Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePodle Jahna bude muset Škoda kvůli Euro 7 propouštět. Malá auta se už nevyplatí vyrábět
46 komentářů
PepeST
že iné automobilky to zvládnu ale škodovka vyplakáva a vyhovára sa... lebo euro 7 vymysleli včera 😒]
Na zaciatok tusim stellantis prepusta v trnave kolo 350 ludi
PSA docasne zrusil vikendove smeny udajne kvoli prestavbe linky na iny model.
Tzv smart cars projekt. Nová c3 a spol. Vrátane crosslandu. Linky začnú prestavovať na sviatky jari. Počas víkendov. Preto sa cez víkendy už nebude vyrábať. Preto vyhodili robotníkov z víkendových zmien. Nábeh výroby koncom roka.
Euro 7 jestě nikdo nevymyslel, není hotová, a na její implementaci jsou dva roky. Tobě to ale evidentně přijde úplně normální.
A ještě k tomu plácáš.
https😐/www.teslarati.com/…andards-useless/
https😐/www.e-flotila.cz/…normy-emise-co2/
A ještě k tomu plácáš.
https😐/www.teslarati.com/…andards-useless/
https😐/www.e-flotila.cz/…normy-emise-co2/
Helle2
jestli bude mít Škoda dost kupců, kteří budou její auta za +- milion ( zeť si nedávno koupil Octavii kombi za 970 000,-) kupovat, tak přežije. V opačném případě skončí.
JiVi73
takze ukonceni Fabky na podzim je vlastn e takovy maly prispevek Skodovky pro budoucnost, ze?
Futurista
Vůbec bych se nedivil, kdyby to ze strany Škodovky byla účelově vypuštěná prognóza, která připravuje cestičku k budoucímu vydírání státu. Nebylo by to poprvé...
Jak jinak sehnat finance na ty 16. platy? Zafinancujeme je všichni jako vždy. Až budete grilovat s "kámošem" ze Škodovky, vzpomeňte si na to.
Anonym
cílem zelených pomatených utopistů je likvidace evropského automobilového průmyslu a omezení individuální osobní dopravy.
Bojujme proti tomu!
Bojujme proti tomu!
tak když vyběhlo tohle
https😐/www.technickytydenik.cz/…ithia_57018.html
první co mě napadlo bylo, jak dlouho to asi bude trvat, než to přijde do automobilů... a za pár měsíců je to tady. Jediná věc, která bránila širšímu rozšíření elektromobilů byla cena baterií... a to je zdá se, minulost. Nehoří, jsou levnější, většina tvojich argumentů dosáhla bodu e😜irace 😄
P.S. pro mě dobrá zpráva především to, že se to velmi pravděpodobně bude dát pořídit coby domácí bateriové úložiště časem, jako doplněk k FVE :yes:
https😐/www.technickytydenik.cz/…ithia_57018.html
první co mě napadlo bylo, jak dlouho to asi bude trvat, než to přijde do automobilů... a za pár měsíců je to tady. Jediná věc, která bránila širšímu rozšíření elektromobilů byla cena baterií... a to je zdá se, minulost. Nehoří, jsou levnější, většina tvojich argumentů dosáhla bodu e😜irace 😄
P.S. pro mě dobrá zpráva především to, že se to velmi pravděpodobně bude dát pořídit coby domácí bateriové úložiště časem, jako doplněk k FVE :yes:
Až to bude v dériový produkci a za ceny nižší jak ceny jak lithiové baterky a nebude to hořet, přehřívat se atd tak můžeš poplácat čínany po zádech.
Kvalita třeba čínany stavěných přehrad, elektráren atd v Jižní americe a Africe je dost známá, jedna přehrada má 25 000 reklamací ze strany daného státu.
Celkem slušenej oddíl ne 😄 😄 😄
Kvalita třeba čínany stavěných přehrad, elektráren atd v Jižní americe a Africe je dost známá, jedna přehrada má 25 000 reklamací ze strany daného státu.
Celkem slušenej oddíl ne 😄 😄 😄
Tady jde o technologii, ne o zemi. Teď se na to vrhnou všichni:
Čína to nikomu neprodá, proč by to dělala.
Takže se na to budou muset vrchnout bud reverzním inženýringem nebo vlastním vývojem (to už ale mohli udělat dávno) 😄
Jinak článek je z listopadu a nevím o tom že by to bylo někde v sériové produkci. Úžasných baterií fungujících v laborce co měly spasit svět už bylo, ale pak se přišlo na to, že v reálu to tak úžasné parametry nemá nebo že cena sériového výrobku by byla 40x větší než bylo plánováno 😄
Takže se na to budou muset vrchnout bud reverzním inženýringem nebo vlastním vývojem (to už ale mohli udělat dávno) 😄
Jinak článek je z listopadu a nevím o tom že by to bylo někde v sériové produkci. Úžasných baterií fungujících v laborce co měly spasit svět už bylo, ale pak se přišlo na to, že v reálu to tak úžasné parametry nemá nebo že cena sériového výrobku by byla 40x větší než bylo plánováno 😄
Ty seš ale neználek.
Vezmes řešení, trochu ho vylepsis, změníš, a je tvoje. Nebo je jenom jedna Coca-Cola na světě?
Vezmes řešení, trochu ho vylepsis, změníš, a je tvoje. Nebo je jenom jedna Coca-Cola na světě?
Jenik3
2500 jich bude z jinych clenskych statu (RO, BG, PL, SK) pracujicich v CR a tech 500 bude domacich...
Kdyz si vzpomenu na nedavnou tragedii v ostravskem uhelnem dole, tak se mimochodem reklo (ale hodne potichu), ze vetsina horniku byla z PL, coz lidskou tragedii nijak nesnizuje, ale ukazuje to ekonomickou provazanost v EU.
Zpet k budoucnosti AZNP. Ze by prilezitost zbavit se nalepky CZ montovny a prejit na produkci a poskytovani sluzeb s vyssi pridanou hodnotou? Asi ne, ale co kdyby.
Kdyz si vzpomenu na nedavnou tragedii v ostravskem uhelnem dole, tak se mimochodem reklo (ale hodne potichu), ze vetsina horniku byla z PL, coz lidskou tragedii nijak nesnizuje, ale ukazuje to ekonomickou provazanost v EU.
Zpet k budoucnosti AZNP. Ze by prilezitost zbavit se nalepky CZ montovny a prejit na produkci a poskytovani sluzeb s vyssi pridanou hodnotou? Asi ne, ale co kdyby.
Mně přijdou Superby a Kodiaky s naftou a benzínem jako docela dost drahé a hodně nabízející vozy, na rozdíl od Enikvaku jsou dobře prodejné a jejich výroba zaměstná víc lidí...
Co to meleš za ho.na?! Jaká montovna!? Zajeď si laskavě nejdřív do Česany na exkurzi, pak bys viděl, jak obrovský objem vývojové práce (často i pro celý koncern) tam dělají a nešířil bys tady takové nehorázné lži! A Čechů ve Škodě Auto pracuje spousta a dojíždí do Bolky že širokého okolí, nemluvě o spoustě okolo stojících fabrik subdodavatelů.
Proč sem ty levičácké hovádko taháš komoušský název AZNP?! 😲 :no:
Proč sem ty levičácké hovádko taháš komoušský název AZNP?! 😲 :no:
Protoze Skodovka uz natahuje ruku jako spravny levicak.
Neni snad Cesko levna montovna?
Neni snad Cesko levna montovna?
A co ze v ty cesane delaji? Poucte nas. Vyvoj platformy pro fabie a dalsi mala auta? Jejda, to uz i podle parodie na manazera jahna nebude potreba. Ted prevezmou naklady na vyvoj mrtvych spalovacich motoru. A ted velka vec (pohledem z roku 2010) - vyviji passat. Pekne. Skoda, ze uz je to mrtve auto a to ho jeste ani nepredstavili.
Co jeste tak zasadniho pro koncern delaji a neni to uplne bez budoucnosti… destniky do dveri?
Jo jasne, bubnove brzdy… ale pokud se bubnove brzdy opravdu vrati na vysluni, tak jejich vyvoj predaji do vw. A odbory to v tichosti prejdou, jako vzdy 😉 .
Co jeste tak zasadniho pro koncern delaji a neni to uplne bez budoucnosti… destniky do dveri?
Jo jasne, bubnove brzdy… ale pokud se bubnove brzdy opravdu vrati na vysluni, tak jejich vyvoj predaji do vw. A odbory to v tichosti prejdou, jako vzdy 😉 .
webpaja
Evropský autoprůmysl křičí již dost dlouho, že ho EU zlikviduje svými příliš ráznými kroky, které nemají ve světě obdoby.
Tak, jak se EU zbavila části zpracovatelského průmyslu a nyní vozí za vysoké ceny z Číny apod, vypadá to, že podobné neuvážené kroky dokáží výrazně oslabit i další sektor evropské výroby.
Tak, jak se EU zbavila části zpracovatelského průmyslu a nyní vozí za vysoké ceny z Číny apod, vypadá to, že podobné neuvážené kroky dokáží výrazně oslabit i další sektor evropské výroby.
Přesně. Už Lenin kdysi prohlásil, že kapitalisté jsou tak nenažraní, že nám klidně prodají pušky, se kterými je pak postřílíme...... 😒
Lubo
Pri pohľade na klesajúci odbyt koncernu VW, nadkapacít, a kde sa investuje (Nemecko, Španielsko, Amerika) nie je budúcnosť koncernových automobliek v ČR a v SR v horizonte 10 rokov vôbec istá.
Meiner Meinung nach. :-!
Meiner Meinung nach. :-!
Podla mna prvy zarezu seat a tato generacia aut je v seate posledna a potom bude na rade skodovka.
topten
- cilem je sladit limity pro benzinaky a chrochty, tedy benzinaku a tedy malych aut se to nedotkne, protoze dnesni benzinaky limity NOx a PM s velkou rezervou splnuji
- snizeni pevnych castic z pneumatik se netyka vyrobcu aut, ale vyrobcu pneumatik a jestli to chtej snizit, znamena to snizit opotrebeni. merit PM z pneumatik je primitivni - staci merit pocet otacek kola na kilometr v soucinnosti s GPS, tedy SW zalezitost
- snizeni pevnych castic z brzdovych desticek se opet tyka vyrobcu brzdoveho materialu a ne automobilek, ktere to nakupuji jako komponentu. mereni opet primitivni - staci linearne merit vysku brzdoveho oblozeni. dalsi moznost snizeni je HEV protoze brzdi min, ale ten koncern nema, protoze misto toho aby se prinejmensim od dieselgate v 2015 koncern venoval hlavne hybridizaci a elektrifikaci, tak vyvojovy kapacity porad delaj na vybehovejch dyzlech.
- cidlo NOx prinejmensim naftaky maj, tam neni potreba nic pridavat
- sdruzene cidlo pevnych castic PM 2.5 a PM10 kupuju kolem 4stovek za jedno v desitkovym mnozstvi a pripojeni do palubniho systemu je opet jen trivialni SW zalezitost
tedy sumasumarum
jestlize by podle jahna nejlevnejsi maly auto stalo 450tis, tak mi to vychazi o 80tis vic nez stavajici nejlevnejsi nova fabia IV uvedena na trh vloni.
tedy 80tis vic za 4(5) jinejch pneumatik, 8 brzdovejch desticek + linerani mereni opotrebeni brzdovejch desticek + mereni PM a teoreticky NOx u bezinaku, me prijde hodne hodne prestreleny a trochu mi to pripomina, kdyz sem jako malej nechtel neco delat, tak sem vymyslel milion duvodu proc to nejde, nez me tata rychle prived do reality ...
podle me kluci v koncernu udelali po dieselgate spatny rozhodnuti, protoze misto vyvoje HEV, kterej by cenu auta zved o par desitek tisic, ale snizl by spotrebu a tedy CO2, NOx, CO, PM, snizil by PM z brzd.., tak koncern dal ztracel a ztraci cas s chrochtem.
a co je nejhorsi - EU a staty EU jdou na ruku chrochtum nizsim zdanenim nafty proti benzinu, ktery u nas dela 7 korun na litru, a tim nelogicky podporujou naftovy motory, ktery se na druhou stranu snazej prisnejma limitama zlikvidovat.
slusne receno - leva ruka nevi co dela prava
- snizeni pevnych castic z pneumatik se netyka vyrobcu aut, ale vyrobcu pneumatik a jestli to chtej snizit, znamena to snizit opotrebeni. merit PM z pneumatik je primitivni - staci merit pocet otacek kola na kilometr v soucinnosti s GPS, tedy SW zalezitost
- snizeni pevnych castic z brzdovych desticek se opet tyka vyrobcu brzdoveho materialu a ne automobilek, ktere to nakupuji jako komponentu. mereni opet primitivni - staci linearne merit vysku brzdoveho oblozeni. dalsi moznost snizeni je HEV protoze brzdi min, ale ten koncern nema, protoze misto toho aby se prinejmensim od dieselgate v 2015 koncern venoval hlavne hybridizaci a elektrifikaci, tak vyvojovy kapacity porad delaj na vybehovejch dyzlech.
- cidlo NOx prinejmensim naftaky maj, tam neni potreba nic pridavat
- sdruzene cidlo pevnych castic PM 2.5 a PM10 kupuju kolem 4stovek za jedno v desitkovym mnozstvi a pripojeni do palubniho systemu je opet jen trivialni SW zalezitost
tedy sumasumarum
jestlize by podle jahna nejlevnejsi maly auto stalo 450tis, tak mi to vychazi o 80tis vic nez stavajici nejlevnejsi nova fabia IV uvedena na trh vloni.
tedy 80tis vic za 4(5) jinejch pneumatik, 8 brzdovejch desticek + linerani mereni opotrebeni brzdovejch desticek + mereni PM a teoreticky NOx u bezinaku, me prijde hodne hodne prestreleny a trochu mi to pripomina, kdyz sem jako malej nechtel neco delat, tak sem vymyslel milion duvodu proc to nejde, nez me tata rychle prived do reality ...
podle me kluci v koncernu udelali po dieselgate spatny rozhodnuti, protoze misto vyvoje HEV, kterej by cenu auta zved o par desitek tisic, ale snizl by spotrebu a tedy CO2, NOx, CO, PM, snizil by PM z brzd.., tak koncern dal ztracel a ztraci cas s chrochtem.
a co je nejhorsi - EU a staty EU jdou na ruku chrochtum nizsim zdanenim nafty proti benzinu, ktery u nas dela 7 korun na litru, a tim nelogicky podporujou naftovy motory, ktery se na druhou stranu snazej prisnejma limitama zlikvidovat.
slusne receno - leva ruka nevi co dela prava
Voda se pomalu vari a zaba se stale jeste usmiva... Jak daleko to nechame zajit?
https😐/fdrive.cz/…vou-chemii-10384
cena sodíkových baterií bude na úrovni 30-50% Lionek... takže nejen boháči
Bude .... to už jsme slyšeli tolikrát, takové bláboly 😒] 😒]
I ta blbá Fabia s 1.0TSI má dojezd 800km = natankuješ 1-2x do měsíce a stojí v klidu na ulici na sídlišti a nemusíš se starat, aby bylo tvoje auto každou noc na nabíječce...
Inak je to sranda, sodíkové články používal už Verneho kapitán Nemo v Nautiluse...
EU😒br /> auta >>> motorky >>> kola >>> pěšky