Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda zdražuje: Něco nepatrně, Kodiaq o 86.000 Kč!

Mladoboleslavská Škoda mění ceníky svých modelů plošně po čtrnácti měsících. Vozy napříč portfoliem budou dražší, ale převážně i vybavenější.
Zpět na článek
20. 1. 2023 08:29
20. 1. 2023 08:40
20. 1. 2023 08:49
20. 1. 2023 08:54
20. 1. 2023 09:02
20. 1. 2023 09:11
20. 1. 2023 09:41
20. 1. 2023 09:56
20. 1. 2023 10:03
20. 1. 2023 09:45
20. 1. 2023 10:01
20. 1. 2023 09:17
20. 1. 2023 09:22
20. 1. 2023 08:58
20. 1. 2023 09:03
20. 1. 2023 09:05
20. 1. 2023 12:04
20. 1. 2023 09:13
20. 1. 2023 09:18
20. 1. 2023 09:26
20. 1. 2023 09:29
20. 1. 2023 09:40
20. 1. 2023 10:07
20. 1. 2023 11:32
20. 1. 2023 11:52
20. 1. 2023 11:39
20. 1. 2023 11:55
20. 1. 2023 12:05
20. 1. 2023 13:54
20. 1. 2023 14:00
20. 1. 2023 10:57
20. 1. 2023 13:56
20. 1. 2023 18:57
20. 1. 2023 08:51
20. 1. 2023 09:54
20. 1. 2023 12:37
20. 1. 2023 12:41
20. 1. 2023 12:44
20. 1. 2023 12:52
20. 1. 2023 13:00
20. 1. 2023 15:59
21. 1. 2023 20:27
22. 1. 2023 22:21
20. 1. 2023 18:18
20. 1. 2023 17:05
20. 1. 2023 19:00
21. 1. 2023 15:05
Avatar - Emel
20. 1. 2023 08:29
Motory
Zdražení budiž, to se celkem dalo čekat. Ale jinde se píše, že Octavia ztratí většinu motorů - zůstane jen 1.5TSI, 2.0TDI 85 a 110 a benzínové RS. Máte nějaké info k tomu?
https://zpravy.aktualne.cz/…7e99aa23340df8a/
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 08:40
Re: Motory
Jsem se chtěl zeptat, ona měla i jiný motorizace? :D

Ne, já vím, ale litr asi nebude největší trhák na takhle velké auto a silnější TDI asi mělo moc emisí - moc pokuta - moc drahý. Koneckonců, naftové RS dnes už asi smysl nemá, možná to někomu bude chybět v Scoutu, který snad vypadl jen dočasně (jak píše článek, co sdílíš)
Chybí mi tam ta polo-elektrická RSka, té se zbavovat by asi z pohledu emisí nedávalo smysl.
Avatar - Emel
20. 1. 2023 08:49
Re: Motory
No ten článek je divnej... a zatím jsem nezkoumal co na tom je pravdy.

Motorizace byly 1.0 1.5 1.4PHEV 150-180 2.0TDI 85-110-147 a 2.0TSI 140-180. 5 z 9 je fuč, to je masakr.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 08:54
Re: Motory
Je to vcelku logické, osekali okrajové motorizace a ty, které moc "kouří". Divím se, že u Oktávky bylo vůbec i neRSové TSI, tohle ani jeden ze sourozenců koncernu nemá.

Napadlo mne, že PHEV by mohl časem nahradit nějaký novější pohon, vlastně by mne docela zajímalo jak funguje, tím VW hybridem jsem nikdy nejel, vím, že to tady někdo měl a docela si to chválil, ale z popisu techniky to zní hodně složitě, tak aby to bylo i trvanlivé.

Mám zkušenost jen s hybridy Toyota/Lex a Ford (stejný princip planetovky) a nově Renaultem (tam je nějaký jejich systém bez sojky)
Avatar - Emel
20. 1. 2023 09:02
Re: Motory
Hm... zpětně odůvodnit si můžeš asi cokoli... vyřadili základní motorizaci, asi měla malou marži... vyřadili drahé motorizace, asi měly vysoké emise... to bys za chvíli nemohl vyrábět nic.
140kW TSI má (nebo měla?) Cupra.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 09:11
Re: Motory
Tak, zpětně oddůvodnit je to jediné, co můžem zkoušet :D Ty by sis to vyložil jinak ?

Litr - malá marže, malé prodeje ?
TDI emise - pokuta = bylo by to strašně drahé, aby to bylo rentabilní

Jasně, že tyhle fakta ovlivní trh, pokud si tu zrovna nedávno ty psal, že emisní pokuta u VW je někde kolem 10 tisíc E u Golfa?, takže by taková 2.0TDI 147kw Oktávka stála třeba 1,2-1,3M, to asi za obyčnej TDI motor nikdo moc nedá v autě C segmentu.

Aha, Cupru se přiznám nesleduji, ale Formentor není tak uplně Leon ne ? To je příbuznej Karoqu,Tiguanu a tak ne ? A Leon Cupra je 300k
Avatar - iudex
20. 1. 2023 09:41
Re: Motory
Leon v Cupre má už v podstate všetky bežné motory, od 1,5TSI cez 2.0TSI 140 kW, 180 kW po 221/228 kW.
20. 1. 2023 09:56
Re: Re: Motory
Ale zrusili normalny leon s 2.0 tsi dsg, ten sa v cenniku ani neohrial
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 10:03
Re: Motory
Tak to jsem hodne spatne proletl jejich web :D moje chyba.
Avatar - Emel
20. 1. 2023 09:45
Re: Motory
No jen tě to nesmí svádět k moc divokým spekulacím... víš co je konfirmační zkreslení :-) . Ono se třeba ukáže, že to je jen dočasná díra v ceníku.

Emisní pokuta u kohokoli je 95€ za 1g nad 95g/km. Pokud jsi 100g nad limit, tak platíš 9500€ (a nebo prodáš dost EV a ono se to průměruje). Plus je tam ta korekce na hmotnost. Ale nafta má nižší spotřebu = emise CO2 než benzín.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 10:01
Re: Motory
Tak samozrejme, je tu i varianta docasne odstavky, nebo absence ceniku, ale ja spekuluji nad tim, pokud jde o trvale ruseni. Ovsem do hlav manageru Vw nevidime nikdo :)
Avatar - JirkaVejrazka
20. 1. 2023 09:13
Re: Motory
Ona k tomu Skoda moc detailu neuvadi, ale podle obrazku z odkazu nize je to klasicke schema, kdy je elektromotor na stejne hrideli jako spalovak (tak to ma vetsina vyrobcu co neprevzala ten system od Toyoty).

Reakce na to jsou pokud vim celkem priznive, jen me prekvapilo (uz nevim jestli to psal kesumb nebo Mr.Murphy) ze kdyz baterce dojde stava, tak se studeny spalovak pripoji prakticky skokove na provozni vykon. Toyota to ma udelane lepe, tam se spalovak nejdriv zahreje na volnobeh a teprve potom zacne postupne prebirat zatez (pokud ridic neproslapne plyn na podlahu).

https://www.skoda-storyboard.com/…en_1-4_iv_power/
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 09:17
Re: Motory
Mne by docela zajímala reakce na plyn, nedávno jsme zkoušeli ten Renault a asi to bylo asi i tím, že v této první generaci HEV je jen atmo 1.6, ale systému dost dlouho trvalo při plném plynu vytočit motor, aby měl záběr, bylo cítit, že maly elektromotor vyrazí lehce, ale ten zátah přišel až po nějaké prodlevě. Naopak na běžnou jízdu bez plného plynu mi to přišlo jako majiteli ICE mnohem přirozenější, protože tam byla nějaká výkonová křivka, než u eCVT.

Pokud má VW vlastně DSG, tak to asi fungovat také spíše jako spalovák, který díky turbu (1.4TSI) bude rychleji natočený + zátah elektromotoru. Ale nejel jsem. Renault také chystá zapojit turbomotor, takže jsou si asi vědomi tohoto nešvaru, nicméně by to zase mohlo být spolehlivé... možná :D
Avatar - JirkaVejrazka
20. 1. 2023 09:20
Re: Motory
Ja doufam ze to spolehlive bude, byla by to skoda kdyby se to se to po par letech zacalo kazit...

(dalo mi praci ve slove "skoda" nenapsat velke pismenko ;-) )
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 09:22
Re: Motory
:-[] Jasný, zlatá rotačka TDI :-[]
20. 1. 2023 08:58
Re: Motory
Bohužel, je to tak. Mrkni na Skoda Auto - aktuální ceník s platností 20.1.2023. A tam už například 2.0 TSI 140 kw není :( Byť v popisu u Octy stále ještě je (s 4x4). To ještě nemají aktualizované.
Avatar - Emel
20. 1. 2023 09:03
Re: Motory
Otázka je co nemají aktualizované... jestli katalog nebo ceník :-) ... respektive jestli ten výpadek v ceníku je nebo není dočasný.
20. 1. 2023 09:05
Re: Motory
Zřejmě ceník, je tam dnes nově s platností ode dneška.
Avatar - Mokrous
20. 1. 2023 12:04
Re: Motory
V konfigurátoru furt 140kW je.
Avatar - kari.laz
20. 1. 2023 09:13
Re: Motory
Na druhou stranu, ač mě to smysl nedává, tak naftových RS je poměrně hodně.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 09:18
Re: Motory
Tipuju, že hlavně proto, že sis dlouho mohl koupit silnou naftu v lépe vypadající Oktávce, než Style :-! Je to asi, kolik jezdí Rpaketů na Golfu či STpaketů na Fokusu, u Oktávky RS paket není, ale je logicky nejhezčí, takže místo silné nafty v obyč kombíku můžeš mít hezčí RS kombík s lepšíma sedačkama a drsnějším lookem, víc bych v tom nehledal.
Avatar - Emel
20. 1. 2023 09:26
Re: Motory
...takže pro jistotu zařízli silnou naftu jak v RS, tak mimo RS? :-)
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 09:29
Re: Motory
Kolik stála naftová RSka? 700-800? V době 3. generací....nyní skladovky TDI RS stojí do 1,2M,kolik by stála po zdražení? 1,4 - 1,5 ? Koupil by to někdo ? Já nevím, Emele, zrovna tobě tohle vysvětlovat, nehacknul ti někdo účet? :D Proč zmizela nafta z Kodiaqu RS? Neřekl bych, že jen proto, aby to bylo pravé RS, protože pokuta zvyšuje enormě cenu.

Proč zmizely tyhle naftové dvoulitry u většina konkurence ? A motory měli, PSA, Ford, Opel... teda Opel je už PSA, pardon :D
Avatar - Emel
20. 1. 2023 09:40
Re: Motory
Naftová RS stála loni 960. Kolik by stála po zdražení? Nevím, třeba mega? Octavia šla nahoru těch 40-50t.
Emisní pokuta za benzín je vyšší než za naftu, takže proč zmizela nafta z Kodiaqu RS nevím... koncern v tomhle přijímá podivná rozhodnutí, hlavně teda u Audi S.
2020 byla Octavia nejprodávanější naftové auto v Evropě, tak asi by se třeba nějaký zájem našel...
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 10:07
Re: Motory
Naftova Oktavie ano, ale s jakym motorem. Ted zas teoreticky, ale Oktavie s 2.0tdi v pomeru konkrence byla skoro nejlevnejsi volba s takovym typem motoru v Csegmentu (nezapomen. A 85 a 110 verze). Konkurence ma bud mensi a slabsi motor, naftovy a nebo je drazsi (Golf).


Ale jasny, jsou to jen dohady, ale faktem je, ze ňi z vetsich segmentu u konkurence takove motory zmizely, takze u VW to bude pomalu najizdet taky, jestli se nezmeni trend doby.
Avatar - Emel
20. 1. 2023 11:32
Re: Motory
Dokážu najít čísla za Německo 2021, 2022 ještě není.
Tam to je:
TDI 110kW 14.111ks
TDI 147kW 3.982ks
TDI 85kW 3.662ks
Takže celkem dle očekávání vede ten zlatý střed, ale ta 147kW verze rozhodně není marginální. V benzínu to je:
81kW 1.223ks
110kW 3.610ks
140kW 42ks
180kW 2.963ks
Jo, tady se ukazuje, že ta 2.0TSI 140kW moc netáhne... pravděpodobně proto, že díky povinné kombinaci s DSG a 4x4 je reálně za cenu RSka... nebo nevím, jestli se vůbec prodávala celý rok a tak, 42 je divné číslo :-)
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 11:52
Re: Motory
Určitě tam bude hrát roli ta cena, když za stejné peníze můžeš mít silnější TSI RS.
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2023 11:39
Re: Motory
no jo ale konkurence doluje z 1,5 HDI alespoň slušných 96 kW, tady bude sice dvoulitr ale 85 kW? Škodovka si koleduje o další snížení výroby, propouštění a nakonec zavření.
Možná že už ve VW spustili plán B.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 11:52
Re: Motory
To je jak jsme tu kdysi probírali s MT technikou zajímavej inovativní motor = rozumně inovativní. VW se za poslední roky poved jen poDIESELGATE najednou to šlo 2.0 evo 150kW
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 11:55
Re: Motory
No, máš pravdu, ale já třeba bych radši vzal podladěný dvoulitr, než 1.5tku. Z vlastní zkušenosti (1.5HDI 96kw jsem nejel, ale jezdil jsem s 1.5 TDCi 88kw, kde to ještě měl být právě HDI), tak v určité situaci ten větší motor má více síly, neříkám, že je rychlejší, ale v kopcích jsem to poznal, sám jsem léta provozoval 85kw dvoulitr v naftě a i když samozřejmě to nejelo jako ty silnější 100kw verze, tak to naložené zase tolik neuvadalo. Dokonce jsem porovnával i biturbovou DCi od Renaultu (1.6) a na dálnici už jsem ten objem trochu poznal, nejelo to jako podobně výkonný dvoulitr...
Avatar - Mokrous
20. 1. 2023 12:05
Re: Motory
V konfigurátoru jsou stále všechny motory.
Avatar - Mikesus
20. 1. 2023 13:54
Re: Motory
Že by s ní byly nějaké velké technické problémy a než to napraví, tak zastavili jejich prodej?
Avatar - Emel
20. 1. 2023 14:00
Re: Motory
To asi ne, třeba v Kodiaqu jede ta motorizace normálně dál, dokonce jako jediná naftová... v Superbu určitě pokračuje taky.
Avatar - kari.laz
20. 1. 2023 10:57
Re: Motory
Na jednu stranu to bude jeden z důvodů, ale to nijak nevyvrací, že se jich prodalo hodně a přesto to ruší.
Avatar - Mikesus
20. 1. 2023 13:56
Re: Motory
Proto si myslím, že spíš než pokuty/ceny, tak je nejakej technickej problém u toho motoru.
Avatar - Agent  Bureš
20. 1. 2023 17:18
Re: Motory
Stačí se podívat na ceník na stránkách Škoda Auto. Ještě zbyl 2.0 TSI.

Je zajímavé, že vypadl plug-in hybrid. Možná ne na všech trzích, u nás ale ano.
20. 1. 2023 18:57
Re: Motory
Vypadl proto pac je vyprodana kapacita.. V KW14 2014 prijde facelift..
20. 1. 2023 08:39
Příprava na pokles trhu
Nyní, když jsou ještě plné objednávkové knihy a krize je na začátku je potřeba zvýšit cenovou hladinu, aby pak bylo možné dávat "fantastické" slevy, až se projeví plně dopad krize i na firmy...je to jednoduché..a pokud bude recese v Německu, jako na největším trhu Škody silná, tak ji horko těžko bude zachraňovat Indie, natož Vietnam...ale budu moc rád, když se budu mýlit.. :-)
Rozbalit vlákno
1
20. 1. 2023 08:57
Re: Příprava na pokles trhu
Napr. na Autocentrum.cz (Barth) na Škodu zatiaľ zľavy minimálne, ale také Audi aj 27%. Neporovnával som detailne, ale taký A6 Avant pomaly na cene Škoda Superb :).

https://www.autocentrum.cz/…zu/audi/a6-avant
20. 1. 2023 08:51
Zisk VW Group
Nastesti zisk VW Group stale roste :-!
Prece nebudou mit nizsi zisk jen proto, ze je ekonomicka krize, dost mozna nejvetsi co kdy zazijeme :-!

Je to vlastne tak trochu srandovni.

Ale tak zase to budou mit ti cinani jako MG apod. jednodussi a obsadi vetsi cast trhu… pokud jim to tak vyhovuje…
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2023 09:54
Jednou skončí
jak Nokie.
Rozbalit vlákno
3
20. 1. 2023 10:00
Re: Jednou skončí
To celkem sedí, ač bych jim to nepřál…
Avatar - KANKUNEN
20. 1. 2023 10:24
Re: Jednou skončí
Rohore ty tvé názory se tlučou od zdi ke zdi. Tentokrát :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 11:49
Re: Jednou skončí
Tentokrát jako vždy, viz já 11:46

VW je na skluzavce a (nej)dřív asi SEAT. škodoVWka jen prostě nebude dál růst jak https://www.youtube.com/watch?… :-)
20. 1. 2023 10:38
Golf v základu s 1,5 110kW za
657 000.
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2023 10:45
Re: Golf v základu s 1,5 110kW za
kolik je příplatek za tlačítka a kolečka, aby to bylo srovnatelné se Ceedem?
20. 1. 2023 18:58
Re: Golf v základu s 1,5 110kW za
Mrjni na sauto a najdes levneji 😉
20. 1. 2023 10:43
Tesla a Toyota zlevňují
Škoda i přes pokles prodejů i vysoké zisky zase zdražuje.
Rozbalit vlákno
18
20. 1. 2023 11:00
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Asi hledají, kde je strop :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 11:45
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Zdražení je (při inflaci 20%) jasný a logický https://www.hifi-voice.com/…akupujte-nebudou

Jen firmy v kondici (a VW jede propady už dlouho) si můžou dovolit naOPAK SLEVY https://elektrickevozy.cz/…tri-uz-do-top-10
Avatar - WinDiesel
20. 1. 2023 11:43
Re: Tesla a Toyota zlevňují
to nebude náhoda,
plán na upozadění Škody už běží, zřejmě, mluvilo se o tom dlouhé roky a tak je to tu.
v Číně Škodu zkanibalizoval VW, tady to bude podobné.
v Indii žije Škoda jen proto že tam je značka Škoda velmi známá.
aby se neopakoval čínský scénář, vlítnou sem levní Číňani, Škoda zdražuje a až začne zlevňovat, může být pozdě, v Číně je na odpis.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 11:46
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Neni to náhoda VW už roky jede dolů = to https://www.garaz.cz/…-passat-21009617 so prostě logický kroky (neni to hra o škodoVWku ale o VWšechno

proč by si číňan kupoval horší a dražší = když svou taktikou (dávno dopředu vymyšlenou / naplánovanou = už v 70. letech kdy země pod komunisty došla do totální bídy) už všechny technologie (ve všech oborech) nakradli
Avatar - Barrichello
20. 1. 2023 14:58
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Tak papa
https://www.tydenikhrot.cz/…usa-nemaji-sanci

Páral jede bomby: "Než jim vyhovět, to by snad bylo lepší vzkázat do Mladé Boleslavi, že tam budou mít krásný brownfield vhodný pro výstavbu levných bytů kousek za Prahou. Mohlo by se to jmenovat třeba Timmermansova čtvrť. Na památku eurokomisaře, který se o skvělou budoucnost místních pozemků tolik zasloužil.

A v těch Líních to letiště může zůstat. Pochopitelně pro bezemisní větron"
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 15:09
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Jj to všichni víme PROTO tu léta říkám věc NECHÁPAJÍCÍM ZPÁTEČNÍKŮM jako si ty = NE zpomalit, musíme ZRYCHLIT

no a ty si klasika LÉÉTA bojuješ PROTI a teď UŽ TO NEMÁ CENU

asi jako s klimatologií, lééta KLIMATOLOGOVÉ ŽVANĚJ = NIC nemá smysl dělat

a pak inovovaná verze KLIMATOLOGOVÉ ŽVANĚJ = už je pozdě NIC nemá smysl dělat :*) :D :-!

No tak MÁ (nic proti starému panu Páralovi = slušný novinář
Avatar - Barrichello
20. 1. 2023 15:18
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Páral je borec, vystihl to dokonale.

Elektromobily sou hrob Evropského automobilového průmyslu :-) 70% nepřežije nebo to skoupí čínan a amík
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 15:21
Re: Tesla a Toyota zlevňují
no a TAKHLE TUPĚ se chováš furt

nejdřív BOJUJEŠ PROTI aby to tu nešlo tak rychle jako v Asii a Americe = a PAK tohle :*)

znáš VĚTŠÍ PROTI EUropě odpad = než si ty?

si NADŠEN když má EUROPskA civilizace problémy a dáváš mraky :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

ty OPRAVDU JSI odporná proRUSSKÁ SVOLOČ :-|
Avatar - Barrichello
20. 1. 2023 15:29
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Sem nadšen, když má problémy zelený utopista z EU.
Co si kdo navařil, at si vylíže :-)

v ICE by Čína neměla minimálně 25 let šanci. V Eelktromobilech je vymalováno, to umí postavit i křovák z Burkina Faso :-) (pomineme-li tragické materiály a tragické zpracování, ale na to sou elektrický sektaři zvyklý z Tesly, takže to jim neva)

Navíc Čína drží veškeré suroviny a má o 40% nižší výrobní náklady :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 16:27
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Proč se pleteš do věcí KTERÝM NIKDY VŮBEC ZASE NEROZUMÍŠ = a vymýšlíš si = Vaculíkovo pravidlo

U tebe HNUS HNUSnej = ty píšeš JAK CHCEŠ aby věci byly = CO NEJHŮŘ PRO EUropany, co nejlíp pro ruSSáky

a máš tam samozřejmě DALŠÍ MEGAKRAVINU = vysvětlil by ti to (stejně jako ty EV) pan Páral nebo kdysi tady Vávra, ale holt to je na mě:

číňa ukradla a kopíru (a dělá jako vlastní) DALEKO složitější věci, než je blbe ICE motor = chce to bejt SAKRA EXTRA MEGA MIMO asi jako ty NAPSAT TAKOVOU KRAVINU cos napsal. Jak dlouho to kdysi trvalo (maličký) Jižní Koreji?

Zkus dohnat tu ZŠ co (dodnes!!!!) nechápeš (co proč NE ropa) ono už i https://www.novinky.cz/…l-rezim-40420262

takže STAŇ SE RUSSÁKEM :*) :D :-!
Avatar - Barrichello
21. 1. 2023 11:06
Re: Tesla a Toyota zlevňují
To kopírování motorů jim moc nejde, jsou to upravené letité japonské agregáty v objemech do 1,5 litru, niv většího s čím by čínan šel na export sem neviděl.....nějakou čínskou obdobu vyšší střední s V6 nebo luxusní třídy V8 se jim nějak nedaří venku prodávat, divný co

Zase lžeš, jako obvykle.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2023 11:12
Re: Tesla a Toyota zlevňují
to chce bejt SAKRA HODNĚ NEchápající = vypustit (vždycky) i po nápovědě (vysvětlení) NĚCO JAKO teď TY :-O :D

No co se neplést pod nohy (sorry ale DRTIVĚ ZNALEJŠÍM analytikům) a místo tvého (obvyklého): TO JÁ SEM SI VYMYSLEL že to je úúplně jinak, než.. (říkaj znalejší chytřejší vzdělanější, který hlavně nevymýšlí SI JAKO JÁ ale pracují s daty a ty analyzují A až PAK JE TEN ZÁVĚR = co ti ve vteřině HELE JÁ SI USMYSLEL ŽE je to jinak :*)

Divný že si TOTAL BLEKOTA neni, hele jak ti funguje PAMĚŤ? NEŘÍKAL ti už sakra dávno NĚKDO, že dat máš mraky, ale ta práce s nima TO JE BÍDA. No tak nekecal = no JASNĚ ŽE NEKECAL, já (skoro;) NIKDY NEKECÁM :-!
Avatar - Barrichello
21. 1. 2023 16:31
Re: Tesla a Toyota zlevňují
reakce na to co jsem psal 0, zas jen žvásty.

Až budeš mít toho čínana s V6 a V8. co se prodává v EU a USA, pošli link.

Do tý doby můžeš zalézt do kouta šoupat nohama, kecale :-)
21. 1. 2023 09:34
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Je to tak. Ale s tema materialama nesouhlasim evropsky auta, zejmena inovativni VW ma horsi materialy nez ten cinan protoze - sustainability 🤣
Ridi to paka kteri si mysli ze z odpadku udelas kvalitni dil.
20. 1. 2023 12:32
Re: Tesla a Toyota zlevňují
nahoda to urcite neni
tesla ani toyota nevyrabi dyzly, narozdil od koncernu VW
OK, toyota nejaky dyzly ma ale, jen v dodavkach a uzitkovejch autech

dlouhodoba sazka koncernu na chrochty ho vysla a jeste vyjde hodne draho
jen diesel gate prisel skoro na 1 bilion korun v ceskejch
a to musi bejt znat
Avatar - Emel
20. 1. 2023 12:44
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Dieselgate znát je, ale není to žádné drama
https://de.statista.com/…r-volkswagen-ag/
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2023 15:10
Re: Tesla a Toyota zlevňují
To si ale blbě vykládáš = zisk dobrý, ale už před Dieselgate začalo drama, který (zatim) nemá konce

Trochu naopak je teď ve vnímání Tesla (lidí a odborníků https://elektrickevozy.cz/…tri-uz-do-top-10
Avatar - Barry Lyndon
20. 1. 2023 15:26
Re: Tesla a Toyota zlevňují
Souhlas! Tak dlouho lobovali za sankční spotřební daň na benzin, případně tomu říkejme "dotovaná" nafta (zřejmě proti Japoncům v 80-90tkách), až si vylobovali pod sebou uřízlou větev. :D
20. 1. 2023 12:30
Škodovka ty lidi prostě musí přesvědčit
aby si od nich nic nekupovali a raději si zašli do krámu, kde jsou čínské křápy. Jakoby tu někdo zapomněl, jak probíhal vstup HMC na evropský trh. Vysmívané křápy a dnes se jich prodá víc, než suprčupr Škodáren. Ani vstup na čínský trh jí nepomohl.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2023 12:34
duchod se mezirocne zvysil o vic jak 3tis
tedy o vic jak 15%
necelejch 10% zdrazeni je z tohodle pohledu jeste rozumny
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2023 12:42
Re: duchod se mezirocne zvysil o vic jak 3tis
Nevím, jestli je novej Kodiaq typické auto pro důchodce..

Spíš je asi otázka, o kolik % se zvedl medián platu/mzdy.
Avatar - Barry Lyndon
20. 1. 2023 15:32
Re: duchod se mezirocne zvysil o vic jak 3tis
Ano, to je druhý problém, ty věci stojí vlastně pořád stejně, akorát vlády & centrální banky zničily peníze. Česko s duem Babiš + Michl je pak jako obvykle ve všem špatném napřed.
20. 1. 2023 12:37
Ach jo..
V březnu jsem měl konfigurovat nové auto a na Kodiaqa jsem si pomýšlel a říkal jsem si, snad se to stihne do příštího zdražení. Bohužel nestihlo. No nic, dáme šanci nějaké jiné značce.

Vidím, že Enyaq páchá sebevraždu. Po ohlášení zlevnění Tesly jsem si říkal, že Enyaq koupí jen blázen. Teď už to nekoupí ani ten blázen.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
20. 1. 2023 12:41
Re: Ach jo..
Tak u Kodiaqu ti to zdražení vcelku kompenzuje výbava... záleží, jak si to auto představuješ.

Enyaq vs. Tesla nevypadá moc optimisticky, to je fakt.
20. 1. 2023 12:44
Re: Ach jo..
Tak je to služebák tzn. máme nějaký rozpočet, který už dřív nestačil na nějakou zázračnou výbavu a Matrix světla fakt nikdo neměl, takže se obávám, že zdražení (ač vykompenzováno výbavou) to auto prostě vyřazuje z výběru, pokud nám teda letos náležitě nenavýší budget.. ale u nás se spíš šetří, takže to moc nečekám..
Avatar - Emel
20. 1. 2023 12:52
Re: Ach jo..
Nojo... taky je problém, že z ceníku vypadla slabší nafta, takže pokud nechceš 2.0TSI 140kW kterému bych třeba já šanci dal, tak jsi minimálně na 1,25 s tou 200k naftou.
Líbí se mi Sorento, začíná na 1,1M jako FWD... což teda zase není až takový rozdíl.
20. 1. 2023 13:00
Re: Ach jo..
Benzín máme zakázaný.. takže ano, další důvod, proč mám smůlu a Kodiaq to nebude..
Avatar - Barrichello
20. 1. 2023 15:30
Re: Ach jo..
Tak to si užijete, až bude stát v dubnu nafta o 15 kč na litru víc jak benzín.

Doooooobro došli :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
20. 1. 2023 15:35
Re: Ach jo..
nafta měla stát o 10 Kč víc než benzin odjakživa a nemuseli bychom ji teď dovážet z Ruska.
Avatar - Barrichello
20. 1. 2023 15:43
Re: Ach jo..
Vid a kdyby výrobci nedělali diesly, tak mohlo jezdit i cca 30% užitkáčů vč dodávek na LPG/CNG a dalších 20% klidně na benzín, jako jinde ve světe.

A sou taky zemičky, kde jezdí na dieselgas, CNG a benzín cca 4-12% trucků.
Ale sazometová Evropa dál chrlila sazomety a šílenci to kupovali i když to má 3-15x dražší servis jak atmosférickej benzín bez DPF vid. Takže je to nesmysl nezávisle na ceně paliva :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Emel
20. 1. 2023 15:59
Re: Ach jo..
Nojo, on totiž benzín roste na poli, žejo
Avatar - Barrichello
21. 1. 2023 11:04
Re: Ach jo..
Benzínu má Evropa přebytky a dokonce ho vyváží, zkus si napřed zjistit nějaké informace o stavu věci. :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2023 11:17
Re: Ach jo..
PROTOŽE tu je NEpřirozená NErovnováha = na trhu (osobních) aut ZJISTI SI NĚJAKÉ INFORMACE O celkových (no ale to nedáš = tak nic;) SOUVISLOSTECH než tu zas budeš šířit svoje NE"moudra" :D

ale už je to lepší = podíl naftovejch osobáků (ve výrobě) už pár let KLESÁÁÁÁ a tak za 10-5 let?? to bude "dovyřešené" = budeme zas "v normálu"

a TY bariku NEHRAJ SI NA EKONOMA = zkus dopochopit tu ZŠ a ropu (děti ví že to s ní nejde a proč = ty tuhle úroveň chápání NEMÁŠ a to NENI P.DEL!! :-O :-(

a to NEBYL VTIP ;-)
Avatar - Barrichello
21. 1. 2023 16:34
Re: Ach jo..
v USA jezdí na benzín i auta velikosti Avie, to bude asi ten dovůd, proč je jinde ve světe vyšší spotřeba benzínu vid.

A někdy do 50, začátku šedesátých let tam jezdily na benzin i trucky co měli V6, R6 a V8 s objemy mezi 5-10 litry :-) :-) :-)
Ostatně Evropa to po válce taky dělala, stačí vzpomenou na rumunské Carpati a Bucegi s V8 benzín
Avatar - Emel
21. 1. 2023 20:27
Re: Ach jo..
Evropa dováží ropu a z ní vyrábí benzín, naftu a další ropné deriváty. Benzín vyrobený v Evropě taky pochází z dovážené ropy.
Pokud ti momentálně vychází mix z rafinace tak, že máš nedostatek nafty a přebytek benzínu, no tak bys měl víc podporovat naftu, abys to vyrovnal... ale určitě není ježdění na benzín cestou k nezávislosti na Rusku, Saudské Arábii atd.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 12:12
Re: Ach jo..
A ježdení na elektrika je cesta k nezávilosti na kom? Veškeré suroviny drží Čína, čínou a ruskem Ovládaná Afrika, Rusko, Jižní amerika.
+ čénské fabriky vyrábějí základní komeponety jako kabely, obaly baterk, chipy a paměti, vyrábějí fotovoltaiciké panely, komponenty na větrníky a milion dalších věcí.

Takže budeš dál závislej na rusku, akorát to od něj překoupí čína a prodá dál + 100% závislý na číně.

Si hodně pomůžeš, haha
Avatar - Emel
22. 1. 2023 22:21
Re: Ach jo..
Ono je ale rozdíl, jestli na jedno auto potřebuješ pár kilo lithia třeba, nebo jestli pár kilo benzínu spálíš na jednu cestu autem.
Takhle... kupovat ropu třeba od Saudů a donedávna od Ruska není taková trága, oni ji mají mi ji koupíme, ropu nemá jediná země, tak nakonec nějaké cesty jsou...
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 23:37
Re: Ach jo..
Jenže na to nabíjení pokud nechceš uhlí a jádro, což zelený utopisti v EU nechtěj, potřebuješ každých 20-25 obnovovat větrníky a fotovoltaiku a když budeš mít smůlu a bude hodně blbý rok v Evropě s pár tornády, povodněni na polích nebo extrémní vichřicí, tak tak si taky můžeš dát mimořádně obnovu 3-8% větrníků v EU za rok a třeba 6-17% fotovoltaiky.

A kdo ti to zase dodá? No čína, z afrických, ruských a jihoamerických surovin. Blbý co :-)

To víš, to není jaderný reaktor s životností 40-80 let :-) :-) :-) :-) :-)

A to se nebavíme o tom, že by někoho napadlo udělat teriroistické, diverzní a sabotážní akce na větrníky a fotovoltaiku, což je asi tak o 300-6000% lehčí a méně nákladnější jak u JE :-) :-) :-) :-)
20. 1. 2023 18:18
Re: Ach jo..
Jo taky bych šel hned do benzínu, ale korporátu prostě neporučíš..
20. 1. 2023 17:05
Re: Ach jo..
Jenže Sorento je v podstatě nesehnatelný...teď už se na něj čeká přes rok?
20. 1. 2023 19:00
Re: Ach jo..
Sorento jsem mel objednany. Po 8 mesicich od objednáni vystornovano. Bud opatrny..
21. 1. 2023 15:05
Re: Ach jo..
Já to vydržel 10 měsíců a 3x posunutý termín dodání. Pak že se jim prý ztratilo ze systému... na to už jsem nervy neměl.
21. 1. 2023 10:21
Re: Ach jo..
Jaké ach jo? Auto typu Škoda Kodiaq se nekupují za poslední korunu a z celoživotních úspor.
Zdražení o 86 tis. je kompenzováno výbavou za 115 tis., a při oficiální inflaci 15 % (reálná je jiná), je to u Kodiaqa doslova nic. Tak v březnu směle do konfigurátoru a na podzim přeji hezké svezení v novém Kodiaqu! :yes:
Avatar - Agent  Bureš
20. 1. 2023 12:42
Tak nic no
Uvažoval jsem o Scale, měl bych možnost koupit ji s 12% slevou.

Kožený volant byl v paketu s další výbavou za 15 tis. Teď už pakety nejsou a není možné objednat ho za příplatek. Pokud nechci někde shánět kožený volant a měnit ho nebo ho nechávat potáhnout, tak bych musel koupit výbavu Style. Po zdražení cena 519 900 Kč. V pošťácké modré a na plecháčích!!! To ať si ji strčí někam.
Rozbalit vlákno
1
20. 1. 2023 19:01
Re: Tak nic no
Za to byla před zdrazenym Okta..
Avatar - KANKUNEN
20. 1. 2023 12:46
Chlapi pochvala
přestáváte reagovat na magoro.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 15:48
Důsledek politiky EU
Není to nic než důsledek politiky EU.

Konec levných surovin a energií z východu. Absence dostupné alternativy ze západu.

Nutnost financovat politický nesmysl v podobě elektromobility.

K tomu financování války Ukrajiny s Ruskem...

Tohle vše se koncemtruje do budoucího mega průšvihu. Pokud EU netočí o 180 stupňů tak nás čeká jen náraz do zdi.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
20. 1. 2023 16:03
Re: Důsledek politiky EU
EU nemůže za to, že Rusko rozpoutalo na Ukrajině válku. A pokud se chce být schopna podívat sama sobě do očí, tak musí Ukrajině pomoci.
Elektromobilita může - a nemusí - být cesta, jak se ze závislosti na východních surovinách částečně vymanit.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 16:53
Re: Důsledek politiky EU
EU za to samozřejmě může, protože tě válce mohla předejít. To zaprvé.
Za druhé - je to válka Ruska a Ukrajiny. Ukrajina není členem NATO ani členem EU. Není tedy důvod jakkoliv podporovat Ukrajinu.
A že Rusko nectí mezinárodní právo? A my ho cítíme? Viz Jugoslávie, Kosovo atd. ...?? To jen tak pro úplnost.
Avatar - Emel
20. 1. 2023 17:03
Re: Důsledek politiky EU
I kdyby tomu mohla předejít... asi tvrdším postojem k Rusku nejpozději po roce 2014... tak to neznamená, že za tu válku může. Jako u loupežného přepadení - je tu oběť, je tu pachatel, je tu kolemjdoucí... a může za to pachatel. Kolemjdoucí mohl třeba volat poldy už když viděl týpka s nožem v tramvaji, ale pořád za to může ten týpek.
Důvod podporovat Ukrajinu je stejný jako důvod pomoci té oběti loupežného přepadení. A my to naštěstí děláme, i když to třeba některým přizdisráčům pije krev :-)
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 18:53
Re: Důsledek politiky EU
Taky vůbec netvrdím a nikdy tvrdit nebudu že za válku může kdokoliv jiný než Rusko ;-)
Avatar - Emel
20. 1. 2023 19:38
Re: Důsledek politiky EU
Tak může nebo nemůže :-)?
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 19:52
Re: Důsledek politiky EU
Napsal jsem to snad jasně, ne?
Avatar - KANKUNEN
20. 1. 2023 17:04
Re: Důsledek politiky EU
Dobře, tak bys objetoval Ukrajinské území a zopakoval Mnichov 1938. Pomohlo to předejít válce? No tak schválně? Nebo myslíš, že by se zrovna teď přestala historie opakovat?
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 19:09
Re: Důsledek politiky EU
Neboj, vnímám tuhle paralelu i historická fakta.

Jenže jsou tu 2 až 3 opravdu zásadní rozdíly:
1) Nebylo uzavřeno žádné spojenectví mezi NATO/EU a Ukrajinou, tj. nikdo by neobětoval spojence! A úlohou NATO je bránit její členy, nikoliv nečleny.
2) Pokud někdo chtěl chránit Ukrajinské území, pak to měl udělat před 28.2.2022. Koneckonců už není ani tajné, že USA o plánu Ruska i termínu moc dobře věděli minimálně půl roku dopředu. Já předpokládám, že USA přeci jsou naši skvělí spojenci, tudíž i naši vrcholí představitelé o plánu Ruska museli vědět.
+3) Možná mi připomeneš, ale já jsem třeba nikdy nikde nezaregistroval, že by Ukrajina požádala o pomoc před zahájením války.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 18:24
Re: Důsledek politiky EU
A ty už cítíš, že 1.8TSI 88kw se vyrábělo? :D
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 19:53
Re: Důsledek politiky EU
Jak to bylo s tím 1.8 tsi 88 kW? Resp. Ok, byl.

Ale byl v A4 a Exeo a ještě někde jinde?
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 20:53
Re: Důsledek politiky EU
Nevim, ale minule si se ptal a pak si neodpověděl :)
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 18:23
Re: Důsledek politiky EU
Ježiši, prosimtě, Emele, bláznum se neodporuje, jasně, že EU a USA může za válku na Ukrajině, měli tam biolaboratoře a Putin to tam přijel zachránit, protože by jinak vyhladili celou Ukrajinou a Rusko a nás všechny, čipová totalita, kovid, ovládání mysli, vakcíny.... :-!
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2023 19:11
Re: Důsledek politiky EU
No, dobrý. Plácáš samý kraviny a jen ukazuješ svoji omezenost.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 12:13
Re: Důsledek politiky EU
Nesmysly, totální nesmysly o těch surovnách.
Avatar - KANKUNEN
20. 1. 2023 17:13
Re: Důsledek politiky EU
Emeli, marné vysvětlovat, že když necháš zloděje vykrást barák souseda, tak tebe už zloděj nevykrade.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
20. 1. 2023 18:24
Re: Důsledek politiky EU
To je jako v té politice, on je prachatej, on už nebude hrabat pod sebe... o deset let později Andrej Babiš...
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 12:15
Re: Důsledek politiky EU
Aby mohli vykrást barák souseda ve všedch členských zemí EU, museli by mít 4-7x větší ardmádu a techniky dle jednotlivých prvků cca 2-35x tolik.

Což jaksi nemaj, takže nesmysl, že :-)
20. 1. 2023 17:56
VW musí reagovat na Teslu
Takže nikdo si nyní EV od VW nekoupí, protože bude očekávat tu reakci.

A další údery od Tesly můžeme očekávat, například i Model 2
Rozbalit vlákno
0