To je u Vaculíka skoro vyloučené, pokud má daný model k dispozici naftu, tak prakticky pokaždé doporučuje diesel. Jediný model, kde si vzpomínám, že to neudělal byla CX5.
Svokor po tom co predal golf VI s tdi ... tak v septembri 2021 kupil jazdeneho passata tdi kombi tejto sucasnej generacie ... este aj tie 18tky ma rovnake tusim ako tu ... akurat ho ma v modrej tmavej nenapadnej farbe... v kabine klasika este budiky ... prevodovka manual tiez este klassa ... pripadal som si ale v nom ako v nudnom obyvaku... ked to porovnam povedzme s pajerom... tak tam ten obyvak proste mal stavu... skoda ze za podobne prachy nekupil radsej mensiu audinu A3 ... ale je to samo jeho vec ... osobne mna ale tento passat dost tou svojou aurou sklamal... nuda nuda nuda... a este k tomu dizel no...
A svezl si se s tím alespoň ? :D Hele, Passat i když mu tady Mokrous dělá už asi rok medvědí službu, je fakt dobrý auto, slušně postavený, prostorný, neurazí, sice nenadchne, ale vlastně funguje. Nemám prémium a nevím, co Vaculík mektá, ale ty 2.0TDI občas mívají cvakající rozvody už docela v nízkých nájezdech (kolem 100 tisíc) + tu a tam nějake vstřik, filtry a podobně (prostě už té spolehlivosti 1.9TDI nedosahují, ale taky to už není takovej průser jako první 2.0TDI), ale vlastně s tím 110kw TDI v manuálu, pokud koupíš dobrej kousek, to jede slušně, dynamicky a za málo. Verzi 140kw/147kw jsem nejel, ale 176kw biturboTDI ano a za to bych asi nepřiplácel, ten mne docela zklamal na takovej výkon + spotřeba benzinového auta. Výhoda Passatu je ale v tom, že se prodává/l i s velkou paletou motorů TSI, nejen 1.4/1.5, ale i 1.8 či 2.0 a to může být v této kategorii aut, kde podobné benzinové motory už má málokdo, velká výhoda.
Jelikož si asi nikdy neseděl ani v A3, tak ti povím novinku, vlastně 2. Za prvé A3 je znatelně menší auto odlišné třídy (tohle srovnání myslíš vážně? :D) a za druhé, ona je to taky taková nuda nuda nuda, pokud to není nějaké S3/RS3, akorát lépe postavená, lépe odhlučněná a sladěná nuda, co dobře jezdí (A3 je jedno z mála koncernových aut, které mne v dané třídě kompaktů bavilo i řídit a). Jenže to je tím rozdílem prémie vs mainstram, tam ti to Audi dá hodně sežrat.
Zcela upřímně...ukaž mi mainstreamový střednětřídní kombík, který není nudný. Pokud je ještě v nabídce, tak snad jen P508 s leštičem kulek. Všechna ostatní kombi jsou jako běžný dostavník nebo pracovní nářadí.
To není na dehonestaci Passatu, jen konstatování faktu. A jestli je obecně bezproblémové fungování nuda, tak právě proto to byla první volba pro spoustu lidí ;-)