jezdi hodne, hodne dynamicky a spotreba mu i po 50tis km zacina sestkou. Ty 2L rozdilu proti 40i tam budou, minimalne 2L, i dnes.
Btw. nemeckej Leaseplan mel spoctenou spotrebu
pro 20d s RWD i xDrive na 6,1L
pro 30d s RWD na 6,2L
a pro 30d s xDrive na 6,4L
dal 40d s xDrive na 7,1L a
40i s RWD na 8,9L a s xDrive na 9,4L.
(vse v 5er)

Ad spotreba vs. cena.
Vetsina tech aut se neproda, ale pronajme, a z obou tech mnozin tak jako tak konci 90%+ ve firmach. Sam jsem mel tu cest byt takove firmy clenem a kdyz clovek spocte vsechno (porizovacka, minus sleva, plus provoz, minus zustatkova) vychazela v nakladech 40i po ujeti 120tis km o 15tis E draz nez 30d a asi 8tis draz nez 40d. Nemecke cisla, kde nafta vychazela v tom case asi o 15c levneji nez benzin (coz uz dnes neplati, takze dnes ten rozdil bude mensi). 15tis resp. 8tis za 3 roky a 120tis km je solidni rozdil, pro firmy i pro jednotlivce. Palivo v tom hralo minoritne, co rozhodovalo byly vetsi slevy na naftaky a to ze lip drzi cenu nez 40i. Ve vysledku pak clovek stoji mezi volbou rel. pekne vybavene 30d, porad rozumne vybavene 40d, a hole 40i. A to uz tak snadna volba jako po pohledu do ceniku neni. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 16:07
Re: 30d 40d a 40i
To bude pro mnohé místní příliš složitý text a matematika :-!

Ale jinak díky za zajímavá data. :yes:
19. 12. 2022 16:08
Re: 30d 40d a 40i
A to by ešte bola matematika keby sa tam pridal 45e.

https://www.megaknihy.cz/…bystre-deti.html
Avatar - fOE
19. 12. 2022 16:21
Re: 30d 40d a 40i
Paradoxne, tohle v DE nevychazelo nijak zazracne, neb kombinovana spotreba benzinu a elektriny vychazela v regionu obyc 40i, jen 45e byla pekne mastna jiz v zakladu, myslim 72 nebo 73tis E. Byla (a stale je) tam nejaka eko-premie, myslim 1700E, ale i tak to nevychazelo nijak extra dobre.
19. 12. 2022 18:19
Re: 30d 40d a 40i
45e jezdí úspornějc než 40i, i bez nabíjení se to vyplatí (s ohledem na to, že ty auta vlastně stojí stejně), ale nějak zůstává pachuť po drahý elektrice..
19. 12. 2022 18:26
Re: 30d 40d a 40i
Stále trocha zvažujem aj 45e (vzhľadom na to, že mám fotovoltaiku a v lete prebytky).
Akurát jazdím fakt dlhšie trasy.

Sú sem tam zaujímavé ponuky, handicap obmedzenia kufra je vyvážený sieťou... https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
20. 12. 2022 03:31
Re: 30d 40d a 40i
45e jsem jezdil letos v dubnu. Asi nejsem cílovka, při tom, jak se chovají 40i a 40d mi zatím 45e nedává smysl.

Jediné co mě bavilo, bylo ujet cca 70km bez odříkání asi za 2,7l. Ale váha je strašně znát. Dokud nebudu muset, tak 45e ne. ;-)
Avatar - fOE
20. 12. 2022 11:48
Re: 30d 40d a 40i
Uprimne vaha je strasne znat i u mildhybridu. Akcelerace je to posledni, to poresi par koni navic, a povedene je i vyladeni podvozku kde na nerovnostech kila navic znat nejsou, ale prvni dotek brzd nebo zatoceni a clovek ma hned jasno. ;-\
Mel jsem moznost presednout z predFL do poFL a zpet, jak G20 tak G30, a moudrej byl jednoznacne ten kdo koupil jeste pred touhle "ozdravnou kurou".
19. 12. 2022 16:37
Re: 30d 40d a 40i
Děkuji za vyčerpávající výklad. Ano, mleté hovězí vyjde levněji, než roštěná.
20. 12. 2022 05:50
Re: 30d 40d a 40i
Mám na 540ix od léta přesně 8L. Pravda je, že M340i má jinak naladěný motor a strávil jsem s ní den. Řekl bych, že i za běžného používání bude mít vyšší spotřebu než podladěná jednotka v 540i.

Viděl bych to k 1L ve prospěch slabšího motoru. 340d bude jezdit kolem 6-6,5L běžně a tak rozdíl vidím +2L ve prospěch dýzlu.

Pokud někdo řeší opravdu 3EUR/100km, tak dává M340d smysl. Motor jede hezky, akustický diskomfort neznamená, jen přijdeš o pár tisíc využitelných RPM a krásný zvuk vytočeného R6 v benzínu.
Avatar - hugino
19. 12. 2022 16:40
BMW 3
Za mňa je BMW 3 spolu s MB C vrchol automobilových technológii v danej kategórii segmentu D a ak raz tieto autá vymiznú tak ďalšie generácie šoférov prídu o veľa lebo či už benzín alebo diesel tak každý si vyberie podľa vlastných preferencií a hrúbky peňaženky a určite neurobí chybu. V záverečnom odseku to bolo perfektne napísané že odjazdíš 700-1000 km na plnú nádrž a za pár minút máš natankované a nemusíš sa " prispôsobovať " autu a takto by to malo fungovať.Super kára :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
20. 12. 2022 00:59
Re: BMW 3
Jenomže tuhle fantastickou fíčuru (akční rádius 700-1000 km a za dalších 5 minut dalších 700-1000 km a tak pořád dokola), kterou nevládne jen BMW za 2mega+, ale třeba i Dacia Logan, v reálném světě 95 % uživatelů vůbec nepotřebuje. Spalováky mají tuto vlastnost více méně mimoděk a až do nástupu hejtování EV si jí skoro nikdo z uživatelů ICE vlastně nevšiml, natož aby ji nějak oceňoval. Pro 95 % lidí zbytečnost, bez které se obejdou.
20. 12. 2022 14:07
Re: Re: BMW 3
Hlavne,ze ty si si to vsimol, zratal a dolozil realnymi cislami ;-D
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 17:09
Tohle až si přečte guru Mikeš
tak obviní redakci z toho, že jsou to prolhaní dezoláti s poškozeným mozkem.
Jako propagovat tady smrdutej a urachtanej rakovinu metající diesel a ještě si vymýšlet, že o 2 válce větší motor s výkonem o 140 koní vyšším, než má odporný nejsilnější současný 2.0 TDI a ve voze o 200 kg těžším s pohonem jedné nápravy navíc (4x4), na větších kolech, žere mimo město mezi 4,4 a 5,9 l/100, když to TDI nemůže jezdit za 5,4/100, tak to je teda drzost a lež. Bude chtít vidět notářsky ověřené certifikované důkazy z jízd, jinak pro něj budete navždy lidským odpadem.

:D :D :D :D :D :D :D
Rozbalit vlákno
102
19. 12. 2022 17:21
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Na konci toho testu je kombinovaná 8,3.
Vážím 95, ale když se vyliju, stačí mi na druhy den trochu polívky. Zázrak :-)
19. 12. 2022 17:27
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Strhla se tu debata o spotřebě, ale o tu vůbec neslo. Šlo o to, proč cpát do M-performance modelu diesel a potom pozorovat ručičku otackomeru kmitat mezi 1500-3000 otáček… a ze si tady někdo jízdu s takovým autem chce “užívat”… no proti gustu žádný dišputát :yes:
19. 12. 2022 17:34
Re: Tohle až si přečte
Však práve to je na tom aute super.
Vieš ísť pod 5 úsporne, super aktívna bezpečnosť.

A vieš ísť po novinársky (krátke trasy, testovanie limitov), príp si užívať športovú jazdu.
19. 12. 2022 17:48
Re: Tohle až si přečte
V podstatě taková dieselová M3 :yes:
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 17:47
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Nevím, kdo z nadšených řidičů pozoruje za jízdy otáčkoměr. Já většinou koukám na cestu.

Někdo si užije 700Nm tahu, prakticky kdykoli a 1.800 - 4.400 použitelných otáček při zábavě a přitom sedět pevně v sedačce.

Někdo to potřebuje točit na 7.000 ot/min. a nechat klouzat řiť na polštářku.
19. 12. 2022 18:02
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Jak můžeš být tak krutý! Přes slzy nevidím na monitor :no:
19. 12. 2022 18:55
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Vidim to stejne.. Mam novou x1 a dal jsem si layout na displeji kde otackomer neni.. a nijak mi opravdu nechybi..
19. 12. 2022 19:30
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tak si kluci poposednete abyste poznali nadsázku. Nemusím se na otackomer ani podívat, abych tento fakt vnímal. Ve vašem světě není rozdíl mezi M340d a M340i, někdo jiný to tak nemá. Faktem je, že benzinových 340tek potkávám celkem hodně, M340d jsem ještě nepotkal. V X3 tu motorizaci občas vidím.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 20:17
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Od mokrouse nemůžeš očekávat aby poznal rozdil mezi 2.0TDI a 40i, obzvlášť kdy není schopen ani napsat spravne nick.
Jak psal, jeho diesel je tichý a měkký. Možná v porovnani s 1.9TDI PD.

Btw: kdybys viděl co bleje v diskuzi na autorevue ani by ses nedivil.
Avatar - Mokrous
19. 12. 2022 20:25
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tak to seš ty, chudáku, kdo se tam za mne vydává a zkouší psát pod mojí přezdívkou, kterou mám zde, aniž by tušil, že tam používám úplně jinou? Já si říkal, co je to za mrzáka.
Vzhledem k tamní žumpě a trvale se měnícím nickům bez registrace jsem tam už přestal psát.
Ale klidně to tam dál tapetuj pod mým jménem a pak se tady na to odkazuj, ty mrzáku. Třeba ti to pohladí ego a ušetříš za prášky.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 20:33
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Aha, takže křivé obvinění. Tvl, chudák jsi tu ty, já na to narazil dnes co tam blejes za blbosti. Hned každého z něčeho obviňovat. Ale víme že lzes, tak někoho osočovat je běžné. A přesně jsem čekal, že to uděláš, kdyz to zmíní.
Obviňovat ostatní umíš, dávat důkazy ne. Chudáku odpade.
20. 12. 2022 07:23
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Myslím, že všichni víme, který psychopat to tam dělá. Včera se hlásil i jako Iudex. S Mikesusem to nemá nic společného.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:21
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
To tomu póvlu nevysvětlíš. On si bude blejt lži a výmysly pořád dokola.
20. 12. 2022 14:43
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Mokrous je třeba jeden z těch, se kterými bych rád pokecal na srazu o autech u kafe.
20. 12. 2022 15:09
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
o čem byste mluvili? podle mého by se dřív nebo později musela debata stočit na EVO :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 15:46
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Červenám se :D
20. 12. 2022 15:51
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Btw, to bezcenné hovado tam píše pod nicky většiny z ACZ.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 16:05
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
To je ubohé.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 09:43
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Hele, to já vědět nemůžu. Já tam lezu jen sporadicky a přispívám ještě méně a pod jiným nickem. Ale přišlo mi vtipné, že si zrovna Mikeš v záchvatu boje se mnou všimnul, co píšu za hrůzy na sousedním webu. Bez ohledu na zcela odlišný sloh i fakt, že tam si můžeš zvolit asi 500 jmen a nicků během 10 minut. Tahle diskuze má slabiny, ale ten bordel bez registrace a kontroly, co mají tam, to je vrchol ubohosti. Tam já už ani psát nic nehodlám.
Sice tomu jistě šéfuje jeden hlavní magor, ale "vtip" je v tom, že tam můžeš jít a napsat můj nick a já zase tvůj a navzájem ze sebe můžeme dělat debily. Nemají to nijak ošetřené. Prostě žumpa.
20. 12. 2022 15:53
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Autorevue je diskuzně žumpa už léta. Nic s tím neměli chuť udělat, mají to jako za krále klacka, takže stačí jeden psychicky nemocný ubožák a je po diskuzích, tady toho vořežpruta aspoň mažou.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 16:05
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Aspoň něco.
20. 12. 2022 10:15
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Jak tu zaznělo, hlavním a asi jediným problémem 40d je 40i. Píšeš tu o 7.000 otáčkách, ale 40i umí při klidně jízdě mít zařazeno na 1.000 ot. Parádní dynamiku dává od 1.800 otáček taky, ale nekončí na 4.400, ale umí jít i dál, byť to není většinou nutné. Jinak řečeno dokážeš s tím jezdit dynamicky na stejné otáčky jako s 40d.
20. 12. 2022 11:56
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Jakoze převodovka radi dobrovolně pod pracovní otáčky, ve kterých začíná působit turbo, které činí motor efektivním?
20. 12. 2022 12:22
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Mám za to, že máš nebo jsi měl v něčem 40i? Ano, 540i i před MHEV na +- rovině při jemném plynu pod 100 km/h nechá otáčky na 1.000. A to se nebavíme jen o setrvačnosti, ale o mírném tahu, s jemným plynem z toho normálně zrychlí. Samozřejmě v kopci nebo při prudším sešlápnutím plynu podřadí, ale i to podřazení se děje třeba na 1.500 otáček. S MHEV tomu ještě pomáhá elektromotor, tam je ve městě chování převodovky a motoru ještě působivější, protože máš pocitově zátah a nemáš důvod točit víc než 2.000 otáček. Proto píšu o tom, že zrovna u 40i neplatí ta teorie o tom, že benzín bude vždy vytočenější než nafta.
20. 12. 2022 13:14
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tak co dělá hybrid nevím, ten bych do auta nechtěl
Avatar - fOE
20. 12. 2022 12:38
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Turbo dela jedinou vec: tlaci do valcu vic vzduchu abys ve stejnem objemu mohl spalit vic paliva, nez pri plneni atmosferickem. Nic z toho ale vazne nepotrebujes kdyz jedes ustalenych 80 po rovince nekde na mestskem okruhu, nebo jo? Takhle se ten motor zamerne chova jako atmosfera, neb i ten takhle se jen prevalujici trilitrovej sestivalec na tech 15 koni, nebo kolik toho po nem v tom momente chces, jistojiste staci.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 12:00
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
A nebo jinak. Dokážeš s tím jezdit stejně dynamicky, protože mají oba R6 a 340 koní. Akorát 40d nebudeš tolik točit a naopak. Oba motory parádní. Každej svým způsobem.
20. 12. 2022 13:17
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
No, Ja se nechtěl pouštět na tenký led, ale kdo si koupi 1900 kg těžké auto s dieselem a pohonem všech kol se znáčkem M, to je parádní kkt :yes:
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:25
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Zatímco ten co sedí ve stejném voze 4x4 o hmotnosti 1.900 kg v benzínu a se znáčkem "M" kkt není.

Parádní logika, to tady fakt umíš jen ty a pár vyvolených... Nálepkování, to vám jde báječně.
20. 12. 2022 13:43
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Jenže přesně z toho důvodu jsem si koupil 430i bez hybridu, bez pohonu všech kol a mam 300 koní a 1600 kg ;-)
A predtim projel M4, M440i GC i kupe, a děkuji ne
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 13:56
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
A těch 300 koní jsi měl v sérii, nebo jich 42 nastoupilo cestou s polštářkem?
20. 12. 2022 14:01
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Hele kdybych se za ten podsedak, co mam prvních pět minut pod zadkem, a pak jde pryč - tedy kdybych se za to styděl, nikdy to nenapíšu. Takže tyhle tvoje pokusy se totálně mijeji účinkem.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 14:04
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Nestyď se a napiš nám, zda po 5 minutách odhazuješ i těch 42 přídavných koní? Nebo zda jsi chiptuner.
20. 12. 2022 14:06
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ja jsem velký zastánce chip-tuningu :yes: a opět, nijak se za to nestydím, 300 koní z dvoulitru je naprosto běžný výkon a má ho kdejaký plebs a BMW tady bohužel z nějakého důvodu stojí zpátky, takže jsem jim pomohl a vyřešil jejich problém :-) :-) :-) a jak se to krásně mrská, když jezdím každých 14 dnů přes Šternberk :yes: na tohle nepotřebuju 510 koní vykoupených 200 kg navíc...
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 08:05
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Sohlasím s tím, že ty dieselové třílitry by neměly nést emblém "M", ale bmw marketing je jiného názoru a zjevně jim to funguje.

Jiná věc jsou ty otáčky, akt. benzinové šestiválce s turbem mají už takový krouťák, že při běžné jízdě vyšší otáčky vůbec nepoužívají, resp. je to naladěno tak, že převodovka odřazuje kolem 2,5 tis. velmi podobně jako u stejně objemného dýzlu. Takže pokud si chce řidič užívat zvuku benzinové R6 musí vyloženě tlačit na pilu, aby se motor točil. Projev 40d není při běžném ježdění zásadně jiný než u 40i, jen převodovka odřazuje ještě o pár set otáček níž, a aby s tím jel někdo úsporně, nemusí pozorovat otáčkoměr, pokud nebude vyloženě stát na plynovém pedálu, tak se ke 3 tis. otáčkám nepodívá, běžně to odřazuje kolem 2 tis., a to nemluvím o nějakém ploužení.
20. 12. 2022 08:30
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
já jsem mluvil hlavně o zábavném autě, kterým by M-performance asi mělo být a tohle
https://www.youtube.com/watch?…
nevypadá jako řazení ve 2,5 tisících. tohle umí M340d taky? co dělá převodovka na eco pro je věc druhá
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 09:34
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ale s tím já souhlasím, že emko na dýzl nepatří. A klidně právě pro tu absenci vysokých otáček.

Jde ale o to, že ten M znáček je jediný problém toho auta, a pokud člověk hloupě nebazíruje a dokola se netočí na jednom a tom samém, což přesně děláš, pak zjistí, že při normálním ježdění se ty eršestky chovají velmi podobně, projevem, protože jedou "na krouťák" a řadí dole (žádné eco pro, ale ve standardním komfortu), jedno jestli benzín nebo nafta. Chce to jen sundat klapky z očí a přestat dupat nožičkou. Osobně bych si vzal do trojky R6 benzín, ale naprosto chápu, když někdo zvolí R6 naftu, protože vím, jak dobře ty motory fungují. Chápu, že ty, trčíc na svých předem připravených pozicích toho nejsi schopen, ale to je tvůj problém, ne 340 déčka.
20. 12. 2022 09:54
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
zkusím to jinak. kdyby to BMW M340i mělo manuální převodovku, řadil bys ve 2,5 tisících? co dělá ZF nakrmená ekologickým softwarem je věc druhá, já jezdím s výjimkou dálnice a města furt na sport...
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 10:12
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Při 7 tis na jedničku je tam 60 km/h na dvojku už tam máš 100 km/h, tak se ptám, kam takhle jedeš? Protože často tu přitakáváš, v debatách o EV s omezením vmax na 180 km/h, že je to vlastně ok, předpisově se víc jak 130 stejně nedá jet, tak se ptám, to s tou benz. R6 jezdíš max. na trojku (do těch 130ti), abys využil otáčky nebo jezdíš nepředpisovými rychlostmi, každý rozjezd je sprint, každé zrychlení je noha v koberečku?

Jinými slovy, motáš se v tom, jak nudle v bandě, jezdi si jak chceš, ale nedělej z toho normu, protože normální člověk ani s manuálem neřadí při běžné jízdě v omezovači, a ano, s manuální 40i bych určitě řadil ve velmi podobných otáčkách jako zf, být to osmikvalt, do 3 tis. jsem běžně odřazoval i s R6 atmo a šestikvaltem, a to měly atmo R6 mnohem mrtvější spodek než dnešní turba.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 10:20
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Já myslel, že plyn na podlaze má jen Hamuna v Aurisu :D
20. 12. 2022 10:27
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
měl jsem rozepsaný sáhodlouhý příspěvek, podrobně reagující na každou otázku, ale ve finále to zkrátím na prosté konstatování: jestli řadíš ve třech tisících, měl jsi zůstal u toho dieselu, je tvému naturelu bližší,
a mimochodem podtáčení takovým motorům vysloveně nesvědčí, pak jsou z toho manufaktury na karbon ;-)
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 11:56
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
:yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
20. 12. 2022 12:41
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Presne tak, B58 má taký krútiak, že pri bežnej jazde točíš tak o 300-400 otáčok viac, ako dízel, málokedy prekročíš 3000 rpm. Normálny človek aj s manuálom bude radiť pri 2500 rpm, žiadne trápenie motora.
20. 12. 2022 12:55
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tak znovu - tyhle otáčky ve spojení s primovstrikem znamenají, že kurwíš motor. Kupte si chrochtu petrolheadi ;-)
21. 12. 2022 07:35
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
https://www.garaz.cz/…kovanim-21004502
...takže: určitě nedržet servisní interval á la BMW, ale měnit olej po 12 tisících, určitě tankovat dražší benzín s aditivy, laciná 95ka bez aditiv s ethanolem do auta za 1-3 M to je fakt šetření na nepravém místě, a usazeniny nechat proplachovat při každém servisu.
21. 12. 2022 08:30
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
To každopádne. Vždy mením po 12-15 tis km.
Servisný interval v BMW je zaplatený, s intervalom 24 (aktuálne auto) alebo 30 tis km (predtým).

Výmena medzi intervalmi v originál servise je niečo málo nad 5000 kč/200 Eur bez DPH. To už pri tej cene auta nehrá rolu (navyše Ti tam umyjú auto, pokecáš na recepcii, pozrieš autá, dáš si kávu, … viacmenej sa to oplatí aj keby ten olej nevymenili :D )
21. 12. 2022 11:10
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tak to prrrr všechny “intervaly” už dneska platis sam a potom už to zase úplně zanedbatelné není, uvažoval jsem nad místním expertem na BMW, aspoň pro ty mezi, nakonec jsem se na to vykašlal… v motorkách to je jinaci písnička, šikovnej kluk se trhnul od Renocaru, vybehal si možnost psát do systému, ma plnou akreditaci, jeho servis ma plnou platnost, není levnější, ale určitě je spolehlivej a poctivej… ale řekl bych, ze v autech k tomu nikoho nepustí :(
21. 12. 2022 11:19
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Service Inclusive - 5 rokov / 100 000 km pre tento M340d xDrive stojí v rámci konfigurátoru 25 792 Kč, príp. Slovensko 984 Eur, obe ceny už aj s DPH.
A výmena olejov medzi dvoma intervalmi je za cca 5000 Kč / 200 Eur bez DPH. To hádam tomu autu treba dopriať, či? To s BEV minieš viac len za kávu ;-)
Avatar - speedfred
21. 12. 2022 11:52
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Posledná veta :-[] :-[] :yes:
Avatar - Mokrous
21. 12. 2022 12:28
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
:D :D :D :D :D :D
21. 12. 2022 12:41
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ne ze bych to počítal, ale kdyby ano tak to s horším benzinem a dodržováním servisního intervalu udělá korunu na km ušetřenou ;-)
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 11:26
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Hezky napsáno. :yes:
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 20:12
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tohle je čtyřválec aby klepal a vibroval? Od kdy?
Ja tam vidím výslednou spotřebu 8.3. Kdyz vytáhnu jednu krátkou trasu jako děláš ty, tak budu mít průměrnou spotřebu nula. Rozhodujici je celá trasa.a kolik si bere 2.0TDI v passatu o 140koni nižším výkonu vím, kdyz ho máme v širší rodině. Proto se smějeme těm tvým pohádkám, jak jezdi za 5 při 160. Typické hospodské kecy z dob 1.9tdi a spotřebě 3l a obhajování své garáže za každou cenu.
Avatar - speedfred
19. 12. 2022 21:27
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Tu poniektorý vidíte celkom slušnú novinársku spotrebu 8,3 ako “slabé” ale pod Lexom bola 8 či 9 a už novinári nevedia jazdiť. Tak vedia či nevedia jazdiť novinári?
Známy má najsilnejšieho dízloveho (BiTdi?) A6 Allroada necelé 2 roky a po viac než 231.000km tam má 7,6L Myslím že to je celkom fajn keď poznam tie jeho prelety Európou, to by benzín asi nevedel.Takže áno, dizel stále žije a má svoje opodstatnenie aj v osobaku.
PS nedávno som s tým autom dal 250-300km a zvuk motora ma fakt neobťažoval. Skôr mi vadili rôzne bezpečnostné výmysly.
19. 12. 2022 21:42
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ano, v Allroadu bych dal přednost snad i dieselu. V M340 bych diesel nechtěl nikdy. BiTDi ma rezonátory ve vyfukovem potrubí, což zvuk výrazně změní.
Avatar - Mikesus
19. 12. 2022 21:59
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ale přesně o tom to je. Že tobe něco nevadí, neznamená že ten motor to nedělá.
Za mne ta spotřeba v reálu bude o litr nižší cca. Protoze každá novínarska spotřeba je vyšší. Ale jestli se bavíme o tom lexu, ten měli jen na jednu krátkou trasu jestli se bavíme o novém RX. Sami tam psali, ze se nedá z toho nic určit. Tohle měli snad na déle.
20. 12. 2022 03:26
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ano, Lexus měl s novináři přes 12. Tady bude dlouhodobá kolem 6. Žádných 7, o litr níže.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:10
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
To nějak neodpovídá tomu spritmonitoru těch 6 litru. Vzdy se tím ohanite a najednou to bude mít o litr min než spritmonitor. Hmmm.
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 08:14
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Hele, nejlepší je toyota. Stačí? A už dej pokoj...
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:19
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
To nemůžu s tebou souhlasit, že by byla toyota nejlepší.
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 09:37
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
No vidíš, nakonec dojdeš rozumu. ;-)
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 09:54
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Taky jsem to nikdy netvrdil, nejsem Mokrous abych si vymýšlel.
Nebo mi to někde uteklo a můžeš mi to připomenout?
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 09:45
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
:D :D :D :D :D :D :D :D
20. 12. 2022 10:05
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
ano, nejlepší současné BMW je Supra s manuálem ;-) ale nutně netvrdím, že je to jejich hlavní zásluha.
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 10:15
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Anebo nejlepší toyota je převlečené bmw, je to jen otázka úhlu pohledu. ;-)
20. 12. 2022 10:28
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
bohužel, BMW ji takhle převlíct nedokázalo. smůla.

Apropos to mi připomíná, jak jsi me tady vloni zkoušel zesmesnovat, ze nedrzim prst na tepu doby a ze Supra bude hybrid a Nissan GT-R taky :-) :-) :-) Insider :yes:
20. 12. 2022 03:35
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Proč by TDI nemohlo jezdit za 5,4? Přijde mi to jako slušná dlouhodobá, pokud nebudu drandit hlavně velké a ucpané město.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 06:41
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Protoze dost lidi tuhle spotrebu uvadi a tvrdi, ze jezdi casto velke mesto… na okreskach a dalnicich je to samozrejme mozne
20. 12. 2022 07:14
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Pokud se netoulá přes centrum Prg nebo nejezdí po Budějicích, tak nevidím důvod proč ne. ;-)
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:18
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…

Protože ho máme a vím za kolik jezdi. Pod 6 se dostanes jen s velkym odrikanim a vyhýbání se jakémukoliv městu.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 16:18
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
To jsou jen další lháři. :D Patent na rozum a jedinou pravdu zde má Mike Ešus.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:15
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Protože ho máme v passatu a pod 6 jde jen s velkym odrikanim a vyhýbáním se jakémukoliv většímu městu.
https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
20. 12. 2022 08:51
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
vygrcat za Pašíka 1,2 nacpat ho výbavou včetně nesmyslů a pak se opájet jestli jedu za 4,5 nebo 4,3 a jestli teplota vody byla 62,3 nebo 71,4... každý máme svoje nebe neprotestuju vůbec :-)
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 09:01
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
A ještě se tu ohánět, že nestál mega ale 1.6
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 09:50
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ano, to je to slovo. "Opájet".

Díky, já na to nemohl přijít. Teď už to mám. Já jsem se "Opájel" studeným motorem.

A máš pravdu, příště si ho pořídím bez nesmyslů v BMW verzi. Bez výhřevu skla a s polštářkem pod pr.del.
20. 12. 2022 09:57
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
ježíš kup si co chceš. je ti přáno :yes: hlavně s tím nevopruzuj furt dokola. ty elaboráty snad nikdo nečte. spam je trestnej.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 09:11
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
No jistě, že mohlo. To byla přece ironie na ty Mikesusovy hysterický zvratky, který tady furt o mně blije. To je přesně moje dlouhodobá. Teda byla, než přišly mrazy a řidší zimní nafta. Teď už mám 5,5 a výlet do Jeseníků v -13° byl za 5,6/100.
A přesně tak jezdím. Nejsem "z Prahe", ani "ze Štatlu", ani "z Ostravy Pyčo". :D
Jsem z malýho města a jezdím delší trasy, ale často poněkud rychleji.
Kdysi jsem tu napsal, že když jsem jel dálku, třeba 550 km a z toho byla polovina dálnice a zbytek státovka/okresky a jel jsem podle provozu, ale cestou tam po dálnici i 180, když to šlo a zpátky po tmě už tak nějak normálně okolo 130-140, ale zase okresky svižněji, když bylo volněji a v cíli jsem doma měl 5,1/100. No a on už asi 3 měsíce do každýho příspěvku píše, že jsem odpad společnosti a lhář, když tvrdím, že mi to při 160, nebo 180 (podle toho jak se vyspí), žere 5/100. A ať předložím důkaz. Asi budu muset sehnat nějakýho traťovýho komisaře a notáře a nechat si to zapsat do GK. :D
Už jsem se mu to dřív snažil vysvětlit, že opravdu nejde jet ve vesnici 180 a že bych to nedělal, ani kdyby to povolili a byl jsem na silnici sám, ale to je zbytečná snaha.
To stejný je téma emise, kdy tu dokola píše, že majitelé dieselů jsou retardovaní bezohlední vrazi s poškozeným mozkem a že všechny diesely mají tisíckrát vyšší NOx a jedině benzín, nebo hybrid je slušná volba, protože jeho hybridní stodola má nízké NOx. No a když mu pak najdeš data k tomu, že fůra dieselů je opravdu čistších, než benzíny i hybridy a dokonce i ta jeho stodola, tak zase začne vřískat, že nebojuje proti dieselu, ale proti NOx a pak zase, že nikdy nic takovýho netvrdil a ať dám důkaz že pomlouval Mercedes (dosaď si cokoli, podle toho, co se mu zrovna bude hodit)
On je magor, co si bude mlít svoji a bude se snažit ze mě dělat lháře a blba a přitom se tady ztrapňuje jen on sám. Obhajobu jsem tedy vzdal a jen doňho ryju, protože už se jen bavím, jak jeho ego dostává záchvaty. :D
20. 12. 2022 09:15
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
po třetím řádku mám dost. tak snad jen tolik, kdo tenhle flejmíček rozpoutal, napadnul ho a začal nové kolo nekonečných půtek /a zatáhnul svoje évo do diskuse :yes:
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:31
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Nic proti, každý máme své, ale proč pod každým testem vytahuješ Passat TDI? :D
20. 12. 2022 09:55
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
správně se říká EVO! moje EVO!
drážďanský syndrom :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 09:58
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
EVO bych chtěl, alepoň se svezt, libi se mi to z 90s … moje mládí
20. 12. 2022 16:37
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
jednou jsem si pro jedno jel, byl jsem dost v šoku z toho, jak se to chovalo na cestě, muselo se to neustále korigovat, podobně jako auta na rámu, prodávající tvrdil, že je to naprosto v pořádku a že tak se ty auta chovají... to byla předposlední generace, potom jsem ještě zkoušel verzi s dvouspojkou a ta už taková nebyla... ale stejně, na asfalt podle mého zbytečné auto
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 08:54
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Hm... to je divné, to bylo upravené na závody ? Nebo sériové EVO na silnici ? To by to asi dělat nemělo. Já jsem tedy EVO nikdy nejel, jak jsem psal, ale jezdil jsem chvíli s Imprezou WRX STI v generaci hatchback, netuším, jak se značí, ale byla jediná (tou civilní, né rallye speciál) a ta takové neduhy neměla, jediný problém byly malinké sedačky, jinak velmi zajímavé auto, ale při klidné jízdě by si mu netipoval, co má za pohon a motor.
21. 12. 2022 09:01
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
EVO 9 má brácho a to auto je brutálny vagabund. Sériové s vylepšeniami.
A fakt by som to nechcel. Brácho to jazdí na blízke kopce štýlom nalepené mušky na bočnom skle. Nič pre mňa, to by som musel mať menej pudu sebazáchovy, lepší chrbát a chrániče sluchu. Tie posledné 2 body aj na bežnej ceste.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 09:27
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
:-[] Tak to je asi z jiného těsta, než STi :)
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 10:05
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Jsi si jist, že pod každým? A měl bych vytahovat Subaru, když jezdím Golfy a Passat?
Když budeš psát o své zkušenosti, tak vytáhneš Mondeo a Mégana, nebo začneš psát o Volvu?
Tentokrát jsem si neodpustil rejpanec, když tu vyskočil článek o úsporný naftě a několik dní tu dostávám "sodu" od guru Mikeše, že jsem lhář a odpad a debil a dezolát, když jedzím naftou a lžu, že za 5,4/100. Všichni víme, že každá nafta jezdí nejmíň za 8/100, příšerně se klepe a duní a zabíjí všechny děti a zvířátka na celém světě.

A protože jsme tady všichni "odborníci", tak se nebudeme trápit malichernostmi, jako, že třeba 1.5 dCi uměla svého času přes 900mg NOx a oproti tomu Mercedes Benz 300d umí 3mg NOx. Prostě jak říká Guru Mikeš. Všichni jsme stejní retardovaní vrazi. A ty taky, Ozzy, nezapomínej :D
Avatar - Ozzman
20. 12. 2022 10:18
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Skoro pod každým článkem, kde tě vidím to stočíš na Passat :)

Tak, já pokud vím, tak Mondeo a Mégana vytahuji jen v případě, že je to konkurence daného automobilu (a vzhledem k tomu, že se tu dlouho nic konkurenčního netestovalo, neměl jsem důvod) , nebo se diskuze stočí někam jinam na nějaké praktické příhody.... a mimo to taky jezdim Ofcí, Yarisem, Kugou...to ani nevíš, což? Díky tomu, že jsem projel fakt hooodně aut, tak píši někdy i o Volvu, někdy o BMW, Toyotě, Audi, VW, Škodovce a všem možném, pokud mám zkušenost s testovaným vozem. I výše jsem komentoval pouze BMW, byť s tímto konkrétním zkušenosti nemám (trojku jsem řídil jen kdysi E46 323i)..

Ano, já jsem taky ujetej na určité věci, to nepopírám, ale zase mi to už připomíná Romana, kdy Prius vytáhne pod jakýkoliv test, nic proti... :) A vaší nevraživost si můžete vyříkat i jinde.. :) A než mi řekneš, že proč to píšu tobě a né jemu, tak proto, že ty si vytáhl Pašíka dříve, minule to byl on s HL a taky jsem mu to napsal :)
Avatar - fOE
20. 12. 2022 15:18
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
23i v e46 byl zlatej motor. Uz rozumne koniku, vedle zdechleho dvoulitru, a jako takovej byl "volba rozumu". Zlate casy
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 08:55
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Já to řídil tak cca 4-5 let nazpět teprve, už jako docela starou ojetinu, motor sílu měl, ale asi by mu dneska nejedno TDI natřelo (125kw a byl to automat), co mne na tom autě ale neskutečně v dobrém šokovalo, jakou mělo odezvu od volantu, chápu oblibu těchto aut.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 20:41
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
"Všichni jsme stejní retardovaní.... "
Ne, jen ty. Dokazujes to svými příspěvky plnými výmyslů.
Ještě jsi zapomněl k tomu dodat, že eqc v ulici produkuje 52mg NOx.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 20:45
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
No tak alespoň něco se mi podařilo vybojovat pro ostatní majitele dieselů.

Už to nejsou všichni retardovaní vrazi, jako před pár dny. Už jsem to jen já. :D :D :D

Tu oběť za vás bratři rád položím. :D :D :D
Avatar - JirkaVejrazka
20. 12. 2022 09:55
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Hele Honzo, taky jeste pamatujes doby, kdy se k sobe diskutujici chovali s respektem a dokazali spolu diskutovat, i kdyz spolu nesouhlasili?

Posledni dobou se vestina zdejsich diskusi misto debaty zabyva spis utoky na osobu autora a respekt se jaksi uplne vytratil :(

Muzeme spolu ruzne nesouhlasit, ale slova jako "lidsky odpad" sem myslim nepatri.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 10:22
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Pamatuju Jiří, pamatuju. A mrzí mne, že se nechávám strhnout exoty jako je Mikesus na jejich úroveň už jen tím, že s nimi diskutuju.
Kdybys četl začátek této bitvy, pochopil bys, že já jsem to nebyl, kdo začal urážet všechny majitele dieselů a postupně to přešlo na mne, protože si dovoluju mít znalosti jak o autech, technice tak i o emisích a dalších souvislostech. A především mám největší šrot na Zemi a to je VW a ještě TDI a navíc lžu jak, když tiskne, když mi to jezdí pod 5,5/100. A pak už se to jen vezlo a násobilo. Nejdřív jsem chtěl diskutovat, pak argumentovat a pak už jsem jen ironicky ryl. A znovu připomínám: "Lidský odpad" je Mikesusův výraz. To on od začátku častuje výrazy jako dezolát, lůza, odpad, blbec, poškozený mozek z výparů z nafty...

Do sporu jsem se zde dostal s nim, pak s Migem a ještě pár EV fanatiky, když melou jen nesmysly.

V obecné rovině nemám vůbec problém si tu psát o věcech spojených s autama a motorismem a nejsem zaujatý proti žádnému pohonu ani zuřivě nehájím svou garáž, nebo diesel, neboť jsem do nedávna jezdil benzín a nemám s tím žádný problém. Jediné co mi vadí je nátlak na zavádění EV a jejich glorifikace bez ohledu na realitu a nemusím všeobecnou módu SUV. Ale opět to je v rovině ať si každý jezdí čím chce.

Nemám prostě rád zkratky, prázdná hesla, měření dvojím metrem, tupost, fanatismus atd. atd. A občas se proti tomu vymezím.

A mnohem radši bych diskutoval s lidmi, jako jsi ty, protože vím, že se vyjadřuješ v klidu a rozumně k tomu s čím máš zkušenost. Snad tě nikdo neuráží, že pořád píšeš o hybridech, když s nima jezdíš. Mě za moje auto uráží zatím ti první 2. Asi si budu muset koupit jiný a nebo psát svoje zkušenosti o autě, ve kterým jsem ani neseděl, abych tu trapně nepsal o tom v čem zrovna jezdím. :-)
20. 12. 2022 10:29
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
nelži! sám to začínáš a nedělej ze sebe oběžního beránka ;-)
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 11:09
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Vezměte se s Mikešem za ruce a jděte na sojový latte a můžete se tam plácat po ramenou, že už jste na mě 2.
20. 12. 2022 11:40
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Zatímco ty se snažíš sehnat spojence usilovným připrdováním a stejně tě do holportu nikdo nechce ;-)
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 20:57
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Vzdty ty nic jiného neděláš než že se snazisb uazet bez argumentu a diskuzi. Tohle vlákno je toho důkazem mj.
Ukaž, kde jsem někoho urazel, aniž by opakovaně netvrdil dříve vyvracene nesmysly? Kdo opakuje lži, i když už je prokázáno, že to jsou lži? Co o takovém člověku říct? Že buď je méně inteligentní, protoze si to neuvědomuje, nebo záměrně lze dal a je to lidskej odpad.
Avatar - Mokrous
20. 12. 2022 21:07
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Ty už jsi se do toho tak zamotal, že popisuješ sám sebe. To je dobrá diagnóza. :D :D :D
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 22:42
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Jo. Já jsem ten, který nedává odkazy?
Tak napiš, kde jsem někoho urazel jako první? Já tu mám hned argument tohle vlákno. Lži a osobní urážky ti teď nepomuzou. Je to až ocividni pro všechny.


Stále jsi neodpověděl na tohle:

- Tvrdil jsii, není možné, aby při vypnutém aute šla seslapnout brzda. Jak je možné, že to jde?
- píšeš, že CO oznacuji za léčivé, to samé o HC. Kde jsem to psal?
- psal jsi několikrát, že jezdíš 160 za 5l, ještě jsi nám neposlal jedinou fotku
- tvrdíš, že nox není škodlivé. Nedal jsi jediný argument, jedinou studii.
- tvrdíš, že dsg necuka, ale zatím nejsi schopen dát jediné video, kde by to bylo vidět. Já takové video dokazujici tu "plynulost" mam, ale počkám na tebe.
- ted další vtip, tvrdis, že EV při jízdě, třeba ve meste produkuje NOx, HC a CO
- tvrdíš, že se za tebe vydávám na autorevue.cz. nějaký podklad by k tomu byl?

https://www.uclahealth.org/…sk-of-parkinsons
https://www.standard.co.uk/hp/front/diesel-fumes-may-cause-longterm-brain-damage-6635908.html

Jo a už chápu, proč nejsi schopen odpovědět na otázky a pořád opakujes lži.

https://www.researchsquare.com/…fUxjnh_Ta8Vmqo4a
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 20:37
Re: Tohle až si přečte guru Mikeš
Lidský odpad je pro mne ten, který místo diskuze začíná zkoušet osobní urážky nez jedineho tematu k diskuzi. A můžeme se podivat na téma prvního příspěvku tohoto vlákna.
Avatar - Ji/Ri
20. 12. 2022 07:16
Takže pořád platí...
... když chceš dělo tak chca nechca, jdeš do bmw. Bez kompromisů. Když chceš za stejné peníze nebo vyšší vysavač, tiskárnu, varnou konvici... tak ... no běž si kam chceš, nabídku máš. :-!
Rozbalit vlákno
6
20. 12. 2022 07:22
Re: Takže pořád platí...
3er má jedinou chybu. Odvětrávané sedačky nepořídíš ani za zlaté
Avatar - Dinar
20. 12. 2022 08:12
Re: Takže pořád platí...
Ten vnitřek je teď na pitchu, zvyknout se asi dá, ale prostě dostaneš míň za víc peněz. Vzhledem k tomu naladění 40i u 3er víc do sportovna než v 5er bych se tu o 40d taky asi nebavil, při svém způsobu používání. Ale brousit s 3er v kombíku primárně autobahn, pak 40d dává větší smysl, ty dýzlové R6 jsou na dálnici neprůstřelné.
Avatar - Mikesus
20. 12. 2022 08:22
Re: Takže pořád platí...
Jo. Toho interiéru je škoda.
Avatar - Ji/Ri
20. 12. 2022 13:24
Re: Takže pořád platí...
Jj, kantýnu doje.ali jak mohli. Ten odporný kus desky násilně trčící do prostoru je zoufalství. A ve vyšších modelech to je čirý nerozum a hnus.
Avatar - Ji/Ri
20. 12. 2022 13:23
Re: Takže pořád platí...
:yes: je to tak
Avatar - fOE
20. 12. 2022 15:20
Re: Takže pořád platí...
Je tu nekdo kdo ma delsi zkusenost s perforovanym sensatecem? Uprimne ventilovane sesle v BMW maj takovej "vykon", ze premyslim jestli by tomu ta perforovana kozenka nakonec nebyla nadohled.
Avatar - speedfred
20. 12. 2022 10:19
Ako malé deti.
Máme široký vyber pohonu, rôzne druhý paliva a krásne výkony tak si to užijme pokial sa dá a nie kádrovanie toto je jedine správne a ostané stojí za ….Ked budú už len EV tak som zvedavý na dôvod hádky. Farbičky? Neeko pneu? 😀
Prežili sme staré Avie, T148 a elektrárne bez odsírenia tak prežijeme aj moderné dízle.
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2022 10:34
Re: Ako malé deti.
pokoj i tobě bratře :yes:
jdu podtáčet motor do města, bohužel je to nevyhnutelné :-)
Avatar - 3_diamanty
20. 12. 2022 10:55
Prave taketo kusky
Su dnes prve rane... uz len cakam kedy povinne obmedzia maximalky... vyradia z premavky 4kolky ... a pod.... inak zeby toto bol nejaky krasavec tiez nemozno povedat.... bmw vedelo aj dizajn kedysi... dnes uz ho v tomto vyskoli aj korejsky genesis ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 12. 2022 10:56
Prave taketo kusky
Su dnes prve na rane... uz len cakam kedy povinne obmedzia maximalky... vyradia z premavky 4kolky ... a pod.... inak zeby toto bol nejaky krasavec tiez nemozno povedat.... bmw vedelo aj dizajn kedysi... dnes uz ho v tomto vyskoli aj korejsky genesis ....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - fOE
20. 12. 2022 15:22
Re: Prave taketo kusky
"BMW, kedysi, genesis"
Tak uz tu konecne zaznelo vsechno a muzeme tuhle debatu uzavrit. :-)
20. 12. 2022 15:39
Re: Prave taketo kusky
Ještě bych něco přidal. Ten nadpis “tahle auta nám neberte” - to je fakt komedie…
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 08:58
Re: Prave taketo kusky
Já bych ještě přidal poslední myšlenku, která to celé zakonč í" A za cenu 340d mužeš mít skoro 4 ASX"......no a pak jsem se podíval na mitsubishi.cz, abych se ujistil, jestli jsou to ještě 4, nebo už jen 3 auta a tam visí reklama na "nové ASX 2023".... schválně, podívejte se, jestli v tom poznáte taky slavný crossover jedné mé oblíbené evropské tradiční značky :D :D Že by z ASX konečně udělali dobré auto se slušným interiérem a motorizacemi ?

http://www.mitsubishi-motors.cz/…e_range_shot.jpg
Avatar - speedfred
21. 12. 2022 09:17
Re: Prave taketo kusky
No už len toto tu chýbalo pod testom 340d vytiahnuť ASX 😆😆😆
PS: konečne ASX na ktoré sa dá aj pozerať.
21. 12. 2022 11:12
Re: Prave taketo kusky
A Mitsu je ještě v EU?
21. 12. 2022 13:49
Hodne klidu
A miru pred svatky a uzijte si je s detmi v teple domova
Rozbalit vlákno
4
21. 12. 2022 14:10
Re: Hodne klidu
S 19tkou u bazenu v Karibiku :-)
Avatar - Ozzman
21. 12. 2022 14:19
Re: Hodne klidu
S Renaultem 19tkou? Jo, to by byly asi zajímavý svátky :D
21. 12. 2022 15:20
Re: Hodne klidu
Říkal s dětmi a v teple :-)