Aby si budoucí kupci mysleli, že je to stejné jako u aut se spalovacím motorem. Myslím si, že dobrým mezistupněm by mohl být nějaký hybrid od Toyoty, ten většinou člověka naučí jezdit úsporně a tím by mohl být připraven na realitu elektroauta.
Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
A vydrží to tedy jet 200 km v hodině alespoň 500 km bez dobíjení, když je to tak luxusní, moderní a výkonné vozidlo? A bude to schopné výkon 515 kW dávat i při baterii nabité na 25 %. Škoda, velká škoda, pro elektromobilitu a baterkáče, že se neuvádí i údaje, které jsou důležité pro provoz baterkáčů v běžné silničním ježdění. .
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
https://refresher.cz/…ychlosti-420-kmh
Z výsledků vyplývá, že Chiron je opravdu úspornější než Veyron, a to paradoxně i přesto, že má o přibližně 500, respektive 300 koní více. V městském cyklu totiž dokáže jezdit v průměru za 26,13 l/100 km, což je o přibližně 3 litry méně než předešlý Veyron. Naopak, na dálnici je novinka o přibližně litr žíznivější (16,8 l/100 km). Ve výsledku v kombinovaném cyklu dokáže jezdit za 21,38 l/100 km. Jinými slovy, za takových podmínek by na plnou nádrž dokázal absolvovat 468 kilometrů. Snad nejvíce fascinující údaj však představuje spotřeba v momentě plného výkonu – pokud by jelo 1500koňové Bugatti stále maximální rychlostí 420 km/h, svou 100litrovou nádrž vyprázdní jen za 9 minut!
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
No mr.dka ako mrd.ka. Jedno ide cez 400km/h a aj keď nádrž vyprázdniš hodne rychlo tak ju zase aj rychlo naplníš.
Tá nová A8 je skôr lux limo ako superšport a tam vyžadujem aj nejaký dojazd.
Predok vypadá celkom dobre.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Navíc asi s A8 nebudeš mít trpělivost čekat někde na pumpě hodinu než se ti to dobije, aby si zas kousek popojel. Audi je podle mě dost mimo a rychle to pozná na prodejích… Kdo bude chtít klasický pohon, aby někam v klidu dojel, změní prostě značku ;-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Cekat hodinu. :D:D:D
Proc nadsazujes vic jak trikrat?
Bylo by fajn se seznamit s dnesnim casem nabijeni etronu GT, nez zacnes psat hlouposti. ;-) https://ev-database.org/…udi-e-tron-GT-RS
Fastcharge Time (41->324 km) 17 min :-O
Takze jestli je nekdo mimo, tak jsi to ty.
Porad nechapu, jak se muze nekdo takto zesmesnovat.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Takže fDrive lže? Já myslím že ne. Je to tam jasně napsáno, jak dlouho kolik procent nabití trvá. To neokecáš. Přečti si to alespoň jednou pořádně, btw jeden z redaktorů ho dokonce i vlastní. Tj lžeš jako vždy ty, pohádkáři…
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Aaa, hloupy dotaz. :D
Cestoval jsi nekdy EV?
Vysvetlil bys mi prosim duvod, proc bys doporucoval nabijet do 100% (a proto pocitas cas nabijeni do 100%)?
Jak dlouho trva nabijeni 0% - 100% je zcela irelevantni.
Na fdrive se pise toto:
Už za 8 minut jsme z 10 % dosáhli 50 % nabití, na 80 % se pak auto nabije za pouhých 19 minut
Toto pise fdrive a fakt nekeca! ;-)
Zda se nabije za 17 minut nebo 19 minut je irelevantni.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Jak dlouho ty vydrží baterka v mobilu když jí nabiješ tak 500x do 60% protože už potřebuješ jít? 1 rok a 6 měsíců a pak se ti telefon vypíná o 6 hodin dřív jak na začátku? VID
Ještě nějaké pohádky tam máš drahý Borisove?
Nestřihnete si taky nějakou tu přehradu, jako vaši předchůdci?
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Tady bych tě trošku poopravil i když zastávám ICE a jsem proti násilnému tlačení EV.
Naopak baterka v mobilu vydrží mnohem déle, když ji budeš nabíjet v pásmu 20-80% a klidně i 30-60% a podobně.
Nejvíc jí škodí horko v autě a na přímém slunci, hraní her a stav vybití do nuly, nebo blízko nule. Stejně jako nabití do 100% a pak její nepoužívání. Takže nabíjení plnými cykly 0-100% a pak zase 100-0% vydrží dejme tomu 500 cyklů a bude na 80% kapacity a v podstatě KO. Ale když budeš nabíjet 20-80%, tak dá těch cyklů klidně přes 2000. A když budeš nabíjet 30-60%, tak jich dá klidně 5000 a bude stále ve formě. Samozřejmě ne nekonečně v čase, neboť stáří má velký vlit také. Ale skutečně na mobilu, nebo notebooku pomůžeš baterce hlavně tím, že se nebude přehřívat a nebudeš chodit příliš pod 20% a příliš nad 80%. Opravdu je to tak.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Nabíjení z 0-100% je irelevantní? Proč? Nádrž na benzin taktéž plníš z 0-100%. Za 5minut a v pohodě. Pokud není, tak klamou spotřebitele s dojezdem (což dělají stejně).
Proč se tedy udává dojezd na 100% baterie a ne z 10-80% v pracovním a obvyklém režimu? Vypadalo by to blbě, viď pohádkáři ;-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
"Benzin se tankuje do 100% rychleji nez baterka."
Tu má niekto problém s počítaním, nie?
Ak do nádrže tankuješ 2 minúty, a približný ekvivalent nabíjaš 20 minút, nie je to o 100% rýchlejšie tankovanie. Na nabíjanie potrebuješ 10-násobok času tankovania a to nie je 100% ale 10x100% (za 20 minút teoreticky natankuješ do 10 áut.)
Benzín sa tankuje cca 10x rýchlejšie, teda do 1000%, keď to chcem napísať v takej forme ako ty.
Do 100% by to bolo, keby sa benzín tankoval 2 minúty a elektrický ekvivalent nabíjal 4 minúty. ;-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Která Ev plečka je natankovaná za 3-5 minut?
Protože osobní spalováky z 99,7% všechny. Těch 0,3% co má nádrže na 120-190 litrů sou nevýznamná vyjimka :-):-):-)
Jo BTW, který elektromobil jako statistická vyjimka má baterie 400 až 750 Kwh? :-):-):-):-):-)
A váží takový EV kousek pod 5,5 tuny? :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
protože ten ICE se 190 litrovou nádrží 4 tuny nemá.
Ani když tam přidáš ještě 100 l nádrž na LPG, čím máš dojezd cca 1200-1600 km :-) :-) :-) :-) :-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
V sobotu bylo na srazu amerik v Jizbicích 490 amerik (+ asi ještě 90 neamerik co stály kolem příjezdové cesty a bokem)
A to je jeden "menší" sraz.
Ale spalováky nikdo nechce a veterány nikdo nejezdí, tyhle zelený prolhané utopistické žvásty vyprávíte dětičkám před mateřinkou nebo kdo Vám tyhle vymyšlený, trapný, prolhaný, záměrně demagogcky pokroucený a realitu zkreslující žvásty věří?
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Prvni vypnuti pistole bude max 95%.
Ale to je jedno. Tady jde o naproste nepochopeni co EV je.
Aplikovat na to zkusenost ze spalovaku je hloupe.
Rychlonabijeni se pouziva pouze pri delsich cestach.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
No jo, pak to auto nebudeš nabíjet doníkových 19minut, ale tak 7-8 hodin. A o tom to je, o čase, který nedobrovolně trávíš nabíjením a musíš s ním plánovat a plánovat, aby ti to vyšlo. Na cestě, v běžném týdnu, kdykoliv... Prostě se s tím musíš pořád zabývat a to lidi prudí ;-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Nemusím nic plánovat, jedu a když potřebuju, tak po cestě natankuju a jedu dál ;-) To s elektrem jednoduše nejde, stojíš a čekáš jak trouba...
Stejně jako ty lidi, co postávají na 90km D1, u benziny s věčně obsypanými nabíječkami. Když potřebuji, stavím se tam pro CNG, za 5 min mám plnou (18kg) a ujedu dalších 450km (+mám ještě benzin) a nečekám ;-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Nemusim nic planovat. Kazdy den rano mam plnou.
Kdyz jednou za cas jedu delsi trasu dam si pauzu stejne jako se spalovakem. Teda ne stejnou nekdy o 10 minut delsi.
To je furt stale stejne.
Kazdy pohon ma sve vyhody a nevyhody.
Cele je to o tom ze o EV se stale pisou nesmysle s koreny ze stavu pred 10 lety.
Budoucnost je EV. Kazdym dnem je to jasnejsi. Ten prelom uz nastal…
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Za jak dlouho to nabiješ u babičky v Máselný lhotě, kde žádná fastcharge není a budeš to nabíjet ze zásuvky 220 odkud si předtím vyndal rychlovarnou konev a kde sou hliníkový dráty a jističe z roku 1977?
Povídej :-):-):-):-)
A kolik stojí 1 Kwh na supernabíječce? 9? 12? 14 kč? :-):-):-):-):-):-):-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
ježíš proč pořád dokola opakuješ ty nedostatky elektromobilu. všichni o nich víme. nikdo si je nechce koupit dobrovolně. nikdo taky nechce platit daně, třídit odpad, uklízet po svým psovi ***... takže se to zruší?
Re: Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Ano, rychlonabijeni zvetsuje degradaci baterie.
Zaroven je ale dle statistik prokazano ze degradace casem zpomaluje.
Stejne tak zivotnost baterie je vetsinou daleko nad planovanou km zivotnost vozu.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Ev je stalinistická utopie typu přehradíme Beringou úžinu přenesená do osobní přepravy.
Teoreticky to funguje, prakticky to není čím nabíjet, bude to stát biliony a přinese to zbídačení obyvatel, osmezí osobní svobody a efekt pro záchranu světa bude skoro nulový :-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
No v automotive bohužel platí, že ze 70% toho, co za něco stálo - bylo již vyrobeno.
Až na pár vjimek, jejichž výroba navíc brzy končí stojí všechno ostatní za kulový, je to bezpohlavní, designově odporný, okradený vrak, vyrobený co nejlevněji to jde a plný nesmyslných emisní kur*ítek co maj problémy najet 200 tis km bez statisícových nákladů :-) A leje se do toho špinavá voda, které se říká omylem olej (když je to náhodou ICE či hybrid).
Ale chápu, že pár zelených mileniálů, bydlící v betonové krychli v satelitu nebo v podnájmu v litobetonáku a mající doma obejvák z Ikey (designové cítění a vkus = 0), co nikdy nejeli v ničem lepším než je Golf v TDI nebo něco v tom stylu hejkaj nadšením, jak je to moderní a krásné.
Pro nás petrolheady a lidi co maj nějaký vkus sou krásné trošku jiné stroje a trošku jiné umění, architektura atd.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Reagoval jsem na to, ze ani Chiron za par x desítek milionu nedokáže jet 5 hodin v kuse 200kilometrovou rychlostí. Takže to asi taky není luxusní a moderní auto.
Podle toho se totiž moderní a luxusní auto pozná, je to vlastnost, bez které to nejde.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
No :-! obávám se, že ta Oktávka to taky nedá. Spíš dá to, co zaznělo hned v úvodu a to byl požadavek na alespoň 500 km rychlostí 200 km/h. Pak to tu polovina lidí zmotala a udělala z toho 5 hodin, což by znamenalo 1.000km a to fakt na nádrž nedá.
Když pojede do 130km/h, tak v pohodě. Ale když pojede 200km/h, tak to bude spíš k těm 500 km.
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
O to vůbec nejde. Jde o to že až vyrazím z vesničky 15 km za Aší k babiče do Frýdku místku, abych nemusel cestou dostat infarkt při vypití 35 kafí na dobíječkách , kde strávím 4,5 hodiny (když nebudou zrovna obsazené, jinak třeba klidně 9 hodin) abych k nebohé babiče dojel ......
A trasu msuel plánovat podle nabíječek a když náhodou bude někde objízdka na trase kde zrovna je nabíječka a já budu muset jet jinudy, kde 100 km nebude tak budu totálně v peeeeeeerde*iiiiiii
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
Popsal si to poměrně pěkně... Nebo taky tak, že natankuješ v pondělí a týden jezdíš, aniž by ses o auto staral a můžeš parkovat, kde zrovna bude místo a ne kde je nabíječka (pokud tam někde vůbec je) ;-)
Re: Další "výkonný" Baterkáč - jaký bude reálný dojezd
káva s infarktem mimochodem nesouvisí. Tvoje argumenty jsou asi na takové úrovni, jako když někdo řekne: tvl Amerika, to tě sežere zaživa. stejně hloupé, mimo realitu...
Jsem zadal do ABRP s etronem GT trasu Praha Amsterdam.
Byly na ni 4 zastavky s celkovou delkou 57 minut.
Sdílená trasa
Z místa Rubešova 343/22, 120 00 Vinohrady do místa Valkenburgerstraat 33-91, 1011 MK Amsterdam, Nizozemsko přes E55 a A17.
9 h 24 min (887 km)
Pokud chcete vyhledat nejlepší trasu při aktuálním provozu, navštivte adresu https://maps.app.goo.gl/kbHcYonB8d8KAurR6
Arese byl nejdál na chalupě. Ale potřebuje dojezd chápeš dojezd! Cituji z jeho skvělé nezaujaté recenze:)
Příplatek za jinak skvělé 2.0 TDI Evo/110 kW (s velmi lákavými 320 N.m) ve výši 50 000 Kč by se nám při našich nájezdech nikdy nevyplatil, navíc nezřídka děláme i kratší a městské jízdy, pro které se diesel moc nehodí.
Tvoje starosti o způsob využívání našich rodinných aut jsou opravdu "dojemné", ale zcela nemístné. Řeknu ti k tomu jen tolik, že kromě denních pojížděk po městě a okolí jsme s naším Leonem několikrát jeli do Itálie, Německa a Rakouska. A s Karoqem už jsem stihl 4x na otočku Vídeň a 2x Polsko. Kromě toho skoro každý měsíc absolvuju cestu na Moravu. Jelikož absolutní uživatelská svoboda, univerzalita a flexibilita při naší individuální mobilitě je pro mě zcela zásadní a nepostradatelná hodnota a navíc nade vše miluju řízení normálních aut se spalovacím motorem a manuální převodovkou, svoje ujetá a fanatická elektrofašistická "moudra" si laskavě strč někam, zkratofanatiku! :-)
Myslíš stejně jako novou Audi A8? Tu co už za rok nebude spalovací?
Na kom, že je to rozhodnutí? Normální motory mizí z trhu rychlostí blesku a bez varování. Jeden den si v salonu vybereš auto a druhej den ti řeknou, že už to nejde.
Ne, nařizovat chtějí akorát mrzáci jako ty. Sama šéfka Audi připouští z 50% krach firmy, ale wocogo, že jo? Prostě to bude na baterky a hotovo. No uvidíme jak se moje neznalosti a tvoje znalosti projeví na raketovém růstu prodejů manažerských limuzín Audi pro dálkové přelety přes DE, případně celou EU a jak si budou kravaťáci chválit pobyt na zablitých betonových pláccích u nabíječek.
OK, nenapsal jsem šéfka prodeje a marketingu AUDI.
Hildegarda Wormannová to ale řekla.
To, že to je choré rozhodnutí chorých mozků, které jednají na základě nařízení ještě víc chorých mozků, individua tvého kalibru pochopitelně nerozhází...
Audi už se podařilo se dostat na metu cca 4% prodejů EV vůči ICE, takže to s přehledem uspokojí poptávku u 4% části naší populace, hošo. Ostatní hetero z velké většiny zůstávají u ICE navzdory tvým vlhkým snům. Jediným posunem je to, že zákazníci Audi i Mercedesu jsou nasraní, že jim mizí V8, V6,... a místo toho jsou jim tlačeny pojízdné tablety a blikající umaštěný laciný plasty. Dostanou 500, 700, 1000 koní, ale jezdit budou 110 v pravým pruhu od nabíječky k nabíječce. A to se vyplatí.
PS: koukam ze jeden preklep zmenil dost podstatně celou vetu.
Nic to ale nemeni nic na tom, ze ve sve argumentaci mas krome urazek opet faktickou chybu.
Mě a mé rodině jsou Vaše chutě a potřeby škvrdlat řadící pákou a spalovat Fosilní paliva úplně jedno. Pro nás je daleko důležitější ovzduší a stav planety pro další generace.
Vše co jste popisoval lze s moderním EV zvládnout lehce a s EV z roku 2028 s prstem v nose.
Pokud jste takový sobec, že si to spalovací auto prostě potřebujete kupovat, tak to dělejte až do roku 2035.
Pak už naštěstí budete mít smůlu.
Jsem zkusil tu Rubesovu ulici 22 v Praze do Amsterdamu, auto Taycan ST GTS, dojezd s 80%, odjezd ze stavu 90%. Na nabijeni 4x, dohromady 101 minut...Na trase, ktera trva 7h 24 min dalsi 1 hod a 41 min (22% z casu pohybu) zabitych na cerpani energie.
Beru to ciste matematicky. Na 444 minut pohybu potrebuji 101 minut (22,7% casu pohybu) k cerpani energie (pokud vse pujde hladce a nabijecka bude bez cekani volna a bez vady funkcni).
Jestli cekas horsi vysledek, fajn, ja vzdy rikam, ze spokojenost je casto hlavne o tom, jak jsou nastavena ocekavani.
Jsou zde ale urcite i taci, kteri si mysli, ze na 444 minut jizdy by melo stacit treba 15 minut k cerpani energie. A ze pokud budou chtit zastavit nad tento cas, pak tam, kde chteji (treba posvacit u jezera, je-li nejake po ceste), ne tam, kde je nabjiecka.
Mne, odchovanci ICE, prijde petina casu stravena stanim za ucelem cerpani energie na nabijecce u dalnice celkem promarnena. Ale samozrejme, nemam nic proti tomu, kdyz se to nekomu libi / kdyz to nekomu nevadi.
Ja jen reagoval na to, co tady DonVito uvedl. Nic vic, nic min.
Jinak jsem si zkusil do ABRP zadat vsechny me letosni delsi cesty (Rakousko, Jeseniky, Slovensko atp.) a skoro vzdy to vychazi 20-25% casu jizdy straveneho cerpani energie. To je snad nejaka konstanta elektromobility :)
P.S. Do toho ABRP nejde dat, ze jedu s rakvi na strese nebo s nosicem kol za autem, tudiz to by zrejme onu konstantu jeste navysilo.
Nevlastnim (ani ve firme neni) etron GT. Bohuzel. :-)
Btw. za 57 minut se nabije podle ABRP 204%!
Pro ericn;
Tzn. na ceste se dobije 100% pod pul hodiny! :-!
Sorry, to je pro vas petrolheady spanelska vesnice. Matematika, planovani, prace z domova (od nabijecky), vypocet TCO, znalosti SOH baterie, zivotnost baterii, kriticke mysleni.
Spíš tím chce říct, že vývoj dalšího elektroauta zaplatí i ten kdo chce spalovák = Audi opět díky elektrice a jejím nákladům zvedne ceny všem. Takže si ty svoje hloupý výkřiky strč za kloubouk ;-)
Divný, že to nikdy nezvyšovalo ceny jako při vývoji elektriky ;-) Ono oprášit prehistorickou technologii a zasadit ji do nového digitálního rámce stojí velké prachy, navíc za politické tlačenky a doplatí na to jen a jen koncový uživatel…
Prvni je fakt, ze nektere vybavy konfigurovatelnych vyrobku se primo nezaplati.
A to neni jen u aut. Mnoho je jen aby byla cena od a nebo “Bugatti”.
Druha soucasne zdrazovani.
Tam to zacina byt ale opacne. Prave nutnost automobilek tahnou stale i spalovaci varianty ( bez nich zavrou vyrobu protoze alternativni ev nemaji) ted prodrazuje vse.
Plus v soucasnosti jsou rekordni zisky pri min prodejich.
Nespojuju, je to naprosto jasné. Díky vysokým investicím do elektroaut se zvedají ceny spalovacích a VW se tím ani netají. Někde vzít ty peníze musí... Díky tomu roztáčí spirála zdražování :no:
VW poslední dobou jen mele samé hovadiny, aby zakryli svou cenovou neschopnost…. Jinak je tam samozřejmě víc faktorů, proč dochází k nárůstu, jedna z nich je i nenažranost akcionářů…
https://www.novinky.cz/…dopravy-40429684
uvidíme, jak dlouho tě to petrolheadství bude držet:)
P.S. před půl rokem jsem se hádal s chlápkem od krbů /polovička straaaašně chtěla/, že jenom trouba by do něčeho takového investoval, říkal, jak si neumí vůbec představit, že úplná blbost, že tohle nikdy nezakážou, nezdaní, jak by to hlídali? :-):-):-)
Jedny stály 20 tisíc, druhé 6 a poslední jsem koupil z druhé ruky za 2 800 Kč. Letos mě dříví stálo devět tisíc na příští sezónu (2023/2024), jelikož mi to navezli už koncem března. Štípané, nařezané borové je u nás okolo 900 za metr i s dopravou, takže těch asi 100 krychlových metrů co mám složené v hranicích v metrových polenech nechávám jako zálohu. Je s tím práce a určitě to není taková romantika, jakou si představuje Tvoje polovička, ale já jsem zvyklej.
Ten krb měl být jen na ozdobu. Měl stát půl míče. Dobře, byla by to třeba hezká ozdoba. Ale abych potom platil za to, že v něm můžu pálit dřevo... to je přece absurdní.
Bohatej a sobeckej. https://blisty.cz/…je-rakovinu.html
Mám vlastní hlavu, zkušenosti, odbornost a to jsou zásadní komponenty mých názorů. Prý studie je řecká (spousta chudých akademiků) a topení v Aténách. Já jsem také velký vědec (mám Ph.D.) a tvrdím, že (podle mého dlouholetého osobního zkoumání) není lepšího, čistějšího, ekologičtějšího, zdravějšího a příjemnějšího typu topení, než pálení borových soušek v krbových kamnech.
tak si zruš komín a nechej to, co z těch kamen leze, vyvedený do baráku. nic se nemůže stát, je to nejčistější, nejzdravější způsob.
co to máš za drogy?
Jestli máš komín, tak to zkus a pak suď. Stačí obyčejná bulharská - http://www.nejlevnejsi-kamna.cz/…prity-k1-optima/ . Pokud ti to nebude vyhovovat, snadno se jich zbavíš. Mám pár balení Xanaxu a trochu konopí pro léčebné účely.
To je dobrej tip. Ono to je úplně jedno, nechápu proč se lidi hádaj o blbosti. Můj praděda nesl dost nelibě "jak on tomu říkal" převrat v roce 1918. Nejvíc ho dorazilo, když pro nějakou daň na obnovu republiky dorazili úplně stejní výběrčí, kteří za války vybírali válečné daně a rekvírovali koně a dobytek pro rakouskou armádu.
Pro dan na obnovu republiky dorazili ti co tyli z mocharchie, v létě 1945 odsouvali němce bývalí udavači gestapa a tajní spolupracovníci, a v roce 1990 kupovali továrny a zakládali podnikání agenti stb, bývalí komunisti a další co věděli jak to chodí na západě a měli nasyslený prašulky nebo dost vlviných kamarádů.
A jak říkal Jiřík Pašroubek, kdyby přišli martani, slepí to s nima.
Ale třeba zelená vědeckotechnická revoluce lidi probudí.
Uvidíme, dáme se překvapit.
Až nebudou mít lidi co žrát, tak se třeba začnou dít jiný věci. Lidi co měli opravdu hlad nestáli už na náměstích dlouho. Brzy opět budou.....
Tak tak. Lidi, co se zabývají přežitím v nepříznivých dobách (prepeři), dávají před jídlo ještě teplo a vodu. Venku je fajn, skočím na kolo a jedu se projet do Krumlova. Díky za pokec :yes:
Mig: tu hrá eko sekundárnu úlohu ako primárne vytiahnúť z ľudí prachy.
Mám kotol na drevo/uhlie 17 rokov + elektrokotol a fve trochu kratšie.
Samozrejme že pôvodného kotla sa nevzdám ani náhodou. A deti majú aspoň nejaku činnosť keď treba uložiť drevo :D
Nevím, jakou to hraje úlohu, fakt je, že se topí tím nejlevnějším a co jde z komína je každému buřt... zaplaťpánbůh ještě za dřevo. Když mám šedivou fasádu z bílé, tak je jasné, odkud to asi přišlo, když vedle je soused, co řeže dřevo půl roku nonstop...
Tak ty si asi dosť bohatý keď postavíš celkom drahý krb a netopíš v ňom.
Samozrejme že fasáda je zaprášená len od mojeho komína z ktorého sa dymí raz za čas. Sa fakt niekedy smejem aký sú autíčkári eko.
PS a čo tak zakázať aj letné grilovania, to úplne neeko a do neba volajúce vypúštanie zbytočných emisií.
Já jsem ho do baráku nikdy nechtěl a byl jsem vždycky proti. Je to kktina. Chápu, když to má někdo na chatě, kde celý rok není... ale jako hlavní zdroj vytápění...
No, zase poznám ľudí, čo si krbom vpohode vykúria dom - ak nie je silná zima, alebo napr. cez víkend, keď sú doma a nevadí im udržiavať oheň. Pokiaľ niekto páli drevo a nie nejaký drevotrieskový odpad, porezané palety a podobne, je to samozrejme ok. S výnimkou prípadu, keď niekto kúriť nevie, dusí sa to a dym padá hneď od kraja komína dolu k zemi. Ale to nie je o palive, to je o ľuďoch.
Tak samozrejme že sa s tým dá žiť ale musíš častejšie maľovať a príkladat môžeš akokoľvek opatrne tak takmer vždy zadymíš/zaprášiš do priestoru. Za mňa nie.
No vidíš Pjotre Borisove, tos trefil hřebíček na hlavičku, kdo to bude kontrolovat a kolik vyplatít stát odškodné a úrazné za rok za ty kontrolory, exekutry a policisty myslíš že se vejdou do 550 milionů kč ročně nebo to bude mezi melouny až 1,8 milíiardy? Ono totiž 75% seniorů vezme milé soudruhy kontrolory pajcrem, až je půjdou kontrolovat, to samé drahé policisty a exekutory protože tito lidí nemaj na to toipit ničím jiným a dělat rkeonstrukce za miliony :-):-):-) Kdo nemá co ztratit, tomu je všechno jedno. Chcete udělat z lidí totální žebráky, odporní asiociální DEMAGOGOVE!!!!!
Blbý co bejt stalinistickej utopista Pjotr Borisov
Myslím si, že půjdou po těch, kteří využili nějaké dotace, aby to z nich nějak dostali zpátky, když se teď prý bude šetřit. Fakt se musím smát tomu, že budou dávat dotace na soláry důchodcům, kteří pobírají příspěvek na bydlení. To je asi něco podobného, jako když nedávno jela kampaň, že nejlepší je barák prodat a zůstat v něm v nájmu, aby opravy platil někdo jiný :D
Tak určitě a nejlepší je mít auto na operák a zaplatit za něj ročně 190 000 kč když třeba ujedu 6 000 km a ty mě stojí na poviném ručení a palivu 12 000 kč :-):-):-):-)
Nojo ale máš NOVOU káru a jsi frajer :D . Takhle to dělali Rumuni. Když vydělali nějaké leie hned běželi do salonu a vzali si na leasing nejdražší káru na kterou měli akontaci a první splátku a pak jezdili dokud jim jí zase nezabavili. Tamní bazary byly plný hodně zánovních aut, ale všechno to bylo strašně omlácené a dorasované.
Jojo, hlavně aby to nemělo označení motorizace a výbavy a seš king nejvíc.
Jasný Máno, vyzvednu tě večer v BMW.
Že je to zdechlá 520i nebo spíš 518d se 110Kw už přeci Mána neví.
Hlavně že je to nový Bawo :-):-):-)
Jo tak to někteří maj anebo Ajfounisti, to je taky liga - sou ti co si koupili Ajfoun a pak 2 měsíce jedli šapgety s kečeupem na střídačku s houskou se salámem junior.
takový sou taky no :-) Ale nemít Iphone je pod jejich úroven, by nezapadli v kolektivu :-):-):-):-)
Tak to tam je. Mají ke každému typu akční nabídku. X6 se základním naftovým šestiválcem, v černé, žádná výbava. Mercedes E v 200 CDI, černá, žádná výbava .... Je fakt, že jsem tam neviděl, že by si někdo na auto nalepil třeba RS znáčky :D
To je dost možný, ale výkon maj moje starý šperky větší a to do jednoho :-)
A to ještě Jaguar váží méně jak ta naftová raketa z Baworska . Dát tam místo 5st ZF 8st, solidně by mu naprášil.
A navíc ty dva britský maj ještě i hezčí vnitřky a možná i z kvalitnějších materiálů.
Ale holt nemaj digi budíky a tablet no, hrozná ztráta :-):-):-)
Klasický únik. Tvrzení - někdo si hraje na prachatýho a přitom je to obyčejná 518d. Odpověď - no, ale ani na tu 518d nevyděláš z podpory. Odpověď - no jo, ale má menší výkon, než moje auto.....
Ke každému autu tu máš recenzi. Nebudu říkat, že s nimi machruješ, stačí říct, že si myslím, že se za ně nestydíš. Někdo se nestydí si koupit novou pětku se základním motorem /ale většinou jsou to flotily, ne soukromníci/. Pobuřuje tě to?
No ty soukromníci si pak z těch flotil pronajímaj ty auta z operáků nebo hůř, půjčují někdy z půjčoven na pár dní aby "zamachrovali". Je fuk zda na obchodních partnerech nebo někde před buchtou atd. To už je nepodstatný.
Jinak všechny auta tu nemam, nejsou tam Smart a Dodge Caliber :-)
Za auta se nestydím, nepotřebuju z nich dělat jiná a když se mi něco líbí co měl jiný model, ve vyšší výbavě, nemam problém si to tam přehodit. Což sem ostatně u celé řady aut už udělal. Ale nikdy to nestavím tak, aby to celé opticky vypadalo že je to něco lepšího a v interiéru je to holota a pod kapotou taky.
To spíš já vylepšoval ty interiéry víc jak exteriéry :-)
No letos by už se to globální oteplování mohlo nějak projevit. Naneštěstí to už poměrně dávno přejmenovali na "globální klimatická změna", což je velmi moudré rozhodnutí, protože je to opakem klimatické stáze, což je zhola nemožný stav ;-)