Zdražení budiž, to se celkem dalo čekat. Ale jinde se píše, že Octavia ztratí většinu motorů - zůstane jen 1.5TSI, 2.0TDI 85 a 110 a benzínové RS. Máte nějaké info k tomu? https://zpravy.aktualne.cz/…7e99aa23340df8a/
Jsem se chtěl zeptat, ona měla i jiný motorizace? :D
Ne, já vím, ale litr asi nebude největší trhák na takhle velké auto a silnější TDI asi mělo moc emisí - moc pokuta - moc drahý. Koneckonců, naftové RS dnes už asi smysl nemá, možná to někomu bude chybět v Scoutu, který snad vypadl jen dočasně (jak píše článek, co sdílíš)
Chybí mi tam ta polo-elektrická RSka, té se zbavovat by asi z pohledu emisí nedávalo smysl.
Je to vcelku logické, osekali okrajové motorizace a ty, které moc "kouří". Divím se, že u Oktávky bylo vůbec i neRSové TSI, tohle ani jeden ze sourozenců koncernu nemá.
Napadlo mne, že PHEV by mohl časem nahradit nějaký novější pohon, vlastně by mne docela zajímalo jak funguje, tím VW hybridem jsem nikdy nejel, vím, že to tady někdo měl a docela si to chválil, ale z popisu techniky to zní hodně složitě, tak aby to bylo i trvanlivé.
Mám zkušenost jen s hybridy Toyota/Lex a Ford (stejný princip planetovky) a nově Renaultem (tam je nějaký jejich systém bez sojky)
Hm... zpětně odůvodnit si můžeš asi cokoli... vyřadili základní motorizaci, asi měla malou marži... vyřadili drahé motorizace, asi měly vysoké emise... to bys za chvíli nemohl vyrábět nic.
140kW TSI má (nebo měla?) Cupra.
Tak, zpětně oddůvodnit je to jediné, co můžem zkoušet :D Ty by sis to vyložil jinak ?
Litr - malá marže, malé prodeje ?
TDI emise - pokuta = bylo by to strašně drahé, aby to bylo rentabilní
Jasně, že tyhle fakta ovlivní trh, pokud si tu zrovna nedávno ty psal, že emisní pokuta u VW je někde kolem 10 tisíc E u Golfa?, takže by taková 2.0TDI 147kw Oktávka stála třeba 1,2-1,3M, to asi za obyčnej TDI motor nikdo moc nedá v autě C segmentu.
Aha, Cupru se přiznám nesleduji, ale Formentor není tak uplně Leon ne ? To je příbuznej Karoqu,Tiguanu a tak ne ? A Leon Cupra je 300k
No jen tě to nesmí svádět k moc divokým spekulacím... víš co je konfirmační zkreslení :-) . Ono se třeba ukáže, že to je jen dočasná díra v ceníku.
Emisní pokuta u kohokoli je 95€ za 1g nad 95g/km. Pokud jsi 100g nad limit, tak platíš 9500€ (a nebo prodáš dost EV a ono se to průměruje). Plus je tam ta korekce na hmotnost. Ale nafta má nižší spotřebu = emise CO2 než benzín.
Tak samozrejme, je tu i varianta docasne odstavky, nebo absence ceniku, ale ja spekuluji nad tim, pokud jde o trvale ruseni. Ovsem do hlav manageru Vw nevidime nikdo :)
Ona k tomu Skoda moc detailu neuvadi, ale podle obrazku z odkazu nize je to klasicke schema, kdy je elektromotor na stejne hrideli jako spalovak (tak to ma vetsina vyrobcu co neprevzala ten system od Toyoty).
Reakce na to jsou pokud vim celkem priznive, jen me prekvapilo (uz nevim jestli to psal kesumb nebo Mr.Murphy) ze kdyz baterce dojde stava, tak se studeny spalovak pripoji prakticky skokove na provozni vykon. Toyota to ma udelane lepe, tam se spalovak nejdriv zahreje na volnobeh a teprve potom zacne postupne prebirat zatez (pokud ridic neproslapne plyn na podlahu).
Mne by docela zajímala reakce na plyn, nedávno jsme zkoušeli ten Renault a asi to bylo asi i tím, že v této první generaci HEV je jen atmo 1.6, ale systému dost dlouho trvalo při plném plynu vytočit motor, aby měl záběr, bylo cítit, že maly elektromotor vyrazí lehce, ale ten zátah přišel až po nějaké prodlevě. Naopak na běžnou jízdu bez plného plynu mi to přišlo jako majiteli ICE mnohem přirozenější, protože tam byla nějaká výkonová křivka, než u eCVT.
Pokud má VW vlastně DSG, tak to asi fungovat také spíše jako spalovák, který díky turbu (1.4TSI) bude rychleji natočený + zátah elektromotoru. Ale nejel jsem. Renault také chystá zapojit turbomotor, takže jsou si asi vědomi tohoto nešvaru, nicméně by to zase mohlo být spolehlivé... možná :D
Bohužel, je to tak. Mrkni na Skoda Auto - aktuální ceník s platností 20.1.2023. A tam už například 2.0 TSI 140 kw není :( Byť v popisu u Octy stále ještě je (s 4x4). To ještě nemají aktualizované.
Tipuju, že hlavně proto, že sis dlouho mohl koupit silnou naftu v lépe vypadající Oktávce, než Style :-! Je to asi, kolik jezdí Rpaketů na Golfu či STpaketů na Fokusu, u Oktávky RS paket není, ale je logicky nejhezčí, takže místo silné nafty v obyč kombíku můžeš mít hezčí RS kombík s lepšíma sedačkama a drsnějším lookem, víc bych v tom nehledal.
Kolik stála naftová RSka? 700-800? V době 3. generací....nyní skladovky TDI RS stojí do 1,2M,kolik by stála po zdražení? 1,4 - 1,5 ? Koupil by to někdo ? Já nevím, Emele, zrovna tobě tohle vysvětlovat, nehacknul ti někdo účet? :D Proč zmizela nafta z Kodiaqu RS? Neřekl bych, že jen proto, aby to bylo pravé RS, protože pokuta zvyšuje enormě cenu.
Proč zmizely tyhle naftové dvoulitry u většina konkurence ? A motory měli, PSA, Ford, Opel... teda Opel je už PSA, pardon :D
Naftová RS stála loni 960. Kolik by stála po zdražení? Nevím, třeba mega? Octavia šla nahoru těch 40-50t.
Emisní pokuta za benzín je vyšší než za naftu, takže proč zmizela nafta z Kodiaqu RS nevím... koncern v tomhle přijímá podivná rozhodnutí, hlavně teda u Audi S.
2020 byla Octavia nejprodávanější naftové auto v Evropě, tak asi by se třeba nějaký zájem našel...
Naftova Oktavie ano, ale s jakym motorem. Ted zas teoreticky, ale Oktavie s 2.0tdi v pomeru konkrence byla skoro nejlevnejsi volba s takovym typem motoru v Csegmentu (nezapomen. A 85 a 110 verze). Konkurence ma bud mensi a slabsi motor, naftovy a nebo je drazsi (Golf).
Ale jasny, jsou to jen dohady, ale faktem je, ze ňi z vetsich segmentu u konkurence takove motory zmizely, takze u VW to bude pomalu najizdet taky, jestli se nezmeni trend doby.
Dokážu najít čísla za Německo 2021, 2022 ještě není.
Tam to je:
TDI 110kW 14.111ks
TDI 147kW 3.982ks
TDI 85kW 3.662ks
Takže celkem dle očekávání vede ten zlatý střed, ale ta 147kW verze rozhodně není marginální. V benzínu to je:
81kW 1.223ks
110kW 3.610ks
140kW 42ks
180kW 2.963ks
Jo, tady se ukazuje, že ta 2.0TSI 140kW moc netáhne... pravděpodobně proto, že díky povinné kombinaci s DSG a 4x4 je reálně za cenu RSka... nebo nevím, jestli se vůbec prodávala celý rok a tak, 42 je divné číslo :-)
no jo ale konkurence doluje z 1,5 HDI alespoň slušných 96 kW, tady bude sice dvoulitr ale 85 kW? Škodovka si koleduje o další snížení výroby, propouštění a nakonec zavření.
Možná že už ve VW spustili plán B.
To je jak jsme tu kdysi probírali s MT technikou zajímavej inovativní motor = rozumně inovativní. VW se za poslední roky poved jen poDIESELGATE najednou to šlo 2.0 evo 150kW
No, máš pravdu, ale já třeba bych radši vzal podladěný dvoulitr, než 1.5tku. Z vlastní zkušenosti (1.5HDI 96kw jsem nejel, ale jezdil jsem s 1.5 TDCi 88kw, kde to ještě měl být právě HDI), tak v určité situaci ten větší motor má více síly, neříkám, že je rychlejší, ale v kopcích jsem to poznal, sám jsem léta provozoval 85kw dvoulitr v naftě a i když samozřejmě to nejelo jako ty silnější 100kw verze, tak to naložené zase tolik neuvadalo. Dokonce jsem porovnával i biturbovou DCi od Renaultu (1.6) a na dálnici už jsem ten objem trochu poznal, nejelo to jako podobně výkonný dvoulitr...
Nyní, když jsou ještě plné objednávkové knihy a krize je na začátku je potřeba zvýšit cenovou hladinu, aby pak bylo možné dávat "fantastické" slevy, až se projeví plně dopad krize i na firmy...je to jednoduché..a pokud bude recese v Německu, jako na největším trhu Škody silná, tak ji horko těžko bude zachraňovat Indie, natož Vietnam...ale budu moc rád, když se budu mýlit.. :-)
Napr. na Autocentrum.cz (Barth) na Škodu zatiaľ zľavy minimálne, ale také Audi aj 27%. Neporovnával som detailne, ale taký A6 Avant pomaly na cene Škoda Superb :).
to nebude náhoda,
plán na upozadění Škody už běží, zřejmě, mluvilo se o tom dlouhé roky a tak je to tu.
v Číně Škodu zkanibalizoval VW, tady to bude podobné.
v Indii žije Škoda jen proto že tam je značka Škoda velmi známá.
aby se neopakoval čínský scénář, vlítnou sem levní Číňani, Škoda zdražuje a až začne zlevňovat, může být pozdě, v Číně je na odpis.
proč by si číňan kupoval horší a dražší = když svou taktikou (dávno dopředu vymyšlenou / naplánovanou = už v 70. letech kdy země pod komunisty došla do totální bídy) už všechny technologie (ve všech oborech) nakradli
Páral jede bomby: "Než jim vyhovět, to by snad bylo lepší vzkázat do Mladé Boleslavi, že tam budou mít krásný brownfield vhodný pro výstavbu levných bytů kousek za Prahou. Mohlo by se to jmenovat třeba Timmermansova čtvrť. Na památku eurokomisaře, který se o skvělou budoucnost místních pozemků tolik zasloužil.
A v těch Líních to letiště může zůstat. Pochopitelně pro bezemisní větron" :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):yes::yes::yes::yes::yes:
Sem nadšen, když má problémy zelený utopista z EU.
Co si kdo navařil, at si vylíže :-)
v ICE by Čína neměla minimálně 25 let šanci. V Eelktromobilech je vymalováno, to umí postavit i křovák z Burkina Faso :-) (pomineme-li tragické materiály a tragické zpracování, ale na to sou elektrický sektaři zvyklý z Tesly, takže to jim neva)
Navíc Čína drží veškeré suroviny a má o 40% nižší výrobní náklady :-):-):-)
Proč se pleteš do věcí KTERÝM NIKDY VŮBEC ZASE NEROZUMÍŠ = a vymýšlíš si = Vaculíkovo pravidlo
U tebe HNUS HNUSnej = ty píšeš JAK CHCEŠ aby věci byly = CO NEJHŮŘ PRO EUropany, co nejlíp pro ruSSáky
a máš tam samozřejmě DALŠÍ MEGAKRAVINU = vysvětlil by ti to (stejně jako ty EV) pan Páral nebo kdysi tady Vávra, ale holt to je na mě:
číňa ukradla a kopíru (a dělá jako vlastní) DALEKO složitější věci, než je blbe ICE motor = chce to bejt SAKRA EXTRA MEGA MIMO asi jako ty NAPSAT TAKOVOU KRAVINU cos napsal. Jak dlouho to kdysi trvalo (maličký) Jižní Koreji?
To kopírování motorů jim moc nejde, jsou to upravené letité japonské agregáty v objemech do 1,5 litru, niv většího s čím by čínan šel na export sem neviděl.....nějakou čínskou obdobu vyšší střední s V6 nebo luxusní třídy V8 se jim nějak nedaří venku prodávat, divný co
to chce bejt SAKRA HODNĚ NEchápající = vypustit (vždycky) i po nápovědě (vysvětlení) NĚCO JAKO teď TY :-O:D
No co se neplést pod nohy (sorry ale DRTIVĚ ZNALEJŠÍM analytikům) a místo tvého (obvyklého): TO JÁ SEM SI VYMYSLEL že to je úúplně jinak, než.. (říkaj znalejší chytřejší vzdělanější, který hlavně nevymýšlí SI JAKO JÁ ale pracují s daty a ty analyzují A až PAK JE TEN ZÁVĚR = co ti ve vteřině HELE JÁ SI USMYSLEL ŽE je to jinak :*)
Divný že si TOTAL BLEKOTA neni, hele jak ti funguje PAMĚŤ? NEŘÍKAL ti už sakra dávno NĚKDO, že dat máš mraky, ale ta práce s nima TO JE BÍDA. No tak nekecal = no JASNĚ ŽE NEKECAL, já (skoro;) NIKDY NEKECÁM :-!
Je to tak. Ale s tema materialama nesouhlasim evropsky auta, zejmena inovativni VW ma horsi materialy nez ten cinan protoze - sustainability 🤣
Ridi to paka kteri si mysli ze z odpadku udelas kvalitni dil.
Souhlas! Tak dlouho lobovali za sankční spotřební daň na benzin, případně tomu říkejme "dotovaná" nafta (zřejmě proti Japoncům v 80-90tkách), až si vylobovali pod sebou uřízlou větev. :D
aby si od nich nic nekupovali a raději si zašli do krámu, kde jsou čínské křápy. Jakoby tu někdo zapomněl, jak probíhal vstup HMC na evropský trh. Vysmívané křápy a dnes se jich prodá víc, než suprčupr Škodáren. Ani vstup na čínský trh jí nepomohl.
Ano, to je druhý problém, ty věci stojí vlastně pořád stejně, akorát vlády & centrální banky zničily peníze. Česko s duem Babiš + Michl je pak jako obvykle ve všem špatném napřed.
V březnu jsem měl konfigurovat nové auto a na Kodiaqa jsem si pomýšlel a říkal jsem si, snad se to stihne do příštího zdražení. Bohužel nestihlo. No nic, dáme šanci nějaké jiné značce.
Vidím, že Enyaq páchá sebevraždu. Po ohlášení zlevnění Tesly jsem si říkal, že Enyaq koupí jen blázen. Teď už to nekoupí ani ten blázen.
Tak je to služebák tzn. máme nějaký rozpočet, který už dřív nestačil na nějakou zázračnou výbavu a Matrix světla fakt nikdo neměl, takže se obávám, že zdražení (ač vykompenzováno výbavou) to auto prostě vyřazuje z výběru, pokud nám teda letos náležitě nenavýší budget.. ale u nás se spíš šetří, takže to moc nečekám..
Nojo... taky je problém, že z ceníku vypadla slabší nafta, takže pokud nechceš 2.0TSI 140kW kterému bych třeba já šanci dal, tak jsi minimálně na 1,25 s tou 200k naftou.
Líbí se mi Sorento, začíná na 1,1M jako FWD... což teda zase není až takový rozdíl.
Vid a kdyby výrobci nedělali diesly, tak mohlo jezdit i cca 30% užitkáčů vč dodávek na LPG/CNG a dalších 20% klidně na benzín, jako jinde ve světe.
A sou taky zemičky, kde jezdí na dieselgas, CNG a benzín cca 4-12% trucků.
Ale sazometová Evropa dál chrlila sazomety a šílenci to kupovali i když to má 3-15x dražší servis jak atmosférickej benzín bez DPF vid. Takže je to nesmysl nezávisle na ceně paliva :-):-):-):-):-):-)
PROTOŽE tu je NEpřirozená NErovnováha = na trhu (osobních) aut ZJISTI SI NĚJAKÉ INFORMACE O celkových (no ale to nedáš = tak nic;) SOUVISLOSTECH než tu zas budeš šířit svoje NE"moudra" :D
ale už je to lepší = podíl naftovejch osobáků (ve výrobě) už pár let KLESÁÁÁÁ a tak za 10-5 let?? to bude "dovyřešené" = budeme zas "v normálu"
a TY bariku NEHRAJ SI NA EKONOMA = zkus dopochopit tu ZŠ a ropu (děti ví že to s ní nejde a proč = ty tuhle úroveň chápání NEMÁŠ a to NENI P.DEL!! :-O:-(
v USA jezdí na benzín i auta velikosti Avie, to bude asi ten dovůd, proč je jinde ve světe vyšší spotřeba benzínu vid.
A někdy do 50, začátku šedesátých let tam jezdily na benzin i trucky co měli V6, R6 a V8 s objemy mezi 5-10 litry :-):-):-)
Ostatně Evropa to po válce taky dělala, stačí vzpomenou na rumunské Carpati a Bucegi s V8 benzín
Evropa dováží ropu a z ní vyrábí benzín, naftu a další ropné deriváty. Benzín vyrobený v Evropě taky pochází z dovážené ropy.
Pokud ti momentálně vychází mix z rafinace tak, že máš nedostatek nafty a přebytek benzínu, no tak bys měl víc podporovat naftu, abys to vyrovnal... ale určitě není ježdění na benzín cestou k nezávislosti na Rusku, Saudské Arábii atd.
A ježdení na elektrika je cesta k nezávilosti na kom? Veškeré suroviny drží Čína, čínou a ruskem Ovládaná Afrika, Rusko, Jižní amerika.
+ čénské fabriky vyrábějí základní komeponety jako kabely, obaly baterk, chipy a paměti, vyrábějí fotovoltaiciké panely, komponenty na větrníky a milion dalších věcí.
Takže budeš dál závislej na rusku, akorát to od něj překoupí čína a prodá dál + 100% závislý na číně.
Ono je ale rozdíl, jestli na jedno auto potřebuješ pár kilo lithia třeba, nebo jestli pár kilo benzínu spálíš na jednu cestu autem.
Takhle... kupovat ropu třeba od Saudů a donedávna od Ruska není taková trága, oni ji mají mi ji koupíme, ropu nemá jediná země, tak nakonec nějaké cesty jsou...
Jenže na to nabíjení pokud nechceš uhlí a jádro, což zelený utopisti v EU nechtěj, potřebuješ každých 20-25 obnovovat větrníky a fotovoltaiku a když budeš mít smůlu a bude hodně blbý rok v Evropě s pár tornády, povodněni na polích nebo extrémní vichřicí, tak tak si taky můžeš dát mimořádně obnovu 3-8% větrníků v EU za rok a třeba 6-17% fotovoltaiky.
A kdo ti to zase dodá? No čína, z afrických, ruských a jihoamerických surovin. Blbý co :-)
To víš, to není jaderný reaktor s životností 40-80 let :-):-):-):-):-)
A to se nebavíme o tom, že by někoho napadlo udělat teriroistické, diverzní a sabotážní akce na větrníky a fotovoltaiku, což je asi tak o 300-6000% lehčí a méně nákladnější jak u JE :-):-):-):-)
Jaké ach jo? Auto typu Škoda Kodiaq se nekupují za poslední korunu a z celoživotních úspor.
Zdražení o 86 tis. je kompenzováno výbavou za 115 tis., a při oficiální inflaci 15 % (reálná je jiná), je to u Kodiaqa doslova nic. Tak v březnu směle do konfigurátoru a na podzim přeji hezké svezení v novém Kodiaqu! :yes:
Uvažoval jsem o Scale, měl bych možnost koupit ji s 12% slevou.
Kožený volant byl v paketu s další výbavou za 15 tis. Teď už pakety nejsou a není možné objednat ho za příplatek. Pokud nechci někde shánět kožený volant a měnit ho nebo ho nechávat potáhnout, tak bych musel koupit výbavu Style. Po zdražení cena 519 900 Kč. V pošťácké modré a na plecháčích!!! To ať si ji strčí někam.
EU nemůže za to, že Rusko rozpoutalo na Ukrajině válku. A pokud se chce být schopna podívat sama sobě do očí, tak musí Ukrajině pomoci.
Elektromobilita může - a nemusí - být cesta, jak se ze závislosti na východních surovinách částečně vymanit.
EU za to samozřejmě může, protože tě válce mohla předejít. To zaprvé.
Za druhé - je to válka Ruska a Ukrajiny. Ukrajina není členem NATO ani členem EU. Není tedy důvod jakkoliv podporovat Ukrajinu.
A že Rusko nectí mezinárodní právo? A my ho cítíme? Viz Jugoslávie, Kosovo atd. ...?? To jen tak pro úplnost.
I kdyby tomu mohla předejít... asi tvrdším postojem k Rusku nejpozději po roce 2014... tak to neznamená, že za tu válku může. Jako u loupežného přepadení - je tu oběť, je tu pachatel, je tu kolemjdoucí... a může za to pachatel. Kolemjdoucí mohl třeba volat poldy už když viděl týpka s nožem v tramvaji, ale pořád za to může ten týpek.
Důvod podporovat Ukrajinu je stejný jako důvod pomoci té oběti loupežného přepadení. A my to naštěstí děláme, i když to třeba některým přizdisráčům pije krev :-)
Dobře, tak bys objetoval Ukrajinské území a zopakoval Mnichov 1938. Pomohlo to předejít válce? No tak schválně? Nebo myslíš, že by se zrovna teď přestala historie opakovat?
Jenže jsou tu 2 až 3 opravdu zásadní rozdíly:
1) Nebylo uzavřeno žádné spojenectví mezi NATO/EU a Ukrajinou, tj. nikdo by neobětoval spojence! A úlohou NATO je bránit její členy, nikoliv nečleny.
2) Pokud někdo chtěl chránit Ukrajinské území, pak to měl udělat před 28.2.2022. Koneckonců už není ani tajné, že USA o plánu Ruska i termínu moc dobře věděli minimálně půl roku dopředu. Já předpokládám, že USA přeci jsou naši skvělí spojenci, tudíž i naši vrcholí představitelé o plánu Ruska museli vědět.
+3) Možná mi připomeneš, ale já jsem třeba nikdy nikde nezaregistroval, že by Ukrajina požádala o pomoc před zahájením války.
Ježiši, prosimtě, Emele, bláznum se neodporuje, jasně, že EU a USA může za válku na Ukrajině, měli tam biolaboratoře a Putin to tam přijel zachránit, protože by jinak vyhladili celou Ukrajinou a Rusko a nás všechny, čipová totalita, kovid, ovládání mysli, vakcíny.... :-!