Mladá španělská automobilka Cupra za sebou má rekordní rok, kdy v podstatě zdvojnásobila své prodeje a pomalu se začala dotahovat na Seat. Tomu se naopak loni příliš nedařilo.
Vezměme to nejzajímavější ze Seatu “Cupra”, z ní postavíme sportovní pseudobrand a dostaneme z něj peníze a zbytek bez inovací necháme umřít… skvělá strategie :no: Nechápu, že jim na to zákazníci skočili, i když prodeje tohoto slepence jsou na úrovni 370tis aut ročně (Seat+Cupra) a Formentor nevypadá špatně. Celkem ale velký meziroční propad (cca -70tis ks). Dost mě zarazil Leon, podle mě dobrý auto a jen 41 tis ks ročně? Nechápu…
Proč pseudbrand? Cupra at na formentora měla vždy vykoná auta takovy ten level S modelu od Audi. Tam kam škoda nedosáhla a vw rám měl pár vozu. Jediný formentor nabízel jak dětské motory 1.5 litrů tak vrchol z Audi RS3. Ostatní vozy začínaly na minimálně 245 koních. Bohužel Cupra přijde o takový punc unikátnosti že se i ostatní modely značky začnou prodávat s obyčejným motorem a to je škoda
Seat má v západní Evropě hodně špatné jméno. Tam to funguje jinak prostě.
V Rakousku třeba o Seat skoro nikdo ani nezavadí pohledem. Prostě ho vůbec neberu...Co na tom že technicky je to VW....
Moc se mi líbí vyjádření českého pana ředitele: "Naši prodejci předali zákazníkům rekordních 2.313 vozů značky Cupra! Díky dosaženému výsledku se Cupra zařadila ve statistikách SDA mezi nejrychleji rostoucí značky na českém trhu. " Neřekl prodali, ale předali. Někteří z těchto zákazníků následně předají "svá" auta k exportu mimo ČR. Každopádně se jim musí uznat, že to dělají fikaněji než třeba Škoda Auto s registracema Enyaqů.
Doplnění: Koukal jsem na prosinec 2022 a SDA uvádí pouhých 40 registrovaných Formentorů, Registr vozidel ve stejném období zrušil českou registraci 68 kusům Formentoru mladším jednoho roku z důvodu exportu. Níže uvedená čísla jsou exporty aut mladších jednoho roku dle typu za prosinec 2022 - celkem bylo exportováno 1 116 aut:
16 Audi Q3
22 Citroen C3
16 Dacia Duster
49 Ford Kuga
52 Ford Puma
20 Huy i30
18 Huy Tucson
19 KIA Ceed
10 Range Rover
10 MB G AMG
23 Peugeot 208
31 Renault Clio
36 Seat Arona
68 VW Golf
34 VW Polo
43 VW Tiguan
Za mě VW dlouhodobě nezvládá Seat, resp. možná si to Španělé dělají sami.
Každopádně Škoda si dokázala vybudovat dobře jméno značky a dokázali budovat hodnotu značky a vlastní identitu. Teď s EV ji sice zdatné začínají ničit, ale to je jedno.
Seat měl za mě neuvěřitelný potenciál, protože v chladném racionálním a korporátním světě VW neměli konkurenci v podobě emocí. Ale kam zmizelo to heslo Seat - auto emocion...?!?
Jenže budovat auto emocion s MPV Alhambrou, MPV Alteou a MPV Toledem, to je prostě totální schíza... Pak převlečení A4, ...
Oddělení Cupry je úplný nesmysl. Ta značka nemá hodnotu, za kterou ji vydávají. Je to stejné jako DS u Citroenu. Prostě značka, která nemá oporu ani v produktu, ani v hodnotě značky, ale jen v PR.
Keď príde nová auto značka tak s nejakým modelom musí predsa začať. Ano najprv to boli len prevlečené Seaty ale napokon prišiel prvý ozajstný model Formentor a musí každý uznať že je úspešný a aj druhý Born aj keď je to BEV tak sa mu v celku darí.V najbližších rokoch prídu ďalšie modely takže v reále sa Cupra za dosť krátke obdobie v Európe etablovala .Za mňa je o mnoho väčší prúser keď značky ktoré sú x rokov na scéne len preznačkujú konkurenčný model ( nie z vlastného koncernu ) a tvária sa že to je v poho Yaris/Mazda 2 alebo Corolla/Swace. Niekto tu raz písal že Cupra by mala ponúknuť len silné motorizácie ale aj veleúspešná Imprezza WRX mala aj civilnú verziu s 1.6 atmo. Takže za mňa Formentor s 1.5 tsi je v poho a je to vidieť aj na predajoch. Ja osobne tejto značke fandím.
Formentor není žádný průser, nějaké prodeje nese. O tom žádná. Jenže sám vlastně netušíš, proč Formentor je Cuprou a ne Seatem :-[]:-!
A sám jsi uvedl příklad - ano, i Subo WRX STi melo základ v 1.5 atmo tuctovém sedanu. Jenže i to WRX STi bylo pořád Subaru a ne nějaká fiktivní značka vygenerovaná PR marketingovým oddělením.