Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zdražuje: Něco nepatrně, Kodiaq o 86.000 Kč!

Stanislav Kolman
Diskuze (118)

Mladoboleslavská Škoda mění ceníky svých modelů plošně po čtrnácti měsících. Vozy napříč portfoliem budou dražší, ale převážně i vybavenější.

Za poslední měsíce docházelo v cenících mladoboleslavské automobilky pouze k drobným úpravám. Plošně se Škoda rozhodla pro změny poprvé od listopadu 2021. A jsou to změny, které koncového zákazníka příliš nepotěší. Zdražením reaguje nejen na rostoucí inflaci, ale i výrazný nárůst cen vstupních surovin a energií.

„Automobilka Škoda Auto musí čelit výraznému navýšení nákladů. Podnikáme průběžně ta nejlepší možná protiopatření k minimalizaci dopadů tohoto vývoje, mimo jiné prostřednictvím zajišťovacích transakcí a dlouhodobých smluv s našimi dodavateli,“ uvádí vedoucí českého zastoupení Škody Jiří Maláček.

„Tato opatření sice snižují dopady zvýšení cen na naši činnost, bohužel je však nemohou plně kompenzovat. I přes všechny zmíněné vlivy jsme dokázali držet pro celý trh stabilní ceny po dobu 14 měsíců. Od druhé poloviny ledna přistupujeme ke změnám prodejních programů, které u některých modelových řad přinesou zdražení, které nicméně ani zdaleka nedosáhne úrovně současné míry inflace. Zároveň se zvýšením cen dostane rovněž většina modelů do základní výbavy další prvky,“ dodává Maláček.

Škodovka chce plánováním cenových kroků v dlouhodobém horizontu zůstat maximálně transparentní pro své soukromé a zejména firemní klienty. Věří také, že těmito kroky dokáže udržet zůstatkovou hodnotu vozů i na trhu s ojetinami. Snaží se tak k problematice dnešních dní přistupovat jinak než konkurence, která zdražuje po malých částech, avšak v průběhu celého roku.

Video se připravuje ...

Více výbavy jen někde

Jak zaznělo výše, Škoda se snaží plošné zdražování „zpříjemnit“ koncovému zákazníkovi bohatší standardní výbavou. Netýká se to ale všech modelů. Složení jednotlivých výbavových stupňů se nemění například u kompaktního SUV Karoq, kde cena napříč všemi deriváty vzrostla o 27.000 Kč. Stejná je situace také u Superbu (+30.000 Kč) a Enyaqu (+60.000 Kč).

Nejvýrazněji se zdražení podepsalo na Kodiaqu, který zaznamenává nárůst ceny v hodnotě 86.000 Kč. Zatímco motorizace 1.5 TSI (110 kW) DSG ve výbavě Style stála ještě nedávno 983.900 Kč, dnes je to 1.069.900 Kč. Nově jsou však součástí standardní výbavy nejen Matrix-LED světlomety, ale i vyhřívané čelní sklo, Travel Assist či virtuální pedál. Vrcholové RS nově stojí minimálně 1.399.900 Kč, ale standardem jsou teď ergo sedadla s ventilací, Travel Assist, Side Assist, audiosystém Canton či navigace Columbus.

Bestseller zdraží o 45 až 85 tisíc

Navýšení cen se nevyhnulo ani Octavii, nejžádanějšímu modelu v nabídce mladoboleslavksé značky. Vstupní výbava Active je dnes dražší o 50.000 Kč, ale má dešťový senzor, parkovací senzory vzadu či výškově nastavitelná sedadla vpředu. Dražší, byť vybavenější jsou i další stupně – Ambition (+45.000 Kč), Style (+60.000 Kč), Sportline (+60.000 Kč) a konečně RS (+85.000 Kč).

Ušetřeny nezůstanou ani menší modely v nabídce. Z nich se zdražení nejvíce dotkne Kamiqu. Ještě loni jste motorizaci 1.0 TSI (70 kW) koupili od 427.900 Kč, letos už to bude 479.900 Kč, tedy o 52.000 Kč více! I tady se ale rozroste výbava o parkovací senzory vzadu, vyhřívání předních sedadel, startování tlačítkem či multifunkční volant. Stran výbavy je situace do puntíku shodná také se Scalou Ambition, tady se ale podražilo „jen“ o 42.000 Kč. A Fabia? Ta podraží až o dvacet až čtyřicet tisíc. Zase se ale vstupní výbava rozroste o vyhřívání předních sedadel, tepomat, startování tlačítkem či LED zadní světla.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (118)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 23:37
Re: Ach jo..
Jenže na to nabíjení pokud nechceš uhlí a jádro, což zelený utopisti v EU nechtěj, potřebuješ každých 20-25 obnovovat větrníky a fotovoltaiku a když budeš mít smůlu a bude hodně blbý rok v Evropě s pár tornády, povodněni na polích nebo extrémní vichřicí, tak tak si taky můžeš dát mimořádně obnovu 3-8% větrníků v EU za rok a třeba 6-17% fotovoltaiky.

A kdo ti to zase dodá? No čína, z afrických, ruských a jihoamerických surovin. Blbý co :-)

To víš, to není jaderný reaktor s životností 40-80 let :-) :-) :-) :-) :-)

A to se nebavíme o tom, že by někoho napadlo udělat teriroistické, diverzní a sabotážní akce na větrníky a fotovoltaiku, což je asi tak o 300-6000% lehčí a méně nákladnější jak u JE :-) :-) :-) :-)
Avatar - Emel
22. 1. 2023 22:21
Re: Ach jo..
Ono je ale rozdíl, jestli na jedno auto potřebuješ pár kilo lithia třeba, nebo jestli pár kilo benzínu spálíš na jednu cestu autem.
Takhle... kupovat ropu třeba od Saudů a donedávna od Ruska není taková trága, oni ji mají mi ji koupíme, ropu nemá jediná země, tak nakonec nějaké cesty jsou...
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 12:15
Re: Důsledek politiky EU
Aby mohli vykrást barák souseda ve všedch členských zemí EU, museli by mít 4-7x větší ardmádu a techniky dle jednotlivých prvků cca 2-35x tolik.

Což jaksi nemaj, takže nesmysl, že :-)
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 12:13
Re: Důsledek politiky EU
Nesmysly, totální nesmysly o těch surovnách.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2023 12:12
Re: Ach jo..
A ježdení na elektrika je cesta k nezávilosti na kom? Veškeré suroviny drží Čína, čínou a ruskem Ovládaná Afrika, Rusko, Jižní amerika.
+ čénské fabriky vyrábějí základní komeponety jako kabely, obaly baterk, chipy a paměti, vyrábějí fotovoltaiciké panely, komponenty na větrníky a milion dalších věcí.

Takže budeš dál závislej na rusku, akorát to od něj překoupí čína a prodá dál + 100% závislý na číně.

Si hodně pomůžeš, haha