V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset zavřít jednu výrobní halu a o práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů půjde o zhruba 10.000 propuštěných lidí.
Vykvet evropskych politiku odlozenych v europarlamentu, ruku v ruce s nejmodernejsimi byrokraty, kteri stoji nad zakony, vcetne tech fyzikalnich, vymysleli, jak zachranit klima. A v ramci pokroku, ktery nam bude zavidet svet, vymysleli normu Euro7, ktera zabije miniauta, tedy ta auta, ktera produkuji nejmene spalin. Nedava vam to smysl? Nebojte, plan je to promysleny, problem je v tom, ze posuzujete pouze prvni krok. Cilem tohoto planu je totiz zruseni individualni mobility. Auta (elektricka) budou vlastnit pouze bohaci. Obycejny plebs bude odkazan na MHD, carsharing (ti majetnejsi) a udrzovani starych ojetin po vzoru soudruhu z Kuby.
Voda se pomalu vari a zaba se stale jeste usmiva... Jak daleko to nechame zajit?
EV so sodikovimi baterkami sa uz predava. Je to low cost, ktory sa do EU urcite nepozrie. Ale inak maju sodikove baterky velky potencial. Okrem energetickej hustoty su vo vsetkom lepsie ako lithiove.
Výrobce sodikovych baterii patří do portfolia VW. Takže informace o novém levnem elektromobilu od VW se docela překrývá s tím novým levným čínským autem.
OK tak kolik, 30 let? Nebo v tvým snu? Btw a on trh levná bateriová auta chce? Myslím že o iD2 s 35kWh baterií nikdo nechce, nikam to totiž nedojede ;-)
I ta blbá Fabia s 1.0TSI má dojezd 800km = natankuješ 1-2x do měsíce a stojí v klidu na ulici na sídlišti a nemusíš se starat, aby bylo tvoje auto každou noc na nabíječce...
Kým budú zrelé do sériovej resp. hromadnej výroby, ceny minimálne o 70% stúpnu...
Inak je to sranda, sodíkové články používal už Verneho kapitán Nemo v Nautiluse...
Budeš se divit, jak moc daleko to bude muset dojít. Když se hroutil komunismus tak Češi byli společně s Rumuny až poslední. Češi jsou nesmírně otrlý národ, který rád tleská do rytmu a tancuje na stole, když se po něm šlape. Takový Francouz by kvůli polovině průserů ztropil takový bordel, že by chlupy lítaly. Čech ne, to je vždy spokojená vovce.
Tzv smart cars projekt. Nová c3 a spol. Vrátane crosslandu. Linky začnú prestavovať na sviatky jari. Počas víkendov. Preto sa cez víkendy už nebude vyrábať. Preto vyhodili robotníkov z víkendových zmien. Nábeh výroby koncom roka.
Každé zboží má takovou cenu, za jakou se dá prodat
jestli bude mít Škoda dost kupců, kteří budou její auta za +- milion ( zeť si nedávno koupil Octavii kombi za 970 000,-) kupovat, tak přežije. V opačném případě skončí.
Vůbec bych se nedivil, kdyby to ze strany Škodovky byla účelově vypuštěná prognóza, která připravuje cestičku k budoucímu vydírání státu. Nebylo by to poprvé...
tak když vyběhlo tohle https://www.technickytydenik.cz/…ithia_57018.html
první co mě napadlo bylo, jak dlouho to asi bude trvat, než to přijde do automobilů... a za pár měsíců je to tady. Jediná věc, která bránila širšímu rozšíření elektromobilů byla cena baterií... a to je zdá se, minulost. Nehoří, jsou levnější, většina tvojich argumentů dosáhla bodu expirace :-)
P.S. pro mě dobrá zpráva především to, že se to velmi pravděpodobně bude dát pořídit coby domácí bateriové úložiště časem, jako doplněk k FVE :yes:
Až to bude v dériový produkci a za ceny nižší jak ceny jak lithiové baterky a nebude to hořet, přehřívat se atd tak můžeš poplácat čínany po zádech.
Kvalita třeba čínany stavěných přehrad, elektráren atd v Jižní americe a Africe je dost známá, jedna přehrada má 25 000 reklamací ze strany daného státu.
Celkem slušenej oddíl ne :-):-):-)
Takže se na to budou muset vrchnout bud reverzním inženýringem nebo vlastním vývojem (to už ale mohli udělat dávno) :-)
Jinak článek je z listopadu a nevím o tom že by to bylo někde v sériové produkci. Úžasných baterií fungujících v laborce co měly spasit svět už bylo, ale pak se přišlo na to, že v reálu to tak úžasné parametry nemá nebo že cena sériového výrobku by byla 40x větší než bylo plánováno :-)
2500 jich bude z jinych clenskych statu (RO, BG, PL, SK) pracujicich v CR a tech 500 bude domacich...
Kdyz si vzpomenu na nedavnou tragedii v ostravskem uhelnem dole, tak se mimochodem reklo (ale hodne potichu), ze vetsina horniku byla z PL, coz lidskou tragedii nijak nesnizuje, ale ukazuje to ekonomickou provazanost v EU.
Zpet k budoucnosti AZNP. Ze by prilezitost zbavit se nalepky CZ montovny a prejit na produkci a poskytovani sluzeb s vyssi pridanou hodnotou? Asi ne, ale co kdyby.
Mně přijdou Superby a Kodiaky s naftou a benzínem jako docela dost drahé a hodně nabízející vozy, na rozdíl od Enikvaku jsou dobře prodejné a jejich výroba zaměstná víc lidí...
Co to meleš za ho.na?! Jaká montovna!? Zajeď si laskavě nejdřív do Česany na exkurzi, pak bys viděl, jak obrovský objem vývojové práce (často i pro celý koncern) tam dělají a nešířil bys tady takové nehorázné lži! A Čechů ve Škodě Auto pracuje spousta a dojíždí do Bolky že širokého okolí, nemluvě o spoustě okolo stojících fabrik subdodavatelů.
Proč sem ty levičácké hovádko taháš komoušský název AZNP?! :-O:no:
A co ze v ty cesane delaji? Poucte nas. Vyvoj platformy pro fabie a dalsi mala auta? Jejda, to uz i podle parodie na manazera jahna nebude potreba. Ted prevezmou naklady na vyvoj mrtvych spalovacich motoru. A ted velka vec (pohledem z roku 2010) - vyviji passat. Pekne. Skoda, ze uz je to mrtve auto a to ho jeste ani nepredstavili.
Co jeste tak zasadniho pro koncern delaji a neni to uplne bez budoucnosti… destniky do dveri?
Jo jasne, bubnove brzdy… ale pokud se bubnove brzdy opravdu vrati na vysluni, tak jejich vyvoj predaji do vw. A odbory to v tichosti prejdou, jako vzdy ;-) .
Evropský autoprůmysl křičí již dost dlouho, že ho EU zlikviduje svými příliš ráznými kroky, které nemají ve světě obdoby.
Tak, jak se EU zbavila části zpracovatelského průmyslu a nyní vozí za vysoké ceny z Číny apod, vypadá to, že podobné neuvážené kroky dokáží výrazně oslabit i další sektor evropské výroby.
Pri pohľade na klesajúci odbyt koncernu VW, nadkapacít, a kde sa investuje (Nemecko, Španielsko, Amerika) nie je budúcnosť koncernových automobliek v ČR a v SR v horizonte 10 rokov vôbec istá.
Meiner Meinung nach. :-!
- cilem je sladit limity pro benzinaky a chrochty, tedy benzinaku a tedy malych aut se to nedotkne, protoze dnesni benzinaky limity NOx a PM s velkou rezervou splnuji
- snizeni pevnych castic z pneumatik se netyka vyrobcu aut, ale vyrobcu pneumatik a jestli to chtej snizit, znamena to snizit opotrebeni. merit PM z pneumatik je primitivni - staci merit pocet otacek kola na kilometr v soucinnosti s GPS, tedy SW zalezitost
- snizeni pevnych castic z brzdovych desticek se opet tyka vyrobcu brzdoveho materialu a ne automobilek, ktere to nakupuji jako komponentu. mereni opet primitivni - staci linearne merit vysku brzdoveho oblozeni. dalsi moznost snizeni je HEV protoze brzdi min, ale ten koncern nema, protoze misto toho aby se prinejmensim od dieselgate v 2015 koncern venoval hlavne hybridizaci a elektrifikaci, tak vyvojovy kapacity porad delaj na vybehovejch dyzlech.
- cidlo NOx prinejmensim naftaky maj, tam neni potreba nic pridavat
- sdruzene cidlo pevnych castic PM 2.5 a PM10 kupuju kolem 4stovek za jedno v desitkovym mnozstvi a pripojeni do palubniho systemu je opet jen trivialni SW zalezitost
tedy sumasumarum
jestlize by podle jahna nejlevnejsi maly auto stalo 450tis, tak mi to vychazi o 80tis vic nez stavajici nejlevnejsi nova fabia IV uvedena na trh vloni.
tedy 80tis vic za 4(5) jinejch pneumatik, 8 brzdovejch desticek + linerani mereni opotrebeni brzdovejch desticek + mereni PM a teoreticky NOx u bezinaku, me prijde hodne hodne prestreleny a trochu mi to pripomina, kdyz sem jako malej nechtel neco delat, tak sem vymyslel milion duvodu proc to nejde, nez me tata rychle prived do reality ...
podle me kluci v koncernu udelali po dieselgate spatny rozhodnuti, protoze misto vyvoje HEV, kterej by cenu auta zved o par desitek tisic, ale snizl by spotrebu a tedy CO2, NOx, CO, PM, snizil by PM z brzd.., tak koncern dal ztracel a ztraci cas s chrochtem.
a co je nejhorsi - EU a staty EU jdou na ruku chrochtum nizsim zdanenim nafty proti benzinu, ktery u nas dela 7 korun na litru, a tim nelogicky podporujou naftovy motory, ktery se na druhou stranu snazej prisnejma limitama zlikvidovat.
slusne receno - leva ruka nevi co dela prava