Rozluštěte DOT kód na pneumatikách a zjistěte, co všechno vám tato značka může prozradit. V tomto článku se dozvíte, jak jednoduše identifikovat výrobce, továrnu, velikost pneumatiky, datum výroby a další specifikace.
Zdravím, jaký je Váš názor na pneu vyrobené pro konkrétní automobilky? Je nutné, vhodné nebo je to jedno jestli koupím pneu např. pro Mercedes s označením MOE, MO nebo bez? Je vhodnější koupit starší model s označením automobilky nebo nejnověší generaci bez označení (pokud se nevyrábí s označením mé automobilky)?
Pokud to někoho zajímá, našel jsem zajímavé videa...
Před deseti lety jsem viděl test na Mercedesu C, vyhrály Bridgestony a stejný model byl poslední ovšem Mercedes Only. Prostě Mercedes sklepal cenu a Bridgestone použil obyčejnější gumu na běhoun. Důležitá je hlavně země výroby, Nokiany z Ruska nestojí za nic, Barumky z Rumunska jsou totalšrot. A na autě mám zimní Savy z Německa a letní Yokohamy z Filipín, na kterých mám 20cm závaží. Aspoň jezdí tiše
Ono spíše než o továrnu jde o značku. Značka si pohlídá, aby daná továrna vyráběla podle kvalitativních standardů. Barumka je low-cost koncernu Continental. Ať to bude vyrobené kdekoliv, bude to prostě "šrot".
S tym odhadom zivotnosti pneumatiky (5-6 let) by som bol opatrnejsi. Par rokov dozadu robil ADAC+OAMTC test, kde porovnavali novu pneumatiku, a rovnaky typ starsej (1, 2, 3, 4, az 5 rokov staru). Zistili, ze pneumatika ktora ako nova bola povazovana za vybornu sa este ako-tak dala povazovat za vyhovujucu do 3 rokov.
Od 4 rokov uz pneumatika v testoch prepadla. Jej vlastnosti sa zmenili casom tak, ze ju uz vobec neodporucali. Guma je skratka nestabilny material. Aj keby ste pneumatiky skladovali v inertnej atmosfere, aj tak zostarnu.